Też już o tym pomyślałem, wieczorem jestem umówiony na kompa, mam nadzieję że cos się wyjaśni. Sprawdzałem filtr paliwa i czy pompa małego ciśnienia podaje paliwo, Paliwo podaje, auto zaczęło kopcić na czarno, ale nadal nie odpala. Tak jak by miał za mało powietra lub za dużo paliwa dostawał? Po odpowietrzeniu układu paliwowego auto pali na dotyk, ale...
Witam. Autko chodzi.. Wymontowałem wtryskiwacze i znalazłem przyczynę. W jednym podwiesiła się igła i kompresja przez wtrysk prawdopodobnie sadziła do pompy i powstawała piana. W drugim podobnie. Wtryski rozebrane, oczyszczone. Pomimo nowych końcówek taka przypadłość. Ot takie gówno kupujemy.... Jestem po trasie 500km, nie przerywał mi w trakcie jazdy....
mój przypadek z mercedesem wypracowana pompa zasilająca można wyjąć zaworek przed filtrem paliwa i pomorze lżej zasysać paliwo.
Odgrzeję temat, problem również dotyczy ciśnienia paliwa w 4 cylindrowym atego, mam w swojej okolicy dwa takie przypadki i proszę o rady. Smok drożny, zaworki na wejściu do podstawy filtra wyczyszczone, filtr dokładny nowy odpowietrzenie drożne, filtr siatkowy wyczyszczony, zawór utrzymania ciśnienia podmieniany. Problem polega na tym że auto nie ma...
Skoro nie ma paliwa to sam znalazłeś usterkę. Teraz dowiedz się czemu nie ma. Może filtr paliwa jest z biedronki. A może pompa paliwowa. Zmierz ciśnienie w układzie i poszukaj czemu ewentualnie go nie ma.
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
Witam. Usterka 4,5i6 cylindra (błąd zasterowania, brak reakcji na zasterowanie). Brak paliwa albo "stoją" pompy albo niesprawne wtryskiwacze lub ich połączenia. a ten MR 5523 to nie 5528?
U mnie sprawa była bardzo prosta, ale trochę zeszło z dojściem do tego. Rozsypała się jakaś złączka która zatkała przewód paliwa na zasilaniu. Po udrożnieniu wszystko wróciło do normy. Odkręć przewody najbliżej pompy i spróbuj dmuchnąć, jeśli nie pójdzie lub bardzo ciężko, masz odpowiedź.
częściej wsysa olej do paliwa. Wtryskowa pompa. Oringi na wtryskiwaczach tak.
Sterownik silnika nawalił. Paliwo zawsze leci do wtrysków.
Witam 🙂 Mam Mercedesa Atego z 2019 roku i muszę wymienić pompę Delphi wysokiego ciśnienia paliwa, gdyż przepuszcza olej silnikowy do ropy. Na nowej pompie OE Mercedes brakuje trzech śrub w osłonie zębatki pompy — mam je przekręcić ze starej? Jakaś konkretna siła? Dać klej? Drugie pytanie dotyczy ustawienia nowej pompy przy wkładaniu: jest tam widoczna...
Możesz wymienić kawałek wężyka na przeźroczysty (ewentualnie dodatkowo dołożyć pompkę ręczną) i zobaczyć czy rzeczywiście się cofa. Nie znam tego samochodu, ale w niektórych jest wstępna pompa elektryczna w zbiorniku, możesz ustalić czy u Ciebie jest i ewentualnie sprawdzić. Przywrócenie diagnostyki myślę że też warto zrobić, może się wtedy czegoś dowiesz.
witam wszystkich mam problem z atego niechce odpalic paliwo idzie na wtryski czyli pompa dziala,ale chyba nie otwiera wtryskiwaczy.co to moze byc czy to jest wina sterownika.prosze o odpowiedz i z gory dzieki
Skoro w kółko pojawiają się błędy 5 pompy to przełóż ją na inny cylinder. Jeśli błąd pójdzie za pompą to masz odpowiedź.
Witam, problem jak w tytule, wystąpił po zapowietrzeniu układu po braku paliwa. Początkowo odpalał po ok. 4-5 s. kręcenia, potem przestał odpalać. Po odpaleniu z "plaka" od razu pracuje równiutko, moc pod obciążeniem O.K. Wymieniony filtr paliwa, oczyszczony filtr wstępny, zaworek powrotny trzyma, napięcie sterujące na pompy jest. Z samochodu odpalającego...
Bez komputera to możemy zgadywać. Paliwo dochodzi ale nie przechodzi przez zatkany filtr. Masz dziurę w układzie zasilania na silniku. Miałeś trefne paliwo w zbiorniku i załatwiłeś pompy wtryskowe itd. Nie masz błędów to szukaj w paliwie albo pod komputer.
Kolego ja ostatnio walczyłem z webastem też w atego i powiem Ci że cały problem był w pompie paliwa tzn: najpierw wydzieliła się parafina i wszystko zapchała objaw identyczny jak u Ciebie. Niestety poszła z dymem więc założyłem nową i okazało się że w zbiorniku z paliwem do webasto miałem tyle parafiny, że i ta go zassała więc wszystko rozebrałem pomyłem...
Bobek? W łączniku dolotu do kolektora ssącego masz zaślepkę. Wielkość doładowania jest zależna od obciążenia a nie obrotów. Dawkowaniem paliwa steruje MR, inaczej niż w starych rzędowych pompach. :) Bez komputera diagnostycznego nie dowiesz się czy czujnik czyta doładowanie prawidłowo.
Kolego miałem taki sam przypadek że mój atego 1228, 2001 czasami nie chciał odpalić, czasem przez tydzień było dobrze a czasem po wyjściu do sklepu i powrocie nie chciał odpalić. Odp. Napewno masz w baku przedziurawione sitko i paprochy z paliwa dostają się do filtra wstępnego, osadzając się tam, blokują opadanie kulki która jest zaworem zwrotnym. Gdy...
Witam jak w temacie atego 1218 2003r ciężko pali na ciepłym silniku temat walkowany ale nikt nic konkretnego nie pisze. Więc kiedy auto jest zimne pali od strzała na ciepłym po 10 min postoju zapali odrazu a po 20 min kręci z 10 sek. Zanim odpali. Pompa niskiego ciśnienia wymieniona tak samo filtry sprawdzona kulka nyple na dolocie paliwa odpowietrznik...
Górski jest ok. Czujnik sterowania w kolektorze ssącym także.... Pozostało mi na dzień dzisiejszy sprawdzić tylko pompy./nawet ciśnienie wstępne jest ok 4,6bar-.Pompa wstępna jest także ok na biegu jałowym w odpływ idzie około 2l paliwa/.Ale dzięki za podpowiedzi "co dwie głowy to nie jedna".Pozdrawiam
Możesz tak sprubować powinien wyrzucić jakiś błąd.Ale jak zasilania na kostce przy piecu masz dobre i czujniki posprawdzasz na piechotę każdy z kolejna i są dobre,pompa paliwa i silnik na krótko chodzą to pewnie sterownik poległ.No chyba że się zablokował po zbyt wielu próbach startu.
A wiązka elektryczna, czujniki, ze starego włożone? Popuszczanie rurek nie zawsze się sprawdza jeśli któryś wtrysk leje za dużo. Ciśnienia paliwa na układach bloku do zmierzenia, jeśli wtryski i pompy pewne, jak przekładane ze szrotu to daj lepiej silnik pod diagnostykę. Doloty powietrza, wydech, turbina, wszystko ma wpływ. Jeśli nie pali pierwszy albo...
Końcówki, nakrętki i sprężyny zamienione i potwierdzam, że pasuje. Gość od wtrysków powiedział że te nakrętki to zbędna sprawa ale nie zaszkodzi. Niestety wtryski to nie była jego bolączka. Nie można odpowietrzyć 4 cylindra. Przy luzowaniu przewodu na 4 pompie ile by nie czekać wylatuje paliwo z bąbelkami powietrza. Po po próbie wejścia na wysokie obroty...
Witam --trzeba pozakładać elektrozawory na dojściu z baku i na powrocie (przelewie)średnice wejść dopasować do węży paliwowych ,,to są takie od gazu lpg pierwszej generacji ,, podłączyć je do plusa po stacyjce!!! PALIWO NIE BĘDZIE UCIEKAŁO DO BAKU A W POMPIE NIE BĘDZIE ROBIŁA SIĘ PRÓŻNIA
Witam forumowiczów. Miałem przypadek z ciężkim odpalaniem i okazało się że zawór zwrotny paliwa powrotnego nie trzymał ciśnienia. Jest on umiejscowiony na górnej części bloku po lewej stronie między 3 a 4 pompą, wkręcony w blok na klucz 24, od góry wkręcony jest gruby powrót paliwa na klucz 22. Grzybek wypracował się i paliwo po kilku godzinach postoju...
"Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK" Jak były sprawdzane? Komputerem czy na stole? Przy mniej więcej równym dojechaniu wtrysków komputer powie Ci, że są dobre. :) Zmierz szczelność układu w silniku na ciepłym i zimnym, oczywiście przy wyłączonym motorze i odłączonych przewodach zasilających. Jak Ci spadnie w kwadrans o pół bara ciśnienie w bloku to...
Czas wtrysku i balans jest odzwierciedleniem stanu całego zespołu cylindra. Czyli kompresja, pompa, wtryskiwacz. Wpływ ma tez i cisnienie paliwa, trochę mniej i temperatura silnika. Określenie co jest do naprawy w takim przebiegu jest zgoła trudne i praktycznie niemożliwe. To tak jakbyś miał określić czy wymienić oryginalna tarcze sprzęgła w aucie z...
Jeśli ten błąd pojawia się sporadycznie po jeździe pod górę, albo po uruchomieniu i po chwili gaśnie; Może zanim dobierzesz się do pomp sprawdź filtr paliwa, dopływ do filtra, szczelność układu zasilania. Po sprawdzeniu wszystkiego i procedury jaką podał kolego Gerri, występowanie tego samego błędu wskaże konieczność wyrwania wtryskiwacza. :)
Przy 2,5 barach sprawdza się najpierw dopływ paliwa, zaworek kulkowy w filtrze wstępnym, zaworek przelewowy w bloku, uszczelkę podstawy filtra, mierzy podciśnienie... A dopiero kupuje nową pompę zasilającą. :) Pompy w Atego są nie do zajechania jeśli nie dostaną piachu. A najczęstsza przyczyna to taka jak na obrazku; http://obrazki.elektroda.pl/2181816100_1...
Wszędzie, od głowicy po blok silnika, lejący strugą wtryskiwacz, uszkodzone uszczelnienie pomp wtryskowych... Możliwości bez liku, jak nie robiłeś tego nigdy to ciężko będzie Ci zlokalizować usterkę. By wykluczyć same końcówki wtrysku zaślep pompy i wytwórz w układzie paliwowym silnika ciśnienie 5-6 barów, jak utrzyma przez kwadrans to wtryski, jak...
To podaj wyniki z mechanicznego testu sprężania w cylindrach, ciśnienia i podciśnienia paliwa, wyniki pomiarów szczelności układu paliwa wysokiego i niskiego ciśnienia w bloku silnika. Wyniki z pomiarów ilości przepływu paliwa w układzie silnika. Dane z testów dawkowania na wolnych obrotach i czasów otwarcia zaworów w pompach wtryskowych. Wyniki testów...
Oczywiście, że układ zasilania. Trzeba zacząć od podstaw: wkład filtru paliwa, ssawka , przewody - aby dobrze było doprowadzane paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do pomp jednostkowych. Tylko jak nie masz z tym do czynienia to nie jest takie proste - bo te silniki nie mają ręcznej pompki paliwowej, a wkład filtru musi być odpowiedni i dokładnie zamontowany....
Witam, Ten problem był już opisywany, ale nie wyczytałem jednoznacznej odpowiedzi. Problem pojawił się pewnego dnia po dobrym nagrzaniu silnika i postoju dłuższym niż 20 minut. Jeśli odpaliłem przed upływem 20 minut, to wszystko było ok. Wymieniłem filtr paliwa oraz oringi na oryginalne, sprawdziłem kulkę w odstojniku, sprawdziłem sitko w baku (niedziurawe),...
Niestety, sprawdzałem po VIN'ie nie ma takich kodów błędów. Najlepiej będziesz miał podłączyć autko pod Star Diagnoze i odczytać błędy bezpośrednio, przy okazji podejrzysz parametry silnika. Martwi mnie to,że jak piszesz auto nie pali nawet na plaku. To może oznaczać brak kompresji na którymś z cylindrów. Olej sprawdzałeś? tzn. czy nie ma jakiegoś syfu...
Witam wszystkich na forum, W ramach sprostowania, pacjent to dźwig Terex PPM z popularnym silnikiem w tego typu sprzęcie czyli znanym z ciezkiego atego om906la. Sprawa wygląda tak że po chwili kręcenia silnik odpala ale pracuje na obrotach 300/min plus czarny dym z rury i brak reakcji na pedał gazu. Potrafi pracować tak kilka minut po czym gaśnie i...
Masz ten "zgaszony" błąd w pamięci, odczytaj. Pewnie będzie regulacja pomp. A jasny dym po odpaleniu może być z kilku przyczyn. Może przepalał płyn chłodniczy z cylindra, paliwo z lejącego wtrysku, wodę z olejem z intercoolera, popękane pierścienie albo tłok... Ale od straszenia to są wiedźmy. :)
"Dodam że samochód ciężko odpala rano lub nawet jak postoi pół godziny,w serwisie zmienili pompę paliwową nie pomogło, w końcu zmienili filtr paliwa i jakąś uszczelkę kwitując naprawę że auto sprawne.A faktycznie auto pod rząd odpala bez problemu,lecz jedynie jak postoi 30min.to już trudniej odpala. Sprawdzane były przewody paliwowe,filtry. Witam. Miałem...
Na początku przepraszam za zmyłkę, w temacie, napisałem, że jest to Atego, a samochód był wyprodukowany jeszcze przed wprowadzeniem tego nazewnictwa. Problemem jest prawdopodobnie silniczek w siłowniku, po rozebraniu siłownika okazuje się, że kiedy silnik pracuje to się z niego delikatni dymi. Podejrzewam, że sterownik wykrywa zbyt duży prąd pobierany...
Sprawdź na początek turbinę, tak jak kolega Gerri sugeruje. Ale może być też przyczyna w "dojechanych" wtryskiwaczach. W momencie usterki czujnika wału korbowego, MR 0312-brak sygnału, układ nie reguluje obrotów a pompy mimo wyłączenia zapłonu przebijają paliwo przez wtryskiwacze, i są kłopoty z wyłączeniem silnika. Baaa, taki silnik nawet potrafi bez...
witam proszę o pomoc w sprawie podłączenia zegara do sterownika pieca ebera. poniżej podaje oznaczenia pieca i sterownika oraz zdjęcie zegara, poszukuje także instrukcji do tegoż zegara. jakie powinno być napięcie na świecy oraz na pompie paliwa? jak wykasować ewentualne błędy w sterowniku? czy przy pomocy tego zegara można sprawdzać kody błędów? Gdzie...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
atego pompa paliwa paliwa atego atego paliwa
kierunkowskaz mazda przenosny glosnik sterownik silnika pojazd
adapter przejsciowy gniazdko zarowka luźny napinacz rozrząd
Kodowanie sterownika silnika Citroen C4 - narzędzia i proces Najlepsza płyta indukcyjna 400V - Bosch, Siemens, Electrolux