Mało danych żeby coś pomóc zrobić zdjecie tej kostki podejrzewam ze nie masz sterowania.
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
a droga jest tka naprawa? można to wykonać samemu?
A elektrozawór ten który podaje powietrze do przystawki sprawdziłeś ?
Pompa jest rozbieralna i można wymienić sam silnik - problem może być z jego zakupem. Ciekawe co tam się stało - z uszkodzeniem silnika w pompie jeszcze się nie spotkałem. Najłatwiej byłoby zdobyć pompę z układu do którego została zatankowaną ropa - pompa jako całość jest niesprawna, ale silnik jest wciąż dobry.
Problem rozwiązany. Sterownik nie wysyła sygnału na pierwsze 3 pompy pld
Wygląda na pęknięta głowicę. Przyjrzał bym się też pompie wody czy się np wirnik nie obluzował na osi.
Tak lewarek się zachowuje przy zapowietrzeniu układu. Nie próbuj na siłę bo zniszczysz pompę.
Jeśli tylko poziom wyświetla, to raczej zasilanie na module jest, wygląda mi na wiązkę przy pompie albo sam czujnik poziomu. Do przedzwonienia wiązka od pompy do modułu.
W takim razie przebieg piwinienes liczyć nie w kilometrach a w motogodzinach. Bo rozumiem, ze jak pracujesz na pompie to silnik również chodzi. Jakiej pompie?
Witam. Usterka 4,5i6 cylindra (błąd zasterowania, brak reakcji na zasterowanie). Brak paliwa albo "stoją" pompy albo niesprawne wtryskiwacze lub ich połączenia. a ten MR 5523 to nie 5528?
Pompa wody, chłodnica i termostat sprawdzone?
Witam. Posypała się pompa w trasie a śruby przy dokręcaniu coś za miękko idą i boję się żeby nie zerwać gwintu. Z jakim momentem dokręca się śruby pompy wody w MB Atego 1224 i koła pasowego?
Jak sprzęgło sterowne linka czy hydraulicznie na pompie i tłoczkiem.
Pompy jak na PW :)
3909 Pompa AdBlue ma przerwę. Jak radio kupiłeś to masz kod i instrukcję. :)
MR 5127 - pompa jednosekcyjna cylindra 2 - usterka zasterowania
Witam. Mam problem z Mercedes Atego 2528, chodzi o ogrzewanie. Brak obiegu wody w nagrzewnicy - raz grzeje a na drugi dzień lipa. Termostaty wymienione, pompa wody też, obieg w nagrzewnicy jest. Może miał ktoś podobny problem.
Trzeba sprawdzić obieg no i chłodnicę, czy pompa dobrze działa, może termostat się zacina.
Jest to moduł SCR, i najlepiej odłączać każdy element oddzielnie i sprawdzać kiedy zwarcie ustanie. Może to też być podgrzewacz dozownika lub sam dozownik.
a wysprzęglik? http://obrazki.elektroda.pl/3912875700_1... Trzeba rozbebeszyć i sprawdzić. Wysprzęglik, łożysko. Także pompa sprzęgła do sprawdzenia: http://obrazki.elektroda.pl/6649843800_1... Docisk ślizga? A nie tarcza? No i przydało by się dopisać: rocznik, silnik
pompa podmieniona i bez zmian, czyli sprawna, juro badam ci snienie
mój przypadek z mercedesem wypracowana pompa zasilająca można wyjąć zaworek przed filtrem paliwa i pomorze lżej zasysać paliwo.
Skoro w kółko pojawiają się błędy 5 pompy to przełóż ją na inny cylinder. Jeśli błąd pójdzie za pompą to masz odpowiedź.
Witam pojawił się taki błąd i auto pracuje prawdopodobnie tylko na 3 cylindry. Wiem że jest to problem z 3 pierwszymi pompami PLD zwarcie do plusa ,tylko teraz pytanie czy wina którejś pompy czy sterownik? Może ktoś przerabiał. Jutro wróci drugie takie auto i mam zamiar podmienić sterownik. Pozdrawiam
Przewody sygnałowe lub wspólny przewód masy zaworów elektromagnetycznych uszkodzone. Sprawdź czujniki ciśnienia na pompie i masę elektrozaworów na siłownikach.
Witam, może ktoś wie o jakim przekroju i z jakimi końcówkami idzie przewód paliwowy z baku do pompy paliwowej w mercedesie atego 1217l rok 2000. I czy jest to przewód gumowy czy plastikowy? Niestety sam nie mam jak tego sprawdzić, bo dopiero będe jechał po ww. auto, które ma właśnie pękniety przewód paliwowy ssący.
Z własnego doświadczenia wiem, że należy regenerować kompletny układ. Często jest tak że wymiana poszczególnych jednostek( wtrysków, pomp, czy pompowtrysków) nie pomaga. Pozdrawiam
1723 to błąd z FR a nie z MR, wskazuje czujnik położenia N. Nie odezwie się wtedy rozrusznik przy uruchamianiu przyciskiem na silniku. Code jak tylko czasami to może za szybko kręcisz po włączeniu stacyjki. Albo niewłaściwy przekaźnik, albo padnięte pompy i wtryski. Jeśli po zdjęciu kabla z przekaźnika auto odpala to stawiam na lejące wtryski a elektryka...
Zmierz ciśnienie w układzie chłodzenia, sprawdź sprężarkę powietrza. Masz dwie możliwości przy nadmiernym ciśnieniu, albo sprężarka albo uszczelka pod głowicą silnika. Jeśli z pompą, termostatem i chłodnicą wszystko OK.
Raczej znajdź przyczynę co daje tak duży opór że pasek piszczy np: pompa wody pada lub wspomaganie itd pozdro :D
mercedesem atego 970 LCM2 VIN WDB9702271L069979 przebieg całkowity 296710. Silnik 900 912. Wyróżnik typu: OM904 Z opisem to zaszalałeś.... ;) To dobrze - oczywiście że dobrze :) - tylko brać przykład :) Otóż ten kod błędu to: Pompa jednosekcyjna cylindra pierwszego: regulacja stabilności pracy silnika na biegu jałowym w ograniczeniu. Postępowanie jest...
Skoro nie ma paliwa to sam znalazłeś usterkę. Teraz dowiedz się czemu nie ma. Może filtr paliwa jest z biedronki. A może pompa paliwowa. Zmierz ciśnienie w układzie i poszukaj czemu ewentualnie go nie ma.
Możesz wymienić kawałek wężyka na przeźroczysty (ewentualnie dodatkowo dołożyć pompkę ręczną) i zobaczyć czy rzeczywiście się cofa. Nie znam tego samochodu, ale w niektórych jest wstępna pompa elektryczna w zbiorniku, możesz ustalić czy u Ciebie jest i ewentualnie sprawdzić. Przywrócenie diagnostyki myślę że też warto zrobić, może się wtedy czegoś dowiesz.
witam wszystkich mam problem z atego niechce odpalic paliwo idzie na wtryski czyli pompa dziala,ale chyba nie otwiera wtryskiwaczy.co to moze byc czy to jest wina sterownika.prosze o odpowiedz i z gory dzieki
Witam --trzeba pozakładać elektrozawory na dojściu z baku i na powrocie (przelewie)średnice wejść dopasować do węży paliwowych ,,to są takie od gazu lpg pierwszej generacji ,, podłączyć je do plusa po stacyjce!!! PALIWO NIE BĘDZIE UCIEKAŁO DO BAKU A W POMPIE NIE BĘDZIE ROBIŁA SIĘ PRÓŻNIA
Bobek? W łączniku dolotu do kolektora ssącego masz zaślepkę. Wielkość doładowania jest zależna od obciążenia a nie obrotów. Dawkowaniem paliwa steruje MR, inaczej niż w starych rzędowych pompach. :) Bez komputera diagnostycznego nie dowiesz się czy czujnik czyta doładowanie prawidłowo.
dzieki za szybka reakcje! obroty skacza na postoju, jak i podczas jazdy, ale tylko jak jest zimny silnik. musze jeszcze dodac, ze jak jest zimny to przy wcisnietym sprzegle i wcisnietym pedale gazu obroty wchodza i spadaja, a jak jest cieply wciskam sprzeglo i gaz do podlogi i nic nie reaguje. tzn obroty stoja przy 600 rpm. pozdrawiam Dodano po 2 nr...
"Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK" Jak były sprawdzane? Komputerem czy na stole? Przy mniej więcej równym dojechaniu wtrysków komputer powie Ci, że są dobre. :) Zmierz szczelność układu w silniku na ciepłym i zimnym, oczywiście przy wyłączonym motorze i odłączonych przewodach zasilających. Jak Ci spadnie w kwadrans o pół bara ciśnienie w bloku to...
jeżeli wodę nadal wypycha ze zbiornika przez ten wężyk to znaczy wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia np. uszczelka pod głowicą ? sprawdź też pompę wodną woda przy małym wycieku odparuje ale zostawia ślad np białe smugi?
Witam, Mam problem z Atego 1524 rok 2009 samochód bardzo długo kręci zanim odpali, jeśli stoi na ogrzewanej hali pali od razu Zrobione: -odpowietrzenie zbiornika - Sprawdzone - filtry oryginał mercedes - Pompa niskiego ciśnienia pracuje - kulka filtra drożna, pracuje prawidłowo - zaworek zwrotny na bloku nowy - wymienione wtryski - wymienione pompy...
Witam,wymieniłem wszystkie filtry na oryginały tak jak mi poradziłeś i narazie jest ok zapala,oleju upuściłem z silnika zobaczymy czy będzie sie podnosił stan.Na wszelki wypadek zabezpieczyłem sie w kpl.oringów na pompy również kupiłem oryginału w seriwsie merca i wyszło taniej niż w sklepie!
Górski jest ok. Czujnik sterowania w kolektorze ssącym także.... Pozostało mi na dzień dzisiejszy sprawdzić tylko pompy./nawet ciśnienie wstępne jest ok 4,6bar-.Pompa wstępna jest także ok na biegu jałowym w odpływ idzie około 2l paliwa/.Ale dzięki za podpowiedzi "co dwie głowy to nie jedna".Pozdrawiam
Bez komputera to możemy zgadywać. Paliwo dochodzi ale nie przechodzi przez zatkany filtr. Masz dziurę w układzie zasilania na silniku. Miałeś trefne paliwo w zbiorniku i załatwiłeś pompy wtryskowe itd. Nie masz błędów to szukaj w paliwie albo pod komputer.
A wiązka elektryczna, czujniki, ze starego włożone? Popuszczanie rurek nie zawsze się sprawdza jeśli któryś wtrysk leje za dużo. Ciśnienia paliwa na układach bloku do zmierzenia, jeśli wtryski i pompy pewne, jak przekładane ze szrotu to daj lepiej silnik pod diagnostykę. Doloty powietrza, wydech, turbina, wszystko ma wpływ. Jeśli nie pali pierwszy albo...
Dzięki za szybką reakcję. Wiem że 4219 to niedrożny dyfuzor. Tylko, że on był cały czas drożny. Robiłem wiele aut z błędem 4219 lub 6770 i zawsze była konkretna przyczyna. A tu nie było ewidentnego powodu dla powstania 4219. Stąd pytanie o sposób w jaki sterownik stwierdza zaistnienie tego błędu? Co do akcji serwisowej to czy jest to typowa akcja bezpłatna,...
Witam Panowie mam problem z Mercedesem Atego 1518 rok 2006 zaczęło się kopcenie na przy postoju na swiatlach. Wtryski zrobione problem nadal występuje , diagnoza komputerem zawiesza się pierwszy wtrysk znowu wyciągnięty i zrobiony nadal to samo. Pompa podmieniona dwa dni spokoju i znowu kopci .Czuć w kabinie przepalonym olejem a później dym z wydechu....
Po prawej stronie od tego przewodu masz tekelan z nadmiaru na listwie niskiego ciśnienia, ta wysoka jakby "przedłużka" to zawód utrzymujący ciśnienie na listwie. Przytrzymaj kluczem główkę tekelanu i poluzuj śrubę mocującą, powinno wylecieć powietrze. Podejrzewam, że szyna jest zapowietrzona, a że 3 pompa jest najbliżej to łapie te powietrze. Koniecznie...
Witam, mam pytanie otóż w moim Mercedesie atego 1222 2008r euro 5 z ad blue, silnik 924 la od pewnego czasu znika płyn chłodniczy. Przy dodaniu gazu w zbiorniku wyrównawczym wyraźnie podnosi się poziom wody, ciśnienie się nie robi bo nie wyrzuca go tym zaworkiem z tyłu zbiornika. Po jeździe i ponownym odpaleniu silnika np. na drugi dzień woda w zbiorniku...
Witam, Jako, że mam podobny problem podepnę się pod temat. Autko Atego 818 2011r. Pompa AdBlue daje za niskie ciśnienie ok 2,5 bara. Sprawdziłem ciśnienie dla układu SCR jest 5,5 bara tak jak powinno być. Wymieniłem zaworek redukcji ciśnienia w pompie AdBlue na oryginalny mercedesa 000 142 00 19. Ciśnienie wzrosło do ok. 3,3-3,9 bara ale nadal jest...
Pytanie nie jest precyzyjne: "VARIO" wychodziło z silnikiem sprinterowskim (zwykły turbo diesel z pompą rozdzielaczową) oraz z motorem z "Atego" (common rail) Ale to tak dla porządku - w tej chwili jestem poza domem i literaturą :| (wakacje)
Witam. Uszkodzony system sprężonego powietrza SCR po odczytaniu komunikatu MR a 6883 na fisie, kontrolka silnika się nie świeci, ad blue pobiera bo ubywa ze zbiornika. Proszę o radę co mogę zrobić samemu na bazie, żeby znaleźć przyczynę, ponieważ to komunikat zbyt ogólnikowy, więc zacząłem od podłączenia manometru do dozownika bo nie dysponujemy ani...
Typowe miejsca po miesiącu mrozów? :) Podejrzewam, że cały silnik jest jak sito, nie do uratowania. Zdejmij głowicę, miskę olejową, na gładź bloku pod głowicą przykręć jakąś gumę zaślepiającą i woda w pompę pod ciśnieniem. Myślę, że przy każdym cylindrze pocieknie. Najłatwiej sprawdzić głowicę, ale to wierzchołek góry. :)
Pewnie to manual, ja w swoim w124 mialem tez ten problem. Tez przerabiałem te amortyzatorki :) W końcu stanęło na ty ze to wina pompy wtryskowej i dopiero wersje z absem maja to lepiej rozwiązane. Aty jaka masz wersje?
Też już o tym pomyślałem, wieczorem jestem umówiony na kompa, mam nadzieję że cos się wyjaśni. Sprawdzałem filtr paliwa i czy pompa małego ciśnienia podaje paliwo, Paliwo podaje, auto zaczęło kopcić na czarno, ale nadal nie odpala. Tak jak by miał za mało powietra lub za dużo paliwa dostawał? Po odpowietrzeniu układu paliwowego auto pali na dotyk, ale...
Kolego, Euro 4 i 5 to nie sposób przeniesienia napędu na skrzynię. :) Byś nie błądził to podpowiem. W Atego centralny wysprzęlik jest cały czas zaparty łożyskiem wyciskowym o słoneczko docisku. Odpowiada za to sprężyna odpychająca łożysko od podstawy siłownika. W Actrosie łożysko jest na stałe złączone z dociskiem i również spręzyna w siłowniku utrzymuje...
Kolego ja ostatnio walczyłem z webastem też w atego i powiem Ci że cały problem był w pompie paliwa tzn: najpierw wydzieliła się parafina i wszystko zapchała objaw identyczny jak u Ciebie. Niestety poszła z dymem więc założyłem nową i okazało się że w zbiorniku z paliwem do webasto miałem tyle parafiny, że i ta go zassała więc wszystko rozebrałem pomyłem...
Wszystko posprawdzane, łącznie z wałem, skrzynią i mostem a wielki problem. Cudów nie ma. Coś nie zostało sprawdzone. Łożyska w piastach, zaciski hamulca, resory, stabilizatory, przy zawieszeniu pneumatycznym przeguby reakcyjne itd... Czyli wszystko to od czego się zaczyna przed dobraniem się do sprzęgła. Jak w czasie jazdy Ci wibruje a na wstecznym...
Tylko odpowietrznikiem sprzęgła odpowietrzysz, ale musisz po włączeniu zapłonu zasterować zmiany biegów. Parzyste, nieparzyste i wsteczny. Popuszczasz odpowietrznik na 3-5 sekund jak pompa przestanie pracować, pilnując cały czas poziomu płynu. Po odkręceniu odpowietrznika pompa prawie natychmiast powinna się włączyć. Jak wszystko jest czyste to możesz...
Był zastały,stąd podejrzewam brak ciśń. wcześniej.Pompa mieliła w powrót Rzeczywiście - warunkiem uruchomienia się ciśnienia AdBlue w układzie jest zamknięcie takiego śmiesznego zaworka w pompie sterowanego własnie ciśnieniem powietrza. Jak ten zaworek się nie zamknie, to (jak sam zauważyłeś) pompa będzie "mielić na powrót". Z tym zaworkiem jest zawsze...
Spuszczasz płyn, zdejmujesz wąż gumowy z pompy wodnej. Na końcówce pompy, nad którą jest termostat, masz przykręcony wężyk do chłodzenia sprężarki, musisz go delikatnie odkręcić przytrzymując płaskim kluczem "oczko" wężyka, łatwo go złamać, przy przykręcaniu obudowy termostatu kluczem nasadowym przeszkadza. Odkręcasz dwie śruby M8 i masz termostat na...
Witam, Dzięki za wyjaśnienia. Niestety wóz nie mój tylko szefa ;). Odrobiłem lekcje na temat magistrali CAN i też doszedłem do tego wniosku (lepiej udać się do serwisu). Czy każdy serwis dysponujący odpowiednim interfejsem do Atego może to przeprogramować czy raczej ASO Mercedesa tylko ? Jak (gdzie) podłączyć kabel od włącznika pompy, żeby układ wiedział,...
witam proszę o pomoc w sprawie podłączenia zegara do sterownika pieca ebera. poniżej podaje oznaczenia pieca i sterownika oraz zdjęcie zegara, poszukuje także instrukcji do tegoż zegara. jakie powinno być napięcie na świecy oraz na pompie paliwa? jak wykasować ewentualne błędy w sterowniku? czy przy pomocy tego zegara można sprawdzać kody błędów? Gdzie...
Przy 2,5 barach sprawdza się najpierw dopływ paliwa, zaworek kulkowy w filtrze wstępnym, zaworek przelewowy w bloku, uszczelkę podstawy filtra, mierzy podciśnienie... A dopiero kupuje nową pompę zasilającą. :) Pompy w Atego są nie do zajechania jeśli nie dostaną piachu. A najczęstsza przyczyna to taka jak na obrazku; http://obrazki.elektroda.pl/2181816100_1...
Oczywiście, że układ zasilania. Trzeba zacząć od podstaw: wkład filtru paliwa, ssawka , przewody - aby dobrze było doprowadzane paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do pomp jednostkowych. Tylko jak nie masz z tym do czynienia to nie jest takie proste - bo te silniki nie mają ręcznej pompki paliwowej, a wkład filtru musi być odpowiedni i dokładnie zamontowany....
Na początku przepraszam za zmyłkę, w temacie, napisałem, że jest to Atego, a samochód był wyprodukowany jeszcze przed wprowadzeniem tego nazewnictwa. Problemem jest prawdopodobnie silniczek w siłowniku, po rozebraniu siłownika okazuje się, że kiedy silnik pracuje to się z niego delikatni dymi. Podejrzewam, że sterownik wykrywa zbyt duży prąd pobierany...
mam problem z 823. kupiłem niedawno i jadąc 800km przeż pierwsze 100 było ok a póżniej zaczoł przebierać i głośno chodzić po następnych 50km postał 10min i chodził równo ale jakby bez turbo taki słaby że 60km/h to ledwo ledwo. później znowu stukał aż do domu.i od tamtej pory dalej stuka.prawdopodobnie to sterowanie silnika coś szwankuje. doradźcie...
przewód zasilający pompo - wtryskiwacze Ten samochód nie ma żadnych "pompo - wtryskiwaczy"
Jak już pisałem miałem taki problem przy Manie na elektronicznej pompie wtryskowej, gdzie tachograf maił zasilanie aby wskazywać godzinę, ale podczas odpalania wprowadzał jakiś błąd uniemożliwiając odpalenie silnika. Wtedy okazało się, że podczas ładowania akumulatorów został uszkodzony przewód zasilający tacho. Uszkodzenie prawdopodobnie nasilało się...
Witam wszystkich na forum, W ramach sprostowania, pacjent to dźwig Terex PPM z popularnym silnikiem w tego typu sprzęcie czyli znanym z ciezkiego atego om906la. Sprawa wygląda tak że po chwili kręcenia silnik odpala ale pracuje na obrotach 300/min plus czarny dym z rury i brak reakcji na pedał gazu. Potrafi pracować tak kilka minut po czym gaśnie i...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Sprawdź na początek turbinę, tak jak kolega Gerri sugeruje. Ale może być też przyczyna w "dojechanych" wtryskiwaczach. W momencie usterki czujnika wału korbowego, MR 0312-brak sygnału, układ nie reguluje obrotów a pompy mimo wyłączenia zapłonu przebijają paliwo przez wtryskiwacze, i są kłopoty z wyłączeniem silnika. Baaa, taki silnik nawet potrafi bez...
Poza solidną konstrukcja i dobrym prowadzeniem sie na ( dobrych drogach) nic w tym aucie oryginalnego. Wole niszowe marki za połowę pieniędzy, bo na oklepane bmw nikt juz nie patrzy. Proszę mnie nie odebrać źle lecz czy Panie Andrzeju jeździłeś kiedyś BMW, tak w dłuższą trasę ? Proszę zobaczyć na fakt, gdy prawą rękę położy się na podłokietniku, leży...
Dobry wieczór. Mam problem z Mercedesem Atego 1229 rok 2007 euro 4.Przebieg 540tyś km. Auto zakupione 3 dni temu. (rok stało u komornika). Silnik dosyć głośno pracuje a na komputerze wyświetla następujące błędy: 5327 - Pompa wtryskowa cylindra nr 4 BŁĄD AKTYWACJI 5427 - Pompa wtryskowa cylindra nr 5 BŁĄD AKTYWACJI 5527 - Pompa wtryskowa cylindra nr...
mercedes atego atego mercedes atego pompa
obliczać obwód metoda oczko kosztorysy elektryczne prądu gniazdku zapalniczki
ekspres naprawa żarówka szeregowo
Skoda Octavia 1.6 102 KM 2009 - Wibracje przy 3000 obr./min Mercedes CLS 219 - który przewód od podświetlenia wyświetlacza?