Wkręcasz w imadło i bardzo powoli wciskasz.Z wyczuciem.
Napinacz do wymiany, oprócz oleju tam jest jeszcze gaz pod ciśnieniem. Śruby głowicy mają taki element sprężysty, że tak to nazwę Uszczelka głowicy w silniku benzynowym nie ma stopniowanej grubości
Telepie napinaczem?
Moment T2 powinien wynosić 45Nm.
Czujnik jest przy progu obok fotela a napinacz w zwijaku pasa. Daj dokładne opisy błędów.
Z tym że nie wiem jakiego producenta części kupić żeby nie trzeba było już tam zaglądać Bosch,ina,dayco,contitech, itd Do wyboru do koloru. W każdej z tych firm może się trafić goowno. U mnie po 20 tyś padła pompa ina. U kolego po 10 tyś padła pompa skf. Dużo się zakładało pomp KWP i nie było takich problemów. Weź oryginał to będzie najlepiej. Albo...
Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
Obecnie założone jest zwykłe koło i od kilku dni działa. Poczekaj a rozpadnie się napinacz i pasek.
Witam, to koło napinacza nie powinno być przechylone. Te napinacze "lubią" się krzywić więc raczej czeka Cię jego wymiana. A świszczenie może być powodowane przez zużyte łożysko w napinaczu lub po prostu przez wentylator napędzany tym paskiem, wszystko zależy od tego jaki to rodzaj świszczenia. Jedno jest pewne, napinacz do wymiany. Pozdrawiam
omy A co to są omy? Jeżeli masz problemy z sprawdzeniem kabli to może zaniechaj.Poza tym sam napinacz pirotechniczny rzadko ulega uszkodzeniu.To tak z doświadczenia.
Lepiej odkręcić pas i zderzak i odchylić jak radzi Pedros. Ostatnio wymieniałem sam pasek w 3.0 TDI i też odkręcałem. Łatwo idzie. Jeśli jeszcze w grę wchodzi napinacz to innego sposobu nie ma.
Witam Wystarczy zblokować napinacz aby wymiana była łatwiejsza . Pzdr
Pasek alternatora się ślizga tak to wygląda . Może za długi kupiłeś ? Albo napinacz nie radzi sobie .
Tam się rozlatywały ślizgi, sam osobiście wymieniłem kilka sztuk tych napinaczy.
Kolego przy wymianie nastawnika zaleca się wymienić łańcuch i napinacz.
Może być jedno i drugie... musisz ściągnąć pasek i zobaczyć czy sprzęgło alternatora dobre- jeśli dobre to napinacz...
Masz padnięty napinacz.
Witaj W Audi znajduje się napinacz paska. Nim dokonuje się regulacji. Zajrzyj tu https://a6klub.pl/a6-c5-diesel/jak-wyjac... Pozdrawiam
Upływ czasu przy takich typowo mechanicznych rzeczach nie ma na nie wpływu - ewentualnie pytanie jest o smar w tym łożysku. Ale okres kilku lat jest bez większego znaczenia dla jego właściwości.
Mozna w tym silniku zalozyc rozrząd z AHL z rolką zintegrowaną z napinaczem taką jak w np. w AHL na alu bloku? Czy tylko wchodzi w grę wymiana na taki sam napinacz?
Witam! Mam pytanie odnośnie ilości oczek. Wymieniłem napinacz a klekot nie ustąpił. Łańcuch zamontowałem dokładnie tak jak był ale nie jestem pewien czy jest 15 czy 16. Dodaję zdjęcie z mojego auta i jeśli mógłby ktoś powiedzieć czy dobrze liczę. Dodaję że nigdzie nie mogłem znaleźć zdjęcia z takim opisem. Pozdrawiam! http://obrazki.elektroda.pl/7781407200_1...
Tak dolutuj go do pina
kolega biba24 ma rację ,zazwyczaj w tych silnikach podał automatyczny napinacz,
jak ma byc idealnie to skoryguj delikatnie ustawenia rozrzadu i sprawdz napinacz wymien termostat generalnie jest OK
Albo koła do wymiany albo napinacz .
Zdejmij pokrywe, obejrzyj wszystko i bedziesz mial jasnosc, czy slizg wytarty, jak bedzie widac slady ocierania łańcucha to wymień napinacz.
Nie ma za co po to jest forum. Pozdrawiam Zamykamy
Czytałem gdzieś kiedyś, ale nie potrafię podać źródła, że pasek po rozgrzaniu jest bardziej napięty niż zimny. Wydaje się to przeczyć zdrowemu rozsądkowi, ale podobnie działają napinacze w benzynowych 2 litrowcach ABT/ABK ze starych Audi B4, gdzie pasek jest luzowany w miarę wzrostu temperatury napinacza.. Tak czy inaczej, nikt za bardzo w to nie wnika....
Czyżby nie było na tym forum ludzi którzy wiedzą jak działa napinacz w 2,5 tdi ?
O takie coś chodzi ?
Może ktoś zamiatał pod fotelem i naruszył wtyczkę z napinaczy:))
Zrobić test ciągłości przewodów dla tego obwodu. Ewentualnie jeżeli twój tester umożliwia odczytanie łive data dla SRS zobaczyć jaką oporność "widzi" sterownik dla tego obwodu. Skoro masz servis manual to zobacz czy istnieje możliwość kodowania tego sterownika bez tylnych napinaczy.
Nie nic nie stuka ,tylko nie wiem czy dzialaja dobrze bo czasem samochod chyta takiego mula ,podczas przyspieszania. A na vagu robilem test , i niby sie przesuwa ale to nic nie znacy, a z tego co wiem to w agn ostatnio czestym problemem mulenia jest zacierajacy sie ten napinacz.
Może pomoże
Napinacz zmieniony, auto trzaska się jak trzaskało, na zimnym ciszej, na ciepłym kosmos :/
samego amortyzatorka nigdzie nie dostaniesz,musisz wymienic caly napinacz,kosz 200zl:)
W napinaczu.
Do 2002 miały rolkę i napinacz osobno a nowsze napinacz w rolce. Jak wiesz gdzie patrzeć to po plastikowej osłonie widać bo ta starsza ma wycięcie na napinacz.
Rozleciał się rozrząd, popękały ślizgi?, napinacz? Teraz to już nie kombinuj tylko rozbieraj silnik.
Witam. mam dwa pytania, jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość Silnik 3.0 TFSI benzyna 310 km 1. Zleciłem mechanikowi zajrzenie do silnika bo mam wrażenie że słysze bardzo delikatne dzwonienie i mechanik oznajmił: '' napinacze do połowy, na ten moment rozrządu robić nie trzeba'' czy to prawda? czy raczej wypadałoby go zrobić? 2. Próbowałem odkręcić...
Przeważnie takie cuda to były z napinacza. Wg mnie napinacz do wymiany.
tez tak podejrzewam jedank nie mam pewnosci ;) Jaka pompę zastosowales u siebie? o jakich numerach? Jak z kultura pracy silnika? Czy ustawienie pompy oleju wzgledem wału ma znaczenie? mogę ten pasek nasunac jak mi sie podoba? Potrzeba tam jakis napinacz? czy sama pompa go naciagnie?
Skoro się zrywa to coś go hamuje, posprawdzaj rolki, napinacz.
Jeśli problem pojawił się z dnia na dzień to zobaczy czy nie przeskoczył ci pasek rozrządu, nie rozsypał się napinacz.
Łańcuch do wymiany, to nie są tylko ślady po bicie, ale skrzywione ogniwa, jego napinacz pewnie będzie również zniszczony. Torx 12kątny 10, ktoś dokręcał głowicę i bit został w którejś ze śrub
Napinacz paska wielorowkowego - właściwie to śruba rolki - Skoda Fabia 1.2 - czyli pochodne też z tymi silnikami - Audi A2/VW Polo itp.
Nie pamiętam dokładnie tego silnika, ale łańcuchy napędowe wałków ssących przez zmienne fazy mogą być tu problemem (napinacz-łancuch)
Łańcuch najczęściej hałasuje zanim napinacz dostanie ciśnienia oleju.
To trzeba i łańcuszek rozrządu i napinacz też wymieniać?
ADR pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu. Potrzebujesz pasek, rolkę napinacza, rolkę prowadzącą. Napinacz jest hydrauliczny.
Mechanik pieprzy głupoty. Napinacz hydrauliczny nie wydaje dźwięków sam w sobie. Być może pasek jest za bardzo napięty i wyje pompa. Ogólnie taki dźwięk jest często słyszalny w tego typu rozrządach nawet na napinaczu automatycznym. Pewnie jak zwykle szukanie dziury w całym.
Napinacz może delikatnie pracować. Uważaj z próbowaniem czy nakrętki i śruby są dokręcone bo tam są odpowiednie momenty dokręcenia. Jak dokręcisz za bardzo to coś się może urwać. Widziałem już kilka takich akcji w 2.0
Witam w tym modelu rozrząd do sprawdzenia Kosztowny napinacz Pzdr
Witam... Mam taki dziwny przypadek i prośbę o poradę.Audi A6 C7 3.0TDI 313ps 2012 rok. Przestały działać napinacze pasów,zawsze po przekroczeniu ok 20km/h pasy się napinały,teraz nic. Brak komunikacji ze sterownikami napinaczy. W MMI też opcja nieaktywna. Doszedłem do tego że na bezpiecznikach od napinaczy w bagażniku w ogóle niema napięcia. Dałem na...
Szukam dobrego mechanika do wymiany napinaczy lancucha w Audi A6 4F 3.0 TDI
Witam wymieniałem rozrząd i mam wątpliwości co do prawidłowego ustawienia napinacza rozrządu. Ustawiłem go tak : 1) pierwsze wykonałem obrót w lewą stronę do oporu potem cofnąłem "troszke" w prawo żeby pokryły się znaki.
Wejdz na youtuba i zobacz jak wyglada sprawny napinacz - demonstracja lub napięcie łańcucha.
Problem może być z przewodami od sterownika air bag do napinacza. Z samym napinaczem jak również problem może być w sterowniku air bag. Przydało by się zdiagnozować vagiem bo tam jest kod plus podpowiedź czy jest zwarcie do plusa ,minusa czy za duża rezystancja (przerwa). Dodatkowo w VAG-u (VCDS) można podejrzeć w blokach pomiarowych aktualny stan.
Potrzebujesz blokadę, którą wkłada się pomiędzy obydwa wałki. Są tam specjalne wyżłobienia (nie sugeruj się krzywkami, bo to nie jest aż tak dokładne): http://obrazki.elektroda.pl/3460598400_1... inaczej nie będzie dokładnie i stąd Twój kłopot. Po jej założeniu sprawdzasz, czy znaki na wale i wałku rozrządu pasują (muszą!), oczywiście łańcuch...
Jaki napinacz?? ☺
Albo napinacz albo za mało oleju
Dokładnie, zawór po zdjęciu sprężyny zacinał się w prowadnicy, nie dolegając do gniazda zaworowego. Próba szczelności potwierdziła, że zawór nie trzyma. Po założeniu nowego zaworu od razu zawór poruszał się bez zacinania, więc zawór musiał być krzywy. Co do ekspertów, powinno być nowym tematem, dlaczego się skrzywił? Wspomnę tylko, że w specjalistycznym...
Bylem sprawdzic i podczas krecenia kierownica napewno pasek piszczy na kole od pompy wspomagania.. po dodaniu gazu na 1500 tys drgaania nadal sa ale duzo mniejsze a przy 2000obr praktycznie stoi w miejscu napinacz ale jeszcze minimalnie drzy :P
Sprawdź jednak czy pasek pracuje równolegle pomiędzy napinaczem a rolką prowadzącą od wisco.Znane są przypadki bardzo szybkiego padania napinacza.Napinacz wcześniej zmieniony jak już napisałeś,pasek również?Czy podczas wymiany rozrządu wymieniony był komplet (pasek,napinacz,rolka,pompa)?No i jest jeszcze jeden napinacz jeśli posiadasz klimę...
Tak, numer to chyba będzie 06b109091D. Tu możesz zobaczyć schemat uszczelka nr 16. http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A4Q/2002/2...
na alternator patrzylem, wydeje sie byc przykrecony na stale. jest tam taka rolka, nie wiem czy dziala ona jako napinacz. nie mam ksiazki wiec nie jestem pewnien.
Witam audi A4 b9 mam błąd U017e00 sterownik przedniego lewego napinacza paska bezpieczeństwa co to za sterownik i gdzie jest może ktoś podpowie
Łożysko kompresora, kompresor, napinacz/rolka jeśli klima jest na osobnym pasku. Możliwe, że coś niedrożne w samym układzie, nie ma obiegu, ale wtedy czujnik ciśnienia powinien odłączyć sprężarkę.
lancuch napiety, probowalem reka wcisnac napinacz i za pierwszym mocnym nacisnieciem cos chyba ruszylo, ale lancuch po tym dalej byl napiety. probowalem pozniej nacisnac i nic nie szlo, wiec chyba napinacz trzyma.
Pasek podczas pracy jest w stałym położeniu, a hałas jest tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku A w jakim stanie łańcuszek z napinaczem? Ktoś to kiedyś wymieniał? https://allegro.pl/oferta/napinacz-lancu...
Zakreśliłeś napinacz do paska PK ( pomocniczego )
Co kolega uważa za dość duże, wymiana paska rozrządu, wymiana pompy wody, wymiana uszczelniacza wału czyli wymiana kompletnego rozrządu. Wymiana paska wielorowkowego i napinaczy. Kolega zamiast się cieszyć że nie uwalił tłokami w zawory narzeka że drogo a to mogło być naprawdę drogo. Jak się mylę koledzy mnie poprawią.
Gdzie Wy tam widzicie zapis o wypadku? Jeżeli jest to jeden jedyny błąd to wymień napinacz i będzie ok. Sterownik widzi zbyt dużą rezystancję napinacza.
Jeżeli są luzy to w grę wchodzi wymiana całego napinacza ? Tak. Hmm... ale co silnik pochodzi chwilę i luzy znikają ? Nie, pasek się nagrzewa... Psiknij jakimś plakiem po wierzchu paska i jeśli przestanie piszczeć, to wymieniaj napinacz.
To jak piszczy to za słabo naciągnięte albo stary pasek.
Witaj, " Przerwa w obwodzie" Oznacza to, że nie ma ciągłości pomiędzy ECU a napinaczem, trzeba wziąć odkopać napinacz znaleźć i obejrzeć wtyczkę czy czasem się coś nie poluzowało, wziąć miernik sprawdzić rezystancje
Sprawdz czujnik położenia wału.A rozrząd na pewno dobrze ustawiony?Napinacz dobrze ustawiony?:?:
wiatam niedawno zmienialem rozrzad pasek,rolka i napinacz.Rolka i napinacz byly fabryczne czyli ze znaczkami audi i z 95r (samochod jest z poczatku 96r).Wiec chyba nie ma powyzej 200 tys km tak mi sie wydaje ze napinacz wiecej by nie wytrzymal a stary nie wykazuje duzego zuzycia.
Spadki napięcia podczas jazdy powoduje alternator. Jeżeli jest to "mikrosekunda" to albo w/w koło albo napinacz lub pasek.
Te zdjęcia to nowego paska ? Czemu jest taki "zmęczony" od góry, jak by rolka/napinacz go za bardzo dociskał.
chyba najlepiej oddać to w ręce speca niż oszczędzić 200 zł a potem bawić się w "poprawiny" Masz hydrauliczny napinacz, więc jest odrobinę trudniej niż na filmiku. Do tego jeszcze potrzebujesz klucz do rolki napinacza, dobrze by też było mieć klucz dynamometryczny i na koniec sprawdzić kąt synchronizacji w VCDS. Decyzja należy do Ciebie.
Żeby go wymienić musisz odkręcić alternator po uprzednim odłączeniu aku i odkręcić wisko ( chyba imbus 8 ). Po tym odkręcić napinacz i wychodzi bez problemu.
W 1.8T jest za 4 cylindrem łańcuszek i napinacz do zmiennych faz rozrządu.
ścina ci pasek bo może napinacz napnołeś odwrotnie i niema amortyzacji
Usterka naprawiona u mechanika. Był ściągany przód. Wymiana napinaczy paska klimy, alternatora, sprzęgiełka. Przy następnym rozrządzie wymieniam cały osprzęt razem.
Nie wszystkie miały sprzęgło na alternatorze, ale dołożyć na pewno nie zaszkodzi. Często pęka napinacz, wtedy krzywo stoi.
Witam Mam taki problem, wymieniłem napinacz łańcuszka ponieważ audi 1.8 t bardzo mocno hałasowało. Dodatkowo auto jest po wymianie całego rozrządu i płynów wraz z olejami jednak łańcuszek dalej hałasuje przy dodawaniu gazu i gdy np. utrzymuje się stałą prędkość obrotową 2000, 3000, i tak dalej. Jedynie na wolnych obrotach jest cichy. Proszę o pomoc...
Audi A4 B6 1.9 AWX 130KM wyje podczas dodania gazu. Bez paska ładowania nic nie słychać. Napinacz wymieniony na nowy. https://filmy.elektroda.pl/84_1693146928...
Jeśli zaraz po uruchomieniu zimnego silnika przez kilka sekund słychać terkotanie które po chwili ustaje, to znak, że do wymiany są łańcuchy wałków z napinaczami.
Przerabialem temat jakis czas temu i uważam że koło powinno być sztywne. Dopiero jak dostanie ciśnienie oleju się przestawia względem walka ssacego. U mnie jak było luźne to nie domykalo zaworów i spaliny szły do dolotu
Już rozumiem. Ciężko mi ją zlokalizować. To ten moduł w lewym nadkolu pod światłami, w gąbce? Bo już prawie napinacz pasów zacząłem odkręcać... ;)
witam serdecznie nie wiem czy jest sens regenerować ten wariator jak mowy kosztuje 6 stów do tego pasowało by wymienić napinacz, ojej oraz sprawdzić ciśnienie oleju posdrawiam
W tym silniku jest pasek rozrządu plus łańcuch między wałkami. Po ok 200 kkm wymaga wymiany łańcuch plus napinacz hydrauliczny. Jako że jest to napinacz hydrauliczny to sprawdź jeszcze ciśnienie oleju zbyt małe powoduje nieprawidłowe napięcie łańcucha.
Witam potrzebuję napinacza łańcucha rozrządu do mojej Audi A4 B5 z 1999 roku z silnikiem 1.8
Przy odpowiednio delikatnym dzwonie czołowym walą tylko napinacze.
Wszystko jedno i to samo. Duperele najtańsze firmowe a pompa wody/napinacz firmy krzok.
nie wiem co ma wspomaganie do alternatora i napięcia :) oprócz paska który to wszystko napędza :) naciągnij ten pasek i będzie ok przynajmniej powiano :) napinacz jest na alternatorze
a czy ten alternator kręci Ci się z taką prędkością jak powinien? /kółko, pasek,napinacz/ Na stole jest OK ?
Witam mam takie pytanie czy posiada może ktoś w formie pdf krok po kroku wymiany wariatora wraz z łańcuszkiem i napinaczem ? Audi a3 8p 2.0 fsi kod silnika AXW
Potrzebuje schematu poduszek powietrznych do audi a4 98r. 2.5 tdi. Problem w tym że wymieniłem sterownik i teraz mi wyrzuca błąd napinacz pasa tylni środkowy a w moim aucie na pewno nie ma tego napinacza bo rozebrałem już z tyłu wszysko i przewodów brak.Sensor mam o takich samych numerach ale być może jest od młodszego rocznika i był ten czujnik dołożony...
napinacz rozrzadu napinacz pirotechniczny mercedes napinacz
flybox orange subiekt drukarka fiskalna radio clarion zmieniarka
beninca schemat firmware flash
Huawei B593s-22 V200R001B180D20SP05C69 T-Mobile PL – gdzie pobrać firmware, ryzyka, weryfikacja PIUSI K600 przepływomierz – kod PC400-3- na wyświetlaczu, przyczyny i naprawa