Załącz plik. Ale co pomogło?
Trzeba utworzyć klasę, w której publicznie zadeklarować obiekt ze zdarzeniami (np. Public WithEvents myXL As Application) Dodano po 34 http://www.swiatexcela.pl/2011/09/11/zda... http://training-course-material.com/trai... Szukaj - Zdarzenia na poziomie Aplikacji
: ) ... a z właściwej strony tam zaglądasz ... : ) ? ... np. z ustawieniami "na sztywno": [syntax=vbscript]Sub abc() Dim msc, mscS$, schmt$, otwarty As Object msc = Trim(InputBox("Wprowadź numer miesiąca z przedziału 1-12", "Podaj miesiąc", "1")) msc = Abs(Fix(Val(msc))) If msc < 1 Or msc > 12 Then Exit Sub mscS = Choose(msc, "Styczeń", "Luty",...
Jeżeli daty w wierszu nagłówkowym będą po "skandynawsku", to z kolumną pomocniczą i "przeformatowaniem"jak w załączniku. Na pomarańczowo rozpiska (można usunąć)...
Powiem tak: przeczytaj jeszcze raz mój ostatni post #8 (tak od połowy) i porównaj z tym, co masz. Obecnie każdy z 4 argumentów funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO (tej z ostatniego załącznika) masz zły :) Grunt, to dobrze zrozumieć tą funkcję: może Wyszukujemy wartości komórki (dajmy na to) U17; przeszukiwany zakres to Y6:AC59 i szukam tego w kolumnie 1. Czy tak?...
Tak, program magazynowy za głupie 2-4 stówki.
arkusz i zapisał go w tym samym skoroszycie ale pod nazwa wzięta z komórki. Następnie zapisał by plik w określonym miejscu z nazwa rownież z określonej komórki. Napisz do wyjaśnienia adresów tych komórek. Ponadto sciezku dla zapisu Dodano po 1 [syntax=vb] Sub Kolejny_dzen() Sciezka = "D:\tmp\" '- to dopasuj do swoich potreb plik = Sciezka & Format(Int((Date...
Witam. Wchodzisz tak: Narzedzia -> Opcje -> Zapisywanie (zakladka). Pozdrawiam.
Spróbuj teraz... Z drugiej strony w Excelu 2013 istnieje faktycznie funkcja Workday, która generalnie robi praktycznie to samo i można byłoby z niej skorzystać: http://www.excelfunctions.net/Excel-Work...
Google -> "excel korespondencja seryjna vba"
Czy istnieje taka formuła, która umożliwiałaby automatyczną aktualizacje danych ... dodam, że formuła ADR.POŚR działa tylko gdy plik jest otwarty na kompie Jedynym, chyba, sposobem odwołania się poprzez 'formułę' do komórki z zamkniętego pliku jest 'formuła ręcznego pisania'. Przykład pobrania zawartości komórki ' A4 ' z arkusza ' Arkusz1 ' z pliku...
Jakiej funkcji w excelu uzyc aby zrobic cos takiego: Mam w pozycji A1 wyraz JANEK i chcialbym aby automatycznie pozycja A2 oraz A3 wypelnila sie odpowiednio wyrazami MARIOLA oraz ANNA (gdy wprowadze do A1 - JANEK). Jezeli w A1 bedzie ANNA to A2 i A3 powinny byc odpowiednio JANEK i MARIOLA. Cos jakby autouzupelnianie... Dzieki z gory. ps.sory za brak...
Dzień dobry 1 .Wpisanie wartości (godzin 24 lub 12 lub 6 lub innych jeśli 24 dzieli się na dwóch pracowników to tak by było wiadomo który przychodzi w dzień a który w nocy ) w arkuszu "ROBOCZY GRAFIK POST MC" w kolumnie oznaczonej datą - spowoduje automatyczne wstawienie w arkuszu "GRAFIK DZIENNY" odpowiednio do wystąpienia wartości w kolumnie IMIENIA...
Witam, przychodzę z lekkim pytaniem. Zarys: - posiadam tabelę z danymi ( 5 kolumny ) - pierwsza z nich data( rozpisany cały miesiąc, dzień po dniu), druga - linia produkcyjna , trzecia - sztuki wszystkie sprawdzone, czwarta - sztuki zatwierdzone, piąta - sztuki odrzucone. - w każdej z kolumn istnieją dane. Pomysł: Czy istnieje szansa napisania kodu,...
Witam, Potrzebuję pomocy z lista rozwijaną w EXCELU, a mianowicie... Jak zrobić, aby zaktualizować pozycję w komórce np A2 po wybraniu z listy rozwijanej np tekst: Okładka 12. Gdy zmienię w źródle listy rozwijanej pole "Okładka 12" na np. Okładka 14 Problem w tym że muszę ręcznie wybrać i zmienić pozycje A2. Mam duży magazyn który dodałem do listy rozwijanej...
Witam Panowie mam problem z excel- em mianowicie mam 4 kolumny stan / wydano / zakup / zwrot w pierwszym wpisuję recznie stan ale w nastepnych chce żeby mi to robiło z automatu czyli jesli mam stan 5 i wpiszę w komórke zakup to ma mi dodać do tych 5 i wyświetlić w kolejnum wierszu pod spodem jeżeli wpiszę w komórke wydano to mi ma odjać od sumy i wpisać...
Witam serdecznie. Tematów podobnych było już sporo, ale niestety w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na potrzebne dla mnie sprawy :( Zacznę może od tego, że zrobiłem szablon ewidencji czasu pracy dla pracownika, ale niestety sporo rzeczy muszę wpisywać ręcznie i jest kilka błędów z którymi nie mogę sobie poradzić. Pracownik pracuje od poniedziałku do...
Cześć, Chciałbym się przywitać jako nowy użytkownik bo zapomniałem starego loginu i hasła :) Mam problem z tabelką. Otóż chcę w arkuszu zrobić kilka list rozwijanych. Chciałbym, aby po każdym dodaniu kategorii w liście, wstawiał się pod spodem nowy wiersz w tabelce. Wiem, że teraz mogę rozszerzyć tabelkę ale wtedy "zje" mi wiersze poniżej. Innym rozwiązaniem...
Witam serdecznie. Potrzebuję pomocy w programie EXCEL. Chodzi o automatyczne zastępowanie znaku spacji znakiem " * " (gwiazdka) oraz dodatkowo " * " miałaby się pojawiać na początku oraz na końcu każdego zdania. Najlepiej gdyby proces był zautomatyzowany i był oparty np na formatowaniu warunkowym bo nie chciałbym tworzyć dodatkowej kolumny (wiązałoby...
Witam Czy jest możliwość stworzenia makra, które powodowałoby, że przeliczanie automatyczne formuł następowałoby tylko w arkuszu roboczym, a w pozostałych arkuszach tego skoroszytu formuły byłyby przeliczane manualnie? Będę wdzięczny za wszelkie info
Witam, Uprzejmie proszę o pomoc / radę / podpowiedź. Jak zbudować / stworzyć rozwiązanie, które będzie pozwalało na automatyczne tworzenie wykresu w zależności od dokonanych w arkuszu wyborów (w zakładce „Wykres” – wybory w zakresie „Pola wyboru”). Próbowałem ale nie potrafię tego zrobić – tak aby stworzyć „zautomatyzowany”...
Witam, mam pytanie w jaki sposób wypisać dane jeżeli komórka to prawda? Mam sobie arkusz1 w którym zrobiłem sobie w komórce A1 rozwijalną listę (odbiorców z arkusz2 "Nazwa") - odbiorcy są w arkuszu2; kolumny-> A-Nazwa; B-Ulica; C-Kod; D-Miasto I chcę żeby gdy wybiorę z listy odbiorce w pozostałych komórkach same wypisywały się dane z tego wiersza. Próbowałem...
Witam mam problem zwiazany z automatyczny przelaczenie na kolejna kolumne jest mi to bardzo potrzeba w pracy chodzi o to ze mam palete a na palecie w zaleznosci rozna ilosc pudelek ( 18, 24, 16, albo 12 ROZNIE ) ale jesli jest 18 to ilosc na wyszstkich palletach jest taka sama wiec za kazdymn np: 18 boxem chcial bym zeby mi przeskakiwalo na kolejna...
Hej forumowicze! Mam problem z excelem, chciałbym sobie ułatwić nieco życie i znaleźć sposób na zautomatyzowanie codziennej pracy. Mianowicie - mam plik ogólnodostępny. Codziennie z drugiego pliku wrzucam do niego niezbędne dane, jednak dane nie pojawiają się codziennie niestety. Mianowicie - plik, który jest bazą (do którego wrzucam dane z innego)...
Witam, mam plik, w którym pierwsze dwa arkusze stanowią identyczne tabele zawierające dane tego samego typu, ale pochodzące z różnych oddziałów. W trzecim arkuszu chcę utworzyć tabelę łączną składającą się tych dwóch poprzednich tabel. Ważne jest, żeby dane w łącznej tabeli były ułożone w ten sposób, że na początku znajdują się wiersze z arkusza 1,...
Mam nastepujacy problem. Mam gotowy szablon dokumentu w wordzie i baze danych w excelu, ponad 400 rekordow.. Chcialbym zautomatyzowac wklepywanie danych z excela do worda. Jak to zrobic. Konkretne informacje znajda sie w w poszczegolnych czesciach dokumentu, np. nazwisko i imie w danych osobowych, itp Bede Wam bardzo wdzieczny za pomoc:)
Witam mam następujące zadanie: mam plik na serwerze który jest edytowany przez jedna osobę (Excel) mam kolejnych użytkowników którzy maja mieć dostęp do tego pliku (TYLKO KOPIA) i żeby było ciekawiej plik powienien automatycznie aktualizować zawartość ( jeśli główny użytkownik wprowadzi zmiany, to inni bedą automatycznie widzieli zmiany) te automatycznie...
Mam prośbę Chodzi o to, żeby gdy w w wierszu kasa pojawi się "1","2" lub "3" w arkuszu w kolumnie kasa pojawiła mi się wartość aaa itd. Bardzo proszę o pomoc W załączniku podgląd tego o co chodzi
Witam wszystkich! Mam kalendarz w excelu i chciałbym teraz mieć możliwość, aby excel wysyłał z automatu na wskazane adresy cały kalendarz po wprowadzonych zmianach w danych komórkach. Mam obecnie makro, które pozwala na to, ale przez naciśnięcie przycisku. Czy może robić to automatycznie? Czy mogę prosić o podpowiedzi? Jestem w tej materii zielony Poniżej...
Problem - lista zamówień, powiedzmy 350+ numerów zamówień, po kilkadziesiąt linii na zamówienia. Każda linia identyczna - nr zamówienia, nr artykułu, ilość. Mogę założyć filtr, filtrować każde kolejne zamówienia i klikać drukuj, ale szukam automatycznego sposobu na wydrukowanie wszystkich zamówień jako oddzielne wydruki. Numery zamówień niestety nie...
Jest U mnie: Zakładka Zestawienia - Wczytaj spis PLC We/Wy Jakich sterowników używasz
Tematu nie rozwiązałem. Proszę o zamknięcie.
Witam, Problem jest następujący : po pierwszym użyciu w Excelu podziału tekstu na kolumny - zwłaszcza kiedy to eliminuje spacje między wyrazami - pojawia się problem z Text Import Wizard - kiedy to chce wkleić jakikolwiek tekst zawierający spacje system automatycznie dzieli mi go na różne kolumny! Jak sie tego pozbyć? Nie chcę, żeby Excel zapamiętywał...
Witam, czy pomoże ktoś przerobić to makro Visual Basic na Apps Script w Arkuszach Google, to jest automatyczny zapis daty. Np. po wpisaniu tekstu w komórce A1 automatycznie przypisze się na stałe data w komórce B1 i godz. w C1: Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub If Not Intersect(Target, Range("A1:B1000"))...
Excel'owska :) Zakładając, że lista (może być z "dziurami") jest w A1:A1000 [syntax=n]=ADR.POŚR("A"&SUMA.ILOCZYN...
https://obrazki.elektroda.pl/1561315800_... Wpisujesz formułę przy pierwszej pozycji, resztę kopiujesz.
... JEŻELI(B9&C9&D9&E9&F9&am... ...
Każdy skaner ma w swoich ustawieniach opcję zakodowania "entera" po odczycie. Do każdego jest dołączona plastikowa karta lub odpowiednio przygotowana karta papierowa z kodami sterującymi i ustawieniowymi. Cała sprawa polega tylko i wyłącznie na zeskanowaniu odpowiedniego kodu z takich kart i gotowe.
Mam prośbę aby mi ktoś pomógł z wykonaniem listy obecność a mianowicie aby w soboty i niedziele zaznaczało w wierszach na kolor odpowiednio do soboty i niedzieli. Po wpisaniu miesiąca w rogu listy żeby się automatycznie aktualizowały dni tygodnia w liście. Dołączam wzór listy wykonany w Excel 2003, nie jednej osobie się taki w się program się przydał...
Najlepiej jest rejestrowanie makra w celu otwarcia pliku tekstowego programom Excel
Ani. Najprawdopodobniej nie opisujesz problem. Utworzym dwa pliki, jeden w odwołań A1 do A1 innego. Zapiszem i zamkniem oba. Otwarte ponownie - w pierwszym w A1 zapiszem wartości, w innem tam w A1 ta wartość. Żadnych komunikatow. Aby załącznik dwa Twoje pliki tutaj.
Dodano po 3 Strona 14. Carriage Return/Line Feed To append a carriage return/line feed to all transmitted data, scan the following bar codes in the order shown. To cancel this operation, the SET DEFAULTS bar code on page 8, or refer to the Product Reference Guide. Lepiej?;)
Jeżeli wprowadzisz odpowiednią kolumnę pomocniczą w arkuszu głównym :spoko: to pożądany efekt można uzyskać formułami jak na zrzucie 927750 Całość w załączniku. 927751
Najlepiej wykorzystać zmianę w kalendarzu. Wklej w kod arkusza "Kalendarz" [syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address = "$H$18" Or Target.Address = "$I$18" Then With Sheets("Szychtownica") For i = 34 To 32 Step -1 If .Cells(2, i).Value = "" Then .Columns(i).EntireColumn.Hidden = True Else .Columns(i).EntireColumn.Hidden...
Jak sprawić aby excel sam po wpisaniu odczytu licznika z datą nowego miesiąca liczył sumę Całą prostą zabawę można zrealizować w jednym arkuszu (oczywiście można to rozpisać na kilka arkuszy z odpowiednimi odwołaniami ;-) ) np. tak jak na zrzucie 1232639 Musisz jednak wprowadzić odpowiednie formatowanie wszystkich danych i wykorzystać kilka formuł...
Można do tego wykorzystać makro zdarzeniowe, na przykład takie: [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Dim cel As Range Application.EnableEvents = False For Each cel In Target If Len(cel) > 0 Then If Left(cel, 1) <> "'" Then cel.Value = "'" & cel.Value End If Next cel Application.EnableEvents = True End Sub...
Wystarczy użyć choćby wyszukaj.pionowo() czy też indeks() i pobrać odpowiednie wartości z arkusza cennik.
plik Urlop - z zaznaczonymi dniami , jest plikiem na sieci ( ja go nie tworzę ) więc forma może trochę dziwna, ja mam zrobiony kalendarz ( automatyczny szablon) gdzie potrzebuje danych o urlopach aby było wyświetlane , np: kolorem w zakładce "Ustawienia" , lub może być napis "urlop" w każdym miesiącu ( wpisanie urlopów do świąt). W kalendarzu ( w miesiącach...
Witam. Mam wielką prośbę. Dostałem w pracy zadanie utworzenia wizualizacji do procesu walcowania taśmy wraz z raportowaniem przebiegu.. Wizualizację (napisaną w In-Touch z wykorzystaniem SPC) połączyłem za pomocą DDE z arkuszem excel'a w którym ma być tworzony raport z walcowania taśmy. I tu zaczyna się mój problem. Samą wizualizację napisałem bez problemu...
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z napisaniem makra. Chciałbym wysyłać wiadomość automatyczną z pliku Excel. W pliku znajdują się tabele "nazwa produktu", "numer produktu, "ilość". Po zmianie w kolumnie "ilość" chciałbym żeby został wygenerowany list automatyczny z konkretną nazwą produktu i numerem, oraz z aktualną ilością. Przygotowałem...
[syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target = "" Then Exit Sub[/syntax]
Trzeba dopisać do kodu jedną linijkę i zakończenie instrukcji warunkowej (bo już nie zmieści się w 1 linijce): [syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) On Error Resume Next If Intersect(Target, Range("I:I")) Is Nothing Then Exit Sub If Target = 2 Or Target = 3 Then Range("J" & Target.Row & ":AP" & Target.Row) = 0 Range("AQ" & Target.Row).Select...
Zawijaj tekst się nie sprawdzi?
Zmieniłeś kolumnę gdzie jest wyrażenie :) =JEŻELI(NR.KOLUMNY(J$10)=$Q14+1;"NOK";JE... Teraz powinno być: =JEŻELI(NR.KOLUMNY(J$10)=$Q14+9;"NOK";JE... Liczba +1 (+9) "dopasowuje" wynik funkcji NR.KOLUMNY() do wartości w NOK. NR.KOLUMNY() dla kolumny...
Zerknij czy tak jest dobrze:
Może najpierw funkcja, która zaznaczy komórki żółte, a potem je zabezpieczy przed zmianą. Plik z możliwością działania makr (xlsm, xls) :idea: w arkuszu roboczym wprowadź taki kod makra :spoko: [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Unprotect "a" Target.Interior.ColorIndex = 6 Target.Locked = True Protect "a" End Sub[/syntax]...
Dzien dobry. Zalaczam plik Excel. Na gorze mamy automatyczny przycisk NEW LINE, i chodzi o to, ze wciskajac ten przycisk tworzyl sie nowy wiersz z zawartoscia formul. Czyli majac, np. 100 osob i klikajac kolejno na NEW LINE aby otwieral sie wiersz kolejny po juz istniejacym. Na dzien dzisiejszy mam tak ze otwiera sie zawsze wiersz "2", tak jak zreszta...
Uparłeś się przy tej hulajnodze. Jeśli koniecznie chcesz w taki sposób, to spróbuj takiego kodu: [syntax=vbscript]Sub Podstaw_kolejne_liczby() Dim lw As Long, n As Long, a As Variant Dim rng As Range, found As Range lw = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row 'numer ostatniego wypełnionego wiersza Set rng = Range("A1:A" & lw) Set found = Range("A"...
A nie wystarczy wyłączyć obsługę zdarzeń przed otwarciem tego "innego" pliku? Zdarzenie Workbook_Open nie powinno się wykonać.
Pytanie chyba niezbyt przemyślane, a propozycja rozwiązania prosta, ale dość ryzykowna. A co będzie jak użytkownik kliknie dwa lub trzy razy? Nie ma żadnego śladu, co było pierwotnie w komórce, ani możliwości cofnięcia operacji. Poza tym, czy w arkuszu będzie tylko jedna taka cena? Jeśli wiecej, to przy każdej będzie przycisk? Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem...
Sprawdź w opcjach (menu: Formuły) czy masz włączone autouzupełnianie. Łatwo to niechcący przełączyć (Alt + Down Arrow)...
? Wstawia się normalną, zwykłą tabelkę bez obramowań, a lewej/pierwszej komórce nadaje się białą barwę czcionki, w prawej/drugiej komórce pojawiać się będzie numeracja, i wszystko.
moze ktos ma pomysł jak to prosto ogarnąć Obawiam się, że przy pomocy Excela i VBA trudno to będzie funkcjonalnie zrealizować ;-) tym bardziej, że jak widać mamy tu do czynienia z jakimiś produktami spożywczymi i każdy błąd kodu może mieć poważne konsekwencje. Jak sam piszesz: przy uruchomieniu excel aktualizuje baze z zewnatrz to dlaczego nie wykorzystać...
Harmonogram zadań?
Patrz zdarzenie arkusza Worksheet_SelectionChange
Po co ochrona, jesli np. przed tym(zamykaniem) "użytkownik przez przypadek kasuje jakąś formule"? W kazdym razie mozna uzyc zdarzenia[syntax=vb]Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean) For Each s In Me.Sheets s.Protect 'ew. haslo Next Me.Save End Sub [/syntax] Ale lepiej mieć zapasowe arkusze i przed zamknięciem kopiowanie formuł, lub, jeśli...
Najprościej byłoby z wykorzystaniem kolumn pomocniczych (załącznik) P.S. Formuły są "kopiowalne" w pionie i w poziomie, nie będzie więc problemu z kolejnymi (w przykładzie) miastami.
Może źle wpisałem funkcje O, to to... ;D Wpisujesz Arkusz2!A:B (ewentualnie Arkusz2!$A$2:$B$15 - koniecznie z dolarami i do końca zakresu, który powinien pozostać wtedy niezmienny) a nie Arkusz2!A2:B2.
Dobry wieczór, Wprost nie da się tego zrobić, ale można okrężną drogą. Trzeba podzielić dane na serie zgodnie z regułą formatowania warunkowego. Następnie każdą serię nanieść na wykres i pokolorować wg życzenia. Serie wyświetlać na wykresie jako nakładane. Pozdrowienia
excel automatyczny excel makro automatyczny automatyczny aktualizować excel
podzieli transfer router suzuki swift skrzynia zabezpieczenie przeciwzwarciowy schemat
Bosch PSB 1800 - wkrętarka nie działa po wymianie ogniw Jak podłączyć miliamperomierz do pomiaru biasu?