Miałem kontakt z podobnym przypadkiem właśnie w silniku 934. Auto miało błąd braku synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu i wałem korbowym i po pojawieniu się błędu nie chciał wypalać DPF-u. Był zapamiętany również błąd dotyczący konkretnie czujnika wałka rozrządu i od tego zaczęto. Potem wymieniono czujnik wału korbowego i jakieś tam różne jeszcze...
Punktów nie chce. Pompa podaje ciś. i koniec, niezależnie jak jest ustawiona. Sprawdzałeś czy leci ropka z pompy podczas kręcenia rozrusznikiem? Jak filtr paliwa?
1 plus 3 masa 2 sygnał A że jeździ normalnie...ECU pewnie przechodzi z sekwencyjnego na ciągły, że tak napiszę. Teoretycznie możesz tego nie wyczuć, ale powinien być minimalnie słabszy więcej palić...
Podłaczyć komputer i będzie wiadomo jak ciśnienie na listwie i czy nie błędu wałka. Jak tam będzie ok to trzeba by sprawdzić kompresję. Nawet kręcąc wałem czy jest opór kompresji na wszystkich cylindrach równy lub nawet nie słychać jak syczy.
Masz jeszcze oryginalny sterownik, to porównaj wsady.
Witam, przepraszam za brak odpowiedzi ale po pierwszych odpowiedziach w temacie jakoś sceptycznie jestem nastawiony na ten temat. Samochód aktualnie naprawiony. Dopiero na PW z jednych z forumowiczów uruchomiłem samochód. Przyczyną było tak jak wspomniałeś Hektar Zahler właściwe koło i czujnik. Po samej wypowiedzi widzę że masz wiedze w temacie i szacunek...
to ? http://obrazki.elektroda.net/35_12203879...
Jest to możliwe,ale sprawdź najpierw sygnaly z czujnika wału i rozrządu .
W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu.
Witam! Do spr. wałka nie trzeba wyciągać silnika! To procedura taka jak przy wymianie rozrzadu. Czyli , montaż blokad rozrządu i dem.napędu., po czym dem. górnego koła zębatego. I wszystko jasne czy ścięty , czy nie. Pierwszy czujnik to górny czujnik położenia wałka. Drugi czujnik to tzw.G.M.P. o którym już pisałem aby wtyk polutować . Teraz proszę...
Zakłócenia?
Ścięty klin na wale
Objawy po nagrzaniu odpala i gaśnie (jak przy blokadzie immo). Pierwotnie podejrzewałem przewody do czujnika lub sam czujnik. Okazało się że rozrząd przestawiony (na granicy). Po rozgrzaniu łańcuch trochę się wydłużał i przesunięcie wychodziło poza dopuszczalny zakres. Rozrząd sprawdzony przez blokady na wałkach (wykręca się zaślepki i można zobaczyć...
posprawdzaj zasilania, oscyloskopem jaki idzie sygnał z czujnika i czy widzi go ecu. sprawdz pozniej jeszcze czujnik wału. Sprawdz dlaczego nie odpala, nie otwieraja sie wtryski, czy pompa wogole nie daje?
Jeśli w sterowniku masz błąd synchronizacji wałka rozrządu to znaczy, że jak przyjechałeś wieczorem to zaparkowałeś auto na biegu zamiast na hamulcu ręcznym. Tak było??? Niestety, ale najprawdopodobniej przeskoczył rozrząd przy próbie uruchomienia silnika.
Błąd dokładnie dotyczy niezsynchronizowania czujników wału i wałka rozrządu. Sprawdź czujnik na wale.
Witam, Mam problem z silnikiem N62B48 w BMW 650i, 367 KM z 2006 roku. Jest tak, że silnik działał idealnie przed jego uszczelnieniem. Po złożeniu silnika wyskakuje błąd wałka rozrządu. Wszystko zrobione zgodnie z fabryką itp. Oprócz wymiany uszczelek wymieniono też czujnik wałka mimośrodowego oraz koło pasowe. Czy macie może jakiś pomysł, co może być...
tam było też to o co ci chodziło tylko dużo węgrzy zablokowali
http://obrazki.elektroda.pl/8991969400_1... http://obrazki.elektroda.pl/3916086500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2939483100_1... http://obrazki.elektroda.pl/1672870000_1...
Witam, Zostaje ci do sprawdzenia wiązka oraz komputer.
Nie uszkodziłeś czujnika pozycji wałka?
Czujniki sprawne, oryginalne?
To co napisałeś to się w głowie nie mieści. A szczególnie ostatnie przypadki. Wychodzi na to że to czujnik wałka upala PCM. A czy te śpece nie umieją sprawdzić co jest na na kablach do czujnika wałka? Nie wiem ,dla mnie to jest nienormalne. Aż zerknę na schemat tego wozu.
oscylogram czujnika wałka i wału ,powinienem mieć do porównania.
Sprawdź ustawienie łańcucha (wałków rozrządu).
Błąd wałka rozrządu może mieć wpływ na obniżona moc silnika. Problem z paleniem wynika z uszkodzonego kabla czarnego z żółtym paskiem który idzie sygnał immo pin x1/8 na małą wtyczkę ECU. Jest to sygnał z FFR pin x6/18 jako pojawiające się napięcie (50). Brak tego połączenia objawia się brakiem możliwości uruchomienia silnika lub opóźnionym startem.
Jak masz uwalony ten czujnik to autko niefajnie pali i ma odcinke na 5000obr. I wywala błąd czujnika wałka . Teraz pochwal się który z tych objawów masz.
Przeprasza za tak długa nieobecność. Rozrząd sprawdzony, jest ok. Momentami samochód "zacina sie" tzn. faluja obroty, brak reakcji na pedal gazu. Dopiero wyłączenie i włączenie zapłonu pomaga. Jakieś propozycję?
Błedy wtrysków mogą być od sterownika gazu owszem ale bład wałka nie.
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Jak rozrusznik kiepski to spadek napięcia jest w sieci czego nie lubią sterowniki
Przy ponownym rozebraniu rozrządu okazało się że koła były dobrze ustawione na znakach ale łańcuch niestety nie był zgodny ze znakami ułożony na kołach. Ma to jakieś znaczenie? Chyba nie. Istotne są znaki na kołach.
Sprawa rozwiązana,czujnik wałków rozrządu podawał błędne przebiegi powodując brak synchronizacji na wyższych obrotach.
Przewód nr 1 czujnika wałka rozrządu idzie oczywiście do sterownika silnika (120) do wtyczki szarej,wyprowadzenie B3. Natomiast element zaznaczony żółtą strzałką to wspólne połączenie (w tym przypadku 10-ciu i jest to masa) przewodów. W Renaultach wygląda to tak , że są to zaostrzone przewody i połączenie jest zalane cyną.
Naprawione przez mechanika
Błąd tyczy się czujnika położenia wałka rozrządu bądź czujnika położenia wału korbowego
Witam! Problem rozwiązany. Okazało się że te silniki mają problemy z rozrządem, po wymianie rozrządu błędy już się nie pojawiają. Mam nadzieję że komuś ta informacja pomoże. Pozdrawiam!
Jesli czujnik i instalacja sprawna to nie ma synchronizacji między kołem pompy, a wałem korbowym.
Witam, przed wymianą rozrządu był błąd wałka - sygnał nieprawidłowy i synchronizacja cylindrów -9 stopni. Wymieniłem czujnik ale klient wrócił po tygodniu że ciężko odpala i znowu był błąd wałka rozrządu. Wymieniłem rozrząd (jeszcze oryginał), wszystko spięte na blokady i samochód nie odpalił. Jak cofnąłem wałek na -1,5 stopnia to odpalił ale po 2...
A nie było czasem błędu położenia wałka rozrządu? Wyjaśniło by to problem z kompresją przez przestawiony rozrząd.
Do sprawdzenia ten rozrząd. Dobrze byłoby podmienić czujnik i sprawdzić czy na drugim nie będzie synchronizacji. Co do adblue to osobny temat to fakt.
Ustawienie rozrządu sprawdzone?
Tylko oszołomy kasują pamięć. Nie rób tego nigdy! Wymień termistory, są dwa. Musisz wymienić oba wałki. Błąd kasujesz : c żółte 107 c czerwone, jak zmieni się ekran wyłączasz i włączasz maszynerię.
Witam, mam problem z silnikiem 2.5 TDI 174 KM. Kupiłem silnik z zatartym wałem i przełożyłem wał, ustawiłem na blokady i jest błąd synchronizacji wałków. Odpala i gaśnie. Jak odłączę czujnik wałka, to auto odpali i chodzi równo. Rozrząd sprawdzony na 2 blokadach. Możliwe, że są inne koła rozrządu i źle się synchronizują.
Tylko że sterownik z x14xe bez problemu ogarnia x16xe. Sprawdź błędy czy czasem nie masz błędu czujnika wałka. W tym silniku lubi ginąc masa na czujnik wałka i przy większych obrotach czujnik wałka głupieje.
błąd p0340 Koła są od 2.2 nie wiem zbytnio jak powinny być ustawione ciężko coś znaleźć w necie Dodam że na kołach z 2.0 16v owego błędu nie było
Witam. Po tylu km możesz mieć pycha i łańcuch urwie się. Co do rozrządu, to należy sprawdzić: (rys.) http://obrazki.elektroda.pl/7497625400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1358057500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9650268200_1...
Rozrusznik do naprawy. Obciąża aku i powoduje zakłócenia w elektryce auta. Wszystkie objawy to potwierdzają. Podczas demontażu zwróć uwagę na stan kabli zasilających. Zakładam ze aku sprawny.
błąd masz od czujnika wałka Skąd takie przekonanie, że wałka, nie wału?
Masz przestawiony rozrzad. Roznica katowa moze byc minimalna ale to wystarczy aby sie zaswiecila kontrolka silnika. Zdejmij to kolo pasowe, zablokuj wszystko i ustaw Pozdrawiam
Dokładnie I owocnej naprawy.
Błąd czujnika położenia wałka rozrządu - więc wymieniamy filtr paliwa... No logiczne przecież :lol:
Jaki dokładnie to był błąd?
Po prostu tam gdzie zawory nie wystają poza płaszczyznę glowicy. Praktycznie wszystkim wystają przy pełnym otwarci zawora, nie przypominam sobie silnika bezkolizyjnego w oplu Dlatego pytam konkretnie który żeby sprawdzić i powiedzieć że masz rację że jednak ja się mylę
1. Ustawianie rozrządu. 2. Zasilanie w kostce czujnika 3. Odległość od koła fonicznego i jego stan (czy nie brakuje wypustek). 4. Pomiar ciągłości przewodu sygnałowego Czujnik -ECU 5. Weryfikacja ustawienia czujnika na wale (jest uszczelniaczu od strony skrzyni biegów). PS Nowe zamienniki zdarzają się wadliwe.
Nie to nie ten silnik. Stralis to Cursor a tu jest tector czyli eurocargo. Czujnik czyta bezpośrednio z koła wałka, jest umieszczony na obudowie rozrządu pod sprężarką.
Błąd czujnika wałka???
Ścięty klin na kole wałka? Rozrząd do weryfikacji
Zmieniłem cewkę i błąd czujnika wałka rozrządu przestał się pojawiać , w tych samochodach PSA gdzie nie ma czujnika wałka rozrządu za ten błąd odpowiada cewka, u mnie stara cewka działała dobrze, na wszystkich świecach była iskra ale ten błąd się pojawiał
Na schemacie czujnik jest ,no ale może i nie być. Tak czy tak do sprawdzenia cewka,świece i nie zaszkodzi ciśnienie na garach. Być może błąd cewki powoduje błąd wałka,peugeot ma swój świat.
Sprawdz ustawienie rozrządu
DF159 to błąd czujnika wałka rozrządu, wymień i po problemie.
Naprawy dokonał serwis. Stwierdził wadę w łańcuchu. Wada wywołana nieekonomiczną jazdą.
to jest błąd fazowania wałka rozrządu wydechowego
Błąd obwodu czujnika wałka rozrządu
Witam Posiadam scenica 1.9 dci Silnik chodził normalnie zaczęły sie problemy z tym ze gasł na wolnych obrotach sprawdziłem na przelewach wszytko ok Wymieniłem zawór regulacji na pompie i czujnik ciśnienia na rampie poprawiło się zostawiłem go na 2-3 godziny sobie godził spokojnie wentylatory sie załączały było ok ,po zgaszeniu samochodu na następny...
To może wkleję małym drukiem żeby nie zajmować strony. Informacje ogólne Obroty wałka rozrządu. Komponent: (B05) Czujnik obrotów koła zamachowego Kod usterki FMI 2 Błąd danych. Warunki wygenerowania kodu usterki: Krzywe krzywki i koła zamachowego nie pasują do siebie. Możliwa przyczyna: Usterka czujnika. Odwrotna biegunowość przewodów. Reakcja jednostki...
Witam.Może być lewe powietrze lubią padać gumki na wtryskach.
A może mu się nie chce postawić na blokady?Jak by kolega był pewien rozrządu to by o tym w pierwszym poście napisał.To wcale nie musi być problem złego ustawienia rozrządu tak poza tym.
Dzień dobry. W ostatnim czasie miałem wyciek płynu chłodzącego z króćca wymiennika ciepła. Przed tym pojawił się błąd wałka rozrządu (G40). Wymieniłem czujnik wałka rozrządu i po skasowaniu błąd pojawia się ponownie. Okazuje się że czujnik wału korbowego (G28) jest jest pod wymiennikiem i prawdopodobnie on daje błąd z czujnika wałka rozrządu. Ktoś miał...
Witam. A mówili nie rób tego:) Auto po sprawdzeniu pompy wtryskowej i ponownym złożeniu wszystkiego do kupy przestało trzymać wolne obroty. Wygląda na to że coś jest nie tak z rozrządem ( jest pasek górna częśc rozrządu jest ustawiony na znaki). Po odpięciu wałka rozrządu pali od strzała co jest dziwne. Błąd wyśiwetla df112 bodajże synchronizacja wałka...
B jest od wałka strona ssąca.
Można sprawdzic czy z któregoś przelewu na wtryskiwaczu nie daje za dużo paliwa, wtedy będzie wtryskiwacz do regeneracji. Do sprawdzenia też jest rozrząd jesli po wymianie czujnika nadal jest błąd z czujnika wałka rozrządu.
Przy błędzie wałka regulacja VVT jest racze wyłączona. Jak czujnik " nadaje" poprawnie a ECM nie pasuje sygnał ,to inaczej jak na oscyloskopie nie podejrzysz w czym problem. W linku który podałem masz tez przebieg dla tego silnika w chevrolet.
A czujnik generuje sygnał?
Akumulator w jakim stanie? Ładowanie sprawdzone? Napinacz alternatora sprawny czy tylko dobrze wygląda? Jak odegniesz ręką to do wymiany. Masa sprawdzona?
Hejka. Nie bardzo znam się na MB i nie kojarzę MSM ale DFI to coś z układem sterującym wtryskiem a P0020 to błąd czujnika wałka rozrządu CMP Ale mogę się mylić. Może to ci pomoże: http://www.motodok.com/Documentation/Fil...
witam mialem ten sam problem. mechanicy caly czas wymieniali ten czujnik ktory byl dobry! a wystarczylo wymienic EGR mozna go tez calkowicie usunac bo to dziadostwo wcale w silniku nie jest potrzebne i tylko zamieszanie robi! ale zaślepili, a co z elektryką? Mam EGR z wtyczką 5-pin u Ciebie podłączyli emulator czy tak bezczelnie zostawili wiszącą wtyczkę?...
Witam. Jakiś taki głośnawy się wydaje ten motor, Jak jest łańcuch to może już do wymiany, rozciągnięty
a nie ma tam błędu" czujnik wałka rozrządu niezgodność"???? Na daty patrz chłopie, na daty!
Co ma Vss do odpalania? Błąd o numerze P0321 to czujnik halla na wałku rozrządu.
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
Koledzy nie pamietam dobrze co to było 1.def, ale moim zdaniem jak autor napisał przy starcie słychać zgrzyt i usterka jest sygnał, więc sugerował bym sprawdzenie koła zmienych faz rozrządu, które często padało . koło to zmienia nawet o 2 ,3 zęby tak więc może wskazywać błąd sygnału.
Czy da się zamienić miejscami czujniki z lewej głowicy na prawą? Są takie same? Tak. Dla spokoju zamówiłem nowy czujnik. Wymienię na dniach i dam znać.
Wymień termistor. To najczęstsza przyczyna błędów grzania. Poza tym sprawdź okablowanie i połączenie termistora , bo zdarzyła mi sie jedna co miała "po drodze" kabelek ułamany i pokazywała błędy grzania baaardzo nieregularnie. C.
Schemat na PW zobacz czy taki.
Witam panów Reno master 2.5 dCi nie odpala kod błędu p1808 czy czujnik od wałka może być czaśnięty
Witam zdemontowałem to wszystko i to koło tonowe nie ma żadnego luzu. Jedynie co jest pewne to że rzeczywiście pompa jest zatarta (po rozkręceniu jej na części). i teraz, jak jutro będę zakładał nową pompę ale coś mi się wydaję ze ten błąd nadal będzie występował. Czy na ten moment mógłbym coś jeszcze sprawdzić póki mam jeszcze to wszystko nie skręcone?
U mnie błąd 2263 powodował czujnik wałka rozrządu.... (luźna wtyczka) Po wklejeniu jej błąd nie występuje...
Sprawdź ustawienie rozrządu.
ma też normalne obroty. Silnik wkręca się na obroty powyżej 4tys obr/min? To jest najprostsza metoda kontroli czujnika.
Witam Wg. serwisówki ten błąd to: TH2 (fixing temperature sensor 2) detected abnormally low temperature. Occurs if L3 (fixing heater lamp 2) remains energized for longer than 10 seconds during idling state. czyli problem leży w jednym z termistorów albo w jednym z halogenów grzejnych (być może coś źle połączyłeś w czasie składania - np. słabo wsunięta...
rozrząd już sprawdzony?
Czujnik wałka rozrządu będzie miał 3 przewody: masa, zasilanie, sygnał. Rozrusznik duży plus i mniejszy plus wzbudzenie rozrusznika. Do sprawdzenia ustawienie rozrządu lub sam czujnik. Istnieje możliwość zamontowania silnika z innym oznaczeniem niż jest w sterowniku, co będzie wywoływało błąd wałka.
Najpierw zajmi się usunieciem błędu wałka.
hej,nie do końca wygląda to tak zawsze jak piszecie.Czujnik oryginalny można kupić za 99zł Simens. i nie znaczy że jesli ktos dał majątek to jest super bo i Simensa są lipy. Kontrolka świeciła mi mimo sprawdzenia i wymienienia różnych rzeczy,co pomogło? wystarczyło przełożyć koła ma wałku rozrządu.Okazało się że czujnik nie widział znacznika.Nic nie...
Nie ma być.
A może rozrząd???????????? No może może.
Skoro wałek nie daje się uruchomić podczas normalnej pracy, to sterownik widzi błąd który niestety nie został tutaj podany. Wałek może się obracać kiedy zawór hamulca WOM (czerwony) lub instalacja prowadząca do niego jest uszkodzona. Sterownik umożliwi załączenie wałka zanim wykryje błąd ( włączenie wałka bezpośrednio po uruchomieniu silnika ).
Przestawiony rozrząd, ścięty klin na wałku pompy lub rozrządu.
błąd wałka rozrządu błąd wałka p0340 błąd przestawienie wałka rozrządu
podświetlanie klawiatura whirlpool kontrolka oporność kabel antenowy
korad ka3005d elektrownia wiatrowa
Radio 2 DIN Eunavi nie pamięta ustawień - przyczyny i rozwiązania Odpowietrzanie układu chłodzenia Audi A8 TFSI 2018