Jutro pojadę do mechanika żeby jeszcze raz zrobił odczyt parametrów i napisze jakie dokładnie są błędy.
Podłączyłeś samochód pod diagnostykę-podaj ewentualne błędy
dwa pierwsze błędy to wina przełacznika wiekosekcyjnego ( na skrzyni biegów)
Pytanie, co prócz tej nieszczęśliwej sondy do tej pory sprawdziłeś? Nie ma nic gorszego jak się uprzeć przy swoim, znam to z autopsji a ty chyba powielasz takie błędy w rozumowaniu.
zawór elab!jakie ciśnienie na listwie widzisz w momęcie kręcenia?
Trzeba by sprawdzić co pokarze Lexia.
Wygląda to na problem z zacinaniem się zaworka dawki na pompie wtryskowej. Najpierw należałoby podłączyć jakiś tester i zczytać błędy(proxia,laser,euroscan).
Zapodaje. Jakby coś nie pasiło daj cynk.
Kody błędów można "wymigać" Jak jeszcze sobie nie poradziłeś to podeślij mi e-maila , to wyślę instrukcję jak sczytać błędy
Problem rozwiązany, usunąłem immo oraz odgiąłem pin tak jak było na początku. Jak skanuję moją Xantię Lexią wyskakują mi błędy związane z immo i związane z komunikacją między komputerem a immo, ale na razie mi to nie przeszkadza. Druga możliwość to wczytanie nowego dziewiczego wsadu do komputera i zaprogramowanie go od zera Lexią.
Przyczyn może być dużo. Na początek spróbuj "wymigać" błędy z elektroniki silnika. Złącze jest obok bezpieczników pod klapką.(nad pedałem sprzęgła)
Pompa powietrza. Dmucha powietrze do wydechu dla zmniejszenia zanieczyszczenia planety. Jesli nie bedzie dzialac, pojawi sie blad w kalkulatorze. Georges
Diagnostyka komputerowa, trzeba by było błędy sprawdzić. Może to być czujnik temperatury, czujnik położenia wałka rozrządu lub nawet cewka. Sprawdź też ciśnienie paliwa gdy zaczyna szarpać
No właśnie, podałem z elit-tech dla sil. XUD9F/L D8B 1,9TD. Gdzie inne typy silników zTD. mają po 175bar. Także nie wiadomo gdzie błąd?
No właśnie czasem się zapala kontrolka "Check Engine" tak podczas jazdy na LPG jak i sporadycznie po przełączeniu na benzynę. Więc jakieś błędy sterownik gazu musi wrzucać do benzyny. No nic, spróbuję zresetować komputer odłączając akumulator i pojeździć na benzynie z nadzieją, że się komputer uspokoi i oddam auto do gazownika.
Witam, miałem kiedyś Xantię II generacji, ale radio i problem był ten sam i o ile dobrze pamiętam, aby pojawiła się możliwość wpisania kodu trzeba było przytrzymac przycisk "band" czy coś innego i wówczas pisałeś kod pokrętłem od głosności o ile dobrze pamietam, ale to było dawno temu, więc mogę byc w błędzie, a czekaćtrzeba na mur w Jeepie cherokee,...
po odcięciu gazu i resecie kompa i przejchaniu kilkunastu kilometrów nie ma żadnych zmian. Kat sie grzeje, bardzo delikatne wyczuwalne szarpanie oraz zapalająca sie kontrolka awarii zapłonu (błąd silnika). Co dalej?
Witam , problem z silnikiem krokowym raczej wykluczam dlatego że byłem w ASO Citroena PROXIA wywaliła 3 błędy 1 z nich zapamietałem konkretnie brak sterowania silnikiem krokowym , w ASO założono nowy silnik krokowy i po adaptacji nie było różnicy w zachowaniu auta , identycznie sie zachowywało , nieszczelności w układzie wykluczam dlatego że auto potrafi...
Witam. Podepnę się pod temat, mam podobny problem. Xantia 1,8 8v + lpg (sekwencja). Na benzynie odpala na 20 - 30 sek, obroty ok 1500 bez dodawania gazu, przy próbie wciśnięcia gazu, gaśnie natychmiast. Natomiast gdy odpalam na lpg, to "załapuje" na ok 1-2 sek. "Wymigałem" mu błędy i pokazało: słaby akumulator (kiedyś faktycznie go rozładowałem), uszkodzona...
witam musisz kolego popracować nad silnikiem i jego podzespołami podłącz autko do proxxi w ASO moze bedą jakieś błędy pierwsze to wymień czujnik temperatury wody który daje sygnał na komp bo to czesta usterka w tych autach miałem kiedyś 2.0CTC z instalką AG na szprycy i paliła od 9 do 17 litrów ale czasami z Vmax 230 km/h pozdro T
Właśnie jesteś w błędzie, bo im wyższa klasa wozu tym materiały Kolego, kompoty piszesz, oparte na czystej teorii chyba. Jeździłem XM'em, Xantią i Saxem i wyobraź sobie, że elementy wahacza najszybciej zużywały się w najdroższym XM (25tys. km), później w Xantii (30tys km), a Saxem zrobiłem ponad 100tys km na jednym zawieszeniu. Przejeździłem już wiele...
Ster od citroena .spróbuj xantia 2.0i Idzie po k-line. Trxeba uruchomic odczyt błędu i dopiero zapłon włącz
Diagnozowałeś kablem ELM327 z programem PCMSCAN błąd P00C8 - w swoim Peugeocie mam to samo, w oryginale (PP2000) takiego błędu nie ma... Kolego prawdopodobnie masz opiłki w paliwie. Miałem identycznie w RHY 90KM. Gasł po kilku sekundach od wyłączenia zapłonu. Na regulatorze ciśnienia sitko zapchane opiłkami. Naprawa pompy WC jak i wymiana pompy NC (w...
Brak możliwości diagnostyki to pierwszy błąd, którym masz się zająć. Chyba, że sprzęt to fejsiak za 5 zł.
chciałem sprawdzić błędy nawet znalazłem instrukcję do tego: http://www.citroen.org.pl/forum/dload.ph... ale totalny trup czy włączam stacyjkę czy wyłączam dioda pali się bez zmiany jak by wogóle nie reagował. Potem sprawdziłem jeszcze napięcia i masy wszystko zdaje się być w porządku poszczególne napięcia pokazują się i znikają...
Ze złącza 30 pin za pomocą kodów błyskowych można sprawdzić błędy komputera silnika, ABS, klimy, zawieszenia hydroaktywnego. Do silnika wystarczy kawałek kabla i zwieranie pinu C1 do masy wg. schematu: 3-5s zwarcie i pierwszy kod błyskowy na kontrolce diagnostyki silnika, następne zwarcie i kolejny kod aż do kodu zakończenia diagnostyki. Zwarcie pow....
Witam, Kupiłem Citroena Xantie 1.8 16v z takim komputerem jak na zdjęciu, nie pasuje mi on ani do AL-600 ani też do AL-700, napisy się pościerały,ale najprawdopodobniej numer to 67 R - 01 4202, co to za wersja, chyba jakaś wczesna. Przydał by się też schemat. Do tego komputera jest silniczek krokowy i przełącznik 3-pozycyjny, chyba z I-gen. Benzyna-BenzynaAutomat-Gaz,...
Witam, mam ten sam problem ..czy ktos go rozwiązał?
Autko to Citroen Xantia
Mam wielki problem ze swoją Xantią. Gdy chodzi na benzynie, to bardzo słabo wchodzi na obroty, przydusza się i strzela w kolektor dolotowy. Na gazie wchodzi nieco żwawiej na obroty i nie strzela. Za to przy prędkości pomiędzy 110 a 120 km/h zaczyna przerywać (na benzynie i na gazie) i na gazie zaczyna strzelać. Przy prędkości powyżej 120 można już jechać...
Xantia II hydractive 2.0 16V 136 PS lub 3.0 24V 190PS jeżeli tak zależy Ci na mocy. Auto na pompie II generacji (twoje jest na pierwszej), nieporównywalnie lepsze od innych aut, na slalomie poradziła sobie bez problemu z syncro Golfa IV. Skoro jesteś zadowolony z marki, to po co poznawać inną markę od nowa, jej błędy konstrukcyjne, awarie itp.? Ja tak...
Witam kolegów. Samochód to Citro Xantia 2.0 8v, 95 rok. Instalacja 5-cio letnia Diego(podobna do sirocco), wtryski magic jet(0,5 roku), reduktor niko(3 miesiące). Podczas jazdy(przy wyprzedzaniu) wyłączył się gaz, ale do tego stopnia że sterownik gazu nie "puszczał" sygnału na wtryski benzyny. Dopiero reset stacyjką spowodował powrót do pracy na benzynie(kontrolka...
znalazłęm błąd cząstka trójnożna symbol ST 82 okopcona
nie pamietam w ktorym roku byla zmiana cisnienia ukladu ....... jesli wysokosc masz odpowiednia to blad raczej bedzie tam
A zdiagnozowałes auto , i w diagnozie był sterownik webasto ? Bo mi się wydaje ze ono chodzi osobno i by je zdiagnozowac potrzeba interface ThermoTop. Powinny byc tez widoczne kody błedu na LCD.
Wszystko się wyjaśniło. Auto zrobione a taka banalna usterka. :D
Raz miałem citroena xantie na lpg. Zero błedów, a facet zajezdzał akumulator zeby go rano odpalic, a silnik chodził jak wiadro gwozdzi. Podłaczylismy wynn'sa. Silnik pracował na nim 2 pojemniki. Na 3 dzien facet dzwoni i mówi ze silnik pali jak nowy i ze nigdy jeszcze tyle mocy nie miało. O czyms to swiadczy. Ultra dziwięki dobre są na wyciągnięte wtryski...
Ale na jakiej zasadzie komputer rozpoznajae blad? Mierzy tylko jego rezystnacje,czy cos wiecej?
ABS działa po wymianie sterownika.
W takim razie polecam wymianę na inny sterownik, bardziej współczesny i przyjazny użytkownikowi - polski , doskonały stag 4 . Reduktor i wtryski o ile sprawne mogą zostać. Zamierzam właśnie kupić jakiś stagowski, bo taką mam instalację, wtryski i reduktor jest sprawny bo na komputerze pokazuje dobre temperatury i nie zwraca żadnych błędów na wtryskach...
A jakie są objawy usterki, czy szukasz dziury w całym? Oj to dluga historia. Nawet pisalem niedawno: Xantia '94 1,8i 8v + LPG II generacji Gdy chodzi na benzynie, to bardzo słabo wchodzi na obroty, przydusza się i strzela w kolektor dolotowy. Na gazie wchodzi nieco żwawiej na obroty i nie strzela. Za to przy prędkości pomiędzy 110 a 120 km/h zaczyna...
http://obrazki.elektroda.net/47_12577120... Tyle udało mi sie już posprawdzać. Czyli działają mi takie opcje jak: Vol+ Vol- >> << PAUSE EXM/AST i jeszcze przeskakiwanie po kolejnych płytach w zmieniarce. Ale nie umiem znaleźć opcji zmiany źródła dźwięku, przeskakiwania na kolejna piosenkę,bo mam tylko przewijanie, a także opcji MUTE,na...
Myślałem, że odłączenie nieużywanych gałęzi toru gdy są nieużywane będzie bardziej poprawne, ale jeśli nie zrobi to różnicy to ok. Ogólnie na wejściu i przed ADC będą bufory. A wszystko będę chciał mierzyć według Vref=5V tak więc dla każdej gałęzi będa wzmacniacze. Wejściowy multiplekser jest kłopotliwy ze względu na szeroki zakres napięć, można się...
Witam Akumulator 55 Ah w zupełności wystarczy do tego silnika. Jeżeli rozrusznik "słabo" kręci mimo dobrego akumulatora to chyba należy mu się regeneracja. Co do zawieszenia to jakie konkretnie problemy występują? Co ile sekund cyka pompa? Jeżeli chodzi o kody to mam schemat układu do odczytu błędów i ich opisy. Jak trzeba to spróbuję wysłać na maila....
Mineło trochę czasu, chciałbym ponowić pytanie: czy udało się komuś połączyć ze sterownikiem LUCAS EPIC chodzi osamochód Citroen Xantia 2,1TD. Euroscan próbuje się łączyć nie wyrzuca żadnych błędów komunikacji,ale nic się nie dzieje poza zmianą cyfr w prawym górnym rogu przy wskażniku połączenia. Może ktoś miał podobny przypadek?
Witam mam podobny problem w mojej xsarze II. Nie działa mi centralny z pilota, kupiłem nawet drugi pilot i to niestety nic nie dało próbowałem przyuczać kluczyk lexią i też nic macie jakieś pomysły ?? Lexia nie pokazuje błędów w centralce od zamków(com2000)
Niestety nie znam nazwy i parametrów sprzętu do ktorego był podpiety, nie bylo to w ASO bo tam chca 97zł (i trzeba sie umawiać) a u tego goscia bylo 60zł. Jednak gość sprawdzał reakcje wszystkich czujników wtrysku i wyglądało że wszystko jest OK. Podobno jest mozliwosc podpiecia do złącza diagnostycznego diody LED i wyzwolenia "wybłyskania" zapamiętanych...
Witam, również mam problem z gazem ktoś pomoże problem polega na tym że po odpaleniu samochodu jest wszystko w porządku jednak po przejechaniu ok. 1km w czasie postoju zaczynają falować obroty (powiedzmy postój ok 1 min. falowanie ok. 40 s i się uspokaja do czasu ponownego ruszenia pedałem gazu). I nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że po...
witam po zakupie nie sprawdziłeś i nie wymieniłeś paska ? to poważny błąd, który może zakończyć sie b.kosztownie stan paska najlepiej określić po jego demontażu a nie na kołach pozdro T
A najlepiej będzie spojrzeć w schemat jakiegoś podobnego urządzenia i się na nim wzorować. Takie moce to nie zabawa i błąd może źle się skończyć. Jak kolega widział takowe to będę wdzięczny za link.
Witam. Taki sposób "mrygania" diodek na przełączniku sugeruje tylko i wyłącznie wychwycenie "anomalii" w odczycie któregoś z parametrów które są potrzebne centrali gazowej. Najczęściej błąd sondy, TPS lub obroty ale to można dokładnie sprawdzić po wpięciu w sterownik gazowy.
Teoretycznie są to diody, które wskazuja właśnie poziom gazu. Gazownik mi powiedział, że w momencie jak instalacja nie pracuje poprawnie (tak jak moja) to miganie tych diod oznacza właśnie jakiś błąd (to tak jakby się zaświeciła kontrolka check engine). Myślisz, że może być jakaś przerwa w zasilaniu gdzieś od centralki?
to z tego iz auto w zakresie oblotów pomiędzy minimalnymi i maksymalnymi nie pracuje miarowo i sygnalizuje błąd zbyt bogatej mieszanki czy jest to wina uszkodzenia czujnika czy ESP nie dobrało parametrów tego czujnika??
Ale ABS chodzi teraz... tylko kontrolki nie ma, tak samo podłączony był pod komputer błędów z poduszkami nie ma, ale nie pokazuje ich na desce... Dodano po 1 czekaj a do sterownika idzie jakis kabel (powiązany z deską)?
Witam! Mam pytanie do obeznanych w temacie jakie są szanse na odczytanie kodów błędów z ECU citroena saxo 97 rocznik 1,1 monowtrysk ze sterownikiem Bosch MA3.1 gniazdo diagnostyczne 30 pinowe układem opisanym tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... Myślę, że był bym w stanie coś takiego zbudować tylko, czy jest sens. Próbowałem wywołać...
Czy ktoś ma pomysł? Centralny zamek działa poprawnie ne 3 drzwiach i bagażniku. W przypadku lewych tylnych drzwi zamyka DOKŁADNIE co drugi raz (nie jest to przypadkowe zacinanie zamka - tak "ma" już od miesiąca i jest to reguła wskazująca na jakiś błąd z elektryką). Zamek jest zwykły, z pilotem z "pojedyńczym ryglowaniem. Będę wdzięczny za jakąś podpowiedź...
Dokałdnie to sprawa ma sie tak. Podaję oryginalny komunikat z euroscana: "Active item indicates that the ECU is actuating the fast idle solenoid valve. A fault is indicated the EGR sytem. Injection flow ". i tłumaczenie mniej więcej na polski: "Aktywna rzecz wskazuje, że ECU uruchamia szybki bezczynny zawór solenoid. Błąd jest wskazany przez sytem EGR....
Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z moja Cytrynką. Zrobiłem tym autkiem ok 60 tkm praktycznie bez awarii. Od pewnego czasu zaczęły się problemy. Na początku zauważyłem, że przy rozruchu kręci trochę dłużej. Pierwsze co zrobiłem, to założyłem nowy filtr paliwa. Nic nie pomogło. Jeździłem wiec tak dalej. Po pewnym czasie rozruch był coraz...
Irtujące są tego typu wypowiedzi emigmatyczne Dla niektórych ludzi nie potrzeba wiele słów, aby zrozumieć przekaz jaki niesie dana wypowiedź, a dla niektórych nawet wykład nie pomoże zrozumieć swojego błędu. Dla mnie takie wypowiedzi są irytujące: nieśmiertelnego Golfa III Tutaj kolega udzielił równie "emigmatycznej" wypowiedzi retorycznej, ale jakże...
Witam, silnik po wymianie głowicy (stara pęknięta w 2 miejscach). Samochód po odpaleniu raz na jakiś czas sprawia wrażenie jakby brakowało mu ropy (obroty gwałtownie spadają po czym je podnosi) dzieje się to dość cyklicznie, podczas jazdy jest to niezauważalne. Zapala się check. Sterownik Bosch EDC AS 3.1 błędy: czujnik przesunięcia iglicy - błąd zapamiętany;...
Witam wszystkich, Mam problem z pracą silnika XU10JP - RFX 2.0i w Xantii z1994r. Silnik sterowany jest przez ECU MM 8P.20. Silnik zasilany jest w benzynę i gaz. Na gazie pracuje idealnie chociaż na swoje 121KM powinien być mocniejszy. Problem jest następujący: - zapala ciężko na benzynie i spada z wolnych obrotów, jak jest ciepły to nawet utrzymuje,...
xantia korektor xantia ładować xantia regulator
usunąć zapisaną stronę neptun cewka odchylająca schemat hondy accord
protokol pomiarow energii zgrzewarka transformatorowa
Brama Nice nie otwiera się podczas mrozu - przyczyny i rozwiązania Migające czerwone diody w urządzeniach Tefal - przyczyny i rozwiązania