co mają świece wspólnego skoro chodzi na gazie!! Dodano po 3 magistrale paliwową w miare łatwo się ściąga , a wtryski mocowane są na oringi (pamiętaj że przy montażu posmaruj oringi lekko oliwką
1- kranik ( jeżeli podciśnieniowy to Srawdź sterowanie i czy jak Podasz sterowanie czy puszcza paliwo). 2- iglica czy nie spadło zabezpieczenie i iglica nie opadła na dół. 3- luzy zaworowe, po wymianie cylindra na pewno trzeba je wyregulować (przy niewłaściwych luzach zaworów może nie odpalać).
10-13 bar, min 7, maksymalna różnica ciśnienia 3 bary.
Zegar się zepsuł.
To powtórzę. Wygląda mi to na parownik Parownik - inaczej reduktor (fachowo) Gdyby coś, reduktor: Alex Shark 1200 /mbar, właśnie do sekwencyjnych instalacji gazowych, przeznaczony do samochodów o mocy nieprzekraczającej 150KM . Prosty,w rozsądnej cenie (110-180zł), niezawodny w swojej klasie.
Miedzy gaznikiem a kolektorem ssacym jest taka guma. Jezeli jest uszkodzona to moze zaciagac lewe powietrze i taki wlasnie bedzie efekt.
Sprawdź wiązkę silnika w miejscu gdzie obudowa filtra powietrza dotyka do pokrywy zaworów. I oczywiście pomiar kompresji wszystkich cylindrów.
Witam,jeżeli mogę coś zasugerować miałem kiedyś przypadek,że prąd na świeczkach był prawidłowy a przyczyną była uszczelka dmuchnięta pod głowicą między cylindrami Dodano po 1 pomiar ciśnienia na cylindrach jak najbardziej wskazany
Powinno pomóc... 1080558
Tu jest poniekąd wyjaśnione zjawisko http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga-na... Przyczyn jednak może być wiele. Np. -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Najłatwiej chyba zacząć od kontroli kompresji. [edyta] A może (w związku z wymianą) jest nieszczelność na świecy? Ja miałem taki przypadek (choć w innym...
Po pierwsze. Benzyna dociera do cylindra?? Świeca mokra??? Po drugie zobacz czy nie jest ścięty klin na kole magnesowym. Odkrec nakrętkę i zobacz.
Dziwne, że nie masz zasilania na jednym wtrysku bo wszystkie cztery zasilane są z jednego punktu. Jeżeli faktycznie wszystko dobrze sprawdziłeś to uszkodzenie powinno być we wiązce pomiędzy wtryskiwaczami a złączem przy kolektorze (5-pinowym) ale szczerze wątpię. No chyba, że na tym felernym wtrysku nie ma kluczowania ale to trochę inna sprawa niż zasilanie...
Co wy piszecie chodził silnik na 2 cylindrach a pozostała benzyna z pozostałych niepracujących cylindrów wypaliła katalizator , z tąd piasek w wydechu i tłumik o kolorze pomarańczy. Zalało świece i taki o to skutek.
ale jak patrzę na wykręconej świecy to iskra normalnie przeskakuje Bo ma lepsze warunki do przeskoku - przy ciśnieniu atmosferycznym do przeskoku iskry jest konieczne mniejsze napięcie między elektrodami świecy (przykładowo 10 kV), a w cylindrze przy ciśnieniu jak podałeś 13 barów to napięcie jest potrzebne o wiele większe (przykładowo 15 kV). I teraz...
Oleju to się leje troszkę a nie wiadro. W spornych cylindrach pomiar dla pewności powtarza się, bo może coś nie dolega i daje się gaz do dechy. Jeżeli wszystko zrobiłeś prawidłowo to z objawów wynika że masz zatarty cylinder.
A widzisz:) Sam doszedłeś do właściwych wniosków, wystarczyło nakierować.
Silnik 1.2 benzyna 3 cylindry To silnik Twojej konstrukcji?
możesz miec wydmuchaną uszczelkę pomiędzy cylindrami wtedy też będzie taki efekt
nie pali mi na 2 cylinder Jak to stwierdziłeś, TO WAŻNE.
Na pewno to masz iskrę ale nie w cylindrze tylko na zewnątrz.
Wv caddy 1,6 bedzyna 2005r błąd na 3 cylindrze
A pomierzył ciśnienie sprężania, połączone z próbą olejową, na poszczególnych cylindrach?
Podmienić miejscem wtrysk lpg z tego cylindra co nie działa na inny wtrysk i zobaczyć co będzie, czy nadal na tym samym cylindrze brak zapłonu czy tam gdzie został ten wtrysk przeniesiony.
Tartarini TEC 99 czyli gaźnik (II generacja).
uszkodzony ecu Pytanie jaki tam jest układ wtryskowy. Bo były dwa: HFM z przepływomierzem i PMS pracujący na zasadzie pomiaru ciśnienia w kolektorze. Pamiętam, że sterowniki PMS się psuły. skoro silnik nie pracuje na 2,3 cylindrze, na benzynie, jak i na gazie, to nie leży problem w zasilaniu paliwem, tylko w układzie zapłonowym Można by pójść tym tropem...
Lata na gazie?
Witam mam problem z mazdą 6 2.3 benzyna/gaz a problem tkwi w tym, że nie pali mi na jeden cylinder a mianowicie chodzi na wszystkie cylindry po chwili wyłącza się jeden i rzuca silnikiem po odłączeniu jednej świecy cylinder się włącza na jakiś czas ale po chwili dzieje się to samo. Jak ktoś miał taki problem proszę o pomoc ! kable i świece są nowe cewka...
poszukiwany schemat do bmw e21 rok 1980 silnik 2,0 benzyna, 6 cylindrów... tzw "baby six" na gaźniku solex...
To zalezy jak bardzo beda sie róznic cisnienia na poszczególnych cylindrach .Jak bedzie powyzej 1,5 bara róznicy to mozna mówic o zuzyciu tego cylindra jak mniej to wymien swiece na nowe oraz ta fajkocewke badz cewke i kable wysokiego napiecia zalezy co tam jest w tym silniku.Bład ten oznacza słaby zapłon w tym cylindrze spowodowany słabą iskra badz...
Podaj VIN i moc.
Peugeot 407 1.8 benzyna niechodzi 1i2 cylinder nie ma wypadania zapłonu jest kompresja na wszystkich błędy jakie są to czek i esp
Mam problem z almerą 1.5 benzyna gdyż próbuję zakręcić aby odpalić to leje sporo benzyny do cylindrów , wszystkie świece są dobre , mają iskrę a nie pali. Co może być przyczyną?
Kolego rlepski666 , to że iskra jest na zewnątrz cylindra, to nie znaczy, że ona będzie wewnątrz cylindra, w warunkach jakie tam panują w momencie kiedy ta iskra ma zaistnieć. Przyczyną braku iskry w cylindrze może być obniżona oporność izolacji na drodze prądu do tego cylindra (nasadka na świecę, przewod WN, kopułka - wymieniłem te elementy, ale nie...
uwazam ze na benzynie moze sie nie tyle tak dawac we znaki bo benzyna idzie innym obiegiem i nie ma mixera(jezeli auto chodzi tylko na benzynie)
Sterownik silnika do wymiany lub naprawy. Typowa usterka.
Sprawdź ciśnie w cylindrach. Musi być praktycznie jednakowe na wszystkich.
johnny883 jak wyliczyłeś te 40 zł rocznie? ;)
Rozrząd na pewno dobrze ustawiłem. A co do zalewania to z tłumika mała nieszczelność jest i cieknie benzyna z olejem i jeszcze przed wymianą cylindra z końcówki tłumika się lała nie zapalona benzyna z olejem.
Głowica do góry.
Proste auto , iskra jest ? paliwo jest ? ciśnienie na cylindrze jest ? Sprawdz i napisz.
Przeczytajcie jeszcze raz pierwszy post autora tematu, a szczególnie na to wróciłem z powrotem te 200km,potem jeszcze 3 trasy po 30km i co sie okazuje następnego dnia jadę do pracy a auto szaleje,szarpie częsie cuda,przyłączam na benzynę a auto gaśnie,na lpg odpala ale jedzie jak by na 3 garach,podczas gdy była benzyna jechał normalnie, Wg mnie silnik...
Przy istotnym błędzie silnikowym ESP zawsze wygeneruje błąd i się wyłączy.
Nie będę sie powtarzał-pewnie wypada jeden z cylindrów /tłumok który twierdzi ze na benzynie ciśnienie nie ma znaczenia , jest "pseudo mechanikiem".
No można zawsze coś pokombinować, ale ja odpowiedam na drugą cześć pytania, niedrogi obrotomierz to można zakupić zestawy nawet do samodzielnego montażu (chyba Ustka produkuje), są uniwersalne, benzyna diesel, i ilość cylindrów nawet zworką można przestawić. kiedyś bawiłem się w montaZ takiego urządzonka bo dobry znajomy mi przyniósł, i nawet działało,...
Zobacz czy dochodzi sterowanie cewki na 1 i 4 cylinder.
Na LPG i CNG jest tak samo ...
Tu raczej usterka braku ciśnienia na cylindrze. Każdy DOBRY mechanik opanuje .
Robokop ma rację sterownik tnie iskrę.
Podstaw drugi emulator, będzie wiadomo! Po twoim widać, że nadaje się do wymiany! Sprawdź próbówką czy na wszystkich wtryskiwaczach jest 12V jak przełączysz na benzynie.
Kosiarka Partner P53 -550-CMW . Otrzymałem w spadku tę kosiarkę i nie zapala. Jest świeże paliwo , wymieniony olej , przemyty filtr powietrza, sprawdzona świeca. Objaw taki że po ręcznym zapompowaniu pracuje kilka sekund i gaśnie. Podejrzewam więc że nie dostaje paliwa, a nie mogę rozgryźć doprowadzenia benzyny do gaźnika. Zbiornik paliwa jest umieszczony...
Najprawdopodobniej i tak trzeba będzie zdjąć głowicę silnika - błędy sugerują conajmniej wypalony zawór. Cylindry licz od skrzyni!
Ale na benzynie też jest problem, przyjechał do mnie na 3 cylindrach na benzynie... wymieniłem świece, moduł i za ok 400 km problem się powtórzył.
Tak offtopic - to normalne że przy przewróceniu na bok leje się benzyna do cylindra?
Witam Jesli nie wyrzuca korka a jak piszesz tylko kartke papieru, to nie jest tak żle jak myślisz, według mnie nie masz co się martwić. Aże są przedmuchy to przy tym roczniku to normalne, przecież nie jest to nowy samochód, a tak dla pewności to sprawdz sobie sprężanie na cylindrach. Napisz jeszcze jak tam z olejem, czy Ci go nie ubywa i płynem chłodniczym.
Na samym początku proponuje wypolerować (często śniedzieją w starszych sprzętach w wyniku kiepskiej jakości paliwa, polerowanie polecam zrobić pasta polerska i wacikiem higienicznym, możne to sposób rodem z sci ale pomaga ) gniazda zaworków i zakupić nowe zaworki koszt około 15 zł za 1 szt koszt niewielki ale możne przynieść efekt. -Sprawdzić stan świec...
Może nie zamarzniety a katalizator zatkany. Już tak kiedyś miałem, że auto nie chciało ładnie śmigać i winny był katalizator.
jest to model 1.6 benzyna 4 cylindry, 8 zaworów, 74 kW (100 KM)
To na razie zrób pomiar kompresji na cylindrach.
Nagar na cylindrach u góry czyściłem miękką szmatką namoczoną w benzynie ekstrakcyjnej (cylindry są bez rys w ładnym stanie), natomiast resztki starej uszczelki wżartej w blok przetarłem na mokro papierem ściernym P800.
Czyli prawdopodobnie po poprzednim przegrzaniu pękła głowica. W tym silniku z reguły pomiędzy drugim, a trzecim cylindrem, ale niekoniecznie.
Dokładnie tak, przy tym przebiegu zdarzają się wypalone zawory w silnikach pracujących tylko na benzynie.
Wymiana sondy lambda na nową
Czekaj, jest kompresja, zamieniales cewki i dalej to samo? Moze ecu? Albo wiazka...
Raczej wypadnie. Ale dzis jak silnik pracowal wyjalem wtyczke od przepustnicy i zaczal pracowac na wszystkie cylindy, zaczal rowno chodzic. Wyjalem przepustnice i zaczynam czyscic. Byc moze uwalony jest czujnik, to sie okaze jak wyczyszcze przepustnice i wkrece do auta.
Tam jest DIS a nie przewody,co ma sonda do nie palenia na 1 cylinder
Witam Mam identyczny problem na swojej Grand Vitara 1,6 z 2003 r. także zagazowanej. U mnie komputer pokazuje błąd: "P0300,Przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w kilku cylindrach ". Na benzynie problem nie jest tak dokuczliwy jednak wystepuje. Problem i podejmowane działania (jak narazie bezskuteczne) mam opisany w dziale "Instalacje gazowe"....
pracą cewek steruje sterownik siknika, (PMS), jest to częsta usterka w tym modelu. Da się to naprawić, ale trzeba rozebrać sterownilk silnika, i wymienic tranzystor kluczujący cewką (BUX127VDO) Jeżeli tego nie robiłeś ( jest to trudne!!!!) to może ci to zrobić np elektronika- Grabowski Ja pierwsze dwa ECU uszkodziłem-nie wiedziałem jak to rozebrać.
Jak koledzy wyżej już wspomnieli, benzyna nie powinna wpadać do cylindrów, jeśli auto jedzie na gazie. Chyba że zaznaczymy w sterowniku dotrysk benzyny, ale wtedy przy normalnej jeździe udział benzyny jest symboliczny (w granicach 10%). Napisz może, jaki sterownik jest zamontowany i sprawdzę w programie, czy jest w nim opcja dotrysku. Jeśli nie jest...
Chyba wlales zbyt duzo oleju. Ile powinno się wlać oleju w cylindry przy próbie sprawdzania tłoków ? Benzyna 1.6, 4-ry cylindry
Czy Waszym zdaniem silnik 2.6 benzyna (6 cylindrów) powinien bez problemu pracować przy następującej kompresji na cylindrach? : 1. 9 2. 11 3. 8 4. 10 5. 9 6. 12 Wartości w barach. Cylindry liczone od rozrządu.
Witam. Znowu zabawa-zagadka. Samochodzik - Citroen C4 Cactus, silnik chyba 1,2 benzyna (3 cylindry z turbo), rocznik 2018, przebieg 68000 km. Usterka, problem - zapala się nieregularnie kontrolka ABS/ESP, kontrolka radaru przedniego. Gdy jest dobrze błedów brak. Błędy w ABS jakieś dziwne i jest ich z osiem. Podczas jazdy samo się zaświeca i samo gaśnie....
Ale błędu sądy lambdy niema tylko wypada zapłon na 3 cylindrze na benzynie na lpg wszystko oki
co to za istalacja nitro, audio czy inna bo jesli lpg to napisz jaka lub zdiecia.jesli czwarta generacja to wyglada na przyciecie jednego wtrysku i problem na benzynie po chwili powinien znikac.nowsze moga odcinac cylinder z blendem
Ten motorower jes przystosowany do 95 uniwersalnej(ołowiowej), a reszta to bezołowiowe. Jeśli chcesz to możesz na innych jeździć, ale ja ci tego odradzam. Po pierwsze będziesz miał problemy z odpaleniem, a po drógie szybciej będzie ci się zużywał tłok i cylinder. Pozdro!
Witam. Zdiolem kolanko od tłumika i nic nawet nie zagadał. A benzyna leciała az z cylindra po gwincie od tłumika. Czyli benzyna dochodzi. Co to moze byc
Tak stag 4 generacji. Auto odpala tylko na benzynie.
Jeżeli układ zapłonowy masz 100% sprawy, a układ zasilania odpada, bo to samo dzieje się na benzynie i gazie, pozostaje jeszcze sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Może być też uszkodzona uszczelka pod głowicą, lub sama głowica.
rozrząd sprawdzony mechanicznie, znaki się zgadzają, linie 5v na wszystkich cylindrach są ok. 12v, 5v jest ok na wszystkich cylindrach, na 1i 2 brakuje impulsów wyswalajacych. Jeszcze ciekawostka, podczas kręcenia każdy wtryskiwacz daje jeden wtrysk, a potem już tylko czwarty wtryskuje.
Jeśli po wlaniu benzyny do cylindra skuterek zapala, to stawiałbym na gaźnik lub szczelność za gaźnikiem.
Czyli reasumując im mniej oktan tym szybciej się spala benzyna w cylindrze a różnica może sięgać nawet 10 x !!!! Nikt nie chce aby spalanie następowało w tłumiku lub za zaworem tylko w cylindrze bo to wypali albo gniazda zaworowe albo tłumik albo uszczelkę pod głowica ..... Benzyna ekstrakcyjna jest benzyną używaną do czyszczenia mycia siników, maszyn...
skoro samochód jeździ normalnie,na czterech cylindrach to paliwo nie może dostawać się poprzez pierścienie,musi być inna przyczyna.A może wcale się nie dostaje do oleju?
Uszczelniacze puszczają, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe. Czyli na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnikiem. W praktyce po postoju na czerwonym na skrzyżowaniu, po ruszeniu jest max emisja dymu. Podczas jazdy prawie zanika. Pierścienie puszczają pod obciążniem czyli przy butowaniu. Czasami odma nie wyrabia i wszystko pływa w oleju....
Wymieniałem miesiąc temu uszczelkę pod głowicą, a wczoraj zaczął mi chodzić na 3 cylindry, na benzynie a na gazie chodzi na 4. Założyłem nowe przewody do świec i świece i jest iskra, ponieważ sprawdzałem wyjmując świece na głowice i miała iskrę, benzyna także dochodzi bo po jeździe jak wykręcam świece to jest mokra. może to być wina wtryskiwacza?
Jakie jest prawidłowe ciśnienie w cylindrach opel corsa C 1.2 benzyna 2005r
Witam! Mam taki nietypowy problem. Na benzynie chodzi na trzech cylindrach a gdy przełączę na gaz działa dobrze na czterech. Prąd jest na wszystkich(wyjąłem kable i iskra jest na wszystkich). Pomóżcie co to może być.
Witam. Macie kogoś godnego polecenia? Sterownik w mondeo MK4 2.0 benzyna. Czasem nie chodzi na dwa cylindry.
czy winę za to wszystko może ponosić sonda lambda? Raczej pierścienie, dobrze by było sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
Punkt zaczepiena po diagnostyce.
Napisałeś objawy, jak by jakaś ciecz była w pierwszym cylindrze, no to albo benzyna (wtrysk się nie zamyka), albo płyn (uszczelka pod głowicą).
Jeżeli Twoje odczucia są prawidłowe to problem leży w zasilaniu paliwem podczas pracy na PB. Jeżeli na LPG jest OK to układ zapłonowy raczej sprawny. Może zbyt niskie ciśnienie PB, uszkodzony wtryskiwacz itp. PSA ma dziwne sterowanie (niektóre stare sterowniki nie rejestrowały wypadania zapłonów - nie informowały o tym), trzeba by sprawdzić czy sterownik...
Dziwnie wygląda ten sterownik Środkowy pin tego tranzystora V3040S nie jest nigdzie podłączony... wisi w powietrzu a raczej w silikonie. Gdzie koledzy znajduje się sterownik/komputer silnika w T4 1996 2.5 benzyna, 5 cylindrów, Syncro? Chcę spróbować połączyć ten pin 27 ze środkowym pinem kostki modułu zapłonowego, a nie wiem gdzie go szukać.
Czy problem występuje również na ciepłym silniku?? Czy dzieje się tak zawsze czy np. w wilgotne dni ??
na benzynie pracują wszystkie cylindry jeżeli chodzi o iskrę na tym niedziałającym cylindrze to iskra jest
Jasne , rower na nosie , pomyliłem tematy.
problemem był wezyk od podcisnienia paliwa oraz zle podlaczone przewody zaplonowe ;)
zwiększenie iskry nic nie da, jak silnik jest bardzo zajechany i kompresja jest na prawdę mała to powoduje to że benzyna nie rozgrzewa się w cylindrze na tyle żeby dobrze się zmieszała z powietrzem i to się wtedy ciężko zapala. opalarka w dolot pomaga w takim odpalaniu (ja tak kiedyś w zimie odpalałem Dużego Fiata)
No właśnie kabli nie ma jest tylko listwa z cewkami. Dziś przyjeżdza djagnosta zobaczymy co stwierdzi i dopiero zacznę naprawę. bo wymieniać po kolei to duże koszta. Mam tylko nadzieje ,że to nic powaznego. Może tak jak kolega pisze powinienem wymienić również listwę z cewkami. Dodano po 3 Po diagnostyce napiszę co pokazał komputer i co najprawdopodobniej...
Miałem kiedyś podobną usterkę, tyle że nie chodził na dwa cylindry, a ściślej przerywał, szarpał itd. Przekopałem z kumplem mechanikiem pół samochodu, a okazało się że przy gnieździe kabli zasialających wtryski w komorze silnika pancerz w którym znajdują się kable swoim ostrym brzegiem na załamaniu kabli blisko wtyczki, poprostu je przeciął. Na skutek...
Prawdopodobnie cewka. Iskra powinna być biała i skakać przynajmniej na centymetr.
czy na benzynie chodzi na wszystkie cylindry
benzyna cisnienie cylindrach astra benzyna ciśnienie cylindrach trzech cylindrach
arduino termometr ds18b20 bloody sterowniki komora hydrostatu zmywarka
Zmywarka Ariston LI 420 - migające diody, nie myje Lokalizacja czujnika wysokości zawieszenia w Citroen C5 2.0 HDi 2009