Jeżeli masz przekaźnik i regulator w instalacji, to przyczyna może leżeć w zamienieniu przewodów na alternatorze. Na szczotki ma dochodzić 24V z regulatora i tu jest brak napięcia. Sprawdź czy dochodzi plus do regulatora i z regulatora do alternatora. Często jest to wina bezpiecznika. Pozdrawiam
Po wymianie alternatora, alternator ma ładowanie ale po przejechaniu kilku kilometrów przepala bezpiecznik od kontroli alternatora (ten przy kierownicy) jak przepali to nie ma ładowania, jak założę nowy bezpiecznik znów ma ładowanie i znów przepala i wywala kontrolkę, check engine. Podpięcie pod Diagnoskop Launch wykryło zbyt wysokie napięcie na sterowaniu...
Witam. Chciałbym zamontować miernik napięcia w kabinie samochodu (Octavia 2). Aby nie ciągnąć przewodów aż od akumulatora łatwiej i prościej było by ze skrzynki bezpieczników. Proszę o poradę z którego bezpiecznika najlepiej pociągnąć kabelki? Domyślam się, że jeden będzie podłączony do masy, natomiast gdzie podłączyć drugi? Czy dobrym miejscem by był...
Musisz wyciągnąć osobny przewód +12V po zapłonie. Po zapłonie powinieneś mieć 12V na elektrozaworze pompy wtryskowej, wyprowadź to napięcie przez bezpiecznik przelotowy do alternatora.
Alternator nie jest łączony na rozruszniku idzie prosto do akumulatora ale po drodze ma złączki i bezpiecznik.P
Już mi się nie chce na tym forum nic pisać... Altek w ładzie pracuje jako obcowzbudny, popatrz sobie na skrzynke bezpieczników, bezpiecznik numer 8 czy 9-masz na patce napis G67? To bezpiecznik regulatora ( i uzwojenia wirnika); oznacza to Generator zacisk 67 czyli wzbudzenie. Na kablu idącym do regulatora masz prąd jak kluczyk jest na ON Do moderatorów-mogli...
Witam! Autko przybylo ze spalona skrzynka bezpiecznikow. Zapalila sie od bezpiecznika 60A od alternatora. W samym altku spalona byla dioda, wymieniony zostal caly mostek, regulatora w altku brak wiec zlozone do kupy zamontowane, w skrzynce sa dwa miejsca na 60A alt i w jednym spalilo sie wejscie a w drugim nie bylo bezpiecznika. Wstawilem wiec w drugie...
Alternatory sa wzbudzane poprzez prad zaplonu z bezpiecznika F399/nr11 . ADR ,pomiedzy tym bezpiecznikiem i alternatorem, kontroluje przekaznik K216 ,ktory rozlacza napiecie i podaje mase do alternatora , jezdzac w ten sposob mozna uszkodzic alternator w krotkim czasie . Jezeli nie jestes pewien instalacji ADR to zmostkuj pin 87 i 30 w gniezdzie przekaznika...
Alternator 150 amp Rozrusznik 1,4 kw (czyli przy 12 v 120 amp, lub przy 14 100 amp - tak mi wyliczył kalkulator) I teraz powstaje pytanie jakie bezpieczniki zastosować. Rozrusznik: 225 megaval Alternator: 175 megaval Zastanawiam się też nad bezpiecznikami automatami, ale nie wiem ile wara ta chińszczyzna: Nic to się nie klei z tym że np w renault jest...
Ludziska! Mam problem. Na postoju, przy włączonej klimatyzacji, światłach, po załączeniu dmuchawy silnika (tutaj problem staje się najbardziej widoczny), ew. z lub bez grzania tyłka napięcie ładowania spada z 14.2 do 13-12,5V. Wymieniany był kabel główny ładowania, napinacz paska osprzętu (alternator na osprzęcie), pasek klinowy, a sam akumulator również...
Witam, w Renault Premium DXI brak ładowania, naprawiany był rozrusznik, ściągnięta była klema i ładowanie zginęło, czy może to być wina ADR? Ma przełącznik i przekaźnik koło akumulatorów taki czarny, ale nie działa. I jeszcze który to przekaźnik i bezpiecznik od ładowania, oraz od czego są te przewody (kostka na alternatorze) i gdzie idą: Siwo-czarny...
Wydaje mi się że masz wersję z polską kabiną, dlatego wiązka jest inaczej położona. W oryginalnej wersji kabinowej i pomostowej przewody chyba wchodziły od drugiej strony cięgna odprężnika. Tak w ogóle to dziwne że masz szczęście, że nie doszło do zwarcia i pożaru w instalacji elektrycznej. Alternator zwykle nigdy nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem...
zalozylem naladowany aku ( 12.8 V ) i gdy byl zalozony bezpiecznik pokazywalo 12,4 ( 27 A ) po odlaczeniu bezpiecznika od alternatora pozkazywal miernik 8,8V ( 17 A). nie swieci takze kontrolka od ladowania na desce rozdzielczej. w ogole nie swieci. samochod zapala, lecz nie ma ladowania
Jak wyjąć uszkodzony bezpiecznik (100A) alternatora? Podczas demontażu alternatora, nastąpiło zwarcie do masy (syn nie zdjął klemów z akumulatora) i wywaliło w/w bezpiecznik. Próby wyjęcia go, zakończyły się całkowitym jego zniszczeniem i pozostały jedynie wystające blaszki. Jak je wyjąć? Czy trzeba zdemontować skrzynkę bezpiecznikową? Pozdrawiam.
Witajcie . Ostatnio spalił mi się bezpiecznik alternatora (alternator bosch 90A) w mojej Octavi. Umieszczony jest on w skrzynce na akumulatorze.Przykładowe zdjęcie z wypalonym bezpiecznikiem .[url=]Link Zdjęcie zapożyczone z forum octavi. U mnie stan skrzynki jest w o wiele lepszym stanie ale samo wypalenie wygląda praktycznie tak samo Wypaliła się...
Witam spotkał się ktoś z takim przypadkiem ze bezpiecznik oznaczony "alternator sp sensor"się pali co parę dni , auto wtedy nie zapala brak iskry. Powinien być bezpiecznik 10A jeśli taki dam od razu pali,jak dam 20A jest w porządku na parę dni . Dodam ze ktoś wymieniał skrzynie ale raczej nie ma to nic wspólnego.. Pozdrawiam
Hmm, słuchaj, za zobacz co się stanie jak wypniesz bezpiecznik alternatora, w skrzynce pod maską na podszybiu.
Zmylka z tym poborem pradu byl ale juz nie ma a jeeen ze zespolonych kabli dochodził do modułu grzania swiec i myslałem ze mam problem . Mam problem taki ze w203 na chodzie łyka 3-4amp czuli ok,a na postoju 13amp. Ciezko mi zlokalizowac przyczyne . Drzwi sprawdzone , bagaznik tez, alarm nie chodzil ale sygnal wymieniony i jest ok wszystkie bezpieczniki,...
witam; mam problem z actrosem mp 4 2014 ,ładowanie jest a swieci kontrolka ładowania, czy jest jakiś bezpiecznik od alternatora?
Prośba o pomoc: POLONEZ Atu PLUS GSI (z komputerem) 1999 rok. Przy przełączeniu świateł z pozycyjnych na drogowe zaniknął prąd w samochodzie (nawet stacyjka się nie pali). Na skrzynce bezpiecznikowej też nie ma prądu. Prąd dochodzi tylko do rozrusznika i alternatora. Czy jest jakieś główne zabezpieczenie, jakiś główny bezpiecznik w innym miejscu, który...
W alternatorach 6 diodowych regulator napięcia był zasilany z instalacji samochodowej ze skrzynki bezpiecznikow.Lampka kontroli ładowania zaświecana przez przekaźnik na prąd przemienny który był pobudzany bezpośrednio z uzwojeń alternatora.W alternatorach 9 diodowych regulator napięcia początkowo przed uruchomieniem silnika jest zasilany poprzez lampkę...
Na dzień dzisiejszy wszystko działa prócz obrotomierza - wskazówka zatrzymała się na ograniczniku od drugiej strony (wszystkie wskaźniki ok). W pewnym momencie miałem taki objaw że zgasły światła (ksenony), zgasło radio i zaczeły wariować wszystkie wskaźniki. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym załączeniu wszystko ok prócz obrotomierza. Jak sprawdzałem...
Tam częstą przyczyną jest zły styk lub przepalony bezpiecznik nr 9 w skrzynce bezpiecznikowej. Sprawdż czy masz napięcie po włączeniu zapłonu na żółtym przewodzie na regulatorze napięcia (Druga najczęściej przyczyna braku ładowania). Diody tam nie padają, chyba że ktoś się przysłuży, jeżeli coś to uzwojenie stojana lub krótkie szczotki ale to chyba...
Mam samochód z alternatorem sześciodiodowym bez lampki ładowania i chętnie mogę pomóc w zdiagnozowaniu problemu. Będę się posiłkował schematem zamieszczonym tutaj Przede wszystkim, to należy zobaczeć czy jest napięcie na zacisku 15 regulatora - najlepiej próbnikiem z żarówki. Regulator jest zasilany przez bezpiecznik więc w przypadku braku napięcia...
Witam, faktycznie błahostka, przepalony bezpiecznik. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
(...) nie byla zbyt dluga okazalo sie ze spalil sie bezpiecznik 20A ten kolo stycznika , wymienilem bezpiecznik , traktorek znowu swietnie odpalil ale bezpicznik ponownie wystrzelil . bardzo prosze o podpowiedz co moze byc przyczyna? regulator kupilem tani zamiennik -czy to moze byc powodem takiej sytuacji? Cześć! Wydaje się, że masz do czynienia z...
Skoda Fabia 1,9 SDI Pali mi bezpieczniki na akumulatorze a wszystko mi działa,ASZ przytopił kable i przytopiło płytę bezpiecznikową, na akumulatorze przy podłączaniu klemy bardzo iskrzy.Sprawdziłem rozrusznik,alternator,wiązkę i wszystko ok.Co mam dalej robić ?? Pomóżcie dzięki.
Oczywiście. Wiązke główną od akumulatora, razem z kompletną skrzynką już mam, wczoraj odebrałem od serwisu. Natomiast do naprawy mam wiązkę silnika gdyż wypalony jest w niej jeden przewód, prawdopodobnie masa skrzynki bezpieczników. Przewód po prostu wyparował i narobił przy tym niezłych szkód. Tomasz. W moim, trochę starszym, spalił się główny od...
Dobra, masz wtyczke 3 pinową? Ma kostke 3 pin EXC, W, Sens. EXC- zasilanie regulatora, poprzez przekaźnik główny , przekaźnik alternatora i bezpiecznik F309- 15A i mały opornik bezpiecznikowy.Podawane po odpaleniu silnika. Sens- napięcie podawane w płytki sterowanie zasili max żarówkę 2W W -wchodzi do płytki regulatora
W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze kabel od alternatora potrafi grzać się tak, że śruba mocująca wytapia się z obudowy skrzynki W tym rzecz że w Sharanie 00 nie mam tej skrzynki i bardzo proszę kolegów o podpowiedź gdzie jej szukać. W tym miejscu u mnie jest sterownik wentylatorów Skrzynka nadal...
Wiem. Temat stary. Trzeba wymienić skrzynkę, przewód od alternatora (pierwszy od góry 150A gniazdo nr4). Skrzynkę bezpieczników zamówiłem, przewód alternatora utnę troszkę (jest z czego) i założę nowe oczko. Problemem jest przewód drugi od góry 110A (gniazdo nr 3) który też się mocno grzeje ale nie ma z czego go uciąć i chciałbym go wymienić. Pytanie...
Ja miałem to zrobione w wersji elektronicznej, prąd regulowany w zakresie 5 do 50A (10 sztuk 2N3055). Obciążałem tym alternatory, ale też służyło mi jako regulowany bezpiecznik testowy przy poszukiwaniu zwarć.
Dzieki za wyjasnienie. Co do kontrolki ladowania to ostatnio mialem nielada problem ale rozwiazalem go. Przyjechalo do mnie auto - citroen c1 2008r. Objawy: brak ladowania, brak kontrolki ladowania. Podlaczylem wzbudzenie poprzez zarowke - zarowka nie swieci na stojacym alternatorze. Mostek prostowniczy sprawdzony - sprawny. Okazalo sie ze w regulatorze...
Problem w tym, że ten samochód nie posiada obrotomierza, a przewód czerwony z BRĄZOWYM ( nie czarnym ) paskiem idzie do styku wzbudzania alternatora. Wiem to stąd, ponieważ jak robię wzbudzenie na krótko, to alternator ładuje ( kontrolka nadal świeci ). Zmierzone miernikiem. Dziś zauważyłem podczas jazdy, że na wertepach kontrolka momentami przygasa...
Witam mam problem ze skodą felicją 2001 r jestem pierwszym właścicielem . mianowicie problem zaczą się od pracy silnika jak by w pół - niskie obroty, słabo świecące światła , świecąca się dioda aku lecz objawy te zanikały po pewnym czasie dluższm lub krótszym nie wiem od czego to zależało. Problem zaczą się pewnego poranka co mroz pożadny przyszedł...
1. Najlepiej jest zmierzyć napięcie w czasie pracy ale można też poznać po przygasających światłach. 2. Trudno powiedzieć, to były tylko przypuszczenia. Jeśli nie zaobserwujesz braku ładowania zwłaszcza po dłuższym postoju to myślę, że możesz tak zostawić. Jeśli chcesz być pewien to możesz dołożyć kontrolkę ładowania, która zagwarantuje prawidłowe wzbudzenie....
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
WITAM Proszę nie mylić pytającego. Przewód niebieski cienki jest do kontrolki, napięcie występujące na nim służy do zasilania lampki . Widać to odrazu gdy połączymy go z masą .Gdyby był zasilającym natychmiast spowodowałoby uszkodzenie bezpiecznika lub inną usterkę. Różnica potencjału między tym przewodem a zaciskiem "D+" służy do zapalania i gaszenia...
przygasanie swiatel to odrebny temat i nie wiele ma wspolnego z bezpiecznikiem. Jesli przygasaja swiatla samochodu to znaczy ze akumulator i/lub alternator jest slaby. Ew. slaba jest instalacja. Miernik nie pokaze chwilowych spadkow napiecia to trzeba by zmierzyc specjalnym sprzetem np oscyloskopem. Pogrubienie przewodu zasilajacego wzmanciacz poprawi...
na zimnym odłącz świece żarowe( wyjmij bezpiecznik) i zobacz czy wibrowanie ustanie.
Mam problem z Ursusem C-360 3P z 1988 roku, który polega na tym że wypala się bezpiecznik od kierunkowskazów choć nie jestem pewien czy tylko od kierunkowskazów, bo polega to na tym, że kiedy ciągnik stoi w garażu to kierunkowskazy działają ale kiedy traktor trochę pochodzi i alternator trochę podładuje akumulator to momentalnie po wsadzeniu kluczyka...
Z gory przepraszam za przydlugi post, ale do rzeczy. Otoz podczas jazdy moim Seicento 900 (rocznik 2000) zauwazylem ze podswietlenie wskaznikow stopniowo robi sie coraz slabsze, podobnie jak jasnosc swiatel. Do tego zazyla sie delikatnie kontrolka ladowania akumulatora. Gdy dojechalem na miejsce, zgasilem i odpalilem ponownie samochod wydawalo sie ze...
Wyrwany był przewód przy skrzynce z bezpiecznikami.
Kolego a wszystko inne działa. Ja miałem taki przypadek. Padł mi przekaźnik w automatycznym wyłączniku świateł ES-03 i przy okazji zrobiło się zwarcie na druku wewnątrz obudowy, ale światła można było załączać fabrycznym wyłącznikiem. Ale świeciła się kontrolka ładowania (napięcie 13.5-14.5V - pływało), nie było podświetlenia wskaźników, radio nie działało,...
Witam! Dziękuję za pomoc ale okazało się, że problem tkwił w nie dopatrzeniu bezpieczników napięcia. Podczas wymiany łożyska, wykręcając alternator zbyt późno kapnołem się, że nie zdjąłem klemy i zrobiłem zwarcie, akumulator wydoiłem szukając przyczyny w alternatorze a wystarczyło wymienić bezpieczniki. (radio już się samo nie włącza) Dzięki za szybką...
Witam wszystkich serdecznie mam problem z Wózkiem widłowym typu Bułgar (pisze na nim BALKANCER z 1986 r bodajże) oto zdjęcie . Problem polega na tym iż stary alternator się zepsuł i nie ładuje już akumlatora - latałem po złomach szukając alternatora tego typu ale nie znalazłem. Polecono mi zamontować alternator od polenaza. Wiem że ten temat był wielokrotnie...
Skorodowane połączenia lub uskodzony wirnik alternatora. Ewentualne diody pomocnicze i regulator. Tak jak pisałem regulator wymieniałem jakiś miesiąc temu bo cały czas było ładowanie 13,50 na pusto i 13,00 na światłach. A jak mogę sprawdzić wirnik? a jeśli chodzi o diody to trzeba je odlutować od uzwojenia żeby je sprawdzić?ewentualnie które to są...
Usterka rozwiązana-okazało się że nie łączył przewód łączący alternator z akumulatorem na skrzynce bezpieczników, a brak wzbudzenia okazał się pomyłką osoby która wskazała mi tą informację(kolega któremu naprawiłem usterkę) - znalazłem też schemat i od alternatora idą przewody (oprócz głównego) 0.5mm niebieski >do sterownika Bornedtz oraz drugi fioletowo...
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
Witam mam pytanie a w sumie chcę się upewnić do czego jest przewód podłączony do alternatora do zacisku "W". Problem polega na tym że najpierw zapaliła się kontrolka oleju a dokładne zaczęła mrugać a później zapaliła się kontrolka ładowania i znikło ładowanie. Alternator został wymieniony na Boscha 90A ale ładowania nadal brak. B+ wiadomo to główny...
Przewody od alternatora są w całości dobre,o dziwo dzisiaj sprawdzałem jak samochód pali , zauważyłem że wysiadły mi wszystkie kierunki nie wiadomo czemu, słychać tylko ten cykacz od kierunków a bezpieczniki w całości dobre. Wyjąłem alternator i go rozebrałem. Jedyne co przykuło moją uwagę jest to że jedna szczotka jest o wiele krótsza od drugiej, wymiana...
Witam Państwa Mam problem z moim C-maxem. Otóż miesiąc temu padł mi drugi już alternator(Magnetti Marelli 105A). Obecnie zakupiłem za namową znajomego elektryka regenerowany Denso 150A. Problem polega na tym że alternator słabo ładuje na wolnych obrotach 12.4-128 nie zapala sie kontrolka ładowania. Dopiero po przy gazowaniu pojawia się ładowanie 14,2-14,4....
Witam, mam problem ze sterownikiem GME zamontowanym w primerze z 1996r. Po zbyt dużym napięciu ładowania przez alternator sterownik przestał działać. Ponadto cały czas paliło bezpiecznik od zasilania sterownika. Po wymianie regulatora napięcie wróciło do normy lecz sterownik dalej palił bezpiecznik. Uszkodzona była dioda 1N4003 została wymieniona na...
Rowki na pierścieniach nie powodowałyby przeładowywania. Po fotce starego regulatora można się tylko domyślać, że pierścienie w kiepskim stanie i że do szczotek dostał się jakiś olej(szczotki rozpuszczone). Pierścienie w tych magneti marelli wymienia się i to bez większego problemu. Sprawdź jeszcze bezpiecznik nr 10 pod maską, jak przepalony to alternator...
czy mogę sam na nowo poprowadzić go od alternatora można przekaznik zasilić z pinu D+ (kontrolki) alteratora. Po rozruchu i włączeniu ładowania przekaznik zewrze i przekaże plus. To lepsze niz podpinanie bezpośrednio. Zabezpiecz obwody bezpiecznikami. pin 30 plus pin 87 wyjście pin 85 masa pin 86 alternator D+
Czesc sprawdz napiecie przy alternatorze pozniej przy aku i przy skrzynce z bezpiecznikami. Jezeli bedzie gdzies duzy spadek nalezy sprawdzic kabel plus do tego przy montazu /demontazu warto jeszcze raz rzucic okiem na mase - koszt zerowy. Z mojego przykladu, uwazam - chociaz nie znam tej wersji vivaro z systemem start stop masz wlasnie prawdopodobnie...
W tych autach jak i Toledo II, Octavia itp jest problem z gnijącym od środka przewodem alternatora. Można to sprawdzić bo grzeje się bezpiecznik pierwszy od lewej w tej puszce nad akumulatorem gdzie główna linia 12V jest rozdzielana. Często plastik jest stopiony itp. Posta piszę żeby kolejni którzy będą szukać wiedzieli co i jak - bo w zeszłym tygodniu...
Sprubuje reboot Bsi, znalazlem procedure. Podobno moze zaczac dziwnie sie zachowywac bez zadnego powodu. Przed wymontowaniem starego alternatora po zapaleniu kontrolki, po wylaczeniu silnika, i ponownym wlaczeniu stacyjki ( bez uruchumiania silnika ) gniazdo zapalniczki ladowalo. Teraz przy nowym alternatorze, gniazdo nie chodzi wcale od momentu zapalenia...
Witaj. Widzę, że jesteś kolejną osobą która zrobiła sama w oparciu o silnik z opla isuzu. Powiedz lub pokaż w jaki sposób podłączyłeś pompę wtryskową w tym silniku. Alternator masz od innego silnika czy oryginalny? Siedziały tam jeśli pamiętam alternatory hitachi. Co do instalacji elektrycznej ja masę puszczałem bezpośrednio po ramie zaś kabel do rozrusznika...
Octavia rok 2009 1.6 TDI Podczas jazdy zerwało się kółko alternatora. Po wymianie alternatora na używany pali się kontrolka ładowania (brak ładowania również). Sprzedawca zarzeka się, że alternator jest sprawny. Wymieniłem moduł ze starego alternatora, niestety to samo. Jakieś pomysły oprócz warsztatu? Mogło się coś jeszcze uszkodzić? (jest tam jakiś...
Witam, kilka dni temu pojawił się problem z polówką. Zgubiła gdzieś zasilanie z alternatora. Wyskoczył check, weszła w tryb awaryjny i pojechała na 3 cylindry. Restart samochodu z postoju, problem zniknął, check został. Kontynuuję drogę, już normalnie jedzie, nagle znowu tryb awaryjny, zjechałem na parking, restart samochodu.. Znów chodzi na 4 gary,...
A może kolega nam nas poinformuje czym dysponuje do sprawdzania. Przydałaby się choćby lampka kontrolna czyli tzw próbówka. I dalesze informacje to czy na przwodzie wzbudzenia występuje napięcie? Czy bezpieczniki są sprawne i czy są sprawne łączenia w skrzynce bezpieczników.?
Przejrzyj schemat, który Ci wrzuciłem, mały akumulator to G1/7, przekaźnik ładowania to K57/2 (ten na podszybiu, mały akumulator nie ma dodatkowego regulatora ładowania)- gdzieś masz spadek napięcia/słaby styk. Albo połączenie niepewne, albo zaśniedziały styk, choćby na jakimś bezpieczniku. Główne połączenia chyba pod dywanem z przodu po stronie pasażera....
Kupiłem nówkę alternator pod 2101 Założyłem i to samo. (niewielka strata bo i tak po 42 latach mógł się rozlecieć w trasie) Zastosowałem poradę faradeka Podanie plusa wprost z akumulatora na zacisk 30 alternatora nic nie dało. Ale gdy podałem plusa z aku pod zacisk 15 regulatora, nagle pulsowanie zanikło, a przekaźnik bez obciążenia oświetleniem przestał...
Zmierz napięcie na zacisku alternatora+B a masą alternatora na samochodzie. Jeśli jest ok szukaj zaśniedziałych lub uszkodzonych punktów masowych karoseria, rama, silnik, skrzynia bezpieczników. Najlepiej sprawdzać czy nie odstawia się napięcie między tymi punktami masy.
ostatnio zaczęło coś śmierdzieć spalenizną z silnika. Zauważyłem to z okolic alternatora. Odpaliłem bimmertool, patrzę a tu ładowanie 11-12V i powoli rośnie. No to mówię regulator. Ale zaobserwowałem coś dziwnego, po odpaleniu prąd alternatora 180A, prąd akumuatora -40A. No to nie ładuje. Ale po przejechaniu paru km pojawia się ładowanie 14.5-15V i...
Częsty problem w Ford to sterownik żaluzji chłodnicy - LIN idzie do alternatora i do sterownika żaluzji i tutaj jest zielono. Dodano po 1 Myślę że to może być dobry trop ;) Dzięki, dam znać. Dodano po 11 A więc tak: Sprawdziłem , przypominam - ładowanie na wyższych obrotach jedynie tj powyżej 1,2tyś pokazuje już bilans prądu dodatni, na jałowym -20A,...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Oczywiście że ma - chodzi o bezpiecznik F13 ?. Zobacz sobie na schemacie - z tego bezpiecznika poprzez kontrolkę masz zasilanie wzbudzenia alternatora. Chociaż teoretycznie napięcie to powinno się uzyskać z układu prostowniczego altka. Ale wiem że z jakiś powodów nie zawsze jest to realne.
Jeśli masz czym to sprawdź jakie masz napięcie w instalacji po kilku minutach od uruchomienia ciągnika. 14,0 do 14,4 V to będą wielkości prawidłowe. Jeśli jest więcej to zapewne tak jak poprzednik napisał mógł uszkodzić się regulator alternatora. Co do żarówek i świateł: Na początku w latach 60-70 ub, wieku ciągniki miały z przodu tylko po 25 W, potem...
Mechanik pie**li. Krótko-na czerwonym ma być plus, jak nie ma to wybity bezpiecznik w skrzynce na podszybiu, bodaj F4. Ale sprawdzić czy jest ładowanie jak się wogóle wypnie trzypinową wtyczkę z alternatora.
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Ok 15 V, czyli być może 14,5 V? A to nie jest źle. Zatem sprawdź wiarygodność miernika lub zastosuj dokładniejszy. W przypadku uszkodzenia regulatora wystąpiłyby też inne objawy jak np nadmierne grzanie alternatora. Najprościej to próbuj wzbudzić alternator przez żarówkę np 5 W i pomierzyć parametry pracy. Wygląda na to, że inicjator zagadnienia ma...
Witam mam problem z ciągnikiem John deere model 6100.Wada polega na tym, że nie mogę go odpalic bo po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycję zapłon pali bezpiecznik 30 amper. Przejrzałem instalacje wszystkie kabelki są ok nigdzie nie dostrzegłem zwarcia. Alternator ,rozrusznik i cewka wspomagająca zapłon jest ok. Próbowalem odpalic go na krótko...
Prąd po kluczyku najbezpieczniej z wycieraczek lub z czujnika śwateł cofania jak nie ma pod maską bezpieczników.
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
Miałem podobną usterkę w innym vw po prostu rozwiązanie z tymi bezpiecznikami przy akumulatorze ma to do siebie że z czasem styk się pogarsza i efekty są takie jak widać śmiało montuj nowe i tyle w temacie , ten czarny to jest od alternatora o ile się nie mylę .
Przepraszam ze nie odpisałem od razu. Jak sie okazalo to znajomy sprawdzal bezpieczniki pod maska z lewej strony auta. Jeden z bezpiecznikow zostal umieszczony w nieodpowiednim slocie (oznaczonym jako pusty) i stad caly problem:-) Pozdrawiam:-)
S podłącza się do plusa akumulatora, przez jakiś bezpiecznik. Jeżeli S nie jest podłączone alternator będzie ładował ponad 15V.
Dziś miałem 14,1 do 14,2 V. Jazda Espacem i moje nowe hobby- obserwacja wskazań woltomierza ;-) Woltomierz to panelowa tanizna z Allegro podłączona pod bezpieczniki. Napięcie pojawia się po włożeniu klucza-karty. Miałem przerobić tak by po włączeniu karty przekaźnik załączał woltomierz. Bearq - dziękuję za obszerne wyjaśnienia.
Ja odbudowując instalację do MF165 wpiąłem amperomierz zaraz za klemą akumulatora. Także mamy klemę plusową i rozdzielnie na osobny przewód do rozrusznika i osobny przewód 10mm2, który idzie do głównego zasilania bezpieczników oraz stacyjki i dalej trafia do odbioru prądu z alternatora. Dzięki temu mam wskazanie ogólnego bilansu prądu. Jedynie przy...
Idź tropem pomiarów i diagnostyki a nie tropem domysłów. Jeżeli nie masz podstawowych przyrządów pomiarowych/diagnostycznym to udaj się w miejsce gdzie je posiadają. Szukając na chybił trafił możesz wymienić całe auto zamiast np.spalonego bezpiecznika.
Z tego co wiem, oznaczenie silnika, to FYJA, a czujnik prędkości jest w ABSie. Niedawno auto znów odmówiło posłuszeństwa, przepalając kolejne bezpieczniki. Myślałem, że problem się zaostrza i uda się go wreszcie rozwiązać. Auto zostało oddane do elektryka lecz ten w zasadzie nic nie znalazł, natomiast gdy odpiął wtyczkę od alternatora, auto przestało...
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
Mój problem zaczął się od tego że pod koniec grudnia auto jakby zamarzło. Włożyłam kluczyk do stacyjki, pojawiły się ikonki kontrolne, wszystko poznikalo jak zawsze i ... Citroen nie odpalił. Nawet nie zakręcił rozrusznikiem. Nie odpalił też na kable i nie pomogło włożenie nowego akumulatora (stary zresztą sprawny). Stał tak tydzień aż nie odmarzl (wyjechaliśmy...
Witam Posiadam auto jak w temacie Megane II 1.9 DCi 130KM Rozrusznik rano nie kręci po wciśnięciu start. Po dłuższym przytrzymaniu na zapłonie włącza się wentylator i usterka alternatora. Po kilkunastu naciśnięciach ( czasami kilkudziesięciu) pojawia się ikona świec żarowych i rozrusznik kręci. Kręci aż do następnego dłuższego postoju lub odłączenia...
Witajcie, nie znam się na mechanice za dobrze i mam problem. Mianowicie jestem użytkownikiem Citroena C3 1.4 HDI 2005 r i przedwczoraj zerwał mi się pasek klinowy alternatora. Auto zgasło mi tuż przed domem, bo akumulator się rozładował, więc dopchałem go na posesję, wyciągnąłem akumulator i zamknąłem. Po czterech godzinach ładowania akumulatora na...
teraz okazuje się, że spalił sie przewód zapłonu (IG).. W którym miejscu się spalił ,jeżeli wyciągniesz wtyczkę z alternatora i nic się nie grzeje tak jak pisałem oddaj alternator musi mieć zwarcie a przewód się pali bo nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem.P
Plusa możesz podciągnąć z bezpieczników(po kluczyku) ,z zasilania cewki zapłonowej tylko byś musiał dać bezpiecznik.Weź wyciąg regulator z tego starego alternatora (nie jest to trudne),może są tylko szczotki krótkie lub zawieszone.
do pracy mam 7km wiec praktycznie zero ladowania 7 km to wystarczający odcinek dla naładowania rozładowanego alumulatora, zaraz po rozruchu jest ładowany prądem ok 60A i spada w ciągu minuty do 35A. Zaznaczam że jest to prąd ładowania a nie całkowity alternatora. Sprawdzone tydzień temu jak nie wierzysz to zmierz.
Witam, Przepala mi w Matizie bezpiecznik ECM (15A). Na biegu jałowym nic dziwnego się nie dzieje, pompa paliwa się odzywa, odpala od razu, może tak długo pracować. Problem pojawia się przy ruszaniu/przyśpieszaniu - przepala ten bezpiecznik. Zauważyłem ze dzieje się tak dopiero na co najmniej lekko rozgrzanym silniku. Po przeszukaniu forum wg mnie najbardziej...
Ta blaszka to właśnie bezpiecznik. I właśnie ta blaszka zabezpiecza alternator. Zakup drugą identyczną skrzynkę, załóż i śmigaj dalej.
Miałem taki przypadek w 1.9 cdti, wiązka spadła z mocowania i ocierała o koło alternatora. Y179 - nastawnik klapek w kolektorze Y196 - zawór sterowania turbiną Y66 - przepustnica B149/Y28 - EGR
Mam rozumieć ze pin 1 to ten z dużej kości a te zielone to ops z modułu Bi mk? Dodano po 3 Na kompresor nie dochodzi plus, w kostce przy sprężarce masę mam. Nie ma zasilania i jest jeszcze jedna kostka na której tez nic nie ma. 2 przewody idą do sprężarki, jeden do alternatora. Jak odłączę tą kostkę to pokazuje brak ładowania. Kompresor na krótko chodzi...
prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
Witam wszystkich, Zakladalem juz ten watek dwa razy ale ciagle jest zamykany, otwieram wiec po raz trzeci. Ostatni post z poprzedniego watku: Problem przypomne byl taki, iz uciekal mi prad z alternatora. Ustalilismy w koncu, ze to nie wina alternatora, ale gdzies na przewodach najpewniej zwarcie D+ do B+ bo w koncu na D+ pojawialo sie napiecie z aku....
jezeli podajesz wzbudzenie np kontrolka do bezpiecznikow i alternator normalnie ładuje i twoja kontrolka gasnie, to jest wszystko z alt ok. Sprawdź wzbudzenie od deski do altka. Po wypieciu z altka kontrolka na desce gasnie, a po podpieciu do masy ma swiecic.
Niem zasniedzialych bezpiecznikow lub mas w instalacji samochodu ?
Skoro brak poprawy to trzeba będzie dokonać pomiarów w różnych miejscach instalacji. A więc na akumulatorze co jak sądzę robisz, na zacisku alternatora i na głównych bezpiecznikach. I wreszcie pomiar wielkości prądu płynącego między alternatorem i instalacją.