To przyczyna w przewodach dochodzących dosondy, lub w samej sondzie. Jeśli sonda nie będzie podgrzewana to nie będzie pracować poprawnie. Trzeba będzie ją zmienić, jak nie da się naprzwić.
Nie może, a napewno jest bezpiecznik grzałek sond! Co do przekaźnika to były różne rozwiązania, podaj kod silnika to się ustali dokładniej. W każdym razie przekaźnik jak i bezpiecznik będzie w skrzynce elektrycznej w komorze silnika. Grzałka jest na białych kablach wtyczki sondy
Czy ten bezpiecznik jest 25 A jeżeli tak to odepnij wszystkie wszystkie sondy lambda i zobacz czy bedzie się palił ten bezpiecznik ,jak nie to masz zwarcie na grzałce sondy .
Zawór EVAP jest sterowany masą z ECU pin 19, a +12V jest stały z bezpiecznika wspólnego z grzałkami sond lambda.
Podbijam temat, gdyż również poszukuję schematu bezpieczników do Riftera z 2021 roku. Ja w szczególe szukam bezpiecznika grzałki sondy lambda - jeśli ktoś mnie może pokierować to będę wdzięczny.
Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
Sterownika szukaj na słupku przednim w nogach pasażera. Dodano po 25 Według danych Autodaty moduł nie ma zasilania od strony sterownika. Sprawdź zasilania cewek, na schemacie widać po drodze od stacyjki bezpiecznik. Dodano po 2 Bezpieczniki : cewek, grzałki sondy i wtryskiwaczy znajdują się obok sterownika.
Witam. Obwód grzania sond i przepływomierz zabezpieczone są bezpiecznikiem. Niestety w programie nie jest opisany numer bezpiecznika.
Jeżeli się spalił to znaczy że jest zwarcie, trzeba sprawdzić kable obwodów za które owy bezpiecznik odpowiada, mogły się przetrzeć lub jw tę grzałkę sondy pzd
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Zasilanie masz stałe z bezpiecznika. Ecu "pulsuje masą"
Witam! Skoda roomster 1.6 benzyna 2007. Spała mi się bezpiecznik 31 od sonda lambda. Grzałki w obu sondach mają opór 6.6 oma. Samochód kupiłem niedawno i widzę że powinien być bezpiecznik 10A a jest już założony 15A. Czy ten bezpiecznik odpowiada za coś jeszcze? Co mógłbym ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Bezpiecznik od grzałek sond ok? Napięcie na grzałki dochodzi?
Bezpiecznik zasila grzałki sond i przepływkę
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
może to grzałka w sondzie, sprawdź rezystancje na białych przewodach od sondy, powinno być 3-15 ohm, sprawdź też bezpieczniki od grzałki sondy
Wszystko źle. Czytasz co sie do ciebie pisze? Grzałki lecą przez bezpiecznik. A po drugie nie sprawdzaj miernikiem a probówka żarowką 12volt. Dodano po 6 Bezpiecznik F45 15A, grzałki sond.
Po wymianie grzałki problem pozostał, bezpiecznik sprawdzony, sonda trzymała parametry. Pomogło dopiero dokładne foliowanie odpływu zbiornika skroplin. Dwa lata jest ok.
Według schematu obydwie sondy zasilane są plusem z jednego bezpiecznika po stacyjce, a minus z komputera (mam na myśli grzałki)
Z tego co kojarzę w tym modelu ten sam bezpiecznik zasila również grzałkę sondy lambda, może tam należy poszukać problemu
Z najbardziej prądożernych odbiorników na tym bezpieczniku to będą grzałki sond lambda. Spróbuj je odpiąć.
A powiedz mi co sprawdzić w tych przewodach które są takie same ? Żeby je dobrze podłączyć? I jeszcze ma pytanie to na zaznaczonym zdj to opornik ??? I ostatnie pytanie, jest w aucie tym bezpiecznik od sondy lambda ??? Musisz sugerować się numeracją pinów w sterowniku i w złączu. Inaczej jest tylko 50% szansy że podłączysz to poprawnie. Szczerze mówiąc...
Tam nie jest czasem wspólny bezpiecznik od pompy i grzałki sondy ?
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
bezpiecznik 28 pali. Paweł. właśnie o to mi chodzi co poza pompamoze powodowac palenie bezpiecznika. błędu z grzałki sondy niema. Może masz Paweł schemat taki jak powinien byc?
W jednym jak i drugim układzie pompa leci po przekaźniku przez bezpiecznik ,na tej samej linii co wtryski ,grzałki sond,evap,MAF itp. Więc albo przerwany kabel albo spalony bezpiecznik, a może i sama pompa.
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Niemożliwe, aby obie sondy się "spaliły". Albo diagnosta d...pa albo Cie okłamano. Rzeczywiście taka odległość bez działających sond skutkuje wyminą katalizatora i zwiększonym spalaniem. Pokusił bym się o sprawdzenie bezpiecznika na grzałki sond , jest jeden na obydwie.Nie wiem jaki numer ale na wieczku powinien być opis.
Bezpieczniki są ok, w przewodach grzałki w kostce sondy jest +12 V, takie jak akumulator, napięcie -10,5 V w parametrach, kompie sonda nie reaguje, ma 0 mV. Może podeśle ktoś, gdzie są masy na sterowniku. Hm, albo padł sterownik.
co oznacza E-28 i 87 . E-28 pomijamy ( nieistotne dla tematu oznaczenie połączenia przewodów w wiązce) Dla ustalenia dalszego połączenia 87 potrzebna pozostała część schematów. W tym przypadku będzie to bezpiecznik nr 9 o wartości 10 A znajdujący się w skrzynce w kabinie. Z tym że bazujecie tutaj na schemacie silnika AZF a macie AZQ. Może być inny...
Jak się mogą otwierać?Sterownik otwiera je impulsami masy wszystkie jednocześnie .Wszystkie mają wspólny + i _.Napięcie zasilające +12v idzie przez przekaźnik ,zasila jednocześnie grzałkę sondy i pompę paliwa przez bezpiecznik .Napięcie minusowe kluczowanie idzie do pinu 2 sterownika.Więc poszukaj problemu po którejś ze stron,prawdopodobnie przerwany...
Zobacz czy sonda działa, ma swój bezpiecznik do grzałki w skrzynce koło akumulatora, co również należy sprawdzić
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Mogło być zwarcie w obwodzie grzałki sondy i spaliło bezpiecznik
Podłącz żarówkę zamiast bezpiecznika, i wtedy możesz w miarę bezpiecznie szukać zwarcia. Zacznij od grzałki sondy.
No i niestety nawet na oryginalnej sondzie jest problem. Odczyty zaniżone do maks. 0,6V i przerwa w obwodzie grzałki. Niewykluczone, że uszkodziłem obwody wyjściowe sondy w DME przy pierwszej wymianie. Zrobiłem karygodny błąd i odciąłem przewody sondy bez jej odłączenia. Padł bezpiecznik 25A a obwód musiał się zamknąć przez masę nie zasilonego DME,...
Często grzałki sond mają wspólne zasilanie, wspólny bezpiecznik, może zacznij od sprawdzenia napięcia na wtyczce sondy.
W/g opisu nie działa grzałka w sondach przed i za katalizatorem ale to nie musi być uszkodzenie czujników ale np bezpiecznik . Silnik zapewne vti lub thp? Temperatura spada ponieważ jak sterownik silnika wykryje usterkę to profilaktycznie uruchamia wentylatory chłodnicy
Witajcie , proszę o pomoc . Nie mam zasilania na grzałkę sondy lambda, czy wie ktoś który bezpiecznik ( przekaźnik) odpowiada za grzałkę? Niby wszystkie sprawdziłem i są ok ale może są jakieś o których nie wiem. Sonda wymieniona na nową 100% sprawna. Pacjent Mercedes E klasa W211 Kombi 2003r 1.8 Kompresor 163KM
Zasilanie na grzałki sond jest? Sprawdzałes bezpieczniki?
Grzałka sondy : sprawdzić bezpiecznik , sprawdzić oporność grzałki , jeżeli oporność poprawna to "przedzwonić " kabelki. MAP: sprawdzić napięcie odniesienia i masę (na odpiętej wtyczce , bodajże nogi 1 i 3 ma być ok 4,5V) Vagiem podejrzeć parametry, ewentualnie sprawdzić ciągłość przewodów. Jeżeli jesteś laikiem po co ci ta wiedza skoro nie będziesz...
Prąd jaki płynie przez bezpiecznik, ruszając wtedy przewodami. Otworzyć skrzynkę bezpieczników, sprawdzić czy nie ma wody, pozostałości po niej. Od czasu do czasu proponują rozejrzeć się za wodą, i zgniłymi przewodami, te hmm, nowe auta z elektroniką naćkaną w każdym miejscu stały się słabo wodoodporne. Wiek wiekiem, ale to chyba nawet specjalnie robią...
kolego a błąd który wyskakuje odpowiada za obwód sondy czy grzałki? podaj dokładny numer błędu i sprawdz również bezpiecznik F9 10A
Z tego co wiem zasilanie grzałki idzie z bezpieczników. Ecu wystawia masę.
Z bezpiecznikiem można
Zasilanie grzałki idzie przez bezpiecznik.
Sprawdz miernikiem grzałkę sony ewentualnie bezpieczniki
Zawór filtra, ogrzewanie sondy, przepływomierz mają wspólnego stałego plusa po jednym bezpieczniku. Wepnij się np w plusowy przewód grzałki sondy i sprawdzaj jak napięcie. Pasowałoby sprawdzić wszystkie plusy i mase do sterownika. No i parametry rzeczywiste koniecznie! Z tych elementów co wywala błąd.
Interpretacja komputer brak zasilania,grzałka sondy brak zasilania. Grzałka sondy załączana jest przez komputer,prawdopodobnie bezpiecznik przepalony.
E-Nr to model ekspresu wraz z indeksem xxx/xx - wydrukowany jest na tabliczce / naklejce znamionowej. Na marginesie powiem, ze to nic niezwykłego, że "termiki" są inne! Czasem nawet ten sam model ale z innym indeksem ma wprowadzone zmiany w konstrukcji. Wnioskując po google i "Siemens EQ.6 plus S700" to model np. TE657313RW -> Fuse 229º Thermostat...
Albo bezpiecznik, albo wiązka, albo same grzałki w sondach. Z tym EVAP to sprawdzałeś chociaż który kabel jest uszkodzony? Napięcie zasilania to rozumiem że sprawdzałeś między budą a kablem + we wtyczce, a nie między kablem a kablem we wtyczce co? Żarówka np 21W to specjalistyczne narzędzie dzięki któremu sprawdzisz usterki w twoim wozie.
Od tyłka strony bierzesz się za robotę. Z tego samego bezpiecznika zasilane są wtryskiwacze, cewka zapłonowa i grzałki obydwu sond. Wtryski i cewkę jako sprawców zamieszania możesz raczej wyeliminować - pozostają obydwie sondy - któraś zrobiła bezczelnie zwarcie zasilania. Tak że bądź uprzejmy sprawdzić, czy bezpieczniki na pewno masz sprawne. Pompę...
243 oznacza bezpiecznik 43. Zmierz napięcie względem masy na grzałce sondy wyjdzie pewnie 12V. Potem ciągłość kabelka do ecu i jak ok to podmiana ecu.
bezpiecznik na pewno na grzałkę musi być.
to Octawie miały 1.2?? grzałka jest zasilana z tego samego przekaźnika co pompa i wtryski tylko po nim ma jeszcze swój bezpiecznik chyba nr 43
Ten bezpiecznik oprócz pompki paliwa zasila również cewki zapłonowe,a także przekaźnik główny,który to z kolei zasila wtryskiwacze,zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa oraz grzałkę sondy no i oczywiście sterownik silnika.pozdr.
Na początek sprawdź bezpiecznik 12(15A) w skrzynce pod maską. Zasilanie obu grzałek jest po tym bezpieczniku.
Przelutuj srebrny przekaznik z bezpiecznikiem za ecu.
A może zwyczajnie jest przebicie z grzałki sondy, wyjmij bezpiecznik od grzania i zmierz napięcie. U mnie tak było i właśnie cały czas 1,3V .Po wymianie sondy wszystko wróciło do normy.
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Sonda 5 przewodowa to sonda szerokopasmowa sprawdzanie tylko za pośrednictwem testera diagnostycznego. W APE plus dla obu sond jest podawany po kluczyku za pośrednictwem przekaźnika (tego samego co dla pompy paliwa) oraz bezpiecznika wspólnego dla obu sond. Jeżeli brak plusa to w pierwszej kolejności zainteresował bym się wspomnianym bezpiecznikiem....
A grzałki od sond nie są na tym samym obwodzie?
.., że sonda lambda nie podaje sygnału (ma stałe napięcie 0,45V) i sporadyczne problemy z przepływomierzem powietrza. Czyżby to? Sonda? Można jakoś ją reanimować czy jest zgon? Ja u siebie tez miałem podobnie niezależnie od tego czy silnik pracuje czy tez nie dawała stałą wartość napięcia - pomoże jedynie wymiana na nową. Mozna poszukać uniwersalnych...
Witam Pacjent Peugeot 208 1.2 benzyna 2018r Problem dotyczy grzania sond górnej i dolnej błąd jaki mi wskazuje to P0031 Grzałka czujnika tlenu przed katalizatorem P0037 Grzałka czujnika tlenu za katalizatorem P0444 sterowanie zaworem odsysania par paliwa Okablowanie od sondy do ecu sprawdzone przejście jest bezpiecznik wszystkie tak samo jakieś pomysły...
Grzałki sond są zabezpieczone bezpiecznikiem . Na tym obwodzie idzie też zawór evap, ale też wtryski ,cewka ,pompa. Także gdyby bezpiecznik był uszkodzony to powinno łapać błąd drugiej grzałki. A jak by obwód był uszkodzony to był by problem z resztą tych podzespołów. Na jednym z pinów grzałki ma być 12v podczas pracy silnika. A na drugim ( PWM ) masa...
Sprawdziłem dzisiaj bezpiecznik odpowiedzialny za sondę - cały. Rezystancja grzałki 11 ohm. Ewentualnie wie ktoś gdzie dalej idą przewody od złączki? Przedzwoniłbym je, ale nie wiem gdzie jest koniec.
Rok produkcji 2001. Silnik 1.4l 8zaworowy 75KM. Dodano po 11 typ silnika (TU3JP) BVM 5 sterownik SAGEM. Dodano po 28 Wg schematu przewód zasilający (minus) grzałkę sondy jest podłączony ze sterownikiem SAGEM S2000. Tzn, że zasilanie grzałką jest sterowane przez komputer. Pytanie czy stale czy impulsowo. Plus jest stały za bezpiecznikiem.
Wie ktoś jak te grzałki są zasilane,czy ze sterownika czy przez jakiś moduł,bezpieczniki sprawdzone i dobre.
Tak, jeśli ma przepalony bezpiecznik, lub spaloną grzałkę :D
EVAP, pompa powietrza wtórnego, przepływomierz i grzałki sond biorą zasilanie z jednego źródła, bezpiecznika nr 43. Ten obwód może być punktem wspólnym łączącym te wszystkie błędy.
Witam Posiadam golfa 4 V6 w którym są 2 sondy lambda regulacyjne (5 przewodów). Problem polega na tym iż jedna z nich a konkretnie z 2 banku nie chce nic wskazywać Lambda Factor ciągle wskazuje 1.000 kiedy z 1 banku ładnie oscyluje. Przy normalnej jeździe z laptopem na nogach sonda z 1 banku na pełnym gazie schodzi na 0.800 a na 2 stoi na 1 bądź pokaże...
objawami uszkodzonej sondy jest duże spalanie, nierówna praca silnika na wolnych obrotach ale nie koniecznie to musi być jej wina gdyż za takie objawy mogą być winne inne elementy np brudny i zapchany filtr powietrza, uszkodzony wydech, niesprawny silnik krokowy itd... sonde można sprawdzic zwykłym voltomierzem! podłącz miernik do czarnego przewodu...
Sprawdzałeś czy jest komunikacja z ECU i uch? Dodano po 12 Sprawdź jeszcze bezpiecznik f3 30A w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Odpowiada on za zasilanie grzałki sondy, ECU i połowy osprzętu silnika.
Rocznik mojej Fabii to 2001, kod silnika AZE 1.4/44kW. Grzałka sondy dostaje na stałe plus zasilania poprzez bezpiecznik, zaś mase ze sterownika silnika.
Auto zgasło podczas jazdy.Po diagnostyce w silniku błedy wszystkich wtrysków, zaworu EVAP, błedy grzałek sond. Bezpieczniki sprawdzone wszystkie dobre. Nie słychac też pompy paliwa. Po sprawdzeniu okazuje się że jest brak zasilania na dwoch bezpiecznikach od sterowania silnikiem F2 i F15. Co steruje tym przekażnikem który zasila te bezpieczniki BSI,BSM?...
Napięcie powinno być zbliżone do napięcia akumulatora. Sonde od aku dzieli tylko przekaźnik i bezpiecznik, oczywiście grzałke sondy.
Da się podłączyć sondę czteroprzewodową. Musi grzałka grzać cały czas, tylko po co robić sobie kłopot i przerabiać instalację (bezpiecznik dodatkowy do sondy i przekaźnik) Pozdrawiam.
U059E uszkodzona sonda NOX do wymiany. P2202 Wgrać najnowsze oprogramowanie do sterownika silnika (w serwisie) jeśli nie pomoże główna wiązka elektryczna do wymiany. U1535 Usterka komunikacji w systemie NOX (komunikacja nie ważna). P220A Niestabilne napięcie zasilania układu NOX. Proszę sprawdzić bezpiecznik pod BSM oznaczony MF-3 czy jego styki są...
brak prądu na grzaniu sondy za katalizatorem auto to laguna 2 z 1,8 16v miał juz ktos podobny problem? gdzie szukac bezpiecznika od tej sondy? dodam ze na górnej sondzie prad na grzałce jest
sonda wymienione wraz z bezpiecznikiem 77stopni i dalej ten sam objaw ponadto grzałki sprawne bez oznak przebicia
Gdzie są te logi z diagnostyki? Ty dałeś autoskan. Grzałki sond nie mają zasilania. Trzeba sprawdzić czy czasem nie jest uszkodzony bezpiecznik lub jakiś przewód bo 3 wszystkie grzałki uszkodzone to raczej wątpliwe ale może być prawdziwe. Czy na zimnym silniku zachowuje się tak samo jak na ciepłym? Pomiar sprężania trzeba by zrobić. Przydałby się logi...
Tylko jaki ten bezpiecznik jaka temperatura Jeżeli kolega ma pirometr lub sondę temperaturową dołączaną do multimetru to można zmierzyć tą temperaturę. 1. Mając uruchomiony pomiar temperatury włączyć (zewrzeć bezpiecznik) grzejnik i po chwili odłączyć wiatrak co spowoduje szybkie rozpalenie grzałki. 2. Zmierzyć wówczas temperaturę jaka występuje w...
Tam masz dwa przekaźniki , jeden zależny od drugiego ; sprawdź przekaźnik pierwszy z lewej od przekaźnika pompy i wtrysków . On podaje 12 V na cewkę przekaźnika pompy , na ECU , na grzałki sond lambda i zawór odpowietrzenia zbiornika. Posprawdzaj bezpieczniki , a szczególnie nr30. ECU to Motrionic 1.5.5.
Najłatwiej postawić diagnozę jeżeli chodzi o błąd P1118(zakładam, że ktoś po wymianie sondy skasował stare błędy) Najpierw omomierzem sprawdzić grzałkę w sondzie (najczęściej dwa białe przewody) Jeżeli jest przerwa w obwodzie grzałki = sonda do wymiany. Jeżeli grzałka jest sprawna ,to należy sprawdzić te dwa przewody od grzałki sondy aż do samego sterownika...
Nie wyrzuciłaby jakiegoś błędu w normalnym trybie? Nie. Może masz na myśli jeszcze jeden czujnik, który wygląda podobnie do tego ze zdjęcia, ale obsługuje wentylator powietrza(opływa go powietrze za wentylatorem wpadające do bębna)? To nie jest bezpiecznik termiczny, który obsługuje " wentylator" tylko jedna z trzech sond NTC suszarki, bo grzałka pralki...
Witam Forumowiczów Sharan 2.0 ady 99 r. bez gazu. objawy, szarpanie na zimnym, na ciepłym troszkę mniejsze, głownie przy równej jeździe, auto mułowate vag pokazuje: grzała - przerwa lub zwarcie do + sonda - przerwa lub zwarcie do + Brak zasilania na grzałce sondy lambda, napięcie na sondzie ok 1.3v na rozgrzanym silniku Bloki pomiarowe vag pokazują...
Brak napięcia na grzałkach sond , przed i za katalizatorem. Są zasilane przez bezpiecznik - szukaj spalonego bezpiecznika. Jeżeli bezpieczniki dobre , to sterownik silnika , który dla sond podaje masę.
Cześć, Mam Fabię I 2003r 1.4 16V silnik BBY Wyświetlił się błąd przerwanej grzałki sondy lambda (5 przewodowa). Grzałkę wymieniłem na nową NGK dentyczną jak miałem. Problem nie zniknął. 1. Na pinach kabla idących od ECU do grzałki jest 12V (od strony gniazda do sondy) 2. Prąd na bezpieczniku nr 9 to ok 1.3A (podaję po odpięciu drugiej sondy, w sumie...
wiązka ok, przekaźnik ok, bezpieczniki dobre Ręce opadają... Napewno?Weź miernik i zobacz czy jest zasilanie grzałki na wtyczce.Reszta leci z ecu.Pomierz napięcia na wtyczce.Sonda jakieś 0.45v.
Grzałki są sterowane masą, czyli minusem. Od strony + MUSi być pełne napięcie 12V na pinach sterownika jak i na wtyczkach sond (mierzone względem masy właściwej, a nie masy sond, bo minusem są sterowane ze sterownika. W pierwszym punkcie piszesz <napięcie dodatnie wynosi 10V względem masy>, jeżeli mierzyłeś to względem masy właściwej (karoserii),...
Czy wiesz o tym że na tym bezpieczniku będzie napięcie tylko przez chwilę po włączeniu zapłonu? Ta wiedza może mieć znaczenie przy sprawdzaniu zasilania na pompie - pytanie w którym momencie je sprawdzasz. Dalej napięcie pojawi się gdy silnik będzie się kręcił. Ten bezpiecznik F2 jest zasilany razem z F15 (zasilanie wtrysków, grzałek sond, cewka zapłonowa...
Sondy lambda cztero lub pięcio-przewodowe mają grzałkę na pokładzie.Najlepiej jakąś dokładną rozpiskę bezpieczników wziąć i po kolei sprawdzać,nie zaszkodziłoby rzucić okiem na przewody w komorze silnika od czujników i sondy,czy gdzieś nie przetarte,przypieczone itp.
Witam Fiat Panda 1.1 MPI 2005r (bezkolizyjny) z fabryczną instalacją LPG po generalnym remoncie silnika. Auto jeździ na razie na samej benzynie z racji przebytego remontu. Auto mojej żony tak na marginesie. Na benzynie od bardzo dawna wywalał błędy grzałek obydwu sond Lambda. Po remoncie silnika postanowiłem się tym zająć. Na gazie z racji zainstalowanego...
Pomierz na ciepłym odpalonym silniku wpinając się w przewód czarny sondy i masę . powinno być zmiennie 0.1-0.9 volta. Odepnij kostkę sondy i pomierz białe przewody- podgrzewanie sondy bo takową posiadasz. Sprawdź bezpiecznik 10A nad sterownikiem wtrysku przy czerwonym przekaźniku. On zasila grzałkę sondy (oraz zawór evap). Tzw napięcie referencyjne...
Grzałka jest zasilana z ECU. Plus po stacyjce, a masowanie impulsowe. Sondy dobrze dobrane? Rezystancja? Bezpieczniki sprawdzałes?
decybel91 ta informacja jest pewna na 100%? bo już miesiąc się z tym męczę bez rezultatów, a jak to będzie pewne to kupie sondę. teraz wyskakuje mi błąd 41 czyli grzałka sondy Dodano po 10 Czy w accordzie jest jakiś przekaźnik od sondy? bo bezpieczniki sprawdziłem
Problem w trzech miejscach może być przekaźnik bezpiecznik 15A wyłącznik o którym pisał _robert_ Jeżeli grzałka sondy i IAT mają zasialnie to przekaźnik jest dobry Pomijam oczywiście kwestię przewodów
Idąc po ścieżkach na module znajdź który przekaźnik załącza grzałkę i go sprawdź. W dalszej kolejności trzeba będzie obejrzeć bęben czy nie ma gdzieś bezpiecznika termicznego odcinającego zasilanie grzałki w razie przegrzania.
I czego nie rozumiesz? Masz błąd sondy, jej grzałki, sonda ma podgrzewanie, które wg komputera nie działa. Ma przerwę, "przepaliło" się. Jak bezpiecznik. Zmieniłeś. Błąd pozostał. To może nie sonda, a przewody do sondy nie kontaktują, są "przepalone", uszkodzenie tkwi w instalacji, drucikach, stykach, nie dochodzi do sondy napięcie na grzałkę? Miernik...
Szanowni forumowicze opiszę swój problem i proszę o pomoc w jego rozwiązaniu. Auto z tytułu posta Alfa Romeo Mito 1.4 MultiAir 105 KM czyli wersja bez turbiny podczas spokojnej jazdy poza miastem pojawiają się bardzo częste "dziury mocy", czyli samochód prawie całkowicie nie reaguje na pedał gazu. Możemy wcisnąć go do oporu i w ogóle się nie rozpędza....
sonda lambda bezpiecznik grzałki bezpiecznik grzałki bezpiecznik sonda
jakie napięcie migomat transformator 3x230 wyważarka wirników
pralka electrolux reset ir2153 bramy
Prędkościomierz Toyota Yaris - diagnoza i naprawa Wymiary pasków gumowych do Technics RS-TR474