To przyczyna w przewodach dochodzących dosondy, lub w samej sondzie. Jeśli sonda nie będzie podgrzewana to nie będzie pracować poprawnie. Trzeba będzie ją zmienić, jak nie da się naprzwić.
Które to są przewody? Jaka sonda, iluprzewodowa ? Jaka wartość jest poprawna? Teraz przykład z życia, Honda CRV rocznik gdzieś 2012, powracający błąd grzałki sondy lambda bank 1,czujnik 1. Sonda wymieniona na nową, grzałka sprawna, bezpiecznik cały, przewody do sterownika całe. Co według kolegi jest uszkodzone?
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Według informacji AI grzałka tego termostatu może pracować w zakresie od 10 do 20 A. Wydaje mi się jednak, że jest mniejsza niż 10 A, ponieważ spalił mi się ostatnio bezpiecznik 10 A, który odpowiadał za pracę sondy lambda, ale na tym samym kablu co sonda lambda obsługiwany jest też termostat. Gdy siadł ten bezpiecznik, napięcie na grzałkę wynosiło...
Po wymianie grzałki problem pozostał, bezpiecznik sprawdzony, sonda trzymała parametry. Pomogło dopiero dokładne foliowanie odpływu zbiornika skroplin. Dwa lata jest ok.
Natomiast jeśli chodzi o grzałkę, to jest ona pod parownikiem w zamrażalniku (1), w chłodziarce takiej nie ma. No to nie miałem racji. Sprawa się wyjaśniła. Jeżeli parownik chłodziarki nie ma grzałki, to odszraniany jest ciepłem komory. Aby proces odszraniania był skuteczny muszą być spełnione dwa warunki: 1. Sprężarka NIE może pracować. 2. Wentylator...
Witam Pacjent Peugeot 208 1.2 benzyna 2018r Problem dotyczy grzania sond górnej i dolnej błąd jaki mi wskazuje to P0031 Grzałka czujnika tlenu przed katalizatorem P0037 Grzałka czujnika tlenu za katalizatorem P0444 sterowanie zaworem odsysania par paliwa Okablowanie od sondy do ecu sprawdzone przejście jest bezpiecznik wszystkie tak samo jakieś pomysły...
Witam. W mojej Skodzie Fabii 1.4MPI padła mi sonda lambda. Po podłączeniu do VAG'a w teście starzenia (grupa nastaw 034) wyświetliło brak reakcji sondy lambda i dziwną temperaturę katalizatora (-32"C). Napięcie na sondzie stało na poziomie 0.3V. Jako iż w ASO sonda kosztuje straszne pieniądze, wstawiłem 4 przewodową sondę uniwersalną. Napięcie sondy...
Bierz z wtryskiwacza bezpiecznik 5A wsadź. Wtryskiwacz jest odcinany w trakcie jazdy - auto ma LPG. Pompa również ma odcięcie po włączeniu LPG przez kolejny przekaźnik, jedynie świeżo po odpaleniu silnika jest włączona, także chyba mógłbym z niej wziąć te dodatkowe 1,5A do grzałki, przekaźnik jest do 30A, także nie powinno go obciążyć zbytnio z tego...
Po włączeniu nie zapala się żadna z 4 led, po uruchomieniu jakiegoś trybu testowego zmywarka pobiera wodę, otwiera pojemnik z kapsułką, wypompowuje, ponownie pobiera wodę, pracuje pompa, grzeje i po jakimś czasie zatrzymuje się z pulsującymi Ledami 1 i 2. Sprawdzone: sonda NTC i połączenia, bezpiecznik ITR przewodzi, grzałka ok 30Ω i grzeje, napięcie...
Byłem ostatnio u mojego gazownika i jak mu wspomniałem o tym bezpieczniku, podpiął się testerem, który wykazał błąd sondy lambda. Gazownik mówi, że najprawdopodobniej przepaliła się grzałka i sonda dłużej się nagrzewa do właściwej temperatury pracy. Czy może to wpływać na pracę silnika i przełączenie w tryb awaryjny, a w efekcie zwiększenie zużycia...
Trochę trudno mi uwierzyć w pękniety pierścień czy przytartą gładź cylindrową w tym samochodzie który ma 67 tys km i najczęściej 3-5 km dziennie robił . Oczywiście wszystko możliwe i sprawdzę to w tym tygodniu. A wtryskiwacz mam zamiar sprawdzić poprzec podłaczenie ich pod listwę z jednej strony a pod menzurki z drugiej . Tylko nadal nie bardzo widzę...
Czy ten bezpiecznik jest 25 A jeżeli tak to odepnij wszystkie wszystkie sondy lambda i zobacz czy bedzie się palił ten bezpiecznik ,jak nie to masz zwarcie na grzałce sondy .
Zawór EVAP jest sterowany masą z ECU pin 19, a +12V jest stały z bezpiecznika wspólnego z grzałkami sond lambda.
Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
Nie może, a napewno jest bezpiecznik grzałek sond! Co do przekaźnika to były różne rozwiązania, podaj kod silnika to się ustali dokładniej. W każdym razie przekaźnik jak i bezpiecznik będzie w skrzynce elektrycznej w komorze silnika. Grzałka jest na białych kablach wtyczki sondy
Witam. Obwód grzania sond i przepływomierz zabezpieczone są bezpiecznikiem. Niestety w programie nie jest opisany numer bezpiecznika.
Sterownika szukaj na słupku przednim w nogach pasażera. Dodano po 25 Według danych Autodaty moduł nie ma zasilania od strony sterownika. Sprawdź zasilania cewek, na schemacie widać po drodze od stacyjki bezpiecznik. Dodano po 2 Bezpieczniki : cewek, grzałki sondy i wtryskiwaczy znajdują się obok sterownika.
Podbijam temat, gdyż również poszukuję schematu bezpieczników do Riftera z 2021 roku. Ja w szczególe szukam bezpiecznika grzałki sondy lambda - jeśli ktoś mnie może pokierować to będę wdzięczny.
Zasilanie masz stałe z bezpiecznika. Ecu "pulsuje masą"
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Jeżeli się spalił to znaczy że jest zwarcie, trzeba sprawdzić kable obwodów za które owy bezpiecznik odpowiada, mogły się przetrzeć lub jw tę grzałkę sondy pzd
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Według schematu obydwie sondy zasilane są plusem z jednego bezpiecznika po stacyjce, a minus z komputera (mam na myśli grzałki)
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Witam! Skoda roomster 1.6 benzyna 2007. Spała mi się bezpiecznik 31 od sonda lambda. Grzałki w obu sondach mają opór 6.6 oma. Samochód kupiłem niedawno i widzę że powinien być bezpiecznik 10A a jest już założony 15A. Czy ten bezpiecznik odpowiada za coś jeszcze? Co mógłbym ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Bezpiecznik od grzałek sond ok? Napięcie na grzałki dochodzi?
Bezpiecznik zasila grzałki sond i przepływkę
Wszystko źle. Czytasz co sie do ciebie pisze? Grzałki lecą przez bezpiecznik. A po drugie nie sprawdzaj miernikiem a probówka żarowką 12volt. Dodano po 6 Bezpiecznik F45 15A, grzałki sond.
może to grzałka w sondzie, sprawdź rezystancje na białych przewodach od sondy, powinno być 3-15 ohm, sprawdź też bezpieczniki od grzałki sondy
W/g opisu nie działa grzałka w sondach przed i za katalizatorem ale to nie musi być uszkodzenie czujników ale np bezpiecznik . Silnik zapewne vti lub thp? Temperatura spada ponieważ jak sterownik silnika wykryje usterkę to profilaktycznie uruchamia wentylatory chłodnicy
co oznacza E-28 i 87 . E-28 pomijamy ( nieistotne dla tematu oznaczenie połączenia przewodów w wiązce) Dla ustalenia dalszego połączenia 87 potrzebna pozostała część schematów. W tym przypadku będzie to bezpiecznik nr 9 o wartości 10 A znajdujący się w skrzynce w kabinie. Z tym że bazujecie tutaj na schemacie silnika AZF a macie AZQ. Może być inny...
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Z tego co kojarzę w tym modelu ten sam bezpiecznik zasila również grzałkę sondy lambda, może tam należy poszukać problemu
Z najbardziej prądożernych odbiorników na tym bezpieczniku to będą grzałki sond lambda. Spróbuj je odpiąć.
Jak się mogą otwierać?Sterownik otwiera je impulsami masy wszystkie jednocześnie .Wszystkie mają wspólny + i _.Napięcie zasilające +12v idzie przez przekaźnik ,zasila jednocześnie grzałkę sondy i pompę paliwa przez bezpiecznik .Napięcie minusowe kluczowanie idzie do pinu 2 sterownika.Więc poszukaj problemu po którejś ze stron,prawdopodobnie przerwany...
bezpiecznik 28 pali. Paweł. właśnie o to mi chodzi co poza pompamoze powodowac palenie bezpiecznika. błędu z grzałki sondy niema. Może masz Paweł schemat taki jak powinien byc?
Tam nie jest czasem wspólny bezpiecznik od pompy i grzałki sondy ?
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
A powiedz mi co sprawdzić w tych przewodach które są takie same ? Żeby je dobrze podłączyć? I jeszcze ma pytanie to na zaznaczonym zdj to opornik ??? I ostatnie pytanie, jest w aucie tym bezpiecznik od sondy lambda ??? Musisz sugerować się numeracją pinów w sterowniku i w złączu. Inaczej jest tylko 50% szansy że podłączysz to poprawnie. Szczerze mówiąc...
W jednym jak i drugim układzie pompa leci po przekaźniku przez bezpiecznik ,na tej samej linii co wtryski ,grzałki sond,evap,MAF itp. Więc albo przerwany kabel albo spalony bezpiecznik, a może i sama pompa.
Bezpieczniki są ok, w przewodach grzałki w kostce sondy jest +12 V, takie jak akumulator, napięcie -10,5 V w parametrach, kompie sonda nie reaguje, ma 0 mV. Może podeśle ktoś, gdzie są masy na sterowniku. Hm, albo padł sterownik.
Niemożliwe, aby obie sondy się "spaliły". Albo diagnosta d...pa albo Cie okłamano. Rzeczywiście taka odległość bez działających sond skutkuje wyminą katalizatora i zwiększonym spalaniem. Pokusił bym się o sprawdzenie bezpiecznika na grzałki sond , jest jeden na obydwie.Nie wiem jaki numer ale na wieczku powinien być opis.
Podłącz żarówkę zamiast bezpiecznika, i wtedy możesz w miarę bezpiecznie szukać zwarcia. Zacznij od grzałki sondy.
E-Nr to model ekspresu wraz z indeksem xxx/xx - wydrukowany jest na tabliczce / naklejce znamionowej. Na marginesie powiem, ze to nic niezwykłego, że "termiki" są inne! Czasem nawet ten sam model ale z innym indeksem ma wprowadzone zmiany w konstrukcji. Wnioskując po google i "Siemens EQ.6 plus S700" to model np. TE657313RW -> Fuse 229º Thermostat...
Najpierw spraw abyś miał 12V na grzałce, to jest pierwszy trop. Niżej bezpieczniki. Lewy skrajny s243 zabezpiecza właśnie D80. Zmierz napięcie na obu jego stykach bez wyciągania go. https://obrazki.elektroda.pl/1295514100_... Ty mierzysz to 7V względem masy czy względem pinu 4 we wtyczce sondy?
Mogło być zwarcie w obwodzie grzałki sondy i spaliło bezpiecznik
Często grzałki sond mają wspólne zasilanie, wspólny bezpiecznik, może zacznij od sprawdzenia napięcia na wtyczce sondy.
Dzięki, typ sterownika się zgadza. Jaki to nr bezpiecznika (zaznaczyłem) bo na zaworze par paliwa też brak + .
kolego a błąd który wyskakuje odpowiada za obwód sondy czy grzałki? podaj dokładny numer błędu i sprawdz również bezpiecznik F9 10A
bezpiecznik grzałka sonda lambda sonda lambda bezpiecznik grzałka grzałka sonda
prądniczka tacho amica wymiana czujnika biegów firmware wd800
termostat bimetaliczny wykres bodego
Altium Designer DXP - Niewidoczne pady: Rozwiązania Buczenie silnika hydroforu - przyczyny i rozwiązania