To są błędy od sondy lambda, ale od czego się wzięły, to bez diagnostyki nie wiem. Sprawdź, czy sonda jest dobra, grzałka sondy, tak na początek, akumulator dobrze naładowany.
Smród paliwa nie ma nic do grzałki sondy. Na filmie napięcie na grzałce oscyluje więc nie powinno być smrodu o którym napisałeś. Niebiesko-żółty łączy się jeszcze z niebiesko-czerwonym i to jest plus dla zasilania grzałki. On idzie do 4 pionowej wtyczki sondy - pin pierwszy i łączy się z biały przewodem sondy. Drugi biały sondy podpięty jest pod pin...
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
Na jednym z czterech kabli masz mieć 12v po zapłonie, a na pewno po odpaleniu. To jest plus dla grzałki i to sprawdzasz probówka 12v. Masa dla grzałki jest sterowana "impulsowo" z ECM. Ale tego nie sprawdzisz bo jak będzie złe podłączenie albo błąd ,to ECM nie puśći tej masy. Ogólnie zasilanie i sterowanie grzałki powinno mieć teoretycznie grubsze przewody....
Od niedawna również jestem posiadaczem Toyotki 1,8 z silnikiem Lean Burn z uszkodzoną sondą. Udało mi się kupić używaną sondę (nawet dwie -jedna z numerem 89463-20060 druga 89463-20070) napięcie na wyjściu sondy (sygnałowym) powinno być w przedziale 0-1V tak jak dla normalnej sondy lambdy, bardzo istotna jest jednak grzałka sondy. Grzałka sondy powinna...
Poprawka, nie grzałka tylko obwód pomiarowy sondy, wiązkę sondy sprawdź i pokaż w parametrach jak pracuje po uruchomieniu
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Skład mieszanki ma się zmieniać co chwilę, czyli ma być bogato, po chwili ubogi i tak w kółko. Skoro w aucie nie masz katalizatora to ciężko z danych będzie powiedzieć czy jest ok. Chyba że ktoś to będzie porównywał do auta bez katalizatora. Ogólnie to z analizatora ciężko powiedzieć czy jest ok bo nie ma kata, auto może brać olej więc do czego to porównywać?...
I grzałki sond też sprawdzone?
Emulator wkłada się z innego powodu i przy sprawnej sondzie. Mogę się mylić a nie mam teraz schematów pod ręką ale powinna tu siedzieć zwykła sonda a grzałka powinna być sterowa przez ECU. Z opisu błędu wynikało by że ECU nie widzi grzałki lub widzi zbyt duża rezystancję. Należało by sprawdzić rezystancję grzałki i ciągłość przewodów gdzie powinien...
Które to są przewody? Jaka sonda, iluprzewodowa? Jaka wartość jest poprawna? Teraz przykład z życia: Honda CRV, rocznik gdzieś 2012, powracający błąd grzałki sondy lambda bank 1, czujnik 1. Sonda wymieniona na nową, grzałka sprawna, bezpiecznik cały, przewody do sterownika całe. Co według kolegi jest uszkodzone?
Też mnie dziwi, że te 13,8 V jest stałe, jednak co steruje wyłączeniem grzałki ? Patrząc na załączony schemat to grzałka sondy będzie się grzała tak samo długo jak na wtryski będzie przyłożone 13 V- czyli cały czas. Czy tu też się mylę ? Mylisz się. Tak by było gdyby grzałka miała podaną "normalną" masę - tak było w starszych rozwiązaniach. Tutaj masz...
A w sadzie grzałka pracuje cały czas?
Polecam interfejs OBD2 na bazie ELM327 , pełno tego na każdym portalu aukcyjnym, obejrzysz nim pracę sondy czy korekty zasilania . Oznaczenia przewodów w Twojej sondzie typowe : Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście Na biegu jałowym sonda może nie oscylować, najlepiej jej działanie sprawdzać na...
Grzałka jest na PWM, ale dodatkowo jest pomiar rezystancji skorelowany z temperaturą spalin.
Sonda ta umiera przeważnie przy 160kkm tylko ja miałem inne błędy. Napięcie nie ma znaczenia bo sonda jest prądowa. Należy sprawdzić współczynnik lambda na gazie i na benzynie oraz korekty na obu paliwach, jeśli będzie ok tu i tu to znaczy, że może umierać grzałka w sondzie lub kontakt na kostkach. Dobra diagnostyka raczej w 100% nie poda winowajcy...
Witam niby wszystko ok ale spaliny bardzo smierdzą jakby nie do końca się spalały, a jedyny podejrzany parametr to właśnie temperatura sondy ale błędu dotyczącej sondy brak . Co radzicie wymiana a i pomiar z nową przed montażem czy jest jakiś lepszy sposób? To sonda UEGO , parametr który wydaje Ci się dziwny to temperatura grzałki. Wydaje mi się ,...
było o tym juz wiele razy !!więc jeszcze raz! róznica miedzy tymi sondami jest zasadnicza, sonda 3 lub 4 przewodowa posiada grzałkę która szybciej rozgrzewa sondę co pozwala osiągnąć jej szybciej pełna sprawność i odpowiednie pwrametry pracy!!! grzałka to najczęściej dwa białe lub szare przewody!! każda sonda odpowiada za to samo czyli za podanie dla...
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/1690456100_1...
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
W większości starszych samochodów z sondą wąskopasmową grzałka jest zasilana z tego samego obwodu co pompa paliwa, jednym słowem pracuje tak długo jak silnik, nie ma ryzyka przegrzania sondy. Znalazłem w katalogu Boscha, max current load Nernst cell 250 µA [url=http://www.bosch-motorsport.de/medi...
Wskaż mi w temacie informację która by dawała odpowiedź na moje ostatnie pytanie. Jakoś "googluję" i nie mogę znaleźć strony z rozszyfrowaniem numeru sondy ani jaka powinna być rezystancja w danym modelu sondy. Niemniej jednak dzięki za odpowiedz choć nie takiej oczekiwałem.
Z tego co wiem i sprawdziłem kiedyś to grzałka jest zasilana cały czas niezależnie rozgrzana sonda czy też nie czy nie.Taka sonda czteroprzewodowa na napięcie 0-1V sama sobie generuje to napięcie na podstawie różnicy jonów tlenu w spalinach i w powietrzu atmosferycznym a dzieje się to dopiero w warunkach przewodzenia tych jonów czyli w temperaturze...
Nie firmowe sondy nie działają tak długo jak jakies markowe np bosch. 2 sprawa to lepiej kupic dedykowaną do twojego auta. 3 sprawa dało by sie zaadoptowac tylko mase trzeba tej 4 przewodowej sondzie skąś podac. Jakie masz kolory przewodow w nowej sondzie? Pewnie 2 białe to jest grzałka 1 czarny to jest sygnał i podajże szary to masa, ktorą musisz podać...
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Czy ta sonda żyje. Gdy ustawiam dawkę, to sonda reaguje, sonda jest nowa. Napięcie na grzałkę sondy idzie? Nie sprawdzał. Rozumiem, że grzałka w sondzie służy do szybszego osiągnięcia odpowiedniej temperatury sondy, aby ta jak najszybciej mogła podawać sygnał do sterownika? W takim razie czy gdyby grzałka nie działała, to sonda może osiągnąć temperaturę...
W nowej masz dwa białe - to grzałka , a w starej domyślasz się , że grzałka to żółty i biały. To jakie masz pretensję. Poczytaj sam co piszesz.
Standardowa sonda, skoro masz podczas mierzenia 0V to daje ubogo bardzo, kolorami sie nie przejmuj jeśli kupisz sonde orginalną do tego auta i będzie z wtyczką to tylko podłączasz i gotowe, jeśli kupisz zamiennik to będzie bez kostki i będziesz musiał podłączyć kostke ze starej sondy do nowej białe kable to grzałka obojętnie jak mają być podłączone...
Ale "takie" to znaczy jakie? Jak na mojej sondzie? Popatrz na schemat. 1 i 2 to grzałka a w Simtec-u 1 i 3. Ten pierwszy numer odpowiada Bosch'owi, który miałem a ten drugi? Ten pierwszy to sonda O2 do silnika Z10XEP, do rocznika 2005 z identyfikatorem BF( taka biała naklejka na przewodzie sondy) ,a ten drugi to sonda O2 bez ograniczeń rocznikowych,więc...
Jeżeli masz sterownik Mono -Motronik , sonda jednoprzewodowa , przewód czarny , wisi na pinie 38 sterownika. Jak Motronic MP9.0 lub Magneti Marelli 1AV , sonda 4 przewodowa, dwa białe grzałka , czarny - sygnał , na 38 pin sterownika , szary /masa ze sterownika/ pin 15. Sterowniki instelacji gazowych - nie wiem co to jest.
Silnik 1.2 TSI CJZ Blędy: P0138- Zespół 1 sonda 2 napięcie za wysokie -sporadyczny P0141-Zespół 1 sonda 2 obwód grzejny -usterka elektryczna - potwierdzony Chciałem sprawdzić grzałkę mulimetrem i się trochę zdziwiłem bo sonda za katalizatorem której dotyczą błędy ma przewody: Czarny Szary Biały Czerwony Zawsze grzałka miała 2xbiałe albo 2x czarne i...
Śmiało zakładaj. Będzie dobrze.
witam, problem polega na tym że w czasie jazdy świeci cały czas check engine i nie gasnie. Po samodiagnostyce wyskakuje błąd 41, poza tym wszystko ok (econo tylko nie śiweci :)). Spalanie raczej w normie, obroty i reszta też. Po lekturze na różnych forach dowiedziałem się tylko że sonda do wymiany a błąd to uszkodzona grzałka sondy. Nie pomaga reset...
Teraz uruchamia się, ale po kilku sekundach czas cofa się do jednej sekundy i się rozłącza. Jest to prawidłowe zachowanie urządzenia. E66 EWX11: Usterka przekaźnika grzałki (połączenie neutralne) EWX13: Usterka przekaźnika grzałki (aktywny tylko w pralko-suszarce) EWX14: Usterka grzałki lub przekaźnika suszenia ED7 Usterka termostatu układu WD Auto...
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Piszesz o błędzie grzałki jednej sondy. Sprawdzałeś czy padł cały driver czy tylko jeden kanał? Próbowałeś podać 5V na wejście i obserwować wyjście obciążone np. 5W 12V żarówką? Jeśli pinout się zgadza (tego nie wiem, nie widziałem pcb), to parametry tego vnd 600 powinny wystarczyć.
Pralka nie wyświetla żadnego błędu. To akurat nic nowego - producent w nowych konstrukcjach "ukrył" kody błędów i nie są widoczne dla użytkownika. Grzałka / Sonda / Moduł Suszenia - DU
co oznacza E-28 i 87 . E-28 pomijamy ( nieistotne dla tematu oznaczenie połączenia przewodów w wiązce) Dla ustalenia dalszego połączenia 87 potrzebna pozostała część schematów. W tym przypadku będzie to bezpiecznik nr 9 o wartości 10 A znajdujący się w skrzynce w kabinie. Z tym że bazujecie tutaj na schemacie silnika AZF a macie AZQ. Może być inny...
Witam, na początku stycznia wyskoczył błąd o niedziałającym obwodzie grzałki w sondzie lambda za katalizatorem i zbagatelizowałem to, po miesiącu zrobiło się chyba jakieś zwarcie i wywalilo mi 7 błędów, ale po skasowaniu ciągle pojawia się właśnie błąd obwodu grzałki tej sondy, oraz pochłaniacza par paliwa, wydaje mi się, że te błędy są ze sobą powiązane....
Ostatni błąd faktycznie egr, dwa pierwsze to sonda lambda, która ma złe odczyty. Uszkodzona sonda, lewe powietrze, uszkodzona grzałka sondy.
czyli sonda do wymiany . Zero opornosci, przewody wyglądają ok . Będę musial wymienić w końcu ta sondę. Grzałka chyba nie ma nic wspólnego ze spaleniem ? Ponieważ nie zauważyłem dużego spalania.
Pokaż te twoje pomiary bo coś nie chce mi się wierzyć żeby było 16.5V z sondy. Skąd takie napięcie w instalacji auta? Błąd tyczy się napięcia z sondy a nie grzałki. Gazownik znów twierdzi że jest błąd grzałki - kto mówi prawdę? Pokaż te twoje pomiary i jak chodzi ta sonda. Zazwyczaj taki błąd pojawia się jak jest uboga mieszanka. Auto ma LPG więc w...
To przyczyna w przewodach dochodzących dosondy, lub w samej sondzie. Jeśli sonda nie będzie podgrzewana to nie będzie pracować poprawnie. Trzeba będzie ją zmienić, jak nie da się naprzwić.
Witam i proszę o pomoc, na samochodach się znam trochę bo naprawiam je ale nie o to chodzi a mianowicie znajomy posiada samochód skoda octavia 2005r silnik 1.2 12v. Postawił samochód do warsztatu bo zapaliła się kontrolka chek. Podpieli tam kompa i stwierdzili że jest uszkodzona sonda przed katalizatorem 5-cio przewodowa i wymienili na nową orginał...
Grzałka Sony - czyli sonda lambda? EVAP, czyli jako Google EGR? Przepustnica wygląda ok. Pytanie tylko jedno - czy na wyłączonym silniku powinien być jakikolwiek prześwit blaszki dopuszczającej powietrze? Bo tu jest lekki przepust, tak samo na odpalonym silniku. Dodam, że gdy falują obroty, przy ściągniętym filtrze powietrza mogłem zauważyć, że gdy...
Według informacji AI grzałka tego termostatu może pracować w zakresie od 10 do 20 A. Wydaje mi się jednak, że jest mniejsza niż 10 A, ponieważ spalił mi się ostatnio bezpiecznik 10 A, który odpowiadał za pracę sondy lambda, ale na tym samym kablu co sonda lambda obsługiwany jest też termostat. Gdy siadł ten bezpiecznik, napięcie na grzałkę wynosiło...
U mnie problem z świeżo zakupionym z16xep jest taki, ze więcej pali. Na spokojnej trasie min. 8l, w mieście ponad 11lPb. Auto Meriva z16xep easytronic. Na BC widzę, iż spalanie chwilowe na jałoym pływa jak chce. Raz pokazuje 0,6l, innym razem nawet 1,7L, a przeważnie ok 1.0L. W czasie jazdy na równej drodze ze stałą prekością np. 100km/h komp pokazuje...
Witam. Obwód grzania sond i przepływomierz zabezpieczone są bezpiecznikiem. Niestety w programie nie jest opisany numer bezpiecznika.
Aby wyeliminować problem grzałki, nagrzej silnik do temp roboczej i daj mu 2500-3000 obr, jeżeli sonda zacznie po kilkudziesięciu sekundach oscylować, do sprawdzenia obwód grzałki sondy.
oporność grzałka sonda rezystancja grzałka sonda grzałka sonda lambda
koszt wymian sprząc wysłać rs232 samsung toner bezpiecznik
podgrzewacz kwarcowy podgrzewacz kwarcowy
Przewymiarowanie inwerterowej pompy ciepła - skutki i rozwiązania Jak utrzymać żarówkę włączoną przez 3 minuty po wyłączeniu?