To przyczyna w przewodach dochodzących dosondy, lub w samej sondzie. Jeśli sonda nie będzie podgrzewana to nie będzie pracować poprawnie. Trzeba będzie ją zmienić, jak nie da się naprzwić.
Bezpiecznik nr 1 (10A) jest od grzania sond. Masz dodatkowo schemat i diagnostykę.
Gdzie znajduje się bezpiecznik sondy lambda w Volkswagenie Jetta 2011? Zazwyczaj w skrzynce w komorze silnika, oznaczony jako F15 (10A). Sprawdź instrukcję lub skorzystaj z narzędzi diagnostycznych.
Sprawdź bardzo dokładnie bezpieczniki przepływomierz i sondy lambda są zasilane ze wspólnego bezpiecznika, co do błędu czujnika temperatury mógł paść czujnik.
Witam! Skoda roomster 1.6 benzyna 2007. Spała mi się bezpiecznik 31 od sonda lambda. Grzałki w obu sondach mają opór 6.6 oma. Samochód kupiłem niedawno i widzę że powinien być bezpiecznik 10A a jest już założony 15A. Czy ten bezpiecznik odpowiada za coś jeszcze? Co mógłbym ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Czy ten bezpiecznik jest 25 A jeżeli tak to odepnij wszystkie wszystkie sondy lambda i zobacz czy bedzie się palił ten bezpiecznik ,jak nie to masz zwarcie na grzałce sondy .
Zanika napięcie jak wyjmę bezpiecznik od sondy lambda nr 1.....
Podbijam temat, gdyż również poszukuję schematu bezpieczników do Riftera z 2021 roku. Ja w szczególe szukam bezpiecznika grzałki sondy lambda - jeśli ktoś mnie może pokierować to będę wdzięczny.
Zawór EVAP jest sterowany masą z ECU pin 19, a +12V jest stały z bezpiecznika wspólnego z grzałkami sond lambda.
Zasilanie masz stałe z bezpiecznika. Ecu "pulsuje masą"
Mam problem w zlokalizowaniu bezpiecznika od niej. (W opisie bezpieczników brak sondy lambda). Ktoś pomoże ?
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
błąd który wyskakuje to błąd obwodu sondy 1 a bezpiecznik jest git
Według schematu obydwie sondy zasilane są plusem z jednego bezpiecznika po stacyjce, a minus z komputera (mam na myśli grzałki)
A powiedz mi co sprawdzić w tych przewodach które są takie same ? Żeby je dobrze podłączyć? I jeszcze ma pytanie to na zaznaczonym zdj to opornik ??? I ostatnie pytanie, jest w aucie tym bezpiecznik od sondy lambda ??? Musisz sugerować się numeracją pinów w sterowniku i w złączu. Inaczej jest tylko 50% szansy że podłączysz to poprawnie. Szczerze mówiąc...
sprawdz bezpieczniki
Z tego co kojarzę w tym modelu ten sam bezpiecznik zasila również grzałkę sondy lambda, może tam należy poszukać problemu
Bezpiecznik nr 10 powinien być 30A. W zależności od rodzaju BSI są 2 różne BSMy czyli skrzynki bezpieczników pod maską. Zdjęcia poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/8389925700_... https://obrazki.elektroda.pl/4461950100_... Jak widać różnica polega a ilości podpięty h przewodów pod ten bezpiecznik. W obu wersjach te...
co oznacza E-28 i 87 . E-28 pomijamy ( nieistotne dla tematu oznaczenie połączenia przewodów w wiązce) Dla ustalenia dalszego połączenia 87 potrzebna pozostała część schematów. W tym przypadku będzie to bezpiecznik nr 9 o wartości 10 A znajdujący się w skrzynce w kabinie. Z tym że bazujecie tutaj na schemacie silnika AZF a macie AZQ. Może być inny...
Przez ten bezpiecznik nie idzie czasem grzałka sondy lambda ?
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Z tego co piszesz wnioskuję że uszkodzony jest obwód grzałki sondy λ. Być może podczas majstrowania z wydechem zrobiło się zwarcie i spalil się bezpiecznik. Sprawdź rezystancje grałki sondy, ciągłość przewodów i bezpiecznik.
HYUNDAI i20 PB 1.2 (G4LA) Sonda Lambda Brak Pomiaru na 2 za katalizatorem. pomiar 0% Sonda 1 działa poprawnie Sonda nowa bezpieczniki sprawdzone/ połączenia sprawdzone Pomocy jakiś pomysł ?
Komputer pokazuje blad uszkodzonej sondy lambda oraz grzalka sondy lambda-niski sygnal. Sonda lambda jest nowa Boscha oryginal. Wtyczka sprawdzona, przewod sondy rowniez, wygladaja okey. Czy tam jest jeszcze jakis bezpiecznik lub przekaznik ktory mogl sie przepalic? Czy jedynie sterownik silnika podmieniac?
Z najbardziej prądożernych odbiorników na tym bezpieczniku to będą grzałki sond lambda. Spróbuj je odpiąć.
Bez przekaźnika zasilającego m.in sondy, pompa paliwa nie ruszy. Więc przekaźnika bym się nie czepiał, chyba że tam jest jakaś rzeźba zrobiona. Zobacz czy masz zasilanie na bezpieczniku F21, jak jest, to sprawdź czy zasilanie dochodzi na pin 1 sondy za katem, i pin 3 sondy przed katem. Od strony sond kabel prawdopodobnie szary, od strony auta niebiesko-czerwony....
Sprawdz miernikiem grzałkę sony ewentualnie bezpieczniki
Pokaż który to bezpiecznik, bo mi 15 to wychodzi zasilanie sond Lambda i coś jeszcze. Chyba że to był bezpiecznik 15A... Rok i pojemność też możesz podać, choć to raczej będzie 3,5 litra.
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
Z bezpiecznikiem można
Wszystkie bezpieczniki sprawdzone są ok.
Mogło być zwarcie w obwodzie grzałki sondy i spaliło bezpiecznik
Witam posiadam VW Golf V 1.4 benzyna 2005 rok . Po podłączeniu komputera wyświetla 2 problemy 16420 ogrzewanie sonda lambda (bank1 sonda 1) 16414 ogrzewanie sonda lambda ( Bank1 sonda 2) Czy to znaczy że muszę wymienić obydwie sondy czy to może jakiś bezpiecznik
Sprawdz zasilanie inst gazowej,kabelki moga byc przy akumulatorze lub cewce zaplonowej,sprawdz bezpieczniki,jak masz wtrysk to moze byc dodatkowy przekaznik tez sprawdz,mysle ze cos nie łączy.
Tak złącze przy sterowniku pin 14 (pin2 zaworu )to sterowanie, pin 1 zaworu to plus po bezpieczniku 8 (ten sam co grzanie sondy lambda )
Wszystkie wtyczki przeczyszczone i wysuszone bo byly strasznie zawilgocone praktycznie w srodku plywaly.. i niestety dalej blad wystepuje. bede szukac teraz tego bezpiecznika. mozliwe ze sterownik silnika uszkodzony? jezeli bezpiecznik jest ok
Zasilanie na grzałki sond jest? Sprawdzałes bezpieczniki?
Bierz z wtryskiwacza bezpiecznik 5A wsadź.
sprawdziłem bezpiecznik od sondy lambda nawet wymieniłem go na nowy i dalej to samo, sonda jest jedna i teraz po wykasowaniu i przejechaniu występują te dwa błędy: 17604 - Zespół 1; sonda 1; obwód grzejny P1196 - 35-10 - usterka elektryczna - Sporadyczny 17589 - Liniowa sonda lambda / napięcie odniesienia P1181 - 35-10 - przerwa - Sporadyczny pytam...
Okey zwarcie powodowała druga sonda lambda za katalizatorem, odpiąłem wtyczkę przestało przepalać bezpiecznik. Wcześniej miałem jakiś czas błąd drugiej sondy lambda - wysoki sygnał. Sonda nowa SKV robi zwarcie po miesiącu użytkowania. Natomiast to nie rozwiązało problemu gaśnięcia silnika zaraz po uruchomieniu. To jakby przy okazji wyszło z tą sondą....
Bezpieczniki F8 F9 F10 F11 F12 i F20 sprawdź w BFRM
Sprawdź bezpieczniki na akumulatorze. Takie midival tam chyba siedzą.
Na masie od pompy paliwa masz jeszcze wyłącznik kolizyjny, sprawdź czy na złączu pompy masz zasilanie jak załączysz przekaźnik, co do kolorów przekaźników to ci nie powiem nie mam tego zaznaczonego na schemacie. Dodano po 3 Sprawdź pin 17 i 34 sterownika ma tam być ciągle masa, na pinie 26 ma być 12V po kluczyku, na 35 pinie powinno być 12V gdy załączy...
Bezpieczniki sprawdzone?
30 to międzynarodowy numer - zasilanie bezpośrednio z 12V. M asz problemy albo z klemami , albo z jakimś bezpiecznikiem głównym . Uszkodzenie podgrzewania sondy lambda 1 -szej , p[rzerwa w obwodzie. Mam pytanie , czym dokonywałeś diagnozy?
Napisz jaki masz kod silnika. Bezpiecznik 37 to miedzy innymi obwód grzania sond lambda. Moze masz przewod przytopiony do wydechu?
Przetarta wiązka sondy lambda bodaj. Obwód wstecznego zasila tylko prędkościomierz
No 16 stykowego złącza DLC nie ma :). Przecież każdy już wie jak odczytać kody (diodą), wykasować kody (odpięcie akumulatora lub wyjęcie bezpiecznika) i wykonać procedurę programowania modułu (opisane wyżej).
Witam, posiadam Seata Cordobę FL kombi. Silnik to 1.9 TDI na pompie (90 KM). Auto nie posiada sondy lambda. Ostatnio wykazuje błąd i wywala bezpiecznik nr 8, odpowiedzialny za sterowanie silnikiem, samochodu nie można odpalić. Wg mechanika jest zwarcie w głównej wiązce przewodów. Czy ktoś posiada schemat instalacji do tego modelu?
Sprawdż bezpieczniki ??
Grzałka jest zasilana z ECU. Plus po stacyjce, a masowanie impulsowe. Sondy dobrze dobrane? Rezystancja? Bezpieczniki sprawdzałes?
Wszystkie kondensatory sprawne, wylutowane i zmierzone, diody sprawne. Jak zmierzone? Czym? Jakie ich parametry, tylko pojemność? Wylutuj tę płytę zasilacza impulsowego, i pokaż z drugiej strony. Musi tam być jakiś sterownik tej przetwornicy (np. układ scalony). A czy bezpiecznik kubkowy jest sprawny?
Obydwie sondy są zasilane z jednego bezpiecznika , z jednej gałęzi. Przewody.
Na obecną chwilę po przejściu na gaz wyciągam bezpiecznik od pompy paliwowej i wszystko jest ok. Tylko, po wyjęciu bezpiecznika od pompy paliwowej odcinasz również sondę lambda. Działa ona na tym samym bezpieczniku. Nie jest więc to najlepszy pomysł ;/
Przydało by się znaleźć schemat instalacji, chociaż fragment z ecu silnika. Tam jest zastosowany sterownik ACdelco? Ja bym podejrzewał, że ścieżka masowa w ECU jest przepalona, albo ECU stosuje kilka osobnych mas i brak przejścia występuje we wiązce doprowadzającej zasilanie do ECU. Spróbowałbym doprowadzić masę do wiązki sondy Lambda osobno, ewentualnie...
bezpiecznik na pewno na grzałkę musi być.
Jeśli do grzałki dochodzi masa na biało-brązowy i brakuje +12V to poprowadź sobie przewód z biało-czerwonego sondy do bezpiecznika 18.
najpierw przekaznik a pozniej bezpiecznik. sprawdz ciaglos pomiedzy bezpiecznikiem a sonda.
Napięcie powinno być zbliżone do napięcia akumulatora. Sonde od aku dzieli tylko przekaźnik i bezpiecznik, oczywiście grzałke sondy.
Sondy nie sprawdzałem. Jeśli o nią chodzi, to wiem tylko że w skrzynce bezpieczników jest założony "system emulacji sondy lambda" do instalacji gazowej. Postaram się ją sprawdzić. Na benzynie jeżdżę sporadycznie, ale przynajmniej raz w tygodniu kilka kilometrów. Do tej pory samochód jeździł na benzynie poprawnie, i bardzo żwawo. (choć bywały takie dni...
Witam serdecznie . Przeczytałem wszystkie posty i doszedłem do wniosku , że przyczyną może być brak napięcia po przekaźniku. Jak Styki są podpalone to się dzieją takie cyrki. Podmień przekaźnik i sprawdź połączenie na bezpiecznikach.
Przelutuj srebrny przekaznik z bezpiecznikiem za ecu.
Jakie usunięcie, programowe ? Posypały się sumy kontrolne. Jak tylko fizyczne, to sprawdzić bezpieczniki.
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
czyli kabel który dochodzi do Sondy 12 V ZWAR się z kablem od sondy masowym To prąd poszedł na Sterownik i go usmażyło. To wersja pesymistyczna. A bardziej prawdziwe jest to,że poszedł tylko bezpiecznik.Może ECM nie jest zasilany bo też często pada przekaźnik w BSM. Szukaj narazie problemów z zasilaniem i spalonych bezpieczników.
Witam. Po zdemontowaniu wydechu do spawania, odłączeniu kostki sondy za katalizatorem silnik odpalił ale za drugim razem i każdym kolejnym nie chce odpalic... Rozrusznik kręci, paliwo podaje, napięcie na kostkę od cewki zapłonowej jest, bezpieczniki ok, wywala błędy od sondy lambda oraz katalizatora, obroty silnika pokazuje ok 260 przy próbie odpalenia......
Da się podłączyć sondę czteroprzewodową. Musi grzałka grzać cały czas, tylko po co robić sobie kłopot i przerabiać instalację (bezpiecznik dodatkowy do sondy i przekaźnik) Pozdrawiam.
Zobacz czy sonda działa, ma swój bezpiecznik do grzałki w skrzynce koło akumulatora, co również należy sprawdzić
Tak, jeśli ma przepalony bezpiecznik, lub spaloną grzałkę :D
Szukaj spalonych bezpieczników, na wszystkie elementy wykonawcze idzie jeden bezpiecznik, opisany jako sterowanie silnika lub sonda lambda.
Witam serdecznie posiadam auto Nissan Micra k12 1.2 80KM 2004r.Problem polega na tym,że od jakiegoś czasu auto nie odpala.Dokonałem przeglądu całej instalacji elektrycznej,rozrząd kompletny wymieniałem przy przebiegu 75.000 km(oryginał),pojazd ma przebieg 177.000km a badanie komputerem nie wykazuje błędu położenia wałka rozrządu,wymieniłem katalizator...
Witam, internet podaje, że bezpiecznik 43 powinien być 10 A, dlaczego został zmieniony to tylko można się domyślać. Ciekawe czy na LPG też tak źle działa. Odpiąłbym wtyczkę od sondy lambda, potem od przepływomierza. Może dokładnie sprawdzić wiązkę od sondy lambda (gdzieś zwarcie następuje). Zanim zacząłeś naprawdę, to przestawiłeś auto odpalone powyżej...
W EP6 zasilanie grzalki sond tylko przechodzi przez ECU. Zasilanie pochodzi z bezpiecznika F5 na PSF1 (skrzynka pod maska). Po drodze (miedzy ECU i sondami) jest wezel ekwipotencjalny (polaczenie kilku przewodow) w wiazce, zasilajacy obie sondy, podrzewacz oparow oleju i elektrozawor zbiornika par benzyny (canister).
Prąd jaki płynie przez bezpiecznik, ruszając wtedy przewodami. Otworzyć skrzynkę bezpieczników, sprawdzić czy nie ma wody, pozostałości po niej. Od czasu do czasu proponują rozejrzeć się za wodą, i zgniłymi przewodami, te hmm, nowe auta z elektroniką naćkaną w każdym miejscu stały się słabo wodoodporne. Wiek wiekiem, ale to chyba nawet specjalnie robią...
Miałem podobny problem w moim Escorcie. Z początku myślałem że problem robi czujnik położenai przepustnicy, jednak wymiana czujnika nie pomogła(takie małe guwienko do Forda kosztuje 700zł). Po długich pomiarach i diagnozach nic nie stwierdziłem. Okazało się że problem stważała sonda lambda. Po wyjęciu bezpiecznika od sondy podczas pracy silnika, a następnie...
skrzynka bezpieczników na przelotce brak styku dziekuje za pomoc
decybel91 ta informacja jest pewna na 100%? bo już miesiąc się z tym męczę bez rezultatów, a jak to będzie pewne to kupie sondę. teraz wyskakuje mi błąd 41 czyli grzałka sondy Dodano po 10 Czy w accordzie jest jakiś przekaźnik od sondy? bo bezpieczniki sprawdziłem
Półfinał sprawy jest jednak taki, że czujnik temperatury jest OK. Wymieniłem bezpieczniki między sondą lambda a silnikiem (2x 10A), bo są zainstalowane na wierzchu i mogły zaśniedzieć. Tak też się okazało. I gaz zaczął działać, ale po godzinie znowu problem ten sam. Myślałem, że to było złe rozwiązanie. Po podłączeniu pod laptop okazało się, że mimo...
sprawdz zasilanie przy akumulatorze,moze masa za slaba,korozja na bezpiecznikach
Najpierw spraw abyś miał 12V na grzałce, to jest pierwszy trop. Niżej bezpieczniki. Lewy skrajny s243 zabezpiecza właśnie D80. Zmierz napięcie na obu jego stykach bez wyciągania go. https://obrazki.elektroda.pl/1295514100_... Ty mierzysz to 7V względem masy czy względem pinu 4 we wtyczce sondy?
A jakieś namiary co to może być...czujnik sonda lambda??
To już też wszystko opisałem. Sumując, wszystko, co związane jest z przekaźnikiem K8. Przekaźnik jest sterowany z ECU poprzez pin 19 złącza XC2. Niski stan napięcia na tym pinie powoduje załączenie kontaktu (zwarcie między kontaktami 30 i 87, czyli to samo można uzyskać zworką). Tym sposobem podajemy napięcie 12V na bezpieczniki FU17, FU20 i FU21. Poprzez...
Odgrzeje własnego kotleta. Powodem palenia bezpiecznik była uszkodzona wiązka sondy lambda za kątem, która ocierala się o wal napędowy. Zrobione sterowanie przekaźnikiem ECU po stacyjce i auto jeździ tak już parę miesięcy. Właściciel chce to przywrócić do oryginału, tak więc szukam kogoś kto podjął by się naprawy takiego sterownika. Nie steruje on przekaźnikiem...
Mam zafire 2003 1,8 benz 92KW.Po odczytaniu pamieci pokazal grzanie sondy.Wymienilem sonde i dalej to samo.Wszystkie bezpieczniki w porzadku.Moze ma ukryty bezpiecznik,a moze sonda dostaje prad przez przekaznik?Tak dlugo jak silnik jest cieply nie swieci sie kontrolka silnika gdy ostygnie pokazuje blad grzania sondy.POMOCY
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Nie znam nazwy producenta (kupione juz gazem) nie wiem nawet gdzie to można srawdzić. tylko tyle ze 2 generacji. ok dzięki sprawdzę ten bezpiecznik
Boski jesteś. Błędy wskazują sondę i przepływomierz, ty zaś wymieniasz czujnik wału. Z bezpiecznika nr. 43 zasilany jest: -elektrozawór EVAP, - element grzejny sondy lambda, - obwód 12V przepływomierza. Skoro odpięcie przepływomierza powoduje względnie normalną pracę silnika, to w czym jeszcze problem?
Witam. Mam astrę F 1.8 16V i problem jest następujący: w czasie jazdy zgasła i nie chciała już zapalić. Brak iskry. Pompa paliwowa podaje. Na komputerze wyskoczyły błędy: czujnik prędkości obrotowej - zły sygnał i sonda lambda. Sprawdziłem rozrząd ale jest wszystko ok, bezpieczniki też ok. Cewkę podłożyłem drugą, czujnik położenia wału ten w głowicy...
Zasilanie sondy z przekaźnika pompy paliwa po bezpieczniku 20A. Jaki kod silnika, więcej danych: rocznik...
Bo w tym złączu piny 4,5 i 6 są razem połączone. Jest to wyjście na pompę paliwa/przez bezpiecznik/,wtryski i cewki zapłonowe oraz sondę lambda.
to poszukaj opisu kodów usterek silnika, zapewne to jest zła mieszanka paliwa z powietrzem lub brak sygnału sondy lambda, przy bezpiecznikach powinny być styki które trzeba odpowiednio zewrzeć i zczytać ile razy mignie kontrolka i po tabeli odczytać kod, napewno znajdziesz coś takiego na www.google.pl
Bo trzeba szukać usterki raczej w komorze silnikowej lub samej sondzie lambda. Nie raczyłeś podać, który bezpiecznik przepala.
czarna wsuwke z zielono czarnym przewodem Zasilanie grzałki sondy lambda - pin 87a zielona wsuwke z przewodem czerwono czarnym Nie przypominam sobie do czego ale to -pin M75s żółtą wsuwke z przewodem niebiesko czarnym Zasilanie wtyczki OBD - M30ag przewód na oczko ø8 żółto brązowy Masa głowicy dla ECU nie napisałeś jaki silnik wiec strzelam że...
SPRAWDŹ: filtr paliwa pompę paliwa przepływomierz kable świece bezpieczniki te od lpg też ciśnienie sprężania sondę lambda -->>>zresetuj komputer samochodu !!!!!!! a jak to nie pomoże to do mechanika pożądnego!! a jak nie to na złom!!! :-) pozdr.
Trochę pogrzebałem i jak się okazuje to niema zasilania monowtrysku, wtrysk na krótko działa. zmieniłem komputer na inny i też nic. Zasilanie na OBD znalazłem,(brakowało bezpiecznika). Podpiąłem też inną sondę lambda i też nic. Dodam jeszcze że problemy z uruchomieniem zaczęły się pojawiać jakiś czas temu od czasu do czasu, ale trochę się pokręciło...
Masz gaz? to filtry powietrza nie to też lub kable lub świece sonda lambda lub styki po prostu -bezpieczniki sprawdzałeś?
Nie moge się poloczyc z komputerem . Uzywam OBD2 z bluetoth, łączy sie z obd ale brak polączenia z autem. Nie jestem tez pewny co do sondy lambda , polo ma za wysokie obroty okolo 1100 rpm
jak podpiąć samą sondę wiem białe po 12 V czarny - sygnał szary masa ale jak podpiąć pod kable w aucie z wiązki od sterownika wystają kable : czerwono-żółty czarny fioletowo- niebieski biały bezpieczniki ok
Nie podpinaj amperomierz bo jezeli nie masz w nim bezpiecznika to spalisz auto! Podpinasz zarówke w szereg. Mozliwe ze instalacja sondy lambda przywiera do wydechu. Jezeli zle mówie to niech mnie ktos poprawi. Jak nie wiesz jak to zrobic to oddaj auto fachowcom.
bezpiecznik sondy lambda astra bezpiecznik grzałki sondy lambda bezpiecznik sondy
pług odśnieżanie schemat złączać mercedes ładowarka akumulator latarka
Melex – słaba reakcja na pedał przyspieszenia, przyczyny, diagnostyka, akumulatory, kontroler Ładowanie UPS APC – czas, procedura, diagnostyka, modele Back-UPS, Smart-UPS, Li-Ion