Podłącz amperomierz w szereg z wentylatorem i obserwuj wskazania. Będziesz widział czy to jest zwarcie czy bezpiecznik pada bo jest za mały do wentylatora.
Czy to I30 po lifcie? Dodano po 31 tu masz schemat http://obrazki.elektroda.pl/6280162900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1849056700_1...
Rozłącz wtyk wentylatora zagrzej do temp.włączenia i zobacz czy wtedy przepali bezpiecznik.
http://renault.auto.com.pl/forum/viewtop... Masz opis , ale napisz czy wentylator sprawny i czy przy włączonej klimatyzacji pracuje.
Bezpieczniki od wentylatora są dwa pod maską na akumulatorze. Jeden to zwykły bezpiecznik - pierwszy od strony silnika (są tam 3 bezpieczniki) Drugi to blaszka - środkowy (jest ich 5). Ilość bezpieczników zależy od wyposażenia auta. Czasem też wentylatory nie działają bo skończyły się w nich szczotki.
Poprostu ją unieś i bedziesz je widział.
Prawdopodobnie zbyt ciężko kręci się silniczek i to jest powodem uszkodzenia bezpiecznika.
Więcej, 218 stopni.
Bo jak wyciągnę bezpieczniki od wentylatora to zaczyna chodzić. Konsultowałem to z elektrykiem Tak z elektrykiem konsultowałeś ciekawe jakim, bo elektryk to by ci podał lokalizację, a znajduje znajduje się po lewej stronie z przodu auta a takiego cudu że jak się wyciągnę bezpiecznik od wentylatora to zaczyna pracować, to jeszcze nie widziałem chociaż...
Wentylator chodzi przy bezposrednim podlaczeniu do akumulatora? Pod skrzynka bezpiecznikow silnika jest listwa z bezpiecznikami maxi - sprawdz pierwszy z lewej. Jesli jest przepalony to wymien i koniecznie sprawdz rezystory/rezystor wiatraka - jesli brak przejscia to wymien. Przy braku niskich biegow (w przypadku uszkodzonego rezystora) bezpiecznik...
A czy bezpieczniki są dwa do wentylatora i do panelu sterowania temperaturą? Tak, do wentylatora jest osobny bezpiecznik 40A w module BSM pod maską
W komorze silnika nr 7 i w kabinie 22...do sprawdzenia... A tak na marginesie to się sprawdza zawsze wszystkie bezpieczniki bez pytania który...
Bezpiecznik główny wentylatora pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika. Pierwszy z lewej (jak na niego patrzysz).
Nic nie podawaj na wentylator. Odłącz wentylator i włącz normalnie z kabiny tylko bez podpiętego wentylatora. Jak problem jest w wiązce to i tak spali bezpiecznik bo zwarcie będzie na przewodach. Jak zwarcie jest na drugim biegu wentylatora to bezpiecznik przeżyje bo zwarcia nie będzie gdyż wentylator jest odłączony. Testu nie rób długo bo bez wentylatora...
Do wymiany bezpiecznik termiczny, którego wyprowadzenia są włożone w widoczne koszulki elektroizolujące. Zwykle są to termiki na temp. około 120 °C, prąd 1–2 A.
Bezpiecznik / przekaźnik wentylatora ?
Jaki bezpiecznik jest odpowiedzialny wentylatora nagrzewnicy i webasta Dodano po 3 Mam skode octavie 1 1.6 bezyna
Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
Być może moduł wentylatora, bezpiecznik ,okablowanie.
Szukaj pod maską. Kalkulator wtrysku to inaczej ECU - komputer silnika. Powinien być przy module BSM (skrzynka bezpieczników). http://obrazki.elektroda.pl/7702858000_1... Bezpiecznik F4 jest zasilany po stacyjce. I odpowiada za przekaźnik wysokiej prędkości wentylatora. Bezpiecznik F8 odpowiada za przekaźnik niskiej prędkości wentylatora....
Może to głupstwo ale sprawdź bezpiecznik wentylatora . W brew pozorom on trochę prądu ciągnie . Zakręć nim ręką może stoi ?? :|
Trzeba jeszcze brać poprawkę na chińskie ampery, czyli jak chińczyk pisze że przekaźnik jest do 40A to podzielić to przez 10 i realnie on się nadaje do max 4A. Druga sprawa gniazda, jeśli nie mają jakich solidnych, złoconych pinów to takie 6,4mm zawsze będą za małe na takie prądy, to samo z bezpiecznikiem.
Po rezystorze widać ze to klima manualna. Działanie Wentylatora raczej nic nie ma wspólnego z klimą.. Do sprawdzenia bezpiecznik (nie ten 5A) tylko ten do wentylatora (chyba 20A lub 25A) no i sam wentylator... Bład tyczy się Sterownika klimy ze nie ma czasem nie odpowiada... silniczek klapy to pewnie klapa do obiegu wewnętrznego.
A może filtr kabinowy zapchany.
W moim Meganie jest pod maską z prawej strony zaraz pod szybą. U Ciebie też powinien gdzieś tam być. Najlepiej włącz 4 bieg dmuchawy(bo mówiłeś, że działa i posłuchaj :) Ten bezpiecznik wygląda jak rezystor lub dioda. Żeby mieć pewność że to on nawalił możesz zmierzyć czy przewodzi ...ale pewnie nie będzie. Powodzenia!
Na pewno bezpiecznik termiczny.
Wentylator zasilany jest przez przekaźniki wbudowane w moduł USM obok akumulatora a bezpiecznik zasilający przekaźniki w module siedzi pod pozycją FM1 na twoim obrazku
Otwierasz klapkę gdzie są bezpieczniki , jeden patrzy na wentylator drugi na bezpiecznik . Gdy ledwo ruszy wentylator bezpiecznik się przepala .
Włóż orginalny bezpiecznik i jeśli nadal będzie się grzać zmień gniazdo bezpiecznika. Tak dmuchawa może pobierać większy prąd i też będzie się grzać. Warto ją choćby przesmarować.
Pracuje bez obciążenia to mało pokazuje napięcie robocze tego wentylatora to 14V. Tak jak ci pisałem bezpiecznik w tym samochodzie ma 25A.
Problem z brakiem załączania sprzęgła klimatyzacji w Fordzie Focusie MK3 1.6 105 KM z 2011 roku, przy braku napięcia na cewce sprzęgła, może mieć kilka przyczyn. Poniżej przedstawiam krok po kroku, co i jak sprawdzić, aby zlokalizować usterkę, zaczynając od najprostszych i najbardziej prawdopodobnych przyczyn: 1. Sprawdzenie bezpieczników i przekaźników...
Błąd dotyczy uszkodzenia w obwodzie przekaźnika wentylatorów chłodnicy. Największy na środku skrzynki pod maską. Masa z ECU, 86 po zapłonie, 30 z bezpiecznik maxi górny rząd w opisanej skrzynce.
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
https://obrazki.elektroda.pl/6889073600_... Wycieraczka 15 Zapłon włączony - 15 15A Bezpiecznik 15 A 30 Napięcie akumulatora - 30 30A Bezpiecznik 30 A 31 Masa - 31 50 Sygnał startu - 50 5A Bezpiecznik 5 A 70A Bezpiecznik maksymalny 70 A A20 Sterownik elektroniki nadwozia bg Beżowy bl niebieski br brązowy G10 Połączenie masy na pokrywie...
Podziel sobie w wyobraźni na dwie części, sterowanie przekaźników i sterowanie samych wentylatorów. Teraz tak, przewodami cieńszymi ogarniasz przekaźniki i czujnik. Łapiesz zasilanie po stacyjce, z bezpiecznika w aucie, dajesz je na pierwszy pin czujnika. Pozostałe dwa piny czujnika podłączasz po jednym do cewki przekaźnika piny 85. Na drugi pin 86...
https://obrazki.elektroda.pl/3519598100_... Tak to widzę, jednak zdało by się skonsultować ;) Zielone to masa, pomarańczowe linie to zasilanie. Oczywiście obowiązkowo bezpiecznik jak najbliżej punktu zasilania.
zobacz czy wiatrak się kręci? możesz spróbować wyjąć wtyczkę od włącznika wentylatora(powinien być w chłodnicy jeżeli występuje w tym modelu) i połączyć na krótko jeśli wentylator się nie włączy to albo nie ma zasilania lub jest zepsuty. jeśli się uruchomi trzeba szukać dalej. można też spróbować podłączyć wentylator na krótko i zobaczyć czy działa....
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Bez wentylatora powinien zaraz zadziałać termik, który odłączy grzałkę. Pod warunkiem, że jest sprawny. Powinien być jeszcze bezpiecznik termiczny, ale nie wiem czy w tej zabawce jest. Jak zabazpieczenia nie zadziałają, to wnet spłoniesz bez wentylatora.
Witam podepne się pod temat mianowicie dziś zostałem zszokowany od razu mówię samochód cały czas chodził dobrze do dziś rano odpalił normalnie przejechałem 3km i nagle szok samochód zgasł i nie chce już odpalić zaswiecila się kontrolka samochodu z kluczyki em i taka jakby chłodnica z wentylatorem. Teraz pytanie może ktoś będzie w stanie doradzić co...
Stawiam na bezpiecznik termiczny...
Witam. Spaliłem przez przypadek wentylator w ps2 slim, i mam podejrzenie że też mogło się to stać z bezpiecznikiem. Najbliżej gniazda od wentylatora są 2 bezpieczniki o oznaczeniu PS4 i PS5, nie wiem który z nich jest od wentylatora. dołączam schemat bezpieczników mojej ps2 http://obrazki.elektroda.pl/7846537100_1...
(at)ElektrodaBot Przepraszam!!! Ostatnie pytanie przed zamknięciem tematu... Czy można znaleźć jakieś informacje o protokole do sterowania "rezystorem" lub o "inżynierii wstecznej"? Numer części Valeo to 509355. Złącza można zobaczyć na tym zdjęciu: https://obrazki.elektroda.pl/9493661400_... Mniejsze złącze po prawej stronie to wejście...
łączenie równolegle wyłącznika z silnikiem wentylatora nie jest najlepszym pomysłem. Po prostu robisz zwarcie wyłącznikiem. Tak przynajmniej wynika z twojego rysunku. Wyłącznik musi być połączony szeregowo z silnikiem, czyli tłumacząc na nasz, jeden przewód od zacisku akumulatora prowadzisz do wyłącznika, od wyłącznika do silnika wentylatora i dopiero...
Czyli w tej chwili nie wiadomo, co dokładnie sprawia problemy. Pytałem o działanie regulacji obrotów, bo byłaby to jakaś wskazówka, czy problem jest ze sterownikiem klimatyzacji lub obwodem wentylatora. Jeśli posiadasz multimetr i czujesz się na siłach, to na początek warto byłoby sprawdzić wymieniony bezpiecznik termiczny oraz napięcia w złączu tego...
W kostce ,która dochodzi do wentylatora nie ma napięcia ? bezpiecznik dobry ? przekaźnik powinien być pod maską jeśli dobrze pamiętam.
Może taki ? https://allegro.xxxx https://obrazki.elektroda.pl/1535603600_... Reg. 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.
Co według ciebie oznacza mocno rozgrzał? Warto czasem zweryfikować swoje subiektywne odczucia i zmierzyć temperaturę termometrem. Schemat wzmacniacza posiadasz, drogę sterowania i sposób jej przeanalizowania na schemacie dostałeś. Musisz teraz samodzielnie w oparciu o to i posiadając wzmacniacz fizycznie zweryfikować. Zwróciłeś uwagę na opisy choćby...
M05 - Motor wentylatora chłodnicy. S07h - Przełącznik wysokiego ciśnienia klimatyzacji ( sensor high pressure ;) ) S07L - WYŁĄCZNIK NISKOCIŚNIENIOWY KLIMATYZACJI ( sensor low pressure ) A28 - Sterownik ogrzewania ( panel klimatyzacji ?? ) M29 - NASTAWNIK KLAPY POW. DODATKOWEGO S21 - WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ ( pewnie do podświetlenia panela ) Podzespół Ilość...
C4, podobnie jak wszystkie późniejsze pojazdy PSA o tzw. "architeklturze full CAN" nie ma klasycznej kostki stacyjki. Jest tam zwykły niskoprądowy, trójpozycyjny przełącznik dający sygnał do BSI, które z kolei uruchamia poszczególne przekaźniki zasilań i rozrusznika. Przekaźnik zasilania wentylatora dmuchawy zlokalizowany jest w PSF (inaczej zwanym...
Przed demontażem zderzaka sprawdź duży 50 amperowy bezpiecznik pod puszka bezpieczników w komorze silnika. Patrząc z przodu na rząd bezpieczników maxi będzie to pierwszy z lewej. Jest to bezpiecznik zasilania silnika wentylatora. Następnie sprawdź rezystory wentylatora - oba muszą mieć przejście na krańcowych pinach. Do demontażu rezystorów nie trzeba...
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg. No dobrze ale te 111 °C nie osiągnąłem przy małym obciążeniu silnika, wróciłem z trasy przy włączonej...
Możesz zrobić eksperyment (kontrolowany, oczywiście !) rozgrzej samochód do włączenia wentylatora i wyciągnij jego bezpiecznik (jest za akumulatorem), zobaczysz czy wskazówka wejdzie na czerwone pole po paru minutach
Daj przekaźnik i bezpiecznik wszystko pod maską a sterowanie weź z wentylatora tego co jest. Najlepiej daj przewód 4mm2 wprost z alternatora żeby nie obciążać istniejącej już instalacji.
To teraz sprawdź robiąc zworkę na termowłączniku. Co do opisu złącza sterownika wentylatorów to tam nie ma masy - to wyjścia gdzie podpięte są pierwszy i drugi bieg wentylatorów. Robiąc zworkę na termowłączniku okaże się czy wszystko jest ok. Jeżeli tak to będzie to jego wina. Pierwszy bieg powinien załączyć sie dopiero w okolicy 105 stopni, drugi przy...
błąd E07 Usterka wentylatora na zdjęciu bądź jego zasilania. Silnik ma bezpiecznik termiczny a uzwojenia silnika mają ca. 550Ω
Z tego co sie oriętuje to tam nie ma żadnego bezpiecznika, przekaźnika też nie ma. Wentylator chłodnicy jest podłączony bezpośrednio do akumulatora przez włącznik termiczny znajdujący się z boku chłodnicy (przy akumulatorze). Wentylator załącza się niezależnie od tego czy silnik pracuje czy nie czy jest włączony zapłon czy nie. Mogą występować dwa rodzaje...
No jasne, uzwojenie wirnika pewnie czarne jak smoła. I miedź na wierzchu. Ja przewijam te wirniki.
Nad kolanami kierowcy, czerwony. Jezeli wentylator nie działa, to patrzymy na 30 amperowy bezpiecznik ulokowany w dodatkowej skrzynce za akumulatorem. Jeżeli jest przepalony to nieodmienna wina uszkodzonego silnika elektrowentylatora.Termowłącznik był w starszym modelu, z centralami IAW 16F
Więc tak - bezpiecznik sprawny, przekaźnik sprawny, wentylator sprawny, czujnik na chłodnicy sprawny - ale wentylator się nie włącza? Zostały tylko przewody, a poza tym cudów nie ma, chyba że na parafii ;)
No właśnie chciałem sprawdzić przewody ale trochę tego dużo... Gdybym wiedział co jest podpięte pod ten bezpiecznik łatwiej byłoby zlokalizować usterkę. Na schemacie jest oznaczony opisem: Sterownik wentylatora chłodnicy, Sterownik zarządzania silnikiem (ECU), 20 A Klepnij sobie na Alle bsm 307 i zobaczysz foty z tym bezpiecznikiem. Pozdr.
A do citroena xsara 1.8 bezpiecznik od zapalniczki?
Wiatrak wentylatora - czy napewno sprawdzony ogromny bezpiecznik obok akumulatora Wycieraczka - moze byc zatarty mechanizm.
Była gorąca, czujnik nowy, mam 3 i sprawdzałem je w garnuszku w domu, wszystkie włączają obieg. Jak się płyn zagotował to wentylator się nie włączył. Jak się temperatura płynu w chłodnicy podniesie do 100 stopni to wentylator musi się włączyć.Problemem może być : spalony bezpiecznik w obwodzie wentylatora lub skorodowane końcówki kabla w kostce którą...
Kolega jarekgol pisze że RTR zamyka styki jak jest zimno, więc chyba trzeba dać fazę na 1 w RTR a jedną żyłę z 2 RTR, który ma być zamknięty jak jest zimno, podłączyć do 7 na piecu. Ja bym do testu tak zrobił. Tzn wywalił czarne kable z regulatora i dał fazę na 1 i szedł z 2 na 7. Teraz pytanie czy ten regulator nie aktywował całego pieca przez A1/A2...
kable do wentylatora i do przekaźnika grube tak jak kabel orginalny (nie wiem jakie one maja grubości ja na oko zawsze daje, po prostu gruby) do sterowania przekaźnikiem czyli do wyłącznika i czujnika mogą być cienkie, ale jak to będziesz kupować a nie masz sam to kup tylko gruby i tyle, zawsze grubszy to lepszy. bezpiecznik 30-40A, tuż przy plusie...
http://obrazki.elektroda.pl/7912977600_1... Witam! Chciałem zaprezentować moją wersję zasilacza laboratoryjnego z regulowanym napięciem od 0-30V i regulacja pobieranego prądu 0-2A który zawsze przyda sie przy majsterkowaniu, uruchamianiu ukladów, bądz zasilaniu nietypowych urządzeń. Zawsze chciałem zbudować podobny układ ale dopiero...
Witam! Mam pytanie.... Czy wentylator chłodnicy powinien działać przy wyłączonym zapłonie? W innych fiatach, którymi jeździłem tak właśnie jest. Przy włączonym zapłonie działa a jak go wyłączę to nie... Ze schematu elektrycznego wynika że powinien... Jak to w końcu jest? Jaka może być przyczyna ewentualnej niesprawności? Proszę o pomoc! Seicento 1.1MPI...
Witam wszystkich. Pacjent to Peugeot 3008 z silnikiem 1.2. Nagminnie pali bezpiecznik 5 A od obwodu wentylatora. To znaczy sygnał ze sterownika 5 V. On idzie jeszcze na czujnik położenia wałka itp. Wentylator z modułem nowy, jak i sterownik silnika już drugi, który też się spalił. Czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem?
Informacje wstępne: z 5V będzie zasilane urządzenie pobierające 40mA (co daje 0,2W) z 12V będzie zasilany wentylator od komputera 12V o średnicy 12cm trafo jakie posiadam to: 12V 0,84A Schemat jest poprawny. Nie podałeś jaki prąd pobiera wentylator, ale jezeli jest on z zasilacza ATX-a to może to być około 0,15A. Przydałoby się zamontować bezpiecznik...
Opis wyprowadzeń na module wentylatorów Duża kostka 1-czerw/biał idzie na bezpiecznik F6 40A (+30) 3-czerwony idzie na bezpiecznik F8 30A (F3) (+30) 2-czerwono/biały 1 bieg wentylatorów 4-czerwono/czarny 2 bieg wentylatorów Kostka mała 1-czer/czar silnik pompy płynu chłodzącego M50 2-biały sygnał z czujnika ciśnienia 3-NC 4-czer/szary F16 30A (+30)...
Sprawdż czy dochodzi + podczas pracy ogrzewania do IPCU jesli nie to masz przekaźnik po drodze i bezpiecznik F3. A jesli dochodzi + i jest - a nie działa to zostaje IPCU.
Idź po wiązce od wentylatora albo od przełącznika aż znajdziesz płytkę z rezystorami. Jest ona wkręcona w tunel którym wentylator tłoczy powietrze (jest chłodzona powietrzem z wentylatora). Jeżeli rezystory są sprawne to sprawdź bezpiecznik termiczny. Powinien mieć przejście. Jeżeli będziesz zakładał nowy uważaj aby go zbytnio nie podgrzać bo znów będzie...
Witam.Po pierwsze ubytek 407 nawet 10 % kwalifikuje go do wymiany,a nie do uzupełniania.Sprawdż przewody każdy jeden,z tego co pamiętam wysterowanie wentylatora i kompresora jest z jednostki wew.osobnymi przewodami.Na płytce jest też bezpiecznik topikowy sprawdż go również.
Spubój wyjąc wtyczke od silnika wentylatora i zobacz czy dalej bedzie go palić:)
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
Temat załatwiony. Faktycznie podpiąłem tylko brązowe a niebieskie połączyłem po za włącznikiem i wszystko działa! Dziękuję bardzo za szybkiei trafne rady!
Płytki nie wyciągniesz z odbudowy bo trzymają ja dwa przekaźniki przyklejone do obudowy. Jeden odpowiada bezpośrednio za 4 bieg wentylatora a drugi odpowiada za podanie napięcia do pokrętła od biegów . Z panela wraca z powrotem na opornicę na drut oporowy . Sprawdź napięcie pomiędzy grubym czerwonym/z a grubym czarnym/z . Jeśli nie ma napięcia sprawdź...
przekaźnik jest koło akumulatora (zielony),najczęściej przeciera się wiązka w okolicy pasa przedniego
Ok, a więc tak na początek to musisz zaopatrzyć się w 2 przekaźniki samochodowe typ 561 oraz jeden typ 540 lub 541. Do tego rzecz jasna odpowiednie czujniki temperatury (włączniki wentylatora), które będą załączały przy temperaturach odpowiednich dla Twojego silnika. Oczywiście jeden przy niższej, np, 85°C, drugi 95°C (strzelam, bo nie wiem w jakich...
Znajduje się on obok silnika dmuchawy tzn cały układzik, ale z doświadczenia wiem że nie opornik siadł tylko bezpiecznik termiczny którego wystarczy zewrzeć (jeśli jest wszystko wporzo z silnikiem dmuchawy).
Jeżeli silnik nawiewu jest sprawny a po prostu nie dochodzi zasilanie to łatwo można taka usterkę naprawić. Wystarczy pociągnąć przez bezpiecznik zasilanie bezpośrednio do przewodu doprowadzającego prąd, do panelu nawiewu. Tu masz opisane http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79...
Klimatyzacja oryginalna. Właściwie nie moduł a zielony przekaznik wentylatora przed chlodnicą. Ze schematu wywnioskowalem ze pierwszy przekaznik ma bezpiecznik 15A a drugi 30A. Brak opornika ceramicznego powoduje po pewnym czasie spalenie bezpieczników ponieważ wentylator non stop chodzi na 2 biegu. A żeby było śmieszniej ktoś podmienil przekazniki...
To jest tak wisko jest sterowane elektrycznie przez FFR za pomocą PWM. Wisko bez prądu jest zasprzeglone. Sterownik może sterować wisko tak by posiadało odpowedni poslizg. Zależnie od temperatury silnika. Nie ma sensu chłodzić zimnego silnika. Jak wisko nie jest sterowane to wiatrak robi huragan a spalanie rośnie szczególnie w zimie. Wisko kręci sie...
Sprawdż bezpiecznik F18 w komorze silnika .Zakładam że masz zwykłą klimatyzację.
Witam Kolego krakarak przyjmuję reprymendę na klatę. Ludzie maja te lodówki po 10 lat i są zadowoleni. Ta lodówka jest jest prostą konstrukcją dla kumatego serwisanta. Błąd ,,rd,, jest związany z tzw. damperem czyli klapką puszczającą chłodne powietrze do chłodziarki. Jest tam szklany kontrakton i magnes, przy obracaniu klapki kontaktron zwiera się...
Witam, posiadam samochód jak w temacie. od jakiegoś miesiąca przepala mi się co 2-3 dni bezpiecznik od wentylatora chłodnicy (40A). dziś rozebrałem instalację elektryczną od wentylatora do skrzynki z bezpiecznikami pod maską. wszytskie przewody ok( zasilanie wentylatora i opornik dmuchawy t identyczny jak w linku http://www.nokaut.pl/sprzety-ppoz/oporni...
Ja używałem peugota 406 2.0 16V i to samo jest z niskimi obrotami. Nie trzyma ich równo a na dodatek przygasa. Podobno problem ten jest związany z jakimś map sensorem albo silnikiem krokowym lub adaptacją silnika krokowego. Więcej nie wiem. Grzebałem trochę przy silniku krokowym i nawet go oczyściłem, ale nic nie pomogło. Drugi problem, jaki ma ten...
Silniki prądu stałego nie mają prądu rozruchowego. Bezpiecznik się pali bo po prostu prąd nominalny tego silnika jest dużo większy i jak będziesz dalej go piłował na tym prostowniku przy zwiększonym bezpieczniku to spalisz prostownik. Bezpieczniki są skutkiem uszkodzenia a nie przyczyną więc nie można sobie ich od tak wymieniać na większe. Po coś i...
Na tunelu dolotowym powietrza od wentylatora jest wkręcona biało szara kostka 4 lub 5 przewodów w środku 3 sprężyny z drutu oporowego do regulacji obrotów plus bezpiecznik termiczny. Sprawdź ten bezpiecznik
Zgadzam się z uzasadnieniem podanym w #8 potwierdzonym w #12. Rzecz w tym, że montując diody Zenera równolegle do każdego wiatraka na napięcie 12V musimy mieć 100% pewność, że napięcie zasilania nie wzrośnie powyżej 24V. W/w wartości to teoria - 2 diody 12V i zasilanie 24V. Niewielki rozrzut parametrów egzemplarza (czy choćby temperatury) i obciążamy...
Uszkodzenia: 1. Na zdjęciu nr.1 masz bezpiecznik termiczny - do wymiany np. http://www.tme.eu/html/PL/zabezpieczenia... - to jest tylko skutek a co do przyczyny pierwotnej 2. Do sprawdzenia sam silniczek wentylatora - kurz, zatarte łożyska moga powodować zatrzymywanie się wentylatora.
Tam siedzi MOSFET typu 2SK 2506 lub podobny i niewiele wiecej. Wymienić :D Bezpiecznik termiczny jest sprawny. Odlutuj go czasowo, ale nie zwieraj punktów i sprawdz. Jeżeli dmuchawa ruszy, to tranzystor jest uszkodzony. Wczoraj naprawialem identyczny regulator koledze :D i oczywiście tranzystor. Jego radiator to ,,płetwa" umieszczona w strumieniu powietrza...
I jeszcze jeden temat: W agregacie Carrier Xarios 500 w silniku wentylatora skraplacza zawisły szczotki przez co silnik nie pracował. Po wymianie szczotek też nie pracuje, na wtyczce nie ma napięcia. Wentylatory na paca pracują. Czy jest gdzieś jakiś bezpiecznik zabezpieczający ten wentylator?
Witam! Na tej: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_... Ruskiej stronce jest schemacik włączników i wiatraka klimy (nie tylko, ale też), pod "Golf 2 92'rok", "elektrical equipement". Jak z tego wynika - Bezpiecznik klimy 30A, przekaźnik klimy, resystor z termikiem wiatraka. Lub wtyki, połączenia.
Przed bazą T1 daj rezystor 3,3 k. W programie uwzględnij histerezę, bo w okolicach 90stopni będzie Ci się przekaźnik załączał i wyłączał bardzo często.
Vojtaczek, jeśli jeszcze nie znalazłeś to jest dokładnie jak pisze janek26. - wykręcasz wkręty mocujące schowek pasażera i wyciągasz schowek, odpinasz zasilanie oswietlenia schowka. - lekko skośnie po lewej stronie zobaczysz w pionie komorę w której jest filtr kabinowy. - nad filtrem będzie szła wiązka, to ta sama która się rozgałęzia na prawo do wentylatora...
Witam. Nie napisałeś, czy to SPI czy MPI. W MPI pod klapą silnika z prawej strony nad sterownikiem silnika pod czarną "klapką" masz 2 czerwone przekaźniki - sprawdź prawy (do niego dochodzi zasilanie z bezpiecznika za akumulatorem i wychodzi przewód o którym piszesz - do silnika wentylatora). W moim przypadku - sterowanie przekaźnikiem ze sterownika...
to coś nie tak z tym prądem , zobacz jaki w tym obwodzie jest bezpiecznik z reguły siedzą 20A ,czy wiatrak kręci normalnie ? i czy się nagrzewa ? bo przy takim prądzie raczej powinien ! a jeśli chodzi niegrzejąc sie to prądzik musiał znaleść inną droge .pozdrawiam
Bezpiecznik termiczny pada po przekroczeniu temperatury, zależnej od przepływu powietrza. /śmieci, liście, kurz, włosy i inny syf + wzrost oporów mechanicznych wentylatora z wiekiem/. Ma opisaną wartość temperatury a podłączany jest przez zgrzewanie lub mechanicznie. Nadmierne grzanie go przy np. lutowaniu twardym też spowoduje jego rozłączenie/zniszczenie!
peugeot bezpiecznik wentylatora bezpiecznik wentylatora golfie bezpiecznik termiczny wentylatora
renault naprawiać schematu lestar kompresor tłok
as946 przestrojenie dahua podświetlenie
Budowa projektora laserowego: kluczowe elementy i technologie Uszkodzony filtr przeciwzakłóceniowy w pralce Samsung - objawy i rozwiązania