witam mam takie pytanie dzis odkrecając korek od oleju zauwazylem biale mazidlo (typowe objawy uszczelki spod głowicy) . Objawy są typowe...Dla zimy i jazdy na krótkich odcinkach.
Uszczelnienie układu chłodzenia silnika, pozwoli wykluczyć możliwość przedostawania się, płynu chłodniczego do układu smarowania silnika. Wymiana oleju jest również w tym przypadku niezbędna, gdyż nieprawidłowo dobrany rodzaj oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Proponuję abyś poczytał to: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=5...
witam,uzupelnij plyn do poziomu jaki powinien byc /oznaczenie kalt -zimny/, a nasteonie rozgrzej silnik i zobaczysz czy ubywa plynu pod samochodem/po wlaczeniu wentylatora tj uzyskaniu odpowiedniego nadcisnienia/, to,ze plyn wciaga po rozgrzaniu jest prawidlowe bo otwiera sie termostat i uzupelnia sie plyn, jezeli tak sie stanie to wylacz silnik i powoli...
Dmucha przez uszkodzone uszczelniacze zaworowe. Rura wydechowa jest czarna w środku? Podczas jazdy wyhamuj go silnikiem z wysokich obrotów po czym depnij mu i patrz w lusterko czy jest niebiesko. Jeśli tak to uszczelniacze. Silniczek pewnie już wymęczony. Ponieważ remont = wartości auto, to możesz pokombinować z olejami typu Valvoline MaxLife lub dodatkami...
wiesiek500 , powiedział wszystko. Jest to spowodowane tym i podczas spalania paliwa w komorze cylindra oprócz CO,CO2, S2O, NOx wydziela się woda H2O. Przy każdym silniku część tej wody w postaci pary wodnej przedostaje się przez nieszczelności tłok pierścienie cylinder w rejon misy olejowej. Jeżeli silnik jest nie wygrzany to para ta pomieszana z drobinami...
Obstawiam uszczelkę pod głowicą. Nie przegrzałeś go ?
Po prostu masz zuzyte uszczelniacze na zaworach i stad te dymienie i zuzycie oleju. Mozesz zmierzyc kompresje ale nie wierze w to ze silnik jest do remontu po przebieg 220 tys km na ten silnik to zaden przebieg. Mialem kiedys passata z tym silnikiem i mial przejechane duzo wiecej, nie bral mi oleju. Proponuje udac sie do autoryzowanego serwisu oni ci...
1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
Dobra teraz to już się porobiło. W okół głowicy mokro olejem, przy bagnecie mokro olejem. Pod korkiem od oleju biały korek. Czyli to już jest pewne, że uszczelka walnięta tak?
Witam wszystkich mam Renault Scenic II z 2004r. przebieg 180000km. Ostatnio zauwazyłem przypadkiem ze na rozgrznym silniku gdy odkręce korek wlewu oleju leci biały dym, samochód nie bierze oleju, chodzi równo, nie mam problemu z odpalaniem, ani z mocą, zauwazyłem tez jak mocniej przycisne gaz to dymi na czarno. Czy to odma? Czy może mam szukać już nowego...
zbiorniczek wymieniony.fakt jeżdżę na krótkich dystansach ale wiecie teraz to się boje jechać w dalsze trasy. jednego dnia zrobiłem taki test i postawiłem go na jakieś półtory godziny na wolnych obrotach żeby sobie pochodził i niby nic się ie działo ale jak później ruszyłem w drogę zadymił na niebiesko czyli myślę że uszczelniacze trzonka zaworów do...
A z korka nadal wali biały dym.
Kolego WOPOR od niewielkiej ilości wody w benzynie nie uciekniesz i Musiałbyś tankować samochód co dzień do pełna pod korek.Ze względu na metalowy zbiornik i różnicę temperatury otoczenia na wewnętrznych ściankach zbiornika osadzają się skropliny wody i na to nie mamy wpływu a woda cięższa od benzyny zalega na dnie zbiornika.
mozesz miec wode w oleju- np uszkodzona uszczelka pod głowicą. biały kolor oleju to objaw zawartości w nim wody. sprawdz czy nie pluje olejem przez filtr
Kopci na biała po odpaleniu na zimnym lub podczas jazdy? Zobacz czy na korku wlewu oleju nie ma żółtego-kawowego nalotu
a jak odkręcasz korek od wlewu oleju jest na nim biały osad?... Na korku zbiera się tzw "masło", a nie osad. Dalej prawie masz rację, aczkolwiek nie widzę związku tego zjawiska z odpalaniem
Muszę cię uspokoić z tym korkiem i nazią to jest normalny objaw kiedy samochód pokonuje krótkie odcinki drogi czyli jedzi wkolo komina. Niema na to sposobu innego jak dogżanie silnika po przez przejechnie większego odcinka drogi. Silnik jeżdzący na krótkich odcinkach absorbuję wodę z powietrza to jest naturalne i nie podejżewaj uszczelki bo to nie to...
jezeli olej na bagnecie jest czysty, a maz jedynie na korku(nie ma reguly ile ma jej byc)swiadczy o tym ze auto na krotko odpalane bylo badz eksploatowane na krotkich odcinkach trasy.najlepiej wziac je wyprowadzic i po trasie przegonic z 50km tak zeby sie rozgrzalo.wtedy na korku powinno byc suchutko.sprawdz plyn przed i po przyjezdzie i jak zachowuje...
Na panewki na pewno na osad już nie.
Jeździsz na krótkich dystansach,silnik ne uzyskuje temperatury?
Wymieniłem ten filterek w silniku i d... Zaciekawiony przejechałem się nim pare kilometrów i na wyłaczonym silniku sprawdziłem korek od oleju... biały nalot dosłownie na łyżeczce na korku i śmierdzi spalinami. Jednak głowica do roboty?
jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze....
Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź przedmuchy. Sprawdź czy poziom oleju się nie podniósł.
O biały osad pod korkiem oleju aż tak sie nie martw, jest to objaw niedogrzewania silnika.
tzok ma rację to nie jest oddzielny układ. Uszkodzenie uszczelki może gotować wodę lub woda może iść do oleju, wtedy będzie taki biały syf na korku oleju, ale w tym silniku niewiem czy można zobaczyć bo korek nie jest nad klawiaturą, może też olej iść do wody. Może też po rozgrzaniu uciekać kompresja i silnik gaśnie, lub niemożliwość odpalenia na gorącym...
Witam. korek jak korek... mozesz go użyc do wlewania oleju.Choc nie wiem czy jest łatwiej odkrecac podłoge zeby dolac oleju czy wlac z tyłu.Troche małe przeloty sa to fakt i trzeba pomału lac. Troche pomaga wyjecie bagnetu(odpowietrzenie).Olej do sprzegła powera jest oczywiscie ten sam co do hydrauliki.
Koło alternatora ma wbudowane sprzęgło.Jeżeli pasek nie idzie płynnie tylko podskakuje,to koło do wymiany.można jeszcze zdjąć pasek i sprawdzić czy to koło przepuszcza w jedną stronę (uślizg po rozpędzeniu i nagłym zatrzymaniu)
Po raz pierwszy wziął tyle oleju>? czy od poczatku brał? mazią pod korkiem narazie się nie przejmuj. Byłeś u mechanika i poza tym że dolał tego oleju to coś jeszcze uradził ??
Do Leyas a widać mokre plamy pod samochodem? nie przybywa oleju? nie robi się biały kożuch pod korkiem oleju(bo jak tak) to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą
Witaj. W niższych temperaturach na krótkich trasach to normalna rzecz. Sprawdź olej na bagnecie czy jest czarny, czy też ma białą konsystencje. Jeśli olej w silniku jest czarny to bym się nie przejmował.
a mniej więcej co może być powodem oleju w zbiorniku i wody w oleju
Uszczelka pod głowićą . Sprawdz czy nie ubywa płynu ,olej w zbiorniku płyny , biały osad na korku wlweu oleju
Nie chce Cię martwić ale to może być uszczelka pod głowicą. Pod korkiem wlewu oleju masz białą maź?
Sprawdź czy nie pobiera ci płynu chłodniczego , może być walnięta głowica . Ewentualnie uszczelka pod głowicą . Odkrec korek od oleju zobacz czy nie ma nalotu na korku taki żółty syf. Itd..
Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Te stukanie to popychacze.
Własnie zakupiłem tego golfa [VW Golf IV '98 1.6 S] podczas powrotu z komisu do domu jak i kolejne 4 godziny - bez zarzutów - wzystko ok itp itd ... ale ... po jakich 2 godzinach postoju, wsiadam i lipa ... 1. na trasie nie ma mocy max 100-110 km/h - pedal w podloge ... 2. na jałowym nabierajac obrotów od 800-2800 płynnie, nastepnie sekundowa przerwa...
Panowie dodatkowe informacje do objawów po zaaplikowaniu plaka odpala od razu jak zapali nie dymi jak dodam mocno gazu to nie dymi ale jak już puszczę gaz to przy schodzeniu z obrotów biały dym . Odkręcam korek wlewu oleju do silnika i wyciągam bagnet i dodaje gazu -zero dymu z wlewu korka zero wylatującego oleju .Odkręcam korek od płynu chłodniczego...
Kolego kwok, co ma: biały dym, "budyń" pod korkiem oleju, klekoczące zawory (spadek ciśnienia oleju?) i uciekające ciśnienie oleju przy wyższych obrotach do kontrolki?
Witam. Posiadam Golfa 3 93r z silnikiem 1.8 ABS. Od momentu zakupu silnik nie pracował równo. Po wymianie świec, palca rozdzielacza oraz kopułki nadal nic się nie zmieniło. Dodatkowy wyrzucało wode do oleju co skutkowało białym spodem korka od wlewu oleju po krótkim działaniu silnika oraz ciagle zawalajacym sie gaźnikiem( taka szara maź). Po wymianie...
Jak to jest biały dym to sprawdź czy płynu chłodniczego nie ubywa, czy oleju może natomiast nie przybywa, czy masła pod korkiem wlewu oleju nie ma. Mamy teraz taką porę roku, że dość często jest biały dym (para wynikająca z różnicy temperatur i to dość sporej różnicy), ale nie należy olewać tego. Przyjrzyj się czy aby to na pewno biały czy nie czasem...
głowica była planowana
Jak poleci uszczelka pod głowicą, to wodę znajdziesz albo w oleju /biały nalot na korku oleju/ albo w spalinach. Uruchom silnik i sprawdź czy nie masz bąbli powietrza w zbiorniku wyrównawczym. Para wodna z tłumika po przejechaniu krótkiego odcinka nie jest niczym nadzwyczajnym. Ale wydobywająca się w dużych ilościach, po przejechaniu powyżej 10km i...
Witam, mam problem z passat b6 2006 rok, od 4 dni swieciła mi się na żółto kontrolka wypalania dpf, ja (wiem już dziś że źle i trzeba było czekać aż się wypali ) jeździłem samochodem tak dosłownie 200 metrów przez 4 dni do pracy czułem jakby smród oleju. W piąty dzień , po pracy pojechałem z 4 km, i jadąc coś agresywnie, spiesząc się nagle auto, straciło...
lub niskie ciśnienie sprężania. Sprawdż luzy na zaworach i przedmuchy jakie idą przez korek wlewu oleju.
Ta biała maź to normalna rzecz. Już o tym było pisane jeśli chodzi o golfa II. Dzieje się to podczas jazdy na krótkich odcinkach trasy gdyż wtedy silnik jest nie dogrzany i ta maź wytrąca się z oleju. Jeśli chodzi o ubytek płynu chłodniczego to poprestu podczas mrozów troszkę samochód oddał go poprzez silnik na zewnątrz i jest to normalne lub masz gdzieś...
Wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy i problem jest nadal. Doszło górna częsć tzn wąż który jest na górze jest ciepły, a dolny od termostatu jest zimny. Doszedł osad biały na korku oleju, ale to raczej od krótkich jazd. Dodam,że na komputerze wyskoczył błąd czujnika temperatury i skasowałem go, a czerwona kontrolka wyświetla się nadal Dodano po 58 odpowietrzyłem...
Witam 000andrzej Jeśli nie ma prawa być tych kilku kropel to wytłumacz mi skąd wziął się biały osad pod korkiem oleju i mokry od wody bagnet VW Garbusie silnik 1300 chłodzony powietrzem ? Pozdro
W chińskich 125'kach komora rozrządu jest połączona ze skrzynią korbową (zresztą w prawie każdym innym silniku też tak jest). Przez korek wlewu oleju (ostrożnie, bo może chlapać gorącym olejem) też dymi? Na marginesie - jesteś pewien, że to odma? Klony silnika CG125 mają w głowicy port do napowietrzania spalin. Taka metalowa rurka po prawej stronie....
jedz do jakiegos mechnika i niech sprawdzi czy to czasem nie uszczelka pod głowica, mialem podobny problem , tylko ze u mnie lecial bialy dym z tlumnika i gdy odkrecilem korek od wlewu oleju to byl biały nalot co swiadczylo o tym ze do silnika dostaje sie woda, i wlasnie plyn od chłodzenia bulgotał i ubywalo go bardzo duzo
Za mała dawka rozruchowa, za niskie ciśnienie na cylindrach, za wolno kręci rozrusznik, marna jakość paliwa, Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy stamtąd też wydostaje się biały dym.
Skrzynka 722.9 to skrzynia 7 biegowa. W starszych jej odmianach idzie zwykły atf czerwony w nowszych specjal produkt. Wchodzi tam 6L w konwerterze zostaje 3L. Jeżeli po zdjęciu miski plastik na korku wlewu jest biały to znaczy że idzie tam atf jeżeli plastik jest zielony idzie specjalny olej, ale teraz nie pamiętam nr.
Witam, byłem na wymianie oleju w moim BMW e46 i mechanik powiedział mi, że mam jakiś wyciek, zobaczyłem do zbiornika z płynem chłodniczym i było go bardzo mało, dolałem płynu, niby mieszalnego z każdym innym płynem, patrzę na drugi dzień i zrobiła się biała "maź", coś jak majonez. Pojechałem do mechanika, po jednym dniu mechanik stwierdził, że to uszczelka...
Ja już nie wiem co jest grane. Dzisiaj ukazał mi się pod korkiem do wlewu oleju biały nagar:-S. Robię krótkie odcinki autem do pracy, a jest zimno i może to od tego. Muszę wody przypilnować inaczej czapka do góry:'( . A wtedy to zaboli.
Zaznacz kreskę na zbiorniku i zobacz jeszcze na olej czy się nie zmienił i korek wlewu oleju czy jest na nim biały nalot , może jeszcze turbinę trafiać powoli skoro słychać dziwne jeki i stęki
A mocno dmucha z korka wlewu oleju jak jest odkręcony? Może wydmuchało uszczelkę i sprężania nie ma, idzie do komory olejowej i stąd duży wyciek oleju pod uszczelką zaworów. Fakt że to byłoby ciekawe, że idzie tylko na zewnątrz, pomijając kanały wodne, ale może coś tam idzie tylko nie sprawdziłeś. Zobacz czy nie ma oleju w płynie chłodzącym albo płynu...
Problem dalej jest. 5 mechaników i żaden nie rozwiązał problemu. Żadnych błędów. Problem rano z odpaleniem i biały dym przez 10 sekund. Pedał gazu też reaguje po kilku sekundach dopiero. W dzień jest ok i na drugi dzień rano to samo. Korek wlewu oleju czysty, żadnych mazi. Już brak pomysłów u mechaników.
Witam, trudno tak na odległość coś powiedzieć, generalnie niepokojący jest ten biały "osad" na korku oleju. Coś takiego świadczy z reguły o uszkodzonej uszczelce pod głowicą (usterka typowa, ale dosyć droga w naprawie). Czy ubywa Ci płynu chłodniczego? Jak wygląda sam płyn, czy auto nadmiernie nie "kopci"?
Witam posiadam samochód marki Opel zafira 2009r 1.7 cdti otóż mam problem od wymiany do wymiany bierze mi olej tak z 3 litry nie ma żadnych objawów typu moło mocy czy kopci itp lecz gdy odłączę weż z odmy nad pokrywy zaworów to pojawia się biały dym a w układzie dolotowym przed turbina pojawia się Olej który zapewne turbina zasyca do kolektora, a i...
Sam przestań lać wodę, spędziłem w "kanale" ponad 25 lat i te 150 czy 200ml można wsadzić między bajki. Mnie kolego nie obchodzi ile spędziłeś ale widocznie za mało. Liczą się fakty i wiedza. A fakty są takie że jest jak napisałem . Głupi np.1.6 tdci gdzie nieczyszczona miska z syfu doprowadza do zabijania smoka w tych silnikach bo olej ne zlatuje...
Witam mianowicie mam lagune II 2,2 DCI 150 km. Od jesieni borykam się z problemem uchodzącego płynu chłodniczego. Objawy nie wskazują na walniętą uszczelkę pod głowicą czyli : -nie przybywa oleju na bagnecie -nie kopci białym dymem - temp. odpowiednia -brak białego szlamu na korku od wlewu oleju -brak spadku mocy -odpala dobrze (kreci) Proszę o pomoc,...
Witam mam problem jak w temacie stracił moc i tak nie równo pracować dodam nie turbina nie ładuję i węże są miękkie a z korka idzie słup białego dymu .
Nie będę się powtarzał. Masz problem z układem termostatu. Przerabiałem to nie raz... Objawy towarzyszące w samochodach Volkswagen to (podczas długiej jazdy z niedogrzanym silnikiem) zwiększone zużycie oleju oraz wytrącanie się np. pary wodnej (biały osad na korku wlewu oleju). Jeżeli jest zainteresowanie, mogę wstawić zdjęcia uszkodzonych elementów....
Eksperymentator może sobie podłączać coraz mniej pojemne baterii i dotrzeć do takiej, na której rozruch nie jest możliwy. Pozostaje zrobić korektę na mróz i zużycie. I już jest jakiś punkt zaczepienia czy bateria akumulatorów ma mieć 10% tego wymyślił konstruktor samochodu mający o wiele większą wiedzę na temat swojego tworu niż jakikolwiek mechanik...
Sprawdź na bagnecie czy nie przybiera oleju, odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy nie ma tam tak zwanego "majonezu", sprawdź w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy czy nie ma plam oleju w wodzie. Biały dym oznacza zazwyczaj usterkę uszczelki pod głowicą. Spalanie oleju objawia się niebieskawą chmurką dymu goniącą za samochodem ;)
Może zbyt pochopnie wyciągasz wnioski. Uszkodzenie uszczelki to może być także ciśnienie w układzie chłodzenia lub/i w komorze silnika. A więc wyrzucanie chłodziwa/oleju. To kolor spalin, chociaż obecnie większość silników dymi na biało ale ilość jest inna. I wreszcie ciśnienie w cylindrach. Biały osad pod korkiem oleju może być faktycznie wynikiem...
Tak dokładnie, woda dostaje się do oleju.Przyczyna - uszczelka pod głowicą lub sama głowica, przerdzewiały korek/ zaślepka w głowicy.
Działałem dwa dni glebogryzarką Texas z silnikiem brigsa i było ok, dziś po trzech godzinach pracy odkręciłem korek oleju i zauważyłem dziwny biały osad, wygląda to jak śmietana, wcześniej tego nie było. Wcześniej zalewałem paliwem z Lotosu, dziś miałem w kanistrze 95 z Lotosu zmieszana w połowie z paliwem z Statoil. Ten osad to z paliwa czy jakaś inna...
Jesli padła uszczelka to wymiana połączona z planowaniem głowicy i wymiana płynu i oleju .Wszystko zależy jakie ubytki.Ocena możliwa po rozebraniu.Nie powinno to tak wiele kosztować.Sprawdź czy pod korkiem wlewu oleju jest taki biały nalot jak masło.
Witam, Spróbuj odpalić w ten sposób że, odkręć korek wlewu oleju i odpal silnik sprawdź czy z otworu korka silnika wydobywają się spaliny a z rury wydechowej zmalał efekt dymienia.
Jak pisałem wcześniej, poszedłem i odpaliłem samochód, nic nie klekotało jak wczoraj w nocy. na jałowym biegu otworzyłem korek wlewu oleju i biała maź jest widoczna. Pojade do sklepu i kupię świece i dla pewności zmienie bo dawno nie zmieniałem, może jeszcze kupię przewody i wjadę na ogródek i posprawdzam masę bo jak zauważyłem w innych postach a co...
...cały czas pytam się o powstawanie białej mazi na korku wlewu oleju, u jednych jest u innych nie. A gdzie parkujesz samochod? Stoi w garazu czy pod chmurka? Jesli w garazu to nic dziwnego. Tam jest troche cieplej i bardziej sucho. Przez to mniej wody sie skrapla a czesc odparowuje.
Witaj wygląda na to że gdzieś jest nie szczelność i bierze płyn chłodniczy. Sprawdź czy na korku wlewu oleju lub na bagnecie nie ma białego płynu.
możliwe, że problem z mokrymi miejscami od oleju oraz parowaniem i zapachem oleju pochodzi od uszczelki. Może ona być źródłem wycieku oleju, który pojawił się na łączeniach i spod auta. jak morzesz to sprawdz uszczelke wału lub miejsce innych źródeł wycieku oleju smrod moglby zostac spoeodowany przez nadmierne nagrzanie silnika podczas jazdy np. w korkach,...
Wyczyściłem odme zamarzła ta puszka wypłukałem wszystko gorącą wodą później wrzątkiem wyleciało mnóstwo glutów. Przy okazji znalzłem dziurę gdzie mógł ciągnąć lewe powietrze. Miskę olejową podgrzałem elektryczną kuchenką turystyczną :) Po odpaleniu wszystko jest ok silnik zagrzałem. Robię krótkie odcinki na LPG. Na przyszłość pewnie będę musiał co jakiś...
Dodam jeszcze że w przeciągu 2 tygodni dolałem ponad litr płynu chłodzącego, pod korkiem wlewu oleju robi się biała maż!
Witam. Po kolejnym dniu walki problem został odnaleziony. Doczytałem wczoraj w nocy o PLC i moja sprężarka nie ma takowego sterowania. Problem nie startowania sprężarki wywiązał się z tego, że w karterze narasta ciśnienie. Odkręcenie korka wlewu oleju sprawia że ciśnienie uchodzi z bloku sprężarki a ta natychmiast startuje. :) Olej jest biały i spieniony....
powiecie mi jeszcze jakim olejem zalać tak wiekowy silnik ? aktualnie na korku od wlewu oleju tworzy sie tzw. majonez jakaś biała maść
Witam. Mam auto z instalacją gazową i następujący problem. Na korku wlewu oleju zbiera się białe "masło", czy to normalny objaw przy LPG, czy jest to wina źle ustawionej instalacji? A może zmienić olej na taki do gazu? Proszę o pomoc.
Witam Jezdżę CC700 sprawdzałem u siebie i też mam taki biały osad na korku wlewu oleju oraz na bagnecie. Samochód pali rano bez problemów, silnik pracuje równo. Podobnie jak inni przedmówcy uważam że jest to typowe w CC i nie ma się czym przejmować. Kiedyś jakiś mechanik tłumaczył mi że jest to zmieszana woda z loejem silnikowym odprowadzana z układu...
Zmierz ciśnienie sprężania, będziesz wszystko wiedział. Jak cylinder porysowany to i ciśnienie niższe. Biały nalot na korku wlewu oleju to emulsja z pary wodnej. Albo mało jeździsz (na krótkich odcinkach), albo tego płynu w układzie chłodzenia jednak ubywa. Nie ma to nic wspólnego z LPG.
Czy to może być coś innego? Nie mam spalin w układzie . Korek od oleju nie ma nalotu białego. Nie mam ogrzewania w środku w samochodzie. Sprawdzałem węże które wchodzą do nagrzewnicy( zdjąłem je) i w tych wężach nie ma ciśnienia. Więc myślę że płyn nie dochodzi do nagrzewnicy. Nie wiem czy to ma jakiś związek ze sobą.
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
- Zanim odpalisz auto to sprawdz czy pod korkiem oleju nie ma tzw. majonezu czyli mieszanki oleju i płynu chłodniczego - Sprawdź czy zbiornik płynu jest czysty tzn. nie ma śladów oleju. - Sprawdź czy poziom oleju jest pomiędzy max i min. - Sprawdź poziom płynu chłodniczego i płynu hamulcowego. Jak coś jest nie tak to nie bierz auta. - Sprawdź czy auto...
czy jak juz zapali to idzie rowno czyli czy pali na wszystkie cylindry ? czy nie ubyło plynu w chłodnicy? jezeli tak to bum obstawiał uszczelke pod głowicą .zobacz czy nie ma białej mazi na korku wlewu oleju . olej rozrusznik i akumulator to chyba sa dobre jezeli pozniej pali dobrze nie?
Sprawdź czy masz biały osad lub jakąkolwiek maź pod korkiem wlewu oleju i czy mocno z niego dmucha oraz czy w płynie chłodniczym znajduje się olej.
Dziś odpaliłem silnik i po jakichś 5 min wąż górny od chłodnicy zaczął się robić ciepły. Odkręciłem korek od wlewu oleju i na nim jest taka biała maź.Czy to tez objaw zepsutego termostatu ?
Wymiana oleju w silniku, filtra oleju, powietrza, kabinowego, w żadnym wypadku nie ma nic wspólnego z opisanymi przypadłościami. Co do filtra paliwa, jak ma już niezły przebieg, to należy go wymienić. Jakkolwiek serwisówka pozwala na sporo dłuższe przebiegi, ja w 1,5 dCi wymieniam co ok. 20k km. Jak dalej trudno zapala i mocno dymi, to zrób diagnostykę...
Wygląda mi to na walniętą uszczelkę pod głowicą, skoro niema wycieków, ale zobaczymy co myślą inni użytkownicy forum. Sprawdź czy z tłumika nie leci para wodna i czy na korku wlewu oleju niema brązowo-białego szlamu.
Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą: biały dym z wydechu lub "masło" pod korkiem wlewu oleju lub wzrost poziomu oleju albo płynu chłodniczego , czasami na zapalonym silniku w zbiorniku wyrównawczym pojawiają się bąbelki. Sprawdż.
Spokojnie, spokojnie. Jeśli pod korkiem wlewu oleju jest tylko trochę błotnistej mazi, to wcale nie jest jeszcze pewne, że padła uszczelka pod głowicą. Sprawdź olej na bagnecie - czy jest spieniony, mazisty i czy poziom jest wyższy (a jednocześnie ubywa płynu chłodzącego w zbiorniczku). Jeśli tak - to uszczelka. Jeśli nie - nadal nie ma 100% pewności....
czy wymiana pompy załatwi problem? wymiana pompy nie załatwiła problemu, nadal znika płyn tylko teraz nie wiem gdzie przy okazji wymieniłem płyn chłodniczy oraz olej na 10w40 wraz z filtrem (nie wiem jaki był wcześniej, auto kupione miesiąc temu). Po wymianie dmucha z korka oleju oraz bagnetu (biały dymek). Silnik jest bardzo mocny i raczej nie bierze...
Wita mam problem z Ursusem 2812 mianowicie intensywnie cieknie i chlapie z kolektora wydechowego olejem, że aż do dołu spływa i pół silnika jest zawalone olejem. Kopci przy dodawaniu gazu na siwo- niebiesko. Moc niby ma. Olej nie robi się w nim czarny i się pieni i cały czas jest żółty jak w silniku benzynowym. Olej to mannol diesel 5w40. Płynu nie...
Witam, jestem tu nowy i chciałbym na wstępie się przywitać:) Mam problem z moją Asterką, a mianowicie problem dotyczy zapachu oleju, który śmierdzi na zewnątrz samochodu z pod maski. Podczas jazdy i po strasznie śmierdzi z przedniej części samochodu. Silnik pracuje równo i tak jak zwykle. W środku auta nie czuć zapachu. Wycieku nie widać, a sam olej...
korek wymieniłes na oryginalny? zobacz czy masz masełko pod korkiem, ale wlewu oleju do silnika. objaw uszk. uszczelki pod głowicą, to właśnie w/wsp. masełko, puchnące wężę chłodzenia i biały dym z tłumika.
Olej dobiera się po kolorze korka. Czarny-olej czerwony. Zielony- olej zielony. Proste nie ;) Tak byłoby logicznie, ale chodzi mi o to, że febi robi mineralny i syntetyczny w zielonym kolorze tylko numery inne no i oczywiście kolor opakowania białe z zielonymi napisami i zielone z czerwonymi, czyli wychodziłoby na to, że z białej butelki do zielonego...
Wymieniam pierścienie i zobaczymy Po co wymieniać pierścienie?. Toż przez pierścienie tyle oleju nie weźmie co przez uszczelniacze na zaworach, to raz. Aby sprawdzić, to wystarczy odkręcić korek wlewu oleju do silnika i jeśli podczas pracy silnika daje białym dymem wraz z powietrzem, to oznacza nieszczelność góry głowicy, czyli wspomniane uszczelniacze...
Ubywa płynu chłodniczego? Zobacz, czy w zbiorniczku z płynem chłodniczym nie masz oleju, na zimnym silniku odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego i jak będzie bomblować to uszczelka pod głowicą do wymiany, sprawdź czy na korku wlewu oleju masz "masło".
Witaj! Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą były by w zależności uszkodzenia. Uszkodzenie uszczelki z kanałem chłodzącym /wydmucha płyn w chłodnicy/ Uszkodzenie z /olejem/wydmucha olej, na korku biała maź/ Uszkodzenie krawędzi to w koło zalany olejem. Jak tych objawów nie masz to kup odpowiedni płyn do mycia silników,popsikaj i zmyj wodą.Będziesz...
Witajcie. Auto jeżdżone czasami po 50km a najczęściej ~7 do 10km. Zamiast płynu chłodniczego woda (wiem trzeba wymienić) i ubywa ale w nieznacznym stopniu. Oleju nie przybywa ani nie ubywa a temperatura silnika idealnie 90*C. Natomiast pod korkiem osadza się biała maź. Po 1000km jest tego z pół korka. Woda jak była czysta nadal jest czysta i bez śladu...
korek wlewu oleju biały korek oleju korek oleju obroty
lexmark napełnianie świecą diody laptopie satel czujka pożarowa
korektor graficzny podłączenia restart reset
Sony TA-E2000ESD – trzaski w głośnikach, przyczyny i serwis: przekaźniki, kondensatory, luty Citroen C8 2004 HDi – nie odpala bez samostartu, po odpaleniu jeździ normalnie