Witam. korek jak korek... mozesz go użyc do wlewania oleju.Choc nie wiem czy jest łatwiej odkrecac podłoge zeby dolac oleju czy wlac z tyłu.Troche małe przeloty sa to fakt i trzeba pomału lac. Troche pomaga wyjecie bagnetu(odpowietrzenie).Olej do sprzegła powera jest oczywiscie ten sam co do hydrauliki.
W chińskich 125'kach komora rozrządu jest połączona ze skrzynią korbową (zresztą w prawie każdym innym silniku też tak jest). Przez korek wlewu oleju (ostrożnie, bo może chlapać gorącym olejem) też dymi? Na marginesie - jesteś pewien, że to odma? Klony silnika CG125 mają w głowicy port do napowietrzania spalin. Taka metalowa rurka po prawej stronie....
wiesiek500 , powiedział wszystko. Jest to spowodowane tym i podczas spalania paliwa w komorze cylindra oprócz CO,CO2, S2O, NOx wydziela się woda H2O. Przy każdym silniku część tej wody w postaci pary wodnej przedostaje się przez nieszczelności tłok pierścienie cylinder w rejon misy olejowej. Jeżeli silnik jest nie wygrzany to para ta pomieszana z drobinami...
witam,uzupelnij plyn do poziomu jaki powinien byc /oznaczenie kalt -zimny/, a nasteonie rozgrzej silnik i zobaczysz czy ubywa plynu pod samochodem/po wlaczeniu wentylatora tj uzyskaniu odpowiedniego nadcisnienia/, to,ze plyn wciaga po rozgrzaniu jest prawidlowe bo otwiera sie termostat i uzupelnia sie plyn, jezeli tak sie stanie to wylacz silnik i powoli...
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź przedmuchy. Sprawdź czy poziom oleju się nie podniósł.
Problem dalej jest. 5 mechaników i żaden nie rozwiązał problemu. Żadnych błędów. Problem rano z odpaleniem i biały dym przez 10 sekund. Pedał gazu też reaguje po kilku sekundach dopiero. W dzień jest ok i na drugi dzień rano to samo. Korek wlewu oleju czysty, żadnych mazi. Już brak pomysłów u mechaników.
a jak odkręcasz korek od wlewu oleju jest na nim biały osad? jeżeli tak to płyn chłodniczy miesza się z olejem, jest to niewielki przeciek skoro auto normalnie pali, i ma moc przy jeździe.
Sprawdź czy nie pobiera ci płynu chłodniczego , może być walnięta głowica . Ewentualnie uszczelka pod głowicą . Odkrec korek od oleju zobacz czy nie ma nalotu na korku taki żółty syf. Itd..
korek wymieniłes na oryginalny? zobacz czy masz masełko pod korkiem, ale wlewu oleju do silnika. objaw uszk. uszczelki pod głowicą, to właśnie w/wsp. masełko, puchnące wężę chłodzenia i biały dym z tłumika.
Witam wszystkich mam Renault Scenic II z 2004r. przebieg 180000km. Ostatnio zauwazyłem przypadkiem ze na rozgrznym silniku gdy odkręce korek wlewu oleju leci biały dym, samochód nie bierze oleju, chodzi równo, nie mam problemu z odpalaniem, ani z mocą, zauwazyłem tez jak mocniej przycisne gaz to dymi na czarno. Czy to odma? Czy może mam szukać już nowego...
Za mała dawka rozruchowa, za niskie ciśnienie na cylindrach, za wolno kręci rozrusznik, marna jakość paliwa, Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy stamtąd też wydostaje się biały dym.
Piaskowana była turbina , ale no musi być czegoś wina używającego oleju i takiej dziwnej mazi pod korkiem chidz to trochę ale zawsze coś, samochod prsy takim waleniu w pedal kopci na niebiesko biało przy jeździe szybkiej na czarno, czasami puści dymka na bialo czy tam niebiesko Dodano po 2 Nie wiem czy profesor kris czy jak on tam się nazywa i miloscicy...
Sprawdź na bagnecie czy nie przybiera oleju, odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy nie ma tam tak zwanego "majonezu", sprawdź w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy czy nie ma plam oleju w wodzie. Biały dym oznacza zazwyczaj usterkę uszczelki pod głowicą. Spalanie oleju objawia się niebieskawą chmurką dymu goniącą za samochodem ;)
No właśnie ja nie wiem czy przypadkiem powodem wypchnięcia oleju nie było to że się rozgrzał. Nie dolewaj oleju i obserwuj co się będzie działo./ po pracy/. Zauważyłem jeszcze że pod korkiem robi zbiera mi się taki biały nalot: Chyba są takie oleje, które zostawiają taki nalot. Może to jest piana. Jak masz czas i chęci to połóż ten korek i zobacz co...
Witam, Spróbuj odpalić w ten sposób że, odkręć korek wlewu oleju i odpal silnik sprawdź czy z otworu korka silnika wydobywają się spaliny a z rury wydechowej zmalał efekt dymienia.
Witam posiadam samochód marki Opel zafira 2009r 1.7 cdti otóż mam problem od wymiany do wymiany bierze mi olej tak z 3 litry nie ma żadnych objawów typu moło mocy czy kopci itp lecz gdy odłączę weż z odmy nad pokrywy zaworów to pojawia się biały dym a w układzie dolotowym przed turbina pojawia się Olej który zapewne turbina zasyca do kolektora, a i...
jedz do jakiegos mechnika i niech sprawdzi czy to czasem nie uszczelka pod głowica, mialem podobny problem , tylko ze u mnie lecial bialy dym z tlumnika i gdy odkrecilem korek od wlewu oleju to byl biały nalot co swiadczylo o tym ze do silnika dostaje sie woda, i wlasnie plyn od chłodzenia bulgotał i ubywalo go bardzo duzo
Odkręć korek wlewu oleju na zapalonym silniku i będzie wiadomo jakie ma przedmuchy. Jak paliłeś silnik samostartem to mogą być tłoki popękane. Silnik zużywa się stopniowo a stare diesle trzymają się dobrze do pierwszych mrozów. Mała dawka wtryskiwanego paliwa też powoduje jasny dym i kłopoty z paleniem. Sprawdź czy paliwo z pompy idzie na powrót do...
Panowie dodatkowe informacje do objawów po zaaplikowaniu plaka odpala od razu jak zapali nie dymi jak dodam mocno gazu to nie dymi ale jak już puszczę gaz to przy schodzeniu z obrotów biały dym . Odkręcam korek wlewu oleju do silnika i wyciągam bagnet i dodaje gazu -zero dymu z wlewu korka zero wylatującego oleju .Odkręcam korek od płynu chłodniczego...
No niby możnaby sprawdzać, czy na bagnecie nie ma kropelek płynu z układu chłodzenia. Możnaby sprawdzić korek płynu układu chłodzenia czy nie ma kropelek oleju (nie sądzę, nie zdążyłyby się pojawić). TYLKO PO CO? To nie naprawi auta. Można gdybać: czy strzeliła turbina i zalała się olejem, a ten odparował na biało w rozpalonym do czerwoności wydechu?...
Działałem dwa dni glebogryzarką Texas z silnikiem brigsa i było ok, dziś po trzech godzinach pracy odkręciłem korek oleju i zauważyłem dziwny biały osad, wygląda to jak śmietana, wcześniej tego nie było. Wcześniej zalewałem paliwem z Lotosu, dziś miałem w kanistrze 95 z Lotosu zmieszana w połowie z paliwem z Statoil. Ten osad to z paliwa czy jakaś inna...
Zaznacz kreskę na zbiorniku i zobacz jeszcze na olej czy się nie zmienił i korek wlewu oleju czy jest na nim biały nalot , może jeszcze turbinę trafiać powoli skoro słychać dziwne jeki i stęki
Nie dwóch typów oleju nie pomieszałem :) barubar - sprawdzałem korek u kolegi i on ma czarny... dlatego sie głowie dlaczego tylko mój jest bialy :D Kolega pewnie nie miał płynu chłodniczego w oleju i dlatego ma czarny korek.Twój będzie biały dokąd oleju nie wymienisz powtórnie -razem z filtrem oczywiście.Chęć zaoszczędzenia kilku złotych w przypadku...
A czy to prawda jak odkręci się korek od wlewu oleju na odpalonym silniku i chlapie olejem tzn że jest coś nie tak? I jak jest odkręcony korek to się przykłada rękę i jeżeli wciąga powietrze to jest wtedy ok? I czy po dłuższej pracy na odkręconym korku to powinien silnik sam zgasnąć czy powinien chodzić ? - Zanim odpalisz auto to sprawdz czy pod korkiem...
ale kolor niebieski albo szary nie zależy od temperatury powietrza i można to ocenić !!! Jeśli by pil wodę byłby biały dym ( niebieski olej, czarny to złe spalanie) Co do temp to w niskich na biało kopcą nawet Diesle. Najbardziej na naturalne kopcenie na biało są podatne silniki opla Ecotec, charakteryzują sie one bardzo dobrym spalaniem a efekt pełnego...
Ubywa płynu chłodniczego? Zobacz, czy w zbiorniczku z płynem chłodniczym nie masz oleju, na zimnym silniku odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego i jak będzie bomblować to uszczelka pod głowicą do wymiany, sprawdź czy na korku wlewu oleju masz "masło".
mam podobny problem jednak nie wiem czy mój golf wcześniej się zagotował. No to od początku mam golfa III 1.6 benzyna + LPG i też kopci na biało nie zauważyłem oleju w płynie chłodniczym natomiast kiedyś coś mnie tknęło i odkręciłem korek wlewu oleju a pod nim było mleko!! I co robić?? Olej wymieniany był w sierpniu 2008 od tamtego czasu przejechałem...
a gdzie znajduje się ten regulator mniej więcej? ale czy to powodowało by też większe spalanie na gazie? po kupnie przeglądałem przewody podciśnienia czy są suche i drożne, kiedyś w innym aucie miałem zatkane, to ciśnienie szło przez korek od oleju i cały silnik był mokry
Czołem Panowie, niestety złe wieści. Silnik pali od strzała, dosłownie. Przysłowiowe "pół obrotu wałem" i już chodzi na biegu jałowym. Tak szybkiego odpalania jeszcze nie widziałem. Niestety tyle dobrego. Teraz złe wiadomości - dymi na niebiesko. Na zimnym mocniej, po rozgrzaniu słabiej. Czasami, po odjęciu nogi z gazu nie dymi w ogóle przez kilka sekund....
Witam. Posiadam Golfa 3 93r z silnikiem 1.8 ABS. Od momentu zakupu silnik nie pracował równo. Po wymianie świec, palca rozdzielacza oraz kopułki nadal nic się nie zmieniło. Dodatkowy wyrzucało wode do oleju co skutkowało białym spodem korka od wlewu oleju po krótkim działaniu silnika oraz ciagle zawalajacym sie gaźnikiem( taka szara maź). Po wymianie...
Witam jestem tu nowy więc wybaczcie. To wiec tak mam golfa 3 1.6 100km B+G jak sie nie mylę jest to AFT i problem jest taki że nie ważne czy silnik jest zimny czy ciepły to dymi na biało i na początku myślałem że uszczelka wiec sprawdziłem korek od oleju i jest git potem plyn chłodniczy i czysty i sprawdziłem czy olej ubywa to troszke go idzie ale bardzo...
Miro.nasz ale mnie postraszyles... Ja wciąż jestem myśli ze wymiana uszczelniaczy coś da bo samochód przejechał juz z 120-130 tys na gazie a nie były nigdy wymieniane. Słyszałem ze od gazu szybko twardnieja. Świece juz dawno sprawdzilbym gdyby nie wymagało to ściągania kolektora ssacego. Ogólnie silniczek nie daje objawów aż takiego wyeksploatowania....
Niebieski dym to płyn chłodniczy, biały olej a czarny to za dużo ropy. Sprawdź korek od oleju czy nie ma masła i jak płyn chłodniczy. Czy spaliny się do niego nie dostają. Nie no, to już jest przesada, żeby takie "nowinki" na naszym forum wypisywać! Nie wiesz, nie znasz się, więc i się nie wypowiadaj! Dziś nakładam na Twoje konto ostrzeżenie, ale nie...
Witam, ostatnio w weekend zrobiłem swoim passatem 1000 km w tym z jakieś 150 po autostradzie z stałą prędkością 160 km/h po czym pod koniec autostrady zapaliła mi się kontrolka oleju. Po dojechaniu do domu rano sprawdziłem stan oleju i niestety nie było już prawie nic, a po dolaniu 2 litrów i unormowaniu stanu oleju odpaliłem go i oczywiście było słychać...
Moga byc świece ale skad te skaczące obroty-zaznaczam że nie jestem specjalista ale kumpel miał walnietą uszczelke pod głowica to też mu obroty wariowały-sprawdz przede wszystkim czy nie bierze ci płynu chłodniczego,czy nie podniósł sie poziom oleju(jezeli tak to dostaje sie do niego płyn) i odkręc korek wlewu oleju sprawdz czy nie ma na nim jakiegoś...
No właśnie, co do pierścieni (mam nadzieję że to nie TO) poradzili mi żeby na odpalonym silniku wyjąć bagnet lub otworzyć korek od oleju i ponoć jeżeli się tak zrobi i walnięte są pierścionki to w dużym prawdopodobieństwie powinien się pojawić dym. Czy to prawda? Za wszelką cenę odsuwam od siebie myśl o wymianie pierścionków już mi się nie chce ładować...
witam wszystkich... mam kolejny problem ze swoją felicią (1,3 +LPG). ostatnio zacząłem zauważać spory ubytek płynu w zbiorniczku wyrównawczym. sprawdziłem wszystkie gumowe przewody, poziom oleju, korek od oleju (brak mazi) i zauważyłem wyciek płynu przy pompie wodnej. po dwóch godz walki pompa wymieniona na nową. uzupełniłem płynu do poziomu "max"....
witam,zaczelo sie od nierownych obrotow , a jestesmy prawie przy remoncie silnika....moze tak;3 atm roznicy w cisnieniu miedzy cylindrami to zdecydowanie duzo i to moze byc powodem nierownych obrotow na zimnym silniku , /rozgrzany olej nieco uszczelnia/, co do podcisnienia na wlewie oleju to nie powinno go byc ,moze jest zapchane odpowietrzenie silnika...
Ten szlam w przepustnicy to olej z odmy - nie bój się spali się, nic złego nie zrobi w silniku i tak tam normalnie trafia. Niemniej jeśli masz sporo szlamu w przepustnicy to masz silnik do remontu, chyba że jeździsz na bardzo krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem. Co do tego szlamu to zrób test - odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju - wydostają...
Witam. Zacznę od finału histori. Jadę 150 km/h nagle auto traci moc, cisne gaz na maxa a on zwalnia do 110 i nie moge bardziej przyspieszyć. Po minucie bialy dym z wydechu, duzo dymu! Staje na poboczu i gasze silnik. Poziom oleju ok. W zbiorniczku wyrownawczym kolor plunu.jak woda z kałuży.. doczekałem chwile i sprobowalem odpalić silnik ale obroty...
Witam mam niby prosty ale zarazem skomplikowany problem z wyżej opisanym silnikiem. Po rozgrzaniu się silnik kopci na biało jest to olej dostający się do tłumika przez turbinę na pierwszy ogień poszło odpowietrzenie silnika gdzie nie stwierdziłem uszkodzeń. Dodam że turbina ma 4ry lata i luz poprzeczny trudno mi zmierzyć dokładnie , ale łopatki nie...
Witam Uszczelka jakby była walnięta to są następujące objawy : płyn przedostaje się do oleju i mamy tzw. emulsję olej jest biały , drugi objaw płyn idzie do wydechu i z rury idzie para wodna kopci na biało , spaliny są wilgotne , trzeci objaw robi na się podciśnienie węże są twarde jak kamień i płyn nam wybija przez zbiornik na zakręconym korku. To...
Witam Mam niestety ten sam problem chociaż nie wiem czy do końca o to chodzi. Gdy jechałam i dodałam gazu w pewnym momencie zamiast przyśpieszać auto zaczęło hamować, zapaliła się lampka kontrolna od oleju i samochód mi zgasł. Odpaliłam i pojechałam dalej lecz przez jeszcze chwilkę lampka od oleju się paliła. Gdy brakuje mi oleju lampka mi wtedy miga...
Witam Ostatnio samochód po przejechaniu kilku kilometrów zaczął tracić moc i gasł na gazie. Przełączyłem na benzynę i po ok kilometrze znowu zaczął gasnąć. Zjechał na pobocze i zauważyłem brak płynu w chłodnicy. Czujnik nie wskazywał wzrostu temperatury. Po wlaniu płynu wszystko wróciło do normy. Po przejechaniu ok 400km znowu zaczął się dziwnie zachowywać....
Witam mam 416si jak mi siadało ogrzewanie za pierwszym razem była to pompa wody za drugim uszczelka pod głowica pierwsza rada odkręć korek wlewy oleju do silnika i sprawdź jak masz nalot <kawa z mlekiem> uszczelka jeśli nie to sprawdź czy nagrzewa się przewód prowadzący do nagrzewnicy jest on za silnikiem i prowadzi do kabiny tam jest zawór odcinający...
Witam ponownie. W kolektorze ssącym nie ma prawa być płynu chłodniczego. W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą może się zdarzyć pare przypadków: Olej dostanie się do płynu - płyn robi sie brudny z korzuchem oleju widać to w zbiorniku wyrównawczym. Płyn dostanie się do oleju - z oleju praktycznie robi się szlam, widać to na bagnecie często też...
Tak, masz rację, diagnoza wskazuje na uszczelkę, mialem kilka wozów gdzie były takie same objawy i to byla faktycznie uszczelka choć nigdy nie mialem problemów z rozruchem mimo że auto polykalo pół litra wody na kilka km. (golf iii 1.6 lpg ) Podaje tylko inne możliwości jakie mogą występować, np miałem kiedyś Golfa mk3 1.6 i ubywała woda, auto stało...
Witam otóż mam problem w seacie toledo 94'rok 1.6i + gaz levato 1generacji (silnik VW jak wiadomo) chodzi o to że zamarza mi reduktor czy mikser jak kto woli , i po oględzinach zauważyłem wyciek na wężach (słabo dokręcone opaski) po zalaniu odpowiedniego stanu płynu dalej zamarzał mi mikser gazu wiec spuściłem cały płyn i zalałem woda by szybciej sprawdzić...
To jest sposób na stwierdzenie obecności przedmuchu, a nie sposób na jego eliminację. oczywiście to miałem na myśli ale jakoś pogłubiłem słowa:) wracając do tematu to złożyłem dziś wszystko do kupy wyłączając z obiegu parownik gdyż nic nigdzie nie znalazłem. wszystko jest absolutnie od strony wizualnej ok wszsyskie weże krućce itp.. chciałem więc wykorzystać...
korek wlewu oleju biały korek oleju korek oleju obroty
schemat nawiewu peugeot schemat podłączyć stroboskop filament własny
zgrzewarka punktowa zgrzewarka punktowa
Aktualizacja BIOS w Sony VAIO PCG-7V1M: krok po kroku Czy spawarka 20-300A działa z gniazdka domowego?