wiesiek500 , powiedział wszystko. Jest to spowodowane tym i podczas spalania paliwa w komorze cylindra oprócz CO,CO2, S2O, NOx wydziela się woda H2O. Przy każdym silniku część tej wody w postaci pary wodnej przedostaje się przez nieszczelności tłok pierścienie cylinder w rejon misy olejowej. Jeżeli silnik jest nie wygrzany to para ta pomieszana z drobinami...
W chińskich 125'kach komora rozrządu jest połączona ze skrzynią korbową (zresztą w prawie każdym innym silniku też tak jest). Przez korek wlewu oleju (ostrożnie, bo może chlapać gorącym olejem) też dymi? Na marginesie - jesteś pewien, że to odma? Klony silnika CG125 mają w głowicy port do napowietrzania spalin. Taka metalowa rurka po prawej stronie....
Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź przedmuchy. Sprawdź czy poziom oleju się nie podniósł.
Problem dalej jest. 5 mechaników i żaden nie rozwiązał problemu. Żadnych błędów. Problem rano z odpaleniem i biały dym przez 10 sekund. Pedał gazu też reaguje po kilku sekundach dopiero. W dzień jest ok i na drugi dzień rano to samo. Korek wlewu oleju czysty, żadnych mazi. Już brak pomysłów u mechaników.
a jak odkręcasz korek od wlewu oleju jest na nim biały osad? jeżeli tak to płyn chłodniczy miesza się z olejem, jest to niewielki przeciek skoro auto normalnie pali, i ma moc przy jeździe.
Witam wszystkich mam Renault Scenic II z 2004r. przebieg 180000km. Ostatnio zauwazyłem przypadkiem ze na rozgrznym silniku gdy odkręce korek wlewu oleju leci biały dym, samochód nie bierze oleju, chodzi równo, nie mam problemu z odpalaniem, ani z mocą, zauwazyłem tez jak mocniej przycisne gaz to dymi na czarno. Czy to odma? Czy może mam szukać już nowego...
korek wymieniłes na oryginalny? zobacz czy masz masełko pod korkiem, ale wlewu oleju do silnika. objaw uszk. uszczelki pod głowicą, to właśnie w/wsp. masełko, puchnące wężę chłodzenia i biały dym z tłumika.
Za mała dawka rozruchowa, za niskie ciśnienie na cylindrach, za wolno kręci rozrusznik, marna jakość paliwa, Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy stamtąd też wydostaje się biały dym.
Sprawdź na bagnecie czy nie przybiera oleju, odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy nie ma tam tak zwanego "majonezu", sprawdź w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy czy nie ma plam oleju w wodzie. Biały dym oznacza zazwyczaj usterkę uszczelki pod głowicą. Spalanie oleju objawia się niebieskawą chmurką dymu goniącą za samochodem ;)
jedz do jakiegos mechnika i niech sprawdzi czy to czasem nie uszczelka pod głowica, mialem podobny problem , tylko ze u mnie lecial bialy dym z tlumnika i gdy odkrecilem korek od wlewu oleju to byl biały nalot co swiadczylo o tym ze do silnika dostaje sie woda, i wlasnie plyn od chłodzenia bulgotał i ubywalo go bardzo duzo
Witam posiadam samochód marki Opel zafira 2009r 1.7 cdti otóż mam problem od wymiany do wymiany bierze mi olej tak z 3 litry nie ma żadnych objawów typu moło mocy czy kopci itp lecz gdy odłączę weż z odmy nad pokrywy zaworów to pojawia się biały dym a w układzie dolotowym przed turbina pojawia się Olej który zapewne turbina zasyca do kolektora, a i...
Witam, Spróbuj odpalić w ten sposób że, odkręć korek wlewu oleju i odpal silnik sprawdź czy z otworu korka silnika wydobywają się spaliny a z rury wydechowej zmalał efekt dymienia.
Zaznacz kreskę na zbiorniku i zobacz jeszcze na olej czy się nie zmienił i korek wlewu oleju czy jest na nim biały nalot , może jeszcze turbinę trafiać powoli skoro słychać dziwne jeki i stęki
Odkręć korek wlewu oleju na zapalonym silniku i będzie wiadomo jakie ma przedmuchy. Jak paliłeś silnik samostartem to mogą być tłoki popękane. Silnik zużywa się stopniowo a stare diesle trzymają się dobrze do pierwszych mrozów. Mała dawka wtryskiwanego paliwa też powoduje jasny dym i kłopoty z paleniem. Sprawdź czy paliwo z pompy idzie na powrót do...
Panowie dodatkowe informacje do objawów po zaaplikowaniu plaka odpala od razu jak zapali nie dymi jak dodam mocno gazu to nie dymi ale jak już puszczę gaz to przy schodzeniu z obrotów biały dym . Odkręcam korek wlewu oleju do silnika i wyciągam bagnet i dodaje gazu -zero dymu z wlewu korka zero wylatującego oleju .Odkręcam korek od płynu chłodniczego...
Ubywa płynu chłodniczego? Zobacz, czy w zbiorniczku z płynem chłodniczym nie masz oleju, na zimnym silniku odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego i jak będzie bomblować to uszczelka pod głowicą do wymiany, sprawdź czy na korku wlewu oleju masz "masło".
A czy to prawda jak odkręci się korek od wlewu oleju na odpalonym silniku i chlapie olejem tzn że jest coś nie tak? I jak jest odkręcony korek to się przykłada rękę i jeżeli wciąga powietrze to jest wtedy ok? I czy po dłuższej pracy na odkręconym korku to powinien silnik sam zgasnąć czy powinien chodzić ? - Zanim odpalisz auto to sprawdz czy pod korkiem...
Miro.nasz ale mnie postraszyles... Ja wciąż jestem myśli ze wymiana uszczelniaczy coś da bo samochód przejechał juz z 120-130 tys na gazie a nie były nigdy wymieniane. Słyszałem ze od gazu szybko twardnieja. Świece juz dawno sprawdzilbym gdyby nie wymagało to ściągania kolektora ssacego. Ogólnie silniczek nie daje objawów aż takiego wyeksploatowania....
Zastosuje się do Twoich rad lajconic Właśnie przed chwilą oglądałem rzęcha dokładnie moje spostrzerzenia 1.gdy na zimnym silniku odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i powąchałem to czuć jakby spalinami,a na ciepłym tak jakby benzyną 2.Na gorącym silniku podczas pracy odkreciłem korek ale żadnych baniek powietrza czy czegoś innego niezauwarzyłem...
Czołem Panowie, niestety złe wieści. Silnik pali od strzała, dosłownie. Przysłowiowe "pół obrotu wałem" i już chodzi na biegu jałowym. Tak szybkiego odpalania jeszcze nie widziałem. Niestety tyle dobrego. Teraz złe wiadomości - dymi na niebiesko. Na zimnym mocniej, po rozgrzaniu słabiej. Czasami, po odjęciu nogi z gazu nie dymi w ogóle przez kilka sekund....
Witam, ostatnio w weekend zrobiłem swoim passatem 1000 km w tym z jakieś 150 po autostradzie z stałą prędkością 160 km/h po czym pod koniec autostrady zapaliła mi się kontrolka oleju. Po dojechaniu do domu rano sprawdziłem stan oleju i niestety nie było już prawie nic, a po dolaniu 2 litrów i unormowaniu stanu oleju odpaliłem go i oczywiście było słychać...
mam podobny problem jednak nie wiem czy mój golf wcześniej się zagotował. No to od początku mam golfa III 1.6 benzyna + LPG i też kopci na biało nie zauważyłem oleju w płynie chłodniczym natomiast kiedyś coś mnie tknęło i odkręciłem korek wlewu oleju a pod nim było mleko!! I co robić?? Olej wymieniany był w sierpniu 2008 od tamtego czasu przejechałem...
Witam. Posiadam Golfa 3 93r z silnikiem 1.8 ABS. Od momentu zakupu silnik nie pracował równo. Po wymianie świec, palca rozdzielacza oraz kopułki nadal nic się nie zmieniło. Dodatkowy wyrzucało wode do oleju co skutkowało białym spodem korka od wlewu oleju po krótkim działaniu silnika oraz ciagle zawalajacym sie gaźnikiem( taka szara maź). Po wymianie...
Moga byc świece ale skad te skaczące obroty-zaznaczam że nie jestem specjalista ale kumpel miał walnietą uszczelke pod głowica to też mu obroty wariowały-sprawdz przede wszystkim czy nie bierze ci płynu chłodniczego,czy nie podniósł sie poziom oleju(jezeli tak to dostaje sie do niego płyn) i odkręc korek wlewu oleju sprawdz czy nie ma na nim jakiegoś...
Ten szlam w przepustnicy to olej z odmy - nie bój się spali się, nic złego nie zrobi w silniku i tak tam normalnie trafia. Niemniej jeśli masz sporo szlamu w przepustnicy to masz silnik do remontu, chyba że jeździsz na bardzo krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem. Co do tego szlamu to zrób test - odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju - wydostają...
Tak, masz rację, diagnoza wskazuje na uszczelkę, mialem kilka wozów gdzie były takie same objawy i to byla faktycznie uszczelka choć nigdy nie mialem problemów z rozruchem mimo że auto polykalo pół litra wody na kilka km. (golf iii 1.6 lpg ) Podaje tylko inne możliwości jakie mogą występować, np miałem kiedyś Golfa mk3 1.6 i ubywała woda, auto stało...
Witam Mam niestety ten sam problem chociaż nie wiem czy do końca o to chodzi. Gdy jechałam i dodałam gazu w pewnym momencie zamiast przyśpieszać auto zaczęło hamować, zapaliła się lampka kontrolna od oleju i samochód mi zgasł. Odpaliłam i pojechałam dalej lecz przez jeszcze chwilkę lampka od oleju się paliła. Gdy brakuje mi oleju lampka mi wtedy miga...
Witam Ostatnio samochód po przejechaniu kilku kilometrów zaczął tracić moc i gasł na gazie. Przełączyłem na benzynę i po ok kilometrze znowu zaczął gasnąć. Zjechał na pobocze i zauważyłem brak płynu w chłodnicy. Czujnik nie wskazywał wzrostu temperatury. Po wlaniu płynu wszystko wróciło do normy. Po przejechaniu ok 400km znowu zaczął się dziwnie zachowywać....
Witam mam niby prosty ale zarazem skomplikowany problem z wyżej opisanym silnikiem. Po rozgrzaniu się silnik kopci na biało jest to olej dostający się do tłumika przez turbinę na pierwszy ogień poszło odpowietrzenie silnika gdzie nie stwierdziłem uszkodzeń. Dodam że turbina ma 4ry lata i luz poprzeczny trudno mi zmierzyć dokładnie , ale łopatki nie...
Witam ponownie. W kolektorze ssącym nie ma prawa być płynu chłodniczego. W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą może się zdarzyć pare przypadków: Olej dostanie się do płynu - płyn robi sie brudny z korzuchem oleju widać to w zbiorniku wyrównawczym. Płyn dostanie się do oleju - z oleju praktycznie robi się szlam, widać to na bagnecie często też...
Zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego i pod korek wlewu oleju jak jest biało-szara ciapa to uszczelka pod głowicą(problemy z odpalaniem, słaba moc, niska kompresja) poza tym silnik prawdopodobnie do remontu, zużyte pierścienie i Bóg wie co jeszcze. Nie wiem czego szuka jeszcze ten mechanik? może czas go zmienić?
Mam problem ze Scanią. Wyrzuca olej przez korek wlewu oleju. Do tego kopci na biało i nie równo chodzi.
Zapomniałem dodać że ciśnienie pakuje w korek wlewu Korek wlewu czego? Oleju, paliwa?
Jak pisałem wcześniej, poszedłem i odpaliłem samochód, nic nie klekotało jak wczoraj w nocy. na jałowym biegu otworzyłem korek wlewu oleju i biała maź jest widoczna. Pojade do sklepu i kupię świece i dla pewności zmienie bo dawno nie zmieniałem, może jeszcze kupię przewody i wjadę na ogródek i posprawdzam masę bo jak zauważyłem w innych postach a co...
lub niskie ciśnienie sprężania. Sprawdż luzy na zaworach i przedmuchy jakie idą przez korek wlewu oleju.
Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość. lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:...
zgadzam się z przedmówcami odnośnie pary po lpg przerabiałem to znalazłem na toprosty sposób ale niewiem czy morzna go zastosować u ciebie gdyrz ja mam wlew oleju nie w pokrywie głowicy tylko przez wąrz gumowy do miski olejowej Peugot 405 1,6 sri wystarczyło podnieść korek od wlewu oleju i pozostawić go uhylonego
Witam, A mechanik sprawdził ciśnienie sprężania? Czy kiedy podczas pracującego silnia jak odkręcisz korek wlewu oleju to wydostaje się dym?
Kolego odma do wymiany, odpal silnik i spróbuj odkręcić korek wlewu oleju jeśli nie uda ci się go utrzymać palcem to na 100 % odma.
Tak dokładnie, woda dostaje się do oleju.Przyczyna - uszczelka pod głowicą lub sama głowica, przerdzewiały korek/ zaślepka w głowicy.
Dziś odpaliłem silnik i po jakichś 5 min wąż górny od chłodnicy zaczął się robić ciepły. Odkręciłem korek od wlewu oleju i na nim jest taka biała maź.Czy to tez objaw zepsutego termostatu ?
buuuuu...dzisiaj tak z ciekawosci odkrecilem korek od wlewu oleju do silnika i katastrofa :not: w sumie nieduzo ale widac biała maź taka nie za gesta;( czy mam juz szykowac kase na wymiane czegos?? auto ma teraz 51 tys przebiegu...POMOŻCIE!!!!!!!
Może być lejący wtrysk, ale tu będą błędy, nierówna praca mniejsza moc silnika. Sprawdź przedmuchy skrzyni korbowej na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju i zobacz co się będzie działo np: syk podczas odkręcania korka, dym itp.
jak odkręcisz korek wlewu oleju to też jest "masło" jeśli tak to, może to być nie szczelna uszczelka głowicy kopci z rury wydechowej na niebiesko ?
wiesz co sprawdż sobie ciśnienie sprężania albo inaczej zagrzej motor otwórz korek wlewu oleju i zobacz czy "kopci" i daj znać
Witam. Mam błąd P2279 w Peugeot 308 1,6 THP 150KM benzyna. Zastanawiam się czy wymiana pokrywy zaworów rozwiąże problem. Wymieniłem czujnik MAP Sensor ale nie naprawił się błąd. Przewody podciśnienia wizualnie są ok. Auto kupiłem miesiąc temu z tym błędem, także nie wiem co poprzedni właściciel robił. Wiem tylko, że pokrywa zaworów jest wklejona na...
Przede wszystkim należy sprawdzić czy silnik nie ma przedmuchów a poznać to można odkręcając korek wlewu oleju do silnika przy pracującym silniku. Jeśli nie ma przedmuchów to z wlewu oleju nie będą wydobywały się opary oleju ani żaden dym oraz olej, jeśli się wydobywają podobne rzeczy to świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych lub tulei cylindrów...
Tak daje łańcuch rozrządu górny o listwę ślizgową. Jak odkręcisz korek wlewu oleju i to zobaczysz jak obija się się prowadnicę. Tylko trzeba w okularkach patrzeć bo trochę olejem chlapie (i przyświeci sobie latarką).
Na ciepłym silniku odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma na nim masłowatego nalotu, i tak jak wspomniał mój przemówca sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego.
Bardzo dziękuje za odpowiedzi i za zainteresowanie się moim tematem. Wczoraj byłem u mechanika i powiedział żebym wymienił termostat możliwe że się zaciął, nic nie powiedział na temat uszczelki sprawdził korek wlewu oleju, czyściutki inaczej była by tzn. biała maż a kopcenie się skończyło jak zrobiło się ciepło. Zauważyłem że najbardziej kopci zimą...
korek wlewu oleju biały korek oleju korek wlewu
instrukcja obsługa drukarka canon pixma sygnalizator zmian roleta pilot somfy
Zagadki słowne: Co zostało w izbie? APC Smart-UPS 640-0800G_REV07 New 18Ah Batteries Show Only One LED After Self-Test