Tam powinny być tranzystory (lub jeden) mosfety do "kluczowania" silnika sygnałem pwm z napięcia stałego za mostkiem - czyli ok. 320 V. Tak swobodnie na Twoim miejscu bym nie dotykał tego radiatora, chociaż tranzystory chyba widzę izolowane? ;) Może te tranzystory padły?
Możesz dodać kolejny feryt lub inny filt CM. Zjawisko wynika głównie z promieniowanych zakłóceń EM. Najlepszą metodą na to jest ekranowanie urządzenia. Na początek spróbuj z folia aluminiową połączoną z uziemieniem. Uważaj aby folia nie zrobiła przypadkowego zwarcia.
Tak, to IRFP460C. Możesz na czas próby po wymianie tranzystora dać zamiast bezpiecznika żarówkę 100-150 W. Ograniczy to prąd z sieci i spalenie bezpiecznika w razie co.
Jeżeli chcesz to naprawiać samemu, to wymontuj silnik i udaj się do jakiegoś punktu, gdzie naprawiają elektronarzędzia. Dobiorą Ci jakieś szczotki albo naprawią silnik.
.... to śmigło jest wciskane na wałek. Pociągnij to równomiernie powinno zejść. Dokładnie, ściągacz lub metoda, nie klucz.
cena nie mala Nie narzekaj :lol: Zobacz ile kosztuje oryginalny sterownik do tej bieżni http://www.ebay.com/itm/like/25300842042...
W podobnych warunkach jak opisałeś #1 pracują silniki w bieżniach i żyją długo.
Oznaczenie diody 4744AP wylutowana. Miernik nie wykazuje anomalii. Tranzystor obok A 733 również.
A jak byś tak jeszcze wstawił foto regulatora silnika czyli sławetnej ,,płytki" było by jeszcze lepiej. Co z enkodrem, w postaci albo transoptora szczelinowego, albo czujnika Halla i magnesu?
Najczęściej były w tych bieżniach silniki DC komutatorowe. Sprawdź stan komutatora i szczotek.
IKP20N60T IGBT in Trench and Fieldstop technology with soft,fast recovery anti-parallel EmCon HE diode - Infineon Technologies AG http://www.alldatasheet.com/datasheet-pd... Tranzystory podobne - u dołu strony na niebiesko .
Proszę bardzo (załącznik) . Falownik za mały do silnika. Tylko wyświetlal by wtedy komunikat błędu OCA albo OCC. Jak widać silnik nieobciążony . Zmierz napiecie na zaciskach falownika w momencie startu i sprawdź jego ustawienia pod tym kątem. (Rated power voltage), także parametr ACC (Aceleration Time). Czestotliwość startową (Start Frequency) ustaw...
Ścieżka jest po drugiej stronie, w obu przypadkach są to płytki jednostronne. Przebarwiło się od temperatury na drugą stronę płytki poprostu. Ścieżkę po takim przejściu lepiej zmostkować drutem. Jeśli scalak to AP8012 to transoptor podłączony odbiornikiem do nóżek 3-4, ewentualnie nie bezpośrednio tylko przez jakiś niewielki rezystor.
Tu masz link jak nasmarować bieżnię: Dodano po 8 Przyczyną może być spalony moduł sterujący bieżnią(silnikiem),przez brak smarowania bieżni.
Ten silnik nie jest przypadkiem na prąd stały?
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Na początek sprawdź drivera silnika.
Po 40 minutach biegania z prędkością 5-6 km zaczyna śmierdzieć silnik. Co może być przyczyną? Prawdopodobnie normalne zużycie i zbyt intensywna eksploatacja? 40 minut intensywnej pracy to jest naprawdę dużo dla takiego sprzętu mieszczącego się w kategorii popularnych domowych urządzeń. To bieżnia typowo amatorska przeznaczona wyłącznie do okazjonalnego...
Jaki prąd pobiera ten silnik?. Jest wzbudzany magnesami czy elektromagnetycznie?
Fotka modułu sterownika silnika bieżni by się przydała. Czyli moduł, który jest niedaleko silnika. Dodatkowo pomiar czy nie są zawarte tranzystory w sterowaniu silnikiem. Zobacz jak [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... podobna akcja wyglądała.
Należy wpisać "silnik bieżnia lub bieżni " i wyników pełno.
Dzień dobry, szukam schematu, płyty sterującej silnika bieżni Sportsart 1080. https://obrazki.elektroda.pl/2234560700_...
Ustawiłem maksymalną prędkość bieżni. Z silnika dobiega pewien zapach i widać intensywne iskrzenie szczotek.
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Witam u mnie wogol bieżnia nie startuję i po chwili wyrzuca błąd E1....i do dnia dzisiejszego nie uporałem się z problemem.pozdrawiam.
Powierzchnia styku z wirnikiem jest nierówna . Nie jest ukruszona tylko jak by nie doszlifowana. Może mieć to wpływ na moc silnika? Coś nie tak. Szlifowanie szczotek ma sens przy bardzo dużych prądach a nie w takiej maszynce. Czy przypadkiem szczotkotrzymacz się nie poruszył. styka się z wirnikiem 1/3 powierzchni w poziomie. Gdyby to miało wpływ to...
Najbardziej podejrzany element to - "JCS18N50WH" Wylutuj go z układu i zmierz miernikiem czy nie ma zwarcia pomiędzy wyprowadzeniem 2 i 3 patrząc na element od strony napisów. Miernik ustawiony na test diody. Jaki masz miernik?
Bieżnia naprawiona. Wymieniłem i zaprogramowaniem pamięć EPROM w module sterowania silnika.
Witam Mam ten sam problem w Bieżnia PRO-FORM ENDURANCE S7. Też po załączeniu Speedu bieżni silnik ruszy delikatnie i wybija bezpiecznik. The_eye777 możesz podpowiedzieć (jakieś foto) które te mostki wymieniłeś. Pozdrawiam
Mam problem z regulacją silnika 180V DC Potrzebny do napędzania taśmy w szlifierce silnik został wyjęty z bieżni Kup autotransformator.
Witam, Pacjent: Bieżnia Domyos TC2, dolegliwości: sterownik nie włącza silnika. Dotychczasowe diagnozy i leczenie: - nowy sterownik MC2100LES-18W, - silnik po regeneracji rusza na płaskiej baterii 4,5V - w dwie strony po zmianie biegunów, - czujnik obrotów silnika sprawdzony i działa (zwiera przy magnesie, - magnes obecny na kole wałka napędzającego,...
jak to w najprostszy sposób wymienic? Zdejmujesz tylną blachę z łożyskiem oporowym, zakładasz nowy, przy ukręcasz blachę. Zanim założysz nowy wymyj (IPA) dokładnie bieżnie koła i silnika.
Odłącz przewód lub przewody od silnika i spróbuj jeszcze raz. Jeśli włączy się bieżnia to masz uszkodzony tranzystor kluczujący silnikiem. Będzie trzeba znaleźć przyczynę jego usterki.
Wcześniej był u mnie serwisant i naprawił to, ale minęło kilka dni i problem powrócił. To go wezwij aby poprawił. Sam tylko pogorszysz sprawę.
Kupiłem za grosze bieżnie nową . Bez sterownika i pulpitu Mam bieżnię i silnik teraz na próbę podłączyłem do silnika transformator z mostkiem prostowniczym 50A KBPC5010 transformator stary Radziemicki 10 kg napięcie 28v Silnik podłączony do bieżni bez obciążenia pracuje normalnie. Ale strasznie grzeje się mostek Założyłem radiator z pastą wiele nie...
Zrób zdjęcie drugiej płytki. Tu masz tylko zasilacz i silnik
Ufff, z czterema nogami ? Pies to czy kot, a może owca ? :D Sprawdzić napięcie pomiędzy (-) tego mostka (cztery nogi), jego (+), a następnie ten duży rezystor ceramiczny, a raczej napięcie na nim przed i po. Wszystko względem (-) mostka prostowniczego.
Zacznij od sterowania silnika . W bieżniach jest silnik DC . Sprawdzisz go podpinając pod niskie napięcie np z akumulatora
W tej bieżni prawie napewno niema żadnego enkodera(obejrzałem dokładnie okolice rolek bieżni). Do silnika(DC) dochodzą tylko 3 grubsze kable: M+, M- i żółto-zielony-połącz.z obudową=bolcem wtyczki. Silnik sprawdzony omomierzem. Więc ponawiam pytanie: Czy ktoś wie coś o kodzie E09 w bieżniach elektrycznych.
Jak nie masz ściągacza, to szlifierką. Tylko ostrożnie, żeby nie ruszyć komutatora oraz wału przy rozcinaniu wewnętrznej bieżni łożyska.
Odepnij przewody silnika i sprawdź ponownie. U mnie zwarcie robił sam silnik.
Witam Jak wartość diody ZD3 na płytce zasilania silnika
Weź rachunek od dostawcy energii, sprawdź cenę kilowata(ok 30 gr) i pomnóż sobie przez ok 2kW. Pi razy drzwi razy sufit razy petarda - 60-70gr. Chyba, że w takiej bieżni siedzi coś więcej jak silnik i drobna elektronika
Wstaw rzeczywiste zdjęcie, także po zdjęciu osłony z prawej strony i ilością przewodów.
Mam pytanie - ile mniej więcej kosztuje przewinięcie regeneracja takiego silnika prądu stałego o mocy 1HP czyli około 0,75KW ? Może ktoś z was zna i poleci jakiś dobry solidny zakład który przewija silniki ?
Wymieniłem i driver, łatwo nie było bo mały ale raczej zrobiłem to dobrze. Bieżnia załącza się ale nie startuje silnik. Pstryka przekaźnik, świecą jakieś diody na płycie. Żarówka w miejscu silnika nie zapala się, silnik raczej dobry bo nie robi przerwy. Bieżnia myśli że silnik działa (liczy czas, kalorie) ale po zatrzymaniu programu wyświetla E 4. Powili...
Wystarczyło zakupić standardowy zasilacz Tyle że w tej bieżni jest silnik ok. 2kW.
Sprawdzałeś sam silnik po odłączeniu obciążenia mechanicznego w postacie bieżni? Może opory mechaniczne mechanizmów bieżni utrudniają swobodny start silnika.
3 KM to ok 2200W. Czyli prąd około 10 amperów. Do tego trzeba przyjąć nawet kilkukrotnie większy prąd rozruchu silnika. Chyba, że bieżnia ma miękki start.
Prawdopodobnie jest uszkodzenie w układzie wykonawczym sterowania silnika (mostek, tranzystor, może coś jeszcze).
Dzień dobry Zrobiłem sobie bieżnie mechaniczna do biegania, chodzenia na zewnątrz w każdych warunkach pogodowych. Niestety pas tej bieżni jest dość ciężki bo jest on zrobiony ze sklejki 20mm i moja żona jak i córka mają problem z chodzeniem na niej przez dłuższy czas, w związku z tym pomysłami o zamontowaniu do bieżni silnika elektrycznego na baterie,...
Rozmontuj obudowę i zrob zdjecia całej elektryki wraz z silnikiem
Szczotki są dobre a nawet dałem nowe i nic nie pomogło Dodano po 1 Przypuszczenia były na moduł, że on jest odpowiedzialny za takie zachowanie się silnika
Witam - czy możesz zamieścić fotkę płytki ( płytek ) sterownika silnika ?
Miesiąc temu naprawiałem taki sterownik. uszkodzony by tyrystor i kondensator. W twoim przypadku może być problem z silnikiem. W miejsce silnika wepnij zwykła żarówkę na 230V powinna świecić na wystartowanej bieżni.
Induktor i sprawdzić izolację silnika.
Witam. Szukam schematu sterownika MC2100ELS-18W bieżni Proform 750. Silnik bieżni pracuje nierówno szczególnie na niskich prędkościach - zwalnia prawie do zera i przyspiesza. Po zdjęciu paska (czyli odłączeniu obciążenia ze strony pasa, rolek itd) i lekkim przyhamowaniu silnika ręką objaw ten sam. Ponieważ mam drugą identyczną w pełni sprawną bieżnię,...
Jaki kondensator? W bieżniach są silniki stałoprądowe
Mam problem z wymianą silnika w bieżni Reebok. Niestety przewinięcie silnika okazało się nieopłacalne (koszt ponad 1000 zł). Postanowiłem poszukać nowego silnika i znalazłem. Konstrukcja jest identyczna tj. posiada następujące parametry: 1,75 HP, 4800 rpm, 50/60 Hz. Różnica polega na tym, że stary silnik jest na 230V, natomiast nowy na 180V. Moje pytanie...
Witam, udało się koledze znaleźć przyczynę? mam ten sam problem, bieżnia po wymianie tranzystora ruszyła, ale po wejściu na nią silnik zatrzymuje się
(at)Strumien swiadomosci swia Mógł Autor załączyć foto na wstępie, nie było by spekulacji. Generalnie większość znanych mi bieżni ma silnik DC.
Zacznijmy od podstaw , czyli kiedy smarowałeś pas bieżni? Błąd silnika o którym czytałeś , może równocześnie oznaczać zbytnie obciążenie prądowe silnika i zabezpieczenie zatrzymuje bieżnię w celu ochrony przed zniszczeniem
Taśma jest dobrze nasmarowana wydaje mi sie że problem dotyczy elektroniki lub silnika.
Popatrz na szczotki (pod osłonami po obu stronach silnika) i stan komutatora. Po pomiarach widać, że może być problem ze stykiem szczotka komutator.
Kupiłem bieżnię elektryczną,gdy ją włączyłam po 10 minutach zaczęło być czuć swąd spalenizny z silnika.Co może być przyczyną tego?Co zrobiłem nie tak?Czy uszkodził się silnik?
Witam. Silnik od odkurzacza - wybór najgorszy z możliwych. 1. Ogromny hałas (pisali już o tym moi przedmówcy). 2. Silniki te muszą być w czasie swojej pracy chlodzone, a więc wlot, wylot powietrza, 3. Silniki te nie nadają się do dlugotrwałej pracy 4. Ich moment silnie zależy od obciążenia. Potrzebną moc silnika latwo obliczysz, a mianowicie z jaką...
Nie stały plus tylko po zapłonie,leci do bieżni na kole zębatym przekładni ślimakowej,i podtrzymuje zasilanie silnika po wyłączeniu manetki do momentu aż ramiona zjadą do samego dołu Ja będę lepszy - podłączasz tak aby po wyłączeniu manetki napięcie po stacyjce było na odpowiedniej bieżni. Samo hamowanie odbywa się na innej bieżni i polega na zwarciu...
Udało się naprawić??mam podobny problem. Wszystko działa na panelu, nie wyskakuje błąd A taśma nie chce ruszyć. Silnik jest sprawny
Klekotanie jako hasło jest mocno nieprecyzyjne... Klekot wtrysków - zawieszonych lub mocno lejących można poznać... Dlatego z głupia frant spytam, czy myślałeś o kole pasowym dwumasowym? Jeżeli wybiją się gumy w dwumasie pasowej, to jest wtedy wyraźny KLEKOT podczas pracy, zwłaszcza na wolniejszych obrotach... Sprawdzałeś? To jest myk myk, dużym śrubokrętem...
Tak, tylko jeszcze ważne było by w jaki sposób ten silnik był sprawdzany i co w silniku było sprawdzane.
Sprawdź jeszcze czy krańcówki przy silniku podnoszenia są sprawne tzn czy dają sygnał , że bieżnia jest wypoziomowana (w pozycji do startu bieżnia ma być opuszczona )
Rozmagnesowanie się magnesów nastąpiłoby po przekroczeniu przez magnesy temperatury Curie. Dla magnesów ferrytowych wynosi ona 450C, a dla neodymowych 420C. Chcę zobaczyć jak silnik w bieżni przekracza 400 stopni nie paląc uzwojeń, nie topiąc pasa po drodze i obudowy.
Aplikacja to sterownik tranzystora IGBT w sterowniku PWM silnika prądu stałego (bieżnia elektryczna).
Do sprawdzenia dostałem sam sterownik silnika, niestety nie całą bieżnię, a na wyświetlaczu pojawia się błąd silnika E-2.
Dziękuję za odpowiedź! To będą bieżnie Silnik elektryczny: moc szczytowa (kW / KM) 2,2 / 3,0 Silnik elektryczny: moc trwała (kW / KM) 1,3 / 2,0 Pozdrawiam Przemek
To prawda , zapomniałem o czujniku ( taki sam jak do licznika rowerowego) daje informacje zwrotne do procesora aby można było ustalić i regulować prędkość bieżni ale sprawdź silnik.
Zaczął bym od silnika, wyjąć go i sprawdzić na sucho po za bieżnią . będą jakieś opory czy z przekładni czy z silnika .
Witam, u mnie jest taki problem: po wciśnięciu start bieżnia rusza a silnik podnoszący bieżnię kręci cały czas w jedną stronę grzejąc się przy tym. Próby podniesienia z komputera wyżej czy niżej nic nie dają, silnik kręci non top obniżając bieżnię. Czy ktoś spotkał się z taką bieżnią i taką dolegliwością? Oglądałem płytkę i układy to wyglądają OK.
Cześć, [bieżnia elektryczna] Silnik napędza pasek wielorowkowy, który napędza rolkę pasa bieżni. Długość paska wielorowkowego zmienia się z 681 na 667, do czego będzie potrzebna drobna regulacja rolki odbiorczej- rolkę pasa bieżni. Koła pasowe zostają te same, zmienia się tylko długość paska wielorowkoego. Czy prędkość pozostaje ta sama? czy będzie...
Uszkodzona płyta sterujaca, duże opory napędu, uszkodzony silnik.
Problem z silnikiem lub jego sterowaniem. Możliwe uszkodzenie termistora lub przegrzanie silnika.
Witam. Mam uszkodzony sterownik silnika bieżni MKS DTPB10-P-INCLINE 3 pinowy. Czy ktoś wie jaki jest symbol ukladu scalonego U101.
Jak coś iskrzy , to nigdy nie jest to "normalne" :-) Sprawdź czy są tam jeszcze szczotki w tym silniku
Witam. Potrzebuję pomocy w kwestii naprawy bieżni BH Fitness z płytą sterującą silnikami ZH-KQSI-002(2,5). Ktoś szybciej naprawiał tę płytkę. Zostały wymienione tranzystory sterujące silnikiem bieżni na FQA24N60 nie wiem jakie były w oryginale. Bieżnia popracowała miesiąc i po tym czasie przestała działać. Na wyświetlaczu wyświetlił się błąd silnika...
Witam Sprawdź czy dochodzi napięcie do silnika tom po pierwsze po drugie rozbierz panel i wrzuć zdjęcia dobrej jakości to coś może pomogę.
Witam, Z tego co wywnioskowałem to te bieżnie nie mają odpowiedniego chłodzenia. Mam 2 takie bieżnie i już raz naprawiałem w nich silniki. Teraz kolejny raz 1 silnik się spalił!. Kto to w ogóle wymyślił?!? Silnik prądu stałego 260V 8A nie mogę nigdzie dostać zamiennika bo to chyba z Chin pochodzi. No i problem z naprawą! Nie polecam Kettlera z silnikiem...
Wszystko ok jest z pasem na to wygląda... Ale jedna dziewczyna która biega mówiła mi że chyba trochę głośniej chodzi ta bieżnia, tylko nie wiem co miała na myśli... Silnik czy pas... Pamiętam że stara bieżnia gdy silnik już zdychał to chodziła tak głośnio jak cyrkularka ;) Ile jest w stanie wytrzymać silnik w takiej bieżni? Wiatrak chodzi, wydmuchując...
Witam silnik prądu stałego , bieżni stracił moc jak się na nią wejdzie , kreci szybciej niż normalnie powinnien
Płyta wróciła. Bieżnia działa lecz nie ma mocy. Silnik do wymiany lub do naprawy.
po przyciśnięciu przycisku start i odepchnięciu nogą pasa, przekaźnik załącza się, chwilkę chodzi po czym wyświetla błąd E 21. Bez odepchnięcia Pasa błąd wyświetla się również po chwili. Jakiś czujnik bieżni (raczej silnika) może sprawdza czy jest w ruchu?
Witam, Próbuje uporać się z tą bieżnią, po wciśnięciu start bieżnia rusza a silnik podnoszący bieżnie kręci cały czas w jedną stronę grzejąc się przy tym. Czy ktoś spotkał się z taką bieżnia i taką dolegliwością? Oglądałem płytkę i układy to wyglądają OK. Próby podniesienia z komputera wyżej czy niżej nic nie dają.
Wymieniłem też pasek A nie jest zbyt luźny? Myłeś pasek i bieżnie na których "siedzi"? Jeżeli tak - pozostaje sam silnik, a konkretnie stabilizator obrotów lub/i komutator.
Są bieżnie gdzie są falowniki i silniki bezszczotkowe. Owszem, ale ta do nich nie należy, wiec po co wyskakujesz z tym ,,falownikiem"?
Skończyło się na wymianie tranzystorów i silnika ,który ponoć zrobił zwarcie.
Wygląda więc to na uszkodzenie w sterowaniu silnika . Niestety dalsza pomoc w tej formie została wyczerpana . Pozostaje zaprosić serwisanta
Witam, a może są tak naprawdę 2 wyprowadzenia tylko zmostkowane. Miałem tak w pompie, miała 4 wyprowadzone, ale połączone po 2. Albo faktycznie siedzi tam nie jeden a kilka połączonych kondensatorów. na ebay znajdują się podobne gdzie 2 wyprowadzenia wspólne i do tego 3 wyprowadzenia w 3 różnej pojemności kondensatorów.
Witaj! To jest autorewers więc duże koła mają się kręcić w przeciwnym kierunku. Długi pasek biegnie po bieżniach: silnika i dużych obu kół zamachowych. Mały pasek biegnie po małej bieżni koła lewego i po bieżni sprzęgła (sprzęgło to to kółko nad lewym dużym kołem). Duży pasek ma na dość dużej powierzchni oplatać koło lewe, natomiast po kole prawym idzie...
Jak założyć pasek na bieżnię talerza i rolkę silnika? 1. Zakładasz pasek na bieżnię talerza zdjętego z osi. Odpowiednio dobrany pasek nie spadnie z bieżni. 2. Zakładasz talerz na jego oś. 3. Obracasz talerz do momentu, w którym w otworze w talerzu, zobaczysz rolkę silnika. Przy pomocy pęsety naciągasz pasek na oś silnika. Inny patent, to włożenie pomiędzy...
Sprawdź motor DC. Tam jest, o ile się nie mylę 180V motor DC. Często w wypracowanych bieżniach komutator zalepia się pyłem grafitowym i obciąża układ wykonawczy. Może również być wada uzwojenia. Motor można sprawdzić podłączając do zwykłego prostownika 12V. Prawidłowo działający powinien swobodnie obracać się nawet przy napięciu 12V. Zresztą prędkość...
Nie widzę dokładnie - na osi silnika też są dwie bieżnie? Tak, na osi silnika też są dwie bieżnie. Zastanawia mnie też dlaczego na kole sprzęgła też są dwie bieżnie.
bieżnia obciążenie silnika bieżnia naprawa silnika silnik bieżnia bieżnia
rozruch transformatora hamulec grzać bezpiecznik wycieraczka tylny
płyta ceramiczna amica kuchenka amica 53gg5 43zptgn
Montaż podsufitki Passat B5 FL do B5: Wymagane modyfikacje Ograniczenie przepływu przez filtr hydrauliczny - co oznacza?