Kolego owik odejdź ze spuszczoną głową a nie jeszcze cwaniakujesz łożyska wymienia się na odrzutniku słomy a nie w odrzutniku. Dalej bijesz pianę pisząc nic nieznaczące posty. Zmień opis na klepacz a nie Pan Technik Mechanik Samochodowy, nie rób wstydu ludziom zajmującym się mechaniką.
linki odczepiają się bez problemu ale i bez odpięcia powinno się udać wbić bieg
Proszę. 1,98 litra (Turtela CVT/ N.G.)
Wlacz bieg i zobacz czy polosie sie kreca.Moze byc ukrecony przegub.
Napisz mi który to jest Punto: 1. 1993-1995 2. 1995-2000 Stawiam na ten drugi. Jeśli tak - masz tu screena i znajdź miejsca które oznaczyłem na czerwono. Sprawdź ich stan. Jeśli wszystko w środku masz ok - to tylko zawieszenie mechanizmu musi być uszkodzone (przesuwa się). Ciężko mi ocenić jeśli tego nie widzę http://obrazki.elektroda.pl/6552584900_1...
koledzy skrzynia w aucie to manual z automatyczną zmianą biegów
1. Rozbierz licznik i zobacz, może jest spalona. 2. Przeczyść styki przy tylnej klapie, często nie łączą. 3. Zależy w jakim stanie jest reszta układu, jeśli skorodowana- wymienić. A jeżeli wydech jest uszkodzony mechanicznie to wystarczy pospawać. 4. Wymienić silnik dmuchawy, może ma uszkodzone łożyska. Bądź używać dmuchawy na niższym biegu.
tak zostaje na obrotach po zmianie biegów
Na pewno powodem ciężkiego wbijania biegów jest sprzęgło [ słabo wyprzęga]To że napawałeś wyprzęgnik wcale nie spowoduje lepszego działania sprzęgła . Tłoczek pompki powinien cofać się swobodnie do samego końca [ przy podniesionym pedale] , powodem słabego cofania może być pęknięta sprężyna w pompce .Pozdrawiam Zbyszek
Sprzęgło chodzi idealnie lekko, żadnych zgrzytów przy zmianie biegów...
Auto jeździ codziennie. Ostatnio ciężko było wbić bieg na ciepłym silniku na zimnym działało więc próbowałem linką podkręcić i wyregulować aż wydawało mi się że się udało. Niestety następnego dnia odpaliłem auto odjechałem normalnie a w trakcie drogi nie mogłem wbić biegu. Podregulowałem linkę ruszyłem normalnie odjechałem a potem znów to samo po godzinie...
da się, układ połączeń jest szeregowy, ale tą drogą pozbawisz się części stopni regulacji.
To wszystko jest w silniczku.P
to normalka w Punto, jeżeli często używasz dmuchawy to w łożyskach zbiera się masa brudu, i wzrasta opór, musisz wciągnąć wentylator, przeczyścić, i podlać łożysko np. wd40, możesz zamienić bezpiecznik na większy, sprawdz jaki masz, u mnie z 30A działa bezproblemowo, a nie wiem dlaczego fabrycznie była 20 i systematycznie na 4 biegu wywalało. Powodzenia
Zwarleś przewody i zaświeciło czy nie ? (oczywiście przewody od czujnika?
A jaki wlałeś olej do skrzyni,bo tak wygląda jakby biegi kleszczyło.
No to czeka (at)oni123 wymiana sprzęgła w tym Punto.
Usterki szukaj w silniczku.
Linke wymienia się od spodu? Czy od góry też idzie sobie jakoś poradzić? Coś trzeba wykręcać, czy wszystko ładnie wychodzi i wkłada się nową?
Sprzęgło do wymiany na 99%.
problem ze stykami wyłacznika krańcowego ( na ślimacznicy)
Przeważnie uszkodzone bieżnie przegubów wewnętrznych , dla pewności sprawdź czy mechanizm różnicowy nie ma nadmiernego luzu (łapiąc za przeguby wewnętrzne i ruszając góra dól) ..
Równie dobrze mogła wypaść półoś ze skrzyni. Też nad tym myślałem, ale nie pasowało mi to, że nastąpiło to przy zmianie biegu.
https://obrazki.elektroda.pl/2752258600_... https://obrazki.elektroda.pl/2752258600_...
Witam. W temacie skrzyni biegów Punto , to wg. książki napraw ( WKIŁ aut. KOŚMICKI ) twój typ FIAT-a powinien mieć skrzynię biegów typu C514.510 LUB 513 a czy podejdzie od innego to raczej patrz po typie który napisałem
Miernikiem sprawdzałem.o jaka kontrolki chodzi?W
Wtam Czy można wymontować z fiata punto 1.7td sam silnik bez wyciągani skrzyni biegów.
Trzeba odkręcić 5 śrub (na jednej jest nakrętka masy zespołu napędowego) i wyjąć cały wybierak, na zamontowanych ta dźwignia ni ch... nie wejdzie na swoje miejsce
Ten korek jest najprawdopodobniej „do stożka ” i żadna śruba Ci nie spasuje . Szukaj korka spustowego ze skrzyni biegów od fiata , najprawdopodobniej jakieś starsze punto powinno pasować .
Gdyby rezystor padł, to nawiew działałby tylko na najwyższym biegu.
mam zepsutą skrzynie biegów w fiacie punto, sam chciałbym ją naprawić od czego mam zacząć??? biegi wchodzą normalnie, prędkościomierz wskazuje. A w skrzyni słychać zgrzyt.
Jeszcze raz sprawdź poduszki silnika oraz skrzyni biegów.
Chłopie, zasilanie po stacyjce jest stałe na silnik, na 4 biegu nie działa? Sprawdzasz zasilanie na silnik, żarówką, nie miernikiem, jeśli jest to sprawdzasz silnik, jeśli nie ma, sprawdzasz dalej zasilanie w kierunku wyłącznika. czy wchodzi na wyłącznik, czy wychodzi na rezystor na poszczególne biegi. Jeśli nawiew działa na najwyższym biegu, padł bezpiecznik...
Wygląda że rozleciał się włącznik, rozbierz konsole i sprawdz włącznik probówką .
Witam. Wymień opór wentylatora. Zamontowany jest pod schowkiem pasażera obok wentylatora (uszkodzony opór 1 biegu).
Tak to nic nie sprawdzisz, różnicowy działa. Podnieś cały przód, symuluj obciążenie delikatnie hamując i wtedy słuchaj.
Temat stary i częsty cięgna zmiany biegów
A czy ktoś mógłby polecić mi www z ilustracyjnym opisem jak wymienić olej w skrzyni biegów w Punto 1, 75 SX, rok 97, przebieg 149 tys? No chyba, że jest to trudniejsze niż wymiana oleju silnikowego, to moje umiejętności mogą okazać się za skromne. Pozdrawiam i dziękuję.
Z tego co napisałeś rozumiem że na benzynce jest ok. Czy gaśnie tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła czy również na postoju. Jeże tylko podczas jazdy to czy przewód zasysający powietrze do filtra powietrza jest odwrócony do tyłu(w stronę komory silnika) tak żeby powietrza do niego nie napędzał podmuch podczas jazdy?Jeżeli nie to zrób to. Jeżeli...
W moim Fiacie Punto(2004 rocznik) prędkość z tego co kojarzę jest odczytywana z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegów.
Fiat eper online, wpiszesz Vin i pokaże nr orginalny. Potem zamieniasz na intercars.pl i masz nr zamiennik. Powodzenia
Poduszki pod skrzynią i silnikiem oki?? Sprawdź przegub. Tylko na 3 i 4 biegu??
Typowa usterka bezpiecznika termicznego znajdującego się na rezystorze. kup zabezpieczenie na 240 °C i zamontuj. Nie traktuj tego jako poradę - możesz też zmostkować zabezbieczenie na dzień dopóki nie kupisz bezpiecznika.
pompa chyba jest ok, bo bo jak trochę się przejdzie na benzynie to kilka razy potem normalnie odpali od strzała. Nie wiem co jest a jak się nagrzeje to na gazie ciężko idzie trzeba delikatnie gazu tylko dotykać żeby normalnie przyspieszał inaczej np. przy 80km/h po wciśnięciu w podłogę już nie przyspiesza na 5 biegu
Sprawdz czujnik temp. wody na 99% walnięty,częsty objaw w tym modelu,miałem kilka takich przepadków,obserwując temp. wody na kompie widać jak skacze temp. ostatnio na ciepłym silniku temperatys "spadła do -30stopni"ciekawe co? a tym czasie komp załącza ssania o obroty w góre.
Czy obroty biegu jałowego nie są podniesione, czy "pompowanie" pedałem hamulca powoduje wahania obrotów silnika na biegu jałowym?
Tak P1702 oznacza włączenie kontrolki usterki skrzyni automatycznej, ale dalej mamy: usterka obwodu TRS (Transmission range sensor) to znaczy że jest problem z przełącznikiem wielofunkcyjnym (selekcjonerem). Przyczyn należy szukać w połączeniach elektrycznych skrzyni biegów (kostki, wtyczki pomiędzy skrzynią a komputerem).
Od założenia tematu minęło kilka lat jednak podzielę się rozwiązaniem z potomnymi. Winę za uszkodzenie felg ponosiła uszkodzona pół oś skrzyni biegów.
Dziękuje serdecznie:) A teraz pytanie:) Czy można czymś zastąpić rezystor? (nie mam go wogóle) żeby wentylator działał na jakim kolwiek biegu?
Korzystam normalnie, to znaczy gdy stoję to auto mam na luzie i nie trzymam nogi na sprzęgle. Wciskam je tylko gdy zmieniam biegi.
Sprawdź poduszkę skrzyni biegów, ta pod akumulatorem.
Taka zmiana zazwyczaj jest nieopłacalna. Oprócz tego co podałeś zazwyczaj wiązka silnika z kompletnym osprzętem. Najczęściej skrzynie biegów. Mocowanie zespołu napędowego do komory silnikowej.
Lepszym wytłumaczeniem jest, że zmienił się właściciel, co oznacza inne nawyki, inne sposoby traktowania lewarka - jeśli coś u poprzedniego właściciela wytrzymałoby jeszcze rok, u Ciebie mogło rozpaść się po 15 kilometrach... To tylko przykład, bo w przypadku komisu, ciężko mówić o wieloletnich nawykach...
Dzięki, przynajmniej jedno mogę wykluczyć, jutro jadę na komputer może coś konkretnego wykaże, albo zelżeje mróz a punto samo się naprawi. :)
a na którym biegu?
A co by on na skrzyni biegów mierzył??
Sprawdź ciśnienie paliwa powinno być ok. 3,5 bar.
Auto jaki mam przebieg ?? Było wymiennie już sprzęgło?? Może być wina sprzęgła ( spróbuj 'podciągnąć' je) ale sprawdź jeszcze poziom oleju w skrzyni biegów, w najgorszy przypadku masz zużyty synchronizator koła zębatego drugiego biegu.
NIkt nie ma pomyslu? czyli pewnie nie mozna postawic diagnozy bez rozbierania skrzyni
mk1. zbadam zatem czujnik temperatury płynu... Po nagrzaniu trzyma obroty. Co do dynamiki auta, z tego co pamiętam od jego użytkowników, to auto na 2-gim biegu lubiło samo lekko przyspieszać bez naciskania gazu, więc chyba jest to odpowiedź na pytanie o biegi.
a ja proponuję sprawdzić o ile tam jest tylna poduszkę skrzyni biegów.
Przeguby w Puntach są trwałe jednak tak jak poprzednicy pisali mogłeś trafić na nieuczciwego mechanika,a może samochód był kiedyś po wypadku i nie został nalezycie naprawiony. Może być przesunięta skrzynia biegów.
Usczelniono przy okazji innej operacji.
Nie ma pod ręką schematu, ale wypalone styki stacyjki mogą dawać taki efekt. Zmierz napięcie przed i za stacyjką (np. na bezpieczniku od światła cofania) w momencie naciśnięcia hamulca i włączonym wstecznym biegu, zobacz czy się różnią i o ile.
Ale bez odpalenia silnika może nie włączyć biegu, miałem kiedyś Fiata Punto ze skrzynią manualną zautomatyzowaną i bez odpalenia silnika sterownik nie włączył biegu.
Jeżdżąc tym autem starałem się nie przekraczać 2500-3000rpm... to jednak jest silnik 8V i nie ma co go za wysoko kręcić w codziennej eksploatacji. Pomyśl nad zmianą przełożenia głównego w skrzyni by ją trochę wydłużyć albo nie używaj niskich biegów.
proponuje sprawdzić czy na 4 tym biegu wychodzi napięcie z przełącznika sterującego wentylatorem
Zacial sie silnik krokowy albo przepustnica otwarta na biegu jalowym.
Witam serdecznie. Mam problem z wybieraniem biegów w Fiacie Punto z 1995 r, samochód ma 190 tys.km, oraz sześciobiegową skrzynie biegów. Problem polega na tym że z trudnością zapinam pierwszy, trzeci, i piąty bieg. Drugi, czwarty i szósty wbijam bez problemu. Lewarek ciężko chodzi aż nie nie raz ręka boli od zmiany biegów. Olej w skrzyni został zmieniony,...
witam, poszukuję informacji na temat działania prędkściomierza w punto I , czy w tym aucie czujnik prędkości jest w skrzyni biegów czy sygnał idzie z ABS?
Albo uszkodzony!- Sprawdź napięcie podczas pracy na biegu jałowym.
Witam! Mam następujący problem w samochodzie Fiat punto 1.2 44kw. Otóż na postoju wchodzą biegi, po uruchomieniu silnika żaden bieg nie chce wejść, na dodatek przy wciśnięciu sprzęgła na uruchomionym silniku słychać szum. Czy to sprzęgło definitywnie kwalifikuje się do wymiany czy może to być też inna usterka? Pozdrawiam.
Albo wentylator nie ma drugiego biegu albo masz bardzo brudny skraplacz (chłodnice)
Witam Mam problem ze skrzynią biegów w punto, jest to automat- na moje nie szczęście . nie mogę sobie z nią poradzić. naprawiałem ją już 2 razy za każdym razem jest to samo przerzucam na bieg a on stoi i lekko tylko drgnie była sprawdzana na komputerach 2 nie zależnych od siebie. i nic wszystko ok od naprawy do naprawy chodzi jakieś 2 miesiące . Olej...
Cześć, posiadam grande punto 1,4 silnik traci moc na benzynie i mono wibruje na biegu jałowym, kiedy przełączy się na gaz problem znika silnik pracuje równo i cicho bez żadnych problemów. Jakieś pomysły co może być przyczyną?
Od akumulatora idzie przewód masowy po drodze zaczepiony jeszcze obok podstawy akumulatora, później umocowany do skrzynki biegów obok hydraulicznego siłownika sprzęgła oraz czujnika wstecznego biegu nakrętką 8.
Inna moc wynika z zastosowania innych przełożeń skrzyni biegów. Ja mam Punto z 1999 roku i ma 86 koni, a nowe Punto z tym samym motorem ma 80.
Bo podczas jazdy krokowiec benzyny zawiesza obroty żeby podczas zmiany biegu nie szarpało.
Pewnie rozleciał się jakiś element popychacza/wysprzęglika hydraulicznego. Silnika nie trzeba wyciągać a sprytny mechanik wymieni wysprzęglik (i ew pompę), oraz odpowietrzy w godzinę. Cena? Hmm, to zależy od kosztu części i robocizny danego warsztatu. Zapytasz mechanika, to się dowiesz. Zaznaczone elementy znalazł byś w kabinie na podłodze a nie na...
Może przekaźnik wentylatora się "skleił" - spotkałem się z tym w Bravie - też z klimą. Może być też uszkodzony presostat lub jego obwód (kabelki, wtyczka...) i centralka wtrysku "myśli", że trzeba włączyć drugi bieg wentylatora.
Może masz za małą szybkość do 4-tego biegu stąd te szarpania.
Ty masz mechaniczną przepustnicę i klasyczny regulator (silnik z "grzybkiem" który się wysuwa lub chowa, zamykając lub otwierając dodatkowy kanał powietrzny - doprowadzenie powietrza pod przepustnicę). W twoim przypadku należało by zacząć od podpięcia się do Euroscana, wymontowania regulatora biegu jałowego (2 wkręty) i wykonaniu jego testu. Co do IMMO...
W Fiat Bravo II T-Jet z roku 2009, którym jeżdżę były to łożyska w skrzyni biegów. U mnie zostały wymienione jeszcze na gwarancji.
Wydaje mi się że mój problem leży w elektronice. Automatyczna skrzynia biegów sterowana jest elektronicznie wiec zwracam sie tu o pomoc
Jak wygląda wieniec.Ewidentnie bendix blokuje się na wieńcu skoro po pohuśtaniu na biegu auto zapala.
Jak słabo grzeje to może zakamieniona nagrzewnica ??
W puntach mk.1 były 3 silniki o pojemności 1249ccm o mocach 60KM, 75KM i 86KM - odpowiednio 8V SPI, 8V MPI, 16V MPI. Silnik 1.4 w Polo ma większy moment obrotowy i inaczej jest zestopniowana skrzynia biegów, na I, II biegu zostawia Punto w tyle, ale Punto ma większą Vmax i jego silnik się "wyżej kręci". Może masz zadbane Punto i porównywałeś z zajeżdżoną...
A czy skrzynia 6-biegowa od Fiata GP 1.4 16 v będzie pasowała do mojego?
Skoro go kupiłaś i nie dołożyłaś ani złotówki, a przestał jechać po redukcji biegu, to ja bym zaczął od tego co należało zrobić zaraz po zakupie - czyli wymiany rozrządu (i przy okazji pompy "wody")... Twoje szczęście że to silnik bezkolizyjny i nawet jak pasek przeskoczy to nie ma tragedii (a przestawiony o 2-3 "ząbki" nawet jeszcze jakoś chodzi)....
Witam. Również mam Punto I 1.1 z 97r. Również wymieniałem olej w skrzyni. Przed tym jednak oczytałem się co niemiara. Wszyscy tzn 99% radzili by wlać olej taki jaki był, z tego co pamiętam była to TUTELA. Natomiast CI którzy się nie zastosowali właśnie narzekali, że biegi ciężko chodzą itd. Ja zastosowałem oryginalną TUTELE i problemów żadnych nie mam,...
Miałem identyczny problem, usterka okazała sie banalna, zanieczyszczony jakimś nalotem wlot powietrza przy przepustnicy. zaznaczone na schemacie strzałka http://obrazki.elektroda.pl/5087959300_1...
Witam, nie znalazłem nigdzie podobnego problemu, więc postanowiłem zapytać, czy ktoś ma podobnie. Chodzi o wrzucanie pierwszego biegu w punto z 1995 roku 75 ELX, w sumie nie ma z nim większych problemów, ale zauważyłem, że gdy hamuję i samochód praktycznie stoi (porusza się naprawdę minimalnie), nie mogę wrzucić jedynyki. Dopiero jak nacisnę na pedał...
Czy pedał hamulca na zgaszonym silniku i włączonym pracuje tak samo ? Czy hamujesz hamulcem i silnikiem czy tylko hamulcem (auto na luzie bez włączonego biegu lub wciśnięte sprzęgło ) ?
A jest możliwość, aby za to odpowiadał czujnik biegu jałowego, sterownik silnika? Mechanik zaproponował jeszcze odłączenie gazu od silnika 🤔
Odświeżam temat. Zauważyłem na komputerze, że ciśnienie na listwie wtryskowej skacze 26000-30000 kPa na biegu jałowym. Tak ma być? Dodano po 39 Zauważyłem na komputerze, że ciśnienie na listwie wtryskowej skacze 26000-30000 kPa na biegu jałowym. Tak ma być? (at)ElektrodaBot
W 90 % aut jest to tunel środkowy. Niektóre mają po środku przy dźwigni zmiany biegów a niektóre bliżej grodzi.
jakimś cudem wyresetowało ci sie koło foniczne z pamieci ECU. rozgrzej silnik do 80 stopni a nastepnie wprowadz go na 5000 rpm potrzymaj 2 sekundy i puść pedał gazu zeby obrotu spadły do obrotów biegu jałowego. czynność powtórz 3 razy a kontrolka powinna sama zgasnąć
a pali Ci więcej paliwa? może dostaje Ci się gdzieś lewe powietrze
Witam. Koledzy mam pytanie odnośnie Punto 2 1.9 diesel bez turbo. Jestem trochę w patowej sytuacji, gdyż przebywam w UK. Mianowicie od 4 dni auto jak silnik jest ciepły, to nie chce odpalić. Świeci mi się check na czerwono. Jak ostygnie, pali od kopa. Gdzie szukać tak w skrócie gdyby ktoś miał jakiekolwiek sugestie?Ps. Dodam tylko, że na 4 biegu przy...
Spróbuj nasmarować połączenia ruchome przy samym lewarku zmiany biegów, i sprawdź czy przypadkiem któraś linka nie staje w pancerzu, też będzie podobny objaw.
punto biegi punto biegi ciężko punto grande biegi
kabel ethernet przerywa konicaminolta skanowanie router uderzenie piorun
pompa membranowa esperanza ev106
Podłączenie gniazda siłowego 4-przewodowego na 5-przewodowe Epson L805 - migające diody po włączeniu: przyczyny i rozwiązania