Poza tym pedał sprzęgła jest bardzo twardy. Wymiana wysprzęglika coś da czy lepiej nie tracić kasy na to i robić sprzęgło? ] Jak przy zgaszonym silniku biegi wchodzą dobrze, to jest problem ze sprzęgłem. No chyba że to kwestia regulacji czy rozklekotanego mechanizmu . A twardy pedał nie wróży nic dobrego. Tak czy tak wyjdzie wszystko po demontażu....
PK6 -pojemność 2.4l Tranself TRP 75W80
Niemożliwe aby półosie były uszkodzone. Czeka ciebie rozbieranie skrzyni biegów. Wysoki koszt naprawy. Poprawiłem pisownię. Usunąłem zbędny wulgaryzm. Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.
W Lagunach częstą usterką było wyskoczenie pierścienia zabezpieczającego mechanizm różnicowy, powodowało to usterkę jaką opisujesz. Zdemontuj lewą półoś (od strony kierowcy) i sprawdź czy z mechanizmu różnicowego nie wypadło zabezpieczenie razem z podkładką. Jeśli masz szczęście i zabezpieczenie ocaleje zamontuj z powrotem i jazda. Masz już zbyt duży...
Szukajka forumowa nie działa? Było już pisane o tym, albo tuleja na prawej półosi, albo zabezpieczenie w mechanizmie różnicowym.
Nie pamietam czy to dotyczylo tez golfa z tego roku, ale byly wadliwe lozyska w skrzyniach 6cio biegowych i wlasnie tak sie to objawialo jak piszesz. Podjedz na diagnoze do innego warsztatu to sie dowiesz cos wiecej.
Takie problemy to 99% niepełne wysprzęglenie. Powodem może być naciągnięta linka sprzęgła, (lub problem z hydraulicznym wysprzęglikiem , nie wiem jak jest w tym aucie), uszkodzenie mechanizmu wyciskowego sprzęgła lub łożyska wyciskowego. Przyklejenie raczej bym wykluczył bo wtedy III biegu też byś nie wbił ( z resztą nie słyszałem żeby coś takiego było...
Kończy się sprzęgło.
Może i linki, a może być i oznaka braku oleju w skrzyni.
Kolego, bo nie rusza się zębatką, tylko należy skrzynie kręcić od strony sprzęgła i może tak być, że dopiero z olejem i przy obrotach będzie skrzynia chodziła. Kolego, pomyśl przecież w miejscu tez ciężko wrzucić 3 czy czwarty bieg trzeba delikatnie ruszyć, aby tryby weszły.
czyli sprzegło sie zepsulo? Wróżyć można z kart....Nie wiem jak jest w Golfie III ( nie chce mi się szukać w necie) Sprawdź czy dźwignia przy skrzyni "pracuje" w momencie wciskania sprzęgła. Dodano po 3 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Może to pomoże :)
Trzeba rozebrać i sprawdzić co się popaprało. Nikt nie ma szklanej kuli żeby przewidzieć co tam dokładnie siedzi. Na pewno synchronizacja 3 biegu. Może i koła zębate 3 biegu.
nie stać mnie na kosztowna naprawę w.warsztacie, no chyba ze to jedyna opcja Niestety, to jedyna opcja, jesli nie jestes mechanikiem (mechaniczka ?) i nie masz kogos o tym fachu w rodzinie.
Na pewno powodem ciężkiego wbijania biegów jest sprzęgło [ słabo wyprzęga]To że napawałeś wyprzęgnik wcale nie spowoduje lepszego działania sprzęgła . Tłoczek pompki powinien cofać się swobodnie do samego końca [ przy podniesionym pedale] , powodem słabego cofania może być pęknięta sprężyna w pompce .Pozdrawiam Zbyszek
Brak oleju w skrzyni biegów.
Raczej próbuje naciągnąć bo to nie sprzęgło. Jak je zbadał?? Mogę dać sobie rękę uciąć że to wysprzęglik bo na to objawy wskazują. Zanim uruchomisz silnik napompuj pedał sprzęgła z 20 razy do oporu, uruchom silnik i sprawdź czy jest lepiej ;)
To nie synchronizatory tylko sprzęgło. Poprostu nie odłącza silnika od skrzyni całkowicie, jakbyś jechał na pół-sprzęgle. Spotkało mnie coś takiego w moim Hyundaiu Accencie. Zapowietrzył sie wysprzęglik hydrauliczny. Po odpowietrzeniu było juz dobrze. Jeżeli skok siłownika jest odpowiedni, szukałbym przyczyny w samym sprzęgle.
Witam!Wymień linkę na zwykłą.
Coś dziwnie kolega to opisuje, jeśli by było tak że 1 na stałe została a wpina Ci się wsteczny bez problemu to wskazywało by na mechanizm zmiany biegów i układ blokowania wybieraka w tymże mechaniźmie. Tak czy inaczej skrzynia do "prucia". Chociaż biorąc pod uwagę ceny części do tych wynalazków to chyba taniej rozejrzeć się po szrotach.
Właśnie ona normalnie działała, a teraz nie. Żarówka sprawdzona i została wymieniona, lecz dalej nic.
Przeczytałem temat z linka i jeżeli faktycznie ta skrzynia tak ma (czego nie wiem) to jedyne co można napisać to: - jest tyle fajnych aut, a my ciągle te niemieckie szajsy kupujemy
Sprawa jest prosta jak budowa cepa : na samym wybieraku który wystaje z skrzyni producent nie zastosował uszczelniacza a jest tam łożysko igiełkowe które w twoim przypadku już sie zaciera. Popsikaj tam dość dobrze wd40 a usterka minie i nie zapomnij popsikać co jakiś czas. Dodam że za tą naprawę serwis łyka po 4 tyś.
Eeee miales krolowe zycia ogladac Baranekk😁
Witam mam ten sam problem tylko ze automat 1 do przodu i 1 do tylu tez 125. Biegi wchodzą bo czuc ale gdy daje gaz to nie jedzie ani do przodu ani do tylu gdy podniose tyl do gory kola delikatnie sie kręcą. Daj znac jak naprawisz co pomoglo. Wymiana sprzęgła pomogła a ty znalazłeś przyczynę?
Była nadzieja, że chrupnął przegub (dlatego pytałem, w którym miejscu), ale skoro biegi wchodzą bez wciśnięcia sprzęgła, to jest ono zerwane.
Doszedłeś kolego może co było ze skrzynią?
Ustawiałeś go na tych śrubkach i otworach, które są do regulacji ?
Spróbuj zrobić kalibrację sprzęgła prawdopodobnie nie działa ci wspomaganie i dlatego ciężko wchodzą biegi
Ale jak silnik sgasze to biegi wchodzą
Sprzęgło nie wysprzęgla do końca, szukaj przyczyny.
Witam, mam podobny problem w Renault Premium DXI 410 ze skrzynią manualną ZF. Łatwo przełączyć dużą skrzynię na małą ale w odwrotną stronę trzeba chwilę zaczekać, wtedy słychać dźwięk przełączenia ale wyższe biegi można włączyć jeszcze chwilę później. Dodatkowo blokuje 5,6 a włączają się jedynie 7 i 8. Stało się tak po umyciu samochodu myjką ciśnieniową...
Nie sprawdzałem tego, ale jak wymienia była poduszka to nie było widać żadnych wycieków ze skrzyni. Czy żeby sprawdzić poziom oleju trzeba ściągać skrzynię ? Znalazłem taką instrukcję http://obrazki.elektroda.pl/9331840500_1...
Witam.Ciągnik naprawiony,uszkodzone były tarczki w sprzęgle planetarnym w środkowej części skrzyni ,tam gdzie sterowanie sprzegła i rewers. :D
Źle odpowietrzone sprzęgło. Nie da sie tego zrobić metodą znaną z hamulców "pompuj - trzymaj", trzeba pchać płyn w odpowietrznik (np strzykawką)
Linki odpiąłem i sprawdziłem,chodzą luźno.Zanim silnik się zagrzeje biegi wchodzą idealnie .Po przejechaniu pięciu kilometrów biegi wchodzą jakby coś gdzieś się zaczepiało.
Man TGX 440 Manual Euro 5 - problem polega na tym że bardzo ciężko wchodzą biegi, wymieniony wysprzęglik odpowietrzony, co najciekawsze po zrobieniu kalibracji biegi przez jakiś czas wchodzą idealnie wystarczy chwila postoju i znowu bardzo ciężko jest wepchnąć bieg. Ktoś może miał podobny przypadek i podzieli się doświadczeniem
Jeżeli biegi na zgaszonym silniku wchodzą normalnie to uszkodzone jest sprzęgło.
Zanim się linka zerwała biegi wchodziły bez oporu
https://obrazki.elektroda.pl/7308551600_...
Pomiar w tym miejscu to jest za sprzegłami czy przed bo tu 17 bar trzyma film
Mam takiego Wojtka z 2002 roku posiadam go już 7 lat i szczerze mówiąc skrzynia nie jest w tych samochodach aż nadto rewelacyjna. Biegi ogólnie ciężko wchodzą w szczególności z 2 na 1 tak bynajmniej jest u mnie. olej wymieniany był i nie zauważyłem poprawy a więc ten typ tak ma...😁😁😁
Biegi tak samo nie wchodzą na nieuruchomionym silniku ?? Sprawdz również wybierak oraz linki najlepiej odpinając ję od skrzyni .
Żeby zmienić połówki musi załączać się 1 elektrozawór sterowany od sprzęgła. Jak wciśniesz sprzęgło to zestyk pod pedałem sprzęgła podaje prąd na pierwszy elektrozawór i podaje on powietrze na drugi elektrozawór ten bezpośredni na siłowniku połówek. Ten drugi jest włączany przez klawisz na lewarku. Jak podaje prąd to będzie włączana bodajże połówka,...
Problem rozwiązany - wymiana tulejek zmiany biegów, w bardzo popularnym sklepie internetowym oryg. 35 zł,dwie sztuki, tak pakowane.
Miałem taki problem - sprzęgło nie wysprzęglało należycie.
Tak czuć biegi wchodzą normalnie na zgaszonym bo porównałem to z drugim silnikiem,który jest sprawny wybierak jest ok bo jakiś tydzień temu silnik był rozbierany wlasnie przez wybierak bo wyskakiwaly biegi okazało sie ze śrubka mocujaca wybierak się urwała. Wkrecilem nowa zobaczylem czy biegi wchodzą i wszystko bylo ok,zlozylem silnik wymienilem sprzegło...
Zależnie od konstrukcji lewarka biegi wchodzą bardziej lib mniej po skosie. Jak z czwórki wbijasz piątkę to niejako pchasz dźwignię przód prawo. Skrzyni jest to absolutnie obojętne, konstrukcja całego układu zmiany biegów nie pozwoli na jej uszkodzenie.
Ewentualnie wysprzęglik, warto sprawdzić również wycieki płynu jeśli by go brakowało.
Żeby zakończyć temat powiem, że zostało wymienione sprzęgło. Po wstępnej diagnozie samochodu była typowana również dwumasa do wymiany, ale skończyło sie tylko na sprzęgle. A tak przy okazji: Jak trwałe sa dwumasy w benzynach, no i oczywiscie w takich Zafirach jak moja? Bo to, że w dieslach padają na potegę, to wiem już z własnego doswiadczenia i między...
To jest skrzynia zaprojektowana przez forda, więc szybciej części do skrzyni znajdziesz w pierwszym mondeo niż passacie, no chyba że zdecydujesz się na prace typu cięcie i spawanie nadwozia, sprawne skrzynie chodzą za 300zł za starą na złomie dostaniesz 100 , pytanie czy opłaca się kombinowac, 800zł to kosztują 6biegowe do wersji po lifcie które po...
wchodzą biegi wchodzą biegi seicento lekko wchodzą biegi
megane odpalić ściągacz łożysko odkurzacz rozwiązać obwód elektryczny
bateria macallister pilot cosmo
Volkswagen Crafter silnik stuka, gaśnie, błąd P1046 – wtryskiwacz, wiązka, diagnostyka Największe pojemności RAM w telefonach, tabletach, laptopach i przyszłość pamięci operacyjnej