Poza tym pedał sprzęgła jest bardzo twardy. Wymiana wysprzęglika coś da czy lepiej nie tracić kasy na to i robić sprzęgło? ] Jak przy zgaszonym silniku biegi wchodzą dobrze, to jest problem ze sprzęgłem. No chyba że to kwestia regulacji czy rozklekotanego mechanizmu . A twardy pedał nie wróży nic dobrego. Tak czy tak wyjdzie wszystko po demontażu....
PK6 -pojemność 2.4l Tranself TRP 75W80
Nie pamietam czy to dotyczylo tez golfa z tego roku, ale byly wadliwe lozyska w skrzyniach 6cio biegowych i wlasnie tak sie to objawialo jak piszesz. Podjedz na diagnoze do innego warsztatu to sie dowiesz cos wiecej.
Może i linki, a może być i oznaka braku oleju w skrzyni.
Trzeba rozebrać i sprawdzić co się popaprało. Nikt nie ma szklanej kuli żeby przewidzieć co tam dokładnie siedzi. Na pewno synchronizacja 3 biegu. Może i koła zębate 3 biegu.
Kończy się sprzęgło.
Brak oleju w skrzyni biegów.
Raczej próbuje naciągnąć bo to nie sprzęgło. Jak je zbadał?? Mogę dać sobie rękę uciąć że to wysprzęglik bo na to objawy wskazują. Zanim uruchomisz silnik napompuj pedał sprzęgła z 20 razy do oporu, uruchom silnik i sprawdź czy jest lepiej ;)
To nie synchronizatory tylko sprzęgło. Poprostu nie odłącza silnika od skrzyni całkowicie, jakbyś jechał na pół-sprzęgle. Spotkało mnie coś takiego w moim Hyundaiu Accencie. Zapowietrzył sie wysprzęglik hydrauliczny. Po odpowietrzeniu było juz dobrze. Jeżeli skok siłownika jest odpowiedni, szukałbym przyczyny w samym sprzęgle.
Niemożliwe aby półosie były uszkodzone. Czeka ciebie rozbieranie skrzyni biegów. Wysoki koszt naprawy. Poprawiłem pisownię. Usunąłem zbędny wulgaryzm. Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.
W Lagunach częstą usterką było wyskoczenie pierścienia zabezpieczającego mechanizm różnicowy, powodowało to usterkę jaką opisujesz. Zdemontuj lewą półoś (od strony kierowcy) i sprawdź czy z mechanizmu różnicowego nie wypadło zabezpieczenie razem z podkładką. Jeśli masz szczęście i zabezpieczenie ocaleje zamontuj z powrotem i jazda. Masz już zbyt duży...
Witam!Wymień linkę na zwykłą.
Szukajka forumowa nie działa? Było już pisane o tym, albo tuleja na prawej półosi, albo zabezpieczenie w mechanizmie różnicowym.
Takie problemy to 99% niepełne wysprzęglenie. Powodem może być naciągnięta linka sprzęgła, (lub problem z hydraulicznym wysprzęglikiem , nie wiem jak jest w tym aucie), uszkodzenie mechanizmu wyciskowego sprzęgła lub łożyska wyciskowego. Przyklejenie raczej bym wykluczył bo wtedy III biegu też byś nie wbił ( z resztą nie słyszałem żeby coś takiego było...
Kolego, bo nie rusza się zębatką, tylko należy skrzynie kręcić od strony sprzęgła i może tak być, że dopiero z olejem i przy obrotach będzie skrzynia chodziła. Kolego, pomyśl przecież w miejscu tez ciężko wrzucić 3 czy czwarty bieg trzeba delikatnie ruszyć, aby tryby weszły.
czyli sprzegło sie zepsulo? Wróżyć można z kart....Nie wiem jak jest w Golfie III ( nie chce mi się szukać w necie) Sprawdź czy dźwignia przy skrzyni "pracuje" w momencie wciskania sprzęgła. Dodano po 3 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Może to pomoże :)
Coś dziwnie kolega to opisuje, jeśli by było tak że 1 na stałe została a wpina Ci się wsteczny bez problemu to wskazywało by na mechanizm zmiany biegów i układ blokowania wybieraka w tymże mechaniźmie. Tak czy inaczej skrzynia do "prucia". Chociaż biorąc pod uwagę ceny części do tych wynalazków to chyba taniej rozejrzeć się po szrotach.
nie stać mnie na kosztowna naprawę w.warsztacie, no chyba ze to jedyna opcja Niestety, to jedyna opcja, jesli nie jestes mechanikiem (mechaniczka ?) i nie masz kogos o tym fachu w rodzinie.
Na pewno powodem ciężkiego wbijania biegów jest sprzęgło [ słabo wyprzęga]To że napawałeś wyprzęgnik wcale nie spowoduje lepszego działania sprzęgła . Tłoczek pompki powinien cofać się swobodnie do samego końca [ przy podniesionym pedale] , powodem słabego cofania może być pęknięta sprężyna w pompce .Pozdrawiam Zbyszek
Sprawa jest prosta jak budowa cepa : na samym wybieraku który wystaje z skrzyni producent nie zastosował uszczelniacza a jest tam łożysko igiełkowe które w twoim przypadku już sie zaciera. Popsikaj tam dość dobrze wd40 a usterka minie i nie zapomnij popsikać co jakiś czas. Dodam że za tą naprawę serwis łyka po 4 tyś.
Doszedłeś kolego może co było ze skrzynią?
Ustawiałeś go na tych śrubkach i otworach, które są do regulacji ?
Jeżeli okaże się, że wyświetlacz uszkodzony to mogę naprawić.
Sprzęgło nie wysprzęgla do końca, szukaj przyczyny.
Jeżeli biegi na zgaszonym silniku wchodzą normalnie to uszkodzone jest sprzęgło.
Przeczytałem temat z linka i jeżeli faktycznie ta skrzynia tak ma (czego nie wiem) to jedyne co można napisać to: - jest tyle fajnych aut, a my ciągle te niemieckie szajsy kupujemy
Witam, mam podobny problem w Renault Premium DXI 410 ze skrzynią manualną ZF. Łatwo przełączyć dużą skrzynię na małą ale w odwrotną stronę trzeba chwilę zaczekać, wtedy słychać dźwięk przełączenia ale wyższe biegi można włączyć jeszcze chwilę później. Dodatkowo blokuje 5,6 a włączają się jedynie 7 i 8. Stało się tak po umyciu samochodu myjką ciśnieniową...
Spróbuj zrobić kalibrację sprzęgła prawdopodobnie nie działa ci wspomaganie i dlatego ciężko wchodzą biegi
Źle odpowietrzone sprzęgło. Nie da sie tego zrobić metodą znaną z hamulców "pompuj - trzymaj", trzeba pchać płyn w odpowietrznik (np strzykawką)
Eeee miales krolowe zycia ogladac Baranekk😁
Witam mam ten sam problem tylko ze automat 1 do przodu i 1 do tylu tez 125. Biegi wchodzą bo czuc ale gdy daje gaz to nie jedzie ani do przodu ani do tylu gdy podniose tyl do gory kola delikatnie sie kręcą. Daj znac jak naprawisz co pomoglo. Wymiana sprzęgła pomogła a ty znalazłeś przyczynę?
Była nadzieja, że chrupnął przegub (dlatego pytałem, w którym miejscu), ale skoro biegi wchodzą bez wciśnięcia sprzęgła, to jest ono zerwane.
Trochę ciężko wchodziły biegi ale pedał sprzęgła chodził w porządku byłem u mechanika i powiedział że jak linka strzeli może ulec awarii sprzęgło.
Żeby zmienić połówki musi załączać się 1 elektrozawór sterowany od sprzęgła. Jak wciśniesz sprzęgło to zestyk pod pedałem sprzęgła podaje prąd na pierwszy elektrozawór i podaje on powietrze na drugi elektrozawór ten bezpośredni na siłowniku połówek. Ten drugi jest włączany przez klawisz na lewarku. Jak podaje prąd to będzie włączana bodajże połówka,...
Linki odpiąłem i sprawdziłem,chodzą luźno.Zanim silnik się zagrzeje biegi wchodzą idealnie .Po przejechaniu pięciu kilometrów biegi wchodzą jakby coś gdzieś się zaczepiało.
Ewentualnie wysprzęglik, warto sprawdzić również wycieki płynu jeśli by go brakowało.
W Unimogu U400 została wyremontowana skrzynia i zmienione sterowniki razem z elektrozaworami. Biegi nie wchodzą do przodu a do tylu już tak. Wyświetla się błąd (GS 3320 block valves (EPS), MG1 solenoid valve is open) gdzie szukać problemu?
https://obrazki.elektroda.pl/7308551600_...
Nie sprawdzałem tego, ale jak wymienia była poduszka to nie było widać żadnych wycieków ze skrzyni. Czy żeby sprawdzić poziom oleju trzeba ściągać skrzynię ? Znalazłem taką instrukcję http://obrazki.elektroda.pl/9331840500_1...
rocznik 2002, jutro sprawdze ten korek jaki mam kolor
Na siłownikach pneumatycznych zmiany zakresów skrzyni są zamocowane opaskami czujniki położenia tłokow.Popatrz ,pomyśl i napraw.Siłowniki sa nad tylnym mostem.Jak podniesiesz plastykową skrzynie z tyłu i schylisz sie pod kabine to je zobaczysz.
Czasem tarczy odwrotnie nie założyłeś.
Man TGX 440 Manual Euro 5 - problem polega na tym że bardzo ciężko wchodzą biegi, wymieniony wysprzęglik odpowietrzony, co najciekawsze po zrobieniu kalibracji biegi przez jakiś czas wchodzą idealnie wystarczy chwila postoju i znowu bardzo ciężko jest wepchnąć bieg. Ktoś może miał podobny przypadek i podzieli się doświadczeniem
280 tys przebiegu. Olej w skrzyni takze wymieniany. Jak silnik jest zgaszony to biegi ( na sucho) wchodzą ładnie bez oporu.
Miałem taki problem - sprzęgło nie wysprzęglało należycie.
Przy wybieraku na skrzyni gdzie dochodzi linka to lubi się zużywać, tutaj montuje się taką blaszkę, którą się nakłada i zaciska na lince i wybieraku, wygląda to właśnie na ten problem, jak poszukasz w necie to na pewno znajdziesz, są na portalu aukcyjnym jako wybierak zacisk, sprawdził bym jednak najpierw czy 5 i 6 wchodzi przy skrzyni, tzn nie lewarkiem...
Witam.Ciągnik naprawiony,uszkodzone były tarczki w sprzęgle planetarnym w środkowej części skrzyni ,tam gdzie sterowanie sprzegła i rewers. :D
Zanim się linka zerwała biegi wchodziły bez oporu
Witam moj problem polega na tym ze podczas jazdy nie moge wrzucic biegu I III i V wchodza prawie "na hamca" a II IV i R nieco lepiej ale naprawde źle problem znika jak zgasze silnik wtedy skrzynia chodzi lepiej lecz nie idealnie ale w uniakach chyba nigdy idealnie ni bedzie chodzic Nie mam pojecia co to moze byc Prosze o pomoc
Wyczepić linki przy skrzyni, wybierak w ręke i zobaczyć jak wchodzą biegi "na sucho" czyli bez linek.
biegi wchodzą wchodzą biegi seicento lekko wchodzą biegi
telefon samsung konfiguracja wymiana kondensatorów zasilacz samsung p58sc
Multidiag Pro+ Gold z Autocom Trucks CDP+ 2023.23 na Windows 10 - Test nieudany Jak poprawić rozmyty obraz z mini kamerki?