Otóż mam taki problem, że regulując w reduktorze Tomasetto dużą śrubę na obrotach 3000RPM nie ma praktycznie żadnej różnicy - ciągle sonda biega od ubogo do bogato za to na wolnych obrotachg cyrk. Jak już uda mi się zejść z bogatej mieszanki to nie daję rady tego zrobić tak aby sonda biegała jak na wysokich....
Ja miałem problem z falowaniem i z samoistnym dodawaniem gazu przez samochód (tyle że to escort 1,6). Naprawiłem to, ale nie jestem pewien co dokładnie było problemem, bo za jednym razem wyczyściłem przepustnicę i zawór powietrza dodatkowego (nie ma krokowca). Ale skoro Ty wymieniłeś krokowca na nowego,...
Escort nie ma czujnika w desce, a zaraz koło reduktora na skrzyni heh, Escort? Panie Moderatorze, prosze dokładniej czytać!!! :)
Tak jak w temacie. Silnik na jednopunktowym wtrysku. Czy zimny, czy ciepły utrzymuje na poziomie 1200 - 1400 obr/min. Kupiony w sumie za bezcen, z zamęczonym silnikiem. Takie obroty miał od kupna - myślałem że wynika to z jego stanu technicznego. Ostatnio trafił mi się taki silnik, bez osprzętu, ale...
Witam. Posiadam escorta 98r. i wymieniłem poduszkę silnika, bo się zerwała (tą pod servem), i na biegu jałowym buda ma małe wibracje. Co może być przyczyną?
witam Ford Escort 1.8D 94r Po rozgrzaniu do pewnej temp. gaśnie po przejściu na bieg jałowy ale nie dzieje się tak za każdym razem. Nie ma problemu z odpalaniem. Może ktoś z Was miał już podobne objawy.
Czy chodzi o poduszki silnika i skrzyni? Jeśli tak to jedna była do wymiany. Dokładnie poduszka skrzyni biegów (lewa, tylna) wymiana zupełnie nic nie dała. Telepanie silnikiem jest na tyle duże że chyba żadna poduszka nie stłumi tych drgań przy np. 800-900 obr.min. Także problem jest gdzieś pewnie przed...
Witam, mam problem z samochodem ford escort mk7 z silnikiem 1.8 zetec, mianowicie męczę sie od wakacji z wysokimi obrotami na luzie. Na początku było odwrotnie, po odpaleniu i dodaniu gazu gasł, nie trzymał obrotów, wymieniliśmy przepustnicę na inną myśląc, ze to może to, bo tak się jeździć nie dało(jade,...
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze...
Jeżeli hamowanie było ostre np. z 80 km/h do zatrzymania i wbiłeś luz i wtedy silnik zgasł (a co za tym idzie brak wspomagania ukł. hamulcowego i kierowniczego nawet jeżeli samochód się toczy na biegu jałowym) to stawiam na zasyfiony zawór regulacji biegu jałowego (częto nazywany błędnie w przypadku...
sonda lambda nie ma wpływy na biegi jałowe gdy silnik nie jest rozgrzany do modelatora Błażeja: (moge tez zrobić skan i podesłac) 'cytat': SILNIK KROKOWY (REGULATOR BIEGU JAŁOWEGO) STOSOWANY W SAMOCHODACH MARKI FORD. ZASTOSOWANIE : FORD FORD ESCORT CLASSIC (10.1998 – 07.2000) –...
Witam forumowiczów. mam problem z silnikiem. Auto przed wymianą uszczelki pod głowicą pracowało równo. Po wymianie i właściwym ustawieniu rozrządu pojawiły się strasznie dziwne obroty silnika. Wymieniłem zawór bocznikowy powietrza odpowiedzialny za obroty na biegu jałowym. Nic to nie dało.- zawór...
Witam Mój escort ma jedynie litraż większy 1.8. Wymieniłem na nowe: świece (ford), kable WN (ford), cewkę zapłonową (eps) oraz regulator biegu jałowego(ford). Samochód posiada instalację gazową BRC sekwencja. Gdy go kupiłem (>1rok) już szarpał. Po głębszym wtajemniczeniu odkryłem, że ciągnął lewe...
Witam, temat wielokrotnie wałkowany w 10 różnych forach opisują jak zaradzić na przypadłość escorta który ma wysokie obroty ale odpowiedzi są mało precyzyjne ponieważ opis usterki jest mało objaśniony, no więc chciałem się was poradzić co mam robić z moim esiem. Posiadam escorta mk7 1.4 z 95 roku mam...
Proszę sprawdzić działanie zaworu regulacji biegu jałowego.Problem w nim. Bzdura wyssana z palca? Nie! Jezeli zawór jest w kiepskiej kondycji i nie reguluje biegu jałowego ,lub reguluje w stopniu niewystarczającym to system EEC IV radzi sobie w ten sposób że wyprzedza zapłon.
Witam wszystkich, Prosze o pomoc, mój ford escort (wer. Orion) 1.4 92r +lpg nie odpala po dłuższym postoju (min. 3h) jedyna opcja to użycie samostartu w sprayu jak troche napsikam i spróbuje odpalić już od razu z lpg to cos wtedy łapie, przytrzymuje pedał gazu troszke pochodzi na wolnych obrotach...
Witam szanownych kolegów, mam problem z układem klimatyzacji w wyżej wymienionym aucie. Problem polega na tym, iż jak auto chodzi na wolnych obrotach to kiepsko chłodzi klimatyzacja, po ruszeniu autkiem zaczyna schładzać dość przyzwoicie. Problem jest dość dokuczliwy w upały, gdyż autko ma czarny...
Witam! Posiadam Forda Escorta z 1991 roku ze silnikiem o pojemności 1.4. Problem zaczął się wraz z zimą. Problem numer jeden: auto stojąc na biegu jałowym potrafi sam ze siebie wrzucić sobie prawe 4 tysiące obrotów, kilka, kilkanaście sekund utrzymuje się taki stan po czym wraca na normalne jałowe. Problem...
Problemem jest klekot. Auto odpalone na biegu jałowym. Przy wciśniętym sprzęgle jest cichutko, jak puszczam sprzęgło to klekocze, czsami cicho czasami dosyć głośno. Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły. Podejrzewam, że to od skrzyni biegów. Rok 1992, 1,3 benzyna monowtrysk. Proszę o jakieś sugestie.
Witam przypuszczam na 100%, że ten odgłos pochodzi od tarczy sprzęgłowej, ponieważ ona ma 4 lub 6 sprężyn - i przy ich już wyrobieniu czyli jak raptownie ruszasz to te sprężyny amortyzują uderzenie na tarczę sprzęgłową i przyginają się - i one jak już mają luz to brzęczą a szczególnie na postoju np....
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Escorta Mk7 z silnikiem Endura DE 1.8 TD. Problem w tym, że po osiągnięciu temperatury "NORMAL" silnik wchodzi na ok. 1200 obr/min i nie schodzi niżej. Na zimnym obroty są na poziomie ok. 800 obr/min. Silniczek sterujący biegiem jałowym wychyla się na ciepłym...
Jak to mówią, po nitce do kłębka... Mam nadzieję że użytkownicy forum domyślają się co może być powodem takiego stanu rzeczy, ja będąc kompletnym laikiem w kwestii motoryzacji niestety mam związane ręce. Lokalni "znawcy" winy upatrywali w nastawniku biegu jałowego ( nie wiem czy to właściwa nazwa), który...
mały problem podczas jazdy gaśnie silnik ,ale dzieje się przy redukcji biegów na skrzyżowaniu i zatrzymaniu się spadają obroty i silnik gaśnie !!!to samo jak i na gazie i na benzynie,jak i na ciepłym jak i na zimnym silniku!zauważyłem jeszcze jedno mianowicie stojąc na parkingu bieg na luz,naciskam pedał...
auto i problem jak w temacie jeśli silnik osiągnie normalną temp pracy odpalenie jest prawie niemożliwe -odezwie się i potem gaśnie jednak jeśli nie wyłączyć rozrusznika iskra nie ginie i wtrysk paliwo podaje potem silnik zaczyna załapywać aż w końcu odpali (30 do 60s kręcenia) i dokąd go nie zgaszę...
po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś po zamontowaniu go spowrotem odpalić auto nie dotykając pedału gazu na biegu jałowym i auto powinno chodzić aż do złapania pełnej temperatury silnika czyli do załączenia się wentylatora chłodnicy. Wtedy komputer silnika dobże się ustawi. Dodano po...
Witam wszystkich. Prosił bym o poradę w usunięciu usterki. Escorcik przy żywszym ruszaniu strzela na lpg jak i w czasie jazdy po wciśnięciu max. Pytanie jak ma zachowywać się sonda na biegu jałowym jak regulować parownik LSE 95 Landi. Na jałowym co 4sekundy oscyluje mi uboga bogata aturator cały czas...
Witam! Może ktoś wie jak powinno funkcjonować odcięcie wtrysku w Fordach?? Ja mam 1,3i hcs cfi'1992r. Chodzi mi powyżej jakiej prędkości obrotowej powinno już działać? Czytałem, że w Boszowskich wtryskach od 1700 obr/min, a umnie jest dopiero pow. 2300 o/m??!! Zmierzyłem miernikiem. I na przykład...
1,8L zetec 96r. Problem jest taki, podczas zmiany biegów obroty potrafią skoczyć do 4000 niezależnie od pory roku i temperatury na zewnątrz, raczej na nagrzanym silniku. Wymienione zostały 2x regulator biegu jałowego, 5x potencjometr przepustnicy, sonda lambda, linka gazu, akumulator, skasowana pamięć,...
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece...
Witam wszystkich. Jakiś czas temu zamontowałem instalację LPG (nistety nie sekwencyjną)do Escorta Bolero 2 ( rok prod. 1999, wielopunktowy wtrysk paliwa). Wszystko chodzi jak należy z mocą silnika jest też OK, ale mam mały problem z obrotami biegu jałowego. Np. podczas dojazdu do świałeł obroty potrafią...
W moim Fordzie Escorcie 1,8 16V występuje pewna nieprawidłowość. Mianowicie wciskając w czasie jazdy pedał sprzęgła (np. dojeżdżając do skrzyżowania) obroty silnika "obstają" na 1800 i tak aż do całkowitego zatrzymania. Po całkowitym zatrzymaniu się obroty maleją do 900 czyli tak jak ma być. Może ktoś...
Witam wszystkich! Mam Escorta 1.4 99. i problem polega na tym, że jak jest zimny to jest OK, tzn że obroty biegu jałowego są w okolicy 1100, może trochę więcej. Jednak gdy się silnik zagrzeje to od czasu do czasu zdarzy się ,że obroty na chwilkę spadną do 500 i zaraz wzrastają. To jednak nie jest jeszcze...
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale...
witam, taqk jak juz w temacie wspomnialem mam escorta 1.4 91r. w gazie. otóż na gazie czasami zdarza sie ze obroty spadaja poniżej 1000 i zaczyna sie cały cząś, a natomiast na benzynie to juz całkiem szaleja obroty na biegu jałowym i nie raz gaśnie, a podczas jazdy strasznie szarpie dopiero jak wejdzie...
Escort jak w temacie 1992 rok, monowtrysk. Usterka polega na tym, że: Jak silnik jest zimny, to spadają obroty ale tylko podczas jazdy na biegu jałowym lub z wciśniętym sprzęgłem i z niwielką prędkością ok 10 km/h Czyli auto się toczy luźno, nie daje mu gazu. Wtedy obroty silnika spadają do ok 300....
Witam! Mam problem z fordem escortem 1,3 monowtrysk, benzyna - bez LPG. 1996 rok. Czasem zawiesza sie wtrysk. Objawiało się to najpierw tak, że przy przekręceniu kluczyka, bez wzgledu czy silnik był ciepły czy zimny, wtrysk nie podawał dawki paliwa na rozruch. Mozna było kręcić kilkadziesiąt razy -...
Witam i wszystkich, mam problem z moim ESCORTEM 1.4 na monowtrysku kombi wersja CL 93r. Otóż zanim zdecydowałem się napisać, przeszukałem całe forum elektrody i inne fora, sprawdziłem wszystkie rady i nic nadal problem sie utrzymuje, otóż gdy silnik jest zimny lub ciepły, zimą czy latem bez różnicy,...
W sumie to tłumik czysty nie jest, leci jakaś sadza, ale spadek mocy nie był stopniowy. Nie wydaje mi się, że mógłby się zapchać w sekundę i to aż w takim stopniu. Poza tym nie było problemów z obrotami na biegu jałowym.
1.4 R96 mogą być dwa rodzaje na wtrysku i gaźnikowy, napisz jaki masz, w razie wątpliwości pomocny może być typ silnika zapisany na tabliczce pod maską. Co do diagnozy: Escorty jak falują obrotami to jedną z możliwych usterek jest regulator biegu jałowego, ( przez niektórych mylnie nazywany silnikiem...
Witam, problem opisałem juz na innych forach więc przeklejam z tamtąd: Samochod: Ford Escort 1993 Silnik: 1.4 (F6F) - monowtrysk Brak instalacji LPG Przebieg: wg licznika ponad 200.000 sterownik: EEC IV Problem z samochodem jest następnujący...otoż silnik odpala kiedy jest zimny bez...
Witam. Ford Escort 1.3 pełny wtrysk. Zimny odpala bez problemu, pochodzi trochę i zadławi się lub czasami nawet zgaśnie. Wygląda to tak, jakby próbował ssanie zdjąć zbyt gwałtownie. To samo na nowych świecach, nowym silniku biegu jałowego, paliwo i czujniki ok. Ktoś ma propozycje?
Witam od niedawna jestem posiadaczem Forda Escorta 97 rok 1.6 16V Zetec, przeczytałem naście postów na temat spadających obrotów i co za co odpowiada. U mnie akurat zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego ( IACV) ma podłączenie 3 pinowe i z tego co się domyślam regulacja zaworu powinna być w dwie...
Nie każdy ma. W escorcie siedzi gaźnik WEBER 28/32 i były montowane dwa rodzaje: - z silnikiem krokowym sterującym obrotami biegu jałowego (czyli wolnymi obrotami) - bez silniczka, z śrubką regulacyjną ( z tyłu po lewej czyli bardziej od strony pasażera) Podejrzewam, że masz ten drugi typ i w momencie...
Witam wszystkich! Jestem nowy na forum, ale problem, który mam ze swoim Escortem jest jak widzę dość stary i powszechny. Otóż mój Escort MKVII 1.4 95' 75KM jest ściągnięty z Niemiec i miał robiony jakiś tuning (wydech też sportowy). Na wizycie u mechanika okazało się, że ma odpięty kabel od przepływomierza...
Witam od jakiegoś czasu mam escorta 1.4 rocznik 95 silnik na wtrysku . Silnik po rozgrzani podczas jazdy się dławi a na luzie skaczą mu obroty i gaśnie. Wymieniłem: filtr paliwa,przewody wysokiego napięcia ,cewkę zapłonową , świece, regulator biegu jałowego i ostatni czujnik obrotów wałka rozrządu ....
Najprawdopodobniej akumulator się skończył. Wyraziłeś się mało precyzyjnie i trochę nie jasno. Jak resetować sterownik silnika? o to Ci chodzi? Jeżeli tak to odłącz klemy na 5 min. po podłączeniu odpal samochód na 3 min, żeby chodził na biegu jałowym, dalej przez 3 min trzymaj na 2.000 i przejedź...
Silnik gaźnikowy; silnik 2-zaworowy sterowany za pomocą sterownika; podejrzewam że te wszystkie w/w dane dotyczą czujnika temperatury, który jest połączony ze sterownikiem - ale czy to jest możliwe? Bieg jałowy silnika jest sterowany za pomocą silnika krokowego.
dajcie więcej danych o silnikach (jedno czy wielopunkt) 1,3 i 1.4 jednopunkt sprawdź sondę , czujnik map ok 80 hz na wolnym biegu, tps lubi śmiecić w okolicy 0.9v 1.3 wielopunkt brudny przepływomierz , nieszczelne rurki odpowietrzenia skrzyni korbowej , korek wlewu oleju (bez zdziwienia proszę)...
Jeśli silnik dalej ma niestabilny bieg jałowy to musisz wykręcić świece. UWAGA jeśli urwałęś lucz to mam dwie rady. 1-kup firmowe klucze 2-NIE CIĄGNIJ NA SIŁĘ BO MOŻESZ MIEĆ ZONKA GDYŻ ŚWIECA MOŻE SIĘ WYKRECIĆ RAZEM Z GWINTEM Z GŁOWICE (ford:shii:) :boss:
i silniczek krokowy. . Który Ford ma silniczek krokowy w układzie sterowania biegiem jałowym?Mi się wydawało że żaden. Moze myślałes o oplu?
W samochodzie jest instalacja gazowa, kolor przewodów sondy: 2 białe jeden szary i czarny Samochód gaśnie jak się go zapali i nie trzyma prędkości biegu jałowego, jest lepiej jak się rozgrzeje ale normalne są gaśnięcia przy dodaniu i odpuszczeniu peedału gazu. samochód gaśnie schodząc z obrotów albo...
coś mi to wygląda na EGR A mi na detonator zegarowy. Przecież z daleka nawet widać że to jest IACV (zawór regulacyjny biegu jałowego)
Jezu,ludzie zastanówcie się.W którym fordzie jest silnik krokowy?W żadnym. Tam jest zawór regulacji biegu jałowego.Zawór!
regulacja bazowej prędkości obrotów biegu jałowego. Regulację przeprowadzać po wprowadzeniu sterownika w tryb serwisowy-kod 60
Wydaje mi się że to jest odpowietrzenie zbiornika paliwa.Dwa przowody do elektrozaworu sterowanego komputerem.Zdejmując ten przewód dopuszczasz fałszywe powietrze do kolektora ssącego. Sugerowałbym uszkodzenie regulatora biegu jałowego,jako usterkę w tym autku.
Prawdopodobnie zawór regulacyjny biegu jałowego
Podbijanie obrotów biegu jałowego jest realizowane przy rozruchu na zimno( no i nie tylko np przy włączonej klimie też) po to aby nie rzucało na zimnym za bardzo ale oprócz tego ważniejszą rzeczą jest aby przyspieszony został wtrysk. Nie jestem pewien jak jest w Boschu ale np w Lucasie jest specjalny...
Odczytujesz kody usterek,usuwasz usterki wskazane przed kodem separacji 20,ponowny odczyt,jeżeli jest wskazanie 11(system pass) to przechodzisz do testu "praca silnika".W tym teście sterownik powinien emitowac kod 50 co jest znakiem że jest zamontowane europejskie urządzenie sterujące,po pewnym czasie...
w tych fordach najczęściej jest to sprawa zaworu regulacji biegu jałowego. często rozkalibrowuja się.Mozna wydłubać silikon pod wtyczką i pokręcić tą śrubką.W około 5-ciu na 10 pzypadków to pomaga na jakiś czas.NIE podłączaj go pod 12V ,bo tam jest dioda i jak się pomylisz to dostanie zwarcia na amen.
Dzisiaj miałem wolne i przyjrzałem się dokładnie monowtryskowi. Okazuje się, że siniki faluje na biegu jałowym dodając i utrzymując dodając i ujmując sobie samoczynnie gazu. Krokowiec sprawny. Bezpiecznik 3A sprawny również. Reasumując na pytania następujące: - Jakie parametry powinien mieć potencjometr...
Dzien dobry. AMRE ma calkowita racje. Wymiana kolektora nic nie zmieni. Jak kolega wspomnial, przyczyną wystrzaów jest zbyt uboga mieszanka. Proponuje udac sie do firmy, ktora montowała instalację i tak długo ich męczyć aż auto będzie dzialalo poprawnie. Przy okazji: świece Motorcrafta, zadne "do gazu",...
Witam, Problem jak w temacie - świeci (żarzy się) kontrolka ładowania. Wymieniłem regulator napięcia. Sprawdziłem pierścienie ślizgowe. Napięcie w sieci samochodu na biegu jałowym 14,2V. Brak składowej zmiennej. Zirytowało mnie to, wyjąłem alternator i zawiozłem na stanowisko kontrolne. Wszystko jest...
Obstawiałbym tradycyjnie przy czujniku położenia przepustnicy (CPP) i silniku krokowym biegu jałowego.
wyglada na nieszczelnosc ukladu dolotowego powietrza, poza tym tam masz zawór biegu jałowego który także może być uszkodzony. Silnika krokowego tam nie ma.
przepustnica ma być zamknięta , żadnych prześwitów (oczywiście na biegu jałowym) , całe powietrze potrzebne do pracy daje wtedy krokówka . napięcie z TPS zawiera się w przedziale 0.8-0.9 V (regulacja odbojnikiem przepustnicy ) . A tak na dzień dobry sprawdź przewody prowadzące od kolektora do odpowietrznika...
Pierwsze podejrzenie to tzw. silnik krokowy czyli inaczej zawór bocznikowy powietrza jeszcze inaczej nazywany regulatorem biegu jałowego odpowiedzialny za pracę silnika na wolnych obrotach. Wygląda to tak, jak w poniższym linku: Jest to dość droga częśc, zwłaszcza jeżeli chcesz inwestować w raczej...
Witam. Obroty biegu jałowego powinny być w zakresie 800 - 900 obr/min. Myślę, że trzeba sprawdzić działanie silniczka krokowego. Pozdrawiam.
Przede wszystkim posprawdzaj, czy wszystko podłączyłeś - zachowanie na benzynie mówi o braku regulacji biegu jałowego - nie działa by pass lub nie ma odczytu z czujnika temperatur. Gaz też pewnie nie jest do końca podłączony. Jeszcze raz, na spokojnie.
Problem polega na tym, że jak samochód się toczy na biegu jałowym, to obroty spadają prawie do zera. Jeżeli auto atrzymam to po chwili obroty wskakują do ok 900. Szukałem chyba wszędzie rozwiązania tego problemu, nawet w warsztacie nie wiedzą dlaczego tak się dzieję. Gdzieś wyczytałem, że pomaga odłączenie...
na jakiego krokowca wymieniłeś?? Z Allegro czy oryginała??? ja 2 razy wyczysciłem swojego oryginała i było git. Za pierwszym razem dał rade 2 lata za drugim razem rok. potem niestety wymiana na zamiennik z allegro. Wypadało mi sie przyzwyczaic do śmiesznych nieprzewidywalnych obrotów. Moja rada odnośnie...
Zauważyłem też, że jak na biegu jałowym wcisnę gaz do podłogi, to silnik zaczyna falować obrotami, z rury śmierdzi przepalanym olejem i trochę kopci a na asfalcie pod rurą wydechową jest czarna plama. Świece, kable wn oraz sonda lambda wymienione wczoraj na nowe. Nie wiem w jakim zakresie jest falowanie...
No tak głupoty - a autor tematu kręcił "dużą śrubą" na krokowym tak albo na atrapie - brawo !!! Gdybyś miał z LPG troszkę do czynienia to byś widział i takie cuda jak attuator i dodatkowo register przy nim. Ponadto Twoje posty nic nie wnoszą oprócz docinków i kierowania nie wiadomo po co założyciela...
Chciałbym widzieć, czy warto grzebać w parowniku czy ew. kręcić registrem W żadnym przypadku nie dotykaj registra, służy on do zdławienia przepływu gazu i nie wiele ma wspólnego z biegiem jałowym silnika. Do regulacji wolnych obrotów służy śrubka na parowniku, którą reguluje się napięcie membrany...
Nie naciskam dwa razy pedał gazu! Zrobiłem poprostu drugi raz test i dodałem troche wiecej gazu i dlatego wi wywali kod 411 i 412. A błąd 411 to nie osiągnięta minimalna prędkośc obrotowa biegu jałowego lub strata indukcyjna ( właśnie niewiem o co chodzi w tej stracie indukcyjnej czy to wina przewodów...
1. Napisz jaki to silnik 1,3. 2. Ma gażnik czy wtrysk, 3. Ma katalizator??? - po jakimś okresie jazdy na LPG staje się zwykle winowajcą zamulonego autka. Opisz coś o pracy silnika. - na biegu jałowym pracuje równo i miarowo ?? - masz jakis problem z odpaleniem zimnego/ciepłego ?? Na początek...
Ale to chyba by odpadało u mnie jeżeli mam ładowanie akumulatora na poziomie 14.2V na biegu jałowym? Chyba że coś z masą do rozrusznika. Spróbuje jutro pomierzyć wszystko i na wszelki wypadek podładować wcześniej akumulator żeby sprawdzić czy będzie szybciej kręcił. Chociaż mam wrażenie i tak że to może...
nie mam porządnego manometru dzisiaj skonstruowałem jakis i wyszło tak(bieg jałowy) 0,2 MPa na zimnym 0,1 MPa na rozgrzanym na wysokich obrotach utrzymuje sie na poziomie 0,4 MPa w poniedziałek zmieniam czujnik :D chociaż wydawał sie sprawny. :\
Witam Jaka jest częstotliwość sygnału pomiaru obrotów silnika podawanego z alternatora ? Pytam ponieważ muszę poprawić obroty biegu jałowego a obrotomierz na desce nie nadaje się do dokładniejszego odczytu 850 rpm. Tak więc pomyślałem, że wystarczy zmierzyć częstotliwość sygnału na alternatorze (mam...
Witam.Przy rozruchu silnika strzelił sobie silnik w miarę słabo i przy ponownym rozruchu brak wolnych obrotów czyli przepustnica w pozycji biegu jałowego gaśnie natychmiast. Na benzynie aby utrzymać obroty przepustnica musi być w pozycji około 1/2 przy zasilaniu gazem około w pozycji 1/3 . Co zostało...
Witam. Mam problem z fordem ,mianowicie po przejechaniu ok 100 km dostaje głupawki (doslownie) jedziesz i raz obroty ok 6000tyś , raz przerywa ,że sie jechać nie da nie ma mocy, czasem przy dojeżdzaniu do skrzyżowania po wrzuceniu biegu jałowego gaśnie później odpala od strzała bez problemu (ale silnik...
Powinno pomóc wymiana świec , ale sprawdź czy masz dobrą kompresję bo może się z darzyć ,że zawór np.ssący będzie przepuszczał i wtedy powoduje zapalenie mieszanki w kolektorze. Posprawdzaj wszystkie przewody podciśnieniowe w kolektorze być może po strzale wyskoczyły. Zapal silnik i wyjmij po kolei...
Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników, pompkę paliwa, silnik krokowy obrotów biegu jałowego i taki dziwny przełącznik przy przepustnicy. Odchodzą od niego 3 przewody. Pomiary nie wykazały żadnych awarii. Słyszałem o jakimś czujniku temperatury zasysanego powietrza. Koleżanki i koledzy; gdzie mam tego szukać,...
świece platynowe muszą być motorcrafta i przewody tez dobre sprawdź regulacje na biegu jałowym.Jest tez taki przewodzik od recyrkulacji pod cewką 12mm grubości wygięty zobacz czy nie spadł najlepiej posłuchać nad cewką czy nie słyszysz ssania powietrza.
Podłączę się do tematu mój escort 1.6 16 V 95 r ma podobne objawy.Gdy jade spokojnie i obroty nie przekrocza 3000 wszystko jest dobrze po zdjeciu nogi z gazu wracaja do normy.Natomiast gdy obroty przekroczą podczas jazdy około 3000 po przełaczeniu na bieg jałowy wieszja sie na poziomie 1500- 1800.Jest...
A nie powinienem po wymianie krokowego usunąć z pamięci danych prędkości obrotowej biegu jałowego? Czy to dotyczy silnika gaznikowego?
Na pewno nie jest to silnik krokowy. To zwykły silniczek na napięcie stałe. Podłączyłem go dzisiaj z powrotem po przeczyszczeniu, przesmarowaniu i regeneracji jednej ośki za pomocą Kropelki. Działa on tak: po przekręceniu stacyjki w zapłon bolec wysuwa się maksymalnie naciągając dźwignię od biegu jałowego....
Nie pisz że złom ;) Niedomagania pojazdów w 90%-ach wynikają z zaniedbań ich posiadaczy. Każdemu się wydaje że to perpetum mobile a co nieliczni słyszeli że należy olej zmieniać... Od czasu do czasu należy otworzyć maskę, przejrzeć i przesmarować conieco... :) Wszyscy narzekają na Fordy ale w gruncie...
Jeżeli rurka prowadzi do kolektora ssącego i może być nie szczelna to będzie miała wpływ na obroty biegu jałowego .Najlepiej uszczelnij.Jeżeli ta rurka prowadzi do serwa to może mieć wpływ na siłę hamowania .
Ponownie witam problem rozwiązany wymieniłem czujnik temperatury zasysanego powietrza ponieważ stary pokazywał zle wartości a powinne byc : - przy temperaturze 0°C: 89 do 102kOm; - przy temperaturze 20°C: 35 do 40 kOm; - przy temperaturze 40°C: 15 do 18 kOm; - przy temperaturze 60°C: 7 do 8,5 kOm; -...
Kolego, weź zwykłą lampę i patrz na nią poprzez ten korpus. Nie będziesz widział nic. Nastepnie wkręć to w imadło, uchyj przepustnicę, spryskaj jakimś zajzajerem i papierem ściernym na mokro przeszlifuj delikatnie osad aż do czystego aluminium. Cały syf zbierz jakąś szmatką. Popatrz znowu przez nią...
Witam , ma ktoś może schemat i gdzie się znajduję zawór regulacyjny biegu jałowego i jak go wymienić w Ford Escort 1.8 16v 1995r z sekwencją .
Na monowtrysku nie ma gaźnika. Prawdopodobnie lambda jest padnięta - jak została sprawdzona? Nie ma czasem zawyżonych obrotów na biegu jałowym? A jak nie sonda to czujnik temperatury silnika mógł paść. Wtedy informuje sterownik cały czas że silnik jest zimny i będzie palił jak smok. Dwóch podstawowych...
znaki sprawdziłem, wałki rozrządu pokrywają się idealnie w poziomie a drugi znak na kole pasowym jest pomiędzy zwoim pokryciem na misce a pionem czyli jest przestawiony kable ok świece ok na na obrotach biegu jałowego trochę się dławi ale da się wytrzymać
Silnik zapala bez problemu, po kilku lub kilkunastu sekundach obroty spadają, szarpie silnikiem i auto gaśnie. Z ponownym uruchomieniem auta nie ma problemu ale oczywiście nic sie nie zmienia na dodatek przy dodawaniu gazu silnik dławi się a po zamknięciu przepustnicy oczywiście gaśnie. Gdy silnik "złapie"...
Sprawdź zawór pozycji biegu jałowego, działać może ale zobacz czy trzpień się nie zacina albo czy nie ma przesadnych luzów, ja tak miałem w swoim esku odpalałem na zimnym było ok, pochodził 2 minuty i zgasł, ponowny rozruch i bylo bez zarzutu. jak był ciepły był problem z odpaleniem, a jak odpalil to...
Byłem niedawno tzn jakoś w grudniu i wymieniłem filtr, ale mam takie pytanie, przepływ gazu mam sterowany komputerowo chyba, tzn miałem gdyż ostatnio gazownik wymienił mi na zwykłe z pokrętłem, a miałem takie na 4 kabelki, jeśli namieszałem to proszę mnie poprawić, powiedział że na tym będzie palił mniej,...
Witam Mam trochę dziwne pytanie, bo zawsze zastanawiało mnie to, dlaczego w sklepach mi mówili że nie ma takiego silnika 1.6 8v w Escortach po 95r. są tylko 16v. Otóż posiadam takiego z 97 roku, silnik wygląda dokładnie tak: Co do tego czy są, to według książki tak, ale nie wygląda tak jak ten,...
Witam, Pani Moderatorze Błażeju - przepraszam że w wątku ale nie bardzo wiem jak mam się odnieść do Pana komentarza o wierutnych bzdurach. Już wskazuję - 32.600 miejsc pokazuje wujek google po wpisaniu "silniczek krokowy zetec" Ciocia Allegro ma obecnie 4 sztuki do sprzedania - używane. A...
Witam wszystkich. Dziś zmontowałem do kupy escorta 1.6 z kompresorem eaton m62. (odprężenie silnika) Jednak zapomniałem poznaczyć kostek od wtrysków i fura chodzi ale nie do końca, próbowałem zamieniać kostki ale te same są do 4-ch wtrysków, czujnika położenia biegu jałowego, czujnika położenia wałka...
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN...
kolego, jak patrzysz na wprost silnika na środku masz przepustnicę, po lewej stronie przepustnicy będzie widać czujnik położenia przepustnicy (duża kostka 3 pin), pod nim będzie kostaka na 2 pin (identyczna jak od wtrysków) tyle że wtryski wpinane sa od góry a do czujnika biegu jałowego będzie wpinana...
Samoregulator przy pedale, sprawdź czy linka nie jest za mocno naprężona, jeżeli jest samoregulator,to trzeba go "popuścić", (zwolnić linkę), pytałem o schemat (opis) czynności niezbędnych do wykonania podczas wymiany ? wymieniłem całe sprzengło Założyłeś nowe, czy "z odzysku" ?[/quote] Linka...
Witam wszystkich serdecznie . Mam problem z z kontrolką o d poduszek w fordzie .Zacznę wszystko od początku . Otóż wszystko było w porządku , auto miało problem z biegiem jałowym , przewalczyłem . po kilkakrotnych próbach uruchamiania i sprawdzania wolnych obrotów , auto ciężej zakręciło (spadek napięcia...
Witam, zdaje sobie sprawę, że podobnych tematów jest kilka, jednak chciałbym przedstawić dokładnie mój problem. Mianowicie: zapalam auto po ostygnieciu (dłuższy postój), kilka sec. obroty sa właściwe, lecz poźniej zaczynają spadać, autem szarpie, silnik gaśnie. Przy dodawaniu gazu i próbie jazdy,...
Witam.Ford z lekkim opużnieniem wchodzi na obroty biegu jałowego po wciśnięciu gazu.Raz odpali bez problemu lecz podczas jazdy potrafi strzelić.Niekiedy wcale nie chce zapalić,delikatnie łapie.Na drugi dzien robi 20km bez żadnych problemów.Co może być przyczyną? Czujniki wałów wymienione,świece nowe,pompka...
W ramach dalszego sprawdzania podmieniłem zaworek i sprężynę - brak poprawy, ciśnienie oleju nadal ok 5 bar. Doświadczalnie skróciłem sprężynkę i udało się uzyskać ciśnienie 3 bar. Jednak po zwiększeniu obrotów nadal rośnie do 6-7 bar, ale już nie gaśnie na biegu jałowym. Wiem, że to nie jest rozwiązanie...
16v forda mam podobny silnik tylko że 2.0 w modeo. Zaworek odpowietrzający odpada - jak jest uszkodzony to poprostu silnik ssa lewe powietrze i silnik pływa na biegu jałowym i przygasa. Moje typy są dwa czujnik temp od kompa lub przepływomierz. Wypnij wtyczke przepływomierza i odpal silnik, jak będzie...
Dzieki za pomoc. jednak nadal jestem w kropce. Generalnie problem polega na tym ze mam skaczące niskie obroty (Escort silnik 1.4 CVH rok 95)które pojawiły sie niedawno. Silnik pracuje równo na 900 przez jakis czas (rozgrzany) i praktycznie w równych odstępach czasu co ok 4min wykonuje kilka skoków do...
Escort mk7 1,6 16V na gazie po rozgrzaniu silnika obroty spadają na jałowym biegu do ok 500 obr/min, silnik chodzi nierównomiernie, nieraz zgaśnie. Świece już wymieniłem a przewody też są stosunkowo młode.
W załączonym zdjęciu ów silniczek krokowy opisany w moim poprzednim poście i zaznaczone miejsce gdzie pod silikonem jest opisana śrubka :). Dla wyjaśnienia jeszcze bardziej ów silniczek krokowy można nazwać zaworem biegu jałowego, zaworem wolnych obrotów itd. :P Dokręcony jest do kolektora ssącego :) ...
Siema. Słuchajcie mam problem z fordzikiem, jadę rozpędzając się na pełnym gazie silnik dochodzi do 4000 obr. i zaczyna się problem czyli traci moc z trudem dochodzi do 4500 obr. po 4500 obr. odzyskuje moc i wraca do normy, czyli zaczyna się odmulać. to jedno. teraz drugi problem który się pojawił, na...
Silniczek krokowy :) dla próby zamiast silniczka mozna wkręcić Śrubę :P i nią regulować :) he kilka :P chyba kilkanaście :P Jak mozesz to opisz troszke dokładniej dobrze chodzi ci na biegu jałowym ?? Kolega miał podobny przypadek przy hamowniu (sciaganiu nogi z gazu) przyczyna był właśnie silniczek krokowy
dym jest biały. silnik nie pracuje równo na jałowym biegu.czasami potrafi zdechnąć podczas jazdy, ale to przyczyny elektryczne zapewnie
Witam! Mam problem z obrotami silnika w samochodzie Ford Escort 1,8 TD. Od pewnego czasu silnik (np. podczas dojezdzania do skrzyzowania) nie chce zejsc na niskie obroty. Wciskanie pedału gazu nic nie pomaga. Dopiero po chwili obroty same spadaja. Co może być przyczyna tej usterki? Czy może byc to pompa...
Witam! Poszukuje osoby kompetentnej, aby wyjaśniła mi (chociaż ramowo) działanie sterownika EEC IV, montowanego np.: w Fordach Escortach 1,3i HCS CFI '92r. Chodzi mi głównie o zasady odcięcia dopływu paliwa podczas hamowania silnikiem. We wspomnianym Escorcie moim zdaniem nie odbywa się to tak...
Case z silnikiem 4-cyl 3,9L, 72KM/2200rpm. Pompa rotacyjna Boscha. Na KKK K24 (z jakiegoś golfa chyba) ciśnienie na biegu jałowym 0,3 bara (przy 2200rpm). Wirniki 35/52mm Garrett T3 (z Vovlo 2,5TD) 0,2bara na biegu jałowym (2200rpm) Garrett TB0259 (podobno z Escorta 1,8TD) na biegu jałowym jakieś...
Witam Mam Forda Escorta 1.6 16V `94 +LPG. Po podłączeniu kompa do instalacji gazowej (bingo s-4) wyszło, ze napiecie na sondzie utrzymywało sie na 0.45V a po zwiekszeniu obrotów dopiero po minucie sonda zaczynałą pracować( było zaislanie na grzałce).Czyli dignoza prosta-wymiana sondy. Po wymianie na...
Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Teraz to wiem, nie siedziałem wcześniej w tego typu urządzeniach, a idąc za radą również niedoinformowanego sprzedawcy układu KDSF - zakombinowałem.. Kosztowało to 30zł scalaka i silnik, który i tak nie miał zastosowania. Co to za alternator...
Golf III faktycznie ma nie najlepsze blachy. Klapa tylna jest NIE OCYNOWANA i to ona idzie na pierwszy ogień, no i progi. Na resztę nie można zbytnio narzekać ( przynajmniej ja nie narzekam ). Części jest mnóstwo na szrotach, a w sklepach dostaniesz każdy podzespół za śmieszne pieniądze ( nawet lepszej...
Witam , otóż od niedawana , silnik (z Escorta 1986) gaśnie przy niskich obrotach podczas hamowania i zmiany biegów .Gdy wrzucam wsteczny i tez hamuje jest ok. Silnik jest po kapitalnym remoncie . Dodam ze ma wtrysk gaźnikowy i zaczyna nim szarpać po zejściu poniżej 1500 obrotów (na biegu jałowym).Jak...
Trochę krótkie przewody,nie starczą do zaworu biegu jałowego,do czujnika temperatury raczej też nie.Moim zdaniem może być to przewód do czujnika prędkości jazdy,jest on w napędzie prędkościomierza przy skrzyni biegów o ile pamiętam,no chyba że pomyliłem i takie rozwiązanie było w escorcie.
witam jestem na tym forum nowy i mam pytanie na temat sondy w moim aucie tzn ford escort cabrio mam taki problem iż jak jest auto zimne to ma duże trudności w paleniu można kręcić rozrusznikiem do wyładowania akumulatora a nie zapali jest też w nim taki problem że auto na benzynie ma bardzo duże obroty...
Witam mam parę pytań odnośnie Autka Mitsubishi Lancer 1.6 16v 4g92 96 r 1.Jak zmierzyć obroty silnika na biegu jałowym -Auto nie posiada obrotomierza. 2.jakie wartości powinien utrzymywać na zimnym i ciepłym silniku. 3.Czy da się zrobić obrotomierz zewnętrzny z licznika, od Forda Escorta-Chodzi o...
Hallo, Panowie, pozwolicie, że się przyłączę. Też mam reduktor tecno 100KW u siebie w escorcie. Silnik zetec 1.8 16V. Jaki problem jest? Otóż instalacja BRC jest zrobiona z nowych i używanych podzespołów. Reduktor jest mocno używany (już matowy na zewnątrz), nie da się określić jego przebiegu. Mam też...