Obstawiałbym tradycyjnie przy czujniku położenia przepustnicy (CPP) i silniku krokowym biegu jałowego.
coś mi to wygląda na EGR A mi na detonator zegarowy. Przecież z daleka nawet widać że to jest IACV (zawór regulacyjny biegu jałowego)
W samochodzie jest instalacja gazowa, kolor przewodów sondy: 2 białe jeden szary i czarny Samochód gaśnie jak się go zapali i nie trzyma prędkości biegu jałowego, jest lepiej jak się rozgrzeje ale normalne są gaśnięcia przy dodaniu i odpuszczeniu peedału gazu. samochód gaśnie schodząc z obrotów albo obroty spadają bardzo nisko (500obr/min). Na benzynie...
Proszę sprawdzić działanie zaworu regulacji biegu jałowego.Problem w nim. Bzdura wyssana z palca? Nie! Jezeli zawór jest w kiepskiej kondycji i nie reguluje biegu jałowego ,lub reguluje w stopniu niewystarczającym to system EEC IV radzi sobie w ten sposób że wyprzedza zapłon.
Witam wszystkich. Jakiś czas temu zamontowałem instalację LPG (nistety nie sekwencyjną)do Escorta Bolero 2 ( rok prod. 1999, wielopunktowy wtrysk paliwa). Wszystko chodzi jak należy z mocą silnika jest też OK, ale mam mały problem z obrotami biegu jałowego. Np. podczas dojazdu do świałeł obroty potrafią zjechać z 900 do 300 a następnie gaśnie. Nie powtarza...
w tych fordach najczęściej jest to sprawa zaworu regulacji biegu jałowego. często rozkalibrowuja się.Mozna wydłubać silikon pod wtyczką i pokręcić tą śrubką.W około 5-ciu na 10 pzypadków to pomaga na jakiś czas.NIE podłączaj go pod 12V ,bo tam jest dioda i jak się pomylisz to dostanie zwarcia na amen.
Nie pisz że złom ;) Niedomagania pojazdów w 90%-ach wynikają z zaniedbań ich posiadaczy. Każdemu się wydaje że to perpetum mobile a co nieliczni słyszeli że należy olej zmieniać... Od czasu do czasu należy otworzyć maskę, przejrzeć i przesmarować conieco... :) Wszyscy narzekają na Fordy ale w gruncie rzeczy to bardzo trwałe konstrukcje. Przyczyną większości...
dym jest biały. silnik nie pracuje równo na jałowym biegu.czasami potrafi zdechnąć podczas jazdy, ale to przyczyny elektryczne zapewnie
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
Jeżeli hamowanie było ostre np. z 80 km/h do zatrzymania i wbiłeś luz i wtedy silnik zgasł (a co za tym idzie brak wspomagania ukł. hamulcowego i kierowniczego nawet jeżeli samochód się toczy na biegu jałowym) to stawiam na zasyfiony zawór regulacji biegu jałowego (częto nazywany błędnie w przypadku tego silnika - silnikiem krokowym, krokowcem) znajdującym...
sonda lambda nie ma wpływy na biegi jałowe gdy silnik nie jest rozgrzany do modelatora Błażeja: (moge tez zrobić skan i podesłac) 'cytat': SILNIK KROKOWY (REGULATOR BIEGU JAŁOWEGO) STOSOWANY W SAMOCHODACH MARKI FORD. ZASTOSOWANIE : FORD FORD ESCORT CLASSIC (10.1998 – 07.2000) – 1.6 16V SILNIK: L1E FORD ESCORT VII (01.1995 – 09.1999)...
Witam wszystkich, Prosze o pomoc, mój ford escort (wer. Orion) 1.4 92r +lpg nie odpala po dłuższym postoju (min. 3h) jedyna opcja to użycie samostartu w sprayu jak troche napsikam i spróbuje odpalić już od razu z lpg to cos wtedy łapie, przytrzymuje pedał gazu troszke pochodzi na wolnych obrotach i wszystko ok można jechać, na ciepłym silniku auto pali...
Witam, temat wielokrotnie wałkowany w 10 różnych forach opisują jak zaradzić na przypadłość escorta który ma wysokie obroty ale odpowiedzi są mało precyzyjne ponieważ opis usterki jest mało objaśniony, no więc chciałem się was poradzić co mam robić z moim esiem. Posiadam escorta mk7 1.4 z 95 roku mam problem z obrotami po odpaleniu obroty utrzymują...
Witam szanownych kolegów, mam problem z układem klimatyzacji w wyżej wymienionym aucie. Problem polega na tym, iż jak auto chodzi na wolnych obrotach to kiepsko chłodzi klimatyzacja, po ruszeniu autkiem zaczyna schładzać dość przyzwoicie. Problem jest dość dokuczliwy w upały, gdyż autko ma czarny kolor i bardzo mocno się nagrzewa, w dni średnio słoneczne...
Witam forumowiczów. mam problem z silnikiem. Auto przed wymianą uszczelki pod głowicą pracowało równo. Po wymianie i właściwym ustawieniu rozrządu pojawiły się strasznie dziwne obroty silnika. Wymieniłem zawór bocznikowy powietrza odpowiedzialny za obroty na biegu jałowym. Nic to nie dało.- zawór nowy oryginalny ford.. Odpinałem kostkę od przepustnicy,...
Witam Mój escort ma jedynie litraż większy 1.8. Wymieniłem na nowe: świece (ford), kable WN (ford), cewkę zapłonową (eps) oraz regulator biegu jałowego(ford). Samochód posiada instalację gazową BRC sekwencja. Gdy go kupiłem (>1rok) już szarpał. Po głębszym wtajemniczeniu odkryłem, że ciągnął lewe powietrze pod kolektorem ssącym. Obecnie wymieniony ma...
Witam! Może ktoś wie jak powinno funkcjonować odcięcie wtrysku w Fordach?? Ja mam 1,3i hcs cfi'1992r. Chodzi mi powyżej jakiej prędkości obrotowej powinno już działać? Czytałem, że w Boszowskich wtryskach od 1700 obr/min, a umnie jest dopiero pow. 2300 o/m??!! Zmierzyłem miernikiem. I na przykład przy długiej jeździe z górki na biegu, po paru sekundach...
1,8L zetec 96r. Problem jest taki, podczas zmiany biegów obroty potrafią skoczyć do 4000 niezależnie od pory roku i temperatury na zewnątrz, raczej na nagrzanym silniku. Wymienione zostały 2x regulator biegu jałowego, 5x potencjometr przepustnicy, sonda lambda, linka gazu, akumulator, skasowana pamięć, odłączany akumulator i nic, problem pozostaje....
auto i problem jak w temacie jeśli silnik osiągnie normalną temp pracy odpalenie jest prawie niemożliwe -odezwie się i potem gaśnie jednak jeśli nie wyłączyć rozrusznika iskra nie ginie i wtrysk paliwo podaje potem silnik zaczyna załapywać aż w końcu odpali (30 do 60s kręcenia) i dokąd go nie zgaszę to nie ma problemu - moc i obroty jałowe w normie...
po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś po zamontowaniu go spowrotem odpalić auto nie dotykając pedału gazu na biegu jałowym i auto powinno chodzić aż do złapania pełnej temperatury silnika czyli do załączenia się wentylatora chłodnicy. Wtedy komputer silnika dobże się ustawi. Dodano po 22 po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś...
Problemem jest klekot. Auto odpalone na biegu jałowym. Przy wciśniętym sprzęgle jest cichutko, jak puszczam sprzęgło to klekocze, czsami cicho czasami dosyć głośno. Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły. Podejrzewam, że to od skrzyni biegów. Rok 1992, 1,3 benzyna monowtrysk. Proszę o jakieś sugestie.
Witam! Posiadam Forda Escorta z 1991 roku ze silnikiem o pojemności 1.4. Problem zaczął się wraz z zimą. Problem numer jeden: auto stojąc na biegu jałowym potrafi sam ze siebie wrzucić sobie prawe 4 tysiące obrotów, kilka, kilkanaście sekund utrzymuje się taki stan po czym wraca na normalne jałowe. Problem numer dwa: auto spala 17 (tak, siedemnaście)...
Witam przypuszczam na 100%, że ten odgłos pochodzi od tarczy sprzęgłowej, ponieważ ona ma 4 lub 6 sprężyn - i przy ich już wyrobieniu czyli jak raptownie ruszasz to te sprężyny amortyzują uderzenie na tarczę sprzęgłową i przyginają się - i one jak już mają luz to brzęczą a szczególnie na postoju np. na światłach lub na biegu jałowym, trochę to denerwujące...
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego ,...
Witam wszystkich. Prosił bym o poradę w usunięciu usterki. Escorcik przy żywszym ruszaniu strzela na lpg jak i w czasie jazdy po wciśnięciu max. Pytanie jak ma zachowywać się sonda na biegu jałowym jak regulować parownik LSE 95 Landi. Na jałowym co 4sekundy oscyluje mi uboga bogata aturator cały czas biega 50-100. 50 bogata 100 uboga. Co poprawić.
Jak to mówią, po nitce do kłębka... Mam nadzieję że użytkownicy forum domyślają się co może być powodem takiego stanu rzeczy, ja będąc kompletnym laikiem w kwestii motoryzacji niestety mam związane ręce. Lokalni "znawcy" winy upatrywali w nastawniku biegu jałowego ( nie wiem czy to właściwa nazwa), który wyczyściłem, bez wyraźnego efektu...
mały problem podczas jazdy gaśnie silnik ,ale dzieje się przy redukcji biegów na skrzyżowaniu i zatrzymaniu się spadają obroty i silnik gaśnie !!!to samo jak i na gazie i na benzynie,jak i na ciepłym jak i na zimnym silniku!zauważyłem jeszcze jedno mianowicie stojąc na parkingu bieg na luz,naciskam pedał gazu i daje go na 5 tysięcy obrotów puszczam...
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Escorta Mk7 z silnikiem Endura DE 1.8 TD. Problem w tym, że po osiągnięciu temperatury "NORMAL" silnik wchodzi na ok. 1200 obr/min i nie schodzi niżej. Na zimnym obroty są na poziomie ok. 800 obr/min. Silniczek sterujący biegiem jałowym wychyla się na ciepłym silniku, a na zimnym jest wsunięty ( powinno być chyba...
Najprawdopodobniej akumulator się skończył. Wyraziłeś się mało precyzyjnie i trochę nie jasno. Jak resetować sterownik silnika? o to Ci chodzi? Jeżeli tak to odłącz klemy na 5 min. po podłączeniu odpal samochód na 3 min, żeby chodził na biegu jałowym, dalej przez 3 min trzymaj na 2.000 i przejedź się później kilka km z różnymi prędkościami obrotowymi.
Silnik gaźnikowy; silnik 2-zaworowy sterowany za pomocą sterownika; podejrzewam że te wszystkie w/w dane dotyczą czujnika temperatury, który jest połączony ze sterownikiem - ale czy to jest możliwe? Bieg jałowy silnika jest sterowany za pomocą silnika krokowego.
dajcie więcej danych o silnikach (jedno czy wielopunkt) 1,3 i 1.4 jednopunkt sprawdź sondę , czujnik map ok 80 hz na wolnym biegu, tps lubi śmiecić w okolicy 0.9v 1.3 wielopunkt brudny przepływomierz , nieszczelne rurki odpowietrzenia skrzyni korbowej , korek wlewu oleju (bez zdziwienia proszę) , walnięty regulator biegu jałowego , sonda 1,4 wielopunkt...
Jeśli silnik dalej ma niestabilny bieg jałowy to musisz wykręcić świece. UWAGA jeśli urwałęś lucz to mam dwie rady. 1-kup firmowe klucze 2-NIE CIĄGNIJ NA SIŁĘ BO MOŻESZ MIEĆ ZONKA GDYŻ ŚWIECA MOŻE SIĘ WYKRECIĆ RAZEM Z GWINTEM Z GŁOWICE (ford:shii:) :boss:
Popatrz popatrz,a ja zawsze myślałem że to zawór regulacyjny biegu jałowego. Cewka wciąga rdzeń,na końcu którego jest przesłona,która to...... Czyżby koledzy nie odróżniali cztero i dwu fazowych silników krokowych od zwykłago elektromagnesu?
Jezu,ludzie zastanówcie się.W którym fordzie jest silnik krokowy?W żadnym. Tam jest zawór regulacji biegu jałowego.Zawór!
W moim Fordzie Escorcie 1,8 16V występuje pewna nieprawidłowość. Mianowicie wciskając w czasie jazdy pedał sprzęgła (np. dojeżdżając do skrzyżowania) obroty silnika "obstają" na 1800 i tak aż do całkowitego zatrzymania. Po całkowitym zatrzymaniu się obroty maleją do 900 czyli tak jak ma być. Może ktoś wie co jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Dlaczego...
regulacja bazowej prędkości obrotów biegu jałowego. Regulację przeprowadzać po wprowadzeniu sterownika w tryb serwisowy-kod 60
Wydaje mi się że to jest odpowietrzenie zbiornika paliwa.Dwa przowody do elektrozaworu sterowanego komputerem.Zdejmując ten przewód dopuszczasz fałszywe powietrze do kolektora ssącego. Sugerowałbym uszkodzenie regulatora biegu jałowego,jako usterkę w tym autku.
Witam wszystkich! Mam Escorta 1.4 99. i problem polega na tym, że jak jest zimny to jest OK, tzn że obroty biegu jałowego są w okolicy 1100, może trochę więcej. Jednak gdy się silnik zagrzeje to od czasu do czasu zdarzy się ,że obroty na chwilkę spadną do 500 i zaraz wzrastają. To jednak nie jest jeszcze wszystko. Najgorszy jest moment, gdy dojerzdżam...
Podbijanie obrotów biegu jałowego jest realizowane przy rozruchu na zimno( no i nie tylko np przy włączonej klimie też) po to aby nie rzucało na zimnym za bardzo ale oprócz tego ważniejszą rzeczą jest aby przyspieszony został wtrysk. Nie jestem pewien jak jest w Boschu ale np w Lucasie jest specjalny elektromagnetyczny zawór przyspieszający zapłon na...
Przyczyną był zawór biegu jałowego. Po zamknięciu przepuszczał powietrze. Po rozbiórce, wymoczeniu w benzynie ekstrakcyjnej i dotarciu grzybków zaworu wszystko wróciło do normy.
Odczytujesz kody usterek,usuwasz usterki wskazane przed kodem separacji 20,ponowny odczyt,jeżeli jest wskazanie 11(system pass) to przechodzisz do testu "praca silnika".W tym teście sterownik powinien emitowac kod 50 co jest znakiem że jest zamontowane europejskie urządzenie sterujące,po pewnym czasie wyemituje kod 10 do jest sygnalem blip testu,jeżeli...
Dzisiaj miałem wolne i przyjrzałem się dokładnie monowtryskowi. Okazuje się, że siniki faluje na biegu jałowym dodając i utrzymując dodając i ujmując sobie samoczynnie gazu. Krokowiec sprawny. Bezpiecznik 3A sprawny również. Reasumując na pytania następujące: - Jakie parametry powinien mieć potencjometr przepustny? - W którym miejscu znajduje się czujnik...
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Dzien dobry. AMRE ma calkowita racje. Wymiana kolektora nic nie zmieni. Jak kolega wspomnial, przyczyną wystrzaów jest zbyt uboga mieszanka. Proponuje udac sie do firmy, ktora montowała instalację i tak długo ich męczyć aż auto będzie dzialalo poprawnie. Przy okazji: świece Motorcrafta, zadne "do gazu", sonda lambda ma zywotność przewidzianą na max....
Witam, Problem jak w temacie - świeci (żarzy się) kontrolka ładowania. Wymieniłem regulator napięcia. Sprawdziłem pierścienie ślizgowe. Napięcie w sieci samochodu na biegu jałowym 14,2V. Brak składowej zmiennej. Zirytowało mnie to, wyjąłem alternator i zawiozłem na stanowisko kontrolne. Wszystko jest ok a lampka się żarzy. Nie mam schematu. Mozliwe,...
witam, taqk jak juz w temacie wspomnialem mam escorta 1.4 91r. w gazie. otóż na gazie czasami zdarza sie ze obroty spadaja poniżej 1000 i zaczyna sie cały cząś, a natomiast na benzynie to juz całkiem szaleja obroty na biegu jałowym i nie raz gaśnie, a podczas jazdy strasznie szarpie dopiero jak wejdzie na wyzsze obroty to sie uspokaja.co to moze byc?...
wyglada na nieszczelnosc ukladu dolotowego powietrza, poza tym tam masz zawór biegu jałowego który także może być uszkodzony. Silnika krokowego tam nie ma.
przepustnica ma być zamknięta , żadnych prześwitów (oczywiście na biegu jałowym) , całe powietrze potrzebne do pracy daje wtedy krokówka . napięcie z TPS zawiera się w przedziale 0.8-0.9 V (regulacja odbojnikiem przepustnicy ) . A tak na dzień dobry sprawdź przewody prowadzące od kolektora do odpowietrznika skrzyni korbowej , lubią sie zsunąć przy takiej...
Otóż mam taki problem, że regulując w reduktorze Tomasetto dużą śrubę na obrotach 3000RPM nie ma praktycznie żadnej różnicy - ciągle sonda biega od ubogo do bogato za to na wolnych obrotachg cyrk. Jak już uda mi się zejść z bogatej mieszanki to nie daję rady tego zrobić tak aby sonda biegała jak na wysokich. Zreszta zrobię na przyklad tak, że wchodzi...
Pierwsze podejrzenie to tzw. silnik krokowy czyli inaczej zawór bocznikowy powietrza jeszcze inaczej nazywany regulatorem biegu jałowego odpowiedzialny za pracę silnika na wolnych obrotach. Wygląda to tak, jak w poniższym linku: Jest to dość droga częśc, zwłaszcza jeżeli chcesz inwestować w raczej auto leciwe. Podobno przed decyzją o ewentualnym zakupie...
Witam. Obroty biegu jałowego powinny być w zakresie 800 - 900 obr/min. Myślę, że trzeba sprawdzić działanie silniczka krokowego. Pozdrawiam.
Escort jak w temacie 1992 rok, monowtrysk. Usterka polega na tym, że: Jak silnik jest zimny, to spadają obroty ale tylko podczas jazdy na biegu jałowym lub z wciśniętym sprzęgłem i z niwielką prędkością ok 10 km/h Czyli auto się toczy luźno, nie daje mu gazu. Wtedy obroty silnika spadają do ok 300. Ale jak tylko lekko nacisnę na chamulec i zatrzymam...
Przede wszystkim posprawdzaj, czy wszystko podłączyłeś - zachowanie na benzynie mówi o braku regulacji biegu jałowego - nie działa by pass lub nie ma odczytu z czujnika temperatur. Gaz też pewnie nie jest do końca podłączony. Jeszcze raz, na spokojnie.
Witam! Mam problem z fordem escortem 1,3 monowtrysk, benzyna - bez LPG. 1996 rok. Czasem zawiesza sie wtrysk. Objawiało się to najpierw tak, że przy przekręceniu kluczyka, bez wzgledu czy silnik był ciepły czy zimny, wtrysk nie podawał dawki paliwa na rozruch. Mozna było kręcić kilkadziesiąt razy - czasem pomagało i zapalał, ale zazwyczaj pomagało dopiero...
Problem polega na tym, że jak samochód się toczy na biegu jałowym, to obroty spadają prawie do zera. Jeżeli auto atrzymam to po chwili obroty wskakują do ok 900. Szukałem chyba wszędzie rozwiązania tego problemu, nawet w warsztacie nie wiedzą dlaczego tak się dzieję. Gdzieś wyczytałem, że pomaga odłączenie czujnika prędkości i rzeczywiście tak jest....
na jakiego krokowca wymieniłeś?? Z Allegro czy oryginała??? ja 2 razy wyczysciłem swojego oryginała i było git. Za pierwszym razem dał rade 2 lata za drugim razem rok. potem niestety wymiana na zamiennik z allegro. Wypadało mi sie przyzwyczaic do śmiesznych nieprzewidywalnych obrotów. Moja rada odnośnie krokowca - albo oryginał albo stres. Ps. czy po...
Witam i wszystkich, mam problem z moim ESCORTEM 1.4 na monowtrysku kombi wersja CL 93r. Otóż zanim zdecydowałem się napisać, przeszukałem całe forum elektrody i inne fora, sprawdziłem wszystkie rady i nic nadal problem sie utrzymuje, otóż gdy silnik jest zimny lub ciepły, zimą czy latem bez różnicy, gdy odpalę silnik kilka sekund chodzi prawidłowo,...
Zauważyłem też, że jak na biegu jałowym wcisnę gaz do podłogi, to silnik zaczyna falować obrotami, z rury śmierdzi przepalanym olejem i trochę kopci a na asfalcie pod rurą wydechową jest czarna plama. Świece, kable wn oraz sonda lambda wymienione wczoraj na nowe. Nie wiem w jakim zakresie jest falowanie bo nie ma obrotomierza.
No tak głupoty - a autor tematu kręcił "dużą śrubą" na krokowym tak albo na atrapie - brawo !!! Gdybyś miał z LPG troszkę do czynienia to byś widział i takie cuda jak attuator i dodatkowo register przy nim. Ponadto Twoje posty nic nie wnoszą oprócz docinków i kierowania nie wiadomo po co założyciela wątku do gaziarzy cytuję: "...bo mają analizator...
Chciałbym widzieć, czy warto grzebać w parowniku czy ew. kręcić registrem W żadnym przypadku nie dotykaj registra, służy on do zdławienia przepływu gazu i nie wiele ma wspólnego z biegiem jałowym silnika. Do regulacji wolnych obrotów służy śrubka na parowniku, którą reguluje się napięcie membrany 2 stopnia reduktora, czyli innymi słowy zmienia się...
Nie naciskam dwa razy pedał gazu! Zrobiłem poprostu drugi raz test i dodałem troche wiecej gazu i dlatego wi wywali kod 411 i 412. A błąd 411 to nie osiągnięta minimalna prędkośc obrotowa biegu jałowego lub strata indukcyjna ( właśnie niewiem o co chodzi w tej stracie indukcyjnej czy to wina przewodów WN?) a w drugiej ksiązce pisze ze 411 to nie osiągnięta...
Siema. Słuchajcie mam problem z fordzikiem, jadę rozpędzając się na pełnym gazie silnik dochodzi do 4000 obr. i zaczyna się problem czyli traci moc z trudem dochodzi do 4500 obr. po 4500 obr. odzyskuje moc i wraca do normy, czyli zaczyna się odmulać. to jedno. teraz drugi problem który się pojawił, na jałowym biegu wciskam gaz do dechy i silnik wchodzi...
1. Napisz jaki to silnik 1,3. 2. Ma gażnik czy wtrysk, 3. Ma katalizator??? - po jakimś okresie jazdy na LPG staje się zwykle winowajcą zamulonego autka. Opisz coś o pracy silnika. - na biegu jałowym pracuje równo i miarowo ?? - masz jakis problem z odpaleniem zimnego/ciepłego ?? Na początek sprawdż w jakim stanie filt powietrza. Hamulce (co wymyślił...
Problem z Escortem zaczęły się od tego, że podczas jazdy po około 20km gasł silnik i przez kilka minut nie chciał zapalić mimo, że rozrusznik kręcił dobrze. Po kilku dniach po takiej akcji odpalił ale moc spadła drastycznie a po następnym razie już nie odpalił. Na holu też nie zaskoczył (rozrusznik nadal kręcił). Żeby było ciekawiej po 2 dniach postoju...
Ale to chyba by odpadało u mnie jeżeli mam ładowanie akumulatora na poziomie 14.2V na biegu jałowym? Chyba że coś z masą do rozrusznika. Spróbuje jutro pomierzyć wszystko i na wszelki wypadek podładować wcześniej akumulator żeby sprawdzić czy będzie szybciej kręcił. Chociaż mam wrażenie i tak że to może być niedogrzana komora spalanie, tylko że nie...
nie mam porządnego manometru dzisiaj skonstruowałem jakis i wyszło tak(bieg jałowy) 0,2 MPa na zimnym 0,1 MPa na rozgrzanym na wysokich obrotach utrzymuje sie na poziomie 0,4 MPa w poniedziałek zmieniam czujnik :D chociaż wydawał sie sprawny. :\
Silniczek krokowy :) dla próby zamiast silniczka mozna wkręcić Śrubę :P i nią regulować :) he kilka :P chyba kilkanaście :P Jak mozesz to opisz troszke dokładniej dobrze chodzi ci na biegu jałowym ?? Kolega miał podobny przypadek przy hamowniu (sciaganiu nogi z gazu) przyczyna był właśnie silniczek krokowy
Witam Jaka jest częstotliwość sygnału pomiaru obrotów silnika podawanego z alternatora ? Pytam ponieważ muszę poprawić obroty biegu jałowego a obrotomierz na desce nie nadaje się do dokładniejszego odczytu 850 rpm. Tak więc pomyślałem, że wystarczy zmierzyć częstotliwość sygnału na alternatorze (mam PFL-34), tyle tylko, że nie wiem jest zależność tej...
Witam.Przy rozruchu silnika strzelił sobie silnik w miarę słabo i przy ponownym rozruchu brak wolnych obrotów czyli przepustnica w pozycji biegu jałowego gaśnie natychmiast. Na benzynie aby utrzymać obroty przepustnica musi być w pozycji około 1/2 przy zasilaniu gazem około w pozycji 1/3 . Co zostało sprawdzone. Przepływomierz moim zdaniem pręciki były...
Witam. Mam problem z fordem ,mianowicie po przejechaniu ok 100 km dostaje głupawki (doslownie) jedziesz i raz obroty ok 6000tyś , raz przerywa ,że sie jechać nie da nie ma mocy, czasem przy dojeżdzaniu do skrzyżowania po wrzuceniu biegu jałowego gaśnie później odpala od strzała bez problemu (ale silnik musi być zagrzany) czasem strzela w skrzynce bezpiecznikowej...
Powinno pomóc wymiana świec , ale sprawdź czy masz dobrą kompresję bo może się z darzyć ,że zawór np.ssący będzie przepuszczał i wtedy powoduje zapalenie mieszanki w kolektorze. Posprawdzaj wszystkie przewody podciśnieniowe w kolektorze być może po strzale wyskoczyły. Zapal silnik i wyjmij po kolei kabel ze świecy ,który ci gar nie pali silnik wtedy...
Dzieki za pomoc. jednak nadal jestem w kropce. Generalnie problem polega na tym ze mam skaczące niskie obroty (Escort silnik 1.4 CVH rok 95)które pojawiły sie niedawno. Silnik pracuje równo na 900 przez jakis czas (rozgrzany) i praktycznie w równych odstępach czasu co ok 4min wykonuje kilka skoków do 500 (ok 6-sciu) i wraca na 900. Wczesniej na wyższych...
Escort mk7 1,6 16V na gazie po rozgrzaniu silnika obroty spadają na jałowym biegu do ok 500 obr/min, silnik chodzi nierównomiernie, nieraz zgaśnie. Świece już wymieniłem a przewody też są stosunkowo młode.
Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników, pompkę paliwa, silnik krokowy obrotów biegu jałowego i taki dziwny przełącznik przy przepustnicy. Odchodzą od niego 3 przewody. Pomiary nie wykazały żadnych awarii. Słyszałem o jakimś czujniku temperatury zasysanego powietrza. Koleżanki i koledzy; gdzie mam tego szukać, jeśli jest?
Przestudiowałem cały wątek i ...właściwie nie wiem, czy ten sam problem mnie dotyczy...mój Esi benzyna 1.4, jak jest zimny nie ma problemu z odpalaniem i obrotami, po prze3jechaniu kilkuset metrów, kilku kilometrów dojazd do świateł/bieg jałowy-gaśnięcie silnika-wymieniony był Silnik krokowy(miałem juz wcześniej ten problem-więc byłem mądry-sie wydawało)...
Żaden Krokowie, Ani Żaden Nastawnik Biegu Jałowego. W fordach występuje zawór powietrza bocznikowego. Opisz dokładniej swój problem, kiedy usterka występuje, podczas jazdy, czy gdy silnik pracuje na wolnych, czy podczas wyrzucania na luz czy jak?
W załączonym zdjęciu ów silniczek krokowy opisany w moim poprzednim poście i zaznaczone miejsce gdzie pod silikonem jest opisana śrubka :). Dla wyjaśnienia jeszcze bardziej ów silniczek krokowy można nazwać zaworem biegu jałowego, zaworem wolnych obrotów itd. :P Dokręcony jest do kolektora ssącego :) Czyli zgodnie z obietnicą moderatora Błażej, dostaje...
A nie powinienem po wymianie krokowego usunąć z pamięci danych prędkości obrotowej biegu jałowego? Czy to dotyczy silnika gaznikowego?
Dobrze planujesz, wg autodaty na TPS-ie ma być 0,5-1V przy zamkniętej przepustnicy i 4,3-4,8V przy otwartej. Oj nie ociz. Na zamkniętej ma być około 0,88V, w kazdym razie nie może przekroczyć 0,94V. Jeżeli przekroczy 0,94V EEC IV nie uruchomi procedury stabilizacji biegu jałowego
Ja miałem problem z falowaniem i z samoistnym dodawaniem gazu przez samochód (tyle że to escort 1,6). Naprawiłem to, ale nie jestem pewien co dokładnie było problemem, bo za jednym razem wyczyściłem przepustnicę i zawór powietrza dodatkowego (nie ma krokowca). Ale skoro Ty wymieniłeś krokowca na nowego, to ja bym jeszcze spróbował sprawdzić wyczyścić...
Na pewno nie jest to silnik krokowy. To zwykły silniczek na napięcie stałe. Podłączyłem go dzisiaj z powrotem po przeczyszczeniu, przesmarowaniu i regeneracji jednej ośki za pomocą Kropelki. Działa on tak: po przekręceniu stacyjki w zapłon bolec wysuwa się maksymalnie naciągając dźwignię od biegu jałowego. Po odpaleniu silnika minimalnie się cofa i...
1.4 R96 mogą być dwa rodzaje na wtrysku i gaźnikowy, napisz jaki masz, w razie wątpliwości pomocny może być typ silnika zapisany na tabliczce pod maską. Co do diagnozy: Escorty jak falują obrotami to jedną z możliwych usterek jest regulator biegu jałowego, ( przez niektórych mylnie nazywany silnikiem krokowym) Kiedy zapalisz silnik i nie odtykasz pedału...
Jeżeli rurka prowadzi do kolektora ssącego i może być nie szczelna to będzie miała wpływ na obroty biegu jałowego .Najlepiej uszczelnij.Jeżeli ta rurka prowadzi do serwa to może mieć wpływ na siłę hamowania .
Witam, problem opisałem juz na innych forach więc przeklejam z tamtąd: Samochod: Ford Escort 1993 Silnik: 1.4 (F6F) - monowtrysk Brak instalacji LPG Przebieg: wg licznika ponad 200.000 sterownik: EEC IV Problem z samochodem jest następnujący...otoż silnik odpala kiedy jest zimny bez problemu, na luzie samochod chodzi caly czas bardzo ładnie (45 minut...
Ponownie witam problem rozwiązany wymieniłem czujnik temperatury zasysanego powietrza ponieważ stary pokazywał zle wartości a powinne byc : - przy temperaturze 0°C: 89 do 102kOm; - przy temperaturze 20°C: 35 do 40 kOm; - przy temperaturze 40°C: 15 do 18 kOm; - przy temperaturze 60°C: 7 do 8,5 kOm; - przy temperaturze 100°C: 2 do 2,5 kOm W moim samochodzie...
Witam. Ford Escort 1.3 pełny wtrysk. Zimny odpala bez problemu, pochodzi trochę i zadławi się lub czasami nawet zgaśnie. Wygląda to tak, jakby próbował ssanie zdjąć zbyt gwałtownie. To samo na nowych świecach, nowym silniku biegu jałowego, paliwo i czujniki ok. Ktoś ma propozycje?
Kolego, weź zwykłą lampę i patrz na nią poprzez ten korpus. Nie będziesz widział nic. Nastepnie wkręć to w imadło, uchyj przepustnicę, spryskaj jakimś zajzajerem i papierem ściernym na mokro przeszlifuj delikatnie osad aż do czystego aluminium. Cały syf zbierz jakąś szmatką. Popatrz znowu przez nią na światło i będziesz widział coś, co przy odrobinie...
Witam od niedawna jestem posiadaczem Forda Escorta 97 rok 1.6 16V Zetec, przeczytałem naście postów na temat spadających obrotów i co za co odpowiada. U mnie akurat zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego ( IACV) ma podłączenie 3 pinowe i z tego co się domyślam regulacja zaworu powinna być w dwie strony.To teraz jak to powinno sterować przepustnicą...
Witam. Znajduje się on pod kolektorem dolotowym. Jest przykręcony do bloku. To walec o długości około 5cm zakończony gniazdem. Ten zawór jest przez wielu niesłusznie nazywany silnikiem krokowym. Jest on odpowiedzialny za wolne obroty biegu jałowego. Zepsuty jest wtedy gdy po szybkim przyspieszeniu i puszczeniu gazu auto gaśnie. Za duże obroty pojawią...
Nie każdy ma. W escorcie siedzi gaźnik WEBER 28/32 i były montowane dwa rodzaje: - z silnikiem krokowym sterującym obrotami biegu jałowego (czyli wolnymi obrotami) - bez silniczka, z śrubką regulacyjną ( z tyłu po lewej czyli bardziej od strony pasażera) Podejrzewam, że masz ten drugi typ i w momencie jak wyłączy się ssanie automatyczne (na bimetalu)...
Na monowtrysku nie ma gaźnika. Prawdopodobnie lambda jest padnięta - jak została sprawdzona? Nie ma czasem zawyżonych obrotów na biegu jałowym? A jak nie sonda to czujnik temperatury silnika mógł paść. Wtedy informuje sterownik cały czas że silnik jest zimny i będzie palił jak smok. Dwóch podstawowych podejrzanych. Pozdrawiam
znaki sprawdziłem, wałki rozrządu pokrywają się idealnie w poziomie a drugi znak na kole pasowym jest pomiędzy zwoim pokryciem na misce a pionem czyli jest przestawiony kable ok świece ok na na obrotach biegu jałowego trochę się dławi ale da się wytrzymać
Zawór bocznikowy /biegu jałowego/-lub nieszczelność na dolocie/przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Escort nie ma czujnika w desce, a zaraz koło reduktora na skrzyni heh, Escort? Panie Moderatorze, prosze dokładniej czytać!!! :)
Silnik zapala bez problemu, po kilku lub kilkunastu sekundach obroty spadają, szarpie silnikiem i auto gaśnie. Z ponownym uruchomieniem auta nie ma problemu ale oczywiście nic sie nie zmienia na dodatek przy dodawaniu gazu silnik dławi się a po zamknięciu przepustnicy oczywiście gaśnie. Gdy silnik "złapie" temperaturę na wolnych obrotach pracuje w miarę...
Sprawdź zawór pozycji biegu jałowego, działać może ale zobacz czy trzpień się nie zacina albo czy nie ma przesadnych luzów, ja tak miałem w swoim esku odpalałem na zimnym było ok, pochodził 2 minuty i zgasł, ponowny rozruch i bylo bez zarzutu. jak był ciepły był problem z odpaleniem, a jak odpalil to obroty 2tyś a czasem nawet do 3 tyś RPM i tak przez...
Byłem niedawno tzn jakoś w grudniu i wymieniłem filtr, ale mam takie pytanie, przepływ gazu mam sterowany komputerowo chyba, tzn miałem gdyż ostatnio gazownik wymienił mi na zwykłe z pokrętłem, a miałem takie na 4 kabelki, jeśli namieszałem to proszę mnie poprawić, powiedział że na tym będzie palił mniej, a pali nawet trochę więcej, jak mam to wszystko...
Witam Mam trochę dziwne pytanie, bo zawsze zastanawiało mnie to, dlaczego w sklepach mi mówili że nie ma takiego silnika 1.6 8v w Escortach po 95r. są tylko 16v. Otóż posiadam takiego z 97 roku, silnik wygląda dokładnie tak: Co do tego czy są, to według książki tak, ale nie wygląda tak jak ten, a na allegro są takie same 1.4 i bardzo mnie to dziwi....
Witam, formalnie zgadza się - to nei silniczek krokowy. Znajdź tylko w internecie informacje na temat elektrozaworu biegu jałowego.. 95/100 polski używa tego określenia, ale można robić profesurę z nazewnictwa. To tak jak ze śrubokrętem i wkrętakiem, tylko jedna forma prawidłowa. Albo z Miodkiem co na pytanie od szachistów czy forma "szachuje" jest...
Witam wszystkich. Dziś zmontowałem do kupy escorta 1.6 z kompresorem eaton m62. (odprężenie silnika) Jednak zapomniałem poznaczyć kostek od wtrysków i fura chodzi ale nie do końca, próbowałem zamieniać kostki ale te same są do 4-ch wtrysków, czujnika położenia biegu jałowego, czujnika położenia wałka rozrządu, i mam problem bo chodzi jak by chciał a...
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego ,...
kolego, jak patrzysz na wprost silnika na środku masz przepustnicę, po lewej stronie przepustnicy będzie widać czujnik położenia przepustnicy (duża kostka 3 pin), pod nim będzie kostaka na 2 pin (identyczna jak od wtrysków) tyle że wtryski wpinane sa od góry a do czujnika biegu jałowego będzie wpinana od lewej. Dodano po 8 nie mówię, nic ale patrzyłeś...
Samoregulator przy pedale, sprawdź czy linka nie jest za mocno naprężona, jeżeli jest samoregulator,to trzeba go "popuścić", (zwolnić linkę), pytałem o schemat (opis) czynności niezbędnych do wykonania podczas wymiany ? wymieniłem całe sprzengło Założyłeś nowe, czy "z odzysku" ?[/quote] Linka nie jest naprezona jak jest pedał nie naciśniety, załołem...
Witam wszystkich serdecznie . Mam problem z z kontrolką o d poduszek w fordzie .Zacznę wszystko od początku . Otóż wszystko było w porządku , auto miało problem z biegiem jałowym , przewalczyłem . po kilkakrotnych próbach uruchamiania i sprawdzania wolnych obrotów , auto ciężej zakręciło (spadek napięcia ) i zapaliła sie kontrolka od poduch .Zacząłem...
Witam wszystkich! Jestem nowy na forum, ale problem, który mam ze swoim Escortem jest jak widzę dość stary i powszechny. Otóż mój Escort MKVII 1.4 95' 75KM jest ściągnięty z Niemiec i miał robiony jakiś tuning (wydech też sportowy). Na wizycie u mechanika okazało się, że ma odpięty kabel od przepływomierza powietrza. Po podpięciu kabla samochód krztusi...
Witam od jakiegoś czasu mam escorta 1.4 rocznik 95 silnik na wtrysku . Silnik po rozgrzani podczas jazdy się dławi a na luzie skaczą mu obroty i gaśnie. Wymieniłem: filtr paliwa,przewody wysokiego napięcia ,cewkę zapłonową , świece, regulator biegu jałowego i ostatni czujnik obrotów wałka rozrządu . byłem u mechanika sprawdził przepływomierz i sonde....
Witam, zdaje sobie sprawę, że podobnych tematów jest kilka, jednak chciałbym przedstawić dokładnie mój problem. Mianowicie: zapalam auto po ostygnieciu (dłuższy postój), kilka sec. obroty sa właściwe, lecz poźniej zaczynają spadać, autem szarpie, silnik gaśnie. Przy dodawaniu gazu i próbie jazdy, także szarpie, ciężko nim jechać. Po nagrzaniu już jest...
Witam.Ford z lekkim opużnieniem wchodzi na obroty biegu jałowego po wciśnięciu gazu.Raz odpali bez problemu lecz podczas jazdy potrafi strzelić.Niekiedy wcale nie chce zapalić,delikatnie łapie.Na drugi dzien robi 20km bez żadnych problemów.Co może być przyczyną? Czujniki wałów wymienione,świece nowe,pompka działa.iskra na cewce jest
W ramach dalszego sprawdzania podmieniłem zaworek i sprężynę - brak poprawy, ciśnienie oleju nadal ok 5 bar. Doświadczalnie skróciłem sprężynkę i udało się uzyskać ciśnienie 3 bar. Jednak po zwiększeniu obrotów nadal rośnie do 6-7 bar, ale już nie gaśnie na biegu jałowym. Wiem, że to nie jest rozwiązanie problemu.
Witam. Posiadam escorta 98r. i wymieniłem poduszkę silnika, bo się zerwała (tą pod servem), i na biegu jałowym buda ma małe wibracje. Co może być przyczyną?
Tak jak w temacie. Silnik na jednopunktowym wtrysku. Czy zimny, czy ciepły utrzymuje na poziomie 1200 - 1400 obr/min. Kupiony w sumie za bezcen, z zamęczonym silnikiem. Takie obroty miał od kupna - myślałem że wynika to z jego stanu technicznego. Ostatnio trafił mi się taki silnik, bez osprzętu, ale żyleta. Po wymianie nowy silnik trzyma takie same...
Witam! Mam problem z obrotami silnika w samochodzie Ford Escort 1,8 TD. Od pewnego czasu silnik (np. podczas dojezdzania do skrzyzowania) nie chce zejsc na niskie obroty. Wciskanie pedału gazu nic nie pomaga. Dopiero po chwili obroty same spadaja. Co może być przyczyna tej usterki? Czy może byc to pompa wtryskowa?
witam Ford Escort 1.8D 94r Po rozgrzaniu do pewnej temp. gaśnie po przejściu na bieg jałowy ale nie dzieje się tak za każdym razem. Nie ma problemu z odpalaniem. Może ktoś z Was miał już podobne objawy.
Witam. Mam pytanie odnośnie wolnych obrotów. Jakie maksymalne obroty można ustawić na biegu jałowym, żeby nie zaszkodzić silnikowi i skrzyni biegów? Pytam bo mam taki problem, że na wolnych obrotach strasznie telepie silnikiem zarówno na zimnym jak i ciepłym. Telepanie jest na tyle silne, że przenosi drgania na karoserie i wprowadza w rezonans wszystkie...
Witam, mam problem z samochodem ford escort mk7 z silnikiem 1.8 zetec, mianowicie męczę sie od wakacji z wysokimi obrotami na luzie. Na początku było odwrotnie, po odpaleniu i dodaniu gazu gasł, nie trzymał obrotów, wymieniliśmy przepustnicę na inną myśląc, ze to może to, bo tak się jeździć nie dało(jade, wrzucam luz i gasł) po wymianie(ta była troche...
Witam Mam Forda Escorta 1.6 16V `94 +LPG. Po podłączeniu kompa do instalacji gazowej (bingo s-4) wyszło, ze napiecie na sondzie utrzymywało sie na 0.45V a po zwiekszeniu obrotów dopiero po minucie sonda zaczynałą pracować( było zaislanie na grzałce).Czyli dignoza prosta-wymiana sondy. Po wymianie na uniwersalną Bosha napięcie na sondzie wynosi ok 0.88...
Witam! Poszukuje osoby kompetentnej, aby wyjaśniła mi (chociaż ramowo) działanie sterownika EEC IV, montowanego np.: w Fordach Escortach 1,3i HCS CFI '92r. Chodzi mi głównie o zasady odcięcia dopływu paliwa podczas hamowania silnikiem. We wspomnianym Escorcie moim zdaniem nie odbywa się to tak jak powinno. Po podłączeniu woltomierza do wtryskiwacza...
Witam mam parę pytań odnośnie Autka Mitsubishi Lancer 1.6 16v 4g92 96 r 1.Jak zmierzyć obroty silnika na biegu jałowym -Auto nie posiada obrotomierza. 2.jakie wartości powinien utrzymywać na zimnym i ciepłym silniku. 3.Czy da się zrobić obrotomierz zewnętrzny z licznika, od Forda Escorta-Chodzi o to żeby zmierzyć nim obroty Silnika. Pozdrawiam i dziękuje...
Case z silnikiem 4-cyl 3,9L, 72KM/2200rpm. Pompa rotacyjna Boscha. Na KKK K24 (z jakiegoś golfa chyba) ciśnienie na biegu jałowym 0,3 bara (przy 2200rpm). Wirniki 35/52mm Garrett T3 (z Vovlo 2,5TD) 0,2bara na biegu jałowym (2200rpm) Garrett TB0259 (podobno z Escorta 1,8TD) na biegu jałowym jakieś 0,5 bara (2200 rpm) Wirniki 36/36mm Ten sam garrett po...
Golf III faktycznie ma nie najlepsze blachy. Klapa tylna jest NIE OCYNOWANA i to ona idzie na pierwszy ogień, no i progi. Na resztę nie można zbytnio narzekać ( przynajmniej ja nie narzekam ). Części jest mnóstwo na szrotach, a w sklepach dostaniesz każdy podzespół za śmieszne pieniądze ( nawet lepszej jakości części są nieporównywalnie tańsze niż do...
Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Teraz to wiem, nie siedziałem wcześniej w tego typu urządzeniach, a idąc za radą również niedoinformowanego sprzedawcy układu KDSF - zakombinowałem.. Kosztowało to 30zł scalaka i silnik, który i tak nie miał zastosowania. Co to za alternator masz i czy w ogóle wiesz jakich obrotów on potrzebuje...
Witam , otóż od niedawana , silnik (z Escorta 1986) gaśnie przy niskich obrotach podczas hamowania i zmiany biegów .Gdy wrzucam wsteczny i tez hamuje jest ok. Silnik jest po kapitalnym remoncie . Dodam ze ma wtrysk gaźnikowy i zaczyna nim szarpać po zejściu poniżej 1500 obrotów (na biegu jałowym).Jak to wyeliminować bo denerwuje mnie to ze muszę ciągle...
Trochę krótkie przewody,nie starczą do zaworu biegu jałowego,do czujnika temperatury raczej też nie.Moim zdaniem może być to przewód do czujnika prędkości jazdy,jest on w napędzie prędkościomierza przy skrzyni biegów o ile pamiętam,no chyba że pomyliłem i takie rozwiązanie było w escorcie.
Hallo, Panowie, pozwolicie, że się przyłączę. Też mam reduktor tecno 100KW u siebie w escorcie. Silnik zetec 1.8 16V. Jaki problem jest? Otóż instalacja BRC jest zrobiona z nowych i używanych podzespołów. Reduktor jest mocno używany (już matowy na zewnątrz), nie da się określić jego przebiegu. Mam też drugi identyczny reduktor kupiony niedawno na szrocie....
witam jestem na tym forum nowy i mam pytanie na temat sondy w moim aucie tzn ford escort cabrio mam taki problem iż jak jest auto zimne to ma duże trudności w paleniu można kręcić rozrusznikiem do wyładowania akumulatora a nie zapali jest też w nim taki problem że auto na benzynie ma bardzo duże obroty faliste na biegu jałowym sięgające ponad 3000 obr....