Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
Tak myślałem,że to jakaś krańcówka, czy coś w tym stylu. Tyle, że u mnie silniczek nie może maksymalnie wysunąć bolca, bo zaraz się załącza wsteczny :). Może ktoś wie jak prawidłowo powinien pracować ten silniczek. Chodzi mi moment po odpaleniu, poz zagrzaniu silnika, o i po zwiększeniu obrotów pedałem gazu.
Też myślałem o gazie, ale czy warto przy obecnie niestabilnych cenach ryzykować taki wydatek?
Prawdopodobnie zawór regulacyjny biegu jałowego
To co prawdopodobnie wyczyściłeś to nastawnik biegu jałowego
po co naciskasz dwa razy pedał gazu. Poza tym wpierw się robi odczyt kodów twardych. Błędy co podałeś to -nie osiągnięta minimalna prędkośc obrotowa biegu jałowego --//- -//- maxymalna
Dobrze planujesz, wg autodaty na TPS-ie ma być 0,5-1V przy zamkniętej przepustnicy i 4,3-4,8V przy otwartej. Oj nie ociz. Na zamkniętej ma być około 0,88V, w kazdym razie nie może przekroczyć 0,94V. Jeżeli przekroczy 0,94V EEC IV nie uruchomi procedury stabilizacji biegu jałowego
Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników, pompkę paliwa, silnik krokowy obrotów biegu jałowego i taki dziwny przełącznik przy przepustnicy. Odchodzą od niego 3 przewody. Pomiary nie wykazały żadnych awarii. Słyszałem o jakimś czujniku temperatury zasysanego powietrza. Koleżanki i koledzy; gdzie mam tego szukać, jeśli jest?
Proszę sprawdzić działanie zaworu regulacji biegu jałowego.Problem w nim. Bzdura wyssana z palca? Nie! Jezeli zawór jest w kiepskiej kondycji i nie reguluje biegu jałowego ,lub reguluje w stopniu niewystarczającym to system EEC IV radzi sobie w ten sposób że wyprzedza zapłon.
Witam wszystkich! Mam Escorta 1.4 99. i problem polega na tym, że jak jest zimny to jest OK, tzn że obroty biegu jałowego są w okolicy 1100, może trochę więcej. Jednak gdy się silnik zagrzeje to od czasu do czasu zdarzy się ,że obroty na chwilkę spadną do 500 i zaraz wzrastają. To jednak nie jest jeszcze wszystko. Najgorszy jest moment, gdy dojerzdżam...
Witam , ma ktoś może schemat i gdzie się znajduję zawór regulacyjny biegu jałowego i jak go wymienić w Ford Escort 1.8 16v 1995r z sekwencją .
mam do ciebie małe pytanie :) bardzo mi się podoba ta przeróbka escorta :) wracając do pytania brzmi ono czy pod regulatorem obrotów biegu jałowego powinna być jakaś uszczelka ?? i pyt nr 2 co zrobiłeś z przepływomierzem w tym escorciku ??:)
nie nie dymi właśnie wyciągnąłem regulator obrotów który jest nowy wyczyściłem stary , który zostawiłem zamontowałem problem znikł tylko , że na odpiętym przepływomierzu jak zapinam przepływomierz momentalnie gaśnie . A mam jeszcze jedno pytanie czy pod regulatorem obrotów biegu jałowego musi być jakaś uszczelka ??
J.W. dostrojenie regulatora biegu jałowego w starszych modelach. Tylko na przyrządach.
Witam Mój escort ma jedynie litraż większy 1.8. Wymieniłem na nowe: świece (ford), kable WN (ford), cewkę zapłonową (eps) oraz regulator biegu jałowego(ford). Samochód posiada instalację gazową BRC sekwencja. Gdy go kupiłem (>1rok) już szarpał. Po głębszym wtajemniczeniu odkryłem, że ciągnął lewe powietrze pod kolektorem ssącym. Obecnie wymieniony ma...
Kolego, weź zwykłą lampę i patrz na nią poprzez ten korpus. Nie będziesz widział nic. Nastepnie wkręć to w imadło, uchyj przepustnicę, spryskaj jakimś zajzajerem i papierem ściernym na mokro przeszlifuj delikatnie osad aż do czystego aluminium. Cały syf zbierz jakąś szmatką. Popatrz znowu przez nią na światło i będziesz widział coś, co przy odrobinie...
Witam.Ford z lekkim opużnieniem wchodzi na obroty biegu jałowego po wciśnięciu gazu.Raz odpali bez problemu lecz podczas jazdy potrafi strzelić.Niekiedy wcale nie chce zapalić,delikatnie łapie.Na drugi dzien robi 20km bez żadnych problemów.Co może być przyczyną? Czujniki wałów wymienione,świece nowe,pompka działa.iskra na cewce jest
Jak to mówią, po nitce do kłębka... Mam nadzieję że użytkownicy forum domyślają się co może być powodem takiego stanu rzeczy, ja będąc kompletnym laikiem w kwestii motoryzacji niestety mam związane ręce. Lokalni "znawcy" winy upatrywali w nastawniku biegu jałowego ( nie wiem czy to właściwa nazwa), który wyczyściłem, bez wyraźnego efektu...
wyglada na nieszczelnosc ukladu dolotowego powietrza, poza tym tam masz zawór biegu jałowego który także może być uszkodzony. Silnika krokowego tam nie ma.
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego ,...
znaki sprawdziłem, wałki rozrządu pokrywają się idealnie w poziomie a drugi znak na kole pasowym jest pomiędzy zwoim pokryciem na misce a pionem czyli jest przestawiony kable ok świece ok na na obrotach biegu jałowego trochę się dławi ale da się wytrzymać
Witam. Obroty biegu jałowego powinny być w zakresie 800 - 900 obr/min. Myślę, że trzeba sprawdzić działanie silniczka krokowego. Pozdrawiam.
Koledzy zaciekawiony poruszonym tematem "krokowego" w tym modelu Forda pozwoliłem sobie na sięgnięcie do ksiązki wyd. WKŁ pt. Ford Escort i Orion oraz do książki wyd. Auto pt. Ford Escort. W silnikach 1.4 jest gażnik albo jednopunktowy wtrysk Webera w którym to cyt. za książką : -"predkość obrotowa biegu jałowego jest regulowana zmianą położenia dzwigni...
Jeżeli rurka prowadzi do kolektora ssącego i może być nie szczelna to będzie miała wpływ na obroty biegu jałowego .Najlepiej uszczelnij.Jeżeli ta rurka prowadzi do serwa to może mieć wpływ na siłę hamowania .
najdłuższy kabel od lewej wiązki to 3 cyl. średni to 2 najkrótszy to czyjnik położenia biegu jałowego a trochę dłuższy to 1cyl. wtryski mają przewody kolorów takich samych w moim przypadku był to fioletowy i czarny, ze wstawkami kolorów białego, czerwonego, żółtego, pomarańczowego
Przede wszystkim posprawdzaj, czy wszystko podłączyłeś - zachowanie na benzynie mówi o braku regulacji biegu jałowego - nie działa by pass lub nie ma odczytu z czujnika temperatur. Gaz też pewnie nie jest do końca podłączony. Jeszcze raz, na spokojnie.
Witam od jakiegoś czasu mam escorta 1.4 rocznik 95 silnik na wtrysku . Silnik po rozgrzani podczas jazdy się dławi a na luzie skaczą mu obroty i gaśnie. Wymieniłem: filtr paliwa,przewody wysokiego napięcia ,cewkę zapłonową , świece, regulator biegu jałowego i ostatni czujnik obrotów wałka rozrządu . byłem u mechanika sprawdził przepływomierz i sonde....
Witam! Poszukuje osoby kompetentnej, aby wyjaśniła mi (chociaż ramowo) działanie sterownika EEC IV, montowanego np.: w Fordach Escortach 1,3i HCS CFI '92r. Chodzi mi głównie o zasady odcięcia dopływu paliwa podczas hamowania silnikiem. We wspomnianym Escorcie moim zdaniem nie odbywa się to tak jak powinno. Po podłączeniu woltomierza do wtryskiwacza...
Nie każdy ma. W escorcie siedzi gaźnik WEBER 28/32 i były montowane dwa rodzaje: - z silnikiem krokowym sterującym obrotami biegu jałowego (czyli wolnymi obrotami) - bez silniczka, z śrubką regulacyjną ( z tyłu po lewej czyli bardziej od strony pasażera) Podejrzewam, że masz ten drugi typ i w momencie jak wyłączy się ssanie automatyczne (na bimetalu)...
dajcie więcej danych o silnikach (jedno czy wielopunkt) 1,3 i 1.4 jednopunkt sprawdź sondę , czujnik map ok 80 hz na wolnym biegu, tps lubi śmiecić w okolicy 0.9v 1.3 wielopunkt brudny przepływomierz , nieszczelne rurki odpowietrzenia skrzyni korbowej , korek wlewu oleju (bez zdziwienia proszę) , walnięty regulator biegu jałowego , sonda 1,4 wielopunkt...
Witam.Przy rozruchu silnika strzelił sobie silnik w miarę słabo i przy ponownym rozruchu brak wolnych obrotów czyli przepustnica w pozycji biegu jałowego gaśnie natychmiast. Na benzynie aby utrzymać obroty przepustnica musi być w pozycji około 1/2 przy zasilaniu gazem około w pozycji 1/3 . Co zostało sprawdzone. Przepływomierz moim zdaniem pręciki były...
Witam Jaka jest częstotliwość sygnału pomiaru obrotów silnika podawanego z alternatora ? Pytam ponieważ muszę poprawić obroty biegu jałowego a obrotomierz na desce nie nadaje się do dokładniejszego odczytu 850 rpm. Tak więc pomyślałem, że wystarczy zmierzyć częstotliwość sygnału na alternatorze (mam PFL-34), tyle tylko, że nie wiem jest zależność tej...
Witam od niedawna jestem posiadaczem Forda Escorta 97 rok 1.6 16V Zetec, przeczytałem naście postów na temat spadających obrotów i co za co odpowiada. U mnie akurat zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego ( IACV) ma podłączenie 3 pinowe i z tego co się domyślam regulacja zaworu powinna być w dwie strony.To teraz jak to powinno sterować przepustnicą...
Chciałbym widzieć, czy warto grzebać w parowniku czy ew. kręcić registrem W żadnym przypadku nie dotykaj registra, służy on do zdławienia przepływu gazu i nie wiele ma wspólnego z biegiem jałowym silnika. Do regulacji wolnych obrotów służy śrubka na parowniku, którą reguluje się napięcie membrany 2 stopnia reduktora, czyli innymi słowy zmienia się...
Jeżeli hamowanie było ostre np. z 80 km/h do zatrzymania i wbiłeś luz i wtedy silnik zgasł (a co za tym idzie brak wspomagania ukł. hamulcowego i kierowniczego nawet jeżeli samochód się toczy na biegu jałowym) to stawiam na zasyfiony zawór regulacji biegu jałowego (częto nazywany błędnie w przypadku tego silnika - silnikiem krokowym, krokowcem) znajdującym...
mały problem podczas jazdy gaśnie silnik ,ale dzieje się przy redukcji biegów na skrzyżowaniu i zatrzymaniu się spadają obroty i silnik gaśnie !!!to samo jak i na gazie i na benzynie,jak i na ciepłym jak i na zimnym silniku!zauważyłem jeszcze jedno mianowicie stojąc na parkingu bieg na luz,naciskam pedał gazu i daje go na 5 tysięcy obrotów puszczam...
Witam regulator biegu jałowego znajduje się na kolektorze ssącyn (na górze masz napis EFI przynajmniej tak jest w 2.0 OHC zasilany jest dwuprzewodowo) - odkręcany dwoma nakrętkami. należy go wykręcić, rozebrać (pomomo tego, że jest zaklepywany - to można to zrobić), dokładnie wyczyścić i powinno być lepiej. Dodatkowo sprawdź przepływomierz powietrza...
Podbijanie obrotów biegu jałowego jest realizowane przy rozruchu na zimno( no i nie tylko np przy włączonej klimie też) po to aby nie rzucało na zimnym za bardzo ale oprócz tego ważniejszą rzeczą jest aby przyspieszony został wtrysk. Nie jestem pewien jak jest w Boschu ale np w Lucasie jest specjalny elektromagnetyczny zawór przyspieszający zapłon na...
Witam, Pani Moderatorze Błażeju - przepraszam że w wątku ale nie bardzo wiem jak mam się odnieść do Pana komentarza o wierutnych bzdurach. Już wskazuję - 32.600 miejsc pokazuje wujek google po wpisaniu "silniczek krokowy zetec" Ciocia Allegro ma obecnie 4 sztuki do sprzedania - używane. A bliżej nieznany mi sklep http://ford-sklep.pl/zawor-bocznikowy-_s...
Każdy zawór regulacji biegu jałowego zwany jest przeważnie jako silnik krokowy choć wcale niemusi nim być. Natomiast problem związany z chwilowymi podwyższonymi obrotami jest raczej związany z jakimś opuźnieniem zadzaiałania tegoż zaworu. Posprawdzaj szczelność układu dolotowego. Niewiem w jaki sposób odbywa się sterowanie w fordzie ale jeśli ma czujnik...
Pierwsze podejrzenie to tzw. silnik krokowy czyli inaczej zawór bocznikowy powietrza jeszcze inaczej nazywany regulatorem biegu jałowego odpowiedzialny za pracę silnika na wolnych obrotach. Wygląda to tak, jak w poniższym linku: http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,02... Jest to dość droga częśc, zwłaszcza jeżeli chcesz inwestować...
Witam. Mam problem z fordem ,mianowicie po przejechaniu ok 100 km dostaje głupawki (doslownie) jedziesz i raz obroty ok 6000tyś , raz przerywa ,że sie jechać nie da nie ma mocy, czasem przy dojeżdzaniu do skrzyżowania po wrzuceniu biegu jałowego gaśnie później odpala od strzała bez problemu (ale silnik musi być zagrzany) czasem strzela w skrzynce bezpiecznikowej...
Odczytujesz kody usterek,usuwasz usterki wskazane przed kodem separacji 20,ponowny odczyt,jeżeli jest wskazanie 11(system pass) to przechodzisz do testu "praca silnika".W tym teście sterownik powinien emitowac kod 50 co jest znakiem że jest zamontowane europejskie urządzenie sterujące,po pewnym czasie wyemituje kod 10 do jest sygnalem blip testu,jeżeli...
Silnik zapala bez problemu, po kilku lub kilkunastu sekundach obroty spadają, szarpie silnikiem i auto gaśnie. Z ponownym uruchomieniem auta nie ma problemu ale oczywiście nic sie nie zmienia na dodatek przy dodawaniu gazu silnik dławi się a po zamknięciu przepustnicy oczywiście gaśnie. Gdy silnik "złapie" temperaturę na wolnych obrotach pracuje w miarę...
Golf III faktycznie ma nie najlepsze blachy. Klapa tylna jest NIE OCYNOWANA i to ona idzie na pierwszy ogień, no i progi. Na resztę nie można zbytnio narzekać ( przynajmniej ja nie narzekam ). Części jest mnóstwo na szrotach, a w sklepach dostaniesz każdy podzespół za śmieszne pieniądze ( nawet lepszej jakości części są nieporównywalnie tańsze niż do...
Robisz szkodę tylko środowisku podwyższając emisję spalin i swojemu portfelowi. Do sprawdzenia "zawiasy" zespołu napedowego
Obstawiałbym tradycyjnie przy czujniku położenia przepustnicy (CPP) i silniku krokowym biegu jałowego.
W sumie to tłumik czysty nie jest, leci jakaś sadza, ale spadek mocy nie był stopniowy. Nie wydaje mi się, że mógłby się zapchać w sekundę i to aż w takim stopniu. Poza tym nie było problemów z obrotami na biegu jałowym.
coś mi to wygląda na EGR A mi na detonator zegarowy. Przecież z daleka nawet widać że to jest IACV (zawór regulacyjny biegu jałowego)
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
biegu jałowego renault sterownik biegu jałowego śrubka biegu jałowego
tda7375 subwoofer bezpiecznik termiczny grzejnik skacze wskazówka
Zamienniki prostownika kuprytowego: diody germanowe i Schottky'ego Odpowietrzanie układu paliwowego w Mercedesie Atego 1217 po wymianie filtra