Prawdopodobnie zawór regulacyjny biegu jałowego
Tak myślałem,że to jakaś krańcówka, czy coś w tym stylu. Tyle, że u mnie silniczek nie może maksymalnie wysunąć bolca, bo zaraz się załącza wsteczny :). Może ktoś wie jak prawidłowo powinien pracować ten silniczek. Chodzi mi moment po odpaleniu, poz zagrzaniu silnika, o i po zwiększeniu obrotów pedałem gazu.
To co prawdopodobnie wyczyściłeś to nastawnik biegu jałowego
W sumie to tłumik czysty nie jest, leci jakaś sadza, ale spadek mocy nie był stopniowy. Nie wydaje mi się, że mógłby się zapchać w sekundę i to aż w takim stopniu. Poza tym nie było problemów z obrotami na biegu jałowym.
Obstawiałbym tradycyjnie przy czujniku położenia przepustnicy (CPP) i silniku krokowym biegu jałowego.
Robisz szkodę tylko środowisku podwyższając emisję spalin i swojemu portfelowi. Do sprawdzenia "zawiasy" zespołu napedowego
coś mi to wygląda na EGR A mi na detonator zegarowy. Przecież z daleka nawet widać że to jest IACV (zawór regulacyjny biegu jałowego)
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
Witam. Posiadam escorta 98r. i wymieniłem poduszkę silnika, bo się zerwała (tą pod servem), i na biegu jałowym buda ma małe wibracje. Co może być przyczyną?
witam Ford Escort 1.8D 94r Po rozgrzaniu do pewnej temp. gaśnie po przejściu na bieg jałowy ale nie dzieje się tak za każdym razem. Nie ma problemu z odpalaniem. Może ktoś z Was miał już podobne objawy.
Dobrze planujesz, wg autodaty na TPS-ie ma być 0,5-1V przy zamkniętej przepustnicy i 4,3-4,8V przy otwartej. Oj nie ociz. Na zamkniętej ma być około 0,88V, w kazdym razie nie może przekroczyć 0,94V. Jeżeli przekroczy 0,94V EEC IV nie uruchomi procedury stabilizacji biegu jałowego
po co naciskasz dwa razy pedał gazu. Poza tym wpierw się robi odczyt kodów twardych. Błędy co podałeś to -nie osiągnięta minimalna prędkośc obrotowa biegu jałowego --//- -//- maxymalna
Ford zrobiony, temat do zamknięcia :)
wyd. WKŁ Nie ma bardziej wprowadzających w błąd książek, jak książki wydawnictwa WKŁ. Krokowego tam nie ma i nigdy nie było, jest zawór biegu jałowego, zwykły elektromagnes.
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Zawór bocznikowy /biegu jałowego/-lub nieszczelność na dolocie/przewody odpowietrzenia skrzyni korbowej.
A nie powinienem po wymianie krokowego usunąć z pamięci danych prędkości obrotowej biegu jałowego? Czy to dotyczy silnika gaznikowego?
Też myślałem o gazie, ale czy warto przy obecnie niestabilnych cenach ryzykować taki wydatek?
brak jakiegos podcisnienia..sa dwa przy kol. ssacym
Witam , ma ktoś może schemat i gdzie się znajduję zawór regulacyjny biegu jałowego i jak go wymienić w Ford Escort 1.8 16v 1995r z sekwencją .
Często nie wchodzi wsteczny albo wchodzi ze zgrzytem ale to chyba typowe. Czasami jest problem z wrzuceniem jedynki wtedy pomaga puszczenie i ponowne wciśnięcie sprzęgła. Ogólnie biegi wchodzą leciutko, podczas jazdy nie ma problemu, klekot występuje tylko przy puszczonym sprzęgle na biegu jałowym. Problem jest taki, że czasami ten klekot jest dosyć...
Witam wszystkich! Mam Escorta 1.4 99. i problem polega na tym, że jak jest zimny to jest OK, tzn że obroty biegu jałowego są w okolicy 1100, może trochę więcej. Jednak gdy się silnik zagrzeje to od czasu do czasu zdarzy się ,że obroty na chwilkę spadną do 500 i zaraz wzrastają. To jednak nie jest jeszcze wszystko. Najgorszy jest moment, gdy dojerzdżam...
na 100% membrana boostera do wymiany, przerabiałem to niedawno . Poszukaj trochę w necie to nie boli. http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.p...
. Silniczek sterujący biegiem jałowym Który, pokaż na foto?
sonda lamda podobno ok. 30% sprawności Do regulacji biegu jałowego: silnik krokowy
Czy ogrzewanie w aucie jest dobre?
nie nie dymi właśnie wyciągnąłem regulator obrotów który jest nowy wyczyściłem stary , który zostawiłem zamontowałem problem znikł tylko , że na odpiętym przepływomierzu jak zapinam przepływomierz momentalnie gaśnie . A mam jeszcze jedno pytanie czy pod regulatorem obrotów biegu jałowego musi być jakaś uszczelka ??
W tym silniku nie ma silniczka krokowego.
J.W. dostrojenie regulatora biegu jałowego w starszych modelach. Tylko na przyrządach.
Wydaje mi się że to jest odpowietrzenie zbiornika paliwa.Dwa przowody do elektrozaworu sterowanego komputerem.Zdejmując ten przewód dopuszczasz fałszywe powietrze do kolektora ssącego. Sugerowałbym uszkodzenie regulatora biegu jałowego,jako usterkę w tym autku.
po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś po zamontowaniu go spowrotem odpalić auto nie dotykając pedału gazu na biegu jałowym i auto powinno chodzić aż do złapania pełnej temperatury silnika czyli do załączenia się wentylatora chłodnicy. Wtedy komputer silnika dobże się ustawi. Dodano po 22 po wyjęciu akumulatora na dłuższy czas powinieneś...
Przepraszam bo tutaj pracują dziwni moderatorzy. Ale jeśli to ma coś zmienić to ford nie ma krokowego tylko zawór pozycji biegu jałowego, nie wiem tylko co łatwiej skojarzyć ale luz.
Proszę sprawdzić działanie zaworu regulacji biegu jałowego.Problem w nim. Bzdura wyssana z palca? Nie! Jezeli zawór jest w kiepskiej kondycji i nie reguluje biegu jałowego ,lub reguluje w stopniu niewystarczającym to system EEC IV radzi sobie w ten sposób że wyprzedza zapłon.
wyglada na nieszczelnosc ukladu dolotowego powietrza, poza tym tam masz zawór biegu jałowego który także może być uszkodzony. Silnika krokowego tam nie ma.
Jak to mówią, po nitce do kłębka... Mam nadzieję że użytkownicy forum domyślają się co może być powodem takiego stanu rzeczy, ja będąc kompletnym laikiem w kwestii motoryzacji niestety mam związane ręce. Lokalni "znawcy" winy upatrywali w nastawniku biegu jałowego ( nie wiem czy to właściwa nazwa), który wyczyściłem, bez wyraźnego efektu...
i silniczek krokowy. . Który Ford ma silniczek krokowy w układzie sterowania biegiem jałowym?Mi się wydawało że żaden. Moze myślałes o oplu?
Witam. Ford Escort 1.3 pełny wtrysk. Zimny odpala bez problemu, pochodzi trochę i zadławi się lub czasami nawet zgaśnie. Wygląda to tak, jakby próbował ssanie zdjąć zbyt gwałtownie. To samo na nowych świecach, nowym silniku biegu jałowego, paliwo i czujniki ok. Ktoś ma propozycje?
znaki sprawdziłem, wałki rozrządu pokrywają się idealnie w poziomie a drugi znak na kole pasowym jest pomiędzy zwoim pokryciem na misce a pionem czyli jest przestawiony kable ok świece ok na na obrotach biegu jałowego trochę się dławi ale da się wytrzymać
Silnik gaźnikowy; silnik 2-zaworowy sterowany za pomocą sterownika; podejrzewam że te wszystkie w/w dane dotyczą czujnika temperatury, który jest połączony ze sterownikiem - ale czy to jest możliwe? Bieg jałowy silnika jest sterowany za pomocą silnika krokowego.
Escort mk7 1,6 16V na gazie po rozgrzaniu silnika obroty spadają na jałowym biegu do ok 500 obr/min, silnik chodzi nierównomiernie, nieraz zgaśnie. Świece już wymieniłem a przewody też są stosunkowo młode.
Witam. Obroty biegu jałowego powinny być w zakresie 800 - 900 obr/min. Myślę, że trzeba sprawdzić działanie silniczka krokowego. Pozdrawiam.
Jeżeli rurka prowadzi do kolektora ssącego i może być nie szczelna to będzie miała wpływ na obroty biegu jałowego .Najlepiej uszczelnij.Jeżeli ta rurka prowadzi do serwa to może mieć wpływ na siłę hamowania .
W ramach dalszego sprawdzania podmieniłem zaworek i sprężynę - brak poprawy, ciśnienie oleju nadal ok 5 bar. Doświadczalnie skróciłem sprężynkę i udało się uzyskać ciśnienie 3 bar. Jednak po zwiększeniu obrotów nadal rośnie do 6-7 bar, ale już nie gaśnie na biegu jałowym. Wiem, że to nie jest rozwiązanie problemu.
sonda lambda nie ma wpływy na biegi jałowe gdy silnik nie jest rozgrzany do modelatora Błażeja: (moge tez zrobić skan i podesłac) 'cytat': SILNIK KROKOWY (REGULATOR BIEGU JAŁOWEGO) STOSOWANY W SAMOCHODACH MARKI FORD. ZASTOSOWANIE : FORD FORD ESCORT CLASSIC (10.1998 – 07.2000) – 1.6 16V SILNIK: L1E FORD ESCORT VII (01.1995 – 09.1999)...
Zasadniczo nie sam regulator biegu jałowego a brudna przepustnica. Też ją nalezy czyścić, mimo, że jest tam ostrzegawcza pomarańczowa nakejka "do not clean throttle plate or bore...."
Escort nie ma czujnika w desce, a zaraz koło reduktora na skrzyni heh, Escort? Panie Moderatorze, prosze dokładniej czytać!!! :)
Witam. Jedz najpierw do dobrego gazownika niech spróbuje ustawić lub jak chcesz mogę Ci powiedzieć jak to sie robi. Od parownika do mieszacza biegnie rurka, na niej w połowie długości powinna być taka śruba napinana sprężynką. Przy zapalonym silniku należy ją skrecać maksymalnie ile sie da tylko zeby samochód sie nie dławił przy dodawaniu gazu. Gdy...
Przede wszystkim posprawdzaj, czy wszystko podłączyłeś - zachowanie na benzynie mówi o braku regulacji biegu jałowego - nie działa by pass lub nie ma odczytu z czujnika temperatur. Gaz też pewnie nie jest do końca podłączony. Jeszcze raz, na spokojnie.
Powinno pomóc wymiana świec , ale sprawdź czy masz dobrą kompresję bo może się z darzyć ,że zawór np.ssący będzie przepuszczał i wtedy powoduje zapalenie mieszanki w kolektorze. Posprawdzaj wszystkie przewody podciśnieniowe w kolektorze być może po strzale wyskoczyły. Zapal silnik i wyjmij po kolei kabel ze świecy ,który ci gar nie pali silnik wtedy...
Witam Mam trochę dziwne pytanie, bo zawsze zastanawiało mnie to, dlaczego w sklepach mi mówili że nie ma takiego silnika 1.6 8v w Escortach po 95r. są tylko 16v. Otóż posiadam takiego z 97 roku, silnik wygląda dokładnie tak: http://images03.olx.pl/ui/4/66/57/126695... Co do tego czy są, to według...
najdłuższy kabel od lewej wiązki to 3 cyl. średni to 2 najkrótszy to czyjnik położenia biegu jałowego a trochę dłuższy to 1cyl. wtryski mają przewody kolorów takich samych w moim przypadku był to fioletowy i czarny, ze wstawkami kolorów białego, czerwonego, żółtego, pomarańczowego
Silniczek krokowy :) dla próby zamiast silniczka mozna wkręcić Śrubę :P i nią regulować :) he kilka :P chyba kilkanaście :P Jak mozesz to opisz troszke dokładniej dobrze chodzi ci na biegu jałowym ?? Kolega miał podobny przypadek przy hamowniu (sciaganiu nogi z gazu) przyczyna był właśnie silniczek krokowy
Witam od jakiegoś czasu mam escorta 1.4 rocznik 95 silnik na wtrysku . Silnik po rozgrzani podczas jazdy się dławi a na luzie skaczą mu obroty i gaśnie. Wymieniłem: filtr paliwa,przewody wysokiego napięcia ,cewkę zapłonową , świece, regulator biegu jałowego i ostatni czujnik obrotów wałka rozrządu . byłem u mechanika sprawdził przepływomierz i sonde....
na jakiego krokowca wymieniłeś?? Z Allegro czy oryginała??? ja 2 razy wyczysciłem swojego oryginała i było git. Za pierwszym razem dał rade 2 lata za drugim razem rok. potem niestety wymiana na zamiennik z allegro. Wypadało mi sie przyzwyczaic do śmiesznych nieprzewidywalnych obrotów. Moja rada odnośnie krokowca - albo oryginał albo stres. Ps. czy po...
Witam Mój escort ma jedynie litraż większy 1.8. Wymieniłem na nowe: świece (ford), kable WN (ford), cewkę zapłonową (eps) oraz regulator biegu jałowego(ford). Samochód posiada instalację gazową BRC sekwencja. Gdy go kupiłem (>1rok) już szarpał. Po głębszym wtajemniczeniu odkryłem, że ciągnął lewe powietrze pod kolektorem ssącym. Obecnie wymieniony ma...
Najprawdopodobniej akumulator się skończył. Wyraziłeś się mało precyzyjnie i trochę nie jasno. Jak resetować sterownik silnika? o to Ci chodzi? Jeżeli tak to odłącz klemy na 5 min. po podłączeniu odpal samochód na 3 min, żeby chodził na biegu jałowym, dalej przez 3 min trzymaj na 2.000 i przejedź się później kilka km z różnymi prędkościami obrotowymi.
Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników, pompkę paliwa, silnik krokowy obrotów biegu jałowego i taki dziwny przełącznik przy przepustnicy. Odchodzą od niego 3 przewody. Pomiary nie wykazały żadnych awarii. Słyszałem o jakimś czujniku temperatury zasysanego powietrza. Koleżanki i koledzy; gdzie mam tego szukać, jeśli jest?
dajcie więcej danych o silnikach (jedno czy wielopunkt) 1,3 i 1.4 jednopunkt sprawdź sondę , czujnik map ok 80 hz na wolnym biegu, tps lubi śmiecić w okolicy 0.9v 1.3 wielopunkt brudny przepływomierz , nieszczelne rurki odpowietrzenia skrzyni korbowej , korek wlewu oleju (bez zdziwienia proszę) , walnięty regulator biegu jałowego , sonda 1,4 wielopunkt...
nie mam porządnego manometru dzisiaj skonstruowałem jakis i wyszło tak(bieg jałowy) 0,2 MPa na zimnym 0,1 MPa na rozgrzanym na wysokich obrotach utrzymuje sie na poziomie 0,4 MPa w poniedziałek zmieniam czujnik :D chociaż wydawał sie sprawny. :\
Witam.Przy rozruchu silnika strzelił sobie silnik w miarę słabo i przy ponownym rozruchu brak wolnych obrotów czyli przepustnica w pozycji biegu jałowego gaśnie natychmiast. Na benzynie aby utrzymać obroty przepustnica musi być w pozycji około 1/2 przy zasilaniu gazem około w pozycji 1/3 . Co zostało sprawdzone. Przepływomierz moim zdaniem pręciki były...
Na monowtrysku nie ma gaźnika. Prawdopodobnie lambda jest padnięta - jak została sprawdzona? Nie ma czasem zawyżonych obrotów na biegu jałowym? A jak nie sonda to czujnik temperatury silnika mógł paść. Wtedy informuje sterownik cały czas że silnik jest zimny i będzie palił jak smok. Dwóch podstawowych podejrzanych. Pozdrawiam
Witam.Ford z lekkim opużnieniem wchodzi na obroty biegu jałowego po wciśnięciu gazu.Raz odpali bez problemu lecz podczas jazdy potrafi strzelić.Niekiedy wcale nie chce zapalić,delikatnie łapie.Na drugi dzien robi 20km bez żadnych problemów.Co może być przyczyną? Czujniki wałów wymienione,świece nowe,pompka działa.iskra na cewce jest
1.4 R96 mogą być dwa rodzaje na wtrysku i gaźnikowy, napisz jaki masz, w razie wątpliwości pomocny może być typ silnika zapisany na tabliczce pod maską. Co do diagnozy: Escorty jak falują obrotami to jedną z możliwych usterek jest regulator biegu jałowego, ( przez niektórych mylnie nazywany silnikiem krokowym) I tu trochę się pomyliłeś jak sam napisałeś...
w tych fordach najczęściej jest to sprawa zaworu regulacji biegu jałowego. często rozkalibrowuja się.Mozna wydłubać silikon pod wtyczką i pokręcić tą śrubką.W około 5-ciu na 10 pzypadków to pomaga na jakiś czas.NIE podłączaj go pod 12V ,bo tam jest dioda i jak się pomylisz to dostanie zwarcia na amen.
Nie każdy ma. W escorcie siedzi gaźnik WEBER 28/32 i były montowane dwa rodzaje: - z silnikiem krokowym sterującym obrotami biegu jałowego (czyli wolnymi obrotami) - bez silniczka, z śrubką regulacyjną ( z tyłu po lewej czyli bardziej od strony pasażera) Podejrzewam, że masz ten drugi typ i w momencie jak wyłączy się ssanie automatyczne (na bimetalu)...
1. Napisz jaki to silnik 1,3. 2. Ma gażnik czy wtrysk, 3. Ma katalizator??? - po jakimś okresie jazdy na LPG staje się zwykle winowajcą zamulonego autka. Opisz coś o pracy silnika. - na biegu jałowym pracuje równo i miarowo ?? - masz jakis problem z odpaleniem zimnego/ciepłego ?? Na początek sprawdż w jakim stanie filt powietrza. Hamulce (co wymyślił...
Witam Jaka jest częstotliwość sygnału pomiaru obrotów silnika podawanego z alternatora ? Pytam ponieważ muszę poprawić obroty biegu jałowego a obrotomierz na desce nie nadaje się do dokładniejszego odczytu 850 rpm. Tak więc pomyślałem, że wystarczy zmierzyć częstotliwość sygnału na alternatorze (mam PFL-34), tyle tylko, że nie wiem jest zależność tej...
Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane : silnik 1,6 16 V zetec 90 KM Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego ,...
Podbijanie obrotów biegu jałowego jest realizowane przy rozruchu na zimno( no i nie tylko np przy włączonej klimie też) po to aby nie rzucało na zimnym za bardzo ale oprócz tego ważniejszą rzeczą jest aby przyspieszony został wtrysk. Nie jestem pewien jak jest w Boschu ale np w Lucasie jest specjalny elektromagnetyczny zawór przyspieszający zapłon na...
Chciałbym widzieć, czy warto grzebać w parowniku czy ew. kręcić registrem W żadnym przypadku nie dotykaj registra, służy on do zdławienia przepływu gazu i nie wiele ma wspólnego z biegiem jałowym silnika. Do regulacji wolnych obrotów służy śrubka na parowniku, którą reguluje się napięcie membrany 2 stopnia reduktora, czyli innymi słowy zmienia się...
Jeżeli hamowanie było ostre np. z 80 km/h do zatrzymania i wbiłeś luz i wtedy silnik zgasł (a co za tym idzie brak wspomagania ukł. hamulcowego i kierowniczego nawet jeżeli samochód się toczy na biegu jałowym) to stawiam na zasyfiony zawór regulacji biegu jałowego (częto nazywany błędnie w przypadku tego silnika - silnikiem krokowym, krokowcem) znajdującym...
mały problem podczas jazdy gaśnie silnik ,ale dzieje się przy redukcji biegów na skrzyżowaniu i zatrzymaniu się spadają obroty i silnik gaśnie !!!to samo jak i na gazie i na benzynie,jak i na ciepłym jak i na zimnym silniku!zauważyłem jeszcze jedno mianowicie stojąc na parkingu bieg na luz,naciskam pedał gazu i daje go na 5 tysięcy obrotów puszczam...
Witam od niedawna jestem posiadaczem Forda Escorta 97 rok 1.6 16V Zetec, przeczytałem naście postów na temat spadających obrotów i co za co odpowiada. U mnie akurat zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego ( IACV) ma podłączenie 3 pinowe i z tego co się domyślam regulacja zaworu powinna być w dwie strony.To teraz jak to powinno sterować przepustnicą...
No tak głupoty - a autor tematu kręcił "dużą śrubą" na krokowym tak albo na atrapie - brawo !!! Gdybyś miał z LPG troszkę do czynienia to byś widział i takie cuda jak attuator i dodatkowo register przy nim. Ponadto Twoje posty nic nie wnoszą oprócz docinków i kierowania nie wiadomo po co założyciela wątku do gaziarzy cytuję: "...bo mają analizator...
1,8L zetec 96r. Problem jest taki, podczas zmiany biegów obroty potrafią skoczyć do 4000 niezależnie od pory roku i temperatury na zewnątrz, raczej na nagrzanym silniku. Wymienione zostały 2x regulator biegu jałowego, 5x potencjometr przepustnicy, sonda lambda, linka gazu, akumulator, skasowana pamięć, odłączany akumulator i nic, problem pozostaje....
W samochodzie jest instalacja gazowa, kolor przewodów sondy: 2 białe jeden szary i czarny Samochód gaśnie jak się go zapali i nie trzyma prędkości biegu jałowego, jest lepiej jak się rozgrzeje ale normalne są gaśnięcia przy dodaniu i odpuszczeniu peedału gazu. samochód gaśnie schodząc z obrotów albo obroty spadają bardzo nisko (500obr/min). Na benzynie...
Byłem niedawno tzn jakoś w grudniu i wymieniłem filtr, ale mam takie pytanie, przepływ gazu mam sterowany komputerowo chyba, tzn miałem gdyż ostatnio gazownik wymienił mi na zwykłe z pokrętłem, a miałem takie na 4 kabelki, jeśli namieszałem to proszę mnie poprawić, powiedział że na tym będzie palił mniej, a pali nawet trochę więcej, jak mam to wszystko...
W załączonym zdjęciu ów silniczek krokowy opisany w moim poprzednim poście i zaznaczone miejsce gdzie pod silikonem jest opisana śrubka :). Dla wyjaśnienia jeszcze bardziej ów silniczek krokowy można nazwać zaworem biegu jałowego, zaworem wolnych obrotów itd. :P Dokręcony jest do kolektora ssącego :) Czyli zgodnie z obietnicą moderatora Błażej, dostaje...
Każdy zawór regulacji biegu jałowego zwany jest przeważnie jako silnik krokowy choć wcale niemusi nim być. Natomiast problem związany z chwilowymi podwyższonymi obrotami jest raczej związany z jakimś opuźnieniem zadzaiałania tegoż zaworu. Posprawdzaj szczelność układu dolotowego. Niewiem w jaki sposób odbywa się sterowanie w fordzie ale jeśli ma czujnik...
Pierwsze podejrzenie to tzw. silnik krokowy czyli inaczej zawór bocznikowy powietrza jeszcze inaczej nazywany regulatorem biegu jałowego odpowiedzialny za pracę silnika na wolnych obrotach. Wygląda to tak, jak w poniższym linku: http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,02... Jest to dość droga częśc, zwłaszcza jeżeli chcesz inwestować...
Sprawdź zawór pozycji biegu jałowego, działać może ale zobacz czy trzpień się nie zacina albo czy nie ma przesadnych luzów, ja tak miałem w swoim esku odpalałem na zimnym było ok, pochodził 2 minuty i zgasł, ponowny rozruch i bylo bez zarzutu. jak był ciepły był problem z odpaleniem, a jak odpalil to obroty 2tyś a czasem nawet do 3 tyś RPM i tak przez...
Witam wszystkich. Prosił bym o poradę w usunięciu usterki. Escorcik przy żywszym ruszaniu strzela na lpg jak i w czasie jazdy po wciśnięciu max. Pytanie jak ma zachowywać się sonda na biegu jałowym jak regulować parownik LSE 95 Landi. Na jałowym co 4sekundy oscyluje mi uboga bogata aturator cały czas biega 50-100. 50 bogata 100 uboga. Co poprawić.
Jeśli silnik dalej ma niestabilny bieg jałowy to musisz wykręcić świece. UWAGA jeśli urwałęś lucz to mam dwie rady. 1-kup firmowe klucze 2-NIE CIĄGNIJ NA SIŁĘ BO MOŻESZ MIEĆ ZONKA GDYŻ ŚWIECA MOŻE SIĘ WYKRECIĆ RAZEM Z GWINTEM Z GŁOWICE (ford:shii:) :boss:
Witam przypuszczam na 100%, że ten odgłos pochodzi od tarczy sprzęgłowej, ponieważ ona ma 4 lub 6 sprężyn - i przy ich już wyrobieniu czyli jak raptownie ruszasz to te sprężyny amortyzują uderzenie na tarczę sprzęgłową i przyginają się - i one jak już mają luz to brzęczą a szczególnie na postoju np. na światłach lub na biegu jałowym, trochę to denerwujące...
Ale to chyba by odpadało u mnie jeżeli mam ładowanie akumulatora na poziomie 14.2V na biegu jałowym? Chyba że coś z masą do rozrusznika. Spróbuje jutro pomierzyć wszystko i na wszelki wypadek podładować wcześniej akumulator żeby sprawdzić czy będzie szybciej kręcił. Chociaż mam wrażenie i tak że to może być niedogrzana komora spalanie, tylko że nie...
Zauważyłem też, że jak na biegu jałowym wcisnę gaz do podłogi, to silnik zaczyna falować obrotami, z rury śmierdzi przepalanym olejem i trochę kopci a na asfalcie pod rurą wydechową jest czarna plama. Świece, kable wn oraz sonda lambda wymienione wczoraj na nowe. Nie wiem w jakim zakresie jest falowanie bo nie ma obrotomierza.
Case z silnikiem 4-cyl 3,9L, 72KM/2200rpm. Pompa rotacyjna Boscha. Na KKK K24 (z jakiegoś golfa chyba) ciśnienie na biegu jałowym 0,3 bara (przy 2200rpm). Wirniki 35/52mm Garrett T3 (z Vovlo 2,5TD) 0,2bara na biegu jałowym (2200rpm) Garrett TB0259 (podobno z Escorta 1,8TD) na biegu jałowym jakieś 0,5 bara (2200 rpm) Wirniki 36/36mm Ten sam garrett po...
Witam szanownych kolegów, mam problem z układem klimatyzacji w wyżej wymienionym aucie. Problem polega na tym, iż jak auto chodzi na wolnych obrotach to kiepsko chłodzi klimatyzacja, po ruszeniu autkiem zaczyna schładzać dość przyzwoicie. Problem jest dość dokuczliwy w upały, gdyż autko ma czarny kolor i bardzo mocno się nagrzewa, w dni średnio słoneczne...
Witam, Pani Moderatorze Błażeju - przepraszam że w wątku ale nie bardzo wiem jak mam się odnieść do Pana komentarza o wierutnych bzdurach. Już wskazuję - 32.600 miejsc pokazuje wujek google po wpisaniu "silniczek krokowy zetec" Ciocia Allegro ma obecnie 4 sztuki do sprzedania - używane. A bliżej nieznany mi sklep http://ford-sklep.pl/zawor-bocznikowy-_s...
Witam Mam Forda Escorta 1.6 16V `94 +LPG. Po podłączeniu kompa do instalacji gazowej (bingo s-4) wyszło, ze napiecie na sondzie utrzymywało sie na 0.45V a po zwiekszeniu obrotów dopiero po minucie sonda zaczynałą pracować( było zaislanie na grzałce).Czyli dignoza prosta-wymiana sondy. Po wymianie na uniwersalną Bosha napięcie na sondzie wynosi ok 0.88...
Mam problem z wolnymi obrotami w moim Escorcie. Doprowadza mnie to do szału. Samochód chodzi bez problemu na wyższych obrotach ale jak puszcze nogę z gazu i skręcam kierownicą, lub też włączam jakieś urządzenie (np. ogrzewanie szyby, nawiew itp.) potrafi zgasnąć. Po jakimś czasie obroty wracają do normy. Najgorsze jest pierwsze kilka sekund po zdjęciu...
Ja miałem problem z falowaniem i z samoistnym dodawaniem gazu przez samochód (tyle że to escort 1,6). Naprawiłem to, ale nie jestem pewien co dokładnie było problemem, bo za jednym razem wyczyściłem przepustnicę i zawór powietrza dodatkowego (nie ma krokowca). Ale skoro Ty wymieniłeś krokowca na nowego, to ja bym jeszcze spróbował sprawdzić wyczyścić...
Vaccum to podciśnienie, a w turbodieslu minimalne podciśnienie występuje tylko na biegu jałowym i minimalnie wyższych obrotach, gdy turbosprężarka nie ma wystarczającej wydajności. Wynika tylko z oporów przepływu występujących w wyżej wymienionych warunkach. Tak że nie mam sensu. Vakuometr można uszkodzić ciśnieniem wyższym od atmosferycznego (czyli...
przepustnica ma być zamknięta , żadnych prześwitów (oczywiście na biegu jałowym) , całe powietrze potrzebne do pracy daje wtedy krokówka . napięcie z TPS zawiera się w przedziale 0.8-0.9 V (regulacja odbojnikiem przepustnicy ) . A tak na dzień dobry sprawdź przewody prowadzące od kolektora do odpowietrznika skrzyni korbowej , lubią sie zsunąć przy takiej...
Witam! Może ktoś wie jak powinno funkcjonować odcięcie wtrysku w Fordach?? Ja mam 1,3i hcs cfi'1992r. Chodzi mi powyżej jakiej prędkości obrotowej powinno już działać? Czytałem, że w Boszowskich wtryskach od 1700 obr/min, a umnie jest dopiero pow. 2300 o/m??!! Zmierzyłem miernikiem. I na przykład przy długiej jeździe z górki na biegu, po paru sekundach...
16v forda mam podobny silnik tylko że 2.0 w modeo. Zaworek odpowietrzający odpada - jak jest uszkodzony to poprostu silnik ssa lewe powietrze i silnik pływa na biegu jałowym i przygasa. Moje typy są dwa czujnik temp od kompa lub przepływomierz. Wypnij wtyczke przepływomierza i odpal silnik, jak będzie ok to masz odpowiedz - nic się nie stanie tylko...
Nie pisz że złom ;) Niedomagania pojazdów w 90%-ach wynikają z zaniedbań ich posiadaczy. Każdemu się wydaje że to perpetum mobile a co nieliczni słyszeli że należy olej zmieniać... Od czasu do czasu należy otworzyć maskę, przejrzeć i przesmarować conieco... :) Wszyscy narzekają na Fordy ale w gruncie rzeczy to bardzo trwałe konstrukcje. Przyczyną większości...
Odczytujesz kody usterek,usuwasz usterki wskazane przed kodem separacji 20,ponowny odczyt,jeżeli jest wskazanie 11(system pass) to przechodzisz do testu "praca silnika".W tym teście sterownik powinien emitowac kod 50 co jest znakiem że jest zamontowane europejskie urządzenie sterujące,po pewnym czasie wyemituje kod 10 do jest sygnalem blip testu,jeżeli...
Dzisiaj miałem wolne i przyjrzałem się dokładnie monowtryskowi. Okazuje się, że siniki faluje na biegu jałowym dodając i utrzymując dodając i ujmując sobie samoczynnie gazu. Krokowiec sprawny. Bezpiecznik 3A sprawny również. Reasumując na pytania następujące: - Jakie parametry powinien mieć potencjometr przepustny? - W którym miejscu znajduje się czujnik...
Witam. Mam problem z fordem ,mianowicie po przejechaniu ok 100 km dostaje głupawki (doslownie) jedziesz i raz obroty ok 6000tyś , raz przerywa ,że sie jechać nie da nie ma mocy, czasem przy dojeżdzaniu do skrzyżowania po wrzuceniu biegu jałowego gaśnie później odpala od strzała bez problemu (ale silnik musi być zagrzany) czasem strzela w skrzynce bezpiecznikowej...
biegu jałowego renault sterownik biegu jałowego śrubka biegu jałowego
livebox router bezprzewodowo schemat silnika pralki siemens honda civic termostat
schemat elektryki skutera schemat elektryki skutera
Skoda Fabia 1.6 brak mocy, huczenie silnika, ujemne korekty, spalony katalizator – diagnostyka Schemat wzmacniacza m.cz. tranzystorowego RADMOR FM3011 – płytka 3011-1500/B708, naprawa i modernizacja