Oczywiście chodziło o vakuometr.
Jak obie sondy "wstają " po podaniu plaka to wątpię by obie padły , to raz ,a dwa to znak że rzeczywiście ubogo.Jak na wolnych korekty na plus a przy 3000rpm wyrównują to też by wskazywało na lewiznę w dolocie. Ale nie pasuje mnie dalej ubogo na sondzie przy 3000 rpm i to zadymianie dolotu niby. Coś tu nie gra.
widocznie masz ustawiona za niskie obroty biegu jałowego
Pokazuje zamknięty obwód biegu jałowego?
Ok 750 obr/min
Być może to wyjaśnia sprawe szarpania przy jeżdzie tuz po zapaleniu silnika,ale skąd te wysokie obroty biegu jałowego?
U mnie jest to samo.Za każdym razem znika olej z pompy.Ale co lepsze jak silnik jest zimny to ciśnienie wynosi 50 barów a czym bardziej się rozgrzewa tym bardziej ciśnienie spada aż do 15 barów.Silnik ostygnie i znowu ma 50 barów na biegu jałowym.
Witam wszystkich mam problem z vectrą 1,6 16v z 1996r Mianowicie niedawno zaczeły się problemy z obrotami na biegu jałowym, np; dojeżdżam do świateł wżucam luz a obroty lekko spadły do 1500 i spowrotem zaczynają rosnąć do około 3000tys. tak przez ok. pół minuty i powoli spadają, nieraz do 1500 albo 1000 a czasem do 800.przy tym zapalała się kontrolka...
Jak pali się check to i jakiś błąd musi być ,podaj wartość kąta wtrysku otrzymywanego z pompy na biegu jałowym.
MOże nastawnik biegu jałowego ci się podcina.Umyj go razem z przepustnicą.
jak sie zagrzeje to jest poprawa?
Napisałeś:" tylko od razu ten hałas.Trzęsie autem i wszystko tyrkocze jak nie wiem co".Co z tym telepaniem silnika?Bo przecież w tym przypadku turbo nie powoduje szarpania na biegu jałowym.
kod 45 to kod błędu sondy lambda o zdyt bogatej mieszance. To wiem napewno a 35 jest chyba związane z silniczkiem krokowym (od biegu jałowego)
Może być zawór regulacji biegu jałowego.
Za wysokie obroty biegu jałowego lub coś z elektrozaworkiem biegu jałowego...
Jest to sygnał napięciowy od 0-5 V,można sprawdzić miernikiem,ala oscyloskop pokaże nawet najmniejszą przerwę na bieżni,opór około 1 kohm,styki 4 i 5 to bieg jałowy.
Taki sam kąt wtrysku był poł rok temu, cały czas i nic się nie działo. pompa nie była wyciągana z silnika. Czujnik położenia wału korbowego wymieniony. Jeśli czujnik halla jest uszkodzony, to dlaczego pokazuje dobre obroty pompy 450 na biegu jałowym ?
Silnik rozgrzany czy odpalony po nocy? Bieg jałowy czy gazowanie?
Po pierwsze-Vectra A c16nz nie ma czujnika temp.powietrza zasysanego i w tym momencie sterownik podstawia wartość domyślną,stąd głupoty na ekranie.Olej to i już. Po drugie-to nie wskazanie ciśnienia paliwa,a podciśnienia w układzie ssącym. Za małe to podcisnienie,wartość prawidłowa oscyluje w granicach 40kpa na biegu jałowym.
Jakieś 0,3v ,pokazuje 8-9 kg/h.Przepraszam zapomniałem napisac ze błędów brak.Zauważyłem że ktoś kręcił tą śrubą od przepustnicy (kontra na klucz 8)więc zacząłem sam regulować ale to nic nie daje.A ,tps stoi 9% kuźwa nie pamiętam ile voltów ,może to za dużo i tutaj problem,sterownik nie wie ze ma właczyć regulację biegu jałowego?
na biegu jałowym tz. na wolnych obrotach, płynnie pracuje? obroty nie falują?
Witam, wyglada na zanieczyszczony lub nie pełne połączenie czujki położenia wałka rozrządu, dalej JAK WYŻEJ.
Jeżeli samochód się toczy wybiegiem mają być podniesione, to tzw. szybki bieg jałowy.
Witam! Mam problem z Vectrą C 2004r. 2.2 Direct. Silnik nierówno pracuje. OP-Tech ani KTS nic nie wykazują, Świece suche, nie przegrzane, odłączałem po kolei wtryski ale reakcja była więc są ok. Dodam że objawy są widoczne tylko na biegu jałowym.
Po pierwsze to będzie rozrusznik a w nim BENDIX. Jest to cewka ktura wyżuca zębatkę na koło zamachowe.a co do drugiego to może szwankować sonda LAMDA.
Mam takie pytanie jeszcze Jaki jest kod błędu przepływomierza powietrza? Znalazłem w sieci że 0100 ale po odpięciu czujnika nie pojawia się żaden błąd i po silniku nie widać żadnej reakcji I jeszcze jedno pytanie. Jakie podzespoły wchodzą w skład regulacji układu biegu jałowego?
Nieszczelność w dolocie (lewe powietrze) może jeszcze nie domykać sie zawór EGR
Witam, Opel Vectra C 1.9 CDTI GTS 110kw / 2005r. Na biegu jałowym przy dodawaniu gazu brak mocy !, auto bardzo powoli przyspiesza, na kompie błąd "nieszczelność układu dolotowego". Pytanie moje czy przyczyną braku mocy może być problem z kanałami wirowymi bo listwa sterująca spadła a z pierwszego kanału przy wciśniętym pedale gazu wylatują gazy !
Jeżeli nie ma widocznych usterek,to naprawdopodobniej bedzie konieczne wykonanie ustawień pierwotnych-integratora sondy lambda i regulatora biegu jałowego. Wskazane by było jak zaobserwowanie jak bardzo jest rozjechana adaptacja,widziałem sytuacje że wartość integratora biegu jałowego wynosiła 156 (wartość środkowa 128).Było to spowodowane instalacją...
może to silniczek biegu jałowego podaj czy to się dzieje na gazie czy na etylinie
Zmierz ładowanie na biegu jałowym, po odpaleniu nie dodawaj gazu.
Wyczyść przepustnice. Czy jak odłączysz zawór biegu luzem (silniczek krokowy) obroty spadają. jAK wyglada TPS
Ech.... Jak zaciagne ręczny to wcale nie łapie mogę jechać na zaciągnięty ręczny. Bicie kierownicy jest przy jeździe nawet. A ten check to tylko diagnostyka powie czemu świeci . A jeszcze jedno faluja obroty na zimnym nie kiedy nawet gaśnie jak dam na jałowy bieg
A gdzie znajdę kod silnika ?
Czy na pewno po odpaleniu silnika, sztanga powinna być zaciągnięta przez gruchę maksymalnie? Przecież wtedy wastegate będzie zamknięty i turbina na biegu jałowym będzie miała swoją maksymalną wydajność.
W tym samym zakresie obrotów na biegu jałowym nic nie słychać.
Obserwując jego wskazania. Przy wyłączonym silniku ma wskazywać ciśnienie atmosferyczne, czyli ok. 1000mBar, a na biegu jałowym w okolicach 350mBar.
To już sam nie wiem czym to sprawdzać. przepływka bieg jałowy 310mg/ 3000 obr 430mg/
Witam. Jestem posiadaczem 1 samochodu i już mam problem mianowicie. Mój opel vectra b 1, 6 16v ecotec szarpie podczas równej jazdy Przy obrotach 1.5tys 2.5 tys nie zależnie od biegu. Na biegu jałowym chodzi równo.
MAP mierzy podciśnienie w kolektorze ssącym,przy sprawnym silniku i prawidłowo wysterowanym przez komputer powinno być 0,6 bar na biegu jałowym.
Wg danych producenta ciśnienie ma być 3.0 bar. Jednak na biegu jałowym jesli wszystko sprawne ciśnienie jest mniejsze (tak plus-minus w granicy 1.2 bar) wzrasta dopiero po dodaniu gazu.
No ładnie wymieniona uszczelka a o powietrzu nikt nie pomyślał a nastawnik biegu jałowego i przepływomierz?
Polecam interfejs OBD2 na bazie ELM327 , pełno tego na każdym portalu aukcyjnym, obejrzysz nim pracę sondy czy korekty zasilania . Oznaczenia przewodów w Twojej sondzie typowe : Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście Na biegu jałowym sonda może nie oscylować, najlepiej jej działanie sprawdzać na...
Czyli raczej nie skrzynia biegów ani poduszki? Mnie dziwi najbardziej to jak wciskam sprzęgło i mam na biegu jałowym jest okej brak wibracji lecz jak wciśnięte mam sprzęgło i wrzucona jedynka bieg to tak jak by nierowna praca silnika?? Oczywiście nie zawsze chyba bardziej jak się rozgrzeje
tylko ten na drugim
A jaka powinna być wartość prawidłowa analizy spalin. I w jakich okoliczościach dokonywać regulacji. Na biegu jałowym?
Podstawy: Ilu letni akumulator;Jakie ładowanie alternatora na biegu jałowym bez i z obciążeniem.
Wstawie jak dorwe laptopa
Witam , mam problem z vectra 1.6 16v 98rok ,otóż na biegu jałowym bardzo niezależnie zimny czy ciepły silnik skaczą obroty , podmieniłem już silniczek krokowy od innej dobrze chodzącej vectry i problem taki sam czyli silniczek odpada . Proszę o pomoc ????? pozdrawiam
Odczytać na diagnostyce komputerowej.
Sprawdź po nagrzaniu, jak zacznie równo pracować czy silniczek krokowy koryguje położenie przepustnicy, oczywiście na biegu jałowym silnika. Ja tak miałem w silniku renault 21, nie wiem czy tu jest podobnie. Mój sterownik biegu jałowego (silniczek krokowy tak to nazywają choć jest zwykłym silniczkiem na prąd stały i z krokowym nic wspólnego nie ma)...
Polecam czyszczenie przepustnicy, napewno pomoże :)))
Teoretycznie podczas poźlizgu, przy ruszaniu na przykład, ABS wysyła do sterownika silnika żądanie obniżenia momentu obrotowego. Może się mu coś w głowie poprzestawiało i przesyła jakieś głupoty.
Na wstępie witam serdecznie.Mam takie śmieszne autko opel vectra 1.8 na pełnym wtrysku silnik ECO TEC które mnie coraz bardziej denerwuje.Po odpaleniu silnika na zimnym czy na ciepłym obroty sobie latają tak od 400-1200 obr/min.Po jakiejś chwili samo się to uspokaja.Największy problem jest podczas jazdy kiedy dojeżdzam np.do skrzyżowania bo potrafi...
W parametrach powinien być tryb regulacji obrotów biegu jałowego. Zobacz przy jakim napięciu na TPS jest nie aktywny.
Hydrauliczne popychacze,znajomy u siebie to naprawiał.
Nie podsysa paliwa regulatorem cisnienia Sprawdzić, czy w wężyku podciśnieniowym nie ma paliwa? Co do zapłonu, na biegu jałowym silnik pracuje ładnie i równo.
A mógłby mi ktoś dokładnie określić w którym miejscu na przepustnicy jest silnik krokowy? za tą blachą nakładaną od strony kabiny?
- marac Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie potencjometru przepustnicy? Jakieś konkretne parametry na wyjściach? - hazettt Silnik krokowy biegu jałowego wymieniłem na nowy. Nic to nie pomogło, ale po każdorazowym wyjęciu silnika krokowego obroty spadają do 500 przy pierwszej jeździe po zmontowaniu.
Miałem ostatnio taka Vectre winny był przeływomierz
Witam, odpalałem auto wuja moją Vectrą. Podpiąłem kable, Vectra była odpalona, na biegu jałowym. Odpaliliśmy auto wuja, wszystko było dobrze po czym zgasiłem Vectrę. Po ponownym uruchomieniu silnika świeci kontrolka braku ładowania akumulatora i nie chce zgasnąć nawet po kilku kilometrach czy na wyższych obrotach. Proszę o szybką pomoc
a odczyt na żywo?a silnik mechanicznie sprawny? rozrząd sprężanie ?błędy zapamiętane czy cały czas są ,gdzie to info ?na co liczysz?
Opel Vectra B 1.8 16V 116KM
Każdy kod podaje 3-krotnie a 12 to rozpoczęcie diagnozy więc masz błędy: 44 Sonda lambda - uboga mieszanka oraz: 65 Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie Pozdrawiam!
Ponieważ piszesz że te objawy występują i na Pb i na LPG , to proponuję zainteresować się przepustnicą , i elementami z nią współpracującymi. Zwrócić uwagę na nastawnik biegu jałowego , Mam tu na myśli jej czystość . Podczas jazdy na gazie w dolocie osadza się biała maż która zalepia wszystko - łącznie z kanalikami powietrza . Sprawdzić również czy...
Błędy były ? są ?
Taka vectra pracuje sobie normalnie na biegu jałowym, zero błędów, nagle obroty podnoszą się na 1200, zrywa komunikację z techem i za chwilę znowu jest normalnie. Tech jakby trochę za wolno odswierzał wartości zmierzone. Sterownik silnika się popsiuł?
przy próbie ruszenia silnik przerywa i niema mocy.na jałowym obroty normalne
A może mieć to związek z krokowce albo zaworem Egr? Ostatnio zauwazyłem ze jesli hamuje samochód na biegu i przed np. skrzyżowaniem wyrzucę na luz to obroty spadają mi po niżej biegu jałowego, zdarzyło się nawet tak ze samochód mi zgasł. Co z tym robic?
Problemu nie rozwiązałem, próbowałem różnych rzeczy ale ostatecznie już nie będę inwestował w niego więc dziękuję za pomoc forumowiczom
Obroty się zmniejsza na pompie wtryskowej na tej dźwigieńce jest linka od gazu przychodzi tam klucz 10 i śrubokręt,natomiast jeżeli chodzi o rezerwę to najpierw świeci a jak się kończy to mruga.
Zastanawiam się czy jeśli EGR jest uszkodzony elektrycznie to czy powinien wyskoczyć jakiś błąd ? Jeszcze dodam , że jak zapaliłem na podłączonym EGR i na biegu jałowym dodawałem gazu to słychać było jakieś pluski przelewającej się wody
Dzięki. Na oscylogramie widzę ok. 3obr/5ms, czyli 600obr/min, a więc bieg jałowy. Jak myślisz, na rozruszniku amplituda będzie wiele niższa?
Winą był zapchany katalizator. (w połowie był w kawałkach) Wstawiłem, tzw. zamiennik. Dzięki wszystkim za pomoc.
TECH
Masz kłopoty z pompką
Bez diagnostyki to można gdybać lub wymieniać pół auta. Zamykam.
Panowie, pierdzielicie głupoty. Uszczelka pod monowtryskiem cała Zawsze wtedy wyświetlany był błąd 35, czyli regulator biegu jałowego. Wiązało się to z tym, że bazowa prędkość biegu jałowego różni się o 170 rpm od zadanej. Poza tym silnik gnał na podwyższonych obrotach. Ale ale- nie tylko uszczelka! Tam też pękał węzyk do pneumatycznego siłownika EGR....
Witam, Opel Vectra C 1.9 CDTI GTS 110kw / 2005r. Na biegu jałowym przy dodawaniu gazu brak mocy !, auto bardzo powoli przyspiesza, na kompie błąd "nieszczelność układu dolotowego". Pytanie moje czy przyczyną braku mocy może być problem z kanałami wirowymi bo listwa sterująca spadła a z pierwszego kanału przy wciśniętym pedale gazu wylatują gazy !
Proszę bardzo . z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić brak ciągłości w obwodzie nastawnika biegu jałowego. zakładając, że jest on sprawny, jak i wiązka jest ciągła, zostaje ECU. Już samo jego otwarcie, jeżeli nigdy tego nie robiłeś, to 99% szans na uszkodzenie go na amen. Jeżeli jakimś cudem go otworzysz, musisz znaleźć przyczynę. I tutaj...
WItam, wiec robilem tak ze podpiąłem mase pod ta szpilke wystajaca z alternatora i do kolektora silnika, jest teraz 14,4V na biegu jałowym, wic tak zostawiam. DZIEKUJE WSZYSTKIM SPECOM ZA PORADY!!!
Zgaduj zgadula, a w portfelu coraz mniej, czas odwiedzić fachowca, zdiagnozować i naprawić auto.
Witam ponownie Wymieniłem silniczek krokowy i na benzynie jest lepiej tzn trzyma obroty takie jak powinien, chociaż dziś zaczął dziewnie reagować na naciskanie pedału gazu, za to na LPG wariuje dalej, nie mam pojęcia co jest. Czyżby bez ingherencji mechanika się nie obeszło. Proszę o jakieś wskazówki Pozdrawiam
Co do przełączania ręcznego to jest to przełączanie awaryjne czyli stosowane w przypadku braku benzyny. Nie ma tego w instrukcji ale jest możliwe. Dlatego też przy takim przełączeniu nie przerzuci na gaz bo potocznie mówiąc sterownik wie, że w baku nie ma PB. Na automacie przełącza Ci na benzynę bo nadmiernie wzrasta temperatura reduktora i sterownik...
Wczoraj strzelił mi pasek rozrządu. Mam pytanie jakich uszkodzeń mogę się spodziewać i czy ma znaczenie to, że strzelił mi pasek na biegu jałowym ( pstryknięcie i wyłaczył sie silnik), czy bedą mniejsze uszkodzenia, czy nie zmieni to nic?
Kilku znajomych próbowało grzebać w swoich takim właśnie Opel scannerem i niestety jedyne co mogli robić to czytać parametry i kasować/czytać błędy, więc nie wiem czy to się nada. I to jest wszystko, co da się tam zrobić. Jeśli obroty są zbyt niskie, to trzeba poprawić to i owo. Konkretnie zająłbym się przepływomierzem i czujnikiem temperatury. TPS...
JEŻELI TAK SIĘ DZIEJE NA BĘZYNIE I NA GAZIE TO WYCZYŚĆ PRZEPUSTNCE I SPRAWDŹ CZY LEWEGO POWIETRZA NIE SSIE , A JAK TYLKO NA GAZIE TO SILNIK KROKOWY USZKODZONY ALBO ZŁY SKŁAD MIESZANKI GAZ- POW. Dodano po 4 WYCZYŚĆ JESZCZE SILNICZEK BIEGU JAŁOWEGO (BĘZYNA) PRZYKRĘCONY NA DWIE ŚRUBKI DO PRZEPUSTNICY
Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej Wszystkie odbiorniki wyłączone Wskazówka: Podana tu wartość odnosi się do silników o podstawowym zastosowaniu. 1,8 ... 2,8 °OWK Dotyczy zacisków: 7, 22, 51, 67 Dodano po 2 Pożądana masa paliwa Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej...
różne przyczyny najczęściej to -wtryskiwacz-napięcie wysokie -sonda lambda-sygnały ubogiej/bogatej mieszanki -przekaźnik pompy paliwa-napięcie wysokie -regulacja biegu jałowego To najczęstsze usterki sygnalizowane przez ECU podczas jazdy na LPG
Jeśli można podłączyć się do tematu,mam vectrę a 2.0 1994r. z klimatyzacją ośmiozaworowa i ten sam problem co rafarro22.Nie odpala jak jest rozgrzany,choć nie jest to regułą,czasami przejeźdzę bez problemu nawet tydzień,w okresie zimowym bezawaryjnie,zaczeło się jak puściły mrozy.Jak nie odpala nie pokazuje się lampka kontrolna błędów silnika,tak poza...
Witam mam problem z Oplem vectra 1.6 v 8 gaz 7 lat auto 95 rok mianowicie na gazie na biegu jałowym mam 2.5tys obrotów raz 1.5 a raz miedzy 0.8 a 0.9 może to być przyczyna parownika ? [syntax=actionscript][/syntax][/syntax]]...
Nie zdążyłem zobaczyć ale jak go dam na ogrzewanie i na maxa wiatrak to temperatura opada. Dzisiaj tak miałem jak odpowietrzałem i licznik nawet wzrostu nie pokazuje jak samochód stoi na biegu jałowym z włączonym ogrzewaniem nawet przez 15min strzałka od temperatury nie drgnęła i korek był otwarty.
ten przekaźnik podaje zasilanie do pompy paliwa, ECM (wtryski, regulator prędkości biegu jałowego) pisząc prościej to tak jak dwa przekaźniki w jednej obudowie (da radę to podłączyć na zwykłych-tylko po co?)
Na początek ustaw na biegu jałowym +/- 20 kroków ,a pod obciążeniem +/- 40 kroków i zrób naukę.
A tego jeszcze nie sprawdzałem ,ten błąd wyskakuje podczas rozgrzanego silnika samochód nie jest w ruchu tylko jest na jałowym biegu,znajomy mówił że może się dostawać jakieś powietrze .Tylko nie wiem gdzie to powietrze miało by się dostać???
Prędkość obrotowa, to prędkość obrotowa biegu jałowego - jakieś 550-700 obrotów/min. Sugerujesz uszkodzenie przepływomierza? Było testowane w trybie awaryjnym (z wyjętą wtyczką przepływomierza) - żadnych zmian.
Sprawdziłem dokładnie rozrząd. Klin na swoim miejscu , znak nakole wału zgadza się z gmp i znakiem na obudowie. Góra +/- pół zęba. Przy przestawionym rozrządzie miałbym obroty i iskrę na wszystkich cylindrach pozatym wywalał by błąd czujnika wałka rozrządu. Wykres faktycznie jest przesunięty ale jest on na biegu jałowym nie wiem czy na rozruszniku powinien...
Opel Vectra B 2.0 DTL Mam problem z brakiem wkręcania na obroty powyżej 2 tys. i bardzo kopci przy dodaniu gazu, wymieniona turbina, bo już puszczała olej, auto na biegu jałowym równo pracuje i nie kopci, jedyny błąd jaki jest to P1220 błąd kąta wtrysku, Kompresja jest 27 bar. Czy to może być wina pompy wtryskowej, że nie wkręca się na obroty i przy...
dzięki za zainteresowanie Dodano po 1 czujnik temperatury cieczy jest nowy Dodano po 1 dobra dzięki. wkręt regulatora biegu jałowego znalazłem.
jeśli dobrze zrozumiałem poprzednią poradę to pierwsze zdjęcie wskazuje prawidłowe obroty. Natomiast nawiązując do tej drugiej wypowiedzi chcę dodać że wcześniej opisywałem co się dzieje z obrotami po czas gdy auto jest w ruchu na biegu jałowym. Więc pytanko dlaczego obroty tak spadają po zatrzymaniu auta?
biegu jałowego renault sterownik biegu jałowego śrubka biegu jałowego
wyciek oleju silnik volvo filtr cząstek stałych panel rekuperator
gs500 instalacja samsung wf70f5e0w2w
Kierunek obrotu koła pompy paliwa VW LT 2.5 TDI Podłączenie switcha RF-433MHz do Zigbee 2,4GHz