Uszkodzony rezystor wentylatora. Nie działał pierwszy bieg.
O ile dobrze pamiętam są tam 2 czujniki jeden na wentylator drugi na wskaźniki, 107 stopni na płynie chyba załącza 1 bieg wentylatora.
W Oplach były silniki wysokotemperaturowe benzynowe. W tych silnikach wentylator startował około 115 na 1 i 120 na drugim biegu. Pozdrawiam
Nie działa 1 bieg wentylatora.
Tam nie ma przekaźnika do wentylatora. W takim razie co odpowiada za biegi wentylatora?
czyli ten brazowy przekaznik odpowiada za pierwszy bieg tak? czy jesli klima jest nie nabita to wentylator powinien sie wlaczyc (na pierwszym biegu???) jak zalacze klimatyzacje? bo u mnie sie nie wlacza
Sprawdź w aktywnej diagnostyce (na komputerze) czy działają wolniejsze "biegi" wentylatora.
Vojtaczek, jeśli jeszcze nie znalazłeś to jest dokładnie jak pisze janek26. - wykręcasz wkręty mocujące schowek pasażera i wyciągasz schowek, odpinasz zasilanie oswietlenia schowka. - lekko skośnie po lewej stronie zobaczysz w pionie komorę w której jest filtr kabinowy. - nad filtrem będzie szła wiązka, to ta sama która się rozgałęzia na prawo do wentylatora...
Łap schemat chłodzenia A14net...
opis . 1 przekaznik 5 pinów wentylator chłodnicy 2 ------------- 4 piny wentylator klimy 3 --------------4 piny załączenie sprężarki 4---------------4 piny zał. obydwa wentylatory 1 bieg 5---------------4 piny zał. obydwa wentylatory 2 bieg
Wykonaj test wentylatorów silnika, pracują na wszystkich biegach?
A takie pytanko czy wentylatory masz wpięte tak jak w orginale były i nie zamieniłes jakichś przewodów czasem. Bo 5 biegów wentylatorów jest tam.
Dzięki za linka ale znam ten wątek. Właśnie zmierzyłem napięcie na stykach w gnieździe i wyszło, że po załączeniu klimy nie ma napięcia na 3-cim pinie odpowiedzialnym za 1-szy bieg. Natomiast po chwili pojawia się napięcie na 1-szym, odpowiedzialnym za drugi. Jeszcze raz sprawdziłem wentylator podpinając bezpośrednio do akumulatora. Zakręcił na obu...
Moduł lub wiązka innej opcji nie ma. Często przy samej wtyczce od moduły jest buba.
Z silnikiem nie ma problemu. Układ sterowania jest uszkodzony. Posiada ktoś schemat tej instalacji? A ten jeżyk odpowiada za wszystkie biegi wentylatora ? Na zadnym biegu nie działa wentylator.
Moc z dużym zapasem (prawidłowo), ale oporność za mała. Skoro szybszy bieg pobiera 9A to wolniejszy powinien pobierać mniej, załóżmy 5A , więc myślę że musisz dać opornik powyżej 1 Ω. Pomiar oporności na szczotkach nic nie wnosi do tematu z zasady działania takiego silnika. Najlepiej dobrać taki opornik doświadczalnie.
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
Po prawej stronie patrząc od akumulatora jest skrzynka z trzema przekaźnikami. 2 po 30A i jeden 50A. Któryś z nich, bodaj środkowy odpowiada za działanie waiatratora. [edit], zdaje się, że wszystkie 3 są od wentylatora, tyle że od jego poszczególnych biegów.
Nic nie podawaj na wentylator. Odłącz wentylator i włącz normalnie z kabiny tylko bez podpiętego wentylatora. Jak problem jest w wiązce to i tak spali bezpiecznik bo zwarcie będzie na przewodach. Jak zwarcie jest na drugim biegu wentylatora to bezpiecznik przeżyje bo zwarcia nie będzie gdyż wentylator jest odłączony. Testu nie rób długo bo bez wentylatora...
Nie, dwa biegi się tylko jak do włącznika idą trzy kable.
Miałem podobny przypadek w octavi 1. Okazało się ze nie było dobrego kontaktu na bezpieczniku od 2 biegu wentylatora chlodnicy. Bezpiecznik był cały i zasilanie na nim było a mimo to w chwili gdy załączał się 2 bieg wentylatora to bezpiecznik przestawał kontaktować. Powidzenia.
Witam. Na początek zdemontuj wycieraczki, plastikowe podszybie. W okolicy środka bliżej lewej strony znajduje się rezystor wentylatora. Wymień go i będzie po problemie (masz uszkodzony opór 1 i 2 biegu). Powodzenia.
Najlepiej to by było podłączyć się odpowiednim narzędziem i wyczytać co mu dolega. W warunkach amatorskich da się na prostym interfejsie (do zlutowania w pół godziny) i programie ABCOM. Oczywiście bardziej profesjonalnym narzędziem też można ;) Z drugiej strony można też analitycznie, ze schematem po kolei posprawdzać czujniki i połączenia. Tam złączki...
Wentylator jest dwubiegowy - oba "biegi" działają?
Czyli ten koło chłodnicy włącza wentylator i tylko ten. Już mówię, o co chodzi: w trasie dobiło mi do 118 stopni, nie zagotowało nic, żadnego wycieku, tylko wentylator włączył się. Na następnego dnia samochód zimy pokazywał 70, myślę, więc oszukuje któryś czujników, ale skoro oszukuje ten nad skrzynią biegów, to dlaczego włączył się wentylator.
Czy działa pierwszy bieg wentylatora, lub przy jakiej temperaturze się włącza? Sprawdź to, bo bez pierwszego biegu wentylatora klimatyzacja się nie uruchomi.
Masa jest dobra, próbowałem z dodatkowym przewodem i nic to nie pomogło. Bezpieczniki wszystkie sprawdziłem multimetrem a przekaźniki podmienilem z bliźniaczej astry w której 1 bieg dziala. Bez skutku
Chwila a astrze G są 2 wentylatory i obydwa się włączają podczas pracy klimy na wolnym biegu.
K60 jest od wentylatora,bodajrze 2 bieg.
Przepraszam że troszkę odgrzebie temat, mam identyczny problem nie załącza mi się wentylator w Astrze H 1,6 benzyna. Jak włączę klimę wentylator działa. Moje pytanie brzmi gdzie znajduje się czujnik temp. odpowiadający za włączenie wentylatora. Jakie są progi temp. załączania biegu 1 oraz 2 wentylatora? temp. płynu osiąga 92st. a wentylator się nie...
Koło wentylatora nawiewu.
Do sprawdzenia czujnik temp cieczy dla zegarów. W nowszych samochodach jest tylko jeden czujnik - on "steruje" dawką paliwa, wskaźnikiem na desce i wentylatorem chłodnicy. Zastanawia mnie jeden fakt... w Astrze 3 w ogóle nie ma wskaźnika temperatury silnika, skąd więc "kierowniczka" wie jaką jej samochód ma temperaturę silnika na postoju i podczas...
W oplu zasilanie wentylatora idzie z zac. +15 dlatego to nie vw.
Wymieniłem termik i wentylator pracuje na 1 biegu. Teraz w środku go już nie słyszę jak się załączy. Pytanie jeszcze jedno, czy wentylator po włączeniu klimy oczywiście powinien załączać się i wyłączać co jakiś czas na 1 biegu?
Wentylator chłodnicy ma 2 biegi i obydwa mają działać.
W mojej staruszce (astra F '96r x16xel bez klimy) jest tylko jeden bieg wentylatora i nie ma rezystora R19. Wtyczka czujnika ma trzy kable.
Problem w tym ze zostaje jeszcze klima...a tutaj juz sa schodki. Prawdopodbnie klima bedzie chodzila non stop jezeli zrobie to na czujniku z vaga i przekazniku Podwójny czujnik ciśnienia, sterowny z przycisku w konsoli, całość wysterowuje cewke sprężarki i wentylatory na 1 biegu czyli najlepiej szeregowo. Napięcie sterowania brane z ładowania i załączenia...
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
Tylko kolega chyba pomylił wentylator klimatyzacji z wentylatorem nawiewu,wentylator nawiewu działa na wszystkich 4 biegach. Mowa tu o tym dużym wentylatorze chłodnicy płynu chłodzącego oraz klimatyzacji (dwa w jednym) ten co znajduje się pod maską. Ona ma dwa biegi, I to ten który załącza się po włączeniu klimatyzacji a II gdy silnik osiągnie 102 stopnie....
Teoretycznie to powinno być pierwszy bieg przy 98° drugi 104°, a w praktyce to zależy jaki czujnik kto założy, często ludzie zakładają z niższą temperaturą i wtedy wentylator co chwila się włącza bez potrzeby.
To jest układ wysokotemperaturowy. Ostatnio zakładałem nowy termostat do opela h 1.6 . Włączenie went było przy 113 -115 a średnia temp na wolnych około 105-110. A czy pierwszy bieg działa u ciebie czy nie to trzeba by to diagnozować. I tutaj coć dla ciebie: https://intercars.com.pl/pl/Termostat-z-...
Nie znalazłem nic co może być tym oporem.Na mocowaniu wentylatora nic nie ma .Gdzie można tego jeszcze szukać.
Często uszkodzeniu ulega bezpiecznik termiczny na opornicy i też będą tylko max obroty wentylatora. Już w niejednej opronicy wymieniałem (właśnie od opla astry) po uprzednim jej sprawdzeniu naturalnie i nie trzeba oczywiście kupować nowej a wystarczy wydać około 2zł na nowe zabezpieczenie. Naturalnie trzeba również sprawdzić czy silnik dmuchawy jest...
Coś takiego możesz mieć do wymiany?: Takiego czegoś w tym aucie raczej nie ma, bo jak się nie mylę chodzi o model po 2003r. Czasem nawet i podłączenie pod kompa nie pomoże Pomoże jak się wie co się robi. Można sobie tym "komputerem" wysterować dowolny bieg wentylatora itd.
chyba zabiore sie za termostat albo poprostu go wymienie tyko nie wiem co z tym wentylatorem bo na krutko załancza sie tylko 2bieg a na pierwszym biegu przekaznik sie załancza a wentylator nie
Jak masz delphi ds150e albo jakiś inny to możesz odpalic zadanie wtedy zobaczysz czy wszystko ok może ma.wyzsza temperaturę złączania np. Astra h z 1.6 załącza dopiero przy 115 °C
Nie dziala mi wentylator chlodnicy na wolniejszym biegu. Jak jest rozwiazana regulacja obrotow silnika? Czy silnik ma 2 uzwojenia, czy idzie przez rezystor? Jezeli rezystor to gdzie on jest i jaki? Sprawdzany byl czujnik temperatury i dziala (podgrzewany zapalniczka). Zalaczanie go przez kabelek dowiodlo ze wentylator dziala na drugim biegu, a na pierwszym...
Ponieważ był nie dawno uzupełniany Co nie znaczy że przez zimę nie uciekł z układu jeśli nadal jest gdzieś mikro nieszczelność. Sprawdź czy wentylator sprawny patrz opornica, najlepiej zagrzać chyba w oplach 105 stopni to 1 bieg wentylatora. Lub drut zamiast przekaznika.
opornica musisz zdemontować skrytkę i znajdziesz ją na głównym dolocie od wentylatora do nagrzewnicy jest włożona od góry
Zupełnie nie rozumiem dyskusji o przekładaniu wirników, wiatraka i o szczotkach. Prawy jest przystosowany do obrotów w lewo i tak musi być podłączony, a lewy w prawo i tak trzeba podłączyć przewody (zamienić biegunowość) aby obracał się w prawo. Obydwa muszą pompować powietrze w tym samym kierunku - od środka wirnika na zewnątrz. Problemem jest to,...
przy chłodnicy powinieneś mieć 3 pinowy czujnik odpowiedzialny za załączenie wentylatorów. one czesto padają. wypnij wtyczke i zewrzyj piny, jeśli wentylator się załączy na obojętnie ktorym biegu będzie wiadomo że czujnik do wymiany
Chyba nie ma innego sposobu jak sprawdzić to naocznie.
Chodzi na wysokich obrotach? Jak tak to problem z rezystorem pierwszego biegu. Podłącz kompa i zrób test elementów.
Sonda Lamda Uszkodzona
rezystor na taki wentylator powinien byc raczej chłodzony ,wiec radziłbym szukac w poblizu wentylatora Dodano po 19 rezystor na taki wentylator powinien byc raczej chłodzony ,wiec radziłbym szukac w poblizu wentylatora
Właśnie tego nie pamiętam jakie było ciśnienie, gościu tylko mówił że wszystko jest w porządku, więc myślałem że nie bedzie problemów. Troche się zdziwił tym że sprężarka tak często się wlączą i wyłącza. Jutro spróbuje sprawdzić czy wentylator działa na wszystkich biegach
witam posiadam opelka astra 3 wentylator boscha uszkodzona została opornica wentylatora 4 pin ( 3 Biegi ) zna ktoś może jakie są oporności drutu oporowego na 1 bieg i 2. chce zrobic sam takie cudo bo koszt nowego przerasta. z góry dzieki
Wentylatory mają chyba dwa biegi. W standardzie to je włącz czujnik temperatury. U ciebie jest to moduł chłodzenia pewnie. I tylko TECH 2.
Być może to problem z opornicą wentylatora klimy. Sprawdż na krótko wentylator czy ma dwa biegi, jeśli tylko 2 to masz uwaloną opornice. W astrach oba wentylatory chodzą razem w zależności od temp. W wypadku awarii jednego, pracę przejmuje drugi i wywala błąd. Opornica jest za wtyczką w dolnym rogu chłodnicy i ma 3 piny 1- masa, 2 - oporrnica-I bieg,...
mam jeden wentylator
pierwszy bieg zalacza sie przy 98 a drogi bieg przy 104
Witam Posiadam autko jak w temacie rocznik 2004 . Wentylator 1 rezystor wentylatora uszkodzony ma on 4 piny. Zna ktoś wartości drutu oporowego na 1 i 2 bieg wentylatora nawinietego na zieloną porcelanke która często ulega zniszczeniu.
tulipan75 a gdzie ten opornik sie wogole znajduje , bo wlasnie nie mam pierwszego biegu i wszystko wskazuje ze to ten opornik
Witam. Winna może być pompa wody, dokładnie jej wydatek [wytarte łopatki]. Jeśli masz dwu biegowy wentylator to zamień kable na wentylatorze żeby pracował na 1 [biegu niska temperatura na czujniku] na 2 [na wentylatorze, wysokie obroty]
Dzięki za wszystkie rady. Poziom płynu chłodzącego jest OK. Wcześniej silnik pracował normalnie w zakresie temp. 90°C÷95°C i w korkach gdy temp. podchodziła do 100°C włączał się wentylator. A wszystko nie tak zaczęło się gdy zmieniłem opony na zimowe, ale to raczej nie miało na to wpływu. Mam tylko jeszcze jedno pytanie czy wentylator załączać się...
1 stopień wentylatora nie włącza się ..:(
ASTRA H 1.6 Z16XEP jeden wentylator na chłodnicy przy silniku brak 1-go biegu wentylatora, drugi zalacza sie prawidłowo przy ok 115st u mnie brak przekaznika i bezpiecznika jak na grafice Pytanie czy przekaznik K10 jest odpowiedzialny za pierwszy bieg? Czy jak zewre odpowiednie piny testowo to wentylator powinien sie zalaczyc (oczywiscie jesli rezystor...
Ile ci wskazuje? Aktywuj wszystkie tryby wentylatora dużego w tym wolny bieg i zobacz czy jego opornik nie jest uszkodzony.
Witam, Mam oto taki problem w ASTRA G X16XEL (wersja COMFORT z klimatyzacją) i nie za bardzo wiem, co dokładnie może być jego przyczyną. Dlatego też pozwoliłem sobie napisać na forum objawy, z którymi ktoś z Was może już się spotkał. Podczas rutynowej kontroli bezpieczników, zauważyłem, iż w komorze silnika mam spalony 30A bezpiecznik nr 8 (od wentylatora)....
Sprawdź bezpiecznik i przekaźnik od wentylatora oraz styki od tych dwóch elementów. Tyle że tam powinny być 3 przekaźniki które załączają poszczególne biegi, do tego jeszcze są rezystory. Przekaźnikami steruje sterownik silnika.
Wentylator działa na dwóch biegach? Jest nawet naklejka z ostrzeżeniem, że wentylator chłodnicy może się włączyć w każdej chwili, gdy silnik jest gorący.
Układ chłodzenia w tym autku jest bardzo rozbudowany.On ma 4 lub 5 biegów Techem można je pokolei przetestować ,bywa że w jakiejś kombinacji biegów wykrywa przeciążenie i wywala błąd.
Jest to opornik I biegu wentylatora... Wentyl wolno się kręci, ale jest ciszej... Dopiero po załączeniu drugiej części czujnika temp. idzie pelna moc na wentyl.
Są 4 przekaźniki w module 3 od poszczególnych biegów wentylatora i jeden od klimatyzacji, wieczorem Ci powiem jaki to dokladnie silnik
Najprostszy czujnik sterujący masz z Astry F . 4 piny. Plus termopara w parowniku zapobiegająca zamarzaniu. Piny 1-2 czujnika zabezpieczenie włączenia poniżej 2 bar. 3-4 2 bieg wentylatora ( pierwszy idzie razem z kompresorem). Gdzies mam schemat. Jak potrzeba podesle
Wtyczka ma założone końcówki na zewnątrz czy jeden jest w środku wtyczki.P Nie rozumiem. Czujnik ma 3 piny, wtyczka tez ale jeden pusty czyli 2 wykozystuje. Stary czujnik nie ma tego trzeciego pinu wogule. Z tego co mi sie wydaje czujnik obslugule tez 2 biegi wentylatora ale w moim przypadku jest to niewykozystywane.
Jeden wentylator z dwoma biegami, włącznik w chłodnicy okrągły na trzy piny, i jeszcze złącze na krótko obok lewej lampy dwie płaskie wtyczki które można złączyć i wentylator chodzi na stałe Witam, Podanie informacje są nieprawidłowe. Wentylator ma jeden bieg, włącznik ma dwa piny. Nie ma żadnych płaskich wtyczek. Pozdrawiam
Witam, Mam problem z nawiewem / wentylatorem w Astrze J. W lecie działa bez problemu a jak spadają temperatury/ wzrasta wilgotność powietrza wentylator działa w sposób losowy. Przy nawiewie na każdym biegu od 1 do 6 raz się nawiew włącza raz nie - niezależnie od tego czy klimatyzacja jest włączona czy nie. Często jest tak że po paru przejechanych kilometrach...
Generalnie, po wyjęciu tego modułu spod zderzaka, oraz po połączeniu na „krótko” styków od wentylatorów klimatyzacja zaczęła działać, a nawet i sprężarka + wentylator działają. Problem polega na tym, że teraz zaczął działać nawet na wyłączonym silniku, a samym zapłonie wentylator chłodzący silnik…Sądząc po obrotach na najwyższym biegu...
Jak zewrzesz wszystkie 3 przewody to powinien chodzić na największych obrotach a jak tylko 2 to będzie chodził na pierwszym biegu no bo idzie wtedy przez opornik i przekaźnik
zapłonu nie ustawisz dokładnie bez lampy. Najwyżej tak na słuch żeby dojechać do mechanika. Sprawdź aparat zapłonowy - w tym silniku prędkość obrotów biegu jałowego nie jest regulowana
Możemy prześwietlić wszystkie sygnały. Chyba że chcesz wywalać całość. Najpierw sprawdź zasilanie Przy module na wtyczce do sprawdzenia zasilania. W kostce po prawej stronie. 1,6,7 zaslanie na stałe 14,15,20 zasilanie po zapłonie 4,3 masa Kostka B (w stronę wentylatorów) Podając +12V na pin 1 i 4 sprawdź dwa biegi wentylatora. Podając +12V na pin 2...
Jak nima prądu to sprawdź bezpieczniki, te większe np 40A. Możesz podać plusa na styk załączający przekaźnika i sprawdzić czy pierwszy bieg załączy, jeśli nie to po kablu dojdziesz do rezystora owego wiatraka.
W astrze jest pod filtrem pyłków ( pod plastikową nakładkąpod podszybiem ) wentylator na pewno na osiach jest zatarty dlategoi słabo sie buja. Bardzo ciezko go wymyontowac ( robiłem to wiec wiem) sprób€j doraznie strzykawlą z jakims wd40 i węzykiem dojść do oski wentylatora i popsikaj ją moze odpusci. Pozdrawiam
Termostat , który od wentylatora ( elektryczny) czy od obiegu wody . Jesli od obiegu wody (mechaniczny) to wymień jeszcze raz. Tu nie ma cudów to musi działać to jest proste jak budowa cepa. Można sprawdzić czy wszystko z termostatem jest ok . Włącz samochód włącz ogrzewania na maxa i wentylator na pierwszy bieg. Poczekaj aż będzie leciało już ciepłe...
To temperaturę masz w normie kolego.😏. Co do włączania się wentylatora zagladnalbym w poszukiwaniu "zieleniny" czyli zgnilizny przy module chłodzenia przed lewym przednim kołem na podłużnicy.
Witam. Mam pytanie odnośnie "rezystor opornik wentylatora chłodnicy" w mojej Astrze. Mianowicie jest uszkodzony, i wiatrak działa tylko na drugim biegu. Nie znalazłem nigdzie w sklepach tego opornika dedykowanego do Opla Astry, natomiast są podobne rezystory do kupienia dedykowane do innych aut. Czy prawidłowo będzie działał rezystor dedykowany do Daewoo...
Witam Serdecznie, Chciałbym Was prosić o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Samochód Astra II 1.6 16V, 105km, 2007r. Padł mi wentylator chłodnicy. Wersja z klimatyzacją, z jednym wentylatorem dwu biegowym. Drugi bieg załączający się gdy temperatura podskakuje do ok 100 stopni załącza się. Pierwszego biegu brak. Normalnie podczas włączenia klimatyzacji,...
Rozwiązałeś ten problem? Ten problem jest taki sam, jak mój problem. Może zły alternator ? Dodano po 7 Można sprawdzić w diagnostyce Delphi F i terminalu. Pod obciążeniem po uruchomieniu wentylatora, tylnej nagrzewnicy, światła ksenonowego, obciążenia zacisku F ze 100% i napięcie dochodzi do 13,8 woltów. Problem, jeśli terminal F mówi, że 100% prawdopodobnie...
Wyciągnij wentylator i sprawdź czy przypadkiem wiatrak nie jest luźny na osi wirnika.
Kolego (at)ladamaniac. Jestem pełen podziwu dla Twojej wiedzy. Przy okazji pytania w kwestii poruszonej przez Ciebie: nawet mając odpowiedni króciec, przy Renault możesz się zdziwić. 1. Na czym ma polegać to zdziwienie? 2. Czy dotyczy ono również Dacia jako bliskiej krewnej Renault? Chciałem dziś w samochodzie sprawdzić poziom czynnika w klimatyzacji....
Witaj jakiś rok temu bawiłem się kilka razy przy takiej asterce, na 90% podstaw nowy opornik wentylatora i będzie działało, nie wyciągaj panelu z pokrętłami bo i zabawy dużo i sam przełącznik też ci się może rozsypać, wyjmij opornik i zobacz czy nie sa popalone uzwojenia. Ja tak miałem na 1-2 biegu, ale 3 działał:) opornik masz z prawej strony obudowy...
Co zrobiłem? 1. Pierwszy raz kiedy mi się włączył ten wentylator nie wiedziałem co się dzie, podbniosłem maskę w chwili gdy załączył się wentylator skraplacza aby zobaczyć co tak huczy?! - stwierdziłem że to wentylator skraplacza. Wydało mi się to nienormalne... 2. Pojechałem do gościa aby sprawdził i zważył ile mam czynnika w klimie - okazałao się...
jeśli sprawdziłeś istalację i jesteś co do połączeń pewny a usterka pojawiła się nagle to w 100% masz uszkodzony czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego w tym modelu zastosowali piezoelektryczny czujnik taki na trzy kabelki a znajduje się po prawej stronie koło chłodnicy jak podepniesz techa 2 to na danych będziesz widział że ciśnienie wskazuje 27 bar...
tak ale moduł chłodzenia dostaje info z ECU o temperaturze silnika i odpala wentylatory.. Jeżeli chodzi o sprężarkie to nawet jej właczenie w kabinie (Klimatyzacji) idzie do ECU (pin A63) i dopiero pinami 34 i 49 idzie sygnał na moduł wentylatorów. teraz ECU obsługuje piny a35 i a51 które odpowiadają za pierwszy i drugi bieg wentylatora (bez klimatyzacji)
Zapomniałem dodać że jest to wersja z klimatyzacją manualną. Sprawdzałem wszystkie 3 piny (we wtyczce od ECU przez mostkowanie do masy) od 3 biegów wentylatora ina każdym załączał się z różnymi predkościami (opornica jest ok). Czy ktoś może naprawiał ECU z takim przypadkiem??
Wypni wtyczkę od czujnika i zewrzyj wszystkie piny, jak wentylator nie ruszy to masz walnięte przekaźniki albo coś z przewodami. O wentylatorze chłodnicy w C20NE jest dość mało informacji i nie wszystkie są spójne, np w astrze ponoć wentylator załącza się na pierwszym biegu zaraz po włączeniu stacyjki a dopiero później po osiągnięciu temperatury idzie...
nie kolego, nie wszystkie sa na 100°C. ja mam u siebie trojpinowy i pierwszy bieg wlacza sie przy 105°C a drugi przy 125°C.
Jak jest rezystor to musi być koło wiatraka żeby miał chłodzenie, proste i logiczne. Ja mam C20NE w Astrze F, mam 2 biegi prosto z czujnika, bez przekaźników, a rezystor jest zamontowany przy samym silniku wentylatora.
Witam .W "starych" oplach wentylatory pracują zawsze razem z klimą tylko w zależności od temperatury przekaźniki załączają kolejne biegi. Bez klimatronika komputer nic nie robi - idzie tylko prosty sygnał do podniesienia obrotów żeby nie zdusić silnika. Nie wiem jak w Astrze ale inne ople z klimą mają zawsze dwa wentylatory które działają razem . W...
biegu wentylatora astra biegu naprawa biegu wentylatora
płyta gazowa bezpiecznik przepala bezpiecznik deski rozdzielczej ricoh sp112
linijki cccam schematy instrukcje serwisowe
Nissan Versa – powiązanie siłownika zamka drzwi pasażera z klapą bagażnika, BCM, centralny zamek Dokumentacja techniczno-ruchowa DTR do prasy mimośrodowej LEN 25 C – Šmeral Trnava, MAGMET, parametry, schematy