Nie ma zasilania. To powinien być błąd w ECU związany z przekaźnikiem wolnych obrotów. Jeśli przewód ok to usterka w BSM. Połącz testowo przewód od BSM z tym na którym masz zasilanie po zapłonie. Oczywiście odetnij przewód przy BSM dla bezpieczeństwa.
Opornik wentylatora chłodnicy. Duża wtyczka na obudowie z dwoma białymi kablami. Pasuje od renault.
Kod literowy silnika zawarty jest w nr VIN np 9HY lub 9HZ - to tak na przyszłość aby pokazać że jest kilka modeli silnika o tej samej mocy i podawanie samej mocy zbytnio nic nie daje. Co do czujnika ciśnienia to ta informacja może być w kalkulatorze silnika bo do niego podłączony jest ten czujnik a to kalkulator silnika steruje wentylatorem a nie sterownik...
Konieczne jest izolowanie tego regulatora od obudowy, zabezpieczenie przed dotknięciem. Pokrętło potencjometru również musi być z materiału izolacyjnego. Dla tego typu silnika ? Genialneeeeee :cry: Nowy silnik Koledze kupisz ?? czarny-biały 230/295/368V bo na pierwszym i drugim biegu silnik zachowuje się jak autotransformator podwyższajacy, stąd takie...
Czasami sterowniki w tych wentylatorach ulegają uszkodzeniu - najłatwiej sprawdzić przekładając na inny, albo podłączając auto do kompa - z programu diagnostycznego można sprawdzić, czy wentylator płynnie działa w całym zakresie obrotów. Chociaż to bardzo dziwne uszkodzenie musi być, żeby działało on/off wiatraka, ale tylko jedne obroty były...
2 możliwości pierwsza taka że padł rezystor przy dmuchawie a druga że przełącznik nie łapie na 1 biegu sprawdz najpierw kostkę przy dmuchawie , na forum było .
Nawiewa w kierunku procesora bo tak ma być - ma chłodzić powietrzem z zewnątrz obudowy a nie przepychać przez radiator ciepłe powietrze z jego okolic. Czym to grozi ? Czym grozi odwrócenie ciągu powietrza w odkurzaczu ? Nie zepsujesz, ale i nie odkurzysz.
Masz niesprawny drugi bieg wentylatora i to jest przyczyna łapania temperatury przez silnik. Chłodzenie silnika korzysta tylko z drugiego biegu wentylatora, pierwszy jest tylko na potrzeby klimatyzacji. Po przekroczeniu określonej temperatury sterownik silnika włącza od razu drugi bieg wentylatora, jeśli ten jest niesprawny dochodzi do zagotowania płynu...
Wentylator jak mniemam jest podwójny w dolnej prawej części/jak zaglądasz pod maskę/na rogu obudowy powinien być rezystor i wtyczka prawdopodobnie są wypalone styki.
Plus to brązowy na kostce, minus czarny- to przewody zasilające. Cienkie to sterujące, Prędkość regulowana masą.
Duży przekaźnik to drugi bieg wentylator a na dole pierwszy od lewej przy bezpieczników maxifuse to pierwszy bieg wentylator. Skrzynka bezpieczników jest taka sama od czasu fiata stilo
72 steruje przekaźnikiem J10 Fuel injection main relay
W omegach jest wentylator chłodzenia skrzynki bezpieczników i sterownika silnika. Znajduje się w nadkolu. Co do wentylatorów to mają one trzy biegi sterowane czujnikiem na chłodnicy oraz przekaźnikami w skrzynce obok sterownika.
Moduł lub wiązka innej opcji nie ma. Często przy samej wtyczce od moduły jest buba.
Cześć. Wszystko powyżej elegancko masz opisane, który przekaźnik do czego też :)
Dorzucę schemat sterowania: http://obrazki.elektroda.pl/9647709500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1349788100_1... Skrzynek jest tam sporo, po stronie pasażera też.
Sterownik może mieć zaprogramowane tylko 3 biegi, ale ja pokazałem że da się z tego układu zrobić 4 biegi. dlatego w dalszym ciągu czekam na dokładny schemat od kolegi (at)jokerro W którym pokaże wyrażnie jak napisał te 3 biegi. Bo ja do niego dostępu nie mam w oplach zresztą jakoś nie gustuję. :) Kolega kkknc popełnił mały błąd. Wracając do I BIEGU:...
Czy udało się rozwiązać problem?
Kolejny jest przełącznik biegów wentylatora.
Witam! Na tej: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_... Ruskiej stronce jest schemacik włączników i wiatraka klimy (nie tylko, ale też), pod "Golf 2 92'rok", "elektrical equipement". Jak z tego wynika - Bezpiecznik klimy 30A, przekaźnik klimy, resystor z termikiem wiatraka. Lub wtyki, połączenia.
Zamontowałem klimatyzację wg schematu i potwierdziło się, że włączenie klimatyzacji wymusza załączenie pierwszego biegu nawiewu.
Ostatni, najwyższy bieg wentylatora działa?
Najprościej jest sprawdzić przejście na tych przewodach do silnika,powinno być każdy z każdym . Jeżeli jeden nie będzie miał to znaczy ,że jest przerwa (być może szczotka zawieszona).Oczywiście mierzymy na wtyku do silnika przy odłączonej instalacji.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... troche może podobny temat A klime masz działającą bo przez nią wymusisz wszystkie biegi wentylatora choć pierwszy zapewne tylko wskoczy ale za to szybko i przez ECU a nie ręcznie. Może jak w tamtym temacie coś nagryzione z przewodów? sam błąd dla 2 biegu wentylatora czyli autodata...
Zastosować czujnik ciśnienia 3funkcyjny, przy jego pomocy stworzysz 2 bieg wentylatora skraplacza bo pierwszy wysterujesz z zasilania cewki kompresora
Wiesz o tym że np Golfie 2 i 3 będzie też inaczej niż w Golfie 5 i inaczej niż tutaj? A to też grupa VAG. Dlatego dane auta są tak bardzo ważne. Powinny ruszyć oba biegi zwierając do siebie odpowiednie przewody przewody w tej kostce. Jeden bieg jest puszczony przez sterownik wentylatorów i tam może ci cyknąć - cienki przewód. Drugi niej jest z ominięciem...
Ewidentnie nie masz pierwszego biegu wentylatora. Daj fotki tych wentylatorów chłodnicy to podpowiem co będzie uszkodzone
1 bieg wentylatora faktycznie działa jak mu się podoba raz jest raz nie, włączany oczywiście z kompa 2 bieg działa bez zarzutu włączają się oba Wentylatory, Jutro będę badał dam znać co i jak. Na 1 i na 2 biegu maja dzialac oba wentylatory. Jesli przekaznik slyszysz, sprawdz, czy masz napiecie na wyjsciu z BSI.
Uszkodzony rezystor wentylatora. Nie działał pierwszy bieg.
Schemat modułu raczej nieosiągalny. -dlaczego przypuszczasz że drugi (szybki) bieg wentylatora nie pracuje. Drugi bieg to bieg krytyczny, załącza się wtedy gdy pierwszy bieg nie daje rady tzn. temperatura silnika znacznie urosła lub ciśnienie w klimie jest bardzo wysokie. Tu potrzebny tester z funkcją "test elementów", lub możesz zasymulować czujnik...
Climaatronic w fabii 1 to biały kruk więc zakładam że masz zwykłe pokrętło 4 biegowe. Tu chodzi o wentylator chłodnicy. Wymień wentylator i nie dziaduj, zamiennik to koszt stu kilkudziesięciu zł.
Też sobie kiedyś kupiłem za śmieszne pieniądze na wyprzedaży w Castoramie wentylator z nawilżaczem powietrza, który na pierwszym biegu już miał huragan i też zastanawiałem się, jak zmniejszyć mu obroty na poszczególnych biegach. Wpadłem na pomysł, aby wstawić w szereg na każdym biegu zwykłe kondensatory na napięcie 630V, pojemności dobierałem doświadczalnie,...
A na silniku dmuchawy nie ma pakietu rezystorów ,które powodują wolniejszy bieg wentylatora
Ponieważ borykałem się z podobnym żyrandolem, rozgryzłem połączenia. Zmieniłem nieco rysunek kolegi i załączam. Sekwencja wyłączony, wolno, średnio, szybko, wyłączony. Pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.pl/1680516200_1...
Jakoś się da. Kabelkiem, zworką, testerem, miernikiem, pirometrem itp. Rocznik,model, kod silnika wskazany, bo szklane kule miałem kryształów z kopalń na Uralu, a się mi stukła i teraz jest embargo na dostawy. W starszych modelach obstawiam brak pierwszego biegu wentylatora. Jak wszystko sprawne, (węże, korek, zbiorniczek wyrównawczy i jak masz płyn...
W zasadzie wystarczy 2 i 4 bieg wentylatora na jakimś przełączniku I-0-II .
Spalony rezystor pierwszego biegu wentylatora. Wszystko.
Układ chłodzenia do sprawdzenia czujniki temperatury, wentylator wszystkie biegi i tyle . Lubie te fachowe podpowiedzi fachowców od osobówek w tematach na temat ciężarówek. Sprawdź biegi wentylatora, sprawdź płyn hamulcowy, sprawdź linkę od ręcznego…
Płytki nie wyciągniesz z odbudowy bo trzymają ja dwa przekaźniki przyklejone do obudowy. Jeden odpowiada bezpośrednio za 4 bieg wentylatora a drugi odpowiada za podanie napięcia do pokrętła od biegów . Z panela wraca z powrotem na opornicę na drut oporowy . Sprawdź napięcie pomiędzy grubym czerwonym/z a grubym czarnym/z . Jeśli nie ma napięcia sprawdź...
Na wstępie chciałbym powitać wszystkich użytkowników forum. Chciałbym prosić kogoś, kto zna dobrze elektronikę grupy PSA o poradę dotyczą wysterowania wentylatora chłodnicy. Auto, którego pytanie dotyczy to Peugeot 807 2.0 16V z 2006r, silnik o oznaczeniu RFJ, automat AL4. W aucie oryginalnie zamontowany był termostat z dodatkową grzałką. Ze względu...
Jeśli są trzy przewody to są dwa biegi...jeśli cztery przewody trzy biegi itd... bądz sterowane elektroniką, ale u Ciebie będzie to dwubiegowiec..;)
Jak mnie pamięć nie myli to tutaj pierwszy bieg jest bezpośrednio zasilany z termowłącznika na chłodnicy - jeżeli chodzi o chłodzenie silnika. Wentylatory mają dwa biegi - zobacz czy działają oba. Zmostkowałeś coś we wtyczce ale nie wiadomo który bieg uruchomiłeś. Dość często padają rezystory w tych wentylatorach przez co brak pierwszego biegu. Zrób...
Do opornicy wchodzą trzy przewody. 1. Masa 2. Pierwszy bieg wentylatorów 3. Drugi bieg wentylatorów Z opornicy wychodzą dwoma gniazdami zasilania na wentylatory tj. jedno gniazdo na jeden a drugi na drugi. Drugi bieg omija opornice i idzie plus bezpośrednio na wentylatory. Całością sterują dwa przekaźniki z tego co pamiętam nie znajdują się w skrzynce...
Sprawdź miernikiem wartość prądu na poszczególnych stopniach grzewczych. Sprawdź czy na pierwszym biegu wentylator pracuje bez grzania. Grzałki załączają się dopiero na II, III i IV biegu.
Witam U mnie objawy są nieco inne. Wentylator nie załącza się wcale, ani do chłodzenia silnika, ani przy włączonej klimatyzacji. Sam wentylator jest sprawny, bo podłączony na krótko kręci się na max obrotach. Bezpiecznik termiczny jest cały czarny (chyba spalony). Trzy pytania czy uszkodzony opornik może uniemożliwiać pracę wentylatora (przerwa w obwodzie)?...
Rezystor pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. http://obrazki.elektroda.pl/1682792800_1... zdjęcie poglądowe
Błędy P1351 i P1350 są związane z ciśnieniem paliwa w listwie CR, P1639 to chyba błąd potencjometru przy pedale gazu, P0692 to usterka I biegu wentylatora chłodnicy (uszkodzony rezystor).
A jak pozostałe biegi?
Na rurce wysokiego ciśnienia najprawdopodobniej pod prawym nadkolem. Problemem może być brak drugiego biegu wentylatora co powoduje zbyt duży wzrost ciśnienia HP a co za tym idzie wyłączenie sprężarki.
Przez jedną parę zasilasz cewkę sprzęgła kompresora i przekaźnik pierwszego biegu wentylatora skraplacza a przez drugą drugi bieg wentylatora
Wygląda na to że jest uszkodzony 1 bieg wentylatora chłodzenia. Poszukaj na elektrodzie posty na ten temat, bo problem jak czytałem nie jest nowy. Mam nadzieję że nie będzie to uszkodzenie w sterowniku silnika. :cry:
Ten gwałtowny spadek, to chyba efekt przede wszystkim zadziałania zaworu rozprężającego a nie tylko efekt zadziałania wentylatora, jako dodatkowego wspomagania chłodzenia. Tak myślę. Przecież zawór rozprężny działa cały czas. Coś mi tutaj nie pasuje, czegoś nie rozumiem lub pamięć mnie zawodzi. Jakie zadziałanie wentylatora i spadek ciśnienia? Wentylator...
Nic nie podawaj na wentylator. Odłącz wentylator i włącz normalnie z kabiny tylko bez podpiętego wentylatora. Jak problem jest w wiązce to i tak spali bezpiecznik bo zwarcie będzie na przewodach. Jak zwarcie jest na drugim biegu wentylatora to bezpiecznik przeżyje bo zwarcia nie będzie gdyż wentylator jest odłączony. Testu nie rób długo bo bez wentylatora...
http://astra-3.pl/porada-astra-h-bezpiec... http://forum.opel24.com/topic/47606-bezp...
Skoro kontrolka klimatyzacji gaśnie na innych biegach wentylatora to masz uszkodzony panel lub opornicę. Czy wentylator w kabinie kręci się na każdym biegu z inną prędkością? Czy po uruchomieniu klimatyzacji załączają się wentylatory na chłodnicy? Jaki jest czujnik ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji - 3 czy 4 pionowy? Czujnik powinien być przy...
Skoro ma pierwszy bieg gdy pracuje klima to i dla normalnego chłodzenia powinien mieć. Tymi przekaźnikami steruje ECU i nie ważne czy klima jest czy nie te przekaźniki mają być. Czy gdy zewrzesz styk przekaźnika palcem to wentylator rusza, tzn czy działają oba biegi jak zwierasz styki przekaźników? Czy jak włączysz klime to dziala pierwszy bieg wentylatora,...
przy sprężarkach np Denso rozłącza sprężarkę bo nie ma ona wewnętrznej regulacji ciśnień. Wentylator na pierwszym biegu przy sprawnym układzie starcza. Sprężarki np Harisson mają wewnętrzną regulację ciśnienia i sprzęgiełko nie jest nigdy wyłączane. Przy podłączeniu do drugiego biegu wentylatora i np zanieczysczonym skraplaczu (np muchami) lub zatkanym/zaciętym...
Witam potrzebuje pomocy wymieniłem wentylator oraz rezystor i moduł sterowania wentylatorami i dalej problem z 1 biegiem wentylatora. Błąd: P 0693 Wentylator chłodnicy-niska prędkość, obwód otwarty, obecny. Wentylator włącza się tylko na 2 bieg nawet po włączeniu klimatyzacji. Proszę o pomoc ewentualnie dostęp do schematu elektrycznego Vin: VF77FBHY6HJ588431
W sam naprawiam jest taka informacja: http://obrazki.elektroda.pl/5729379600_1... Też nie mogę wymusić testu wykonawczego 2 biegu. a błąd nazywa się: "Commande Relais GMV2" - przekaźnik/sterowanie obwod dużej predkości zespołu wentylatora. Zastanawiam się w którym miejscu umieszczony jest ten "rezystor"
https://obrazki.elektroda.pl/7588322500_...
Pierwszy bieg załączany jest przez termo-włącznik w chłodnicy, drugi przez sterownik wentylatorów po otrzymaniu sygnału z termo-włącznika. Sterownik steruje 1 i 2 biegiem jeżeli chodzi o pracę wentylatorów przy załączonej klimatyzacji. Steruje sprężarką, drugim biegiem wentylatorów ale z tym że czyta ciśnienie w klimie to bym się do końca nie zgodził....
Możemy taki silnik przezwoić zgodnie z oryginałem. Proszę zapakować i wysłać dowolną spedycją. www.elektro-spec.pl. Faktycznie jeśli pan z zakładu nie potrafi nawet rozebrać takiego silnika , to lepiej zmienić zakład.
Nie ma żadnych czujników na chłodnicy - jest termo-przełącznik. To on decyduje o tym kiedy mają być włączone wentylatory i z jaką prędkością ale tylko jeżeli chodzi o temperaturę silnika. Wentylatory w tym aucie mają pracować razem - jednocześnie i na tych samych biegach, niezależnie czy chodzi o chłodzenie silnika czy o pracę klimatyzacji. W momencie...
Zapewne N to neutralny, L1-pierwszy bieg, L2-drugi bieg.
Ale po co? Generalnie: - jeśli silnik osiąga 90 stopni, - jeśli temperatura nie przekracza 90 stopni, lub przekracza nieznacznie, - jeśli silnik nie wyrzuca płynu, - jeśli włączają się wentylatory, to nie ma co doszukiwać się na siłę usterki. Zobacz jeszcze czy działają obydwa biegi wentylatora.
Wykręć płytkę regulatora obrotów- dostęp od spodu obudowy dmuchawy- pod schowkiem pasażera. Często wystarczy przylutować niekontaktujący styk/blaszkę widoczną po demontażu. Sprawdź wcześniej jeszcze bezpiecznik- PN ma dwa bezpieczniki- jeden do czwartego biegu wentylatora( przez przekaźnik) a drugi do trzech niższych biegów. Ale najczęściej jednak płytka......
W układzie nadmuchu niedaleko wentylatora beda wkrecone rezystory od regulacji szybkosci biegu wentylatora (sa chłodzone zimnym powietrzem z wiatraka). Bedzie do nich dochodzila kostka chyba z czterema przewodami - wyjmij to i tam bedzie sprezynka z odczepami. Prawdopodobnie to ona sie popalila od nadmiernego pradu. Wymien i po sprawie.
Nie na żadnego termowłąxznika, jest opornica pierwszego biegu wentylatora chłodnicy na ramie wentylatora
Zobacz w starej instalacji który to plus z akumulatora. Podłącz go do czerwonego w nowej wtyczce. Pozostałe przewody daj obojętnie jak. Zobaczysz który bieg wentylatora Ci się włączy jak nagrzeje się silnik. Jak 1 bieg to zostawisz a jak 2 to zamienisz ze sobą te czerwone z paskami. Chyba że kolory są identyczne.
Przy drugim biegu wentylatora ECM podaje masę na cewkę drugiego przekaźnika (szybkie obroty) pomijając opór. Musisz sprawdzić wiązkę jeżeli masz takie, a nie inne podejrzenia, że mogła zalać ją gdzieś woda. Tego typu diagnozy na odległość to wiesz... Pozdrawiam serdecznie i życze powodzenia.
Udało Ci się ogarnąć temat? Ja mam podobny problem, z tym że wcale nie działa mi wentylator. Podaj proszę informację, który to przekaźnik od wentylatora i jak odbywa się jego sterowanie, bo nic nie mogę znaleźć.
Na jakiej podstawie twierdzisz że wentylatory nie działają? Nie startują jak się silnik nagrzeja, po odpaleniu klimy? Może jest znaczna różnica w temperaturze otoczenia i żaden ze sterowników nie widzi potrzeby ich załączenia? Po włączeniu klimy rusza wirnik kompresora czy stoi w miejscu? Na chłodnicy masz przełącznik termiczny, po stronie akumulatora....
Opis wyprowadzeń na module wentylatorów Duża kostka 1-czerw/biał idzie na bezpiecznik F6 40A (+30) 3-czerwony idzie na bezpiecznik F8 30A (F3) (+30) 2-czerwono/biały 1 bieg wentylatorów 4-czerwono/czarny 2 bieg wentylatorów Kostka mała 1-czer/czar silnik pompy płynu chłodzącego M50 2-biały sygnał z czujnika ciśnienia 3-NC 4-czer/szary F16 30A (+30)...
To że wentylatory chodzą na krótko nie oznacza że są sterowane oba biegi przez auto. Czy po włączeniu klimatyzacji działają wentylatory? Od sterowania wentylatorami powinien być tutaj sterownik wentylatorów a nim steruje termowłacznik na chłodnicy. Zobacz czy masz tam termowłacznik na chłodnicy i czy wentylatory zadziałają po zmostkowaniu jego styków...
A jaka jest obecnie ta prędkość w porównaniu do sytuacji na początku? Jak na którym biegu?
Nic nie kombinuj, bo wszystko jest jak najbardziej OK! Dla uściślenia: w układzie chłodzenia jest ciśnienie rzedu 1,2-1,5 bara, tak więc do 120°C płyn nie bedzie wrzeć, 92-97°C powinien włączyć się pierwszy stopień wentylatora a 99-107°C drugi bieg wentylatora! Masz jeszcze jakieś pytania?
W komorze silnika skrzynka z bezpiecznikami, a czarna 32, ponowna wtyczka pin 21 – 1. bieg wentylatora i pin 28 – 2. bieg wentylatora, przekaźniki, sterowanie masą z ECU. Wyjście 3, ponowna kostka pin A i C – wyjście na wentylator. Bezpieczniki wentylatora F6 i F7 maxi – zasilanie styków roboczych i sterujących przekaźników od wentylatorów. Z ECU wyjście:...
Czujnik w chłodnicy ma trzy piny - zasilanie, wyjście na 1 bieg, wyjście na 2 bieg. Jeżeli podawałeś zasilanie na oba biegi i cisza to masz uszkodzone wentylatory lub brak zasilania. Wentylatory są zasilane z bezpiecznika na akumulatorze - pierwszy bezpiecznik od lewej (plastikowy). Te 2 obok są od ABSu. Ten bezpiecznik podaje zasilanie na czujnik a...
Spalony bezpiecznik F06 40A w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, czyli pierwszy bieg wentylatora. Ale co to spowodowało? Wentylator czy moduł ? Dodano po 1 O dziwo, bezpiecznik F07 50A od drugiego biegu wentylatora jest cały.
Z rezystorem dziala tylko rezystor bardzo mocno sie nagrzewa i boje sie ze sie spali
Normalne, prawie wszystkie Ople tak mają tylko akurat to co pokazują Corsy i Tigry na zegarach jest najbardziej zbliżone do prawdziwej temperatury. W czasie jazdy min 60km/h powinien trzymać równe 90 stopni. Tylko że wentylator powinien zbijać do 95, możliwe że tylko 2 bieg wentylatora działa - załącza przy ~105 wyłącza ~100, pierwszy załącza przy ~100...
mam tak samo w 407 1,6hdi komp zewnętrzny nie załączy 1 biegu a klima i przekroczenie 90stopni załączy 1 bieg Specjalizuję się w peugeotach 407 1,6 Hdi. Tam w sumie jest 21 biegów wentylatora. 3 biegi na suporcie oraz 7 na bulgaratorze. Te biegi można mieszać i dlatego jest ich 21. Sterowane są PWM czyli Powolne Wzmocnienie Moczy. Rozumiesz o co chodzi,...
Więc najlepszym rozwiązaniem będzie jak zrobisz to co kolega (at)bloodyman napisał żeby obrócić bieg wentylatorów. Zakup sobie te chłodzenie wodne dodatkowo. Ale moim zdaniem lepiej mieć jedno chłodzenie (wodne) bo ciszej chodzi, dobrze chłodzi co będzie miało wpływ na lepszą wydajność niż 6 wentylatorów co wpływają na większe grzanie się zasilacza...
Jak za akumulatorem, to pod skrzynką przekaźników jest nadmuch na ECU. Wylot jest w skrzynce naprzeciw ECU i załącza się z drugim biegiem wentylatora chłodnicy jak dobrze pamiętam i jak odłączyłeś sam wentylator (nie kostkę z czujnika temp na chodnicy) to nadmuch (i wentylator chłodnicy jeśli jest podpięty) będzie działał w 3 przypadkach, temperatura...
No z tym chłodzeniem radiatora, co znaczy gorący? Bo może jest niesprawny, lub nie doszedłeś do temperatury załączenia? Dokładnie Ci nie powiem. W TS450 którego używam pierwszy bieg wentylatora rusza wraz z naciśnięciem PTT. Drugi załącza się, jak już trudno rękę utrzymać na radiatorze i potem dmucha jakiś czas.
Tam są tylko dwa biegi z tego co pamiętam. Pierwszy bieg to ten lewy wentylator chodzi a drugi bieg oba razem.
Przy jakiej temperaturze włącza się 1 bieg wentylatora a przy jakiej 2 bieg? Sprawdza na postoju.
Jak pisze ''georgesgr'' sprawdz czy dzialaja obydwa biegi wentylatora.
Nie kojarzę aby tam był czujnik na parowniku, przez to jest czujnik temperatury zewnętrznej aby nie pracował kompresor poniżej 5 stopni bo może dojść do zamarznięcia parownika. Presostat nie załącza klimatyzacji - on ma nie dopuścić do załączenia kompresora przy zbyt niskim ciśnieniu czynnika oraz wyłączyć go przy zbyt wysokim i włączyć wtedy 2 bieg...
Kolego to auto jest z CAN to, że pokazuje taką temperaturę na wskaźniku to nie znaczy, że faktycznie taka jest. Jeżeli masz wątpliwości to podjedź do kogoś, kto ma PP2000 i sprawdź prawdziwą temperaturę silnika, gdyby różniła się od rzeczywistej zawsze można dokonać kalibracji wskaźnika. Kolejna sprawa to warto sprawdzić przekaźnik niskiego biegu wentylatora,...
Takie przełączanie (wybór biegów wentylatora) można zrobić na 3 przekaźnikach 3P: http://obrazki.elektroda.pl/9940376500_1... Na rysunku są same styki, natomiast cewki są przypisane kolejno do poszczególnych okapów, np. R1 - okap 1, R2 - drugi...
Starsze 1.6 HDI miały taki problem, że jeśli nie działał 1. bieg wentylatora chłodnicy, to silnik wpadał w tryb awaryjny, brak mocy i wkręca się do 3 tys. Dodano po 2 Starsze 1.6 HDI miały taki problem, że jeśli nie działał 1. bieg wentylatora chłodnicy, to silnik wpadał w tryb awaryjny, brak mocy i wkręca się do 3 tys.
U mnie (Opel Meriva A, Z14XEP): I bieg wentylatora włącza się chyba od razu po starcie klimy. II bieg wentylatora włącza się przy około 15bar - widzę to na Opcomie. Po włączeniu II biegu ciśnienie utrzymuje się cały czas mniej więcej w okolicach 15 bar. Spuściłem nieco czynika przez port LP i: ciśnienie LP lekko spadło: z 38PSI do 34PSI ciśnienie HP...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30... Miałem to samo. Dodano po 55 Miłej literatury.
Falownik pozwala płynnie zmieniać prędkość obrotową, poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego silnik wentylatora, a nie przez zmianę biegu.
Trzeba kupić nowy i to jak najszybciej.
Jesli jest modul, to regulacja jest plynna. Nie ma I ni II biegu. Przy tescie przez PP2000 wentylator powinien plynnie sie rozpedzic do predkosci maksymalnej. Stad pewnie myslisz, ze dziala tylko II bieg.
To masz modul sterujacy wentylatorami. Ogarniasz VCDS?
Ten rezystor "wisi" przy silniczku(patrzyłem przy innym starym).
Od kiedy tak masz? Przewody wchodzące do nagrzewnicy na grodzi masz gorące? Może inną klapą ruszałeś? https://www.youtube.com/watch?v=gqo6sycG... z komentarzy wiadomo, że była zapchana nagrzewnica... Sprężarka klimatyzacji, widać że pracuje? Ta kontrolka może sygnalizować włączoną klimę, więc i zimne leci. Kontrolka AC gaśnie tylko w monecie wyłączenia...
naprawa biegu wentylatora biegu wentylatora astra rezystor biegu wentylatora
silnik krokowy civic astra przyciski szyby pomiar prądu upływu
Czy falowniki hybrydowe są głośne? Analiza hałasu Wzmocnienie wyjścia NE555: Tranzystory BJT i MOSFET