Spalony rezystor pierwszego biegu wentylatora. Wszystko.
Uszkodzony rezystor wentylatora. Nie działał pierwszy bieg.
Sam wentylator rezystor 1 biegu moduł sterujący.
Rezystor pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. http://obrazki.elektroda.pl/1682792800_1... zdjęcie poglądowe
A na silniku dmuchawy nie ma pakietu rezystorów ,które powodują wolniejszy bieg wentylatora
W układzie nadmuchu niedaleko wentylatora beda wkrecone rezystory od regulacji szybkosci biegu wentylatora (sa chłodzone zimnym powietrzem z wiatraka). Bedzie do nich dochodzila kostka chyba z czterema przewodami - wyjmij to i tam bedzie sprezynka z odczepami. Prawdopodobnie to ona sie popalila od nadmiernego pradu. Wymien i po sprawie.
Trzy przekaźniki bo zapewne: 1 Pierwszy bieg przez rezystor. 2 Drugi bieg bez rezystora. 3 Do klimatyzacji.
Tak jest rezystor odpowiedzialny z 1 bieg wentylatora. Kiedyś jak miałem tylko drugi bieg wentylatora to wymiana tego rezystora przywracała pierwszy bieg.
Błędy P1351 i P1350 są związane z ciśnieniem paliwa w listwie CR, P1639 to chyba błąd potencjometru przy pedale gazu, P0692 to usterka I biegu wentylatora chłodnicy (uszkodzony rezystor).
Rezystor 1 biegu
Kolego jest w poście że to grupa Vag wiec tak to, to samo Oj bładzisz synu, bładzisz. Akurat w Twoim przypadku masz dwa biegi wentylatora, wolny (przez rezystor) oraz szybki (bezpośrednio z akumulatora). Na czym polega różnica - na umieszczeniu rezystora. Wcześniejsze rozwiązania miały rezystor I biegu umieszczony w obudowie wentylatora, był on chłodzony...
Moc z dużym zapasem (prawidłowo), ale oporność za mała. Skoro szybszy bieg pobiera 9A to wolniejszy powinien pobierać mniej, załóżmy 5A , więc myślę że musisz dać opornik powyżej 1 Ω. Pomiar oporności na szczotkach nic nie wnosi do tematu z zasady działania takiego silnika. Najlepiej dobrać taki opornik doświadczalnie.
Jak mnie pamięć nie myli to tutaj pierwszy bieg jest bezpośrednio zasilany z termowłącznika na chłodnicy - jeżeli chodzi o chłodzenie silnika. Wentylatory mają dwa biegi - zobacz czy działają oba. Zmostkowałeś coś we wtyczce ale nie wiadomo który bieg uruchomiłeś. Dość często padają rezystory w tych wentylatorach przez co brak pierwszego biegu. Zrób...
Inny nowszy jest nie właściwy. Inny nowszy jest właściwy ale używany i zepsuty. Po włożeniu nowego zepsuło się zabezpieczenie termiczne rezystora. Jeśli jest dobry dostęp to wyjmij dmuchawę i sprawdź ręką jak się obraca i czy się nie przycina.
Co Ty virus -Ix kręcisz. W jakim sklepie kupisz rezystor pierwszego biegu wentylatora- te rezystory są w komplecie wszystkich biegów.
Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania). Przekaźniki są tam 3: 1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny),...
Jaki rezystor?
Chodzi pewnie o rezystor wentylatora dla poszczególnych biegów. Zmierz rezystancję, pewnie jest spalony i przerwa w obwodzie.
Jak sterowanie prędkością wentylatora jest na rezystorach to spokojnie możesz podpiąć zwykły przekaźnik do 3 "biegu" i na każdym będzie wystarczający prąd żeby go wysterować. Jak nie to 3 diody prostownicze można dać.
Kolejny jest przełącznik biegów wentylatora.
Witam wszystkich, Poszukuję schematu układu wentylatora chłodnicy. Citroen Berlingo 1,9d rok 2004 Wentylator ma dwa biegi. Silnik jest sprawny, rezystor i przekaźniki również. Gdzie jest podłączone sterowanie przekaźników. Nie działa na żadnym biegu.
Kolego, sprawdzałeś dwa biegi na tym wentylatorze czy tylko jeden. Prawdopodobnie masz uszkodzone rezystory na pierwszym biegu. Bezpieczniki od wentylatorów sa na akumulatorze - pierwszy mały od strony skrzyni i środkowy (blaszka).
Witam. Sprawdź bezpieczniki w kabinie. Sprawdź wentylator czy pracuje pierwszy bieg. W tym mniejszym wentylatorze jest rezystor, w ceramice, jako pierwszy bieg. Może być przerwany i warjuje klima. Miałem z tym podobny problem w golf IV. Możliwe że tam to samo. Ale może jest inaczej niż w bora. Srceena zrobiłem ze swojego zdjęcia.
Ten moduł sterujący to dwa przekaźniki na 1 i 2 bieg i opornica pierwszego biegu, przekaźniki i opornica w plastikowej skrzynce na wentylatorze zabudowana w formie jednego podzespołu z dwoma wtyczkami. Jak lata na drugim biegu to pewnie spalony albo zgnił termik od strony rezystorów
Uszkodzeniu uległy 2 z 3 rezystorów w skrzynce z rezystorami, znajdującej się w obwodzie pomiędzy pokrętłami, a silnikiem nawiewu. Ściągnij to i powinieneś mieć odpowiedź gdzie szukać. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67... Idea działania jest taka, że (na przykładzie nawiewu z 4 biegami) na pierwszym biegu prąd przepływa przez 3 identyczne...
Witam , jak wymienic przepalony drut oporowy na rezystorze wentylatora (pierwszy bieg wentylatora nie działa ) tzn. czy można go przylutować czy trzeba zgrzewać jak zgrzewać to gdzie albo kto wykonuje takie usługi czy w przewijalni silników mi to zrobią . Dzięki i pozdrawiam
Masz (prawdopodobnie) padnięty rezystor 1 biegu wentylatora. Szukaj w google. Jest mnóstwo tematów na ten temat.
Koledze spalił się rezystor pierwszego biegu wentylatora chodnicy w oplu vectrze B 1.8 16V. Czy ktoś orientuje się jakiej wartości podstawić i jakiej mocy? Pozdrawiam
Pewnikiem musisz sprawdzic przełącznik reghulacji silnika i dowiesz sie wszystkiego z tego co pamiętam trafissz na kilka rezystorów .....
Cześć. Mam podobny problem z brakiem 1-go biegu wentylatora chłodnic w Astrze h 1.6 XER. Objaw: po włączeniu klimy po kilku chwilach załącza się wentylator na 2 biegu i wyskakuje na zegarach ikona samochodu z kluczykiem (błąd P0481). Wykonane czynności: wymiana rezystora na nowy - bez zmian wymiana wentylatora z rezystorem (używka) - bez zmian wymiana...
A cóż to za porady, temat powinien być w kosz, bo mniej obeznani czytając takie bzdury tylko głupieją. Po dwa to nie żaden czujnik tylko rezystor wolnego biegu wentylatora, łatwo go sprawdzisz - między jego pinami powinna być oporność rzędu 1 oma. W koreańcach jest tak - bezpiecznik, przekaźnik wolnego (prąd idzie przez rezystor) i szybkiego biegu (zasilany...
Auto było po strzale i jakiś dureń zamienił wtyczki wentylatora z rezystorem.
Czyli do pierwszego biegu robiony jest opór przez rezystor i wtedy na biegu powinien produkować 6v z 12v ?
Coś mi się wydaje że ten wentylator w ogóle nie dmucha. Przecież 22 bary to już powinien chodzić z bezpośredniego biegu (II). Przejrzyj układ chłodzenia, bezpieczniki, przekaźniki, rezystor I biegu, sam wentylator. Ja w tamtym roku zmieniałem komplet chłodnic clio III siostry, przy okazji również belkę podtrzymującą chłodnice, jedna wielka rdza (10...
Sprawdź rezystor z przekaźnikiem przy wentylatorze. Może być skorodowany albo termik spalony i nie działa pierwszy bieg.
Opornica to rezystor do sterowania biegami wentylatora. Można dostać się do panelu z pokrętłem nawiewów i sprawdzić zasilania.
Wykręć płytkę regulatora obrotów- dostęp od spodu obudowy dmuchawy- pod schowkiem pasażera. Często wystarczy przylutować niekontaktujący styk/blaszkę widoczną po demontażu. Sprawdź wcześniej jeszcze bezpiecznik- PN ma dwa bezpieczniki- jeden do czwartego biegu wentylatora( przez przekaźnik) a drugi do trzech niższych biegów. Ale najczęściej jednak płytka......
Uszkodzony rezystor to brak pierwszego biegu wentylatora,drugi powinien działać. Sprawdziłbym okablowanie sterujące i zasilające wentylator.
Jerry3, nie mieszaj. To co opisujesz to rezystor pierwszego biegu wentylatora. MICHAŁ6201, Trzeba sprawdzić całość instalacji bo przy takich prądach mogło paść wszystko. Jest sobota, pewnie nie pracujesz, pogoda ładna to możesz poświecić godzinkę na rozebranie tego i kontrolę.
Czy ten model ma dwa biegi wentylatora chłodnic? Jeśli tak, to jak realizowany jest pierwszy bieg? - rezystor czy regulator elektroniczny?
Prawdopodobnie na obudowie wentylatora masz zamontowany rezystor (opornica wentylatora) i to najczęściej jest jego wina.....
Wentylator jak mniemam jest podwójny w dolnej prawej części/jak zaglądasz pod maskę/na rogu obudowy powinien być rezystor i wtyczka prawdopodobnie są wypalone styki.
Rezystor i pokrętło biegów wentylatora daje masę.
Kondensatory pracy mają dłuższą trwałość niż rozruchowe. Liczba bezawaryjnych godzin pracy kondensatora deklarowana przez producenta jest nadrukowana na jego obudowie. Dodano po 39 Nie znalazłem nigdzie danych, ale mierząc obroty mogę przypuszczać ze 500, 800, 1300RPM to są nominalnej prędkości Chyba spodziewsz się zbyt dużej zmiany obrotów. Ten wentylator...
to będzie zużyty rezystor biegów
Czy może ten cały rezystor wentylatora? Najpewniej to padło i nie ma niższych biegów tylko z pominięciem rezystora idzie na maksimum.
https://autowanda.pl/czesc/termowlacznik... jak taki podobny, to mogło być na dwa biegi, wolny od 95 do 90C, i drugi szybki od 102 do 97C Biegi w wentylatorze mogą być poprzez dwubiegowy silnik (3 przewody), lub rezystor w szeregu z wentylatorem. Termostat wymień, z resztą jak chcesz, to dociekaj....
Witam. Mialem podobny problem. Wentylator działał tylko na 1 i 2 biegu. Po wstępnej diagnozie okazało się, że spaliło bezpiecznik 40A, po jego wymianie znów paliło kiedy przełączyłem wentylator na 3 lub 4 bieg. Okazało się, że jedne z rezystorów robił zwarcie, a dostęp do nich jest tragiczny. Znajdują się pod wentylatorami nawiewu, a wentylatory pod...
Na obudowie wentylatora możesz mieć opornicę, rezystor drutowy zmniejszający prąd wentylatorowi który ma pracować na wolnym biegu. Chciałem fotkę, ale znalazło się takie coś http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7829 Zewrzyj we wtyczce, i zobacz czy się włączy wentylator na szybkim biegu. Chcesz wolniej, to ten rezystor musi być dobry. Z najprostszych...
3, ale obwód 3 biegu omija rezystor.
Psuje się moduł-rezystor wentylatora, sprawdź ile masz biegów - w przypadku uszkodzenia wentylator pracuje tylko na wysokich obrotach, brak wolnego biegu. Długie odchładzanie po wyłączeniu silnika jest normalne ale nie aż 20 minut, sprawdź z zegarkiem ile naprawdę dochładza.
Uszkodzony wlacznik lub dmuchawa, ewentualnie brak napiecia na wentylatorze. Milej zabawy.
Po pierwsze płyn zagotuje się dopiero przy około 120 stopniach. Ciśnienie w układzie jeszcze podnosi temperaturę wrzenia. Może pompa robi słaby obieg. Tak czy inaczej wentylator powinien pracować nie później niż przy 102-105 stopni. Jeżeli masz rezystor wentylatora, prawdopodobnie nie włącza się pierwszy bieg wentylatora. Winny może być sterownik silnika,...
Rezystor odpowiada za wolny pierwszy bieg.
Ponieważ nigdzie w internecie nie znalazłem oryginalnego rezystora.
Witam potrzebuje pomocy wymieniłem wentylator oraz rezystor i moduł sterowania wentylatorami i dalej problem z 1 biegiem wentylatora. Błąd: P 0693 Wentylator chłodnicy-niska prędkość, obwód otwarty, obecny. Wentylator włącza się tylko na 2 bieg nawet po włączeniu klimatyzacji. Proszę o pomoc ewentualnie dostęp do schematu elektrycznego Vin: VF77FBHY6HJ588431
No to znaczy ze nie masz 1 biegu a przy wyższej temperaturze załącza się drugi który działa. Szukaj uszkodzonego rezystora bądź jakiegoś przekaźnika od biegów wentylatora.
Witam. Kombinowałem troche przy klimach, więc podziele się tym co wiem. Wspomniany układ z seata toledo, ma czujnik ciśnenia, ktory posiada w sobie dwie pary styków. Jedne sterują załączaniem wentylatora skraplacza na maksymalnym biegu, po przekroczeniu cisnienia 1,6Mpa (16bar), druga para jest jednoczesnie czujnikiem zbyt małej ilości czynnika chłodniczego,...
Nie ma żadnych czujników na chłodnicy - jest termo-przełącznik. To on decyduje o tym kiedy mają być włączone wentylatory i z jaką prędkością ale tylko jeżeli chodzi o temperaturę silnika. Wentylatory w tym aucie mają pracować razem - jednocześnie i na tych samych biegach, niezależnie czy chodzi o chłodzenie silnika czy o pracę klimatyzacji. W momencie...
Naprawić jest ciężko, trzeba rozkuwać silniczek i mieć specjalny rezystor na podmiankę. Do silnika dochodzą trzy przewody, brązowy (masa) i czerwony (zasilanie wolnego biegu), oraz czerwono-biały (zasilanie szybkiego biegu). Wystarczy połączyć te dwa czerwone i już wentylator będzie hulał na maxa . Jest to rozwiązanie awaryjne i najlepiej by było abyś...
Rezystor. Użyj opcji "Szukaj" - jest już o tym ;-)
A tak po polsku to rezystor wentylatora chłodnicy i już jest to co na zdjęciu pozdrawiam
W sam naprawiam jest taka informacja: http://obrazki.elektroda.pl/5729379600_1... Też nie mogę wymusić testu wykonawczego 2 biegu. a błąd nazywa się: "Commande Relais GMV2" - przekaźnik/sterowanie obwod dużej predkości zespołu wentylatora. Zastanawiam się w którym miejscu umieszczony jest ten "rezystor"
Oczywiście rezystor:] uzyskałem jeszcze wolniejszy bieg wentylatora niż 1/2 mocy:] tx pozdrawiam
Witam, Złącze opornicy to jest krótko mówiąc kostka która łączy opornik(rezystor) z instalacją elektryczną samochodu. Rezystor ten jest włączany za pomocą przełącznika dmuchawy i ma trzy wartości, dzięki którym uzyskujemy trzy biegi wentylatora, a czwarty bieg pomija ten rezystor i wentylator pracuje na pełnych obrotach. Myślę, że na początek warto...
Witam, dokładam do MINI R56 z silnikiem N47 (diesel) klimatyzację, wszystko mam już pomontowane, czujnik analogowy dopasowany, pozostało mi rozwiązać kwestię wentylatora. I to pojawiła się zagadka. Do wentylatora chłodnicy idą 4 przewody: masa, 1. bieg, 2. bieg i czwarty cienki przewód, który łączy się przed rezystorem, bodajże z przewodem 2. biegu....
Jeżeli uszkodził się rezystor nadmuchu to 4 bieg powinien działać a jeśli nie działa wcale to sprawdź bezpieczniki
To sterownik wentylatorów załącza kompresor oraz pierwszy bieg wentylatorów, robi to jednocześnie. Wentylatory podłączone są równolegle więc możesz każdy pojedynczo podłączyć do akumulatora czy prostownika w formie testu. Możesz też dla testu i to chyba jest najprostsze rozwiązanie wypiąć wtyczkę 4 pinową ze sterownika wentylatorów. Mostkujesz ze sobą...
Wygląda na to że oba wentylatory nie działają na pierwszym biegu. Najlepiej zdjąć wtyczkę z termo-przełącznika na chłodnicy - są tak trzy przewody czerwony i dwa czerwone z paskami. Czerwony to zasilanie a czerwone z paskami to biegi wentylatorów. Zewrzyj czerwony z obojętnie którym i patrz czy kręcą wentylatory, później zewrzyj czerwony z kolejnym...
Jest, zasterowanie testerem, wtedy sprawdzamy całość, albo podanie masy na odpowiednią nóżkę przekaźnika, wtedy sprawdzamy tylko obwód wentylatora. Przyczyną braku pierwszego biegu w peżo najczęściej jest skorodowany przekaźnik albo uszkodzony rezystor I biegu. Tym niemniej opisane objawy nie wskazują na to. Test układu chłodzenia na obecność spalin...
2 możliwości pierwsza taka że padł rezystor przy dmuchawie a druga że przełącznik nie łapie na 1 biegu sprawdz najpierw kostkę przy dmuchawie , na forum było .
Zauważ, że to zabezpieczenie termiczne. Prądowo dalej jest zabezpieczeniem 10 A. Termik jest na 10 A? To wg pomiarów autora na 3 biegu ma prawo się przepalać.
Nie znam rosyjskiego ale jak dla mnie to pisze że na 220 VAC, 50 Hz. A jak podłączyć, to trzeba zobaczyć jak idą przewody, są 3 ale wentylator może ma mieć 2 biegi i jeden przewód idzie przez jakiś rezystor, czy może 3 przewody wchodzą do silnika ??
W Scenic mimo że wyłączony jest wentylator nawiewu obraca się powoli i trzeci bieg też jak na wyłączonym rezystor sprawdzony jaka przyczyna
Schemat instalacji Kadett E zamieściłem na upload dwa dni temu..... Zeskanowałem z serwisówki mojego auta
Opornik silnika dmuchawy może być uszkodzony... Sprawdż czy dochodzi do niego napięcie na 1i2 biegu.Znajdziesz go obok silnika dmuchawy.brak napięcia to uszkodzony włącznik,jeśli jest to rezystor do wymiany...
witam ma m ten sam problem . miałem ponoć spalony rezystor 1 biegu wentylatora +wymieniono mi czujnik przy chłodnicy efekt- jestem o pare złoty lzejszy a skoki temp są ciągle. najdziwniejsze jest to że jak stoje na parkingu to czasem klima chodzi bez skoków a problem zaczyna sie jak jade. wyłaczenie AC lub załaczenie ECO powoduje ustanie problemu, choć...
Przyczyn moze byc duzo.Jak jestes w stanie to sprawdz test wykonawczy czy chodza oba biegi wentylatora chlodnicy. Najczestsze-rezystor pierwszego biegu went.chlod. Termistor plynu. Temat rzeka.Pomijam bezpieczniki instalacje itd.
Zewrzyj przekaźnik 1 biegu.
Mysle ze nie dziala Ci pierwszy bieg wentylatora chlodnicy,stad ten komunikat.Prawdopodobnie rezystor pierwszego biegu,ale moze byc zgnita instalacja,przekaznik itd.Trzeba to obejrzec.
ak podłączyć wentylator chłodnicy żeby miał dwa biegi (niskie obroty i wysokie) Zastosować wentylator dwubiegowy, lub dołożyć rezystor. Ewentualnie przełączać połączenia wentylatorów( jeśli są dwa identyczne), 1 bieg szeregowo, 2 równolegle. Jednak skomplikuje to trochę układ przekaźników.
Który rocznik? W przedliftowych sypały się wiązki, w młodszych rezystory.
Normalne sterowanie. Wspólna masa, jeden plus przez rezystor (rezystor jest w środku wentylatora) - pierwszy bieg, drugi przewód to plus bezpośrednio na uzwojenie. Masz spalony rezystor - częsty przypadek. Możesz dać zewnętrzny rezystor.
Dzięki za podpowiedź. Idę sprawdzić Dodano po 4 Sprawdzałem. Wentylator załączał się kilka razy na chwilę ale na pierwszym biegu. Rezystor zmieniałem tylko że był kupiony najtańszy za 50 zł. Może być wadliwy??
Idź po wiązce od wentylatora albo od przełącznika aż znajdziesz płytkę z rezystorami. Jest ona wkręcona w tunel którym wentylator tłoczy powietrze (jest chłodzona powietrzem z wentylatora). Jeżeli rezystory są sprawne to sprawdź bezpiecznik termiczny. Powinien mieć przejście. Jeżeli będziesz zakładał nowy uważaj aby go zbytnio nie podgrzać bo znów będzie...
Miałem podobny problem w VW Polo 1.4 TDI - to znaczy przy długotrwałej jeździe pod górę, lub przy włączonej klimatyzacji (niezależnie od temperatury silnika) wentylator włączał i wyłączał się co kilka sekund. Wyglądało też na spalony rezystor pierwszego biegu wentylatora. Jednak konstruktorzy VW postanowili wsadzić ten rezystor do silnika wentylatora...
witam serdecznie wszystkich. Posiadam samochód Hyundai i20 1.4 crdi 2009r mam problem z nawiewem. 1,2,3 bieg nie działa jak dam an 4 bieg dmucha pełną parą. Wymieniłem rezystor dmuchawy na nowy i dalej to samo dmucha tylko na 4 biegu. Wymieniłem również przekaźnik dmuchawy i nadal dmucha tylko na 4 biegu . Podmieniłem panel nawiewu i dalej to samo....
Nie można było od razu napisać, że nie ma klimy albo wsadzić do posta to zdjęcie??? Nie masz rezystora bo masz tylko jeden bieg wentylatora, w wersji bez klimy nie potrzeba dwóch biegów Dodano po 2 Ponadto moja chłodnica nie ma też tego włącznika z czujnikiem na chłodnicy które mają te megane 1. Bez znaczenia info, włącznik termiczny miały pierwsze...
Witam, posiadam samochodzik: Opel Vectra A z silnikiem 2.0 Benzyna. Mam problem ze znalezieniem rezystora / opornika do wentylatora chłodnicy, chodzi tylko bieg 2 i załącza się przy około 100°C . Czujnik płynu chłodzącego jest sprawny, po wyjęciu wtyczki zrobiłem zworkę na 1 i 2 bieg i chodzi tylko 2. Na wentylatorze chłodnicy nie ma zamontowanego rezystora,...
Sprawdź bezpieczniki na początek. Czy nawiew działa na którymś biegu? Sprawdź wtyczkę od rezystora/opornica wentylatora.
Sprawdź jeszcze Pierwszy bieg wentylatorów - mostek pomiędzy 4 a 2. Może masz uszkodzone rezystory od pierwszego biegu - pierwszy bieg działa najczęściej, czy to klima czy chłodzenie silnika.
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
Na 100% rezystor do wymiany.
Witam. W pandzie znajomej wentylator chodzi tylko na 4 biegu. Przełącznik powyższy jest sprawny, pewnie szlag trafił rezystor. Patrzyłem na wentylator i tam go nie widać- gdzie go szukać? Do wentylatora dochodzą dwa kable, podejrzewam, że już po oporniku.
Tak, wymień na próbę rezystor dmuchawy.Jest pod schowkiem. W manualu jak padnie to też na 4 biegu tylko chodzi gdyż idzie bezpośrednio a nie przez oporniki.
Masz zapewne klimatyzacje z jednym wentylatorem i rezystorem pierwszego biegu? Jesli tak to jazda z uszkodzonym pierwszym biegiem jest ryzykowna, czesto w takich przypadkach przepala sie glowny bezpiecznik od wentylatora a do czego to prowadzi to sam sie domysl. Pozdrawiam
1)Tak zasilany wentylator jest na pierwszym biegu: https://obrazki.elektroda.pl/4708521700_... Wentylator jest zasilany z 24V z szeregowo połączonym rezystorem i równoległą diodą Zenera 12V. W konsekwencji wentylator jest zasilany napięciem około 12V. 2)A tak na drugim biegu: https://obrazki.elektroda.pl/3445957100_...
moze byc wszystko ok, ale nie zaszkodzi podjechac do kogos z lexia niech recznie wysteruje wszystkie biegi wentylatora, moze byc np uszkodzony rezystor wentylatorow na 1 biegu i ten ow bieg wentylatorow nie bedzie dzialal, ale jesli temp cieczy przekroczy kolejny prog to rezystor zalaczy 2 bieg. Warto sprawdzic, tymbardziej, ze olej skrzyni biegow chlodzi...
Przecież Ci napisałem wcześniej że 85 to sterowanie masą. Przekaźnikiem steruje sterownik silnika i to on decyduje kiedy włączyć ten przekaźnik - to on podaje masę na styk 85 i w ten sposób włącza przekaźnik.. Pierwszy bieg jest zrealizowany za pomocą rezystorów włączonych w szereg z wentylatorami. Drugi bieg idzie z tego przekaźnika i podaje bezpośrednio...
Prawdopodobnie nie dziala Ci pierwszy bieg wentylatora chlodnicy,trzeba sprawdzic rezystor pierwszego biegu,przekazniki itd. Lub wyrownac cisnienia w ukladzie czyli stacja klimy Odp. działa mi pierwszy bieg wentyla a co znaczy wyrównać ciśnienie w układzie klimatyzacji
rezystor pierwszego biegu wentylatora biegu wentylatora rezystor biegu
gniazdo ładowania tomtom kabel monitor 120hz astra czyszczenie przepustnicy
słaby odbiór zwrotnice głośnikowe kalkulator
Wyjścia liniowe w magnetofonie Aria 2411 - lokalizacja i podłączenie Tryb serwisowy Thomson Chassis MT51 - jak wejść?