Tam powinny być tranzystory (lub jeden) mosfety do "kluczowania" silnika sygnałem pwm z napięcia stałego za mostkiem - czyli ok. 320 V. Tak swobodnie na Twoim miejscu bym nie dotykał tego radiatora, chociaż tranzystory chyba widzę izolowane? ;) Może te tranzystory padły?
Możesz dodać kolejny feryt lub inny filt CM. Zjawisko wynika głównie z promieniowanych zakłóceń EM. Najlepszą metodą na to jest ekranowanie urządzenia. Na początek spróbuj z folia aluminiową połączoną z uziemieniem. Uważaj aby folia nie zrobiła przypadkowego zwarcia.
Tak, to IRFP460C. Możesz na czas próby po wymianie tranzystora dać zamiast bezpiecznika żarówkę 100-150 W. Ograniczy to prąd z sieci i spalenie bezpiecznika w razie co.
Jeżeli chcesz to naprawiać samemu, to wymontuj silnik i udaj się do jakiegoś punktu, gdzie naprawiają elektronarzędzia. Dobiorą Ci jakieś szczotki albo naprawią silnik.
.... to śmigło jest wciskane na wałek. Pociągnij to równomiernie powinno zejść. Dokładnie, ściągacz lub metoda, nie klucz.
W podobnych warunkach jak opisałeś #1 pracują silniki w bieżniach i żyją długo.
Najczęściej były w tych bieżniach silniki DC komutatorowe. Sprawdź stan komutatora i szczotek.
cena nie mala Nie narzekaj :lol: Zobacz ile kosztuje oryginalny sterownik do tej bieżni http://www.ebay.com/itm/like/25300842042...
Oznaczenie diody 4744AP wylutowana. Miernik nie wykazuje anomalii. Tranzystor obok A 733 również.
A jak byś tak jeszcze wstawił foto regulatora silnika czyli sławetnej ,,płytki" było by jeszcze lepiej. Co z enkodrem, w postaci albo transoptora szczelinowego, albo czujnika Halla i magnesu?
IKP20N60T IGBT in Trench and Fieldstop technology with soft,fast recovery anti-parallel EmCon HE diode - Infineon Technologies AG http://www.alldatasheet.com/datasheet-pd... Tranzystory podobne - u dołu strony na niebiesko .
Proszę bardzo (załącznik) . Falownik za mały do silnika. Tylko wyświetlal by wtedy komunikat błędu OCA albo OCC. Jak widać silnik nieobciążony . Zmierz napiecie na zaciskach falownika w momencie startu i sprawdź jego ustawienia pod tym kątem. (Rated power voltage), także parametr ACC (Aceleration Time). Czestotliwość startową (Start Frequency) ustaw...
Ścieżka jest po drugiej stronie, w obu przypadkach są to płytki jednostronne. Przebarwiło się od temperatury na drugą stronę płytki poprostu. Ścieżkę po takim przejściu lepiej zmostkować drutem. Jeśli scalak to AP8012 to transoptor podłączony odbiornikiem do nóżek 3-4, ewentualnie nie bezpośrednio tylko przez jakiś niewielki rezystor.
Tu masz link jak nasmarować bieżnię: Dodano po 8 Przyczyną może być spalony moduł sterujący bieżnią(silnikiem),przez brak smarowania bieżni.
Ten silnik nie jest przypadkiem na prąd stały?
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Jaki prąd pobiera ten silnik?. Jest wzbudzany magnesami czy elektromagnetycznie?
Na początek sprawdź drivera silnika.
Po 40 minutach biegania z prędkością 5-6 km zaczyna śmierdzieć silnik. Co może być przyczyną? Prawdopodobnie normalne zużycie i zbyt intensywna eksploatacja? 40 minut intensywnej pracy to jest naprawdę dużo dla takiego sprzętu mieszczącego się w kategorii popularnych domowych urządzeń. To bieżnia typowo amatorska przeznaczona wyłącznie do okazjonalnego...
Fotka modułu sterownika silnika bieżni by się przydała. Czyli moduł, który jest niedaleko silnika. Dodatkowo pomiar czy nie są zawarte tranzystory w sterowaniu silnikiem. Zobacz jak [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... podobna akcja wyglądała.
Należy wpisać "silnik bieżnia lub bieżni " i wyników pełno.
Witam u mnie wogol bieżnia nie startuję i po chwili wyrzuca błąd E1....i do dnia dzisiejszego nie uporałem się z problemem.pozdrawiam.
Dzień dobry, szukam schematu, płyty sterującej silnika bieżni Sportsart 1080. https://obrazki.elektroda.pl/2234560700_...
Ustawiłem maksymalną prędkość bieżni. Z silnika dobiega pewien zapach i widać intensywne iskrzenie szczotek.
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Witam Mam ten sam problem w Bieżnia PRO-FORM ENDURANCE S7. Też po załączeniu Speedu bieżni silnik ruszy delikatnie i wybija bezpiecznik. The_eye777 możesz podpowiedzieć (jakieś foto) które te mostki wymieniłeś. Pozdrawiam
Powodem może być blokowanie się szczotki w szczotkotrzymaczu. Należało by wyjąć szczotkę i przedmuchać powietrzem albo przeczyścić wszystko małym pędzelkiem. Na okrągłym kształcie o średnicy komutatora doszlifować szczotkę, żeby przylegała całą powierzchnią do komutatora. Sprawdzić czy szczotka luźno się przesuwa.
Ufff, z czterema nogami ? Pies to czy kot, a może owca ? :D Sprawdzić napięcie pomiędzy (-) tego mostka (cztery nogi), jego (+), a następnie ten duży rezystor ceramiczny, a raczej napięcie na nim przed i po. Wszystko względem (-) mostka prostowniczego.
Najbardziej podejrzany element to - "JCS18N50WH" Wylutuj go z układu i zmierz miernikiem czy nie ma zwarcia pomiędzy wyprowadzeniem 2 i 3 patrząc na element od strony napisów. Miernik ustawiony na test diody. Jaki masz miernik?
Bieżnia naprawiona. Wymieniłem i zaprogramowaniem pamięć EPROM w module sterowania silnika.
Zrób zdjęcie drugiej płytki. Tu masz tylko zasilacz i silnik
Mam problem z regulacją silnika 180V DC Potrzebny do napędzania taśmy w szlifierce silnik został wyjęty z bieżni Kup autotransformator.
Witam, Pacjent: Bieżnia Domyos TC2, dolegliwości: sterownik nie włącza silnika. Dotychczasowe diagnozy i leczenie: - nowy sterownik MC2100LES-18W, - silnik po regeneracji rusza na płaskiej baterii 4,5V - w dwie strony po zmianie biegunów, - czujnik obrotów silnika sprawdzony i działa (zwiera przy magnesie, - magnes obecny na kole wałka napędzającego,...
jak to w najprostszy sposób wymienic? Zdejmujesz tylną blachę z łożyskiem oporowym, zakładasz nowy, przy ukręcasz blachę. Zanim założysz nowy wymyj (IPA) dokładnie bieżnie koła i silnika.
Odłącz przewód lub przewody od silnika i spróbuj jeszcze raz. Jeśli włączy się bieżnia to masz uszkodzony tranzystor kluczujący silnikiem. Będzie trzeba znaleźć przyczynę jego usterki.
Wcześniej był u mnie serwisant i naprawił to, ale minęło kilka dni i problem powrócił. To go wezwij aby poprawił. Sam tylko pogorszysz sprawę.
Kupiłem za grosze bieżnie nową . Bez sterownika i pulpitu Mam bieżnię i silnik teraz na próbę podłączyłem do silnika transformator z mostkiem prostowniczym 50A KBPC5010 transformator stary Radziemicki 10 kg napięcie 28v Silnik podłączony do bieżni bez obciążenia pracuje normalnie. Ale strasznie grzeje się mostek Założyłem radiator z pastą wiele nie...
Zacznij od sterowania silnika . W bieżniach jest silnik DC . Sprawdzisz go podpinając pod niskie napięcie np z akumulatora
W tej bieżni prawie napewno niema żadnego enkodera(obejrzałem dokładnie okolice rolek bieżni). Do silnika(DC) dochodzą tylko 3 grubsze kable: M+, M- i żółto-zielony-połącz.z obudową=bolcem wtyczki. Silnik sprawdzony omomierzem. Więc ponawiam pytanie: Czy ktoś wie coś o kodzie E09 w bieżniach elektrycznych.
Odepnij przewody silnika i sprawdź ponownie. U mnie zwarcie robił sam silnik.
Jak nie masz ściągacza, to szlifierką. Tylko ostrożnie, żeby nie ruszyć komutatora oraz wału przy rozcinaniu wewnętrznej bieżni łożyska.
Proszę o poradę. Mam bieżnię Proform Endurance S7. Zdiagnozowałem, że pada mi w niej silnik, bieżnia włącza się i działa, ale po kilku minutach biegu zaczyna mocno śmierdzieć, jakby przepalało się coś w silniku, bo jest gorący. Padło więc, że trzeba go wymienić. Oryginalnie jest tam wsadzony ten oto silnik: https://obrazki.elektroda.pl/6265727500_...
Witam Jak wartość diody ZD3 na płytce zasilania silnika
Mam pytanie - ile mniej więcej kosztuje przewinięcie regeneracja takiego silnika prądu stałego o mocy 1HP czyli około 0,75KW ? Może ktoś z was zna i poleci jakiś dobry solidny zakład który przewija silniki ?
Weź rachunek od dostawcy energii, sprawdź cenę kilowata(ok 30 gr) i pomnóż sobie przez ok 2kW. Pi razy drzwi razy sufit razy petarda - 60-70gr. Chyba, że w takiej bieżni siedzi coś więcej jak silnik i drobna elektronika
Wystarczyło zakupić standardowy zasilacz Tyle że w tej bieżni jest silnik ok. 2kW.
Po załączeniu bieżni typu TC290 silnik główny nie załącza się, nie pokazuje żadnego błędu, na panelu wszystkie wskaźniki pokazują że powinno wszystko działać.
Wymieniłem i driver, łatwo nie było bo mały ale raczej zrobiłem to dobrze. Bieżnia załącza się ale nie startuje silnik. Pstryka przekaźnik, świecą jakieś diody na płycie. Żarówka w miejscu silnika nie zapala się, silnik raczej dobry bo nie robi przerwy. Bieżnia myśli że silnik działa (liczy czas, kalorie) ale po zatrzymaniu programu wyświetla E 4. Powili...
Rozmontuj obudowę i zrob zdjecia całej elektryki wraz z silnikiem
Induktor i sprawdzić izolację silnika.
3 KM to ok 2200W. Czyli prąd około 10 amperów. Do tego trzeba przyjąć nawet kilkukrotnie większy prąd rozruchu silnika. Chyba, że bieżnia ma miękki start.
Sprawdzałeś sam silnik po odłączeniu obciążenia mechanicznego w postacie bieżni? Może opory mechaniczne mechanizmów bieżni utrudniają swobodny start silnika.
Dzień dobry Zrobiłem sobie bieżnie mechaniczna do biegania, chodzenia na zewnątrz w każdych warunkach pogodowych. Niestety pas tej bieżni jest dość ciężki bo jest on zrobiony ze sklejki 20mm i moja żona jak i córka mają problem z chodzeniem na niej przez dłuższy czas, w związku z tym pomysłami o zamontowaniu do bieżni silnika elektrycznego na baterie,...
Jaki kondensator? W bieżniach są silniki stałoprądowe
(at)Strumien swiadomosci swia Mógł Autor załączyć foto na wstępie, nie było by spekulacji. Generalnie większość znanych mi bieżni ma silnik DC.
Szczotki są dobre a nawet dałem nowe i nic nie pomogło Dodano po 1 Przypuszczenia były na moduł, że on jest odpowiedzialny za takie zachowanie się silnika
Witam - czy możesz zamieścić fotkę płytki ( płytek ) sterownika silnika ?
Miesiąc temu naprawiałem taki sterownik. uszkodzony by tyrystor i kondensator. W twoim przypadku może być problem z silnikiem. W miejsce silnika wepnij zwykła żarówkę na 230V powinna świecić na wystartowanej bieżni.
Moje pytanie brzmi: czy to będzie działać? Nie nie będzie działać, silnik będzie się przegrzewał. A jeśli nie, to czy da się coś zrobić aby zadziałało? Zawsze można coś wymyślić zasilacz , transformator tylko czy się to opłaca , chyba nie.
Witam. Szukam schematu sterownika MC2100ELS-18W bieżni Proform 750. Silnik bieżni pracuje nierówno szczególnie na niskich prędkościach - zwalnia prawie do zera i przyspiesza. Po zdjęciu paska (czyli odłączeniu obciążenia ze strony pasa, rolek itd) i lekkim przyhamowaniu silnika ręką objaw ten sam. Ponieważ mam drugą identyczną w pełni sprawną bieżnię,...
Witam, udało się koledze znaleźć przyczynę? mam ten sam problem, bieżnia po wymianie tranzystora ruszyła, ale po wejściu na nią silnik zatrzymuje się
Udało się naprawić??mam podobny problem. Wszystko działa na panelu, nie wyskakuje błąd A taśma nie chce ruszyć. Silnik jest sprawny
Tak, tylko jeszcze ważne było by w jaki sposób ten silnik był sprawdzany i co w silniku było sprawdzane.
Witam. Silnik od odkurzacza - wybór najgorszy z możliwych. 1. Ogromny hałas (pisali już o tym moi przedmówcy). 2. Silniki te muszą być w czasie swojej pracy chlodzone, a więc wlot, wylot powietrza, 3. Silniki te nie nadają się do dlugotrwałej pracy 4. Ich moment silnie zależy od obciążenia. Potrzebną moc silnika latwo obliczysz, a mianowicie z jaką...
Sprawdź jeszcze czy krańcówki przy silniku podnoszenia są sprawne tzn czy dają sygnał , że bieżnia jest wypoziomowana (w pozycji do startu bieżnia ma być opuszczona )
Zacznijmy od podstaw , czyli kiedy smarowałeś pas bieżni? Błąd silnika o którym czytałeś , może równocześnie oznaczać zbytnie obciążenie prądowe silnika i zabezpieczenie zatrzymuje bieżnię w celu ochrony przed zniszczeniem
Taśma jest dobrze nasmarowana wydaje mi sie że problem dotyczy elektroniki lub silnika.
Popatrz na szczotki (pod osłonami po obu stronach silnika) i stan komutatora. Po pomiarach widać, że może być problem ze stykiem szczotka komutator.
To prawda , zapomniałem o czujniku ( taki sam jak do licznika rowerowego) daje informacje zwrotne do procesora aby można było ustalić i regulować prędkość bieżni ale sprawdź silnik.
Do sprawdzenia dostałem sam sterownik silnika, niestety nie całą bieżnię, a na wyświetlaczu pojawia się błąd silnika E-2.
Nie stały plus tylko po zapłonie,leci do bieżni na kole zębatym przekładni ślimakowej,i podtrzymuje zasilanie silnika po wyłączeniu manetki do momentu aż ramiona zjadą do samego dołu Ja będę lepszy - podłączasz tak aby po wyłączeniu manetki napięcie po stacyjce było na odpowiedniej bieżni. Samo hamowanie odbywa się na innej bieżni i polega na zwarciu...
Kupiłem bieżnię elektryczną,gdy ją włączyłam po 10 minutach zaczęło być czuć swąd spalenizny z silnika.Co może być przyczyną tego?Co zrobiłem nie tak?Czy uszkodził się silnik?
Klekotanie jako hasło jest mocno nieprecyzyjne... Klekot wtrysków - zawieszonych lub mocno lejących można poznać... Dlatego z głupia frant spytam, czy myślałeś o kole pasowym dwumasowym? Jeżeli wybiją się gumy w dwumasie pasowej, to jest wtedy wyraźny KLEKOT podczas pracy, zwłaszcza na wolniejszych obrotach... Sprawdzałeś? To jest myk myk, dużym śrubokrętem...
Uszkodzona płyta sterujaca, duże opory napędu, uszkodzony silnik.
Aplikacja to sterownik tranzystora IGBT w sterowniku PWM silnika prądu stałego (bieżnia elektryczna).
Rozmagnesowanie się magnesów nastąpiłoby po przekroczeniu przez magnesy temperatury Curie. Dla magnesów ferrytowych wynosi ona 450C, a dla neodymowych 420C. Chcę zobaczyć jak silnik w bieżni przekracza 400 stopni nie paląc uzwojeń, nie topiąc pasa po drodze i obudowy.
Zaczął bym od silnika, wyjąć go i sprawdzić na sucho po za bieżnią . będą jakieś opory czy z przekładni czy z silnika .
Dziękuję za odpowiedź! To będą bieżnie Silnik elektryczny: moc szczytowa (kW / KM) 2,2 / 3,0 Silnik elektryczny: moc trwała (kW / KM) 1,3 / 2,0 Pozdrawiam Przemek
Witam, u mnie jest taki problem: po wciśnięciu start bieżnia rusza a silnik podnoszący bieżnię kręci cały czas w jedną stronę grzejąc się przy tym. Próby podniesienia z komputera wyżej czy niżej nic nie dają, silnik kręci non top obniżając bieżnię. Czy ktoś spotkał się z taką bieżnią i taką dolegliwością? Oglądałem płytkę i układy to wyglądają OK.
Cześć, [bieżnia elektryczna] Silnik napędza pasek wielorowkowy, który napędza rolkę pasa bieżni. Długość paska wielorowkowego zmienia się z 681 na 667, do czego będzie potrzebna drobna regulacja rolki odbiorczej- rolkę pasa bieżni. Koła pasowe zostają te same, zmienia się tylko długość paska wielorowkoego. Czy prędkość pozostaje ta sama? czy będzie...
Witam - proszę sprawdzić stan szczotek , można wstawić fotkę .
https://obrazki.elektroda.pl/7510266200_... https://obrazki.elektroda.pl/5316214200_... https://obrazki.elektroda.pl/3223924600_... https://obrazki.elektroda.pl/4060088700_... Szeroka złączka prowadzi do panelu sterującego. Czytałem że połączenie S/W jest od elementu zabezpieczającego...
Miałem taki przypadek i pomogło posmarowanie pomiędzy taśmą a podłogą. Wskazanie w instrukcji to posmarować silikonem raz na 10 godzin pracy.
Wszystko ok jest z pasem na to wygląda... Ale jedna dziewczyna która biega mówiła mi że chyba trochę głośniej chodzi ta bieżnia, tylko nie wiem co miała na myśli... Silnik czy pas... Pamiętam że stara bieżnia gdy silnik już zdychał to chodziła tak głośnio jak cyrkularka ;) Ile jest w stanie wytrzymać silnik w takiej bieżni? Wiatrak chodzi, wydmuchując...
Płyta wróciła. Bieżnia działa lecz nie ma mocy. Silnik do wymiany lub do naprawy.
Jak coś iskrzy , to nigdy nie jest to "normalne" :-) Sprawdź czy są tam jeszcze szczotki w tym silniku
Problem z silnikiem lub jego sterowaniem. Możliwe uszkodzenie termistora lub przegrzanie silnika.
Nie działa bieżnia do biegania. Silnik został przezwojony, być może chodzi o moduł sterowania. Ktoś ma jakieś sugestie, pomysły, uwagi ? Z góry dziękuję. Dodano po 26 Dodam że na 99% chodzi o panel sterujący do góry. Wyskakuje błąd.
Witam. Potrzebuję pomocy w kwestii naprawy bieżni BH Fitness z płytą sterującą silnikami ZH-KQSI-002(2,5). Ktoś szybciej naprawiał tę płytkę. Zostały wymienione tranzystory sterujące silnikiem bieżni na FQA24N60 nie wiem jakie były w oryginale. Bieżnia popracowała miesiąc i po tym czasie przestała działać. Na wyświetlaczu wyświetlił się błąd silnika...
Witam. Mam uszkodzony sterownik silnika bieżni MKS DTPB10-P-INCLINE 3 pinowy. Czy ktoś wie jaki jest symbol ukladu scalonego U101.
Silnik 180V czy 180W ?
Witam, Próbuje uporać się z tą bieżnią, po wciśnięciu start bieżnia rusza a silnik podnoszący bieżnie kręci cały czas w jedną stronę grzejąc się przy tym. Czy ktoś spotkał się z taką bieżnia i taką dolegliwością? Oglądałem płytkę i układy to wyglądają OK. Próby podniesienia z komputera wyżej czy niżej nic nie dają.
https://obrazki.elektroda.pl/6084326300_... https://obrazki.elektroda.pl/6137277300_... https://obrazki.elektroda.pl/2656245500_... Cześć. Naprawiam sterownik bieżni Treadmil Bt3152. Silnik sprawny, po podłączeniu do innego zasilania kręci się. Sterowanie bieżnią z panelu działa, jednak nie pojawia...
Można zamknąć. Okazało się że kable były przycięte przy składaniu oraz trzeba było podłączyć wszystkie kable żółto zielone (uziemienie). BRAK jednego podłączonego uziemienia przy silniku powodował brak wychylenia bieżni.
A masz jakiś sposób na pokazanie nam tego? Jeżeli nie jest zbyt skomplikowane, to mógłbyś to narysować albo zeskanować, czy zrobić zdjęcie :P. Jaki tam jest element wykonawczy (tyrystor,triak)? P.S. Z góry dzięki i "Wesołych Świąt" :D
Witam silnik prądu stałego , bieżni stracił moc jak się na nią wejdzie , kreci szybciej niż normalnie powinnien
Wygląda więc to na uszkodzenie w sterowaniu silnika . Niestety dalsza pomoc w tej formie została wyczerpana . Pozostaje zaprosić serwisanta
po przyciśnięciu przycisku start i odepchnięciu nogą pasa, przekaźnik załącza się, chwilkę chodzi po czym wyświetla błąd E 21. Bez odepchnięcia Pasa błąd wyświetla się również po chwili. Jakiś czujnik bieżni (raczej silnika) może sprawdza czy jest w ruchu?
Dlaczego sądzisz że to wina sterownika jak sugerujesz w tytule. Ja skupiłbym raczej się na silniku.
Wymieniłem też pasek A nie jest zbyt luźny? Myłeś pasek i bieżnie na których "siedzi"? Jeżeli tak - pozostaje sam silnik, a konkretnie stabilizator obrotów lub/i komutator.
silnik bieżnia bieżnia silnik bieżnia przegrzanie silnik bieżnia smarowanie
termostat danfoss parametry elektryczna tylna klapa honda civic termostat
generator prądu philips 43pus6401
Mercedes CLA 45 AMG - Sportowy Luksus i Wydajność Znieczulenie impulsu 2V, 100ms: metody i rozwiązania