Witam, również podpinam się pod temat, ta sama sytuacja błąd e7 i e6 Bieżnia smarowana regularnie Przestała działać z dnia na dzień
elo witam! tu macie całą instrukcję do smarowanie bieżni . Olej , smar do bieżni najlepszy jest typu R . Bieżnie smarować należy co 20 do 30 godzin pracy biezni . Smaruje się pas do bieżni od spodu. Albo blat do bieżni na wierzchu . [url=http://www.leptos.pl/2011/05/jak-sm...
Cześć - zdjęcia instrukcji. Daję też angielską bo może polskie tłumaczenie być przeciętne. https://obrazki.elektroda.pl/6646710400_... https://obrazki.elektroda.pl/2411514300_...
Witam. Czesciej zacząłem smarować bieżnie i błaď przestał się pojawiać. Nie wiem czy to byłą przyczyna ale u mnie pomogło.
Kiedy była smarowana taśma?
W pierwszej kolejności w jakim stanie jest pas transmisyjny i płyta pod nim oraz kiedy był smarowany ?
I myślisz, że przez 5 miechów nie mogła się naciągnąć? ;-) Żeby wykluczyć zużycie taśmy lub złe smarowanie stawiaj kroki nie środkiem tylko krajem. Trzeba iść w rozkroku :-)
radarator Będę próbował coś działać w tym kierunku, ale póki co nie bardzo mam na to czas. Z Twojego opisu wynika, że największy luz tworzy się na osi młoteczka? Na zdjęciu zaznaczone strzałką. Swoją drogą ten kawałek filcu wedle instrukcji ma być co jakiś czas nasączony olejem, aby zapewnić smarowanie bieżni mimośrodu. http://obrazki.elektroda.pl/5038390200_1...
Dzień dobry, Posiadam bieżnię BH Fitness F2W G6474V, którą użytkuję już kilka lat. Bieżnia jest na bieżąco smarowana i czyszczona pod plastikową pokrywą (odkurzanie). Po 40 minutach biegania z prędkością 5-6 km zaczyna śmierdzieć silnik. Co może być przyczyną?
Jak wrzucisz do nafty to uszkodzisz elektonike. Delikatnie wokół igieł mozna wyczyścić wykałaczką i płynem jak kolega Kris21 wyżej napisał. Bieżni karetki głowicy i pręta na którym jest backup niczym nie smaruj, tylko porządnie wyczyść.
Ten plastik czy co to tam było po latach wyciera się. Ja w RMS 451 żeby było w miarę dobrze, nalałem tam epoksydu albo jakiegoś innego tworzywa, nie dużo, tak żeby tylko troszkę zakryć dno dołka wydrążonego przez źle wyszlifowaną oś koła zamachowego. Jest poprawa. Jeżeli przy zbyt dużym poluzowaniu tego ramienia masz dobre obroty to sprawdź czy pasek...
Jeżeli taśma jest prawidłowo prowadzona i o nic nie zaczepia to : regulacja naciągu, prawidłowe smarowanie środkiem do bieżni, ostatnia opcja wymiana taśmy na nową.
Obowiązkowo . "Nie smarujesz , nie jedziesz" :-)
Zgadzam się z kolegą że to nie silnik jest winien lecz pas bieżni. Sam miałem podobny problem. Okazało się że smarowanie pasa załatwiło sprawę przegrzewania silnika. Ja zakładam że pas nie był smarowany bo kto o tym wie ?
Zacznijmy od podstaw , czyli kiedy smarowałeś pas bieżni? Błąd silnika o którym czytałeś , może równocześnie oznaczać zbytnie obciążenie prądowe silnika i zabezpieczenie zatrzymuje bieżnię w celu ochrony przed zniszczeniem
Zobacz do i poczytaj komentarze jakie mogą być przyczyny usterki. Są to między innymi niewłaściwy naciąg pasa bieżni, brak jego smarowania lub zużycie pasa. Oczywiście to tylko przykłady usterek. W skrajnym wypadku usterka pasa bieżni może być powodem uszkodzenia jej silnika.
Spróbuję tak zrobić, choć mam wątpliwości czy to podziała. Już próbowałem to jak starłem smar to zaczęło znowu "śpiewać" ale to mnie nie dziwi. Ten smar był prawie jak woda, to smar silikonowy do smarowania bieżni elektrycznych Niby teraz zatrzymuje się ale drukarka nie drukuje i świecą się wszystkie 3 kontrolki
Witam chciałbym podzielić się ciężką usterką do wykrycia przy silnikach bieżni . Bieżnia Proform 500 po załączeniu starcie silnika wybijała zabezpieczenie w rozdz. 16 A . Stwierdziłem uszkodzenie w sterowniku MC 2100 tranzystora G4PC40K sterujący silnikiem. po wymianie i sprawdzeniu wszystkich ważniejszych części wraz z kondensatorami podłączyłem bieżnię...
Bieżnia G-Runner Fit-Net T60. Silnik na chwilę rusza pas po chwili wyrzuca kod błędu E10 i przerywa prace. Miga czerwona dioda na płytce przy silniku. Bieżnia wyczyszczona, smarowana. Pas przy przesuwaniu koła na silniku jak i przesuwaniu ręcznie lekko pracuje. Wie ktoś może co może być przyczyną? Bieżnia ma 10 miesięcy od 3 miesięcy 2 razy dziennie...
Tam masz sprzęgło na lince? Na początek sprawdź jej stan, nasmaruj lub wymień. Jeśli hydrauliczne, to do sprawdzenia pompa i wyprzęgnik. Sprawdź też łożysko oporowe sprzęgła, może tam ma już zużytą bieżnię (rdza, wżery, brak smarowania) i przyczynia się do w/w problemów.
Moim zdaniem tok rozumowania masz dobry. Masz podejrzany regulator lub silnik i jedno z tych sprawdziłeś. Właściwie jakbyś chciał sprawdzić ten silnik lepiej, to musiałbyś mu podać znamionowe napięcie, obciążyć mechanicznie (też znamionowym momentem) i zmierzyć prąd. Tylko że to bywa trudne w domowych warunkach, a często nawet danych nie ma. Możesz...
Teraz robiłem testy i nie zacięło się ani razu póki co. Jak próbuję sięgnąć pamięcią to silnik cały czas pracuje, a poślizg jest na pasie biegowym + blat + rolki.
Na sucho ;/ Łożyska nasmarowałem myślałem że to starczy. I co teraz samo ustąpi? :sm31: łożysk nie trzeba było smarować, chyba że zastosowałeś "nie kryte" nattomiast trzeba nasmarować simmering (rozbiórka ponowna Cię czeka :evil: ) na sucho to bieżnia na której współpracuje simmering szybko się "wyrobi" ;)
W drukarkach Oki backapu ani metalowego pręta ani listwy żebatej sie nie smaruje. Smaruje sie delikatnie bieżnie/metalowa listwa/ po której porusza sie karetka głowicy tylną cześcią.
Ok Dostałem zjeb więc piszę Prowadzę serwis bieżni i z takim "czymś" (uszkodzeniem) spotykam się dość często. Najczęściej jest to brak smarowania pasa biegowego- niesmarowany pas generuje opór rzędu 120-140 kg dodać do tego ciężar osoby biegnącej i mamy zabezpieczenie przed spaleniem silnika przez układ sterujący. Jeśli smarowanie już nie pomoże to...
Wyczyść bieżnię małego koła odpowiedzialnego za przewijanie i zbieranie taśmy bo widze że chyba tam koluś oliwka wleciała. Skoro już o tym mowa... Osobiście jestem zdania, że smarować należy z jak największą skromnością. Nakładamy MINIMALNĄ ilość smaru TF (silikon+teflon) wyłącznie na ośki kółek i (jak już ktoś musi) na zębatki - w MINIMALNEJ ilości....
Tulejki dokładnie wyczyścić ze starego smaru i jako nowego użyc oleju do tulejek capstan lub oleju silikonowego... ostatecznie jakiejś zwykłej oliwki maszynowej. Raczej nie smar. Najważniejsze, co dalej w tym mechanizmie, to dokładne wyczyszczenie bieżni- pomiędzy osią którą smarujesz a talerzykam(od przodu).
ja już kiedys pisałem, jak smarować. Żadne WD-40. Jest to po prostu "za cienkie", a dokładnie uzyskana w ten sposób warstwa smarująca ma niewielką grubość i przy większych luzach na łożysku (ślizgowym czy kulkowym) to nic nie da. I tak będzie luz, który powoduje "trzepotanie" osi w bieżni. Jeśli już smarować to kropelkę, bądź dwie oleju silnikowego...
Szukam instrukcji do tej bieżni głównie chodzi o panel sterowania i czy się czymś smaruje taśme.
Ja smaruję na osi bębna bieżnię simmeringu, wnętrze między wargami simera też wypełniam smarem. Daje to lepszy ślizg wargi na osi i wydłuża jego żywotność. Te składane na sucho szybciej zużywają się. Po wymianie łożysk wykonuję cykl prania bez wkładania do bębna ubrań.
Hej Miałem podobny problem. Musiałem wymienić tranzystor GT60M303. Pomogło jeszcze wymiana pasa bieżni bo stary miał straszny opór a płyta jest gładka i śliska ( zaniedbanie smarowania). Mam jeszcze dodatkowy problem przy uruchamianiu i normalnej pracy żarzy się dioda DC Error. Nie wiem dla czego? Może ktoś ma jeszcze podobny problem. Dzięki za odpowiedz.
na wyświetlaczu pokazuje się kontrola oleju smarowania A posmarowałeś ostatnio kiedy? silnik jest elektryczny i dziwi mnie ta kontrolka oleju Silnik ma niewiele do smarowania bieżni. Standardowa bieżnia jest zbudowana w ten sposób że ruchomy chodnik przesuwa sie po stałej płycie i między ta płytę a chodnik (pas) należy wprowadzać okresowo odpowiednią...
Zewnętrzne przeguby homokinetyczne do wymiany i tyle. Smarowanie tu nic nie pomoże, ponieważ zużyte są bieżnie i wcale nie musi to oznaczać wyczuwalnego dużego luzu.
Delikatnie posmaruj olejem= kazdy dobry, byle nie zbyt duzo. ( może byc taki wazelinowy do maszyn do szycia ( jest bezkwasowy0, wiec bezpieczny dla elektroniki. może być też smarowane wazeliną techniczna - cieńka warstwa... na bieżnie... ( na dolnej wówczas "przykleisz kuleczki i nie spadną podczas składania :D To łożysko nie przenosi obciążeń
bieżia kettler marathon xl - komunikat o smarowaniuettler stnieje coś takiego jak przypominacz o smarowaniu? Mam na warsztacie taka bieżnię i wyskakuje mi taki komunikat,ale tylko pod obciążeniem, potem bieżnisie wyłącza, wiem ,że jest to spowodowane oporami mechanicznymi,czy po naprawie można skasowac?
Witam Problem polega na tym, po ośmiu latach bieżnia podczas użytkowania na wyświetlaczu pojawiała się informacja "system fault "- (błąd systemu) i bieżnia zatrzymywała się. To tak mniej więcej po 20 min później 15... i coraz krócej. Wymieniłem pas smarowanie odpowiedni naciąg i jest ok. Po około 1 roku bieżnia zatrzymuje sie po 15 minutach , ale już...
Z tego co widać to ty w zadzie nic nie robisz konkretnie tylko analizujesz nie mając zbytniego rozeznania w temacie... Na oko jest dobre, rozebrałem nasmarowałem... Bicie nie ocenia się na oko tylko przyrządem zegarowym. W przegubach masz łożysko z krzyżakami jak są gdzieś luzy czy ubytki w bieżni to nic Ci smarowanie nie da, takie rzeczy się wymienia....
1. Zbyt mało smarowany pas 2. Uszkodzony silnik Bieżnia po prostu się zatrzymuje, ponieważ nie może uzyskać prędkości. Mrugająca dioda skazuje na to że napięcie jest zwiększane na zasilaniu silnika (powinno być) Aby to sprawdzić wepnij się z multimetrem w miejsce gdzie podłączony jest silnik ( przy podłączonym silniku! )na płytce i sprawdź czy przy...
Witam. No to naprowadzę Cie. Tam może luzu nie być a twardy smar niszczy igiełki i bieżnie. Tam te łożyska się nie kręcą tylko pracują lekko w ruchu prawo-lewo. Własnie polonez, 125p ,żuk.. robiły to samo. Czasem jest tam kalamitka do smarowania. Ale nie zawsze. Jak jest to nasmaruj. Poprawia się na jakieś 100-200 km ale i tak czeka cie wymiana. Pozdrawiam.
Kolego, czasem prozaiczne rozwiązania są najlepsze Bieżnia działa mniej więcej w taki sposób; płyta główna steruje prędkością obrotową silnika- jeśli pas nie jest smarowany (np. silikonem) powstaje duży opór więc płyta wychwytuje różnice pomiędzy tym co zadała a tym co jest- aby ochronić silnik wyłącza bieżnię np. poprzez wywalenie bezpieczników (skrajność)
pasek zaczyna przywierac do napedu/rolek. Nie przywiera, a się ze starości rozciągnął i stwardniał. Jak ułoży się w położeniu w jakim był dłuższy czas to nie ma siły - będzie się ślizgać. Pasek do wymiany a koła pasowe (bieżnie) do wymycia IPA do czysta - dokładnie jak Kolega zadam64 radzi. Silnika smarować nie trzeba - zdecydowanie mniej używany od...
Witam, Kupiłem uszkodzoną bieżnię energetic body w400. W bieżni na skutek braku smarowania blatu uszkodzeniu uległ silnik ( zniszczony komutator i przegrzane uzwojenie oraz jakieś resztki stopionego plastiku na wirniku ). Uszkodzony był też tranzystor IGBT MGD623S i bezpiecznik. Tranzystor udało mi się kupić przez internet (z Chin). Silnik, blat wymieniłem...
Żadnego luzu to chyba tylko nowy nie ma. Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale: 1. trafiłem raz na mazdę co "klikała' na zakręcie. Mówię przegub. Z ciekawości rozbieram, myję, i oglądam. Kulki- błysk, bieżnie zero zużycia /bez żadnych wybić w środkowej części/, koszyk- super. Myślę wieloklin. Sprawdzam, ciasny. Zakładam go z powrotem, z nowym smarem i...
Jak nie trzyma obrotów (znaczy się kręci jak chce) to sprawdź żaróweczkę i fotorezystor na tarczy silnika. Widocznie elektronika nie dostaje informacji o ilości obrotów. Taki efekt mam u siebie (też GS-438) jak wyjmę żarówkę - głupieją obroty. Pasek przetrzyj spirytusem. To samo z osią silnika (bieżnia na pasek) i bieżnią na tarczy. Lekkie wahania będziesz...
należy poddać ogółem konserwacji mechanizmy magnetofonów Dokładnie tak. Wymiana wszystkich "gumek" mycie bieżni i rolek na początek. smarowanie i oleje wszędzie tam gdzie trzeba. Od siebie dodam - "TYLKO TAM GDZIE TRZEBA" - żeby kolejny temat nie powstał "Nasmarowałem mechanikę jak mi na Elektrodzie kazali i teraz "przeciąga" nagrania"... Miałem nie...
Zgadza się pas, a dokładniej płytę pod nim należy raz na dwa miesiące(przeciętnie) smarować olejem silikonowym. Na allegro jest tego pełno, ważne żeby był to 100% olej silikonowy bez dodatków.Jeszcze jedno pytanie,czy bieżnia bez obciążenia też sie wyłącza?
Dokładnie jest tak jak opisał Neronik1. Ja zapomniałem dodać że smarujemy olejem bo tylko olej może spłynąć rurką i dostać się do łożyska. Wskazane jest aby podczas smarowania uruchomić silnik i przycisnąć sprzęgło aby łożysko obracało się, wówczas smarowanie będzie efektywniejsze. Łożysko jest zakryte ale w miejscu nad rurką jest filc i specjalne doprowadzenie...
Te pompy są smarowane wodą. W środku są łopatki na mimośrodzie, które zasuwają po bieżni wewnątrz obudowy. Sprawdź, czy z drugiej strony nie ma drugiego takiego otworka bo może to być kanał, w który wciśnięty jest drut zabezpieczający wysunięcie, obrócenie bieżni wewnątrz. Dodam, że zacierająca się pompka zwykle jest do wymiany. Nawet rozebrana po kilku...
Silniczek odpowiadał za automatyczną regulację ostrości, więc jeżeli kamera jest stale w ruchu automatycznym to po kilku latach są takie efekty. Na razie szukałem gotowych o takich wymiarach jak w początkowym poście. Akurat łożysko jest tak zamontowane że można zmierzyć średnicę. Konstrukcje takich łożysk znam, dlatego jeżeli dotaczać to z gotowego,...
Sprawa nieaktualna. Wystarczyło wyjąć i włożyć ponownie te dwa rejestry (sic!) - dziwne bo siedziały naprawdę solidnie w podstawkach - co za licho że tylko to usunęło problem braku wyświetlania dwóch grup liczbowych - jarzyły się słabo wszystkie segmenty a te co miały być wyświetlone minimalnie jaśniej (OK przegwizdałem segmenty wyświetlaczy -> bateria...
(at)Tarnus Pozwolę się nie zgodzić z Twoją teorią. W wózkach THK, czy hiwin owszem kulki pracują na półokrągłych wklęsłych bieżniach, jednak nie mogą przylegać do nich całym swoim obwodem, gdyż prędkości liniowe w poszczególnych punktach kulki są różne. Im bliżej osi obrotu tym prędkość obwodowa jest mniejsza, to jest logiczne. Tak dla wyobrażenia...
Dzień dobry, posiadam bieznie Ketler, po 10 sekundach pojawia się informacja silikon wartung, dodam ze smarowanie pasa nic nie daje. Czy jest jakiś tani sposób żeby to naprawić np wylaczyc to ostrzeżenie, bieznia jest używana tylko przeze mnie tak więc biorę na siebie pełna odpowiedzialność
nie mierzyłem tego ale tak, "na oko" 0,5-0,8mm. To może by zacząć od szczelinomierza i podłożyć pod bieżnię tyle żeby tylko zgubić luz , żadnego spasowania na ścisk. Jak pracuje w pionie to olej go nie smaruje? tylko smar. Z drugiej strony to sprzęgło mogło wybaczać takie luźne spasowanie, tym bardziej że to przekładnia na prostych zębach
Dwa lata po czasie ale mam nadzieję że wniosek coś do tematu wartościowego. Stosuje te łożyska głównie do pralek ale nie tylko od ponad 10lat. Zero problemów, ani jednej ponownej naprawy z winy łożyska nie miałem. Przy pralce wszystko zależy od uszczelnienia, jeżeli woda się nie dostanie do łożyska to nic mu nie będzie. Dlatego stan bieżni uszczelniacza...
Są wyczuwalne opory i zacięcia? Prowadnica i bieżnie rolek muszą być suche i bez smaru. Smarowanie zewnętrza rolek i wnętrza prowadnicy coś da na b. krótką metę - potem prowadnica zacznie do środka łapać piach który się będzie kleił do smaru i będzie jeszcze gorzej. Łożyska w rolkach są uszczelniane, więc polewanie środkiem smarnym z zewnątrz zatartego...
Uważam że tarcie na bieżni to nic dobrego przy chęci długofalowego posiadania sprzętu, więc było smarowanie. Ilość skrajnie minimalna plus podgięcie nóżek ślizgowych. Poniżej wstawiam charakterystykę dla obu ścieżek tego potencjometru po wazelinie i złożeniu oraz ogólny wygląd w środku. Może komuś się przyda :) https://obrazki.elektroda.pl/7242997900_...
Po wymianie chodziła bieżna jeszcze kilka tygodni. Ostatecznie dostały takiego zwarcia, że uszkodził się układ sterujący A dzieje się tak dlatego, że silnik ma zbyt ciężko - brak smarowania lub wręcz zużyty pas lub podkład, zatarte łożyska lub niedopasowanie wagi użytkownika i techniki używania do możliwości bieżni. Może być też uszkodzony silnik,...
https://obrazki.elektroda.pl/8680244600_... Witam wszystkich. Jakiś czas temu kupiłem za niewielkie pieniądze nową bieżnię na wyprzedaży (likwidacja sklepu, więc bez gwarancji i możliwości zwrotu). Niestety po złożeniu i odpaleniu wyłącza się sterowanie i wyświetla błąd E05 o przeciążeniu silnika. Początkowo myślałem, że problem w...
Odgrzebany kotlet widzę . Dorzucę coś od siebie. Moja chemia jaką stosuję do wszystkiego wedle potrzeby to alkohol izo , płyn do srebra , i kontakt pr czy jak mu tam PR. Pomijam wodę i mydło jako najlepsze czyściwo i sprężone umówmy się powietrze. Potencjometry regeneruję po swojemu. Srebrzona blaszkę płynem do srebra ale nie topie tylko wacik na patyczku...
Zespół kół zębatych powinien być czysty i suchy. Szczególnie dokładnie należy oczyścić i odtłuścić bieżnię, po której porusza się pasek. To samo dotyczy kółka na osi silnika napędzającego mechanizm tacki. Smar może się znajdować jedynie na osiach kółek i to w bardzo małej ilości. Smaruj raczej osie, a nie otwory w kółkach. Jak już masz rozmontowany...
Witam. Jako, że na elektrodzie nie ma artykułu jak poprawnie naprawić potencjometr , postanowiłem przedstawić swoją metodę naprawy tego istotnego elementu w sprzęcie elektronicznym. Wielu serwisantów używając słowa renowacja ma na myśli wymianę kondensatorów, wyczyszczenie modułów i wypsikanie przełączników i potencjometrów "magicznym" środkiem. W ten...
Jestem autorem przytoczonego w dyskusji kompresora: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... http://obrazki.elektroda.pl/4803659000_1... http://obrazki.elektroda.pl/6080496200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1951369200_1... http://obrazki.elektroda.pl/3753165600_1... Kombinujecie...
Główną przyczyną padania pomp delphi jest ich konstrukcja, a dokładniej kształt bieżni rolek poruszających tloczkami. Na drodze tych rolek są takie garbiki na ktorych następuje gwałtowne uderzanie i z czasem uszkodzenie powierzchni metalu. Podobnej konstrukcji są pompy denso np. w toyotach ale tam nie ma takich garbików i te pompy są trwalsze. Tak ,że...
Witam wszystkich! Posiadam problem z oporną bieżnią York z silnikiem DC sterowanym przez moduł DCMD66. W sterowniku uszkodził się tranzystor IGBT GT60M303, szedł na zwarcie, przez co bieżnia wywalała zabezpieczenia nadprądowe. Po wymianie stwierdziłem, że tranzystor podczas pracy grzeje się, pod obciążeniem dogrzałem go do 100 stopni Celcjusza, chociaż...
Cześć! Klocki są z nierdzewki,szpilki pewnie na zgrzewarce zespojone z klockiem. Klocki są prowadnicą do dekla z plexiglasu który zamyka komorę gdzie ostrze kroi chleb. Dekiel zamykany jest ruchem posuwistym i ruch ten odbywa sie z oporem który powoduje że łapki montażowe od dekla wysuwają się po jakimś czasie ze śrub/szpilek klocka.Wszystko trzeba...
olecam wyrzucić czyli pompę sprężarkową (informacja dla kolegi candycane) Sprężarka, nie ma żadnych pomp sprężarkowych w nomenklaturze technicznej. Polecam literaturę do maszynoznawstwa. Znalazłem taką pompę z napędem bezpośrednim http://www.24narzedzia.pl/fini-pompa-kom... Fini, topex, abac, walter, abc, kupczyk, dunlop,...
Część z drugiej fotki to podkładka pod śrube itp. Nie ma wpływu na głośność w słuchawkach. Wyczyść wszystkie bieżnie, rolki, wałki, pasek. Nakładanie na nie pozostałości po starym pasku czy też innych "lepików" to prosta droga do zatarcia mechanizmu. Potencjometr regulacji głośności tj.jego ścieżki przeczyść suchym patyczkiem do uszu, ew.nastepnie przesmaruj...
Witam. Ciężko coś sugerować na odległość, ale na przykład czy uszczelniacz był smarowany przed montażem bo czasem zamienniki uszczelniaczy po złożeniu zbiornika powodują lekki opór przy obracaniu bębnem, ale po kilku cyklach prań problem znika. Kolejnym powodem może być niewłaściwy montaż łożysk czyli łożysko zostało uderzone w bieżnię i teraz obraca...
Wyczyść i przesmaruj wałek po ktgórym chodzi karetka. Wałka metalowego po którym jeżdzi karetka z beckupem, niczym się nie smaruje. Lekko smaruje się tylko prowadnicę karetki/pierwsza za obudową z przodu/. Zdjąć obudowę.Trzeba odkęcić karetkę od wózka backapu, zdjąć płyte główną, zdemontować stelaż płyty, wyciągnąć metalową prowadnicę/pręt/ i dokładnie...
Jezeli ktoś próbuje wbijać łożyska bez prasy, to doradzam użycia do tego celu bieżni starego łożyska... A śruby na półosiach odkręca się metrowym kluczem... A jeśli ktoś ma mniej krzepy to potrzebny jest mu jeszcze drugi metr rury.... :) I jedna baardzo ważna rzecz... przy składaniu należy mocno zastanowić się nad kolejnością skłądania bo niektórych...
Ciekawe co na to Pan Gulajew , autor Metaloznawstwa, które trzeba było w pewnych latach znać na "izust" na Krakowskiej AGH Zadzwoń, zapytaj.. A film olejowy, wytwarzany jest wskutek odpowiednich obrotów wału. .Bzdura. Żeby zaistniało zjawisko filmu, smarowidło musi być wciśnięte pomiędzy trące powierzchnie, separując je od siebie. Co mają obroty do...
MichaelData, brałeś pod uwagę opcję znacznego zwiększenia długości łopat Twojej turbiny? Tak ale mnie nie jest to niepotrzebne. Nie potrzebuję większej mocy wiatraka, bardziej będę kombinował z jego mocą w zakresie małej prędkości wiatru. W teorii można to zrobić stosując większą ilość łopat. Dla usztywnienia łopat, między górnym i dolnym kołem z silnikami,...
Hann, tak, skok wynosił 2cm, stopień sprężania był około 6:1 Urbios, hmmm... skoro na większym wężyku chodził lepiej to może tak powinno pozostać, a tak jeszcze myślałem i możliwe że kwestia małej mocy to również duża masa całego układu korbowego (stalowy tłok, to ramię u góry), ja miałem aluminiowy tłok i korbowód i w miarę wyważony wał (na oko), ale...
Witam. Panowie! czytajcie ze zrozumieniem! Jeżeli łożysko "pada" po półtora miesiąca ( ok. 1000 godzin) to nie może to być wynikiem niewłaściwego smarowania. Pozdrawiam. Tak, ale jak autor tematu wymienia tylko łożyska, a nie usuwa przyczyny ich uszkadzania, to żadne łożysko tego nie wytrzyma. Jak łożysko obraca się w deklu, wytapia smar, to w końcu...
Widać, że autor tematu ma postawioną diagnozę, więc chyba się nie obrazi na to, że sobie podyskutujemy. :D Dzięki Kenworth 18 za podane informacje. sigwa18 i mrice również dziękuję za poprawienie samopoczucia. :D Jednak chciałbym wrócić do sposobów łożyskowania wirnika silnika napędowego pompy i przyczyn tak szybkiego jego zużycia. W starych jest silnik...
Do smarowania łożysk należy używać odpowiedniego smaru lub oleju ŻADEN SMAR ! Nawet silikonowy... Najpierw trzeba wyjąć koło zamachowe, wymyć oś, samą panewkę łożyska też (IPA), potem wkroplić JEDNĄ kroplę oliwy do maszyn precyzyjnych (!!!) a potem złożyć i umyć ośkę wystającą z łożyska. silnik na drugiej kieszeni obraca się wraz z paskiem i kołem...
odp 398216 Usunięty. 08.2020 oprócz wspomnianych czynności czyściłem obudowę tego magnetofonu, podkleiłem okleinę itp. Przełącznik zapis/odczyt (ten długi wyczyściłem-> styki były czarne). Paski były stanowczo za luźne, więc założyłem nowe. Jak wspomniałeś wyczyściłem bieżnię pod paski napędowe już 08.2020, tor przesuwu taśmy i głowice. Nie pisałem...
Co do łożysk uszczelnianych - faktycznie jest kłopot, bo rozebrać ich się nie da, wiec kłopot i z wyczyszczeniem i z ponownym smarowaniem. Tu propozycja metody przedwojennej, używanej do smarowania łańcucha rowerowego. Najpierw czyszczenie - kąpiel np w benzynie ekstrakcyjnej, Może jest to dobra metoda do łańcucha rowerowego, na pewno nie do zakrytego...
Cześć, Zmieniłem trochę tytuł tematu. Już mówię czemu. Dziś rozmawiałem ze znajomym mechanikiem. Co prawda naprawia nowsze maszyny ale wspomniałem mu że montowałem wspomaganie do 3p, opowiedziałem mu o swoich przygodach i kazał mi sprawdzić jedną rzecz. Jak pracują zwrotnice ponieważ miał już przypadek że pompa wspomagania chodziła głośno i okazywało...
Na zdjęciach komora z łożyskiem oraz krzywką, pacjent karcher K5. Myjka "podobno" używana kilka razy ma już 3 lata w tych myjkach zamiast oleju jest smar który jak widać zalega po bokach nie smarując łożysk. Ocenę pozistawiam oglądającym Ta bieżnia na tarczy skośnej ma faktycznie "schodki" czy tylko tak wygląda? Koszyk "z kompozytów" zdaje się cały....
Komplet nie jest potrzebny skoro chodzi koledze tylko o wartość ciśnienia doładowania, które faktycznie szwankuje. Ciśnienie doładowania faluje naprzemiennie : od przeładowania do niedoładowania więc w pierwszej kolejności zdejmij klips zabezpieczający sztangę siłownika podciśnienia przed zsunięciem się z dźwigni kierownic spalin przy turbo a następnie...
Dzięki za odpowiedź: Ad.1. Powoli skłaniam się ku łańcuchowi, jednak trochę martwi mnie smarowanie - pasek byłby trochę czystszym i mniej obsługowym rozwiązaniem. No ale łańcuch będzie na pewno trwalszy. Choć z drugiej strony nie będzie dużych obciążeń. Ale jak na razie to chyba wybiorę łańcuch. Ad.2. Właśnie myślałem o krańcówkach w postaci czujników...
Bieżnia była używana przez 3 lata i pas nie był smarowany (wiem, to ewenement, że tyle wytrzymała). Niedawno odmówiła posłuszeństwa. Ekran elektroniczny działa. Tam gdzie jest pokrętło jest efekt mrugania. Gdy włączę muzykę przez USB to działa, ale zacina się mniej więcej w rytm tych mrugań. Z tego co czytam na forach, to jeśli bieżnia nie jest smarowana...
Smarowanie silnika najlepiej przeprowadzić za pomocą "Oliwy do maszyn precyzyjnych". Jest to bezbarwna i dość rzadka ciecz idealnie nadająca się do takich zastosowań. Olej silnikowy jest zbyt lepki i gęsty - nie wniknie w tulejki łożysk. Aby rozebrać silnik, trzeba go oczywiście wymontować - zdjąć talerzyk z bieżnią zdawczą paska, odkręcić łoże silnika...
Witam.Jak rozebrać i naprawić pompę wody Claas sil. merc.6 do w/w pompy nie występuje komplet naprawczy. Zatem opiszę czynności w punktach. 1-demontujemy pompę z silnika(pięć śrub na klucz 17) 2-odkręcamy wentylator klucz imbus (ampol)14mm. oraz 6szt. śrub ósemek. 3-demontujemy wentylator oraz koło pasowe (najlepiej użyć ściągacza) 4-odwracamy pompę...
Na początek sprawdź czy rolka dociskowa nie podciąga taśmy w górę czy też w dół. Jeśli występuje takie zjawisko to znaczy, że rolka jest do wymiany - nie wiem czy ją gdzieś dostaniesz, a bez tego nie ma co zaczynać reanimacji magnetofonu szpulowego. Ad.1 Wyczyść wszystkie bieżnie gumowe biorące udział w przewijaniu taśmy i w dowijanu w czasie odtwarzania....
Olej to bardziej przypomina smar. Wyłacznik elektryczny sprawdziłem. Działa bez zarzutu. Jest napięcie. Naciskam włącznik, na który naciska tłoczek, rozłącza. Czyli mus zabrac się za tłoczek. https://obrazki.elektroda.pl/2459204100_... https://obrazki.elektroda.pl/2662236400_... https://obrazki.elektroda.pl/7830191600_...
Czep się tramwaju Miło mi. Propozycję jednak odrzucę. zobacz, jak są wykonane silniczki, jak działa wyłącznik ReelMotors (oznaczenie J)Tam jeszcze w układzie zasilania silniczków jest zestyk C, zmieniający napięcie zasilania dla funkcji przewijania. I co? Uważasz że to może wywołać taki efekt jak opisuje Autor? Bo cały czas twierdzi, ze szpul nie dało...
Witam Właśnie jestem po wymianie łożysk w pralce Electrolux EW 1043S. W kontekście powyższego wątku niniejsza odpowiedź, to już musztarda po obiedzie. Ale nie widziałem nigdzie na forum opisu wymiany łożysk w tej pralce krok po kroku , więc mogę się podzielić. Może komuś pomoże. Wstęp Jeśli słyszymy głośną pracę łożysk (ale bęben jeszcze nie opada,...
Silniki do łodzi mają moce rzędu 200hp+ i nie słyszałem żeby codziennie zmieniać śrubę. Tu nie chodzi o moc a o obroty rzędu 6k obr. Żadna śruba nie wytrzyma długo takich obrotów. Nie bez kozery wspomniałem o łodziach wyścigowych ( typu ślizgacz ), tam obroty na wale są w granicach 5-5.5k obr. Moce silnika rzędu 1000 kucyków i więcej :-) Miałem kolegę...
W tym rozruszniku nie ma simeringa, jest tylko tulejka bendixa z bieznia z otworkami. Posmarowalem ta tulejke olejem silnikowym. Bardzo bym chcial zeby to byla kwestia smarowania, ale obawiam sie ze przyczyna lezy glebiej. Podejzewam elektrowlacznik, mimo ze nowy, to zamiennik, moze cos sie tam indukuje w tym solenoidzie i powoli cofa bendix, chociaz...
Bieżnia Life Fitness T7.0 z silnikiem o mocy ciągłej 3KM. Bieżnia zwlania ze mną na pokładzie przy prędkości ok 15-16 km/h (prędkość faluje, szybciej nie pobiegnę). Sama rozpędza się do prędkości max. 19,3 km/h. Nowy pas, blat nasmarowany, wymienione łożyska w przedniej rolce. Co zauważyłem, to, że pas po biegu jest bardzo gorący oraz ciężko mi go rozpędzić...
musisz zrobić instalację,podobną jak termo-obieg chłodzący procek w kompie.Medium chłodzącym może być olej ale bardzo rzadki (no nie wiem).Może transformatorowy,trochę smaruje,ale za to szybko oddaje ciepło.Myślę to byłoby dobre.W komorze łożyska gdzie bdzie przepływał chłodzący olej,mała dziurka smarujaca łożysko,skapujący olej,zbieraj i przez prosty...
nie udało mi się znaleźć rolki do M9109. Rolki dociskowe są produkowane w kilku standardowych wymiarach. Pomierz tę oryginalną (średnica zewnętrzna, średnica otworu na oś, szerokość bieżnika) i szukaj takiej. Czy można czyścić? Spirytusem? Izopropylem? IPA. Tylko i wyłącznie. Czym to potem posmarować? Niczym nie smarować. Plastik wbrew pozorom nawet...
1. Przy mieszalnikowej instalacji LPG hamowanie silnikiem nie daje większych oszczędności paliwa, a jest wręcz niewskazane ze względu na dyzyko wystrzału w kolektor dolotowy. 2. Nie powinno to mieć znaczenia, większy wpływ ma szerokość opony (bieżnika) i ciśnienie w niej. 3. Wtrysk zaczyna podawać paliwo podczas hamowania silnikiem w okolicy 1200-1300rpm,...
http://obrazki.elektroda.pl/2187134200_1... MECHANIKA Projektowanie zacząłem od pojechania na złomowisko w poszukiwaniu czegoś co nadawałoby się na łożyska liniowe - od tych elementów zależało być albo nie być całej maszyny. Miałem bardzo dużo szczęścia - znalazłem dwumetrowy profil stalowy z 2mm blachy wygięty wzdłuż pod kątem 110°,...
Jakie silniki w tych autach byłyby dobrym wyborem? Ja mogę wypowiedzieć się tylko o 1,4 benzyna i 2,0 benzyna CVVT. Na mniejszym czyli 1,4 109 HP mam już ponad 270 tysi i jak na razie tylko cewka zapłonowa. Silnik na łańcuchu nie do zajechania (nowy miał luz 0,1, teraz skacze między 0,2 do 0,3 mm a norma wg producenta to 6 mm). Olej ile wlewam tylw...
Mam pytanie. Kilka lat temu zakupiłem fajna angielką bieżnię firmy Everlast . Wtedy jeszcze nie miałem pojęcia o serwisowaniu bieżni i po roku czasu w czasie treningu taśma bieżni zaczęła mocno hałasować. Wtedy zasięgnąłem informacji z internetu o prawidłowym smarowaniu blatu bieżni. Kupiłem odpowiedni smar silikonowy i po zatłuszczeniu blatu na jakiś...
W odpowiedzi na to tu są dane techniczne jakiegoś randomowego skutera Router: "wymiary [mm]: 1735x655x1100 rozstaw osi [mm]: 1210 waga [kg]: 83 silnik: 1-cylinder/4-sów pojemność [ccm]: 50cc chłodzenie: Chłodzony powietrzem moc max [KM]: 3KM moment obrot. [Nm/rpm]: 2.7N.m/5000 r/min prędkość max [km/h]: 45km/h rozruch: Nożny / Elektryczny zapłon: ECU...
Wygląda na to że to solidny sprzęt. W wielu miejscach jest dużo lepszy od zwykłego ciągnika. Tam gdzie nie da rady wjechać dużym traktorem coś takiego jest najlepszą alternatywą. W lesie, na łąkach czy terenach zielonych to praktyczna inwestycja. Na duże areały nie ma się co oszukiwać, lepiej duży ciągnik. Po przeczytaniu bardzo wielu wątków i dokładnym...
silnik bieżnia smarowanie silnik bieżnia bieżnia bieżnia zwalnia
licznik otwarcia drzwi antena ogrzewanie tylnej szyby wykrywacz metal monet
budowa wykrywacza metali stacja klimatyzacji
Sharp Aquos LC-40LU705E nie działa z dekoderem Sagem NC+ przez HDMI Błąd C3-1140 w drukarce Samsung M2875ND - jak naprawić?