Daj se lepiej spokój z tym spawaniem. Ja kiedyś w 7 próbowałem i nic z tego nie wyszło. W silnikach BMW R6 jest za długa głowica więc spaw długo nie nasiedzi. Poszukaj lepiej od razu drugiej przynajmniej zaoszczędzisz koszty spawania, plantu lub całego remontu głowicy do tego dochodzą oczywiście uszczelki, płyny i oczywiście robocizna co daje kilka...
Od m50 nie podpasujesz. Będzie pasowała od m52b28 ale sprawna głowica od tych motorów to prawie jak święty graal.
pisałem - szczelność kolektora ssącego z głowicą - sprawdzone?
(at)ElektrodaBot Jaki powinien być moment dokręcenia śrub w silniku BMW 335i 2014 r. N55B30 ? Chodzi o głowicę, wałki rozrządu i wał korbowy.
Nie podałeś jaki dokładnie silnik masz pierwszy z brzega może akurat trafię 1. 35Nm 2. +90° 3. +90° http://obrazki.elektroda.net/92_12024184...
Ewentualnie popękana głowica.
Łańcuchy po stówce. Wymiana bez demontażu głowicy jest możliwa, ale nie taka prosta. Pokrywa jest ściśnięta pomiędzy miską olejową, a głowicą.
https://obrazki.elektroda.pl/3673528800_...
Witam. W zał. dokładna instrukcja wymiany rozrządu w BMW 3 E46 316i (N42 B18) 2002 do 2005. Rysunki i opis po polsku, blokady wyszczególnione w kolorze. 14 stron w .pdf, całość w .rar.
Uszczelka lub sama głowica. Bez zdjęcia głowicy trudno stwierdzić. Choć bardziej prawdopodobne jest, że to uszczelka
Zmierz na zimnym kompresje być może coś z głowicą.
Stawiam na uszczelkę pod głowicą.
Jak źle? Uszkodzona została przylgnia czy zostało coś przewiercone na wylot?
Który rok?
Witam, czy ktoś mógłby podać momenty dokręcania śrub pokrywy zaworów N46B20 i zespołu valvetronic do głowicy?
powini byc wszystko
Gumowo/aluminiowa uszczelka wpadła do zaworu ssącego Zawór ssący stanowi jednoelementową odkuwkę. Nie ma żadnej możliwości, aby coś do niego wpadło! Odkręcić kolektor. Dobrym światłem i haczykiem z cienkiego mocnego drutu zlokalizować ciało obce i starać się je wyjąć w całości! Gdyby przy próbach wyjęcia doszło do rozerwania uszczelki , wyjąć wszystkie...
A co ma chłodnica oleju do opisanej sytuacji? Jeżeli by puściła to olej zostałby na drodze, nie widzę związku ... Może uszczelka czego życzę a może i głowica ... nie przegrzałeś go?
Korek oryginalny z serwisu BMW. Głowica została sprawdzona pod względem szczelności płaszcza wodnego wszystko było ok dodatkowo zostaly dotarte zawory. Uszczelka pod głowica nowa. Teraz gdy jest wyjęty termostat zobaczyłem ze po około 4 km zaczęła temperatura dochodzić do czerwonego pola, dodatkowo kiedy jest włączony ciepły nawiew to leci zimne powietrze.
Witam. A oprócz FM działa coś? Np:AM? Bo albo antena się wysypała , albo głowica. Pozdrawiam.
Albo uszkodzony termostat (nie otwiera), albo uszczelka pod głowicą :cry: . Wentylator działa ??
Powinno pomóc http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
witam pytanie: czym dokładnie różni się głowica bmw tds 2.5 od opla 2.5 ??
Łączeniu kolektorów? Masz na myśli uszczelkę pomiędzy kolektorami wydechowymi a głowica?
Test na spaliny w płynie, test szczelności głowicy.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?... numer 6 i 8 to głowica od 525i ale rozmieszczenie identyczne,od zegarów jest 8
Ruszanie potencjometrem w tym laserze prowadzi tylko do tego że laser przestaje z reguły czytać. Lasery jako orginały są dostępne ale wg mnie to nie jest laser a tylko problem samej elektroniki. Tych laserów akurat nie należy regulować. Jest to znany problem z tym konkretnym modelem mechaniki cd Philipsa i ratunkiem jest niestety w większości wymiana...
Przy nowej uszczelce powinny być dane dot. przykrecania. Jezeli to x5 od 03-06r to kolejnosc jest taka: nowe sruby dokrecić według kolejnosci 1.40NM 2.80NM 3.Poluzować 180 stopni 4.dokręcić 50NM 5.dokrecić 90stopni 6.dokrecić 90 stopni
1-6-5-10-2-7-3-8-4-9 kolejnoć zapłonu, lewa głowica 1-5, prawa 6-10.
Uszczelka na bank do wymiany i głowica do planowania, jeśli problem będzie nadal to w wyniku przegrzania silnika odkształciła się głowica. Problem dość często spotykany w tych autach
Od jazdy na zbyt krótkich odcinkach. Węże w bmw mają być takie trochę twarde. Odpowietrz go dobrze i jeździj, to nie uszczelka pod głowicą.
Wtryski nigdy nie stukają zwłaszcza pod obciążeniem bo by dziury w głowicy wyklepały
Czyli głowica była sciagana?
to jest silnik bmw a one lubią sie grzać wywalać uszczelke pod głowicą zapowietrzać sie i inne takie cuda
Na zimnym silniku odkręć korek zbiornika wyrównawczego i sprawdź czy czy woda się przelewa. Najlepiej jak ktoś będzie patrzył a ty zwiększ obroty - wtedy jest to dobrze widoczne. Jeśli nie będzie strumyczka to na 99% urwany plastikowy wirnik pompy wody. Pompę kup z metalowym wirnikiem. Przy zmianie wymień też termostat na Wahlera. Jeśli strumyk będzie...
Czyli pewnie typowo, peknieta głowica.
Ja bym nie ryzykował. Czy to nie w tych silnikach były problemy ze smarowaniem głowicy?
Może rozrząd przeskoczył lub był źle ustawiony podczas montażu głowicy.
Jeżeli układ jest odpowietrzony prawidłowo i szczelny to kolego czeka cię wymiana uszczelki lub samej głowicy.
Standardowa usterka - pęknięta głowica.
Jeżeli idzie powietrze przez przewód przelewowy, to musisz się powoli przygotować na ściąganie głowicy.
w zależności od wyboru Tape1 lub Tape2 To rozumiem zmienia kierunek odtwarzania? po włożeniu kasety dźwięk jest odtwarzany raz w prawych a raz w lewych głośnikach Uszkodzona głowica, przełącznik głowicy lub uszkodzone połaczenia po drodze.
http://obrazki.elektroda.net/8_127400762... http://obrazki.elektroda.net/86_12740076...
Ja stawiam na uszczelke pod głowicą.
Jakie znów odpowietrzanie?A skąd tam nadmiar powietrza- z pękniętej głowicy !
BMW ,,Będziesz Miał Wydatki" :D:D jak kolega szymon198312 wspomniał: prawdopodobnie masz przedmuch pod głowica lub pęknięcie głowicy. częsta usterka w bmkach jak tylko gotuję wodę to przeważnie uszczelka pod głowicą :)
nie chcę straszyć, ale to taki typowy objaw kończącej się uszczelki pod głowicą, no ale najpierw lepiej wykluczyć inne możliwości już wypisane
Takie objawy są jak "poszła " uszczelka pod głowicą ,albo głowica (oby nie głowica).
WYCZYŚĆ LUB WYMIEŃ GŁOWICĘ
W głowicy szukaj.
Dmuchawa jest na podszybiu, musisz zdemontowac te plastiki na ścianie grodziowej jak i pudło akumulatora. Będzie ci trochę przeszkadzała głowica aby ją wyjąć, najlepiej wychodzi w stronę prawą
wirniki lubią siadać w bmw ,a może głowica-zapowietrza się (uszczelka głowicy-oby nie)
Witam.Jak problem znikł po naprawie i powrócił to może problem z blokiem silnika,lub silnik się przegrzewa.Zdjąłbym głowicę ponownie i obejrzał uszczelkę,jak wygląda,gdzie pusciła.
Jakim momentem dokręcić głowicę w 318 M43
nie pasuje
A sprężanie? Sprawdzałeś ciśnienie? Pasowałoby również sprawdzić równość głowicy.
Jeśli tam jest ok, to zrób test na CO, bo może się okazać że masz problem z uszczelką pod głowicą.
Dzięki za odpowiedź trochę mnie uspokoiłeś
Ale my mówimy o BMW od 2014 a nie stare złomy które łyka każda głowica czy jedno czy dwupłytowa.
Przeczytałem kilka tematów o planowaniu szczególnie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Szkoda, że zablokowany bo było naprawdę ciekawe. Chciałem dorzucić parę sugestii i pytań przy okazji. Wpadła mi w ręce BMW E36 318ti mojego szwagra. Dodam, że mechanikom zajmuję się bardziej hobbistycznie ale wszelakie naprawy w samochodach własnych...
Pierwsza rzecz to termostat, jak okaże się dobry to trzeba sprawdzić uszczelkę pod głowicą.
Witam serdecznie Jak w temacie chciałbym zapytać w jaki sposób dostać się do śrub głowicy, gdyż nad wałkami mocowana jest zmienna faza rozrządu. Pozdrawiam Michał
witam czy po regeneracji głowicy w tds trzeba także planować blok silnika ??? bo gość który przyjmował głowice poinformował mnie że blok muszę mu przynieść do planowania !? a znowu mechanik który to robi mówi że niezaszkodziłoby to , ale niejest to konieczne i do tego koszty robociżny znacznie wzrosną więc niewiem co robic ??
Tak.. rusz to , to zobaczysz jak kasa poleci.. Czy wentylator pracuje ciągle?, chłodnica jest zimna, czy gorąca? Co z ogrzewaniem- jest wydajne?
Jednak wymiana głowicy ;/ 1100zł :(
Wykręć wszystkie świece. jeśli któraś ma białyy nagar to płyn idzie do cylindra czyli uszczelka lub głowica.
Pękła głowica, standard.
Witam mam problem z moim E39. Otóż muszę wymienić uszczelkę pod głowicą, ale nie wiem jak. Miałem kiedyś link do podobnej strony( http://www.beisansystems.com/procedures/... ) chyba na tej stronie była ta instrukcja. Jeżeli mielibyście taką instrukcje, lub jakieś inne to proszę o pomoc. Pozdrawiam :D
Obstawiam pęknięte pierścienie albo dziura w tłoku. Raczej uszczelka,zawór, albo pęknięcie głowicy.
Ehh. Dostałem diagnozę od człowieka który się zajmuje tylko Bmw e36, pęknięta głowica :// Spróbuję dzisiaj sprzedać ten samochód, jeśli nie sprzedam to kontynuuję "zabawę" póki co dziękuję wszystkim za poświęcony czas i pomoc.
ok to co mogło się stać z tą pompą? łopatki wyłamane ? No właśnie o to chodzi. Najpierw sprawdź dokładnie pompę a ewentualnie później głowicę zrywaj. Pozdrawiam.
Zrób ponowny pomiar ciśnienia sprężania z próbą olejową. Wygląda na przedmuchy na uszczelce pod głowicą.
Nie wiem gdzie to zrobić bo nikt u mnie w mieście tego nie robi chyba że jakiś domowy sposób wymyślę
przepływke podstawiałem chyba ze tez miałem zepsutą generalnie chodzi mi o wykluczenie usterki typu uszkodzona uszczelka pod głowica
A może zwyczajnie silnik "konsumuje"olej. Obawiam się, że głowica "w górę" i diagnostyka tłoków, głowicy itp. Warto sprawdzić kompresję na cylindrach.
Jakie wtedy parametry? Z 12V (przed)wzmacniaczy widziałem takie o mocy 0.5W i 20W. To pół rzędu wielkości więcej. Obecny przedwzmacniacz kasety ma duże wzmocnienie, ale wynika to pewnie z bardzo niskiego napięcia, które generuje głowica.
Może od strony łańcucha rozrządu ci ciśnie olej jak jest krzywa głowica a może gdzieś pęknięta? To trzeba wszystko sprawdzić.
układ chłodzenia odpowietrzony na 100 %,oni zrobili to raz a ja dla pewności poprawiłem, więc pozostaje tylko rozrząd? Jadę dzisiaj do nich i zobaczę co wymyślą. Pozdrawiam
Witam Samochód to BMW e39 528i 193hp 1996r Jest problem ponieważ olej przedostaje się do układu chłodzącego. Mechanicy obstawiają że to uszczelka pod głowicą lub głowica pęknięta. Co o tym sądzicie???
Skończyło się elektrykiem .po odłączeniu Aku rozkodawalo się inni i zablokowało wszystko .
[quote="Cobrat"]I daj spokój chłodniczce olejowej, miałbyś olej w zbiorniczku.[/quote cobrat dobrze pisze. i zrób test na gazy w ukł. chłodzenia,swietny patent,a potem dopiero uszczelka pod głowicą..
Najważniejszy jest montaż wkrętek. Po drugie to pieprz... valavetronik i nie każdy gaziarz to ogarnie w 6 cylindrach. Po trzecie ile lat masz samochód? Pewno niedawno więc zorientuj się ile kosztuje nowa głowica.
Przecież musisz całkowicie wyjąć wałki rozrządu by odkręcić głowicę, więc automatycznie przestawisz rozrząd. I tak... Napinacz musisz zdemontować.
mam jeszcze jedno pytanko czy przy regeneracji głowicy wymieniales hydrauliczne popychacze???? :?:
Witam. Czy obserwowałeś otwarty zbiornik wyrównawczy po przegazowaniu? Co się dzieje? Czy pojawiają się bańki powietrza? Bo objaw opisany mógłby wskazywać jednak na uszczelkę głowicy.
A guzik. Tam jest termostat przełączający. Mały obieg masz na bloku, duży na chłodnicy, osobny na nagrzewnicę. Bez termostatu płyn płynie jak chce, to jak zwarcie w obwodzie elektrycznym. UPG nie jest wykluczone ale masz ogrzewanie więc niekoniecznie ładuje spaliny do układu, choć tutaj trzeba by zrobić test CO2. Na pewno w końcu ugotujesz głowicę jak...
Jak w temacie BMW 316i przy głowicy są dwa czujniki temperatury , jeden jest koloru czarnego , drugi koloru niebieskiego . Moje pytanko jest takie który do czego jest. Czy one mogą miec wpływ na to że jak jest samochód zimny to chodzi tylko na 1000 obrotach ,a jak się rozgrzeje do temperatury 80 C chodzi wtedy samochód normalnie . Jak zimny nieda się...
Ale poci się pod głowicą czy pod deklem zaworów?
Tuleja cylindra. Ale, jak zadajesz takie pytania, to sugeruję, abyś auto oddał w inne ręce celem naprawy. Zacznij od testu, bo udzieli to jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: "czy ściągać głowicę?"
A z jakiego powodu kolega sciagał wczesniej głowice?
Witam wszystkich serdecznie. Mój problem jest następujący : wczoraj znajomy poprosił mnie o pomoc w odpaleniu jego beemki w której wymieniał głowice. Według mnie źle ustawił rozrząd , dlatego proszę wszystkich którzy wiedzą jak ustawić prawidłowo rozrząd ( łańcuch) o pomoc. Przeszukałem wiele postów, ale wszystkie są o rozrządzie paskowym. Za wszystkie...
To co wyżej, nie ma zadnej linki... Fakt za tym silniczkiem przewód nie jest ciepły. Ani mysle zdzierac głowicy :P
Witam jestem nowy na forum za wszystkie błędy z góry prprzepraszam. A więc krótki opis co się stało zakupiłem bmw e46 318i po swapie na 328 z uszkodzona uszczelka pod głowica samochód przed naprawa normalnie odpalił lecz wyrzucił cala wodę korkiem co oznaczało, że kompresja poszła w wodę. Głowice oddałem do planowania kupiłem uszczelkę wymieniłem wszystko...
Tylko pełny syntetyk 0W30 Castrol Pozdrawiam
Jeśli 143 km to n42 b20. Kupiłeś auto na wygląd nie myśląc o silniku a to jedna z najbardziej awwryjnych jednostek. Jeśli miga check, to problem nie jest błachy. Nawet nie jedz z tym do pierwszego lepszego mechanika, bo diagnoza tego silnika nie jest łatwa i przeciętny mechanik będzie wymieniał wszystko po kolei. Problemem w tych silnikach są uszczelniacze...
Ja jestem zwolennikiem naprawy a nie wymiany silnika, bo wiesz co masz. Jednak na taką wymianę nie ma co żałować czy oszczędzać choćby na srubach do głowicy czy szlifie zaworów bo to pozorne oszczednosci
http://obrazki.elektroda.pl/6677318600_1... oring głowicy . sam lepiej tego nie ruszaj, możesz poćwiczyć rozbiórkę na pompach Boscha ze złomu ze składaniem już jest gorzej.
Po serwisowaniu niby ogrzewanie jest ale ta maź się zbierała a teraz po założeniu nowej chłodnicy tej mazi nie ma no ale woda ze zbiorniczka znika. Więc chyba muszę sprawdzić te uszczelki... Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Przed wymianą chłodnicy były typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Sama wymiana chłodnicy tego nie naprawi,...
Witam. Podobny problem jak nie takki sam miałem bmw E39 uszczelka pod głowicą jak chwilkę auto pochodziło nie odpalał, po ostygnięciu palił od kopa, wymieniłem uszczelkę i problem ustąpił. Pozdrawiam
planowanie 6-cyl 12 zaworów, ja zapłaciłbym około 5-6 paczek Tylko że tu są 24 zawory. I nie wiadomo co jeszcze wyjdzie z tą głowicą.
transit głowica głowica schemat głowica głowica głowica głowica stacja
serwis konica minolta pompa ciepła usterka ładowanie baterii wyłącza
beninca schemat firmware flash
Płyty główne FM2+ a uruchamianie z NVMe Citroen C3 2010: Power Steering Fault mimo poprawnego działania