Ten alternator nie ma regulatora napięcia, musi być zewnętrzny.
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Grubość drutu nawojowego i ilość tego drutu.
Jest to informacja o obciążeniu alternatora i następuje podnoszenie obrotów silnika.P
Co do pierścieni i szczotek, to fakt, że są nowe, może powodować, że wirnik kręci się tak sobie? Tzn. przed naprawą chodził na prawdę luźno. Opukaj lekko obudowę wzdłuż osi. Ściągnąłeś ją śrubami i teraz jest napięta. Jak lekko pouderzasz, to łożysko się przesunie i nie będzie prężyć.
Bo mają chińskie regulatory napięcia bosch
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
Witam wszystkich, długo czytałem forum, ale to mój pierwszy post. Posiadam alternator Bosch 200 A z Mercedesa i chciałem go sprawdzić na stole z wiertarką, proszę o pomoc co i jak podłączyć i czy w ogóle system wzbudzania z żarówką zda tu egzamin... Alternator to 0 124 625 014 z regulatorem F OM 145 292. Proszę o pomoc, a jeżeli wzbudzenie żarówką nie...
Nie będzie, to,,te same plusy,,
możliwe że klin się obciął..... jeśli oczywiście jest...... nie wiem przy tym modelu jak jest, ale też są takie przypadki przy innych autach....... no jeśli się nie kręci wirnik to świadczy o tym tylko......
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Tak szotka daje ok 0,3V a Si 0,7V.
Bo tam masz układ trójfazowy nieskojarzony, kojarzony jest w mostku, stąd 6 prętów (a w zasadzie 12, bo zwojony podwójnym drutem)
Zobacz to ale to nie bosch tylko DELCO po nr które podałeś http://www.as-pl.com/p/ARE1001
jak zmienisz alternator to daj znac:) hehe
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
nie powinno być problemów
Szukaj takiego, który ma tylko lampkę 'L' jako wzbudzenie.
Jeżeli masz numer alternatora to napisz, ewentualnie więcej danych samochodu i silnika. spróbuję coś poszukać.
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
Witam . Kontrola powinna być podłączona do niebieskiego.
L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo /wyjściowy; Fr -sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report) G- jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
https://as-pl.com/p/AFP0045(INA) według katalogu masz alternator Bosch i takie kółko wychodzi.
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Nie może napięcie tak skakać zmień to koło jeśli TDI to afp0010 kup koło INA ok 80PLN. Alternator BOSCH czy Valeo?
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Idziesz z tymi oznaczeniem do sklepu i na pewno dobiorą ci regulator do niego Wcześniej jednak pasowało by rozebrać na części pierwsze i zobaczyć co jest tam popsute,jak rozbierzesz to będziesz widział numery łożysk i z nimi do sklepu z łożyskami,nie kupuj chińskich bo się zaraz rozsypią ,ja jak kupowałem na hurtowni to mówiłem ze do alternatora to...
Masz alternator Bosch o jakim amperażu, 90 czy 120A? Przy 90A może nie być.
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Póki co został zamówiony nowy regulator napięcia (Bosch). To sobie jeszcze zamów pierścienie ślizgowe wirnika (oraz łożysko tylne) bo znając te alternatory już są starte
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Proszę o fachową poradę co może być przyczyną ciągłego palenia się kontrolki ładowania w mojej polówce. Więc tak: Dość często padał mi nowy akumulator i nie wiedziałem co jest tego przyczyną (często odpalałem na pych). Kontrolka ani się nie żarzyła ani nie mrugała, po odpaleniu gasła, wszystko było ok i pracowało bez najmniejszych problemów do wczoraj...
Witam. Jak w temacie alternator Bosch 120 A w aucie Vectra C rok 2006 . Po uruchomieniu silnika gaśnie kontrolka ładowania. Na zaciskach alternatora napięcie w granicach 8 V. Gdzie szukać przyczyny ?. Pozdrawiam.
Bzdura tam siedzi Are5038 idzie L i niepotrzebny dfm. Wpinasz L i wszystko. Jesli jest sprawny. Ale lepszy od tego jest bosch 90A z audi 100
Witam serdecznie Czy mozecie mi rozrysowac schemat takiego alternatora - sklada sie on z 11 diod 8 mocy i 3 wzbudzenia. Stojan 4 przewodowy.
Kolega ma przy silniku mercedesa 115 2 litry diesel założony jakiś alternator boscha. Nie wiem, czy jest oryginalny, bo ktoś dopasowywał go kabrówką i pociął etykietę (ten zespół napędowy też siedzi w innym aucie). Zachował się jedynie napis Bosch i jakieś dwie cyferki na resztkacah żółtej naklejki. Aleternator ma dwa wyjścia plusowe na odkręcanej blaszce...
Witam Mam problem z alternatorem w Seacie Ibiza 1.4 AKK, 60 KM, rok 2000, alternator typu Bosch 70A. Jakiś tydzień temu zaczęła mi świecić kontrolka ładowania i po kilku godzinach rozładował się akumulator. Oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono regulator napięcia na alternatorze. Od tego czasu zachodzi zjawisko, że po uruchomieniu silnika kontrolka...
Posiadam alternator typu BOSCH 0120 489 986 14V/ 45A 049 903 023 cały opis z etykiety.Prosze o pomoc w jego podłączeniu czyli opis wyprowadzeń kostki elektrycznej
Cześć. Alternator to Bosch, stary model z Forda Sierry. Kupiłem jako leżak magazynowy, używany. Objaw jest taki, że po odpaleniu kontrolka ładowania świeci się cały czas, dopiero po lekkim przegazowaniu gaśnie. Przy świeceniu kontrolki oczywiście brak ładowania, po zgaśnięciu ładuje, lecz bardzo niemrawo. Co ciekawe, po podniesieniu obrotów, zaczyna...
Witam, posiadam alternator BOSCH 70A nr. 028 903 028C. Jakie łożyska muszę zakupić?
No ale bu jeszcze pasowało wiedzieć czy to jest alt. f-my Bosch czy Delco -Remy.
Witam. Potrzebuję dane techniczne alternatora Bosch 12V 120A 0 124 425 009 YU. Na razie znalazłem tylko dane techniczne dla alternatora Bosch 0124225024. http://obrazki.elektroda.pl/2684454000_1... Proszę o pomoc.
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
A co Ci się tyle fajczy pewnie mostki dajesz za słabe , nie zamieniałem ale musi podejść bosch z starego eskorta diesla.P
Tak ja zastosowałem tańszy regulator bo zrobiłem go sam ( mniej niż połowa ceny 30A tracera ) Zobacz dlaczego MPPT a nie tanie PWM : Panel 240W podłączony przez zwykły PWM : http://obrazki.elektroda.pl/9322191000_1... Zastosowałem swój MPPT : http://obrazki.elektroda.pl/4696595400_1... A co do Alternatora to jest to stary...
Tak samo jak w każdym innym alternatorze. Zamykam - skrajne lenistwo.
Witam. Mam Ursusa 360 i niedawno mi się popsuł alternator. Znalazłem na złomie inny ale nie wiem od jakiego to auta, gdyż wykręciłem go od samego silnika. Mam problem z jego podłączeniem. Wiem tylko, że B+ to ładowanie ale nie wiem, gdzie podłączyć pobudzenia i kontrolkę ładowania. Alternator to Bosch Lg nic więcej nie wiem, gdyż jest zmazane. Z góry...
Myślę, że to powinno rozwiać Wasze wątpliwości: http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Taka jest charakterystyka tego regulatora i zachowanie jest prawidłowe, wystarczy zadbać o to by nie było spadków napięcia między alternatorem a regulatorem - zazwyczaj winne są końcówki kabli, ale problemu nie rozwiąże ich czyszczenie, bo słaby styk...
Witam, posiadam alternator 028903028E (BOSCH), muszę w nim wymienić regulator napięcie, niestety mam zatarty numer jego, ktoś mógłby mi powiedzieć jaki ma być w nim regulator z firmy BOSCH?
to eksperymentować można na całej drugiej przepustnicy, też powinienem mieć :) albo kolega, bo to chyba to samo co Uno 1.4 (silnik 128) Eprom z tego co pamiętam jest normalnie w podstawce, nic nie trzeba lutować, podważa się śrubokrętem :) Alternator to wątpię że cokolwiek pomoże, jak tam będziesz grzebać to już 10min i ściągnięte koło pasowe i pokrywka...
Witam . Wystarczy 12V/2W jak podaje kolega ,lecz prędzej zadziała wzbudzenie gdy będzie żarówka 12V/4W.Jeżeli kontrolka bardziej świeci ,ze wzrostem obrotów silnika ,to sprawdź napięcie na zacisku D+ alternatora (miejsce podłączenia kontrolki).Napięcie mniejsze od napięcia na zacisku B+ (mniej niż 12-14V)może świadczyć o uszkodzeniu diod wzbudzenia...
alternator bosch alternator bosch diody mostek bosch alternator
iskrzyć szczotka migająca dioda deskjet papieru kingston blokada zapis
zmywarka whirpool mruga start radio makita
Akumulator 6 G 80 – interpretacja oznaczenia, rodzaj, technologia, pojemność 80 Ah Lokalizacja filtra oleju w skrzyni BVA AL4