To że Kolega zrobił pomiar na zacisku D+, i pokazało jemu że jest (+),to ten potencjał może być z kontrolki ładowania,gdyż regulator nie podaje powiedzmy (-) by kontrolka świeciła.Co innego gdy kontrolka odłączona i na (D+) jest napięcie ,to zmienia postać sprawy.Tak czy owak ,alternator należy rozebrać i sprawdzić.
Występują 2 wersje alternatorów BOSCH 90A. Różnią się jednym z łożysk. Ja w swoim (starszym) i kolega w (nowszym) mamy różne łożyska - jedno mamy identyczne, drugie się różni. I choć jest wielce prawdopodobne iż to co napisał Elektrit sprawdzi się u Ciebie to pewności mieć nie możesz dopuki nie rozbierzesz :( .
Idziesz z tymi oznaczeniem do sklepu i na pewno dobiorą ci regulator do niego Wcześniej jednak pasowało by rozebrać na części pierwsze i zobaczyć co jest tam popsute,jak rozbierzesz to będziesz widział numery łożysk i z nimi do sklepu z łożyskami,nie kupuj chińskich bo się zaraz rozsypią ,ja jak kupowałem na hurtowni to mówiłem ze do alternatora to...
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
Jeżeli nie jesteś warsztat to zapomnij że to rozbierzesz.
Witajcie posiadam rozebrany regulator od alternatora Bosch/Valeo oczyściłem go z osłony i przy okazji ułamałem nóżki ... miejsca te oznaczyłem numerami: 1 2 3 mam teraz pytania: które luty są dla szczotek a które dla masy? którym opornikiem mogę zwiększyć napięcie wyjściowe tak by uzyskać wyższe napięcie ładowania ? http://img508.imageshack.us/img508/1012/...
Nie pamiętam czy kolega podał jakieś pomiary, bo uszkodzony stojan czyli zwarcie międzyzwojowe czy też międzyfazowe będzie się objawiać ładowaniem rzędu 13.5V. W tym typie alternatora uzwojenie jest bardzo mocne ma bardzo dobrą izolację rowkową i izolację przewodową jedynie puchnie stalowe jarzmo jak jest narażone na wodę powodując zwarcie do masy ale...
za mało danych-to jest chyba altrnator kompaktowy (internal fan,tzw siatka).Aby co rozebrać musiałeś odczepić uzwojenia stojana od mostka.Dobrze to polutowane?
Sprawdz jakie napięcie masz bezposrednio na alternatorze. Jezeli nic sie nie zmienia a na aku napiecie spada to sprawdz wszystkie połaczenia przewodu + od alternatora aż do aku jak również podłaczenia masy moze jest gdzies coś skorodowane. Moze byc rownież takie coś jak korozja obudowy alternatora. Nalot na aluminiowej obudowie w miejscu styku obudów...
Jest to nie możliwe ponieważ wentylatory są zgrzane z wirnikiem po drugie w tych alternatorach padają tylko mostki natomiast przy dużym przebiegu brak szczotek i pierścieni ślizgowych. Regulatory Boscha są bezawaryjne.P[/quote] Ogolna wiedza juz jest Teraz do pracy Ja tez mysle ze to mostek prostowniczy do wymiany ale doputy nie wyciagniesz i nie rozbierzesz...
Kontrolka od wzbudzenia działa, tylko czasami muszę przegazowac żeby go wzbudzić, słaby styk może być jedynie w amperomierzu, bo resztę instalacji od alternatora wymieniałem na grubsze kable. Jak będę miał chwilę to go rozbiorę, kiedyś po odpaleniu amperomierz pokazywał 50a i stopniowo spadał.
To mnie pocieszyliście. Jutro rozbiorę alternator i dam znać. Dziękuje za podpowiedzi. Rafał.
Witam!!! Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe. Problem polega na tym ze nie wiem jak go podłączyć aby wzbudzić...
Ok podłączyłem kolejny alternator, cewki w szereg, uzwojenia w gwiazdę. W międzyczasie na złomie znalazłem ciekawą przekładnię 1:10 może ktoś wie od czego ona jest? Nie ma żadnej tabliczki. Przy 300obr/min na wejściu mam 3000 na alternatorze. Za mostkiem obciążenie 3 grzałki równolegle, 4,5Ω. Przy wzbudzeniu 2A przy 6V uzyskuje 49V. Przy ok 3A uzyskałem...
-Prawda i tylko prawda.. rozebrane,wymienione i części nie zostało... Dziękuję i zamykam.
Napewno coś żle jest, musi być 2v więcej od akumulatora, żeby doładować aku. Jak nie rozbierzesz nie będziesz wiedział, a może voltomierz żle pokazuje?.
Najlepiej rozebrać alternator i wyjąć je. Podjechać dobrego sklepu z łożyskami. Wziąć ze sobą stare na wzór. Jaki jest silnik tej toyotki? Jaka firma alternatora, bo różne wchodziły magmeti marelii, denso-nipondenso, bosch.
Dziękuję za rozwój dyskusji i dużo pomysłów. Na alternatorze nie ma żadnych oznaczeń firmy więc pewnie może to być mitsubishi, podejrzewam że bosch i valeo byłby podpisany? Rozbiorę BSI z tym że nikt tam nie grzebał więc nie było żadnego lutowania w ostatnim czasie a ładowanie było ok. Alternator był zmieniony bo stary się rozsypał ale zmiana była na...
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Zmieniłem w samochodzie akumulator na nowy i po zmierzeniu napięcia ładowania okazało się, że wynosi ono 13,85V. Wydaje mi się, że trochę za mało. Rozebrałem alternator, diody są dobre, szczotki mogą być. Natomiast nie wiem jak sprawdzić regulator. Może, ktoś sprawdzał juz regulator i wie jak to zrobić. Jest to alternator BOSCH 14V 120 A, 028903028E,...
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Oto jak rozbiera się alternator Boscha. I link do ciekawego problemu z napięciem altka Bosch: http://forums.pelicanparts.com/porsche-9... Pozdrowienia, jS(at)ty
U mnie w poldku alternator przeładowywał (16-17V), kontrolka się nie świeciła, ale ubywało elektrolitu w celach i była padnięta 1 z trzech diod na wzbudzeniu. Zapewne niektórzy będą pisać że opowiadam bzdury ale w ubiegłym tygodniu miałem identyczny przypadek z polonezem caro plus,ładowanie 15.5-16 V (alternator 70 A),z rozpędu oczywiście zakładam...
Może i nie wiem co to jest korozja elektrochemiczna. Ale wiem, że montaż poprzez "plastikowe" koszyczki łożysk tocznych to zły pomysł. I jest głównym skutkiem awarii takiej jak w tym przypadku. Wiadomo wyjąć alternator może każdy. Rozebrać go też może każdy. Wymienić regulator, mostek a nawet wyjąć uzwojenie tez może każdy. Ale do naprawy gniazd łożysk...
Aleksander_01 dzwoniłem do firny regenerującej alternatory i tam mi podali kwotę 350zł za naprawę uzwojenia Strumien swiadomosc... samochód masz uszkodzoną maskę, lampę i błotnik nic więcej. Instalacja el jest cała nipper wczoraj tak zrobiłem wziałem jeden z kabli rozruchowych i jeden koniec przypialem do + w alternatorze a drugi do żarówki i do + w...
Witam, mam problem z sterownikiem od Hyundaia (w temacie). Sterownik silnika kefico (bosch). Hzundai mia uszkodzony alternator (ładowanie 17-19V) i trafiło w sterowniku scalaczek (wybuchł) o oznaczeniach 30359 9748, zaraz obok jest kondensator tantalowy, też wyleciał oraz dioda smd - też :) . Czy ktokolwiek wie, gdzie można taki układ kupić? Skąd to...
Tak jak w tytule mam problem z alternatorem. Przestał działać podczas jazdy, zapaliła się kontrolka akumulatora i ... No wlasnie z ledwością dojechałem do domu. PO zgaszeniu silnika nie można uruchomić ponieważ akumulator admówił posłuszeństawa. I tak sprawdziłem pasek alternatora - OK Uruchomiłem samochód na innmym akumulatorze i jest ok do czasu jego...
Witam, borykam się z problem prawdopodobnie alternatora firmy BOSCH w Hondzie Accord VI F18b2. Jakiś czas temu przestał całkowicie ładować, podczas normalnej jazdy wieczorem, nagle zaczęły słabnąć światła migać licznik wskazówki do zera a gdy zatrzymałem sie na skrzyżowaniu, silnik zgasł po uruchomieniu z kabli wszystko było w porządku po odpięciu i...
Koledzy znów mam problem z tym alternatorem, padł tym razem regulator rozebrałem go przemierzyłem uzwojenia prostownik wszystko ok, oprócz regulatora i znów pytanie dlaczego się spalił czy po podmiance nie spali się znowu i gdzie takie cudo można dostać za dużo mniej niż nowy alternator? podaje dane i numer alternatora: 14V -- 90A -0 123 325 008---to...
Witam. Mam alternator boscha, nie ładuje mi akumulatora , na zaciskach jest 11,96V przy większych obrotach jest to samo ale kontrolka ładowanie gaśnie. Rozebrałem dzisiaj go i sprawdziłem uzwojenie wirnika i stojana przewodzą i do obudowy nie ma przebicia, stwierdzam że jest to sprawne. Diody rozebrałem i pojedynczo sprawdziłem i przewodzą w jednym...
Witam zgromadzonych Miałem problem z oryginalnym alternatorem w swoim Volvo 480, 60 amperowy Bosch. Miał spore spadki napięcia przy obciążeniu i kiepsko ładował, mimo wymiany regulatora na nowy, oryginalny Boscha. Czasem jak był kompletnie zimy potrafił do rozgrzania ładować ponad 14V, ale tak gdzieś do 10 minut max. Postanowiłem go rozebrać i zobaczyć...
Witam szukałem wszędzie ale nie znalazłem jaka powinna być rezystancja wirnika w alternatorze hitachi(alternator od astry 1 z silnikiem isuzu),w książce sam napraw jest podana rezystancja wirnika alternatora bosch;3.4ohma (stojana 0,1ohma),alternatora delco remy ,wirnik 0,21,stojan 0,14, a dla hitachi są tylko kreseczki ,czy to jakaś tajemnica czy coś?,dla...
I się nacieszyłem, sytuacja jest identyczna z tym że alternator nie "jęczy". Rozebrałem go sam tym razem, mierzyłem czyściłem złożyłem, 14,6, banan na twarzy, po 30 minutach 13,9 bez obciążenia, ochłodzenie alternatora w postaci kubła zimnej wody, podnosi napięcie do 14.... Chyba nigdy nie będę miał stałego 14.6 V.
Witam i dziękuje bardzo za rady. Problem naszczęście rozwiązałem: po rozebraniu alternatora ( oczywiscie niepotrzebnym:D ) zauważyłem że luźny jest styk B+, wystarczyło tylko dokręcić nakrętkę... i ładowanie jest rewelacyjne 14,5 na akumulatorze. Jeszcze raz dziekuję za porady. Temat uważam za zamknięty.
Jeśli się nie mylę, a zweryfikować to mogą zdjęcia rozebranego radzieckiego alternatora, to nie posiada on szczotek i może także nie posiadać diod prostowniczych. Mam podobny gabarytowo i kształtem alternator i jest on dość specyficznej konstrukcji. Prawdopodobnie jest przystosowany do pracy w bardzo ciężkich warunkach, w tym w zalaniu. Zastanawiają...
Alternator Bosch 0120469656 Po wymianie łożysk . Ponownie wyciągnąłem go , podłączyłem żaróweczkę 10W do B+ i D+ , zakręciłem wiertarką i się wzbudza . A poprzez kontrolkę w samochodzie dalej nie . Co padło ? Na innym 3 alternatorze podłączonym do instalacji i kręcony wiertarką kontrolka w sam. gaśnie i wzbudza się . Mam 2 alternatory ( jeden nie mogę...
Regulacja wysokości w tym modelu działa niezależnie. Więc nie tędy droga. Przekaźnika "długich" również w Astrze G nie ma, jest tylko styk pod manetką (notabene awaryjny po większym przebiegu) można rozebrać, podoginać i zastosować dodatkowy przekaźnik do przenoszenia obciążenia głównego. Jeśli to nie to, szumy łączyłbym raczej z większym poborem prądu....
Witam. Wymieniłem już regulator napięcia alternatora, za który dałem 19zł, rzekomo taki sam siedzi również w starszych bmw, audi, corsach, vw golfach i polo. Po wymianie na wolnych obrotach (950obr)żaróweczka 1.2W się delikatnie rzarzy a przy obrotach powyżej 1100 miga cały czas, więc teraz już wiem, że wina nie leżała w regulatorze napięcia, a leży...
Panowie po co te nerwy? :) Się rozbierze będę widział - przypadek dziwny z którym ciężko się spotkać To migotanie jest owszem na nominalnych obrotach na wysokich ustępuje. Wykluczam koło pasowe i pasek i to zdecydowanie a z postów wynika iż należałoby wymienić wszystko a najlepiej cały alternator :) Zastosuje się do porad TM85 bo najbardziej są prawdopodobne...
pasek jest dobrze naciągnięty napinacz mam sprawny te parametry które podałem mierzyłem na klemach koło akumulatora na alternatorze jest tak samo no ciut wiecej o 0.1V przedchwilą rozebrałem tylną częśc alternatora i wykręciłem prowadniczkę szczotek z regulatorem napięcia z tyłu tej prowadniczki(przynajmniej wyglądało to jak regulator)i zauważyłem że...
Pacjent: Alternator Elmot A125-70P z Poloneza Caro Plus Rozebrałem alternator z powodu wymiany łożysk. Zainteresował mnie stan pierścieni ślizgowych. Na jednym pierścieniu rowek ma głębokość około 0,7mm, na drugim jest w lepszym stanie i ma około 0,3mm. Oryginalna grubość pierścienia miedzianego to około 1,3mm, więc na jednym pierścieniu zużycie to...
Niedawno wymieniałem u znajomego alternator któy padł...zakupiłem używany ale działający.Po zamontowaniu ładowanie wróciło do normy, jednak nie do końca bo przy kilku próbach pomiaru dla różnych obrotów w pewnym momencie napięcie(mierzone bezpośrednio na klemach akumulatora) zaczeło rosnąć doszło nawet do 19V. Po ponownym uruchomieniu silnika, znów...
Witam Problem jak w temacie, alternator rozebrany z powodu awarii regulatora. Po demontażu okazało się, że szczotki są skończone oraz na pierścieniach ślizgowych jest wytarty rowek głębokości 1mm, także trzebaby je wymienić. Zastanawiam się jak zdemontować zgrzaną do doprowadzenia pierścieni ślizgowych końcówkę uzwojenia. Czy ucinając końcówki uzwojenia...
Z wyglądu są identyczne, gdy się je rozmontuje to też są identyczne NO to żeś popił ostro, kolego każdy ma inny wirnik im wyższy prąd to większy wirnik i co za tym idzie większy stojan. 120 140 ma taki sam wirnik za to inne diody. Bravo spostrzegawczości zerowej. Nie zerowa spostrzegawczość, tylko gdy wymieniałem łożyska w którymś, to w danym czasie...
ja bym rozebrał wiertarkę tak by został mi trzpień wraz z tym nieszczęsnym futrem które zapewne się tak jakby zapiekło i włożył w imadło trzpień i wtedy próbował odkręcić (dobra metoda to włożyć do miski z olejem na całą noc w przypadku mojego alternatora pomogło). Inne rozwiązanie to nacinać futerko tak by nie zniszczyć gwintu lub podgrzać palnikiem...
Chciałbym wiedzieć czy któryś z regulatorów mogę bez obaw przełożyć do tego alternatora i podłączyć do instalacji . Auto mam rozebrane a szczotki nowej nie mam pod ręką. Pierścienie ślizgowe też się proszą o wymianę (choć łożyska i sprzęgło jednokierunkowe wydają się być jeszcze w porządku) a dokopanie się do wyprowadzeń szczotek podłączonych do regulatora....
Witam- mam taki problem z z altkiem jak w temacie , stwierdziłem że ładowanie mam na poziomie 14,60 V zaraz po uruchomieniu zimnego auta bez obciążenia na wolnych obrotach (VW T4) po włączeniu świateł 14,40 V , im dłużej pracuje to napięcie spada w zakresie setnych . mierzyłem na 'bolcach" akumulatora.. wyższe obroty niczego nie zmieniają (wartości...
A czemu zener na 15V jako zabezpieczenie przed pojawieniem się większego napięcia od napięcia alternatora 14,4 V ? A temu, że zenerka w sot-23 kosztuje jakieś 12 groszy, a może uchronić przed jakimś losowym fu.ck-upem MOSFET za 5 zł. Tak przykładowo awaria regulatora napięcia w alternatorze może poskutkować przebiciem bramki mosfeta. Rozbierz sobie...
zrobiłem dokładnie tak jak mówisz i na 2 przyrządach prąd ładowania jest w tych granicach z tym, ze wartości tego pradu sie szybko zmieniają - skaczą od 13,7 do 14,1V pomimo ze w tym czasie nic nie włączam ani nie wyłączam, silnik pompy wspomagania wyje na najwyzszych obrotach pomimo tego, że przed załączeniem silnika nie ma prawa się włączyc! Przekażnik...
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
Jeśli chdzi o obrotomierz to czy diesel czy benzyna taki sam z tym że wiadomo diesel wystarczy do 5000obr/min a benzynka 7000obr/min i niczym więcej się nie różnią jedyny problem to wyprowadzenie impulsów z benzynie lux z cewki zapłonowej a z dieselku jest ten problem że niema cewki więc zostaje ci albo wyprowadzenie impulsów z alternatora albo to co...
Panowie! Sukces, właśnie wracam z garażu, jestem padnięty ale muszę się pochwalić i powiedzieć co i jak. Znalazłem Kolegę z x25xe posłużył jako dawca. - Podmiana silniczka krokowego / brak efektu - Podmiana sondy obie / brak efektu - Podmiana przepływomierza / brak efektu - Podmiana potencjometru przepustnicy / brak efektu - Podmiana całego kompa z...
Witam. Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata. Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam...
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
(at)ElektrodaBot . Poproszę cię o pomoc Agregat chłodniczy Relec Froid TR22 nie mogę znależć schematu instalacji elektrycznej lub dokumentacji serwisowej . Po prostu nie dostępna , dasz radę ? . Bezpośrednia odpowiedź 1. Relec-Froid nigdy nie publikował kompletnych schematów TR-22 w otwartych źródłach; dokumentacja krąży wyłącznie w serwisach partnerskich...
Witam. Rozebralem alternator Bosch 90A i jest tam łożysko o oznaczeniu 6303RDD firmy KOYO. Gość w sklepie z łożyskami sprzedał mi łożysko 6303 ale wchodzi ono na trzpień wirnik bez oporu można je wsunąć palcami. Czy tam powinno być łożysko "ujemne"? Pozdr
Szanowni Koledzy, bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Postaram się jak najzwięźlej go opisać, przejrzałem forum na podobne tematy, jednak interesujących mnie odpowiedzi nie znalazłem. W ciągu kilku ostatnich miesięcy dojeżdżam do pracy i z pracy zaledwie parę kilometrów. Ostatnio zaczął mi się rozładowywać akumulator, najpierw raz na...
Witam! Mam Pandę z 1993r z silnikiem 999FIRE na monowtrysku Weber Marelli IAW 6F.SH Auto ma do dziś autentycznie 50tys. przebiegu. Przywiezione oczywiście z Niemiec 6 lat temu. Do 2005r jeździło w Niemczech jako 25 (mopedcar) czyli miało ograniczoną mechanicznie skrzynię (1, 2 i wsteczny) oraz elektronicznie silnik (moc 12KM - było jakieś urządzenie...
Tzn ze mam udac sie jednak jeszcze raz do elektryka z alternatorem i powiedziec zeby rozebral i sprawdzil a regulator napiecia nie ma tu nic do rzeczy?? Kolego Elektrit możesz troche mi to wytłumaczyć bo na prawde sie w tym nie orientuje. Pzdr
P206XS/1.6L/TU5JP-MCU->MP7.2 BOSCH/1998/8V/LPG-> BingoS średnie spalanie LPG -> 10L/100km Ponieważ jeżdżę na LPG już 20 lat to podam kilka uwag: 1. Można stosować instalkę II generacji w P206 i jestem tego żywym przykładem...i jakoś nie zaliczyłem strzału w kolektor -> nigdy !!! ...auto ma 9 lat i reguluję sam śrubą na parowniku co jakiś czas i ustawiam...
Dziekuje bardzo i prosze o porade. Brak kontrolki ladowania oraz samego ladowania. rozebralem go na czynniki pierwsze, wszytkie diody sprawne, uzwojenia ok. Niema przebic na mase, wirnik tak samo. Napiecie pomiedzy + a kontolka ladowania obecne jednak gdy podlaczymy w to miejsce zarowke ginie
Mam w Fabii Futurę 64Ah ponad dwa lata. Wcześniej miałem Boscha 60Ah (wyposażenie fabryczne) który po trzech latach wykazywał zimą trwałe niedoładowanie (zielone oczko pokazywało się tylko latem) ale odpalał bez problemu, bez problemu wytrzymał też ostatnią zimę w swoim życiu (przy -18 odpalał w ciągu 1-2 s) padł nagle w kwietniu 2010r po 6,5 latach...
miałem C16SE w automacie, Żonka nim jeździła bo to sedan był, to był anglik przeangliczony strasznie po partacku, ale to odpartaczyłem, ale mimo wszystko on czasem szedł jak głupi a czasem tak sobie, nie mam pojęcia czemu, nie licząc jeszcze tego że z 2 lata nie wiedziałem czemu na wolnych obrotach chodzi na 3 cylindry na gazie ale jak się doda gazu...
Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych o...<br/><br/> Opis <br/>-problem z alternatorem w Audi 80(Bosch) kontrolka ładowania żaży sie na wiekszych obrotach przygasa ale nie gasnie do końca <br/> Uszkodzone <br/>uszkodzone było uzwojenie stojana (przegrzane i przepalone...
rozebrać wirnik alternator rozebrać alternator astrze alternator bosch
szyba wewnętrzna mikrotik firewall filter zbiornik kombinowany
odkurzacz xiaomi odkurzacz xiaomi
Dlaczego forum Elektroda ma niski poziom merytoryczny? Elektroda.pl - Dlaczego użytkownicy są niezadowoleni?