Faza z mostka diodowego dla jasności.
Wymiana regulatora rozwiązała problem. Mam nadzieję, że będzie działał kolejne 20 lat.
Bo mają chińskie regulatory napięcia bosch
Witam, posiadam alternator 028903028E (BOSCH), muszę w nim wymienić regulator napięcie, niestety mam zatarty numer jego, ktoś mógłby mi powiedzieć jaki ma być w nim regulator z firmy BOSCH?
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Dfm sygnał do sterownika silnika. [img]https://as-pl.com/p/ARE0042(BOSCH)#...
może coś konkrętnego o alternatorze bo natężenie a napięci to jest różnica
Ten alternator nie ma regulatora napięcia, musi być zewnętrzny.
Jak Bosch to tak.
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy da się wymienić same szczotki w regulatorze napięcia alternatora (Bosch 1197 311 214). Regulator jest taki sam co w linku poniżej: http://www.allegro.pl/item924573772_regu...
Regulator nie posiada cechowania producenta. Jego budowa i wygląd przypomina do złudzenia regulator firmy Bosch.
Są regulatory na 14,6-14,8 V jesli to Bosch. Wrzuc zdjęcie
Proszę o podanie numerów łożysk do alternatora Bosch z Golfa II. Nie wiem jakie oznaczeniem ma alternator ponieważ ta srebrna naklejka z numerem się sprała. Znam natomiast oznaczenia jego regulatora napięcia: Bosch 1197311028 oraz kondensatora: Bosch 0290800036
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
To nie jest tranzystor, tylko dedykowany układ regulatora napięcia. Żaden tranzystor w obudowie TO220, a nawet w TO3 bez chłodzenia nie zdzierży na dłuższą metę ciągłego przepływu 3-4A padu. Bardzo chcesz zaoszczędzić parę zł, to próbuj wlepić regulator np. RNc-12, bądź sam "grzybek" z regulatora starych alternatorów Bosch.
Jest to prostownik pełnofalowy 3-fazowy więc na wyjściu jest 6 diod. Napięcie podawane na regulator prostowane jest natomiast półfalowo więc przy pomocy osobnych 3ch diod.
Mam tak w VW t3 i też nie znam przyczyny. Silnik 1,9 z Golfa3, altek na pasek wielorowkowy. Wskazówka obrotka widać, że najpierw się lekko "podnosi". Słychać jakby ślizganie paska. Pasek dobrze napięty, aku naładawany, efekt występuje przy każdym uruchomieniu silnika https://filmy.elektroda.pl/84_1749375796... Altek Bosch, wiadro podmienianych regulatorów,...
Witam. Miałem okazję testować taki regulator, tej że firmy zarówno z alternatorami elmota jak i boscha do ciągników c385 i pochodnych i powiem, że współpracuje on tylko z regulatorami 9 diodowymi.
Regulator oryginał Bosch?
Regulator napięcia do bani. Pewnie chinolek nie lubi ciepła.
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
Sprawdź kółko wiskozowe i regulator napięcia.
Zgadza się,ma najprawdopodobniej 55 amperowy alternator
Może cos z regulatorem!
Jeszcze raz cena za nowy regulator napięcia do mojego alternatora HITACHI to 1450zl a 150zl to cena za regulator napiecia Boscha stosowany w alternatorze Boscha ale o tym samym natezeniu pracy 70A
zmień regulator napięcia powinno pomóc
Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
Jeśli wszystko jest dobrze podłączone, to wygląda to na uszkodzony regulator napięcia.
Witam. Czy orientuje się ktoś gdzie można znaleźć numery katalogowe zamienników regulatora napięcia do tegoż alternatora?
napięcie mierzone na alternatorze, nowy regulator boscha wsadzony, szczotki, komutator, łożyska wszystko na nowe wymienione. na starym alternatorze też tak było tylko napięcie ładowania zamiast 14,4V było 13,8 (bez obciążenia)
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji.
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
Albo zintegrowany regulator napięcia w obudowie TO220,albo tranzystor BDX53C. No chyba że regulator Boscha z tym metalowym kapeluszem,to znów inna bajka.
Alternator Bosch czy Delco?
Alternator to Bosch
Wszystko wskazuje na regulator...
No jak taki piec jest to alternator nie wyrabia. Zasil piec bezposrednio z alternatora
Renault laguna I alternator Bosch, ale co to ma do rzeczy?
Regulator. Kup oryginał.
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Witam wszystkich, w mojej BMW e39 520 skończyły się szczotki w regulatorze napięcia. Alternator jest firmy BOSCH. Regulator posiada oznaczenie 1197311545. W sklepie motoryzacyjnym dostałem 2 zamienniki HELLI, ale żaden z nich nie pasuje. Spotkał się ktoś z zamiennikiem tego regulatora? pozdrawiam
Jeżeli alternator Boscha to obstawiam na 99,9 % regulator.
Prąd ładowania spada w zależności od zapotrzebowania akumulatora. Przyczyną opisanego przypadku, jeśli jest to usterka, może być regulator napięcia.
Witam, Mam problem z wysokim napięciem ładowania. Jestem po wymianie regulatora napięcia w alternatorze. Pomiary na akumulatorze w stanie spoczynku wynoszą 12,9 V, a podczas działającego silnika i obciążenia światłami, dmuchawą i klimatyzacją napięcie wynosi 15,9 V. Wymieniłem regulator napięcia na Bosch 1 986 AE0 124. Alternator to 028 903 028 D o...
Regulator do alternatora jest razem z szczotkami. Regulator napięcia z szczotkami do alternatora Bosch 12V 120A 0 124 425 009 YU to: F00M144142 . Ten sam regulator tylko inne numery: F00M145231, F00M145282, F00M145370.
Witam . Często zamienniki regulatora do alternatora BOSCH,nie współpracują z instalacją samochodu ,jego ECU.
https://obrazki.elektroda.pl/4977831300_... https://obrazki.elektroda.pl/2274601400_... https://obrazki.elektroda.pl/2489404300_... [img-0] Witam, Mam problem z zakupem regulatora napięcia do tego alternatora. Czy ktoś może zidentyfikował układ Bosch, do niego widoczny na dołączonych fotografiach?...
zmierz rezystancję wirnika,ma być około 2,5 oma. Jezeli jest tak,to założyłeś licha podróbkę,albo masz uwalony mostek,co typowe w delco. No chyba że tam masz boscha...
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Oczywiście.P
Wzbudzenie jak i regulator napięcia jest wbudowane w alternatorze więc ta opcja odpada, jego wyjścia to B+, B- oraz D gdzie B+ i B- są bezpośrednio pod akumulator a D wiadomo Dodano po 4 Albo opcja: koło wolnobieżne alternatora się ślizga, przy napędzie bezpośrednim jest ok, paskiem już nie Pasek napięty jak baranie .... no a autobus jest 95r. Chyba...
Słuchaj-napisz jaki to alternator (producent).Czasami niewarto kombinować. Co za herezje,że regulator też musi być z alt.70?Dziwne teorie. Z tego co tam piszesz wyglada że alternator Boscha,to "fi " oznacza do jakich pierścieni jest on przystosowany,w starych alternatorach Boscha były stosowane pierścienie o srednicy 28 i 32 mm
regulator napięcia to podstawowy element takiego układu, bez niego możesz wszystko zniszczyć. Regulator ustawia prąd wzbudzenia alternatora a przez to napięcie pod danym obciążeniem. Większość współczesnych alternatorów( np BOSCHA) ma wbudowane regulatory, zintergowane z prostownikiem lub nie. Weż dowolny schemat elektryki samochodowej opla czy VW i...
Witam, mam problem z ładowaniem w Chrysler Voyager 94' 2,5 mianowicie, znikło... W/g mnie alternator nie wzbudza się. Alternator obejrzałem i pomierzyłem, stojan ok, wirnik ok, diody ok, szczotki wymieniłem. Podobno mógł paść sterownik. Ok, mam regulator napięcia do tego alternatora, tylko jak go podpiąć? Dołożyłem mu 3 diody prostownicze jako wzbudzające,...
Szczotki na stałe z regulatorem, nie da rady. Dochodzi stały +12v, wzbudzenie i wyjście ładowania idzie to przez regulator, to nie Bosch.
Wiesz co zrób, kup jakiś używany alternator Boscha ze zintegrowanym regulatorem napięcia, (zapobiegawczo możesz wymienić łożyska i szczotki) Taki alternator podłącza się trzeba kablami - masowy, plus do akumulatora (prądowy) i plus po kluczyku przez stacyjkę i kontrolkę ładowania do regulatora. W ten sposób pozbędziesz się obecnych i przyszłych problemów...
Witam ponownie,potrzebuje podpowiedzi-jak wyjąć regulator napięcia z alternatora hitachi,regulator jest zamocowany dwoma-i tu nie wiem-to są chyba malutkie nity?czy to się zrywa,przewierca wiertlem żeby to wyjąć?W boschu takich problemów nie było...
Po pierwsze padnięta bateria w mierniku dlatego pokazywał głupoty. Z alternatorem masz dwie opcje jeśli to Bosch to faktycznie regulator napięcia jeśli co bardziej prawdopodobne Valeo to masz uszkodzony wirnik alternatora numer ar3002. Tak czy owak bez demontażu się nie da a usterka alternatora to bardziej zbieg okoliczności.
potrafisz narysować lub opisać jak jest podłączony regulator do alternatora?
Wirnik alternatora może mieć zwarcie między zwojowe co powoduje przeciążenie i uszkodzenie kolejnych regulatorów napięcia.
Popatrz sobie na charakterystykę U=f(t) regulatora napięcia alternatora to znajdziesz odpowiedź.
pojadę na diagnostykę komputera nic ci nie da uszkodzony regulator bo ponoć jest on sterowany przez komputer. ??? Ale skoro na próbę podpiął inny regulator i alternator na stanowisku prób zachowywał się normalnie do 14.4V. to wymień regulator
Z tego co widziałem przy wymianie regulatora bez wyjmowania alternatora z auta to wydawała się w miarę ok.
Wszystko zależy, jaki jest to alternator. Popularnego i łatwo dostępnego, oczywiście nie warto, jeśli to poważna usterka, np. przewijanie. Jeśli to alternator nietypowy lub horrendalnie drogi, to regeneracja/naprawa jest rozsądna. Nowe, tanie alternatory, czy też ich zamienniki, to często chińska, czy inna indyjska produkcja, o jakości której trudno...
Jeżeli masz regulator, jak na zdjęciu powyżej, to odstaw go na półkę. To regulator napięcia alternatora, a nie prądnicy. Nie nadaje się.
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
To dodatkowa izolacja, powinnien być niebieski lub niebiesko-czarny, czasem co mądrzejśi wymieniają drogi w naprawie alternator Boscha na tańszy Denso. Zapewne urwany jest niebiesko-czarny, czyli sygnał DFM do sterownika silnika.
Jak to alternator Bosch to odkręć regulator napięcia (2 śrubki) i zobacz stan szczotek (zespolony szczotkotrzymacz z reglerem) jak niziutkie to wymień (pasyją od poloneza :) ) a jak są dobre to może padł regler.
Mierzyłeś napięcie na alternatorze czy na akumulatorze?
Zamiast tego szczotkotrzymacza włóż regulator Boscha, taki jak do Golfa II.
Nigdzie nie napisałeś jaki to alternator /Delco, Bosch, Valeo/ a jest to bardzo istotne i nie wiem dlaczego wszyscy się uczepili regulatora napięcia bo masa to owszem ma sens bo to jeden z problemów tych samochodów.P
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Sprawdź regulator napięcia w alternatorze. Tam powinien być BOSCH, łatwy montaż i demontaż. sprawdź napięcie ładowanie (zakres 13,8 do 14,4).
Witam mam wielki problem . Posiadam fieste MK1 1979 rok prod. Pewnego dnia jadąc sobie droga zobaczyłem ze mam 16v ładowania . Wymieniłem regulator na napięcia i nic dalej wysokie . To jest alternator BOSCHA z wbudowanym regulatorem . Powiedzcie co to moze być . Co sprawdzić ? Moze jakieś sugestie pozdro
Czy dużo jest kombinacji przy zamianie prądnicy na standardowy, samochodowy alternator BOSCH-a z wbudowanym regulatorem napięcia w ciągniku rolniczym Ursus C-330? Które przewody z prądnicy i gdzie należy podłączyć do altermatora? Wiem tylko, że B+ alternatora to 12V (od akumulatora), a obudowa to (-) "masa". Gdzie należy podłączyć przewód od kontrolki...
Witajcie. Przyłącze się do tematu. Mam to samo w a3. ten sam błąd wyskakuje. Klimatronik pokazuje na kanela 20 napięcie alternatora 12,4 V, miernik to samo napięcie . Czy to wina alternatora czy może paska klinowego?
Nie polecam takiego rozłącznika który ktoś mógłby zapomnieć dokręcić, zwłaszcza ze starymi alternatorami Bosch. Spali połowę elektroniki a dopiero na koniec regulator napięcia i przestanie ładować.
Regulator napięcia Boscha na 5 pinów?
a regulator i szczotki nowe???
Sprawdź jakość połączenia między alternatorem i dodatnią klemą akumulatora. Podstaw jeszcze jeden regulator napięcia, jeśli reg. nie jest Bosch tylko jakaś podróba to też może być podobnie. A 14,4 V to jest górna granica nieraz trudna do osiągnięcia, jak będzie 14V to też będzie dobrze.
A czy ktoś wie czemu w lotnictwie wykorzystuje się nietypowe napięcie 28V zamiast 24V? Dlaczego nietypowe ? Alternatory (a dokładniej regulatory napięcia np. Bosch) są właśnie na 14V oraz 28V. Czyli to ich napięcie znamionowe pracy. https://obrazki.elektroda.pl/4334691900_... Źródło: http://www.unisale.gr/image/cache/data/u...
Czy to jest alternator Bosch? Jakie oznaczenie alternatora (może zdjęcie alternatora od strony oznaczeń).
Hej. Pytanko. Montuję alternator boscha od golfa 3 do ursusa c 360 . Mam nową instalacje z wiązką pod regulator napięcia. Co zrobić po zamontowaniu alternatora ze starym regulatorem ? Po prostu go odpiąć i zaślepić przewody ?
Po pierwsze masa alternatora na brązowym kablu musi być Ale tak było w silniku C16NZ, zaś w roczniku 1995 nie był juz taki stosowany. Modzi też śpią chyba, bo temat nadaje się w kosz, nie podany typ silnika (samo 1,6 nie wystarczy), i nie podany typ alternatora, czy Delco Remy czy Bosch.
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Alternator jest firmy Bosch. Nie wiem który jest regulator napięcia. Czy to szczotko-trzymacz czy to drugie coś obok
Witam Mam problem z ładowaniem w powyższym aucie. Po odpaleniu 14,2 V, po chwili spada aż spadnie tak do 11,6 - 11,8. Diody w alternatorze są ok. Połączenia też. Czy winę ponosi regulator napięcia? Dodam, że po odłączeniu wtyczki sterującej od regulatora napięcie się ustawia na około 13.8V. Regulator to Bosch BR14-M2. Szczotki jeszcze są więc to nie...
jak by była padnięta dioda to by sie żarzyła kontrolka od ładowania może to być regulator pozdrawiam
Jak wymienić regulator napięcia w alternatorze hitachi?
Nissan Atleon 24V wersja 4.5 turbo diesel Cummins ABS pali bezpieczniki 15A oraz 7,5 A w skrzynce. Może ktoś mial podobny problem . Auto pali bezpieczniki od ABS jak sie okazało winny był sterownik ABS-E WABCO 4S/3M 446 004 333 0 .Pracownik firmy źle podpiał akumulator (bieguny +i - zamienil) prócz tego uszkodził regulator napięcia alternatora OEM 0...
Witam.Tu masz schemat zasilania alternatora Bosch.Powinno to kol.pomóc
Witam, jak dobrze pamiętam Vento jest wyposażony w alternator Bosch'a a więc w większości tych alt. szczotki i regulator napięcia jest w całości. Znajduje się z tyłu alternatora i jest przykręcony na dwie śruby 5. Koszt części niewielki a powinno pomóc. Pozdrawiam
Za nowy regulator Bosch-a kupisz dwa alternatory na szrocie. W regulatorze fazowym metodami domowymi nic samemu nie podziałasz żeby wykryć wine alternatora.
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu w mojej Astrze zauważyłem zapalającą się kontrolkę ładowania. Kontrolka pali się tylko wtedy, gdy włączę nawiew na 3 pozycję i podgrzewanie tylnej szyby. Poza tym wszystko działa sprawnie. Rok temu były wymienione szczotki w alternatorze firmy Bosch i regulator napięcia. Niech ktoś mi powie czym to może być spowodowane?...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
Witam, Chciałbym wiedzieć czy Jest możliwość w alternatorze "BOSCH 70A 14V 058 903 016" zmiany Regulatora napięcia 14V "BOSCH 1 197 311 235" na 24V do ładowaniu dwóch 12V akumulatorów szeregowo podłączonych. Mile widziane podanie ewentualnego numeru zamiennika Regulatora 24V.
Pacjent: Mercedes Sprinter 208d 2.3 1995r. Sprawdziłem miernikiem to na wolnym biegu napięcie wynosi 12,1V a jak przygazuję to rośnie do 14,3V. Jak jest podczas jazdy nie wiem.. Mam alternator Boscha i dziś wymieniłem regulator napięcia, ale nic się nie zmieniło. Na desce rozdzielczej nie pali się w ogóle ikonka akumulatora nawet podczas rozgrzewania...
najprościej to naprawić alternator żeby ładował dobrze
regulator napięcia w zależności od typu alternatora BOSCH czy inny kosztuje 40 - 150 zł układ prostowniczy to gorsza sprawa ale nie stawiałbym na diody prostownicze lecz tylko na diody od "kontrolki ładowania" współpracujące z wzbudzeniem alternatora.
W tych alternatorach uszkadza się regulator, najczęściej. Napięcia ok. Da się go sprawdzić w warunkach domowych.
alternator bosch regulator regulator bosch alternator regulator alternator bosch
regulacja obrotów szlifierki schemat otwiera folder dokumenty hikvision protokół
Licznik synchroniczny modulo 7 wstecz na D w Digital Works KST serwo cyfrowe – buczenie i nagrzewanie, przyczyny i diagnostyka