Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Mogły piszczeć łożyska, jeżeli pasek był zbyt mocno napięty. Pozdrawiam!
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
może coś konkrętnego o alternatorze bo natężenie a napięci to jest różnica
Ten alternator nie ma regulatora napięcia, musi być zewnętrzny.
Faza z mostka diodowego dla jasności.
Oba pasuja. Nie ma znaczenia moc alternatora
zmień regulator napięcia powinno pomóc
Bo mają chińskie regulatory napięcia bosch
Gdzie masz te napięcia????????? Na D+??
Witam. Mam problemik ze starym Bosch'em. Na wyjściu alternatora 13,2 V, na wejściu wzbudzenia około 15 V, żaróweczka żarzy. Po załączeniu kolejnych odbiorników napięcie na akumulatorze spada Po zwarciu wzbudzenia i wyjścia wszystko OK (napięcie na akumulatorze ponad 14 v). Wszystkie diody sprawdzone (miernikiem i żarówką) i są OK. Wirnik ma oporność...
Nie może napięcie tak skakać zmień to koło jeśli TDI to afp0010 kup koło INA ok 80PLN. Alternator BOSCH czy Valeo?
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Pasek jest dobrze napięty i się nie ślizga.
Dfm sygnał do sterownika silnika. [img]https://as-pl.com/p/ARE0042(BOSCH)#...
Szanowny Panie, to nawet dziecko wie, ja zadaje pytanie, co może być przyczyną tego stanu rzeczy, czyli po chłopsku co może spowodować takie objawy. Jeżeli Pan nie jest w obeznany w temacie, proszę wstrzymać się z takimi odpowiedziami które nic nie wnoszą do zadanego tematu.
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
Witam Po wymianie regulatora(alternator Bosch) napięcie ładowania na wolnych obrotach 14,8V, pod obciążeniem 14,4V. Po zwiększeniu obrotów (do średnich w czasie jazdy)napięcie wrasta do 17 - 18V. Co może być przyczyną? Pozdrawiam
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
Przeprawszam, że wogóle ośmielam się zabierać głos. Ale przerabiałem coś podobnego i... Wyszło, że owe za takie spadki odpowiadało uszkodzone koło pasowe. Poprostu pod większym obciążeniem od alternatora pasek stawał , ale nie sam tylko ze wszystkim. Koło pasowe było rozwulanizowane, czyli poprostu zwiniła guma. Jakbym się mylił, to proszę mnie nie...
Na początku zmień baterię w mierniku napięcia.
potrafisz narysować lub opisać jak jest podłączony regulator do alternatora?
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
jak zmienisz alternator to daj znac:) hehe
Widzę, że to tajemnica jak tego dokonać... Powiem tak. Uzyskałem z altka oczekiwane napięcie przy około 1500 obr. Nie musiałem nic przezwajać, wystarczyło przelutować łączenia uzwojeń. Jak to będzie sprawować się pod obciążeniem na dłuższą metę, nie wiem. Na chwilę obecną przetestowałem na stole przez około 10min i obciążeniu 5A i wszystko zimne. Jak...
Kolego ciągnik ten powinien posiadać amperomierz i zasilanie właśnie idzie przez niego do alternatora.Sprawdź zasilania przy amperomierzu i alternatorze,naciąg paska.Jak zachowuje się amperomierz?
Proszę o podanie numerów łożysk do alternatora Bosch z Golfa II. Nie wiem jakie oznaczeniem ma alternator ponieważ ta srebrna naklejka z numerem się sprała. Znam natomiast oznaczenia jego regulatora napięcia: Bosch 1197311028 oraz kondensatora: Bosch 0290800036
Mam tak w VW t3 i też nie znam przyczyny. Silnik 1,9 z Golfa3, altek na pasek wielorowkowy. Wskazówka obrotka widać, że najpierw się lekko "podnosi". Słychać jakby ślizganie paska. Pasek dobrze napięty, aku naładawany, efekt występuje przy każdym uruchomieniu silnika https://filmy.elektroda.pl/84_1749375796... Altek Bosch, wiadro podmienianych regulatorów,...
Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
To może oznaczać że trzeba zmienić miernik . Niestety polo czy golf czy też pasek właśnie tak mają, na altkach boscha tak samo sprawdzalem też na altkach iskry. Na cyfrowym 13.2 a na wkaz ruskim 13.7 no może w porywach 13.8. Ale zero problemów z rozruchem nawet w czasie największych mrozów i przestałem walczyć.
Zgadza się,ma najprawdopodobniej 55 amperowy alternator
No jak taki piec jest to alternator nie wyrabia. Zasil piec bezposrednio z alternatora
Sprawdź kółko wiskozowe i regulator napięcia.
15,2 normalne, konsultant pewnie też... Cóż ASO Renault - strefa cudów A płyty w aku jeszcze nie wygotowane??
Próbowałem coś znaleść w szukajce ale nie ma czegoś podobnego. Alternator Boscha> Objawy: -napięcie ładowania bez świateł 13.7, ze światłami 13.1, widać na mierniku jak i światłach "falowanie" napięcia +/- 0.3V -kontrolka żarzy się na wolnych obrotach, świeci jaśniej po dodaniu gazu Sprawdziłem mostek (to mi podpowiadali znajomi)- jest dobry na 100%...
Jak Bosch to tak.
Popatrz sobie na charakterystykę U=f(t) regulatora napięcia alternatora to znajdziesz odpowiedź.
Alternator Bosch czy Delco?
Co tam za alternator masz, Bosch czy Denso?
albo od skody , w skodach felicia tez były montowane alternatory boscha
Masz alternator bosch czy mitsubishi?
Pasek klinowy ma pewnien luz, ale wydaje mi się, że jest w porządku. Na pewno nie piszczy jak to robia słabo naciągniete paski.
Odkopie temat bo mam identyczny problem (rok i alternator zdaje się też). Kontrolka gaśnie, a napięcie ani drgnie. Czy problem udało się rozwiązać? Dysponuje może ktoś schematem?.
od sprawdzenia paska
To nie jest tranzystor, tylko dedykowany układ regulatora napięcia. Żaden tranzystor w obudowie TO220, a nawet w TO3 bez chłodzenia nie zdzierży na dłuższą metę ciągłego przepływu 3-4A padu. Bardzo chcesz zaoszczędzić parę zł, to próbuj wlepić regulator np. RNc-12, bądź sam "grzybek" z regulatora starych alternatorów Bosch.
Jeśli wszystko jest dobrze podłączone, to wygląda to na uszkodzony regulator napięcia.
Wirnik jest zapewne "kłowy" doklejenie magnesów w takim rozkładzie pola jest niemożliwe, poza tym nie spowodowałoby to wzrostu napięcia. Już prościej byłoby podnieść napięcie transformatorem.
Oczywiście.P
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
napięcie mierzone na alternatorze, nowy regulator boscha wsadzony, szczotki, komutator, łożyska wszystko na nowe wymienione. na starym alternatorze też tak było tylko napięcie ładowania zamiast 14,4V było 13,8 (bez obciążenia)
Witam Jakie powinno być napięcie na wyjściu W alternatora (bosch), bo jestem w trakcie naprawy obrotomierza i coś mi nie gra gdyż na wyjściu W mam 0,45 V - czy tyle powinno być ?
Kolego nie można sobie darowac 0,3V bo to różnica 20%. Pozatym pomierz napięcie na cienkim i grubym przewodzie na alternatorze. Zmierz też napięcie pomiędzy obudową alternatora a minusem na akumulatorze. Pełne napięcie ładowania to różnica 1,8 V !!!!
Rezystancja uzwojenia ~3omy. Pierscieni nie zmienialem bo myslalem ze po przetoczeniu bedzie dobrze, a niezbyt ciekawie zapowiadalo sie ich zdjecie dlatego przetoczylem. Niestety wyglada na to, ze rozbiorka jest nieunikniona. Pierscienie sa zalane czyms w rodzaju zywicy razem z przewodami tak wiec trudno bedzie je zdjac bez pozniejszego sztukaowania...
Wszystko w normie, jedyny problem to spadek napięcia na drodze alternator-akumulator
Witam. Miałem okazję testować taki regulator, tej że firmy zarówno z alternatorami elmota jak i boscha do ciągników c385 i pochodnych i powiem, że współpracuje on tylko z regulatorami 9 diodowymi.
Jeżeli alternator Boscha to obstawiam na 99,9 % regulator.
Alternator to Bosch
Sprawdź regulator napięcia w alternatorze. Tam powinien być BOSCH, łatwy montaż i demontaż. sprawdź napięcie ładowanie (zakres 13,8 do 14,4).
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Jest to prostownik pełnofalowy 3-fazowy więc na wyjściu jest 6 diod. Napięcie podawane na regulator prostowane jest natomiast półfalowo więc przy pomocy osobnych 3ch diod.
Renault laguna I alternator Bosch, ale co to ma do rzeczy?
Mam takie pytanie włączyłem w moim a4 wszystkie możliwe obciążenia i zmierzyłem napięcie na akumulatorze wyniosło 12,7V z czasem wzrosło do 13,2 zmierzyłem również napięcie względem klemy ujemnej akumulatora a zaciskiem + alternatora wyniosło równo 14V Mam wątpliwości stąd moje pytanie skąd ten spadek napięcia na połączeniu alternator - akumulator Akumulator...
w A4 B8 jest zdaje się wada w kabeloczku altenator -> rozrusznik -> punkt na ścianie grodziowej. mierz po kolei napięcia na nich.
Jeżeli dobrze pamiętam to ładowanie powinno wynosić 14,5-13,9 Pokaż mi golfa II który tyle ma (no chyba, że na alternatorze Motorola).
Jak to alternator Bosch to odkręć regulator napięcia (2 śrubki) i zobacz stan szczotek (zespolony szczotkotrzymacz z reglerem) jak niziutkie to wymień (pasyją od poloneza :) ) a jak są dobre to może padł regler.
Wiesz co zrób, kup jakiś używany alternator Boscha ze zintegrowanym regulatorem napięcia, (zapobiegawczo możesz wymienić łożyska i szczotki) Taki alternator podłącza się trzeba kablami - masowy, plus do akumulatora (prądowy) i plus po kluczyku przez stacyjkę i kontrolkę ładowania do regulatora. W ten sposób pozbędziesz się obecnych i przyszłych problemów...
Wzbudzenie jak i regulator napięcia jest wbudowane w alternatorze więc ta opcja odpada, jego wyjścia to B+, B- oraz D gdzie B+ i B- są bezpośrednio pod akumulator a D wiadomo Dodano po 4 Albo opcja: koło wolnobieżne alternatora się ślizga, przy napędzie bezpośrednim jest ok, paskiem już nie Pasek napięty jak baranie .... no a autobus jest 95r. Chyba...
Alternator Bosch. Jak nam sprawdzić tak wysoki prąd?
Sprawdź zasilanie na grubym przewodzie,od rozrusznika do alternatora ,masa alternatora ,naciąg paska.
Zrób swoją masę. 25mm2 będzie aż za dosyć.
Są regulatory na 14,6-14,8 V jesli to Bosch. Wrzuc zdjęcie
Zamiast pisać komunały wzięte żywcem w jakiegoś czasopisma typu Auto-Świat zapytal byś się wpierw jaki alternator-Bosch czy Delco-Remy?
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Witam, mam problem z ładowaniem w Chrysler Voyager 94' 2,5 mianowicie, znikło... W/g mnie alternator nie wzbudza się. Alternator obejrzałem i pomierzyłem, stojan ok, wirnik ok, diody ok, szczotki wymieniłem. Podobno mógł paść sterownik. Ok, mam regulator napięcia do tego alternatora, tylko jak go podpiąć? Dołożyłem mu 3 diody prostownicze jako wzbudzające,...
Auto jak w temacie silnik chyba 1,2 z resztą nie ważne alternator bosch DZiwne piki napięcia występują. Przy dużym obciążeniu ładowania brak (12,5 na wolnych do 13V przy 3000 obr/min) Wartość napięcia czasami na woltomierzu skoczy nawet do 15,9 Na oscyloskopie piki w górę i w dół w różnych odstępach. Co najczęściej leci w tych alternatorach?
emperatura oleju -39 stopni, i mimo, że bryka stoi na placu to wskazanie "pojazd jest w ruchu" jest na tak. Jeżeli diagnozujesz to czymkolwiek innym niż tester serwisowy, nie wierz parametrom. Miałem kilka z uszkodzonym BSI (nie napisałeś rocznika, ale w peugeocie to właśnie on odpowiadał za wzbudzenie) na ładowanie, działo się to po tym, jak ugotował...
Grzałki oznaczone R93 na schemacie. W sumie trochę od końca do tej roboty podchodzisz. Jaki masz alternator-Bosch czy Valeo?
A jak to się ma z regulator Bosch 14v a Hella 14,5v po co producenci dają taką rozpietość? Dodam że Hella to zamienik boscha.
Popraw masy na połączeniach alternatora.
chyba też zalerzy od egzempl. bo jakiś czas temu kolega misian robił testy i napisał : Witam! Po dłuższym czasie zebrałem sie na pomiary Monakora HPB1502. Pomiary w końcu tak jak mają cyć, czyli profesjonalny oscyloskop i sztuczne obciażenie... Sztuczne obciążenie zrobiłem sobie o rezystacji ~4Ohm, a dokładniej 3,94Ω o mocy ~700W... drut stalowy...
Regulator nie posiada cechowania producenta. Jego budowa i wygląd przypomina do złudzenia regulator firmy Bosch.
Witam. Czy orientuje się ktoś gdzie można znaleźć numery katalogowe zamienników regulatora napięcia do tegoż alternatora?
Wirnik alternatora może mieć zwarcie między zwojowe co powoduje przeciążenie i uszkodzenie kolejnych regulatorów napięcia.
https://obrazki.elektroda.pl/4977831300_... https://obrazki.elektroda.pl/2274601400_... https://obrazki.elektroda.pl/2489404300_... [img-0] Witam, Mam problem z zakupem regulatora napięcia do tego alternatora. Czy ktoś może zidentyfikował układ Bosch, do niego widoczny na dołączonych fotografiach?...
smiało mozesz jezeli pasuje najwarzniejsze jest napiecie a to sie zgadza Wskaż dowolny alternator od samochodu osobowego, w którym nie "zgadza się napięcie"!
Chłopie, jaki alternator? Bo jak Bosch to w nich napięcie przysiada jak koła są skręcone do oporu lub wykonujesz gwałtowne ruchy kierownicą.
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji.
Najważniejsze jest to żeby kupić akumulator "świeży" a nie leżakowany niewiadome ile i w jakich warunkach w sklepie, zazwyczaj akumulatory w promocji do takich należą. No i przed montażem nowego akumulatora proponowałbym przyjrzeć się instalacji (wyczyścić wszystkie masy oraz zmierzyć jakie napięcie daje alternator w połączeniu z nowym akumulatorem).
Kontrolka świeci czy nie,bo jeśli nie, a mierzysz napięcie to poczekaj chwile po zapaleniu bo może świece dogrzewają( na wolnych obrotach jest wtedy niskie napięcie ładowania).
Czy dużo jest kombinacji przy zamianie prądnicy na standardowy, samochodowy alternator BOSCH-a z wbudowanym regulatorem napięcia w ciągniku rolniczym Ursus C-330? Które przewody z prądnicy i gdzie należy podłączyć do altermatora? Wiem tylko, że B+ alternatora to 12V (od akumulatora), a obudowa to (-) "masa". Gdzie należy podłączyć przewód od kontrolki...
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu w mojej Astrze zauważyłem zapalającą się kontrolkę ładowania. Kontrolka pali się tylko wtedy, gdy włączę nawiew na 3 pozycję i podgrzewanie tylnej szyby. Poza tym wszystko działa sprawnie. Rok temu były wymienione szczotki w alternatorze firmy Bosch i regulator napięcia. Niech ktoś mi powie czym to może być spowodowane?...
Po pierwsze padnięta bateria w mierniku dlatego pokazywał głupoty. Z alternatorem masz dwie opcje jeśli to Bosch to faktycznie regulator napięcia jeśli co bardziej prawdopodobne Valeo to masz uszkodzony wirnik alternatora numer ar3002. Tak czy owak bez demontażu się nie da a usterka alternatora to bardziej zbieg okoliczności.
Podstaw regulator napięcia nic innego nie mogło paść.
Witam, Mam problem z wysokim napięciem ładowania. Jestem po wymianie regulatora napięcia w alternatorze. Pomiary na akumulatorze w stanie spoczynku wynoszą 12,9 V, a podczas działającego silnika i obciążenia światłami, dmuchawą i klimatyzacją napięcie wynosi 15,9 V. Wymieniłem regulator napięcia na Bosch 1 986 AE0 124. Alternator to 028 903 028 D o...
Jeszcze raz cena za nowy regulator napięcia do mojego alternatora HITACHI to 1450zl a 150zl to cena za regulator napiecia Boscha stosowany w alternatorze Boscha ale o tym samym natezeniu pracy 70A
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Deska go nie wzbudzi bo zmieniłem alternator Valeo na Bosch 120A z chłodzeniem a ten potrzebuje inne napięcie do rozruchu. Dziękuje za pomoc.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
bosch regulator napiąć alternator alternator bosch bosch alternator
tonera lexmark gembird klawiatura encoder brother
sharp 50bl2 ładowarka akumulatorów
Seat Leon 2 1.6 TDI 2012 - Spalenie Bezpiecznika F12 i Zła Praca Silnika Zetor: Kod błędu 522221 - Diagnostyka i Rozwiązania