Wartość jednego jak i drugiego jednakowa - 13 KΩ . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Jak policzysz to wychodzi F21 bo 16+4+ 1 =21, czyli motorek i trzeba zresetować o czym napisałem wcześniej. Czyli wybierak na 6:00 coś tam przyciskasz chyba od wirowania i trzymasz, a następnie nie puszczając wciśniętych (..ego) obracasz wybierak na 7:00 i powinno jej przejść. Na wszelki wypadek poszukaj na forum... :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
A gdzie pan widzi tacho w zmywarce?
Ta pralka, to klon Whirlpoola AWG681. Zwarty triak silnika, to najczęstsza przyczyna takiego zachowania. Silniki i tacho są tam pancerne.
Witam. Szczotka (4) w szereg ze stojanem (2) a zasilanie na drugi koniec stojana (3) i drugą szczotkę (5), prądniczkę tacho (6,7) zostaw wolną.
Jeden i drugi mają 13K... :D
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Do sprawdzenia tacho i połączenie silnika z modułem.
Triak silnika sprawdziłeś? Elementy obwodu tacho?
Sprawdź, czy jest sprawna prądniczka tacho.
Warto sprawdzić prądniczkę tacho.
Nie tyle co się popsuł, co musieli zlikwidować tacho.
czy w tym układzie mogę wykorzystać te dwa przewody od tacho Nie. Chyba że zbudujesz regulator na dedykowanym układzie np. TDA1085C.
Wyciągnij ceweczkę z tacho, podjedz do jakiegoś szpeca od pralek i za dobre piwko Ci gość coś znajdzie, najważniejsze wymiary cała reszta nie ma znaczenia. Kanał procesora jest zabezpieczony diodą, prawdopodobnie wszystkie rezystory do wymiany w gałęzi od tacho. Ścieżki oderwij i zastąp je cienkimi przewodami. Powodzenia
Uszkodzony silnik i obwód tacho na płycie.
Ja mam prze różne prądniczki. http://obrazki.elektroda.pl/8382781800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6745782400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1074504000_1... http://obrazki.elektroda.pl/3991616800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8859102000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9072929700_1...
Sprawdź cewkę tacho.
W podanej pralce wypaliła się wtyczka przy silniku. Zwarcie uszkodziło wejścia w module elektroniki z prądniczki TACHO. Potrzebuję znać wartości rezystorów w module elektroniki R71 i R72. Czy ktoś spotkał się z tym modelem i ma takie informacje?
Z tyłu silnika jest tzw. tacho , pierścień wyglądający jak magnes i możliwe iż jest pęknięty.
Silnik Siemens 3047420AB4. Z hallotronem (to ten "czujnik") w tacho jak wnioskuję z lektury niektórych postów kol. Skryn w podobnych tematach. Pełnym typem pralki nie dysponuję obecnie. Napięcie na wirowaniu rośnie skokowo na kostce silnika.
Można samemu jakoś sprawdzić ten element, w sensie czy działa poprawnie. To konstrukcja mastercooka, a więc powtarzająca się usterka, czyli zwarcie w złączu silnika( z powodu zalania), a co za tym idzie, uszkodzenie uzwojenia tacho.
W A4 B6 jest licznik Bosch. RB4. Vag Tacho nie ruszy go, zapomnij.
Witam. Watro skontrolować cewkę tacho.
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
Szczotka w szereg ze stojanem a zasilanie na drugi koniec stojana i drugą szczotkę, prądniczkę tacho zostaw wolną ;)
To, że procesor jest w krainie wiecznych prądów jest oczywiste, natomiast nie trafiłem na takie lub podobne uszkodzenie w/w modułu. Co bym obstawiał? Zwarcie tacho lub kostki silnika -> bum.
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
Czołem! Sprawdz programem testowym.(zamieściłem na schematach) Czy był wymieniany moduł ?>Pralka "wariuje"jak jest chłodno w łazience. Jak wyjąć moduł - to daj znać pozdrawiam TFX
Sprawdź pradniczkę tacho na silniku.
według opisu jest uszkodzony triak silnika lub układ tacho generatora powodzenia
Cewka kupiona z Pralki Bosch i pasuje . Pozdrawiam
Nie kombinuj tylko wymień triak od silnika, jest na radiatorze.
Zrobię to, choć wydaje się, że że hydrostat działa (delikatnie dmuchnięty - słychać jak załączają się styki) - obawiam się jednak, że padł moduł sterujący silnikiem, czy może ma ktoś schemat takiego modułu, przydałby się. Moje podejrzenia kierują się równiez w stronę regulatora obrotów (tacho).
Do sprawdzenia silnik (tacho, kostka podłączeniowa) i moduł.
Jeżeli masz silnik BOSCH, to tacho u nich to typowe szczęśliwcom padają na gwarancji, poza tym obejrzyj czy niema nadpaleń na niektórych klatkach komutatora (to że szczotki są jeszcze długie o niczym nie świadczy) i przerw na kostkach szczególnie jeśli są to krótkie kopniaki. Czasem wieszają się szczotki, czasem nie łączą styki silnik zwalnia moduł...
Witam.Do sprawdzenia elementy na module, gdzie podłączone jest tacho, tam jest przyczyna.
Jaka amatorszczyzna!!! Zapomniałem tylko dodać że pali "TYLKO z podłączonym programatorem" (wszystko inne odłączone cewka tacho również). jak odłącze programator to nie pali. pozdr. Zapomniałem dodać, że cewka ma jak dobrze pamiętam około 100ohmów. Tylko amator po takim uszkodzeniu nie poszuka przyczyny , o to chodziło kol.zayzayer a F to zasilanie...
sprawdź tacho silnika i szczotki
Próbuje wejść na wirowanie ale tylko przez moment tzn. przez sekundę. Może wiesz kolego coś na ten temat ?? Próbuje wirować na ustawieniu programu prania czy wirowania? Może być uszkodzony obwód tacho.
Przeczytaj uważnie post i bedziesz wiedział
Witaj, w typowych wirnikach[wiertarki, pilarki, itd], jest to odrzutnik pyłu zabezpieczający łożysko. W tym przypadku może w tym pierścieniu być wtopiony magnes i działa to jako czujnik tacho. Dlatego elektronika głupieje. Zobacz kabel widoczny na pierwszym zdjęciu, z prawej strony wirnika. Jeśli jego koniec jest zamontowany obok tego pierścienia, to...
Wygląda na silnik, tacho lub moduł. Ale trzeba by wszystko przy silniku sprawdzić.
Szczególną uwagę zwróć na prądniczkę tacho i jej połączenia.
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Wymiana cewki tacho i wszystko jest dobrze.Temat zamykam
Czołem .Widze że Kolega nie robił jeszcze takich pralek ? Sprawdz prądnice tacho (zwarcie) pozdrzwiam TFX
Silniki są z magnesami trwałymi więc nie grozi im rozbieganie. Udało się usunąć problem który okazał się dość banalny - wypalone delikatnie było gniazdo bezpiecznika jednej z faz w tym kanale. Bezpiecznik na miernik miał kilka Ω ale pod prądem przestawał przewodzić.
Przy tym silniku proponowałbym poszukać sterownika który wykorzysta wyjście tacho. Tylko czy będzie taki gotowy?
Do tych rezystorków podłączone jest tacho. R14 4,7k R15 0,1k
Bosch Motometer 24C02. Z tego co pamiętam VAG TACHo też ten licznik ruszało.
sprawdz dokładnie tacho czy magnes się nie odkleił lub coś innego
chwilowy uslizg paska napędowego Zaznacz markerem punkt na pasku i na kole pasowym, puść cykl i dowiesz się czy ma uślizg. Do wglądu też tacho silnika i triak na module. O ile pralka nie jest przeładowana.
Panowie,dziękuję wszystkim za pomoc.Przewinąłem cewkę tacho i pralka śmiga jak szalona:).Temat do zamknięcia.
(at)kenworth18 Tutaj oryginalną wtyczkę można chyba odratować. To nie whirlpool czy bosch że trzeba rzeźbić. Po za tym, wystarczy ze taki konektor się wypnie i napięcie fazowe pójdzie na sekcję tacho lub do obudowy. Triak silnika i pewnie moduł zasili elektrośmieci
Objawy jakie opisłes nie przesadzaja o uszkodzojej elektronice nalezało by wykluczyc uszkodzony wirnik wirnik w boschach serii CI-CIE ma magnes na wirniku - tacho zastosowanie innego modułu raczej nie uda sie a bez modułu nie porobi długo wirnik
W stojanie jest wpięte zabezpieczenie termiczne silnika i być może rozkalibrowało się , stąd niemal że natychmiatowe zatrzymanie silnika. Pozostaje je "zmostkować" po odszukaniu przewodow termika , ktory to jest uszkodzony, powiedzmy "rozkalibrowany" ! Jak masz bzdety pisać na forum to ugryź się w język. Rozkalibrowac to może się waga, dotyk w telefonie,...
Na kostke od silnika czy nie jest wypalona, stan szczotek. Jeżeli kostka wypalona, usunąć wypalone elementy zastępując nowymi, wykonać pomiar tacho oraz oględziny modułu programatora, usunąć wyciek.
Silniki się naprawia i dla amatora jest to najprostrze rozwiązanie. Silniki można zamieniać, ale musi się zgadzać rozstaw łap, długość osi i jej koło zębate, musi być taki sam układ tacho i ilość uzwojeń stojana. Po cyferkach z silnika wątpię, by ktoś określił czy podejdzie, czy nie.
Skoro sterownik otrzymuje informację ze pompa obiegowa nie daje rady - to blokuje grzanie. Sprawdź tacho silnika, magnes, o ile jest w tym modelu.
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
Dwa skrajne to tacho, dwa kolejne to wirnik, a trzy ostatnie to stojan. Ale nie podłączyłbym go bezpośrednio do sieci tylko przez np. autotransformator.
Witam, w tym modelu jest tacho. Sprawdz napiecie ruszajac wirnikiem,powinno byc ok 1V AC
Spox. To teraz czy jestem to w stanie zrobić za pomocą interfejsu vag z funkcją tacho i laptopika? szukałem programu bosch reset tool by gopel ale jakoś bez rezultatu. Czy warto go dalej szukać? da się nim poprawić mój problem? pozdrawiam DJ
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Obejrzyj prądniczke tacho powinna siedzieć ciasno. Jest ona z tyłu silnika. Ewentualnie coś z modułem.
Bądź triak sterujący silnikiem jest na zwarciu. Ale jako że jest to mechanika Mastercooka, Brandta, to pociekła woda spod fartucha na kostkę silnika i załatwiła cewkę tacho i kilka elementów na module. Skomplikowana naprawa, najpierw trzeba załatwić cewkę tacho, potem dobrego elektronika do naprawy modułu i porządnie uszczelnić krawędź fartucha.
W tym zabytkowym sprzęcie był wyczuwany zapach spalenizny. Przeglądałem kable i wszystko ok. Pralka startuje z pełnymi wysokimi obrotami zarówno podczas prania jak i wirowania. Wyjąłem silnik i sprawdziłem tacho, wygląda bez uszkodzeń. Pomiar przy kręceniu wirnikiem wskazuje zmienne niskie napięcie. Szczotki Ok. Czy to może być wina programatora?
Do dopisania posiadam inny sprzęt, v-scan ds936. Do sterowników 7,1 wystarczał. Czy VAG TACHO usb 5,0 podoła?
Wredny producent nie dość że nie ponumerował przewodów to jeszcze wszystko w jednym kolorze!! Jakbyś wlączył myślenie to dwie skrajne 2 żyłki są od tacho i wystarczy je wpiąć tak by było zgodność z wtyczką sterownika to następne tak by była zgodność pomiędzy kolejnymi przewodami we wtyczkach i po temacie. Zacznij od ustalenia które we wtyczce programatora...
Witam napewno sprawdziłes czy magnes na tacho się nie oberwał na gwincie bo w tych modelach to się zdarzało . Pozdrawiam .
Witam ponownie. Pradniczka tacho sprawna. Wiec jaka przyczyna, programator raczej sprawny, podejrzewam układ, prosze o pomoc.
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Patrząc na te zdjęcia to nie wygląda na to że elektronika mierzy obroty chociaż między komutatorem a łożyskiem pewnie jest magnes lecz do niego nie ma zbliżonego elementu pomiarowego (prądniczki tacho) więc ten układ z możesz zastąpić tym co podajesz.
Witam Rozkrec szlifierkę wysuń wirnik ze stojana na końcu wirnika powinien być tachometr (magnez) jeżeli będzie uszkodzony pęknięty tak szlifierka będzie się zachowywać jak piszesz zwróć uwagę czy tachometr nie uszkodził obudowy (korpusu) gdy założysz nowy tacho może być powtórka z rozrywki gdyż jest tam bardzo ciasno
Jak kręci silnik?.Wolno czy wchodzi na max.obroty?.Jeżeli wchodzi na obroty to leży moduł.Prądniczka tacho.dobra?.
Lutowanie lutowaniem ale masz na bank zniszczona cewkę tacho w silniku i bez wymiany nici z naprawy. Płytkę "poceruj" ale chyba to jej nie wystarczy bo pali rezystor? obok ,musisz ustalić. Sprawdź cewkę tacho powinna mieć rezystancje około 15Ω. To co robi pralka obecnie to normalne jak nie ma kontroli nad obrotami, trzy próby i do domu !
Witam, posiadam polerkę Bosch GPO 14 CE, problem jest taki, że regulacja obrotów niby działa, ale po odpaleniu polerki zwalnia mocno po około 2 sekundach. Natomiast podczas obciążenia nie ma mocy, spada z obrotów, a posiada ona moduł, który ma stabilizować obroty niezależnie od obciążenia. Zweryfikowałem, że walnięty jest czujnik obrotów silnika, zaznaczony...
Cewka tacho znajduje sie po przeciwnej stronie osi paska napędowego , ale pomysł ze sprawdzeniem szczotek jest też przedni Pozdrawiam.
Sprawdż tacho i magnes przy silniku? Schematu nie ma, musisz o nim zapomnieć i radzić sobie bez niego. Opisz więcej szczegółów.
Jeśli masz troszeczke wiedzy elektronicznej to sprawdz moduł. Jeśli na module nie ma widocznych usterek to sprawdz silnik (szczotki i tacho) czujnik temperatury, grzalkę i pompkę. Tyle na początek. O wynikach napisz. Pozdrawiam.
Sprawdzanie takiego silnika było już w tym tygodniu co najmniej 2 razy.Wyjmij silnik połącz 1 zacisk idący od szczotek z zaciskiem który idzie na stojan pod 2 pozostałe daj 230 i silnik powinien wskoczyć od razu na wysokie obroty.Nie pomyl i nie podłącz cewki od tacho. Jak wskoczy na obroty to jest dobry.
Jeśli rewersy są w porządku to tacho jest sprawne .Kolega john2377 pisał tylko o kłopotach na wirowaniu.Wymieniłbym na module TDA 1085 C oraz elektrolity.
co to znaczy przedzwonić. Czy to jest tożsame z wymienić ? Jeśli chodzi o ścisłość to przewody sprawdzałem omomierzem i voltomierzem i wiem, ze są dobre. Jestem skłonny sądzić, że to jednak ten paskudny :) silnik. Zaraz idę sprawdzić go jeszcze raz. A może mi podpowiecie jaka jest najlepsza metoda sprawdzenia czy silnik jest dobry. A to małe "ustrojstwo"...
Sprawdź połączenie cewki tacho z wtyczką silnika a nasępnie połączenie z modułem bo jeżeli będzie przerwa to objaw będzie taki sam .Pozdrawiam.
Sprawdź konektory w kostce silnika - zaśniedziałe nie kontaktują - te od cewki tacho, a także samą cewkę - jakie daje napięcie przy ręcznym pokręcaniu silnikiem. Do obejrzenia moduł i silnik, najlepiej przez fachowca.
Sprawdź silnik. Wyciągnij wtyk z gniazda silnika, weź omomierz lub żarówkę w szereg i sprawdź przejścia. Zobaczysz 6 zacisków, przejscie musi być między parami. Jedna para (cienkie przewody) to prądnica tacho, pozostają 4 przewody, które muszą mieć przejście w ten sposób, że utworzą kolejne 2 pary. Powodzenia.
Na razie połączę konektorami i sprawdzę czy działa. Marna szansa, do pomiarów cewka tacho, uzwojenia silnika i do przejrzenia elektronika która zwykle obrywa przy takim uszkodzeniu. No i do usunięcia wyciek wody który był prowodyrem tego wszystkiego.
Jak to kolega podłączył i sprawdził ^^ Domniemam, że prawidłowo?[/quote] Z mostkiem na 3-5 , , - tacho - tacho - mostek - zasilanie L lub N - mostek - zasilanie N lub L Tylko tego używanego silnika nie sprawdziłem, od razu zamontowałem w pralce, ale mam go z pewnego źródła. Złącze dwa razy wkładałem. Zastanawia mnie, że przekaźnik słychać jak ma obracać,...
Pisząc spalona prądniczka tachom. miałem na myśli halotron . Jeśli chodzi o płytkę było popalonych pare rzeczy ale zostały wymienione . Teraz wydaje mi się , że po wymianie halotronu powinno być dobrze ale nie wiem jaki tam wstawić . Próbowałem na chybił trafił lecz nie wyszło . Pozdrawiam
przewody z hydrostatu przedmuchane ,wymieniony triak w module sprawdzone tacho teraz wiruje ale cykl wirowania jest krotszy dodatkowo w fazie nabierania wody nie ma tyle cyklow rewersyjnych bebna co powinno prosze o rade
Przeważnie tak się dzieje ,jak w opisanym temacie. Jeżeli naprawisz programator i wymienisz tacho ,to daj potem dużą plastykową osłonę na silnik i uszczelnij fartuch na bebnie ,bo zaraz będzie powtórka.
Problemy w sterowaniu silnikiem, nieprawidłowy odczyt tachometru w stosunku do wysterowania z PCB. Pozostaje sprawdzić tacho silnika i przede wszystkim wiązkę moduł - motor, bo ich jakość była wątpliwa i potrafiły się łamać lub urywać przewody. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Witam ponownie. Wymiana czujnika NTC nie pomogła w tej pralce. Jeszcze raz wyjąłem silnik. Jest w idealnym stanie wizualnym i pracuje bardzo cicho. Rezystancja izolacji do masy i między zwojowa mierzona napięciem 500V to powyżej 1999MΩ. Izolacja prądnicy tachometrycznej do masy 250V też bardzo duża. Piny złącza bardzo czyste, ale mam silnik też...
Historia smutna ale prawdziwa postanowiłem wymienić lekko szumiące łożyska w silniku mojej niezniszczalnej pralki ,niestety zleciłem wyprasowanie łożysk "fachowcom" który uszkodzili mi pierścień tacho po nie udanych próbach sklejenia pozostałem bez sprawnej pralki w domu , ze względu na wiek pralki nie mogę znaleźć całego silnika o samym pierścieniu...
masz rację pralki na oczy nie widziałem lecz zgaduję po usterce że tacho ma przebicie do ziemi Może to być własciwy trop.Ostatnio podobny problem miałem z pralką Bosch,uszkodzone były rezystory na płytce sterującej (przepalone)oraz uszkodzona prądniczka tachometryczna. :idea:
Dostałem od znajomego silnik z pralki Bosch (nie wiem jaki model pralki) a chciałbym go jeszcze wykorzystać, tylko że nie wiem jak go podłączyć,gdzie ma być kondensator jak są lewe a jak prawe obroty jak wysokie.... Dodam że z kostki silnika wychodzi sześć przewodów. Jeśli ktoś posiada taki schemacik to prosiłbym o pomoc. Witam. Silnik jest ze szczotkami?...
bosch cewka tacho tacho pralka bosch magnes tacho bosch
bezpieczniki octavia schemat przewodów paliwa mikrotik firewall filter
philips senseo prestigio firmware update
Grzałka elektryczna a podgrzewanie wody bez gazu Bojler nie grzeje wody mimo sprawnej grzałki i potencjometru