Wartość jednego jak i drugiego jednakowa - 13 KΩ . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
A gdzie pan widzi tacho w zmywarce?
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Ta pralka, to klon Whirlpoola AWG681. Zwarty triak silnika, to najczęstsza przyczyna takiego zachowania. Silniki i tacho są tam pancerne.
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Witam. Szczotka (4) w szereg ze stojanem (2) a zasilanie na drugi koniec stojana (3) i drugą szczotkę (5), prądniczkę tacho (6,7) zostaw wolną.
Czołem! Sprawdz programem testowym.(zamieściłem na schematach) Czy był wymieniany moduł ?>Pralka "wariuje"jak jest chłodno w łazience. Jak wyjąć moduł - to daj znać pozdrawiam TFX
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Fajnie ,pomierzone a jak zachowuje się miernik nawet na zakresie rezystancja poruszajac bebnem w lewo/prawo- mierząc rezystancę cewki. Jeśli nic się nie zmienia to zajrzyj do silnika bo to coś z magnesem się stało a jeśli się zmienia to wymień triak o ile mierzyłeś na wtyczce przy module, jeśli pomiar był przy silniku to pomierz na tej wtyczce przy...
W podanej pralce wypaliła się wtyczka przy silniku. Zwarcie uszkodziło wejścia w module elektroniki z prądniczki TACHO. Potrzebuję znać wartości rezystorów w module elektroniki R71 i R72. Czy ktoś spotkał się z tym modelem i ma takie informacje?
Z tyłu silnika jest tzw. tacho , pierścień wyglądający jak magnes i możliwe iż jest pęknięty.
Po wymianie tacho i wlutowaniu oporów sprzęt zadziałał. Temat zamykam
Jak policzysz to wychodzi F21 bo 16+4+ 1 =21, czyli motorek i trzeba zresetować o czym napisałem wcześniej. Czyli wybierak na 6:00 coś tam przyciskasz chyba od wirowania i trzymasz, a następnie nie puszczając wciśniętych (..ego) obracasz wybierak na 7:00 i powinno jej przejść. Na wszelki wypadek poszukaj na forum... :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Do sprawdzenia tacho i połączenie silnika z modułem.
Na bramkach za dużo nie zobaczysz, ale jeśli koniecznie chcesz, to zasil oscyloskop przez transformator separacyjny lub z akumulatora. Jednak zdecydowanie lepiej jest oglądać przebiegi przed transformatorami sterującymi. Spalony tranzystor sterujący może dawać takie objawy.
Bardzo prosty do podłączenia silnik. Pochodzi między innymi z pralek Bosch WFB 1604. Wystarczy pominąć 2 cienkie przewody od cewki tacho a reszta standard podłączenia. Oczywiście musisz zastosować regulator obrotów bo silnik nie wytrzyma ciągłej pracy pod napięciem sieciowym no chyba że masz autotransformator: https://youtu.be/PmsoYS5UVvY?si=K7XuIsyb...
Wredny producent nie dość że nie ponumerował przewodów to jeszcze wszystko w jednym kolorze!! Jakbyś wlączył myślenie to dwie skrajne 2 żyłki są od tacho i wystarczy je wpiąć tak by było zgodność z wtyczką sterownika to następne tak by była zgodność pomiędzy kolejnymi przewodami we wtyczkach i po temacie. Zacznij od ustalenia które we wtyczce programatora...
Teraz seria pytań; 1. Czy mogę rozkręcić 4 śruby, bezpiecznie rozebrać silnik, aby wyczyścić go IPA i jakimś miękkim pędzelkiem? 2. Uzwojenia silnika mogę pewnie sprawdzić omomierzem, tylko nie wiem przejście na których stykach mierzyć? 3. Szczotki oczywiście kupię nowe, choć tych pozostało niespełna pół, jeśli oczywiście cała "reanimacja" ma Waszym...
Witam ponownie, dziękuję za podpowiedź. Rzeczywiście wygląda to na problem w okolicach silnika, tacho lub sterowania silnikiem. Rozebrałem programator aby go dokładnie obejrzeć i nie znalazłem nic co mogłoby wyglądać jako reset. Żadnych przycisków, pinów do zwarcia itp. Sądzę, że robi się to kombinacją przycisków i gałki, ale kombinacja znaleziona w...
To, że procesor jest w krainie wiecznych prądów jest oczywiste, natomiast nie trafiłem na takie lub podobne uszkodzenie w/w modułu. Co bym obstawiał? Zwarcie tacho lub kostki silnika -> bum.
(at)kenworth18 Tutaj oryginalną wtyczkę można chyba odratować. To nie whirlpool czy bosch że trzeba rzeźbić. Po za tym, wystarczy ze taki konektor się wypnie i napięcie fazowe pójdzie na sekcję tacho lub do obudowy. Triak silnika i pewnie moduł zasili elektrośmieci
Silniki się naprawia i dla amatora jest to najprostrze rozwiązanie. Silniki można zamieniać, ale musi się zgadzać rozstaw łap, długość osi i jej koło zębate, musi być taki sam układ tacho i ilość uzwojeń stojana. Po cyferkach z silnika wątpię, by ktoś określił czy podejdzie, czy nie.
Silnik Siemens 3047420AB4. Z hallotronem (to ten "czujnik") w tacho jak wnioskuję z lektury niektórych postów kol. Skryn w podobnych tematach. Pełnym typem pralki nie dysponuję obecnie. Napięcie na wirowaniu rośnie skokowo na kostce silnika.
Szczotka w szereg ze stojanem a zasilanie na drugi koniec stojana i drugą szczotkę, prądniczkę tacho zostaw wolną ;)
Jak to kolega podłączył i sprawdził ^^ Domniemam, że prawidłowo?[/quote] Z mostkiem na 3-5 , , - tacho - tacho - mostek - zasilanie L lub N - mostek - zasilanie N lub L Tylko tego używanego silnika nie sprawdziłem, od razu zamontowałem w pralce, ale mam go z pewnego źródła. Złącze dwa razy wkładałem. Zastanawia mnie, że przekaźnik słychać jak ma obracać,...
chwilowy uslizg paska napędowego Zaznacz markerem punkt na pasku i na kole pasowym, puść cykl i dowiesz się czy ma uślizg. Do wglądu też tacho silnika i triak na module. O ile pralka nie jest przeładowana.
Tacho ok. Tyle wyświetleń więc ciężko będzie.
Uszkodzony silnik i obwód tacho na płycie.
Wygląda na silnik, tacho lub moduł. Ale trzeba by wszystko przy silniku sprawdzić.
według opisu jest uszkodzony triak silnika lub układ tacho generatora powodzenia
Dziwię się... Oprócz zjaranej wiązki silnika masz jeszcze zjarany obwód tacho na module (2x13kΩ w szeregu). Klasyka gatunku. Kostka silnika sama z siebie się nie zjarała. Zjarał ją uprzedni wyciek wody (z fartucha). Marnie widzę tą naprawę, jeśli nie widzisz prądniczki tachometrycznej w silniku. Doprawdy, naprawy i doradzanie poprzez Forum mają...
heh, ścieżka cała, ale R72 sfajczony. Jutro kupię i lutuję. Jednak jeszcze tacho do sprawdzenia...
miałem ten sam problem, popsuła się pralka Bosch classixx 6 ładowanej od góry. Gdzieś doszło do wycieku i nadpaliła się kostka przy silniku. W wyniku zwarcia spaliły sie dwa rezystory. Moduł naprawił mi Pan Arkadiusz tel. 730335460, dosłownie za grosze. Ma on swoją stronę na allegro. Jak najbardziej polecam tego Pana, jest to bardzo dobry specjalista...
Objawy jakie opisłes nie przesadzaja o uszkodzojej elektronice nalezało by wykluczyc uszkodzony wirnik wirnik w boschach serii CI-CIE ma magnes na wirniku - tacho zastosowanie innego modułu raczej nie uda sie a bez modułu nie porobi długo wirnik
Problemy w sterowaniu silnikiem, nieprawidłowy odczyt tachometru w stosunku do wysterowania z PCB. Pozostaje sprawdzić tacho silnika i przede wszystkim wiązkę moduł - motor, bo ich jakość była wątpliwa i potrafiły się łamać lub urywać przewody. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
(...)Pralka po ustawieniu pobiera wodę kręci się ale po jakimś czasie staje (...) Na pulpicie jednocześnie zapala się kontrolka z dwoma łezkami oraz kontrolka z wanienką według zdjęcia. Do wymiany szczotki silnika! :D Pralka wykazuje kod błędu silnika (brak info o obrotach), stąd taki błąd. A ponieważ ta pralka jest trochę leciwa, więc szczotki w silniku...
Lutowanie lutowaniem ale masz na bank zniszczona cewkę tacho w silniku i bez wymiany nici z naprawy. Płytkę "poceruj" ale chyba to jej nie wystarczy bo pali rezystor? obok ,musisz ustalić. Sprawdź cewkę tacho powinna mieć rezystancje około 15Ω. To co robi pralka obecnie to normalne jak nie ma kontroli nad obrotami, trzy próby i do domu !
W stojanie jest wpięte zabezpieczenie termiczne silnika i być może rozkalibrowało się , stąd niemal że natychmiatowe zatrzymanie silnika. Pozostaje je "zmostkować" po odszukaniu przewodow termika , ktory to jest uszkodzony, powiedzmy "rozkalibrowany" ! Jak masz bzdety pisać na forum to ugryź się w język. Rozkalibrowac to może się waga, dotyk w telefonie,...
Cewka kupiona z Pralki Bosch i pasuje . Pozdrawiam
Moje zdanie o LG i Samsungach jest jak najbardziej pozytywne. Dają się rozbierać, wszystko do siebie pasuje, nierdzewne wkręty tam gdzie trzeba, bardzo starannie wykonane wkręty, wręcz wzorcowe i co b. ważne wszystkie takie same, ułatwienia w postaci np haczyka do powieszenia przedniej blachy żeby nie trzeba było jej naginać , wymienialne łożyska i...
Sprawdź pradniczkę tacho na silniku.
Bądź triak sterujący silnikiem jest na zwarciu. Ale jako że jest to mechanika Mastercooka, Brandta, to pociekła woda spod fartucha na kostkę silnika i załatwiła cewkę tacho i kilka elementów na module. Skomplikowana naprawa, najpierw trzeba załatwić cewkę tacho, potem dobrego elektronika do naprawy modułu i porządnie uszczelnić krawędź fartucha.
Panowie,dziękuję wszystkim za pomoc.Przewinąłem cewkę tacho i pralka śmiga jak szalona:).Temat do zamknięcia.
Jeśli młotkiem to gumowym albo trzonkiem tak aby nie rozwalić tacho Szczotki proponuję oryginalne ponieważ są 2 warstwowe i odpowiedniej twardości są niby dotarte, ale nawet takie trzeba dotrzeć Docierasz przy uruchomionym silniku naturalnym suchym pumeksem pociętym w wąskie długie kostki
Jak pisałem wyżej sygnał z tacho dochodzi do modułu tzn. jak kręcę silnikiem pojawia sie napięcie. Triak jakby był zwarty to pralka kręciła by się cały czas a tak nie jest. Ponieważ właścicielkę zawaliła juz sterta prania zdecydowała się wezwać serwis Boscha. Jak będę u niej po swiętach to może się dowiem co zrobili i wtedy napiszę. cały czas by nie...
sprawdź tacho silnika i szczotki
Silnik i okablowanie sprawne tacho też chodzi o naprawę sterownika a konkretnie wykasowanie błędu w pamięci sterownika eeprom-ie . Jest to typowa faja w tych pralkach, naprawdę nikt z czytających to forum tego nie robił ?
Tak się nie robi. Totalna amatorszczyzna. Zawsze należy najpierw znaleźć przyczynę. W Twoim przypadku masz chyba popaloną cewkę tacho (zalana wodą)
Na kostke od silnika czy nie jest wypalona, stan szczotek. Jeżeli kostka wypalona, usunąć wypalone elementy zastępując nowymi, wykonać pomiar tacho oraz oględziny modułu programatora, usunąć wyciek.
Wymiana cewki tacho i wszystko jest dobrze.Temat zamykam
Bosch Motometer 24C02. Z tego co pamiętam VAG TACHo też ten licznik ruszało.
Sprawdź rezystancję prądniczki tacho (z tyłu silnika), oraz ciągłość jej połączeń - także na module. Jeśli nie wiesz o czym piszę - wezwij serwis.
sprawdz dokładnie tacho czy magnes się nie odkleił lub coś innego
Sprawdż tacho i magnes przy silniku? Schematu nie ma, musisz o nim zapomnieć i radzić sobie bez niego. Opisz więcej szczegółów.
Czołem .Widze że Kolega nie robił jeszcze takich pralek ? Sprawdz prądnice tacho (zwarcie) pozdrzwiam TFX
Witam Rozkrec szlifierkę wysuń wirnik ze stojana na końcu wirnika powinien być tachometr (magnez) jeżeli będzie uszkodzony pęknięty tak szlifierka będzie się zachowywać jak piszesz zwróć uwagę czy tachometr nie uszkodził obudowy (korpusu) gdy założysz nowy tacho może być powtórka z rozrywki gdyż jest tam bardzo ciasno
Skoro sterownik otrzymuje informację ze pompa obiegowa nie daje rady - to blokuje grzanie. Sprawdź tacho silnika, magnes, o ile jest w tym modelu.
co to znaczy przedzwonić. Czy to jest tożsame z wymienić ? Jeśli chodzi o ścisłość to przewody sprawdzałem omomierzem i voltomierzem i wiem, ze są dobre. Jestem skłonny sądzić, że to jednak ten paskudny :) silnik. Zaraz idę sprawdzić go jeszcze raz. A może mi podpowiecie jaka jest najlepsza metoda sprawdzenia czy silnik jest dobry. A to małe "ustrojstwo"...
przewody z hydrostatu przedmuchane ,wymieniony triak w module sprawdzone tacho teraz wiruje ale cykl wirowania jest krotszy dodatkowo w fazie nabierania wody nie ma tyle cyklow rewersyjnych bebna co powinno prosze o rade
Do dopisania posiadam inny sprzęt, v-scan ds936. Do sterowników 7,1 wystarczał. Czy VAG TACHO usb 5,0 podoła?
Witam ponownie. Wymiana czujnika NTC nie pomogła w tej pralce. Jeszcze raz wyjąłem silnik. Jest w idealnym stanie wizualnym i pracuje bardzo cicho. Rezystancja izolacji do masy i między zwojowa mierzona napięciem 500V to powyżej 1999MΩ. Izolacja prądnicy tachometrycznej do masy 250V też bardzo duża. Piny złącza bardzo czyste, ale mam silnik też...
Czy mógłbyś kolego nawet odręcznie naszkicować schemat podłączenia? Mam ze dwa silniki od pralki i nie bardzo wiem jak je podłączyć. Z góry dziękuję. A jeszcze pytanie, jak stabilizowane są obroty? Napisałeś, że z tacho, ale co napięcie z prądnicy podłączone jest do AVT1007? Tak można? Silnik zasilałem zgodnie ze schematem poniżej trzeba określić gdzie...
Obejrzyj prądniczke tacho powinna siedzieć ciasno. Jest ona z tyłu silnika. Ewentualnie coś z modułem.
Cewka tacho jest ok więc co to może być problem dalej nie rozwiązany....
Po tym co napisałeś wnioskuję że jest to na pewno impulsator tacho. Trzeba zdjąć łożysko i stary pierścień , najlepiej ściągaczem, nowe elementy wciskasz na wirnik prasą - żadnego młotkowania. Tarcza tacho jest pewnie na wieloklinie, warto zrobić sobie przed demontażem starej dystans oporowy, żeby nowej za głęboko nie wcisnąć. Łożysko daj nowe, dedykowane-...
Witam ponownie. Pradniczka tacho sprawna. Wiec jaka przyczyna, programator raczej sprawny, podejrzewam układ, prosze o pomoc.
Sprawdź czy nie są gdzieś przetarte przewody i nie zwierają do masy. Nawet uwalone tacho nie zrobi zwarcia na moduł bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie kabli.
Spox. To teraz czy jestem to w stanie zrobić za pomocą interfejsu vag z funkcją tacho i laptopika? szukałem programu bosch reset tool by gopel ale jakoś bez rezultatu. Czy warto go dalej szukać? da się nim poprawić mój problem? pozdrawiam DJ
ok może to i tacho ,ale robione na tym elemencie ,którego symbol podałem wyżej , gdyż nic innego tam nie ma
Witam napewno sprawdziłes czy magnes na tacho się nie oberwał na gwincie bo w tych modelach to się zdarzało . Pozdrawiam .
Cewka tacho znajduje sie po przeciwnej stronie osi paska napędowego , ale pomysł ze sprawdzeniem szczotek jest też przedni Pozdrawiam.
Sprawdź połączenie cewki tacho z wtyczką silnika a nasępnie połączenie z modułem bo jeżeli będzie przerwa to objaw będzie taki sam .Pozdrawiam.
Jeśli rewersy są w porządku to tacho jest sprawne .Kolega john2377 pisał tylko o kłopotach na wirowaniu.Wymieniłbym na module TDA 1085 C oraz elektrolity.
Przeważnie tak się dzieje ,jak w opisanym temacie. Jeżeli naprawisz programator i wymienisz tacho ,to daj potem dużą plastykową osłonę na silnik i uszczelnij fartuch na bebnie ,bo zaraz będzie powtórka.
Troszkę nie tak.. Pralka nie zacznie wirować dopóty hydrostat nie poda sygnału że tej wody już nie ma w zbiorniku. Oczywiście hydrostat sprawny że hydrostat działa (delikatnie dmuchnięty - słychać jak załączają się styki) ale czy rurka pomiędzy spustem wody a hydrostatem jest drożna? to znaczy raz wiruje raz nie, częściej nie, czasem nie odpompuje wody....
Prosze o pomoc - stwierdziłem wypaloną kostkę przy silniku (zwęglona) daje zwarcie między tacho a jednym przewodem szczotki -moje pytanie: czy mozna gdzies zdobyc to ustrojstwo czy połączyć na zwykłą kostkę-na pająka? --na kostce jest numer:373.60119
Main data ParameterValue VINVF3GBWJYB96025025 BrandPEUGEOT Permanent linkhttps://carinfo.kiev.ua/cars/vin/peu... Vehicle characteristics ParameterValue Vehicle familyPARTNER VU (M59) AS/RP N°09606 FV 1 0837 Warranty Start Date20/03/2003 Engine serial number10 DXEU 6014586 TRIM LEVELLEVEL 1 PAINT TYPEMETALLIC PAINTWORK BODY...
Niestety to nie szczotki :( Tak jak radziliście, szczotki zostały dotarte, a wirnik wyczyszczony. Faktem jest, że teraz silnik startuje błyskawicznie, prawie podrywa się z biurka, ale po zamontowaniu do pralki błąd objawia się dokładnie ten sam i w tym samym miejscu programu testowego: najpierw pralka kręci w lewo, przerwa, kręci w prawo. Następnie...
Sprawdź elementy wykonawcze jak: Tacho silnika, Pompa, Silniczek na odpompowaniu, Grzałkę. Pomierz czy idzie napięcie na płytce i na każdej części Multimetrem, tylko nie jakimś klocem z biedronki :D Możliwe, że i wsad pamięci jak napisałeś, ale jak nie odkręcisz panelu i nie dostaniesz się do środka aby zobaczyć co się tam dzieje to nic nie będziesz...
Próbuje wejść na wirowanie ale tylko przez moment tzn. przez sekundę. Może wiesz kolego coś na ten temat ?? Próbuje wirować na ustawieniu programu prania czy wirowania? Może być uszkodzony obwód tacho. Jeżeli na praniu i wirowaniu silnik "rusza z kopyta", to do wymiany sterownik (uszkodzony procesor). O ile wiązka tacho (i same tacho w silniku) oraz...
Witam .Problem polega na tym, że podczas końcowej fazy wirowania wywala korki.Kiedy pralka zaczyna wirować wszystko działa normalnie powoli wzrastaja obroty aż do momentu ostatniej fazy kiedy pralka wchodzi na najwyższe obroty wywala korki.Najpierw przy ustawieniu na 1400 obr, potem zmniejszyłem obroty do 1200 i parę prań było ok, teraz już wywala korki...
Dostałem od znajomego silnik z pralki Bosch (nie wiem jaki model pralki) a chciałbym go jeszcze wykorzystać, tylko że nie wiem jak go podłączyć,gdzie ma być kondensator jak są lewe a jak prawe obroty jak wysokie.... Dodam że z kostki silnika wychodzi sześć przewodów. Jeśli ktoś posiada taki schemacik to prosiłbym o pomoc. Witam. Silnik jest ze szczotkami?...
Witam wszystkich. Problem z moją scanią został rozwiązany. Otóż nie tak dawno byłem na rozładunku na budowie gdzie w deszczową pogodę zakopałem się i musieli mnie wyciągać sprzętem budowlanym . Nie wiem czy to miało wpływ ale urwała ,pękła opaska zbiornika pod akumlatorami. jadąc usłyszałem wyciek powietrza myślałem, że któryś zawór się zaciął ale jak...
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
Faktycznie może być to problem ze szczotkami.Przy okazji sprawdziłbym czy w silniku nie ma bezpiecznika termicznego i czy nie jest uszkodzony.Najlepiej silnik wpiąć na krótko i zobaczyć czy ruszy. Szczotki są O.K.-sprawdzone. Żadnego bezpiecznika nie widzę, magnes od tacho - O.K. Natomiast nie wien pod które styki na kostce silnika podłączyć napięcie....
Witam ! Mam problem z pralką typu Bosch Maxx WFL 1600 , pralka ma dziwne objawy jak tylko zostanie zadany obojętnie jaki program to startuje tylko pompa ,mało tego nie muszę naciskać przycisku start .Dodam że oglądałem elektronike co mogłem to sprawdziłem ,silnik ok. tacho ok.blokada działa.Zastanawiam się czy ową elektronikę można resetować podobnie...
Dięki za odpowiedz,scalak TDA 1085 C wymieniłem,oporik 5,6Kom,był sprawny,zastanawiałem się nad programatorem ponieważ żona pokręciła w lewą stronę programator i uszkodziła pokrętło,które wymieniłem.Silnik spawdziłem oddzielnie,pracuje normalnie. Tacho generuje napięcie,nie wiem czy poprawne ,ale wzrasta z obrotami.Spróbuję zewrzeć A1-A2 i spawdzę czy...
Kurcze,sam nie wiem co o tym myśleć ponieważ podczas naprawy po wymontowaniu silnika fachowiec obracając samym bębnem stwierdził jak wyżej.Powiedział ,że może to być spowodowane puszczającym symmerem i może dojść do zatarcia łożysk przez co obróci się na ośce i po ptokach.Na moje ucho te łożyska po zakręceniu bębnem faktycznie pracują dosyć głośno.Chyba...
Cześć Mam pytanie o licznik VDO. Próbuję odczytać PIN z licznika w znajomego aucie Audi A4 rok 98 (nr 8D0 919 860 E) B5-Kombiinstr. VDO D09. Dysponuję kablem k+can commander (i vcds). Po połączeniu z licznikiem (wybor w programie licznika VDO) odczytuje błędny przebieg ponad 1mln. km i pin widnieje jako 0000. W mojej poprzedniej A4 też miałem licznik...
Nowy interfejs w ofercie: ECU reader - cena 750 zl -zaawansowane narzędzie do pojazdów silnikowych z ECU: odczyt EEPROM, zapis i kodowania przez złącze OBDII (w zależności od typu pojazdy), połączenie z komputerem poprzez gniazdo RS232 (COM). Jez\yk interfejsu angielski. http://obrazki.elektroda.net/94_12778078... VW, Audi, Skoda, Seat (VAG) - wszystkie...
czy w tym układzie mogę wykorzystać te dwa przewody od tacho Nie. Chyba że zbudujesz regulator na dedykowanym układzie np. TDA1085C.
Pisząc spalona prądniczka tachom. miałem na myśli halotron . Jeśli chodzi o płytkę było popalonych pare rzeczy ale zostały wymienione . Teraz wydaje mi się , że po wymianie halotronu powinno być dobrze ale nie wiem jaki tam wstawić . Próbowałem na chybił trafił lecz nie wyszło . Pozdrawiam
http://www.elektroda.pl/rtvforum/program... A i tak do wymiany jest cała elektronika (o ile triak sterujący silnikiem jest sprawny) :(
bosch cewka tacho tacho pralka bosch magnes tacho bosch
naprawa matryca tablet tloczek hamulca okres wymiany oleju
dreame bateria termostat bimetaliczny
Naprawa potencjometru ALPS w Sony STR-GX70ES Wpływ instalacji fotowoltaicznych na sieć niskiego napięcia