Wartość jednego jak i drugiego jednakowa - 13 KΩ . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
A gdzie pan widzi tacho w zmywarce?
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Ta pralka, to klon Whirlpoola AWG681. Zwarty triak silnika, to najczęstsza przyczyna takiego zachowania. Silniki i tacho są tam pancerne.
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Witam. Szczotka (4) w szereg ze stojanem (2) a zasilanie na drugi koniec stojana (3) i drugą szczotkę (5), prądniczkę tacho (6,7) zostaw wolną.
Czołem! Sprawdz programem testowym.(zamieściłem na schematach) Czy był wymieniany moduł ?>Pralka "wariuje"jak jest chłodno w łazience. Jak wyjąć moduł - to daj znać pozdrawiam TFX
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Fajnie ,pomierzone a jak zachowuje się miernik nawet na zakresie rezystancja poruszajac bebnem w lewo/prawo- mierząc rezystancę cewki. Jeśli nic się nie zmienia to zajrzyj do silnika bo to coś z magnesem się stało a jeśli się zmienia to wymień triak o ile mierzyłeś na wtyczce przy module, jeśli pomiar był przy silniku to pomierz na tej wtyczce przy...
W podanej pralce wypaliła się wtyczka przy silniku. Zwarcie uszkodziło wejścia w module elektroniki z prądniczki TACHO. Potrzebuję znać wartości rezystorów w module elektroniki R71 i R72. Czy ktoś spotkał się z tym modelem i ma takie informacje?
Z tyłu silnika jest tzw. tacho , pierścień wyglądający jak magnes i możliwe iż jest pęknięty.
Jak policzysz to wychodzi F21 bo 16+4+ 1 =21, czyli motorek i trzeba zresetować o czym napisałem wcześniej. Czyli wybierak na 6:00 coś tam przyciskasz chyba od wirowania i trzymasz, a następnie nie puszczając wciśniętych (..ego) obracasz wybierak na 7:00 i powinno jej przejść. Na wszelki wypadek poszukaj na forum... :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Do sprawdzenia tacho i połączenie silnika z modułem.
Na bramkach za dużo nie zobaczysz, ale jeśli koniecznie chcesz, to zasil oscyloskop przez transformator separacyjny lub z akumulatora. Jednak zdecydowanie lepiej jest oglądać przebiegi przed transformatorami sterującymi. Spalony tranzystor sterujący może dawać takie objawy.
Bardzo prosty do podłączenia silnik. Pochodzi między innymi z pralek Bosch WFB 1604. Wystarczy pominąć 2 cienkie przewody od cewki tacho a reszta standard podłączenia. Oczywiście musisz zastosować regulator obrotów bo silnik nie wytrzyma ciągłej pracy pod napięciem sieciowym no chyba że masz autotransformator: https://youtu.be/PmsoYS5UVvY?si=K7XuIsyb...
Wredny producent nie dość że nie ponumerował przewodów to jeszcze wszystko w jednym kolorze!! Jakbyś wlączył myślenie to dwie skrajne 2 żyłki są od tacho i wystarczy je wpiąć tak by było zgodność z wtyczką sterownika to następne tak by była zgodność pomiędzy kolejnymi przewodami we wtyczkach i po temacie. Zacznij od ustalenia które we wtyczce programatora...
Twój tekst z innego tenatu ... ,,Serio? Gdybym słuchał doradców takich jak większość tutaj chodziłbym boso,, Co tu jeszcze robisz??? Słucham tych, którzy weryfikują to, co mówią. W innym temacie sugerują, że mam lampy przerabiane i tak nie powinno być. Poszedłem na złom, sprawdziłem 7 sztuk Polo 6n2. Każdy ma te same lampy i identyczne kolory kabli....
Teraz seria pytań; 1. Czy mogę rozkręcić 4 śruby, bezpiecznie rozebrać silnik, aby wyczyścić go IPA i jakimś miękkim pędzelkiem? 2. Uzwojenia silnika mogę pewnie sprawdzić omomierzem, tylko nie wiem przejście na których stykach mierzyć? 3. Szczotki oczywiście kupię nowe, choć tych pozostało niespełna pół, jeśli oczywiście cała "reanimacja" ma Waszym...
Witam ponownie, dziękuję za podpowiedź. Rzeczywiście wygląda to na problem w okolicach silnika, tacho lub sterowania silnikiem. Rozebrałem programator aby go dokładnie obejrzeć i nie znalazłem nic co mogłoby wyglądać jako reset. Żadnych przycisków, pinów do zwarcia itp. Sądzę, że robi się to kombinacją przycisków i gałki, ale kombinacja znaleziona w...
To, że procesor jest w krainie wiecznych prądów jest oczywiste, natomiast nie trafiłem na takie lub podobne uszkodzenie w/w modułu. Co bym obstawiał? Zwarcie tacho lub kostki silnika -> bum.
(at)kenworth18 Tutaj oryginalną wtyczkę można chyba odratować. To nie whirlpool czy bosch że trzeba rzeźbić. Po za tym, wystarczy ze taki konektor się wypnie i napięcie fazowe pójdzie na sekcję tacho lub do obudowy. Triak silnika i pewnie moduł zasili elektrośmieci
Silniki się naprawia i dla amatora jest to najprostrze rozwiązanie. Silniki można zamieniać, ale musi się zgadzać rozstaw łap, długość osi i jej koło zębate, musi być taki sam układ tacho i ilość uzwojeń stojana. Po cyferkach z silnika wątpię, by ktoś określił czy podejdzie, czy nie.
Szczotka w szereg ze stojanem a zasilanie na drugi koniec stojana i drugą szczotkę, prądniczkę tacho zostaw wolną ;)
Silnik Siemens 3047420AB4. Z hallotronem (to ten "czujnik") w tacho jak wnioskuję z lektury niektórych postów kol. Skryn w podobnych tematach. Pełnym typem pralki nie dysponuję obecnie. Napięcie na wirowaniu rośnie skokowo na kostce silnika.
Jak to kolega podłączył i sprawdził ^^ Domniemam, że prawidłowo?[/quote] Z mostkiem na 3-5 , , - tacho - tacho - mostek - zasilanie L lub N - mostek - zasilanie N lub L Tylko tego używanego silnika nie sprawdziłem, od razu zamontowałem w pralce, ale mam go z pewnego źródła. Złącze dwa razy wkładałem. Zastanawia mnie, że przekaźnik słychać jak ma obracać,...
chwilowy uslizg paska napędowego Zaznacz markerem punkt na pasku i na kole pasowym, puść cykl i dowiesz się czy ma uślizg. Do wglądu też tacho silnika i triak na module. O ile pralka nie jest przeładowana.
Tacho ok. Tyle wyświetleń więc ciężko będzie.
Problemy w sterowaniu silnikiem, nieprawidłowy odczyt tachometru w stosunku do wysterowania z PCB. Pozostaje sprawdzić tacho silnika i przede wszystkim wiązkę moduł - motor, bo ich jakość była wątpliwa i potrafiły się łamać lub urywać przewody. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Uszkodzony silnik i obwód tacho na płycie.
Wygląda na silnik, tacho lub moduł. Ale trzeba by wszystko przy silniku sprawdzić.
według opisu jest uszkodzony triak silnika lub układ tacho generatora powodzenia
miałem ten sam problem, popsuła się pralka Bosch classixx 6 ładowanej od góry. Gdzieś doszło do wycieku i nadpaliła się kostka przy silniku. W wyniku zwarcia spaliły sie dwa rezystory. Moduł naprawił mi Pan Arkadiusz tel. 730335460, dosłownie za grosze. Ma on swoją stronę na allegro. Jak najbardziej polecam tego Pana, jest to bardzo dobry specjalista...
heh, ścieżka cała, ale R72 sfajczony. Jutro kupię i lutuję. Jednak jeszcze tacho do sprawdzenia...
Objawy jakie opisłes nie przesadzaja o uszkodzojej elektronice nalezało by wykluczyc uszkodzony wirnik wirnik w boschach serii CI-CIE ma magnes na wirniku - tacho zastosowanie innego modułu raczej nie uda sie a bez modułu nie porobi długo wirnik
(...)Pralka po ustawieniu pobiera wodę kręci się ale po jakimś czasie staje (...) Na pulpicie jednocześnie zapala się kontrolka z dwoma łezkami oraz kontrolka z wanienką według zdjęcia. Do wymiany szczotki silnika! :D Pralka wykazuje kod błędu silnika (brak info o obrotach), stąd taki błąd. A ponieważ ta pralka jest trochę leciwa, więc szczotki w silniku...
Po wymianie tacho i wlutowaniu oporów sprzęt zadziałał. Temat zamykam
Lutowanie lutowaniem ale masz na bank zniszczona cewkę tacho w silniku i bez wymiany nici z naprawy. Płytkę "poceruj" ale chyba to jej nie wystarczy bo pali rezystor? obok ,musisz ustalić. Sprawdź cewkę tacho powinna mieć rezystancje około 15Ω. To co robi pralka obecnie to normalne jak nie ma kontroli nad obrotami, trzy próby i do domu !
W stojanie jest wpięte zabezpieczenie termiczne silnika i być może rozkalibrowało się , stąd niemal że natychmiatowe zatrzymanie silnika. Pozostaje je "zmostkować" po odszukaniu przewodow termika , ktory to jest uszkodzony, powiedzmy "rozkalibrowany" ! Jak masz bzdety pisać na forum to ugryź się w język. Rozkalibrowac to może się waga, dotyk w telefonie,...
Cewka kupiona z Pralki Bosch i pasuje . Pozdrawiam
Dziwię się... Oprócz zjaranej wiązki silnika masz jeszcze zjarany obwód tacho na module (2x13kΩ w szeregu). Klasyka gatunku. Kostka silnika sama z siebie się nie zjarała. Zjarał ją uprzedni wyciek wody (z fartucha). Marnie widzę tą naprawę, jeśli nie widzisz prądniczki tachometrycznej w silniku. Doprawdy, naprawy i doradzanie poprzez Forum mają...
Sprawdź pradniczkę tacho na silniku.
Moje zdanie o LG i Samsungach jest jak najbardziej pozytywne. Dają się rozbierać, wszystko do siebie pasuje, nierdzewne wkręty tam gdzie trzeba, bardzo starannie wykonane wkręty, wręcz wzorcowe i co b. ważne wszystkie takie same, ułatwienia w postaci np haczyka do powieszenia przedniej blachy żeby nie trzeba było jej naginać , wymienialne łożyska i...
Bądź triak sterujący silnikiem jest na zwarciu. Ale jako że jest to mechanika Mastercooka, Brandta, to pociekła woda spod fartucha na kostkę silnika i załatwiła cewkę tacho i kilka elementów na module. Skomplikowana naprawa, najpierw trzeba załatwić cewkę tacho, potem dobrego elektronika do naprawy modułu i porządnie uszczelnić krawędź fartucha.
bosch cewka tacho tacho pralka bosch magnes tacho bosch
głośniki studyjne filtr skuter mondeo diagnostyczny
wyłącznik różnicowo prądowy trójfazowy naprawa potencjometru
Autocom CARS 2021.11 Official Download, ICON/Classic VCI, Licence Dongle, Windows 10/11 Setup Instrukcja do pobrania odbiornika MORS OMNK-111 S – dokumentacja, schemat, serwis