Wartość jednego jak i drugiego jednakowa - 13 KΩ . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Triak silnika sprawdziłeś? Elementy obwodu tacho?
Sprawdź, czy jest sprawna prądniczka tacho.
Warto sprawdzić prądniczkę tacho.
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Sprawdź cewkę tacho.
Najpierw sprawdź wylot do syfonu wody z pralki. Wszystko wyjmij i wyczyść. Wąż do wiaderka jak będzie wylewać po płukaniu, woda powinna szybko schodzić z pralki ok 1 min. Jeśli ok to sprawdzić jak woda jest pobierana do pralki, też powinno być ok1,5 min nie może lecieć pomału. Później silnik czyli tacho i szczotki. Do pracy!
Witam. Watro skontrolować cewkę tacho.
Który element pralki może być uszkodzony. Albo prądnica tacho silnika albo jego triak w module.
Próbuje wejść na wirowanie ale tylko przez moment tzn. przez sekundę. Może wiesz kolego coś na ten temat ?? Próbuje wirować na ustawieniu programu prania czy wirowania? Może być uszkodzony obwód tacho.
według opisu jest uszkodzony triak silnika lub układ tacho generatora powodzenia
są dwie możliwości 1 uszkodzony tachometr prawidłowo po podłączeniu multimetru i włączeniu na zakres omomierza 200 om najlepiej z piszczykiem przy obracaniu piszczyk w mierniku będzie popiskiwał pipipipipipipippipipipipipipi 2 uszkodzony moduł ale jeżeli tak to mozna spróbować naprawić bo może być zwarty triAK I TO JEST NAJBARDZIEJ PRAWDOPODOBNE w...
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
czy w tym układzie mogę wykorzystać te dwa przewody od tacho Nie. Chyba że zbudujesz regulator na dedykowanym układzie np. TDA1085C.
Do sprawdzenia silnik (tacho, kostka podłączeniowa) i moduł.
sprawdź tacho silnika i szczotki
Sprawdź silnik poza pralką oraz sprawdź czy tacho daje napięcie.
Czołem .Widze że Kolega nie robił jeszcze takich pralek ? Sprawdz prądnice tacho (zwarcie) pozdrzwiam TFX
Ta pralka, to klon Whirlpoola AWG681. Zwarty triak silnika, to najczęstsza przyczyna takiego zachowania. Silniki i tacho są tam pancerne.
Silnik Siemens 3047420AB4. Z hallotronem (to ten "czujnik") w tacho jak wnioskuję z lektury niektórych postów kol. Skryn w podobnych tematach. Pełnym typem pralki nie dysponuję obecnie. Napięcie na wirowaniu rośnie skokowo na kostce silnika.
Dzięki za odpowiedź. Właśnie nic nie robiłem. Załączyłem pranie jak zwykle i w pewnym momencie zaczęło coś stukać - myślałem, że zamek o szybę. No ale po pewnym czasie przestało - silnik zaczął kręcić lewo - prawo, a następnie przestał. No i błąd "awaria silnika". Też myślę właśnie żeby spróbować to pokleić. Zastanawia mnie jeszcze czy po tym, jak zamontuję...
To, że procesor jest w krainie wiecznych prądów jest oczywiste, natomiast nie trafiłem na takie lub podobne uszkodzenie w/w modułu. Co bym obstawiał? Zwarcie tacho lub kostki silnika -> bum.
Sprawdź pradniczkę tacho na silniku.
Wymiana cewki tacho i wszystko jest dobrze.Temat zamykam
Wygląda na silnik, tacho lub moduł. Ale trzeba by wszystko przy silniku sprawdzić.
W podanej pralce wypaliła się wtyczka przy silniku. Zwarcie uszkodziło wejścia w module elektroniki z prądniczki TACHO. Potrzebuję znać wartości rezystorów w module elektroniki R71 i R72. Czy ktoś spotkał się z tym modelem i ma takie informacje?
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
miałem ten sam problem, popsuła się pralka Bosch classixx 6 ładowanej od góry. Gdzieś doszło do wycieku i nadpaliła się kostka przy silniku. W wyniku zwarcia spaliły sie dwa rezystory. Moduł naprawił mi Pan Arkadiusz tel. 730335460, dosłownie za grosze. Ma on swoją stronę na allegro. Jak najbardziej polecam tego Pana, jest to bardzo dobry specjalista...
Witam mam problem z pralką jak wyżej.Po przezwojeniu prądniczki tachometrycznej pralka robi kilka obrotów z normalną prędkością prania i zaczyna obracać jakby wchodziła na wirowanie.Podkładałem drugi sprawny silnik i historia się powtarza.Z tego co wysondowałem w serwisie trzeba zrobić jakiś reset tylko oczywiście nie powiedzą jak.Może ktoś wie jak...
Panowie,dziękuję wszystkim za pomoc.Przewinąłem cewkę tacho i pralka śmiga jak szalona:).Temat do zamknięcia.
Na kostke od silnika czy nie jest wypalona, stan szczotek. Jeżeli kostka wypalona, usunąć wypalone elementy zastępując nowymi, wykonać pomiar tacho oraz oględziny modułu programatora, usunąć wyciek.
Pisząc spalona prądniczka tachom. miałem na myśli halotron . Jeśli chodzi o płytkę było popalonych pare rzeczy ale zostały wymienione . Teraz wydaje mi się , że po wymianie halotronu powinno być dobrze ale nie wiem jaki tam wstawić . Próbowałem na chybił trafił lecz nie wyszło . Pozdrawiam
Cewka kupiona z Pralki Bosch i pasuje . Pozdrawiam
chwilowy uslizg paska napędowego Zaznacz markerem punkt na pasku i na kole pasowym, puść cykl i dowiesz się czy ma uślizg. Do wglądu też tacho silnika i triak na module. O ile pralka nie jest przeładowana.
sprawdz dokładnie tacho czy magnes się nie odkleił lub coś innego
Pralka po zapaleniu się i spaleniu kostki silnika. Jak to zwykle w takich wypadkach bywa poleciało po całości: silnik ocalał, ale z tachoprądniczki i jej obwodu nic nie zostało. poszukuję: - wartości R71 (patrz foto) - wartości R72 (patrz foto) - info na temat uzwojeń tachoprądniczki (cewka ze smażona tak, że nie dało się policzyć zwoi) - czy nawijać...
Przy tym silniku proponowałbym poszukać sterownika który wykorzysta wyjście tacho. Tylko czy będzie taki gotowy?
Witam, w tym modelu jest tacho. Sprawdz napiecie ruszajac wirnikiem,powinno byc ok 1V AC
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Dwa skrajne to tacho, dwa kolejne to wirnik, a trzy ostatnie to stojan. Ale nie podłączyłbym go bezpośrednio do sieci tylko przez np. autotransformator.
Obejrzyj prądniczke tacho powinna siedzieć ciasno. Jest ona z tyłu silnika. Ewentualnie coś z modułem.
W tym zabytkowym sprzęcie był wyczuwany zapach spalenizny. Przeglądałem kable i wszystko ok. Pralka startuje z pełnymi wysokimi obrotami zarówno podczas prania jak i wirowania. Wyjąłem silnik i sprawdziłem tacho, wygląda bez uszkodzeń. Pomiar przy kręceniu wirnikiem wskazuje zmienne niskie napięcie. Szczotki Ok. Czy to może być wina programatora?
Czołem! Sprawdz programem testowym.(zamieściłem na schematach) Czy był wymieniany moduł ?>Pralka "wariuje"jak jest chłodno w łazience. Jak wyjąć moduł - to daj znać pozdrawiam TFX
Jak kręci silnik?.Wolno czy wchodzi na max.obroty?.Jeżeli wchodzi na obroty to leży moduł.Prądniczka tacho.dobra?.
Sprawdzanie takiego silnika było już w tym tygodniu co najmniej 2 razy.Wyjmij silnik połącz 1 zacisk idący od szczotek z zaciskiem który idzie na stojan pod 2 pozostałe daj 230 i silnik powinien wskoczyć od razu na wysokie obroty.Nie pomyl i nie podłącz cewki od tacho. Jak wskoczy na obroty to jest dobry.
Witam napewno sprawdziłes czy magnes na tacho się nie oberwał na gwincie bo w tych modelach to się zdarzało . Pozdrawiam .
Bądź triak sterujący silnikiem jest na zwarciu. Ale jako że jest to mechanika Mastercooka, Brandta, to pociekła woda spod fartucha na kostkę silnika i załatwiła cewkę tacho i kilka elementów na module. Skomplikowana naprawa, najpierw trzeba załatwić cewkę tacho, potem dobrego elektronika do naprawy modułu i porządnie uszczelnić krawędź fartucha.
co to znaczy przedzwonić. Czy to jest tożsame z wymienić ? Jeśli chodzi o ścisłość to przewody sprawdzałem omomierzem i voltomierzem i wiem, ze są dobre. Jestem skłonny sądzić, że to jednak ten paskudny :) silnik. Zaraz idę sprawdzić go jeszcze raz. A może mi podpowiecie jaka jest najlepsza metoda sprawdzenia czy silnik jest dobry. A to małe "ustrojstwo"...
Cewka tacho znajduje sie po przeciwnej stronie osi paska napędowego , ale pomysł ze sprawdzeniem szczotek jest też przedni Pozdrawiam.
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Teoretycznie mozna by sprawdzic, wyczyscic wirnik i lozyska, pradniczke tachometryczna, styki . Jak jest jeszcze gwarancja to bym sie nie przejmowal.
Jeśli rewersy są w porządku to tacho jest sprawne .Kolega john2377 pisał tylko o kłopotach na wirowaniu.Wymieniłbym na module TDA 1085 C oraz elektrolity.
Sprawdź połączenie cewki tacho z wtyczką silnika a nasępnie połączenie z modułem bo jeżeli będzie przerwa to objaw będzie taki sam .Pozdrawiam.
Jeśli masz troszeczke wiedzy elektronicznej to sprawdz moduł. Jeśli na module nie ma widocznych usterek to sprawdz silnik (szczotki i tacho) czujnik temperatury, grzalkę i pompkę. Tyle na początek. O wynikach napisz. Pozdrawiam.
Lutowanie lutowaniem ale masz na bank zniszczona cewkę tacho w silniku i bez wymiany nici z naprawy. Płytkę "poceruj" ale chyba to jej nie wystarczy bo pali rezystor? obok ,musisz ustalić. Sprawdź cewkę tacho powinna mieć rezystancje około 15Ω. To co robi pralka obecnie to normalne jak nie ma kontroli nad obrotami, trzy próby i do domu !
masz rację pralki na oczy nie widziałem lecz zgaduję po usterce że tacho ma przebicie do ziemi Może to być własciwy trop.Ostatnio podobny problem miałem z pralką Bosch,uszkodzone były rezystory na płytce sterującej (przepalone)oraz uszkodzona prądniczka tachometryczna. :idea:
Sprawdż tacho i magnes przy silniku? Schematu nie ma, musisz o nim zapomnieć i radzić sobie bez niego. Opisz więcej szczegółów.
Problemy w sterowaniu silnikiem, nieprawidłowy odczyt tachometru w stosunku do wysterowania z PCB. Pozostaje sprawdzić tacho silnika i przede wszystkim wiązkę moduł - motor, bo ich jakość była wątpliwa i potrafiły się łamać lub urywać przewody. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Wysokie napięcie poszło po przewodach od tachogeneratora. Bo zasilanie silnika i sygnał z tacho idzie jedną kostką. Tachogenerator to taka mała ceweczka na silniku która generuje sygnał o obrotach wirnika. Zobacz jak podawane jest to napięcie do procesora. Pomierz elementy na płytce. Jeżeli procesor nie uległ uszkodzeniu to sterownik da się uratować....
Witam, Mam następujący kłopot z pralką WOB 1200 Boscha. Przy uruchamianiu wywaliła korki, później natomiast po włączeniu pralka nabiera wody po czy silnik startuje - na wysokie obroty - tak jakby zaczynął wirowanie i się wyłącza. Po przekopaniu części forum wszystko wskazuje na niejakiego triaka tudzież prądniczkę tacho(ale to drugie wydaje się mniej...
Wredny producent nie dość że nie ponumerował przewodów to jeszcze wszystko w jednym kolorze!! Jakbyś wlączył myślenie to dwie skrajne 2 żyłki są od tacho i wystarczy je wpiąć tak by było zgodność z wtyczką sterownika to następne tak by była zgodność pomiędzy kolejnymi przewodami we wtyczkach i po temacie. Zacznij od ustalenia które we wtyczce programatora...
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
(at)kenworth18 Tutaj oryginalną wtyczkę można chyba odratować. To nie whirlpool czy bosch że trzeba rzeźbić. Po za tym, wystarczy ze taki konektor się wypnie i napięcie fazowe pójdzie na sekcję tacho lub do obudowy. Triak silnika i pewnie moduł zasili elektrośmieci
Witam Pralka śmiga aż miło (odpukać)... Dla pewności wymieniłem kondensatory przy przetwornicy AC/DC, wymieniony triak i leżący na nim warystor. Moim zdaniem na 99% wina triaka, który badany na stole przy napięciu 12V zachowywał się poprawnie, jak znajdę czas sprawdzę go przy napięciu sieciowym. Nowe triaki pomiędzy skrajnymi łapkami miały około 90Ω,...
Faktycznie może być to problem ze szczotkami.Przy okazji sprawdziłbym czy w silniku nie ma bezpiecznika termicznego i czy nie jest uszkodzony.Najlepiej silnik wpiąć na krótko i zobaczyć czy ruszy. Szczotki są O.K.-sprawdzone. Żadnego bezpiecznika nie widzę, magnes od tacho - O.K. Natomiast nie wien pod które styki na kostce silnika podłączyć napięcie....
Dalej nie odpisałeś dlaczego po wymianie bębna przestała się tłuc w lewą stronę a zaczęła w prawą. Musisz sprawdzić zawieszenie bębna. Może to być amortyzator, sprężyna, a może nawet niedokręcona któraś z przeciwwag (ale to raczej nie ten dźwięk)... Może to być również coś banalnego typy klepiące drzwiczki albo coś, co leży na blacie pralki. Jak jest...
Stara pralka to by była gdybyś opisywał problem z Polarem PS Bio 663 a 11 letnia pralka to jeszcze nie prehistoria. Link z silnikiem do pralki, który dodałem do swojego postu to myślisz, że do jakiej pralki to silnik? Otóż do Twojej kolego: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Jeśli chcesz zastąpić...
(...)Pralka po ustawieniu pobiera wodę kręci się ale po jakimś czasie staje (...) Na pulpicie jednocześnie zapala się kontrolka z dwoma łezkami oraz kontrolka z wanienką według zdjęcia. Do wymiany szczotki silnika! :D Pralka wykazuje kod błędu silnika (brak info o obrotach), stąd taki błąd. A ponieważ ta pralka jest trochę leciwa, więc szczotki w silniku...
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
Witam .Problem polega na tym, że podczas końcowej fazy wirowania wywala korki.Kiedy pralka zaczyna wirować wszystko działa normalnie powoli wzrastaja obroty aż do momentu ostatniej fazy kiedy pralka wchodzi na najwyższe obroty wywala korki.Najpierw przy ustawieniu na 1400 obr, potem zmniejszyłem obroty do 1200 i parę prań było ok, teraz już wywala korki...
Pralka naprawiona :) Uszkodzona była prądniczka tacho. Miała 5,5Om rezystancji i dawała zaledwie 3,5V. Po wymianie na sprawną (15 Om rezystancji i 45V na wyjściu) pralka działa normalnie i przechodzi do końca test silnika w trybie serwisowym. Co do zimnych lutów to sterownik był przeglądany jeszcze przed założeniem tego tematu. Był jeden lut do poprawy...
Dięki za odpowiedz,scalak TDA 1085 C wymieniłem,oporik 5,6Kom,był sprawny,zastanawiałem się nad programatorem ponieważ żona pokręciła w lewą stronę programator i uszkodziła pokrętło,które wymieniłem.Silnik spawdziłem oddzielnie,pracuje normalnie. Tacho generuje napięcie,nie wiem czy poprawne ,ale wzrasta z obrotami.Spróbuję zewrzeć A1-A2 i spawdzę czy...
Historia smutna ale prawdziwa postanowiłem wymienić lekko szumiące łożyska w silniku mojej niezniszczalnej pralki ,niestety zleciłem wyprasowanie łożysk "fachowcom" który uszkodzili mi pierścień tacho po nie udanych próbach sklejenia pozostałem bez sprawnej pralki w domu , ze względu na wiek pralki nie mogę znaleźć całego silnika o samym pierścieniu...
Witam ! Mam problem z pralką typu Bosch Maxx WFL 1600 , pralka ma dziwne objawy jak tylko zostanie zadany obojętnie jaki program to startuje tylko pompa ,mało tego nie muszę naciskać przycisku start .Dodam że oglądałem elektronike co mogłem to sprawdziłem ,silnik ok. tacho ok.blokada działa.Zastanawiam się czy ową elektronikę można resetować podobnie...
Okazje się że uszkodzony jest ten element i przepalona ścieżka. Myślę że jeśli pousuwam te usterki to pralka wstanie. Tak jeśli są to uszkodzenia z tachogeneratora to po usunięciu powinno być wszystko naprawione na PCB i powinno być oki!
tak własnie taki moduł jest a wystarczy wymienić triak i tda1085c czy moze byc cos innego uszkodzone?? Jeśli triak i układ jest sprawny to uszkodzony tachometr lub przerwa wiązki silnika na połączeniu tachometr-moduł . Witam ponownie. Pradniczka tacho sprawna. Opisz metodologię jak to sprawdzałeś. pralka podczas wirowania zmienia kierunek obrotów....
Sprawdź elementy wykonawcze jak: Tacho silnika, Pompa, Silniczek na odpompowaniu, Grzałkę. Pomierz czy idzie napięcie na płytce i na każdej części Multimetrem, tylko nie jakimś klocem z biedronki :D Możliwe, że i wsad pamięci jak napisałeś, ale jak nie odkręcisz panelu i nie dostaniesz się do środka aby zobaczyć co się tam dzieje to nic nie będziesz...
Kolego popraw pisownie bo oczy bolą. Co do pralki mogły wystąpić dwa uszkodzenia 1. Przerwa na cewce tachometrycznej 2. zwarcie na triaku wysterowania silnika (zwarte anoda 1 z anodą 2)
Napisz coś więcej (patrz post skryn -a). Poza tym poszukaj w innych tematach, np. o Bosch-u WFB1604, czy innych pralkach z silnikami komutatorowymi, z prądniczką tachometryczną i ze sterownikiem elektronicznym. Tam jest wiele ogólnych uwag mogących pomóc rozwiązać Twój problem.
Dzień Dobry, Pralka to Bosch Logixx 6 WLM24440PL. Płyta sterująca AKO 731799-06 / BSH 9000449412 Płyta już była naprawiana parę lat temu pod kątem spalonego rezystora/mostka i do tej pory pracowała. Objaw: Pralka włącza się, wyświetlacz działa normalnie, pokazuje tryby pracy, można wybierać tryby pracy. Po wybraniu np. wirowania i wciśnięciu Start rygiel...
Jeżeli masz silnik BOSCH, to tacho u nich to typowe szczęśliwcom padają na gwarancji, poza tym obejrzyj czy niema nadpaleń na niektórych klatkach komutatora (to że szczotki są jeszcze długie o niczym nie świadczy) i przerw na kostkach szczególnie jeśli są to krótkie kopniaki. Czasem wieszają się szczotki, czasem nie łączą styki silnik zwalnia moduł...
Dzień dobry. Nie mogę za bardzo wymontować silnika. Pralka zabudowana, widać tylko od frontu. Kostka silnika ma 7 pinów. Wywaliło mi moduł w tej pralce. Kupiłem po taniości na Olx. Nie wiem czy sprawny, ponieważ po nabraniu wody silnik się nie załącza. Nie mogę za bardzo dojść do silnika, pralka zabudowana. Do silnika 7 pinów. Chcę na krótko. Można...
Pralka 4 lata raczej nie powinny się zepsuć. a dla czego nie ? przy okazji zbadał bym triak. Co z tacho ? Raczej tak, ale spróbuję założyć inne i zobaczymy. wystarczy zdemontować i wykonać pomiary. W stojanie jest wpięte zabezpieczenie termiczne silnika i być może rozkalibrowało się , stąd niemal że natychmiatowe zatrzymanie silnika. Po pierwsze termik...
Wszystko wskazuje na triak. Niekoniecznie triak. Może też być uszkodzona prądniczka tachometryczna lub brak jej łączności z modułem .
czy sprawdzili prądniczkę tachometryczną na silniku
A szczotki? A tachogenerator?
Raczej coś z prądniczką tachometryczną - trzeba sprawdzić jej obwód i połączenia.
Prądnica tachometryczna.
Czy coś takiego mi zadziała :?: Czy będzie działać regulacja obrotów :?: Moduł i silniczek wytargałem z pralki Bosch WFB2004. Kombinowałem już inne regulacje do tego silnika ale triaki "fyrały" w powietrzu jak pociski więc licżę, że tu się problem rozwiąże. Z góry dziękuję za sugestie i pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/2182463400_1...
Troszkę nie tak.. Pralka nie zacznie wirować dopóty hydrostat nie poda sygnału że tej wody już nie ma w zbiorniku. Oczywiście hydrostat sprawny że hydrostat działa (delikatnie dmuchnięty - słychać jak załączają się styki) ale czy rurka pomiędzy spustem wody a hydrostatem jest drożna? to znaczy raz wiruje raz nie, częściej nie, czasem nie odpompuje wody....
Uszkodzony moze byc uklad sterowania silnika (triak lub opornik). To co uznales za hamulec to pradniczka tacho. Nie podlaczaj do niej napiecia. Moze byc tez uszkodzony programator. Silniki ktore spotkalem podlaczalem wg.rysunku . Numery nie oznaczaja kolejnosci wyprowadzen w kostce. Musisz je znalezc przy pomocy omomierza. W Twoim silniku wyprowadzenia...
Witam ja tez miałem problem z ta pralka jesli chodzi o obroty silnika moze być uszkodzona prądniczka tachometryczna na silniku lub układ sterowania obrotami ja wczoraj wymieniłem tda i triak w układzie i problem zniknął
Witam Problem z pralką polega na tym że po włączeniu programu silnik natychmiast wchodzi na obroty wirowania. Znalazłem narazie na module sterującym dwa uszkodzone rezystory w obwodzie silnika a konkretniej prądniczki tacho. Dlatego proszę o identyfikację tych rezystorów R71 i R72. Widać je na zdjęciach ale oznaczenia nie czytelne. proszę o szybką odpowiedź....
Dostałem od znajomego silnik z pralki Bosch (nie wiem jaki model pralki) a chciałbym go jeszcze wykorzystać, tylko że nie wiem jak go podłączyć,gdzie ma być kondensator jak są lewe a jak prawe obroty jak wysokie.... Dodam że z kostki silnika wychodzi sześć przewodów. Jeśli ktoś posiada taki schemacik to prosiłbym o pomoc. Witam. Silnik jest ze szczotkami?...
Witam. Prądniczka tachometryczna w tych pralkach jest w silniku. Magnes znajduje się między łożyskiem, a komutatorem.
wołać od radu fachowca żeby nie zalało sąsiadów czy spokojnie używać do następnego błędu? Używać niespokojnie czyli pod nadzorem, przynajmniej przez trzy kolejne zmywania. Jeżeli nie wyskoczy ten sam lub inny błąd, uznać że sygnalizacja błędu była przypadkowa. Co dokładnie ten błąd oznacza? Miałem błąd w pralce - wyskakiwał raz na dwa-trzy miesiące,...
Moje zdanie o LG i Samsungach jest jak najbardziej pozytywne. Dają się rozbierać, wszystko do siebie pasuje, nierdzewne wkręty tam gdzie trzeba, bardzo starannie wykonane wkręty, wręcz wzorcowe i co b. ważne wszystkie takie same, ułatwienia w postaci np haczyka do powieszenia przedniej blachy żeby nie trzeba było jej naginać , wymienialne łożyska i...
Właśnie napięcie z podłączonym silnikiem wynosi zero co to oznacza? a jeśli to ten triak, to co mogło być przyczyną, i jak sprawdzić czy jest zepsuty? http://obrazki.elektroda.pl/1809200500_1... Jeszcze jedno, czy prądniczka tachometryczna może mieć tu jakieś znaczenie, bo wydaje się być uszkodzona. Dodano po 2 Pralka naprawiona. zepsuta...
pralka bosch tacho sprawdzić tacho pralka bosch bosch tacho
palet maszyna sterownik lm339 tworzyć instalka
płyta główna viessmann mikser niewiadów
Jak połączyć bezprzewodowy regulator z piecem Vaillant ecoTEC plus? Lokalizacja bezpiecznika świateł cofania Corsa D 1.0 2008