Witam Jeśli chodzi o potencjometr głośności , to według mnie jest uszkodzony enkoder . Enkoder to taki elektroniczny przełącznik , w którym są dwie blaszki . Trzeba rozebrać panel radia i sprawdzić czy na końcówkach enkodera nie porobiły się zimne luty ( dla pewności poprawić luty ) . Jeśli to nie pomoże , to na znanym portalu aukcyjnym trzeba zakupić...
sprawa się wyjaśniła, problem powoduje GAZ, a to dlatego że nastąpiło tzw. rozjechanie mapy benzynowej, ponowna regulacja gazu (sekwencja) i...po problemie:D
Klasa jakości (GL4/GL5) dopuszczalna. GL5 zawiera dwukrotnie więcej dodatków uszlachetniających od GL4, które mogą korodować synchronizatory (lepiej tej klasy dolewki nie używać). Polikwiduj wszelkie luzy (+wymiana poduszki skrzyni) - szczególnie na lewarku (wpisz w szukajce "Korpus Wybieraka Drążka Zmiany Biegów Alfa Romeo Fiat Lancia" - w grafice)...
witam orientuje sie ktos jak sa tu sterowane lusterka elektryczne , moze dysponuje ktos jakims schematem na przelaczniku mam tylko mase , do lusterek dochodzi plus i masa , facio mowi ze wszystko chodzilo i nagle padlo nie dziala regulacja ani prawego ani lewego lusterka
Regulacja jest poprzez podłączenie komputera do instalacji gazowej.
Wałek w tych samochodach wyciera się przez zbyt małe otwory w magistrali olejowej, problem da się banalnie rozwiązać rozwiercając te otwory. Co do samych obrotów to po 1 regulacja mieszanki paliwo powietrze, po 2 cewka miała delikatne pęknięcie przez co czasem świrowała, po 3 wymiana reduktora (parownika) LPG.
Ustaw AFR w Open Loopie na 12,8 powinno spalanie się poprawić o ile masz tam sekwencję... Do tego wypadało by całość w Close Loop ustawić na czasy wtrysku by po przełączeniu między paliwami ECU PB nie widział różnicy w paliwach i nie zmieniał dawki. Tak zrobiona regulacja daje 100% satysfakcji.
Regulacja sama w sobie nic własnie tutaj nie daje , bo samochod praktycznie wogole nie chce pracować na LPG, tak jak napisałem.
Regulacja jest hydrauliczna, także wpływu na luzy zaworowe nie ma. Zawieszone zawory wyszłyby na pomiarze ciśnienia sprężania. W jakich okolicznościach pojawił się problem? Czy rozrząd został sprawdzony blokadami?
A więc już od dłuższego czasu borykam się z ustawieniem wysokości świateł mijania (przód). regulacja elektryczna tzn poprzez silniczki działa prawidłowo. Ustawiona w pozycji 0. Regulacja ręczna ustawiona również w maksymalnej pozycji (światła ustawione najwyżej). A światła nadal świecą zbyt nisko. Jest jakaś możliwość by skorygować wysokość mimo oporów?...
Ta regulacja jest do ustawienia prawidłowego luzu nowej maglownicy. W Twoim przypadku jak dociśniesz listwę do trybika, to faktycznie, luzu się pozbędziesz w pozycji środkowej, a przy skręcaniu będziesz musiał dwiema rękami kręcić. Druciarstwo - magiel powinien być przeszlifowany, trybik wymieniony. A czy da się do tego dostać - nie wiem, w sumie wystarczy...
Witam, mam problem ze spalaniem gazu. Otóż moja brava posiada bardzo popularną jednostkę 1.6 16v o mocy 103KM która ma bardzo duży apetyt na gaz. Być może, a mam taką nadzieje że z mojej winy. Instalacja jest jeszcze niestety mieszalnikowa i jest jeszcze na manualnym registorku. Bieg jałowy wyregulowany na parowniku czułościa membrany do momentu aż...
Witam serdecznie. Mam problem z regulacją instalacji LPG. Otóż wskazania sondy Lambda na benzynie wahają się co chwilę pomiędzy mieszanką ubogą a bogatą, można wywnioskować że jest wszystko ok. Są to wartości napewno prawidłowe i pochodzące od sondy a nie emulacja ECU, gdyż pomiar robiłem również bezpośrednio na przewodzie wychodzacym z sondy. W momencie...
Ciekawy jestem jak zakończyła się regulacja instalacji gazowej, podobny problem miałem a swoim audi 80 2 litry, silnik nie chciał wchodzić na obroty, powyżej 2 tysięcy było ok, jak niektórzy pisali gazior od 7 boleści zainstalował komputerowo wartości zapisane na dysku z innego audi, regulacja trwała tydzień, codziennie około 3 godzin, pierdolca dostawałem...
(at)Aleksander_01 Fiat ma wieloklin, owszem, ale jeden klin jest szerszy niż reszta. Kierownicę można założyć tylko w jednej pozycji.. Wszystkiego nie pamiętam, ale fakt faktem jest kilka marek co stosuje jeden szerszy klin i kierownica włazi na wał tylko w jednym punkcie. Zasugerowałem się postem autora tematu że przestawiał o ząbek w lewo lub prawo....
Bardzo możliwe, bywa też tak, że jest źle umocowany wspornik czujnika, czoło czujnika za daleko od kola fonicznego ( wspornik mocowany na dwie sruby, otwory elitptyczne, dają naprawdę szeroki zakres regulacji)
kolega pewnie posiada II generację gazu gdyż te silniki wychodziły na jednopunktowym wtrysku paliwa. Podjedź do najbliższego gazownika, zrobi diagnostykę, być może parownik nadaje się do wymiany i cała instalacja do ponownej regulacji.
a jaki junkers? zresztą sam tego nie zrobisz musisz pojechac do gazownika ktory ma pojecie o regulacji LPG 2 generacji
Ma ktoś jakiś schemacik takiego urządzenia?? Jakie napięcie w bravie? 5v?? jaka częstotliwość??? może da się zrobić regulację????
niestety nie, tylko regulacje tonów
No w dluzszej perspektywie zawory wydechowe na tym najdalszym cylindrze utopia sie w gniazdach.Ale ile km to bedzie trwalo to zalezy od regulacji oraz wykorzystywania pelnej mocy silnika .
Witam ! Nie jestem pewny, który to element lub nie zrozumiałem. Czy miałeś na myśli wkręty mocujące przepustnice do ośki, czy może śrubkę regulacji ustawienia przepustnicy. Dziękuje za zainteresowanie.
Ja od dawna montuje sam, gaz w swoich autach i parowniki za 140 zł spisuje się tak samo jak ten znany markowy za 200. Tak jak prawidłowo dobrana moc parownika do zapotrzebowania silnika. Tak samo z wtryskami, VALTEKI czerowne powinny być prawnie zakazane bo to gó..... 20000km nie zrobi a po 5kkm są to regulacji i tak w kółko.
Posiadam Fiata Brava 1,6 16v autko zaczeło mi troszke duzo palic, lpg 13,5 wiec pierwsze skojarzenie sonda lambda. Zabardzo nie mam czy zmierzyć, wiec zrobiłem tak odpiołem wtyczke zadna kontrolka mi sie nie zapaliła (wtrysku) obroty sa ok, w czasie jazdy tez wszystko jest wpozadku. Na exzaminezre tez nie ma błedu sondy. A czy wpieta czy wypieta zadnej...
Witam, podłączam się pod temat. Od jakiegoś czasu na instalacji tomasetto - sterownik stag2-l samochód pali po 15-16l LPG/100km, wymieniłem sondę lambda i nic się nie zmieniło - tak jakby to czy pracuje nie liczyło się za bardzo dla tej instalacji. Na regulacjach już byłem - skutkowały tylko większym spalaniem. Chcę wymienić elektronikę na BINGO M,...
Można w takich przypadkach wymienić multum usterek, I tak wymienić można nieszczelności w układzie dolotowym, wypadające zapłony, problem z czujnikiem temp. cieczy, nieprawidłowa praca zaworu regulacji biegu jałowego i wiele innych. Bez podłączenia testera nie da rady cokolwiek stwierdzić.
Witam,bodajże IAW 49F 1.6 16V sterownik na grodzi i po wizycie w serwisie sterownik nie ma władzy nad przepustnicą (nastawnik). Tu moje pytanie dysponuje ktoś wartościami TPS na biegu jałowym dla tego nastawnika. Dodam że sterownik nie zgłasza usterek mimo to nie realizuje programu regulacji biegu jałowego choć sam silnik nastawnika jest sprawny.
nie posiadma regulacji, chcialem dodac ze to zwarcie jest tez powodem nieswiecenia lewej postojówki przedniej i prawej postojowki tylnej, ale moze faktycznie jakis tranzystor sie pali dzieki za wskazówke
Witam, do mojego Fiata Brava 1.4 12V założyłem przy przebiegu 100 000 tys. km instalację gazową II generacji ze sterownikiem Stag2l. Po założeniu samochód spalał 10 litrów gazu po mieście w lecie, 8l w trasie. Po około pół roku spalanie nagle skoczyło na 15l/100km w cyklu miejskim (czasem więcej, w lecie ok. 14l). Po regulacjach palił tylko więcej -...
Przecież napisał, że sonda pracuje prawidłowo! Predzej reg. ciśnienia w tym przypadku. Dokładnie tak. W cylindrach zbyt dużo paliwa, to i odbija się na spalinach, no i sonda wariuje, jest poza zakresem regulacji i stąd ten błąd. Da się go wogóle wykasować? Dodatkowo (proponuję) "prześwietl" świece zapłonowe.
Witam obecnych na forum Korzystam z Fiata Brava 1,9 jtd od prawie roku, samochód ma przejechane 155tys.Myśle, że pora sprawdzić luzy zaworowe, czy ktoś może pomóc mi w tej kwestii? Proszę o podanie mi kolejności zaworów - który zawór jest ssącym, a który wydechowym, ich wartości (jakie powinny być) znam, ale nie wiem jakiej średnicy powinny być płytki...
Witam, mam Fiata Brava z silnikiem 1.6 16v z gazem zwykłym. Mój problem polega na tym iż dałam samochód do regulacji, było wszystko w miarę ok, później na gazie zaczął strzelać więc dałam na reklamacje, wyregulowali mi ponownie i było wszystko okej, minął jakiś tydzień samochód zaczął gasnąć przy dodawaniu gazu hamowaniu naciskaniu sprzęgła przy zmianie...
Ciachnąć przed regulacją dźwięku i przełącznik na AUX (jest dużo miejsca aby go umieścić). Potem dwa kondziolki i gniazdo mini jacek. I cała filozofia. Acha te radia były 3: low, mid i high. High miało sterowanie puszką Grundiga.
A więc tak dziwna sprawa z moją Brava a mianowicie. Wymieniłem wahacze, końcówki drążków kierowniczych bo były już tak wybite że aż wstyd. A stukanie nie ustało. byłem na sprawdzeniu zawieszenia (bo darmowe) i brak jakichkolwiek luzów. I czytając sobie różne fora i posty ludzi zastanawiam się czy winne nie jest łożysko i poduszka amortyzatora. Trzaski...
Co do regulacji zawodu to sie nie zgodzę bo to właśnie rynek reguluje to nie lekaż ze jak nerkę będzie wymienił. Po drugie założę się ze większość co najgłośniej krzyczy to jak im sie komputer albo coś z czym sobie poradzić nie mogą to tez od razu do specjalisty, informatyka czy coś tam nie biega. Po czwarte sam skończyłem marketing i zarządzanie, zajmuje...
Witam, chciałbym Was prosić o radę dotyczącą pomocy w znalezieniu przyczyny problemu z moim fiatem brava, mianowicie jak odpalę silnik na benzynie to zaraz mi gaśnie, chyba że non stop dodaję i puszczam gaz to wtedy nie zgaśnie, jak wcisnę pedał gazu do oporu to tez słychać że silnik się "dławi" i po chwili gaśnie. Natomiast jak przełączy się na LPG...
Zdjęć ani oferty kupna przez net nie mam. Pogooglaj się z nazwą ORION. O podłączaniu wzmacniaczy samochodowych w domu było już tu kilkanaście razy. Wystarczy poszukać.Ale z teogo co wyczytasz, to nie jest najlepszy pomysł. Choćby ze wzgledu na sposób regulacji. A drogi zasilania są dwie: dorobić mocny zasilacz 12V lub (lepiej) zrobić zasilacz o napieciu...
Witam mam podobny problem jak ten opisany w temacie "Brava 1.2 gaśnie przy rozruchu". Po czyszczeniu przepustnicy i poskładaniu wszystkiego do kupy na wolnych obrotach mam falowanie między 1600-1900 (tak jakby ktoś naciskał pedał gazu i puszczał). Pewnie trzeba przywrócić ustawienia fabryczne tego siłownika regulacji wolnych obrotów z czujnikiem położenia...
jeeli ma dobra podloge to warto to wziasc ;-) nawet za te 2500 ;-) bo : odlicz zimowki- minus ok 400zl (i tak bedziesz musial kupic na zime lub letnie) ;-) minus alusy- tez 400-500 zl (ktore mozesz pozniej sprzedac oddzielnie ;-) wychodzi juz 1500-1600zl za sam samochod ;-) a to juz w miare rozszadna cena ;-) tym bardziej ze ma silnik 900- odpada koszt...
no właśnie zdania co do kasowania wartości adaptacyjnych w tych sterownikach są podzielone. jedni twierdzą, że tylko przez program diagnostyczny (najlepiej Fiat Examiner). drudzy, że wystarczy odłączyć klemy. podręcznik z cyklu "Sam naprawiam" nie wspomina o tym ani słowa. podobnie z serwisówkami zagranicznymi, chociażby podręcznik Haynes'a "Bravo &...
Niestety to nie jest to co bym chciał, takie coś to nawet na krótką mete się nie zdaje, po skasowaniu pamięci w tych mrozach auto nie chce odpalać na benzynie od razu, trzeba parę razy odpalać aby zalapało. Zależy mi naz zejściu na spalaniu gdyż przy tym silniku 13 litrów gazu w trasie to dużo, za dużo. Niedawno byłem u gazowników którzy mi zakładali...
Ponieważ mam taki sterownik luzem bo testuje swoją komunikację z ECU to potwierdziłem jedną rzecz. Do załączenia regulacji na biegu jałowym potrzebny jest sygnał z tego styku i jest to warunek konieczny. Taka sama informacja jest w książce Zembrowicza do fiatów bravo i brava - tam gdzie opisuje regulator. Zasymulowałem sytuację gdzie silnik jest zimny...
Autko jw po wymianie uszczelki pod głowicą, wałka rozrządu, popychaczy,pasków. Autko zapala (na zimnym) i przyśpiesza normalnie, trzyma wolne obroty Dwa problemy: 1.Przy gwałtownym przyśpieszeniu (pod obciążeniem), w zakresie średnich obrotów słychać spalanie detonacyjne/"granie zaworów" - zanikające przy wysokich obrotach, na biegu jałowym i przy delikatnej...
chciabym prosić Was o radę, mianowicie, od jakiś 2 miesięcy, konkretnie odkąd zaczęły się te upały, mam problem z uruchomieniem samochodu na rozgrzanym silniku. Jeżeli silnik jest zimny (nie ma znaczenia pora dnia) samochód przełącza się bez problemu na gaz, ale jeżeli tylko się nagrzeje, to choćbym nie wiem, co zrobił to za nic nie uruchomie go na...
Pomysł z tym nie jest głupi. Jednak jak już ktoś wspomniał ''to nie ta moc''. Miałem kiedyś Fiata 125p, padł mi zawór do nagrzewnicy tak, że nie mogłem go zamknąć ponieważ zamknięty przeciekał. Było upalne lato, temperatury w cieniu około 30 st. Układ ogrzewania w samochodzie podczas włączenia zimnego nawiewu nie tylko zamykał ten zawór, ale i zakrywał...
Witam wszystkich, mam następujący problem. Około 2 tygodnie temu zerwał mi się pasek klinowy, wymieniałem na nowy. Napinacz w porządku, lecz po wymianie pękł 2 raz. Po dokładniejszych oględzinach, wymierzeniu wszystkich kół pasowych okazało się, że koło pompy wspomagania jest cofnięte w stronę rozrządu jakieś 2.5-3.0 mm. Sprawdziłem, na pompie nie ma...
Witam W samochodzie Fiat Brava 1,4 12V mam zainstalowaną instalację LPG: - sterownik Lambda Gas BLITZ - reduktor Tipo AT90E (BRC Lotto) W czym problem? od kilku miesięcy wzrosło mi zużycie gazu - z 8,5 na 11 litrów (cykl mieszany). Sprawdziłem na wolnych obrotach sygnał z sondy lambda (wpięcie oscyloskopem wprost na czarny przewód sondy). Wynik: na...
brava brava rozrząd brava brava brava brava naprawa
wzmacniacz bd650 bd649 zbiornik zmywarka wskazania termometru zewnętrznego
inkbook ekran mikrokomputer cobra1
Jak zmienić język w aparacie fotograficznym z chińskiego na angielski Kierownica nie działa po podłączeniu do portu USB