Mase masz bezpośrednio z akumulatora podpiętą pod karoserie, póżniej specjalną linką masa jest przeniesiona z karoserii na silnik. Pozdrawiam
Podciśnienie w mikserze rośnie do kwadratu prędkości przepływu. Czyli np: dwa razy większy przepływ to czterokrotnie mocniejsze ssanie gazu. Jeśli parownik wyrabia się z wydajnością to normalne że krokowiec musi bardziej przydławiać dopływ gazu na wyższych obrotach. Piszesz że pali 10l, ale w jakich warunkach? I ile w takich samych warunkach spali benzyny?...
Ostatnio miałem problemy z odczytem i zapisem 95040. Vellon VP298 odczytał same FF i za nic nie chciał programować. Wziąłem Xproga i poszło jak złoto. Robiłem po wylucie.
Alternator umiera
Na podstawie czego?
witam .mam fiata bravo 1.9 td 100kM i mam problem z pompa wtryskowa. pompa nie podaje mi na wtryski rope ale na powrót podaje
Zamiast LUK wolabym Sachs. Z lukiem też bywają problemy.
MES i w zakładce nadwozie masz wybrać odpowiedni parametr w ABSie. Po czym zrobić osiowanie proxi. Zakładając oczywiście, że wszelkie wtyczki są ok.
Rozwiazanie tego problemu opisalem j.w.
Problem leży w napędach klap w mieszaczu powietrza lub w oczujnikowaniu. Najgorsze jest to że dostęp do tego jest masakryczny.
Proponuje naprawic silnik krokowy. Sam to dzisiaj zrobilem dla Fiata Brava 1,2 rok 1999, 93000 km. Jest to dość żmudne zadanie ale tylko dla cierpliwych. Myślę, że warto bo nowy, to ok 500,- zł.
Maksymalne ciśnienie na listwę.
OP 537/1, pasuje do jednego i drugiego silnika, są takie same.
Witam. FIAT bravo I Gen 1.6 16v. 99r. Czasami nie chce odpalać, dopiero jak doda się gazu, to złapie. Jednak po chwili od odpalenia obroty powoli wzrastają do 1,3tys i zaczynają bardzo falować. Zdarza się na rozgrzanym już silniku, że przy wciśnięciu sprzęgła gaśnie obroty dochodzą do 2,5tys. Obroty nie przestają skakać przez cały okres jazdy (dłuższy/krótszy)...
Niestety u mnie nie ma żadnej diody, ani też naklejki z jakimikolwiek napisami/schematami Co raczej nie zmienia zasady działania - masz trzy przewody i raczej dwa z nich to zasilanie a trzeci to sygnał (PNP lub NPN). Wystarczy zsunąć gumową osłonę z wtyczki i dostać się do pinów - zabezpieczonych uszczelkami. Na tych pinach można sprawdzić zasilanie...
Mechanik ogarną temat ale co jak gdzie to niewiem
Sprawdź cisnienie na cylindrze, mógł się wykręcić cylinderek od mechanizmu który steruje zaworami ssącymi przez co nie otwiera zaworów i jest brak kompresji, a za tym nie pracujący 2 cylinder
W Bravo jest 85-90A z klimatyzacją.P
Możesz spróbować wymienić, mostek też bym dał nowy . Często to pomagało jak były problemy z wyświetlaczem.
Jeśli jest synchronizacja między czujnikami wałka i wału , okablowanie dobre, czujniki dobre pozostaje sprawdzić ECU.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21...
brak masy tylnych lamp.
Czyli ten czujnik moge wykreslic ? z podejrzanych ? kolega mial tak samo wymienil czujnik i problemy usteopily
Centrala jest niezależna od odbiornika - wszelkie manewry przy nim nie wpłyną na ustawienia centrali.
Wiatm Ja miałem taki sam problem, zacinała mi się stacyjka i nie zawsze mogłem przekręcić kluczyk. Do czyszczenia użyłem WD, wtryskiwałem do wewnątrz aż wyciekał na zewnątrz. Najpierw wyciekał bardzo brudny płyn, od czasu do czasu wkładałem kluczyk i przekręcałem. Całą czynność powtarzałem kilkakrotnie aż do momentu jak już nie było widać brudnego wycieku....
WM-34DM na alledrogo
No a siłowniki masz sterowane plusem czy masą?
prosze bardzo: http://obrazki.elektroda.net/56_12592640... Glowica: M10x1,25 = 20Nm + 40Nm + 90stopni + 90stopni + 90stopni
973161 Opis instalacji jest tu: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Witam. Mam problem z Fiacikiem Bravo 1,4 12v a mianowicie, 2 miesiące temu założyłem gaz (2 generacja), 3 drobne regulacje i wszystko było ok. 3 dni temu zaczęły się problemy tzn samochód nie chce odpalać na benzynie, dławi się a jak już zapali to trochę pochodzi i gaśnie. Spaliny mają kolor biały i wyjątkowo dużo się ich wydobywa z rury i staje się...
Np. Uszkodzony panel wskaźników. Odczytaj błędy po OBD2, może dowiesz się coś więcej.
Bezpiecznik F5 w skrzynce bezpieczników komory silnika
Można. 096C jest młodsza. Możesz założyć wszystko co ma numer pomiędzy 090C a 099C.
Czerwony to zasilanie centralki LPG, brązowy to impulsy zapłonowe, o dziwo ta centralka ich wymaga... na próbę bym je całkowicie odłączył, a docelowo na pewno czerwony podłączyłbym w skrzynce bezpieczników/przekaźników do styku na którym pojawia się 12V po stacyjce i ma większą obciążalność prądową. Z drugiej strony wiele samochodów ma tak podłączone...
Te łożyska musisz mieć z powiększonym luzem C3.
Nie napisałeś jaki kod silnika, ale według numerów bosha to powinien być ten schemat.
Witaj. Miałem ten sam problem. Na początku nigdzie nie można było dostać ramię więc kupiłem na all i okazało się że otwór jest za mały. Więc fraz ze stożka wiertarka minuta i psuje ;D Nie chciałem wnikać kogo przerosło zrobienie zamiennika.
Temat raczej dość prosty. Każdy bieg ma swój osobny przekaźnik oraz bezpiecznik. U ciebie nie działa szybszy czyli drugi bieg więc do sprawdzenia bezpiecznik MAXI F7 o wartości 50A. Czy na nim jest zasilanie. Powinno być nawet na wyłączonym zapłonie. Następnie do sprawdzenia przekaźnik T7 lub T07. Zrobić zworkę w gnieździe przekaźnika pomiędzy 30 i...
No to jeszcze raz i powoli - 12V z instalacji samochodu (czerwony w kostce ISO) podłącz pod zasilanie wzmacniacza, a na wejście REMote wzmacniacza podaj to samo 12V, tylko przez włącznik. Żółto-pomarańczowy w ISO to stałe 12V, a czerwony to 12V po stacyjce.
zanim pęknie,potem po 60tys.km
Słupki silników takie same resztę powinieneś bez problemu poprzekładać (skrzynia,łapy ,część krućcy wodnych , ew kolektory , itp) ...
Szyba kierowcy ma sterownik ale w pierwszej kolejności sprawdź przewody w elastycznym przepuście między drzwiami, a słupkiem.
Moduł jest dostępny po wymontowaniu schowka przed pasażerem. Widać go od razu po wyjęciu schowka.
czujnik znajduje sie w obudowie wtrysku ,jest to taki maly termistorek , raczej nie wymienny .
Fajne zdjęcia. Wczoraj robiłem autko gdzie się gaz zapalił . Przewody od instalacji gazowej wyglądały identycznie, do tego pęknięty wąż gazowy . Ugasili go zasypując całą komorę silnika śniegiem. Te zdjęcia to raczej skutek niż przyczyna, oglądając całą instalację można stwierdzić gdzie była przyczyna.
Witajcie Od niedawna mam problem z moim Fiatsikiem Bravo 2. Auto jeździło bez zastrzeżeń, aż nagle zaczęły się problemy z porannym uruchamianiem auta. Kręci normalnie, odpala i od razu gaśnie. Za drugim lub trzecim razem już odpala i chodzi tragicznie przez chwilę jakby nie palił na 4 cylindry (wibracje, migający check, nierówna praca silnika, zapach...
Gaz zakręc na butli, potem odpal przełącz na gaz i niech zgaśnie/przełączy się sam na bezyne - wypali to w większości gaz w reduktorze. Potestuj na drugi dzień czy już odpali poprawnie przy tak zakręconym i wypalonym gazie. Gaz ile lat ma?
W dziale obok masz możliwość pobrania całej książki naprawczej do tego modelu Fiata ,jest tam także opisana skrzynka bezpieczników. Pozdrawiam!
Wymieniając łożyska warto za jednym zamachem wymienić i tuleje wachacza :idea::D
Uzywam na codzien takiego zestawu, ale przydaje mi sie tylko w pracy..I to przewaznie do fabrycznych "radiow", a tak do domu to sie bedzie kurzyc w szafie..
Witam Sprawdź cewkę zapłonową. Prawdopodobnie któraś para celindrów nie pali. Jak miałem kiedyś fiata 1.6 to coś w środku cewki źle kontaktowało i objaw miałem identyczny :-) Pozdrawiam SP
Na przewodach mam mase, zasilanie stale oraz zasilanie kiedy lampki zgasna Sprawdź zwykłą żarówką pomiędzy przewodami : zasilanie stale zasilanie kiedy lampki zgasna
Twój pin to *7**4 reszta PW Pozdr.
Trzy dni temu miałem identyczna awarię w Alfie 159 1.9 JTD. Rozleciało się to koło metalowo gumowe. Stopiła się guma, wszystko upaprane. Taki sam objaw, samochód trudno odpalał i źle pracował. Rozebranie do rozrządu i okazało się,że w obudowie paska pełno fragmentów gumy z tego koła i przestawiło rozrząd. Co ciekawe ścięło klin na kole wałka rozrządu....
Podpowie ktoś. Jak się świeci "marchewa" to jedziemy w pierwszej kolejności na komputer .....
Nie, zapłon w tym samochodzie nie podlega żadnej regulacji. To są dwie cewki dwubiegunowe w jednej obudowie.
Złącza, złacza , złacza.... Koło komputera, czujników, pośrednie kostki na instalacji. Cewka zapłonowa/ cewki (nie pamietam tego silnika) sprawdzane pod katem pęknięć obudowy. Na poczatek trzeba zostawić sprzęt za 70 tysiecy a pobawić się spryskiwaczem do wody za 2 zł. Opryskać pracujacy silnik dokładnie i wychwycić gdziew woda powoduje nierówną pracę....
kupiłem taką samą ale 4 piny akcesoriów ma cieńsze. Czyli nie taką samą, są dostępne w inter carsie takie jakie potrzebujesz.
Z nissana na pewno nie - mam taki sam w Primerze P11, podgrzewania brak, jedynie czujnik zawodnienia filtra.
key to kluczyk,błąd został od kiedyś zapamiętany.
Najprawdopodobniej musisz kupić to: http://obrazki.elektroda.net/50_12484630... Zestaw naprawczy wahacza tył. Dodano po 1 Oczywiście może ci pukać stukać ze sto innych rzeczy ale jak piszesz że chrupie. Zwykle dzieje się tak że tylko jedna strona się nabija.
Raczej nie ma innej możliwości naprawienia tego. Może jakiś fachowiec pomoże, jak faktycznie jest taki trudny dostęp. Nieraz można narobić więcej szkód niż byś zapłacił za serwis np. pęknięta szyba.
Witam masz tu Dodano po 59 Witam co s nie doszlo zaraz sprobuje jeszcze raz Dodano po 3 Witam http://obrazki.elektroda.pl/7593226000_1...
Charakterystyka pracy sprężyny/resora jest powiązana z charakterystyką pracy amortyzatora, nie możesz sobie od tak zmieniać któregoś z tych elementów na taki, który poprostu wejdzie w jego miejsce.
BC 338
Jeśli trzeszczy z glosnikow, to dystanse nic nie pomoga. Radio jest slabe, elektrolity w nim mogly wyschnac. Mozesz do glosnika dolutowac po kondensatorze elektrolitycznym na 12V po 100mikro (choc 100 moze byc za duzo). Pilnuj polaryzacji. Nie na temat, zaniżanie poziomu forum. Ostrzeżenie.
Odpal bramę zwierając krótko 9 z 14 Sprawdzałeś czy sam sterownik startuje? Bo nie widzę odpowiedzi na pytanie kolegi.
Po drodze jest jeszcze przekaźnik.
Używam standardowego kabla zakupionego w Media Markt. Czy należy dokonać jakichś ustawień w Menadżerze urządzeń, lub przyczyną jest brak sterowników? OS Windows 10. Nie ma czegoś takiego jak standardowy kabel RJ45/DB9. Wszystko co jest sprzedawana to tylko przejściówki 1 do 1, nadające się do kosza dla laika lub do przerobienia (przełożenia pinów)...
Sprawdź w eperze jak wygląda instalacja i będziesz wiedział czego brakuje. Pozdrawiam
Może to ci pomoże. http://obrazki.elektroda.net/14_12809142...
Nie, jedynie co to zobacz kable i świece , reszta poza Twoim zasięgiem
Prawdopodobnie przez BSI idą światła. Masz za duże obciążenie na tej linii i dlatego wyłącza (moduł odczytuje jako zwarcie) Idąc tym tokiem rozumowania wrzuć na pozycję żarówkę lądową bez tak zwane CAN-busa (czyli bez rezystorów) Oczywiście twoje lampy nie mają homologacji na to by wsadzać do nich żarówki ledowe, natomiast za chwilę znowu ktoś mnie...
2 to za małe napięcie zasilania, jak wykrzyknij świeci to usterka jest, pierwszy bład oznacza że sensor padł co normalne w fiacie. Musisz naprawić sensor, 93c46 w środku, ale zobacz czy nie zalany wodą!
sprawdź jaki prąd pobierają świece ,każdą z osobna . możliwe ze padł przekaźnik świec
Obrotomierz pobiera impulsy ze sterownika silnika. Przewody: niebieski i szaro-niebieski.
W 1,2 8V są znaki na na kołach i pasku ale 1,4 12V do ustawienia rozrządu służą blokady.Zaglądnij na www.zup.com.pl
Witam Na początek to sprawdź siedziska klocków hamulcowych i bolce bo bardzo lubią rdzewieć zwłaszcza w zimowych warunkach. Kiedy ostatnio wymieniałeś ? Płyn Klocki Tarcze Czy auto ostatnio stało czy cały czas jeżdżone Pozdrawiam
Styk chyba jest sprawny bo zawsze się zatrzymują w jednym miejscu ( pionowo) i gdy je uruchamiam idą ok. 10 stopni w lewo i dalej pracują normalnie lecz gdy je wyłącze zawsze się zatrzymują w tym samym miejscu Tam nie ma żadnej regulacji, ani czujników położenia piór wycieraczek, jak to ktoś sugerował wyżej(?!!!). Prawie wszystkie auta mają część mechaniczną...
Poniżej środka radia, po bokach są zaczepy, po jednym z każdej strony, trzeba delikatnie wprowadzać cienki płaskowniczek jednocześnie próbując wyciągać radio palcem włożonym w kieszeń kasety. Czasem te zaczepy lubią się klinować już po puszczeniu przy częściowo wysuniętym radiu, trzeba to robić ostrożnie.
potrzebuję schematu aby go obejść Bzdura . Zewrzyj te 2 czarne grube co wychodzą z centralki bez wtyczki i dużą kostkę zostaw wypiętą a będzie dobrze.
Przy kluczu matce lampa od immo nie gaśnie co drugie przekręcenie na zapłon. Możliwe że poprzedni właściciel zgubił klucze. Wymieniono mu cały zestaw - zamki, stacyjka i jeden brązowy klucz + odtworzenie transpondera z zawartości immo. Zobacz czy puszki nikt nie lutował - na kolumnie kierownicy żółta lub czarna, idzie do niej kabelek od czytnika na...
Pierdoły opowiada majster. Helicoli sobie odpuść, kiepski pomysł. Wstaw tulejke i po problemie. Miejsca i materiału jest wystarczająco.
Przede wszystkim +3.3V jest 3.07V to o wiele za mało (minimalna to 3,16V). Nie wiem na ile mozna wiezyc kontroli parametrów tej płyty głównej bo podala temp procka 5st. Albo azotem chłodzisz :) albo... poza tym czestotliwosc pamieci zawsze ustawiaj synchroniczie z FSB procka. Czyli na 95% za słaby zasilacz.
Na lampie, ta lampa po prostu nie ma masy i "bierze" ją przez włókna aktualnie wyłączonych żarówek.
To da się wymienić zawory bez zdejmowania głowicy?
to ? http://obrazki.elektroda.net/35_12203879...
Modul dziala i jest widoczny w biosie, sprobuj zainstalowac czysty W11 zamiast aktualizacji i zobacz czy sie zainstaluje.
Wrzuć fotkę tego do działu zabezpieczenia samochody to może któryś z kolegów potwierdzi czy to klucz immo i będziesz wiedział. Skoro auto Ci odpala i nigdy tego nie używałeś to jest zbędne i na pewno nie ma wpływu na spalanie.
Po pierwsze nie lej selenii - zostawia sporo nagaru. Po drugie płukanki to drenaż kieszeni i nic poza tym. Jeśli nie zaszkodzi to nie polepszy ale uspokoi sumienie, ot i cała prawda. Częściejsze wymiany oleju spowodują samoistne wymycia silnika bez efektu szoku dla niego. Swego czasu kupiłem grata na szybko z konieczności. Poprzedni właściciel przyznał...
Czy opłaca się? Sam sobie odpowiedz, zależy jakie trasy pokonujesz, jak na rok do 10000 tys to się nie opłaca. Podjedz do gazownika zapytaj o cenę instalacji, jaki koszt, kiedy koszt instalacji się zwróci, będziesz wiedzieć, jak długo będziesz mieć to auto, chyba wiesz.Rozpatrz kilka aspektów to nie jest trudne.
Rezystancja koło 500Ω
Wgraj to i zobacz czy chodzi OK. Sprawdź czy dasz radę ustawić UM1- Word0:87 65, Word1:0E 1E.
A te sekcje zasilania po zmianie coolera będą się nadal grzać? Tak. Porządne chłodzenie czyli jakie? Choćby takie: http://pclab.pl/art15400-5.html Bo jak na razie na nową obudowe to mnie nie stać, a mam miejsce tylko na wersje desktop. 20-50zł nie znajdziesz w niedalekiej przyszłości? Bo w takich cenach można zdobyć dużo lepsze, używane,markowe obudowy...
Załączam schemat podłączenia lusterek w tym aucie: http://obrazki.elektroda.pl/3332203400_1...
Wydaje ci się tak ma być.
Do przejrzenia głowica pod kątem zimnych lutów, uszkodzonych kondensatorów - naprawa radia będzie tańsza niż jego wymiana, a wzmacniacz na niewiele się tu zda.
Czy podłączenie jest obojętne, czy nie do końca? Nie jest obojętne, w stanie "dominant" na CANH jest zasilanie a na CANL masa. czy po podłączeniu będzie coś na linie wysyłał, czy tylko oczekiwał na sygnały Może być martwy, wszystko zależy od wyższych warstw protokołu CAN. na panelu instrumentów z fiata bravo Może zapytaj na forum samochodowym gdzie...
Powinienes sobie z tym poradzić . Lutownica w dłoń ( nie zapomnij o tym zeby przylutować lewy i prawy kanał i oczywiście masę jako wspolny dla obu kanałów) najlepiej mase do obudowy. Powodzenia. EDIT: Oczywiscie w screenie wkradł sie błąd nie ma byc w moim opisie po PRAWEJ rysunku . Tam gdzie z lewej nabazgroliłem czyli po LEWEJ, LEWA (juz mi sie nie...
podepnij pod kompa i będziesz miał odpowiedź.A najprościej może padła żarówka.
zawory bravo bravo diagnostyczne bravo wycieraczki
deska rozdzielczy passat uzyskanie uprawnień administrator falownik sterować moment
radmor5412 przestrojenie amica pa4560a420
Jak wyjąć stacyjkę z Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 bez rozkodowywania immobilizera Lokalizacja przycisku reset na tablecie Kruger&Matz Edge 1082