Mój błąd, nie zwróciłem uwagi że to jest ten mały Briggs.
Wymień paliwo na świeże. Czarny dym z tłumika to problemy z gaźnikiem, a nie z pierścieniami. Filtr powietrza, pewnie brudny.
Ten układ sprężynek jest więc pewnym zabezpieczeniem przed nadmiernym wzrostem obrotów. Pozdrawiam. Nie do końca tak, dzięki tym sprężynkom silnik może uzyskać większe obroty. Bez nich, regulator zamyka całkowicie przepustnicę natychmiast po uruchomieniu silnika. Regulator musi go pokonać, aby zmniejszyć obroty. Jest on uruchamiany podmuchem powietrza...
Nie ma żadnej regulacji wkrętami, wymień sprężynki i rozciągnij (ewentualnie), aby dopasować obroty (RPM). Pozdrawiam. P.s. "Podciągnąć - naciągnąć" obecne.
W takim razie, membrana do wymiany.
Oryginalnie jest tylko dioda prostownicza i dlatego napięcie zależne od obrotów. Tak ma być.
Wiadomo co było przyczyną gaśnięcia traktorka na małych obrotach?
Ale raczej regulacja gaźnika A jak się w silnikach B&S reguluje gaźnik? Gaźnik ma regulacje. Chociaż tę z tworzywa już nie bardzo. Ale obroty jak najbardziej. Nie ma żadnej regulacji. Sprężynki cięgła regulatora trzeba wymienić - pewnie są dwie, cienka i grubsza. Któraś musi być nadmiernie rozciągnięta.
Witam !!! Posiadam kosiarkę Stiga z silnikiem Brigss, kosiarka ma już 15 lat i od pewnego czasu po rozgrzaniu się silnik wchodzi na wysokie obroty.Wymieniłem już membranę w gaźniku, świecę,sprężynki regulujące obroty oraz sprawdziłem kolektor ssący i szczelność uszczelki gdyż był wymieniany w zeszłym roku. Czy powodem wysokich obrotów po rozgrzaniu...
Jeżeli dymi na czarno, to wymień membrany w gaźniku, o ile jest w tym modelu..
Świeca nóweczka, dopiero co kupiona. Gaźnik przeczyściłem, przedmuchałem. Gdy próbuję odpalić, widzę, że zalewa świecę ( gdy ją odkręcam po takim zabiegu jest wilgotna), a ponadto część paliwa dostaje się do filtra powietrza - widziałem jak ściągnąłem filtr powietrza, że na dole w okolicy zasysania- jest wilgotno od paliwa. Patrzałem, czy to nie wina...
Motor ma właściwe wysokie obroty? Nie wiem dokładnie ile ten powinien mieć, ale jest to niskoobrotowy motor i ok 3100 obr nie powinien przekraczać. Jeśli srpężynki są dobrze dobrane, to zerknąłbym na właściwe ustawienie regulatora obrotów.
Sprawdź czy masz sprężynki do regulatora odśrodkowego obrotów.
Mam problem z kosiarką Briggs & Stratton starego typu na gaźniku, rozpala i momentalnie wchodzi na najwyższe obroty.
Warto by przeczyścić i wyregulować gaźnik, sprawdzić pompkę paliwa, filtry oraz świece, na obu cylindrach. Sprawdź luz zaworów, na zimnym silniku, powinien wynosić: ssący 0,10-0,15 mm, wydechowy 0,18- 0,23 mm. Sprawdź też odległość cewki od koła zamachowego, powinna wynosić 0,20-0,30 mm. Regulacja gaźnika: http://obrazki.elektroda.net/14_12713967...
Sprężynkę założyłeś oryginalną czy dorabianą? Jeżeli dorabiana, to jest zbyt krótka, podegnij blaszkę, do której jest zamocowana, aby zmniejszyć naciąg. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Ustaw tłok w górnym położeniu, jeżeli oba zawory będą zamknięte, to znaczy ze tłok jest dobrze ustawiony. Jeżeli oba zawory będą lekko uchylone, to musisz obrócić wałem jeszcze jeden obrót.
Sprężynka tam jest taka?
Dużo na forum jest na ten temat pisane. Wyczyść gaźnik ,sprawdź świecę ,zalej nowe paliwo, wymień filtr powietrza sprawdź czy świeca nie jest okopcona na czarno co oznacza zły skład mieszanki . Jeśli silnik ma kilka sezonów za sobą sprawdź , wyczyść i posmaruj plastikowe częsci sterowania gaźnikiem może też być zmęczona sprężynka od sterowania gazem.
To czyszczenie polegało tylko na przedmuchaniu powietrzem?
Ustalmy najpierw co to za silnik, wrzuć zdjęcia.
Wymień gumkę pompki i sprawdź czy jest dobrze dociśnięta.
Napewno brakuje tam zaślepki. Brak regulacji nie posiada śruby składu mieszanki wolnych obrotów. A poniżej co można z tym zrobić. https://youtu.be/Sf7Ld2Yd2VI
Typowo nieszczelność gaźnika. Na niskim otwarciu lewego powietrza w stosunku do tego przez przepustnice jest na tyle dużo że zaburza pracę silnika (mieszanka nie jest stała). Przy zwiększeniu obciążenia stosunek zmniejsza się i lewe powietrze nie zaburza już tak mieszanki.
Może ktoś ma serwisówkę gażnika do briksa 15,5km diamont OHV, chodzi o układ sprężyn regulatora obrotów.
Witam. Czy udało się rozwiązać problem z falującymi obrotami? Mam dokładnie ten sam problem...
Ale cuda czytam :) Przepraszam. Tą dyszę która wypadła z gaźnika musisz delikatnie lutownicą zakleszczyć, ona się wysuwa i dawkuje za dużo paliwa. Albo kup w serwisie całą dyszę główną z tym że plastikową bez tej badziewnej metalowej dyszy. I stąd ten czarny dym. Jeśli chodzi o niebieski to albo przechylona była kosiarka (wcale nie musi to być podczas...
Problem jest w braku sprężynki, kup i obroty będą ok.
Regulator obrotów ustawia się. Na internecie znajdziesz info jak to zrobić.
Gaźnik jest z membraną i musi ona tam być. Membranę kładziemy na zbiornik, następnie uszczelkę i gaźnik. Tylko w tej kolejności. http://obrazki.elektroda.net/52_12786056...
Może obrócona dźwignia regulatora obrotów z silnika? Ma stawiać opór i zmniejszać "gaz" przy wysokich obrotach.
I jak poradziles sobie z tym? Mam ten sam problem. Godzinę wszystko było ok. Po godzinie koszenia obroty zaczęły falować
O tą mniejszą.
Rozwiązano w innym poście
A połączenie cięgna z regulatorem odśrodkowym? To połączenie jest OK. Zresztą jak pisałem, nawet ręczne ustawianie przepustnicy na minimum nie powoduje zmniejszenia obrotów.
Rozumiem, że fachowe rozwiązanie mojego problemu to kupno nowej sprężynki.... Podginanie blaszki to rozwiązanie `natychmiastowe` Nie koniecznie, jeśli sprężynka jest rozciągnięta lub przerabiana to oczywiście wymiana, ale jeśli jest ok, to tylko poprzez przegięcie blaszki reguluje się obroty.
Mam tę kosiarkę, optymalne to 2800, zależy jak gaźnik ustawiony
Dzięki za podpowiedź, zamówiłem nowy gaźnik. Zobaczymy jaki będzie efekt :)
Zacząć od przeczyszczenia świecy i gaźnika oraz umycia filtra powietrza. To wszystko zrobiłem. Kosiarka nie jest stara, koszę nią 2 lata ok 1h tygodniowo. Filtr powietrza czyściłem na wiosnę, nie wpłynęło to na problem, świeca czysta, gaźnik ostatnio rozebrałem - nie było tam zanieczyszczeń i złożyłem go ponownie. Falowanie nieustąpiło. Teraz zauważyłem...
Witam, nie mam w silniku wysokich obrotów, prawdopodobne brakuje sprężynki tylko nie wiem gdzie ma być założona i gdzie taką kupić. Silnik Briggs&Stratton 6.5ps Brakuje ci tej sprężyny jak na photo; https://obrazki.elektroda.pl/2064569500_... Gdzie kupić (?) - najprawdopodobniej w miejscu dystrybucji cześci dla Briggs & Stratton...
Wyczyść gaźnik i zmień membranę, obroty przestaną falować.
Czy te dźwignie ustawia się jakoś przy odpalaniu? Jak zwiększyć obroty lub dodać gazu np. zamontowaną dodatkową linką od gazu?
Zdjalem. Wszystko wygląda ok. Luzy zaworowe 0,10 i 015. Wyczyściłem gaźnik, szczelinę cewki zmniejszyłem na 0,6mm. Nadal to samo. Na śrubie regulacyjnej składu mieszanki jest założony plastikowy ogranicznik który pozwala zrobić tylko jeden obrót. Jest sens go zdejmowac- zniszczyć aby mieć większe pole regulacji?
Ten silnik ma jakieś tam chłodzenie. Jeśli są objawy przegrzania silnika, to trzeba sprawdzać to chłodzenie. Niesprawny regulator obrotów to niestabilne obroty.
Podegnij tę blaszkę, do której jest zamocowana większa sprężynka, tak aby zmniejszyć jej naciąg.
Natrafiłem na ten temat dopiero teraz. Pewnie za późno, ale temat nie zamknięty. Wg mnie kosiarka pracuje jak najbardziej prawidłowo, jest bez obciążenia i dobiera sobie obroty. Może trzeba trochę zmniejszyć obroty przez zmianę linką gazu.
Wymienic dysze gaznika lub gaznik
A jak podniesiesz troszkę obroty ta dźwignia na gaźniku to chodzi równo czy też faluje ale na większych obrotach???
kolega Arturo 2773 dobrze wypatrzył na zdjęciu sprężynki powinny być tak: https://obrazki.elektroda.pl/9188493000_... tak, regulator tak działa, że sam dodaje gazu jak spadają obroty
Temat dalej aktualny, a gdzie jest symbol gaźnika aby sprawdzić czy gaznik jest z tego silnika
Do sprawdzenia luzy zaworów. W Inteku po 0,10-0,15 mm na wydechu i ssaniu.
Mam podobny problem mam u siebie w traktorku silnik briksa 17,5 hp 500 cm3 i jest tak że jak odpali to chwile chodzi ładnie i po chwili przerywa i gaśnie. myślałem że wina filtra więc ściągnąłem obudowę filtra i tak samo. Dziwi mnie tylko że ramie do której ten drut ze sprężynką zamontowany jest cały czas się rusza lewo prawo o co w tym chodzi??? proszę...
Prawdopodobnie coś z regulatorem obrotów.
Witam Mam problem z ustawieniem obrotów w moim traktorku kosiarce Snaper ELT17538RDF z silnikiem Briggs& Stratton Intek 4175. Podczas pracy maksymalne obroty na jakie wkręcał się silnik to było 2400 obrotów, przy koszeniu obroty potrafiły spadać do 1400 obrotów i było czuć że ma problem ze skoszeniem większej trawy. Przeglądając internet wyczytałem...
Zakupiłem nowy gaźnik, koszt 150zl. Po odpaleniu strzelał jeszcze kilka razy ale wyregulowałem gaźnik i już jest wszystko ok. Chodzi idealnie na niskich jak i na wysokich obrotach.
Najlepiej miernikiem, kabel plusowy do diody, minusowy do obudowy silnika. Napięcie zmienia się wraz z obrotami, przy 3600 ob/min powinno być około 14 V. Na takich obrotach należy mierzyć, przy niższych będzie mniejsze. Oświetlenie o mocy 70 watów, napięcie wzrasta z 8V przy 2400 obr/min do 12V przy 3600 obrotach (prąd zmienny).
Po demontażu i dokładnym przedmuchaniu gaźnika opisywany defekt zanikł. Po wyregulowaniu sprężyn regulatora obroty są w miarę stabilne.
Witam wszystkich:) jestem tu nowy więc wybaczcie jeśli coś będzie nie tak. Mam mały problem z moją kosiarką a raczej z jej silnikiem G 48 TBQ Quattro 45 moc 4,5 KM . Podczas koszenia zgasiłem ją i już nie zapaliła, a jak już to łapie na chwile po czym gaśnie (o wejściu na obroty nie ma mowy). Wykręciłem świece (była mokra więc chyba paliwo dostaje),...
Odwracałem już wcześniej i nic się nie zmienia nadal iskra jest tylko na lewych obrotach.
ok dziękuję bardzo.
Dzięki wielkie za zdjęcia u mnie jest tak jak ze zdjęcia 1 i 2 i jak tak podpiąłem to mam gaz na maxa nie mam pojecia co jest nie tak czy ten regulator powinien obniżyć obroty czy jak
Dzień Dobry, mam trak do przecierania drewna napędzany silnikiem spalinowym Briggs 23 KM. Do tej pory regulowałem obroty silnika za pomocą dźwigni (rączki) pociągając za linkę. Teraz w traku będę montował posuw wzdłużny głowicy i chcę zmieniać obroty silnika zdalnie. Jak rozwiązać ten problem, czy istnieje jakiś elektryczny regulator obrotów?
Witam , czy coś ustaliłeś w sprawie falowania w tym silniku? Mam dokładnie to samo. Pozdrawiam:|
Zerwany klin na kole magnesowym.
Witam wszystkich, mam problem z silnikiem Briggsa 12,5hp po najechaniu na leżący drut kosiarka zaczęła chodzić bardzo nierówno a po wyłączeniu kosiska zaczęła pracować na wyższych niż normalnie obrotach. Każda próba uruchomienia kosiska powoduje nierówną pracę silnika, dodam że jest to traktorek i drut dostał się tylko pod jeden nóż i po przejechaniu...
Jeśli kompresja blokuje rozrusznik to zapłon jest przyśpieszony za bardzo.
Witam , chciałbym zapytać forumowiczów . Mam wyciągnięty z kosiarki silnik briggs i chciałbym go jakoś wykorzystać ale do odpalenia trzeba pociągnąć dźwignię i silnik działa na jednakowych obrotach. I tu pytanie czy można do tego silnika zamontować jakiś inny gaźnik aby sterować obrotami ?
Jeśli jest to ta (z fotki) dźwignia - regulator obrotów, wychodząca z bloku silnika, to winna mieć na jej końcu kilka otworów do przestawiania sprężyny. Od sprężystości sprężyny oraz otworu, w którym jest zaczepiona zależą "wysokie"obroty silnika. W Twoim przypadku może najpierw należy sprawdzić w jakim położeniu w gaźniku znajduje się śrubka (wkręt...
Najpierw sprawdź dysze w gaźniku może się przytyka.
Witam i dziękuję za odpowiedź. Faktycznie w mojej kosiarce mam właśnie taki system dźwigni regulatora. Zacznę więc od ustawienia obrotów biegu jałowego. Czy może słyszałeś o elektronicznych układach wtryskowych do takich silników??? Pewnie zbytnio wymyślam ale mam problem z zapanowaniem na obrotami silnika. Najpierw chodził OK a teraz na niskich obrotach...
I co było przyczyną?
Posiadam kosiarkę z silnikiem Briggs & Stratton model: 10D902 typ: 0142 B1 kod: 03010252. Odpala ładnie, ale pojawiają się "kołysania" obrotów, spadają i zaraz się podwyższają. Przeczyściłem filtr powietrza, wymieniłem świece, ale problem nie zniknął. Co może być tego przyczyną? Z góry dziękuje za pomoc.
Zrób zdjęcie całego zespołu.
Skład mieszanki regulujesz tą śrubą pod kątem, wstępnie wkręcasz do oporu i cofasz 1 i 1/4 do 1 i 1/2 obrotu do tyłu
Pociaśnij te sprężyny, jak to nie pomoże kup nowe.
Tak jest to silnik 4 suw gaźnik był czyszczony ma tylko jedna regulacje są to chyba obroty silnika
Sprężynką zaczepianą do druta regulatora , a drut jest na osi przepustnicy. Drugi koniec sprężynki umocowany jest na blaszce którą można przeginać, im mniej naciągnięta sprężynka tym mniejsze obroty. Ustawia się na 3000 obr/min.
Napięcie jest prawidłowe, zawsze rośnie wraz z obrotami.
Chyba musisz się przyłożyć do czyszczenia tego gaźnika. Ten kabelek to zasilanie elektrozaworu paliwa. http://outdoorpowerinfo.com/repairs/brig...
"Kichanie" czyli masz na myśli takie strzelanie w tłumik co jakiś czas tak? Dodano po 22 Nagar sam się nigdy nie wypali z czasem będzie go przybywać a zawory żeby oczyścić wstępnie z nagaru musisz odkręcić głowice na wydechowym bardziej się osadza niż na ssącym.Ale jak masz trochę ponad 2letnią kosiarkę to daj sobie spokój z ty nagarem to nie on jest...
Chyba od wałka rozrządu, specjalistą nie jestem.
Rozumiem że mamy 21 wiek i technologia jest dobrze rozwinięta, ale na odległość coś naprawić, a szczególnie nawet bez zdjęcia czy szczegółowego opisu sprzętu - NIE DA SIĘ :P Mało popularny sprzęt. Postaraj się ze specyfikacją bo pomoc znajdziesz jedynie w serwisie (chociaż czuje że tak właśnie będzie). Wybierz z listy swój sprzęt http://snappertractorspares.co.uk/part-l...
Nie przechylałeś kosiarki na bok, przypadkiem?
Zrób zdjęcie tych sprężynek.
A więc moi mili problem się rozwiązał. Problem był w wygiętej blaszce ze sprężynką. Po wyprostowaniu silnik wrócił do swoich obrotów. Kosiarka znów zasuwa jak przed awarią. Jest tylko lekkie pukniecie przy zatrzymaniu silnika ale to chyba osłona.
W tej sytuacji należało by sprawdzić ustawienie dzwigni regulatora obrotów silnika, bo z tego co zrozumiałem z opisu gaźnik był już przeglądany i wyczyszczony,jeżeli nie był to należy zacząć od gaźnika a dopiero potem regulator obrotów .
a co wymusza zamknięcie przepustnicy??? jak silnik schodzi na wolne obroty??
Mam problem z silnikiem, falują obroty. Wyczyściłem gaźnik, wymieniłem filtr na nowy i nadal nic. Proszę o pomoc. Załączyłem film jak pracuje silnik.
Aby podnieść obroty, musisz zwiększyć naciąg dużej sprężynki, odginając blaszkę, do której jest zamocowana. Dokręć też kolektor ssący.
Dziękuję za pomoc, problem rozwiązany, przyczyną była ręczna pompka (nie wiem jaki ma to związek z rzeczą) występowała tam mała nieszczelność, po wymianie gumki pompki problem ustąpił,odpala aż miło. Dziękuję za zainteresowanie tematem, można zamykać.
Ta sprężyna ze zdjęcia na pewno nie jest oryginalna. Wpisz w jakąś przeglądarkę: "sprężyna regulatora obrotów Briggs Classic" i zobaczysz, jak taka sprężyna wygląda. Można też zapewne kupić ją tam, gdzie kupiłeś membranę, podając sczytany wcześniej Model Type Code silnika. W tych układach regulacji obrotów jakość sprężyny jest kluczową sprawą. Jeżeli...
http://obrazki.elektroda.pl/7095602900_1... pytanko czy w membranie gaźnika ma być taka przerwa? czy jest to uszkodzenie rozkręciłem gaźnik i membrana tak wygląda - od jakiegos czasu kosiarka (briggs...) chodzi nie równo i nie wchodzi na obroty i szukam przyczyny
1. Jak poziom paliwa w gaźniku? 2. Daj mu się zagrzać 5 min to trochę mało. 3. Regulowałeś gaźnik? 4. Nie ma przedechów do odmy? (silnik z pompą czy rozbryzg?).
Zawory kiedy były ustawiane? Olej wymieniany?
Problem rozwiazany, kupilem nowa piaste, pasujaca do walu, do tego nowy noz i chodzi, jest ok, ale troszke za duze mam obroty.
Silnik ma gaźnik pływakowy, żadnych membran tam niema. Jest zato automatyczne ssanie, czy tak? Jeśli jest, to normalny objaw nowych silników.
NO TYLKO ŻE TAM NIE MOGĘ RACZEJ WYMIENIĆ SAMEGO PRZEWODU
Ale ustawiać oś na otwartej czy zamkniętej przepustnicy
Witam. Robiłem ostatnio naprawę kosiarki po skrzywionym wale - wymiana. Po złożeniu kosiarki chodzi na wysokich obrotach. Zauważyłem że nic nie odciąga gaźnik... Tam za magneto w całym mechanizmie jest taki pręt wchodzący w miskę olejową... Czy on powinien sprężynować jakoś? Bo nie widzę w chwili obecnej co miało by odciągać gaz/wysokie obroty?
kompresja 8 atm. podmieniłem gaznik na inny i teraz nie kopci ale strasznie silnik faluje na obrotach
obroty briggs wysokie obroty briggs briggs stratton obroty
pomiar płyty laptopa długość bagnet regulator napięcia przewody honda
szlifierka milwaukee szlifierka milwaukee
Resetowanie Satel Versa do ustawień fabrycznych Awaryjne otwieranie drzwiczek pralki Beko HTV 8733XSO