Mój błąd, nie zwróciłem uwagi że to jest ten mały Briggs.
Motor ma właściwe wysokie obroty? Nie wiem dokładnie ile ten powinien mieć, ale jest to niskoobrotowy motor i ok 3100 obr nie powinien przekraczać. Jeśli srpężynki są dobrze dobrane, to zerknąłbym na właściwe ustawienie regulatora obrotów.
Ustaw tłok w górnym położeniu, jeżeli oba zawory będą zamknięte, to znaczy ze tłok jest dobrze ustawiony. Jeżeli oba zawory będą lekko uchylone, to musisz obrócić wałem jeszcze jeden obrót.
Wiadomo co było przyczyną gaśnięcia traktorka na małych obrotach?
Oryginalnie jest tylko dioda prostownicza i dlatego napięcie zależne od obrotów. Tak ma być.
Warto by przeczyścić i wyregulować gaźnik, sprawdzić pompkę paliwa, filtry oraz świece, na obu cylindrach. Sprawdź luz zaworów, na zimnym silniku, powinien wynosić: ssący 0,10-0,15 mm, wydechowy 0,18- 0,23 mm. Sprawdź też odległość cewki od koła zamachowego, powinna wynosić 0,20-0,30 mm. Regulacja gaźnika: http://obrazki.elektroda.net/14_12713967...
O tą mniejszą.
Sprawdź czy masz sprężynki do regulatora odśrodkowego obrotów.
Sprężynkę założyłeś oryginalną czy dorabianą? Jeżeli dorabiana, to jest zbyt krótka, podegnij blaszkę, do której jest zamocowana, aby zmniejszyć naciąg. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Może ktoś ma serwisówkę gażnika do briksa 15,5km diamont OHV, chodzi o układ sprężyn regulatora obrotów.
Weź pod uwagę, że stan przepustnicy na zdjęciach to w pełni otwarta (max. obroty). Dopiero po uruchomieniu silnika regulator odśrodkowy zmniejsza obroty (przepustnica w lewo), a wtedy dłuższa sprężyna wywiera delikatny opór, przez co nie pozwala na całkowite zamknięcie się przepustnicy. Jest to całkiem normalne w tych kosiarkach, natomiast ręczne ruszanie...
Mam problem z kosiarką Briggs & Stratton starego typu na gaźniku, rozpala i momentalnie wchodzi na najwyższe obroty.
Nie ma żadnej regulacji wkrętami, wymień sprężynki i rozciągnij (ewentualnie), aby dopasować obroty (RPM). Pozdrawiam. P.s. "Podciągnąć - naciągnąć" obecne.
Witam wszystkich:) jestem tu nowy więc wybaczcie jeśli coś będzie nie tak. Mam mały problem z moją kosiarką a raczej z jej silnikiem G 48 TBQ Quattro 45 moc 4,5 KM . Podczas koszenia zgasiłem ją i już nie zapaliła, a jak już to łapie na chwile po czym gaśnie (o wejściu na obroty nie ma mowy). Wykręciłem świece (była mokra więc chyba paliwo dostaje),...
kolega Arturo 2773 dobrze wypatrzył na zdjęciu sprężynki powinny być tak: https://obrazki.elektroda.pl/9188493000_... tak, regulator tak działa, że sam dodaje gazu jak spadają obroty
Rozwiązano w innym poście
Wymień paliwo na świeże. Czarny dym z tłumika to problemy z gaźnikiem, a nie z pierścieniami. Filtr powietrza, pewnie brudny.
Mam tę kosiarkę, optymalne to 2800, zależy jak gaźnik ustawiony
A połączenie cięgna z regulatorem odśrodkowym? To połączenie jest OK. Zresztą jak pisałem, nawet ręczne ustawianie przepustnicy na minimum nie powoduje zmniejszenia obrotów.
Rozumiem, że fachowe rozwiązanie mojego problemu to kupno nowej sprężynki.... Podginanie blaszki to rozwiązanie `natychmiastowe` Nie koniecznie, jeśli sprężynka jest rozciągnięta lub przerabiana to oczywiście wymiana, ale jeśli jest ok, to tylko poprzez przegięcie blaszki reguluje się obroty.
Może obrócona dźwignia regulatora obrotów z silnika? Ma stawiać opór i zmniejszać "gaz" przy wysokich obrotach.
Prawdopodobnie coś z regulatorem obrotów.
W takim razie, membrana do wymiany.
Zacząć od przeczyszczenia świecy i gaźnika oraz umycia filtra powietrza. To wszystko zrobiłem. Kosiarka nie jest stara, koszę nią 2 lata ok 1h tygodniowo. Filtr powietrza czyściłem na wiosnę, nie wpłynęło to na problem, świeca czysta, gaźnik ostatnio rozebrałem - nie było tam zanieczyszczeń i złożyłem go ponownie. Falowanie nieustąpiło. Teraz zauważyłem...
Ten silnik ma jakieś tam chłodzenie. Jeśli są objawy przegrzania silnika, to trzeba sprawdzać to chłodzenie. Niesprawny regulator obrotów to niestabilne obroty.
A jak podniesiesz troszkę obroty ta dźwignia na gaźniku to chodzi równo czy też faluje ale na większych obrotach???
Myślę, że jednak jest membrana w gaźniku, regulator obrotów to całkiem inna sprawa. Jeżeli to taki "Partner" to jest na sto procent. http://obrazki.elektroda.net/76_12874353...
Ale raczej regulacja gaźnika A jak się w silnikach B&S reguluje gaźnik? Gaźnik ma regulacje. Chociaż tę z tworzywa już nie bardzo. Ale obroty jak najbardziej. Nie ma żadnej regulacji. Sprężynki cięgła regulatora trzeba wymienić - pewnie są dwie, cienka i grubsza. Któraś musi być nadmiernie rozciągnięta.
Sprężynka tam jest taka?
Witam , chciałbym zapytać forumowiczów . Mam wyciągnięty z kosiarki silnik briggs i chciałbym go jakoś wykorzystać ale do odpalenia trzeba pociągnąć dźwignię i silnik działa na jednakowych obrotach. I tu pytanie czy można do tego silnika zamontować jakiś inny gaźnik aby sterować obrotami ?
W tej sytuacji należało by sprawdzić ustawienie dzwigni regulatora obrotów silnika, bo z tego co zrozumiałem z opisu gaźnik był już przeglądany i wyczyszczony,jeżeli nie był to należy zacząć od gaźnika a dopiero potem regulator obrotów .
Problem jest w braku sprężynki, kup i obroty będą ok.
Napięcie jest prawidłowe, zawsze rośnie wraz z obrotami.
Witam. Czy udało się rozwiązać problem z falującymi obrotami? Mam dokładnie ten sam problem...
Dużo na forum jest na ten temat pisane. Wyczyść gaźnik ,sprawdź świecę ,zalej nowe paliwo, wymień filtr powietrza sprawdź czy świeca nie jest okopcona na czarno co oznacza zły skład mieszanki . Jeśli silnik ma kilka sezonów za sobą sprawdź , wyczyść i posmaruj plastikowe częsci sterowania gaźnikiem może też być zmęczona sprężynka od sterowania gazem.
Wymień gumkę pompki i sprawdź czy jest dobrze dociśnięta.
Świeca nóweczka, dopiero co kupiona. Gaźnik przeczyściłem, przedmuchałem. Gdy próbuję odpalić, widzę, że zalewa świecę ( gdy ją odkręcam po takim zabiegu jest wilgotna), a ponadto część paliwa dostaje się do filtra powietrza - widziałem jak ściągnąłem filtr powietrza, że na dole w okolicy zasysania- jest wilgotno od paliwa. Patrzałem, czy to nie wina...
To czyszczenie polegało tylko na przedmuchaniu powietrzem?
Za diodą jest napięcie pulsujące więc multimetr pokaże głupoty. Dioda w kierunku przewodzenia ma mieć spadek napięcia 550-700mV, w stronę zaporową przerwę. Po podłączeniu sprawnego akumulatora napięcie na nim winno rosnąć w miarę zwiększania obrotów.
Napewno brakuje tam zaślepki. Brak regulacji nie posiada śruby składu mieszanki wolnych obrotów. A poniżej co można z tym zrobić. https://youtu.be/Sf7Ld2Yd2VI
Najlepiej miernikiem, kabel plusowy do diody, minusowy do obudowy silnika. Napięcie zmienia się wraz z obrotami, przy 3600 ob/min powinno być około 14 V. Na takich obrotach należy mierzyć, przy niższych będzie mniejsze. Oświetlenie o mocy 70 watów, napięcie wzrasta z 8V przy 2400 obr/min do 12V przy 3600 obrotach (prąd zmienny).
Typowo nieszczelność gaźnika. Na niskim otwarciu lewego powietrza w stosunku do tego przez przepustnice jest na tyle dużo że zaburza pracę silnika (mieszanka nie jest stała). Przy zwiększeniu obciążenia stosunek zmniejsza się i lewe powietrze nie zaburza już tak mieszanki.
a co wymusza zamknięcie przepustnicy??? jak silnik schodzi na wolne obroty??
Zakupiłem nowy gaźnik, koszt 150zl. Po odpaleniu strzelał jeszcze kilka razy ale wyregulowałem gaźnik i już jest wszystko ok. Chodzi idealnie na niskich jak i na wysokich obrotach.
Dzięki wielkie za zdjęcia u mnie jest tak jak ze zdjęcia 1 i 2 i jak tak podpiąłem to mam gaz na maxa nie mam pojecia co jest nie tak czy ten regulator powinien obniżyć obroty czy jak
Witam !!! Posiadam kosiarkę Stiga z silnikiem Brigss, kosiarka ma już 15 lat i od pewnego czasu po rozgrzaniu się silnik wchodzi na wysokie obroty.Wymieniłem już membranę w gaźniku, świecę,sprężynki regulujące obroty oraz sprawdziłem kolektor ssący i szczelność uszczelki gdyż był wymieniany w zeszłym roku. Czy powodem wysokich obrotów po rozgrzaniu...
kompresja 8 atm. podmieniłem gaznik na inny i teraz nie kopci ale strasznie silnik faluje na obrotach
Dzień Dobry, mam trak do przecierania drewna napędzany silnikiem spalinowym Briggs 23 KM. Do tej pory regulowałem obroty silnika za pomocą dźwigni (rączki) pociągając za linkę. Teraz w traku będę montował posuw wzdłużny głowicy i chcę zmieniać obroty silnika zdalnie. Jak rozwiązać ten problem, czy istnieje jakiś elektryczny regulator obrotów?
Problem rozwiazany, kupilem nowa piaste, pasujaca do walu, do tego nowy noz i chodzi, jest ok, ale troszke za duze mam obroty.
Mam problem z silnikiem, falują obroty. Wyczyściłem gaźnik, wymieniłem filtr na nowy i nadal nic. Proszę o pomoc. Załączyłem film jak pracuje silnik.
Wyczyść gaźnik i zmień membranę, obroty przestaną falować.
Właśnie (94) to śruba regulacyjna jałowych obrotów, a 98 to tylko zderzak przepustnicy. Wykręć tę śrubę 94 i dokładnie wyczyść otwór, w który jest wkręcona. Potem ustaw ją na 1.1/4 obrotu.
Tak jest to silnik 4 suw gaźnik był czyszczony ma tylko jedna regulacje są to chyba obroty silnika
Witam i dziękuję za odpowiedź. Faktycznie w mojej kosiarce mam właśnie taki system dźwigni regulatora. Zacznę więc od ustawienia obrotów biegu jałowego. Czy może słyszałeś o elektronicznych układach wtryskowych do takich silników??? Pewnie zbytnio wymyślam ale mam problem z zapanowaniem na obrotami silnika. Najpierw chodził OK a teraz na niskich obrotach...
Posiadam kosiarkę z silnikiem Briggs & Stratton model: 10D902 typ: 0142 B1 kod: 03010252. Odpala ładnie, ale pojawiają się "kołysania" obrotów, spadają i zaraz się podwyższają. Przeczyściłem filtr powietrza, wymieniłem świece, ale problem nie zniknął. Co może być tego przyczyną? Z góry dziękuje za pomoc.
Regulator obrotów ustawia się. Na internecie znajdziesz info jak to zrobić.
Odwracałem już wcześniej i nic się nie zmienia nadal iskra jest tylko na lewych obrotach.
W sumie nie wiem jaki gaźnik, ale jedna przepustnica, dysza w śrubie mocującej zbiornik komory pływakowej, bez regulacji obrotów
Skład mieszanki regulujesz tą śrubą pod kątem, wstępnie wkręcasz do oporu i cofasz 1 i 1/4 do 1 i 1/2 obrotu do tyłu
Ale cuda czytam :) Przepraszam. Tą dyszę która wypadła z gaźnika musisz delikatnie lutownicą zakleszczyć, ona się wysuwa i dawkuje za dużo paliwa. Albo kup w serwisie całą dyszę główną z tym że plastikową bez tej badziewnej metalowej dyszy. I stąd ten czarny dym. Jeśli chodzi o niebieski to albo przechylona była kosiarka (wcale nie musi to być podczas...
Problem rozwiązany. Wymieniłem uszczelkę między gaźnikiem , a zbiornikiem paliwa. Nie do końca jednak jestem przekonany czy to pomogło. W międzyczasie poczytałem instrukcję obsługi podobnego silnika, gdzie wyraźnie było napisane aby uruchamiać na zamkniętym ssaniu. 2-3 szarpnięcia na zamkniętym ssaniu i dopiero wtedy otworzyć i szarpnąć. U mnie odpala...
Gaźnik jest z membraną i musi ona tam być. Membranę kładziemy na zbiornik, następnie uszczelkę i gaźnik. Tylko w tej kolejności. http://obrazki.elektroda.net/52_12786056...
Ta sprężyna ze zdjęcia na pewno nie jest oryginalna. Wpisz w jakąś przeglądarkę: "sprężyna regulatora obrotów Briggs Classic" i zobaczysz, jak taka sprężyna wygląda. Można też zapewne kupić ją tam, gdzie kupiłeś membranę, podając sczytany wcześniej Model Type Code silnika. W tych układach regulacji obrotów jakość sprężyny jest kluczową sprawą. Jeżeli...
Natrafiłem na ten temat dopiero teraz. Pewnie za późno, ale temat nie zamknięty. Wg mnie kosiarka pracuje jak najbardziej prawidłowo, jest bez obciążenia i dobiera sobie obroty. Może trzeba trochę zmniejszyć obroty przez zmianę linką gazu.
Witam. Robiłem ostatnio naprawę kosiarki po skrzywionym wale - wymiana. Po złożeniu kosiarki chodzi na wysokich obrotach. Zauważyłem że nic nie odciąga gaźnik... Tam za magneto w całym mechanizmie jest taki pręt wchodzący w miskę olejową... Czy on powinien sprężynować jakoś? Bo nie widzę w chwili obecnej co miało by odciągać gaz/wysokie obroty?
Czy te dźwignie ustawia się jakoś przy odpalaniu? Jak zwiększyć obroty lub dodać gazu np. zamontowaną dodatkową linką od gazu?
Tak się zastanawiałem do czego to służy i czy powinienem pod to podłączyć wszystkie kable bo nie pamiętam jak było. To może wystarczy wypiąć z tego przerywacza kabelek i wtedy będzie wiadomo czy to od tego? Chociaż wydaje mi się że i tak jest coś nie tak z regulatorem bo silnik pracuje nierówno i na max otwartej przepustnicy powinien mieć wyższe obroty.
Filtr OK Paliwo OK Swieca OK Zawory wyregulowane 10 ssący 15 wydech Sprężynka założona oryginalna Gażnik przedmuchany A afektów dalej brak kopci na czarno i falują obroty
I jak poradziles sobie z tym? Mam ten sam problem. Godzinę wszystko było ok. Po godzinie koszenia obroty zaczęły falować
Jeśli jest to ta (z fotki) dźwignia - regulator obrotów, wychodząca z bloku silnika, to winna mieć na jej końcu kilka otworów do przestawiania sprężyny. Od sprężystości sprężyny oraz otworu, w którym jest zaczepiona zależą "wysokie"obroty silnika. W Twoim przypadku może najpierw należy sprawdzić w jakim położeniu w gaźniku znajduje się śrubka (wkręt...
Witam, nie mam w silniku wysokich obrotów, prawdopodobne brakuje sprężynki tylko nie wiem gdzie ma być założona i gdzie taką kupić. Silnik Briggs&Stratton 6.5ps Brakuje ci tej sprężyny jak na photo; https://obrazki.elektroda.pl/2064569500_... Gdzie kupić (?) - najprawdopodobniej w miejscu dystrybucji cześci dla Briggs & Stratton...
Witam. Posiadam traktorek kosiarke MTD z silnikiem briggsa 12,5 hp i mam taki problem z obrotami: Otóż na ssaniu zapala dobrze, ale jak się wyłączę ssanie to wtedy wchodzi na wysokie obroty, a jak ssanie się włącza to obroty maleją, ale i tak są za duże. Co to może być za przyczyna?
Zdjalem. Wszystko wygląda ok. Luzy zaworowe 0,10 i 015. Wyczyściłem gaźnik, szczelinę cewki zmniejszyłem na 0,6mm. Nadal to samo. Na śrubie regulacyjnej składu mieszanki jest założony plastikowy ogranicznik który pozwala zrobić tylko jeden obrót. Jest sens go zdejmowac- zniszczyć aby mieć większe pole regulacji?
Ustalmy najpierw co to za silnik, wrzuć zdjęcia.
Podegnij tę blaszkę, do której jest zamocowana większa sprężynka, tak aby zmniejszyć jej naciąg.
Po demontażu i dokładnym przedmuchaniu gaźnika opisywany defekt zanikł. Po wyregulowaniu sprężyn regulatora obroty są w miarę stabilne.
Zawory kiedy były ustawiane? Olej wymieniany?
Moim zdaniem mikrofala pobiera większą moc, niż agregat może "wydolić". Np. moja pobiera max. 2,6 KW ( łącznie z poz. grill). A więc taki agregat jak Twój ( 2,2 KW ) ma mocy użytecznej ok. 1,8 KW i niestety jest "za słaby" do takiego odbiornika. Chyba dlatego silnik "szaleje" tj. wchodzi na max. obroty.
Sprężynką zaczepianą do druta regulatora , a drut jest na osi przepustnicy. Drugi koniec sprężynki umocowany jest na blaszce którą można przeginać, im mniej naciągnięta sprężynka tym mniejsze obroty. Ustawia się na 3000 obr/min.
Do sprawdzenia luzy zaworów. W Inteku po 0,10-0,15 mm na wydechu i ssaniu.
Silnik ma gaźnik pływakowy, żadnych membran tam niema. Jest zato automatyczne ssanie, czy tak? Jeśli jest, to normalny objaw nowych silników.
Zostaw je w spokoju. Śrubę ustaw na 1 i 1/4 obrotu.
Dzięki za podpowiedź, zamówiłem nowy gaźnik. Zobaczymy jaki będzie efekt :)
Mam podobny problem mam u siebie w traktorku silnik briksa 17,5 hp 500 cm3 i jest tak że jak odpali to chwile chodzi ładnie i po chwili przerywa i gaśnie. myślałem że wina filtra więc ściągnąłem obudowę filtra i tak samo. Dziwi mnie tylko że ramie do której ten drut ze sprężynką zamontowany jest cały czas się rusza lewo prawo o co w tym chodzi??? proszę...
W/s przepustnicy to sprawdzałem na wył. silniku przkładałem wajche ale nic sie nie ruszala ta przepustnica moge spróbować bez filtra odplić i zobaczyc - nic się nie stanie? A tak wogóle to chyba coś mam:) Bo odpalałem ją jeszcze przed chwilą po wymianie oleju iii...odpaliła normalnie ale zaraz spadła na niskie obroty i zaczeła kopcić wyłaczyłem i odpaliłem...
Próbowałeś recznie kręcić wałem. Czasem przykleja się pasek do koła na wale i blokuje obrót.
Droga jest taka regeneracja
Wymienic dysze gaznika lub gaznik
Dziękuję bardzo za pomoc. Temat rozwiązany. Podgięty drut od regulatora obrotów i sprężyna założona na ten drut po prostu się na nim przycinała.
Aby podnieść obroty, musisz zwiększyć naciąg dużej sprężynki, odginając blaszkę, do której jest zamocowana. Dokręć też kolektor ssący.
A jak zapniesz noże i silnik wchodzi na wysokie obroty też pracuje nierówno ?
Briggs&Stratton 17.5 km. Kod silnika OHV Intek. I jeszcze jedna sprawa. Śrubka od regulacji mieszanki pod wpływem obrotów się wykręca. Jak temu zaradzić?
http://obrazki.elektroda.pl/7095602900_1... pytanko czy w membranie gaźnika ma być taka przerwa? czy jest to uszkodzenie rozkręciłem gaźnik i membrana tak wygląda - od jakiegos czasu kosiarka (briggs...) chodzi nie równo i nie wchodzi na obroty i szukam przyczyny
Wiecie już coś?
Jeśli kompresja blokuje rozrusznik to zapłon jest przyśpieszony za bardzo.
Witam Mam problem z ustawieniem obrotów w moim traktorku kosiarce Snaper ELT17538RDF z silnikiem Briggs& Stratton Intek 4175. Podczas pracy maksymalne obroty na jakie wkręcał się silnik to było 2400 obrotów, przy koszeniu obroty potrafiły spadać do 1400 obrotów i było czuć że ma problem ze skoszeniem większej trawy. Przeglądając internet wyczytałem...
Zależność jest taka: ustawiasz ręcznie jakieś obroty, przy nagłym wzroście obciążenia regulator automatycznie dodaje gazu i wraca do ustalonych obrotów. Bez regulatora, wzrost obciążenia spowoduje zgaśniecie silnika, gdy odpowiednio szybko nie zareagujesz i nie zwiększysz obrotów ręcznie.
I co było przyczyną?
Musisz sprawdzić regulator obrotów i gaźnik. Czy silnik, podczas zwiększonego obciążenia, zaczyna kopcić z tłumika?
Nie rozpadłby się bo takie są jego normalne obroty pracy.
briggs obroty wysokie obroty briggs briggs stratton obroty
gniazdo roland wymiana mikrofonu samsung skaner brother
indesit xwa71283 napęd bramy dwuskrzydłowej
Skoda Octavia 2 1.6 MPI - Czarna kostka i prąd spoczynkowy Skoda Octavia 2 - Problemy z przewodem niebiesko-brązowym