Same zawory, w jakim są stanie? Może, ssący jest nieszczelny?
Silnik Briggs & Stratton **28D707** (10,5 HP) to model z serii **280000**, używany głównie w kosiarkach samojezdnych. Do tego silnika pasują zawory: - **Zawór ssący (Intake Valve)**: Średnica główki **1,362 cala (34,6 mm)**, długość **3,187 cala (81 mm)** - **Zawór wydechowy (Exhaust Valve)**: Średnica główki **1,181 cala (30 mm)**, długość **3,187...
Oczywiście, po prostu nie zawsze była iskra. Ewentualnie zawór ssący.
Nieszczelny zawór pływakowy w gaźniku.
Zwróć uwagę na śruby, czasami są rożnej długości i trzeba je wkręcić na swoje miejsce. Zaznaczone, na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/7580562600_1...
Rzuć też okiem na przylgnie czy zawory masz niewypalone.
To czyszczenie polegało tylko na przedmuchaniu powietrzem?
To jest odprężnik odśrodkowy panie kolego. Uchyla zawór dla łatwiejszego rozruchu.
Podparte zawory lub jeden z nich.
Te podane wyżej są w calach. Oba zawory ustaw w granicach 0.08 - 0.13 mm
Briggs bardzo "lubi" podeprzeć zawory i naskładać na trzonku zaworowym nagaru, warto sprawdzić luzy i szczota druciana do trzonków. Tylko jak się zdecydujesz na wyjęcie zaworów są up...we zamki do zaworów. Potrzebny jest specjalny klucz (do poskładania). Pierścienie sprawdź luzy na zamkach, ten silnik lubi wcinać olej.
Zawory sprawdzałeś?
No właśnie bo co innego może być musi być coś z tymi zaworami jak inaczej to wyjaśnić... Może Ci się zawiesza odprężnik. Przy rozruchu nie zamyka zaworu ssącego byś mógł łatwo rozkręcić silnik. Taki niedomykający się zawór ssący może powodować takie anomalie.
Może być wiele przyczyn, świeca, gaźnik, klin koła zamachowego, zawory, stare paliwo, itd.
Odprężnik jest zintegrowany z wałkiem rozrządu, samego nie dokupisz. Zawory, są na pewno dobrze ustawione?
A bo ten zawór pewnie nie ma luzu ale ważniejsze jest to że prowadnica jest wytarta do granic.
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Napewno jest dobrze, jutro jeszcze zobacze zawory
Ok dzieki w tygodniu sprawdze zawory.
Więc tak dekompresator łatwo sprawdzić. Przed GMP zawór wydechowy ma się lekko uchylić. Dekompresator jest bardzo ważny bez niego silnik się ciężko "przełamuje" rozrusznik jest przeciążony i nie odpali. Z foto. widać przytarcie z prawej strony na godzinie 17-tej oleju nie powinno tam być, strasznie dużo nagaru na zaworze wydechowym. -Co do oporu to...
hmm moze podpowiedz mi gdzie mam poszukać jaki kolwiek punkt zaczepienia czy to mogą być zawory ?
Pewnie jest ale musisz popytać w sklepach internetowych. Na przykład tu http://www.malyogrod.com/pierscienie-tlo... Odprężnik musi być identyczny, i mieć takie same parametry, na przykład wysokość wystawania tej podpory popychacza nad krzywkę.
Prawdopodobnie zawory do sprawdzenia.
Sprawdź czy zawór wydechowy uchyla się na moment gdy tłok zbliża się do górnego punktu w suwie sprężania.
Potrzebujesz numery części, czy masz zawory i nie wiesz który to który?
Zawory sprawdzałeś?
a białawy wylotowy zawór? nie jest to czasem przez zbyt ubogą mieszankę paliwa? sam nie wiem... już zaczołem siwieć przez tą kosiarke jak i ten zawór... :(
Zawór ssący do sprawdzenia, konkretnie zbyt mały luz lub wypalone bądź wypadnięte gniazdo. Silnik dolno czy górnozaworowy?
Da się jakoś naprawić wymienić zawory?
Bez wciśniętego czujnik siedzenia ( odcina zawór paliwa ) . Więc samo wciśnięcie pedału daje możliwość uruchomienia rozrusznika ale i tak nie zapali . Stacyjką + wciśnięty pedał + siedzenie ( i dopiero odpalasz )
Robiłem tak jak mówisz ale za każdym razem jest to samo. Spróbuję jeszcze wyregulować zawory tylko nie mogę znaleźć jakie powinny być luzy.
jak ustawic te zawory ? bo reszta jest OK
ok dziękuję bardzo.
Dla silników serii 28.... OHV zalecane wartości to: 1/ momenty dokręcania śrub: a/ głowica 220 in.lbs = 24,86 Nm; b/ korbowód: - jeżeli obie śruby są jednakowe, to po 185 in.lbs = 20,90 Nm; - jeżeli śruby są różne, to dla mniejszej 160 in.lbs = 18,08 Nm, a dla większej 260 in.lbs = 29,38 Nm. c/ misa olejowa: - dla śrub z luźną podkładką sprężystą 140...
Pewnie miał zrobiony cylinder, ale zostały nieruszone zawory.
Zawór jest do wymiany.
Mam ten sam silnik.Chciałbym się dowiedzieć czy górny zawór to ssący a dolny to wylotowy? Briggs&Stratton 28S777 type 1142-E1
Może zawór iglicowy sie zawiesił albo może pływak dziurawy.
Dekielek do regulacji zaworów masz za gaźnikiem drugie foto. Odkręcasz gaźnik i pod spodem masz dwie śrubki od dekielka zaworów. Problemem jest to, że w tym silniku jest chyba podobnie jak w moim 12hp czyli nie ma regulacji samej w sobie tylko trzeba przyszlifować lekko trzonek zaworu. Niestety luzów nie pamiętam ale coś około 0,19mm na ssącym i 0,21...
Pewno zbyt mały luz zaworowy który sie kasuje po nagrzaniu i podpiera zawór.
Trzeba by sprawdzić gaźnik pod względem poziomu paliwa. Zawór iglicowy i pływak. Jeżeli szukasz kogoś do naprawy, to pisz na PW. Sprawdzałeś świece, na obu cylindrach?
Cewka,zawory. A ten silnik nie ma przypadkiem ssania na bimetal??
Przy tej cenie pompy to nie wiadomo co z tego wyjdzie, zobacz ile kosztują np. Interpump, ponadto może być potem z częściami zamiennymi. Wiadomo silnik spalinowy będzie cały czas chodził po nacisnienciu lancy załącza obieg ? Tu byś jeszcze potrzebował zawór bypass, o ile nie ma go razem z pompą.
Przynajmniej po zdjęciach widać że gniazda są na miejscu. Sprawdź czy zawory pracują czy się nie wieszają. Kręć silnikiem i mają się poruszać. Ustaw je tak żeby były zamknięte i nalej na nie benzyny (kosiarka prawie że do pionu) i patrz czy i w ile czasu benzyna przesiąknie pod zawory.
Jak kompresja trzyma zawór, on ma sprężyny zaworowe, które go domykają jeśli krzywka wałka rozrządu pozwoli.
Zawory do regulacji.
Ustaw tłok dokładnie w górnym punkcie i dobierz takie położenie wałka rozrządu aby oba zawory były delikatnie uchylone. Chyba jednak zębatka wału się przestawiła, chociaż powinna być zabezpieczona "klinem"
Zawór ssący cylindra może się niedomykać , zdejmij pokrywę zaworów z głowicy , i sprawdz stan popychaczy zaworów.
Wkręć zawór na taśmie teflonowej.
Witam,zawór wydechowy jak i ssący 0,10-0,15 mm. Chociaż w nowszym biletynie znalazłem informacje; ssący 0.07-0,12mm wydechowy 0,12-0,18mm
W tym silniku niema możliwości regulacji zaworów, jedynie szlifowanie trzonka zaworu (zwiększenie luzu) lub frezowanie gniazda (zmniejszenie). Do pomiarów, tłok w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy. Górny zawór to ssanie, dolny wydech, patrząc na silnik w normalnym położeniu.
Jesteś, na sto procent, pewien rozrusznika, mozliwe że po rozgrzaniu, od silnika, ma jakieś zwarcie? To nie jest skomplikowany silnik, ważne jest tylko przy składaniu, poprawne ustawienie rozrządu. Odkręć głowicę i sprawdź, jak pracują zawory.
Witam. Zalewa gaznik... Jak masz gaznik membranowy (mocowany na zbiorniku paliwa) to membrana.Koszt 19-29 zł.Jak pływakowy to albo pływak dziurawy albo gaznik zasyfiony i zawór sie zacina.
A jak z luzem na dolocie. Zawór wydechowy wogóle się otwiera?
Jak był podparty zawór to mogło wypalić zawór i gniazdo. Pierwsze pomiar kompresji. Miernik kosztuje 50 pln. Dwa jak pomiar wyjdzie słabo można zablokować wał w GMP tego cylindra miedzy suwem sprężania a pracy podać ciśnienie powietrza z kompresora i nasłuchiwać skąd wylatuje czy odmą. Czy przez dolot czy wydech. Ale moim zdaniem masz do poprawy gniazdo...
Witam. Jak poprawnie ustawić zawory w silniku Briggs&Stratton 17.5 intek? Chodzi dokładnie w jakim położeniu ma być tłok, bo co nie czytam, to w każdym temacie jest inaczej? Jakie mają być luzy zaworowe? https://obrazki.elektroda.pl/6754837200_...
Ustaw zawory i wymień świecę na początek
To gniazdo pewnie wyleciało. Zdejmuj głowicę.
Może zawory do regulacji?
Może o coś z gaźnikiem, albo zawory. Jak się reguluje luzy zaworowe w kosiarce?
Tak. To też może być przyczyna, ale jakby chodziła cały czas to klin by zerwało. Co do luzu to jak masz strasznie duży luz to powoduje że za późno otworzy zawór lub niewystarczająco.
Witam.odnośnie dokręcania pokrywy pompy to 10 Nm bedzie ok! Do ustawiania zaworów stosuje sie dwie techniki, pierwsza to;tłok w GMP w końcowej fazie suwu sprężania- dwa zawory w pozycji zamkniętej (tłok musi dokładnie znajdować się w górnym martwym punkcie).Druga to;jeden z zaworów musi być w położeniu pełnego otwarcia (wciśnięty do końca) i wtedy ustawiamy...
Witam. Rozrząd ustawiasz na znaki. Zarówno na dużym jak i na małym kole masz znaki i na te znaki ustawiasz. Zazwyczaj jest to nacięcie, kreska lub kropka. Czy zawór ssący się domyka?
Odprężnik znajduje się na wałku popychającym zawory i uchyla zawór w celu łatwiejszego rozruchu.
Zawory kiedy były ustawiane? Olej wymieniany?
Bardzo dziękuję za instrukcję, wynika z niej, że w górnym punkcie oba zawory powinny być zamknięte. W moim przypadku tak nie jest, więc są do zeszlifowania. Jak to możliwe że zawory stały się za długie?
Do tego wymień paliwo jak stare i sprawdź luzy zaworowe. Jak się skasowały do czego te silniki maja predyspozycje zawór będzie nie domykał.
Trzeba tu dodać; że luz zaworòw dla tego silnika to, zawór ssący pomiędzy 0.12-0.18 mm, zawòr wydechowy 0.23-0.28 mm, W tym silniku stosuje dwa ròżne zabezpieczenia sprężyn zaworòw. Dla zaworu ssącego jest miseczka wsuwana z boku. Dla wydechowego rozwiazanie na dwa zabezpieczenia.
Witam, zawór/selenoid od gaźnika możesz zostawić tylko odłącz ten przewòd od A, dodaj do niego dodatkowo bezpiecznik ( jako dodatkowe zabezpieczenie)i połącz go z czerwonym plus po zapłonie czyli L , I to by było rozwiązaniem tego problemu.
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
Pisk dobiega z rozrusznika. Zawory regulujesz bez spuszczania oleju.
Czy przypadkiem w tym otworku nie ma jakiegoś zaworki zwrotnego który się akurat zawiesił??? Jest, zawór iglicowy. Wątpię że jest on wymienialny, ale spróbować możesz.
Posiada, zawory regulowalem 0.10 ssacy 0.15 wydech
A ten opór to był ze zwolnioną, czy naciśniętą dźwignią hamulca? Zmieniłbym świece, przedmuchał gaźnik - trudno spekulowac co się stało. Prawdopodobnie się zalewa - często zawory tracą szczelność.
A zawory ktoś sprawdzał? Jaki to silnik, górno czy dolnozaworowy?
Tak jest, to silnik OHV, zawór sprawdzony jest ok. Jakieś inne pomysły?
Taki efekt dają zużyte uszczelniacze na zaworach.
Powinno się podłączyć rozrusznik i zawór paliwa, powinien palić. Anie pali! Nie ma iskry.
A jak ma wyglądać pracujący w silniku zawór? Może mu dolegać brak luzu zaworowego, który należy wyregulować.
przeczyściłem, wymieniłem uszczelki, świece, olej, przeszlifowałem zawory, głowicę, ustawiłem zawory, kupiłem nowy nóż i działa jak nówka!
Witam. Mam pytanie. Silnik Briggs strzela mi w wydech i cofa mieszankę paliwa we filtr powietrza. Ustawiłem luz zaworowy i dotarłem zawory i brak jakiejkolwiek poprawy. Obawiam się, że silnik jest przestawiony na rozrządzie. To jest traktorek, którego dopiero co kupiłem. Widzę, że zawór ssący na początku suwu sprężania jest jeszcze otwarty, a wydechowy...
Silnik b&s OHV; zawór ssący 0.07-0.12mm,zawór wydechowy 0.12-0.18mm.
Jakie mają być te luzy? Trzeba demontować zawór do regulacji?
Jeżeli na silniku jest napisane INTEK oba zawory 0.13 - 0.18 mm. Silniki z napisem IC oba zawory 0.08 - 0.13 mm
Tyle że coś się ugięło skoro luz się skasował. Luz zaworowy dla twojego silnika: zawór dolotowy: 0,005-007 cala czyli 0,13 do 0,18mm zawór wydechowy: 0,009-0,011 cala czyli 0,23 do 0,28mm
Zawór paliwa nie trzyma ten od pływaka, lub uszkodzony sam pływak w gaźniku.
Moim zdaniem jeśli masz gaźnik membranowy to może być zablokowany (zanieczyszczony) zawór odcinający paliwo, jeśli pływakowy to też ten zawór albo pęknięty pływak. Możliwe że pęknięta membrana.
Wyczyściłeś dokładnie sitka na końcu plastikowych rurek, próbowałeś regulacji? Ten silnik ma filtr powietrza czy jest to wersja bez filtrowa? Sprawdzałeś szczelność gaźnika w miejscu założenia membrany? Jest on złożony poprawnie? Jeżeli ma on odprężnik na wałku rozrządu, to pomiary ciśnienia nie są miarodajne. W jakim stanie jest zawór odmy.
Ja bym Sprawdził luzy zaworowe. Wyjął zawory i sprawdził stan przylgni. Jak coś nie tak to zawory dotarł szczególnie jeśli luz był na zaworach dużo poniżej normy.
Nie najlepiej, chociaż to są silniki o niskim stopniu sprężania. Chyba trzeba odkręcić głowicę i spojrzeć na zawory, może jest dużo nagaru.
To tak jest czyli wał oryginalny i dobrze mam ustawiony rozrząd, już mam dość tego silnika szkoda tylko nerwów. Napisałem powyżej że się otwierają i zamykają jak tłok jest w górze Nagram filmik jak pracują zawory i prześle
Jeżeli chodzi o ścisłość to, w tym modelu, luz powinien wynosić 0.15 ssący i 0.25 wydech. Jak sprawdzałeś ten luz, wiesz o tym, że tam jest odprężnik odśrodkowy, który uchyla zawór wydechowy, przed górnym położeniem tłoka?
Bardziej prawdopodobne, że pokrywa przyciska zawory przez brak uszczelki, jeżeli nic więcej nie kombinowałeś.
Jak sprzęt wiekowy, to zawory do ustawienia - po rozgrzaniu nikną luzy na nich.
Wydaje mi sie ze zawory sie do konca nie domykaja.. Jak je wyjac?
Tzn , jeśli w sensie splanować to raczej nie da rady bo zawory otwierają się dosyć mocno . Choć trzeba by pomierzyć może coś by się "liznęło" ;)
Dwa zęby przestawiony wałek rozrządu! To jest przyczyną twojego problemu. Sprawdź zawory, popychacze ,dzwigienki, wałek rozrządu,dekompressor. Czy czasym czegoś nie pokrzywiło,albo nie skręciło.
Z opisów wynika, że stosowano ten sam bagnet, ale różne tuby bagnetu. U ciebie powinna być tuba o numerze 697184. Tak, czy inaczej wszędzie jest informacja o 1.4litra na ten silnik + 0.12L w przypadku posiadania filtra zewnętrznego. Biały dym, to nic innego jak olej w cylindrze. Sprawdź: -ciśnienie w cylindrze, -uszczelniacze zaworów i pierścienie tłoka,...
👍 https://youtu.be/_0OZ3eqBibY Myślę że to nie problem znaleźć który zawór to który. Natomiast człowiek uczy się całe życie.. Za pomoc Dziękuję serdecznie wszystkim, Oraz pozdrawiam serdecznie..
Zabrudzony filtr powietrza będzie powodować nie równą prace oraz większe spalanie paliwa, również nie do końca otwarte ssanie. Zawory poprawnie wyregulowane?
zawór wydechowy briggs zawór zawór wydechowy briggs dławi
transformator energetyczny projekt fotowoltaicznej ursus podnośnik regulacja podnosić
hałasuje odkurzacz tętnienie napięcia
Bezpiecznik w Philips BTD7170/12: lokalizacja i wymiana Nawlekanie nici dolnej w maszynie Łucznik 438