siłownik ten co jest przy turbinie jest dobry przewód jest szczelny geometria nie jest zatarta tylko wyskakuje błąd sterownik geometrii turbiny i jak ten błąd wyskoczy to dziwne jest to że podczas jazdy jak jade to turbina normalnie tłoczy powietrze tylko jakby pedał gazu nie działał na pełnym obciążeniu turbina daje 3 bary.
Raczej nie wina chipa bo widać co chce sterownik silnika i tego nie dostaje. Możesz próbować sam rozebrać turbinę po stronie ciepłej i spróbować wyczyścić geometrię. Moze być tak że za jakiś czas po czyszczeniu będzie to samo bo jest wyrobiona.
Dzięki kolego, a czy wężyk od pompy VACu podłączam gdzieś? Jeśli założmy że była również zmieniona turbina na inną-ze zmienną geometrią czy wymiana sterownika silnika na EDC16 od F9K coś zmieni, w sensie wysteruje turbinę?
A co chcesz uczynić w tym aucie. To dość trudny sterownik do nauki. Turbina delikatna na blaszkowej geometrii. Masz DPF?
Witam mam problem z moim autkiem. Zapala się wcześniej wspomniany check engine i auto traci moc. przejedzie się parę kilometrów tak ok 10 i błąd znika jak zniknie to auto ma z powrotem moc puści się nogę z gazu tzn jak dojeżdżam do skrzyżowania to z powrotem się zapala i auto nie ma mocy. na głównym ekranie wyświetla reduced power jak powtórzy się ten...
Ogólnie jak sterownik "każe" zbijać ciśnienie a ono nie schodzi ,to zostaje N75 ,zapieczona geometria,źle ustawione cięgno gruchy,albo (wątpliwe) złe turbo.
Ano pompą ,wtryskami,i turbiną o zmiennej geometrii łopatek ,oprogramowaniem sterownika
Na podcisnienie jest egr, wezyki sa dobre przeczyszczony zawor ktory nim steruje. Turbina jest sterowana sterownikiem elektrycznym ktory zostal podmieniony. Ciegno od geometrii turbiny pracuje bardzo lekko.
Napisz proszę jaszcze jaka turbina jest ze zmienna ,geometria czy zwykła.
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Temat tego forda wraca jak bumerang. Klient był dzisiaj w ASO i po diagnozie stwierdzono że nieprawidłowo pracuje zmienna geometria w turbinie (uszkodzona turbina) i sterownik zarejestrował zbyt niskie ciśnienie doładowania. 3 z kolei turbina uległa uszkodzeniu, może ktoś się wypowiedzieć w temacie ? DPF-a nie ma już.
Witam, chciałbym sprawdzić sterownik turbiny scanii XPI Euro 5, czy ktoś wie jak to zrobić ? Błąd który się pokazuje w EMS to 5771, mechaniczne zatarcie zmiennej geometrii, turbina była rozebrana i czyszczona po zamontowaniu nic się nie zmieniło.
Witam Proszę czytajcie pierwszy post , końcówki wtrysku po pierwszym wypaleniu zostały wymienione , [ tak teraz na tych wypalonych tłokach nawet nie można ich przebić ] po tym remoncie auto zrobiło się słabe , zrobione około 1000 km.[ paliwo dolewane nowe ] , w celu ożywienia zamieniony sterownik geometrii turbiny [ z takiego samego auta , które jeździ...
Czy w Twoim samochodzie jest turbina ze zmienną geometrią łopatek ? Jeśli tak to prawdopodobnie się zapiekły i trzeba je wyczyścić. Usterka wygląda na przeładowanie. Turbina podaje zbyt wysokie ciśnienie doładowania i sterownik włącza tryb awaryjny powodujący właśnie gwałtowny spadek mocy.
Witam, jeśli Twój silnik posiada turbinę ze zmienną geometrią to prawdopodobnie z nią jest problem. Zapiekły się łopatki. Miałem podobny przypadek z silnikiem 1.9 105 KM BXE. Podczas przyspieszania, w okolicach 3000 obr/min sterownik odcinał turbinę i auto traciło moc. Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika sprawiało, że na chwilę wszystko wracało...
Dzień Dobry. Podepnę się pod temat, bo widzę, że podobny mam problem. W moim przypadku chodzi o silnik 3.0 w IVECO 2008r. (z turbiną bez zmiennej geometrii). Po odpaleniu (na biegu jałowym) przepustnica się zamyka i powstaje podciśnienie w kolektorze ssącym. Po paru sekundach sterownik wykrywa to jako błąd (194 niskie ciśnienie doładowania), wskakuje...
Sprawdź czy geometria turbiny chodzi bez zacięć. Przy doładowaniu które osiąga twoja turbina, wdmuchuje olej do sterownika, bo żadna opaska na tym wężyku w środku nie utrzyma takiego ciśnienia, a olej tam jest z rury doładowania silnika.
Nie szukałbym problemu w turbinie bo przy tym logu powinien isc ale widać że jest przeładowanie i sterownik nie daje rady tego ogarnąć, tak jakby elektrozawór sterujący turbina dawał zbyt duże podciśnienie na gruszkę lub geometria się przycina i nie pozwala ograniczyć doładowania. Sprawdź przepływomierz.
Czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć czy po zmianie sterownika ecu w passacie B5 1.9 z silnikiem AFN z turbiną na zmiennej geometri , na sterownik z 1.9 AHU ze stałą geometrią i zmianie turba na stałą geometrię, mogą zostać wtryski z silnika AFN, czy trzeba założyć wtryski z AHU?.Po.pa zostaje z AFN z tłoczkiem 10 mm
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
Bo obecnie auto jeździ ale co to za jazda w trybie awaryjnym. SDI nawet jak sprawne to jeździ jak w trybie awaryjnym. A to co kolega chce zrobić to nazywa się papractwem. Jak już montować turbinę, wymieniać wtryski to i trzeba dobrać sterownik do turbinki( ze zmienną geometrią lub bez) i niech to działa jak należy.(90-cio konne tdi)
Witam wszystkich, jestem tu nowy lecz mam bardzo ważna sprawę, mam toledo 1.9 tdi z turbina bez zmiennej geometrii, turbina niestety wyzionęła ducha. I tu pada pytanie, czy mogę włożyć turbinę ze zmienna geometria i podłączyć zawór n75 ? Jeśli tak to proszę o jakieś wskazówki jak go podłączyć. Nie chodzi mi o podłączenie podciśnień tylko o elektroniczna...
Wentylatorami steruje sterownik poprzez przekaźniki. Co z turbiną? Jeżeli masz turbo z zmienną geometrią to będziesz zmuszony zamontoważ starego typu z zaworem upustowym na wydechu. Musisz mieć także sprawną pompę i wtryski. Dużo zabawy bez gwarancji sukcesu. Samochód z pewnością uruchomisz, ale jak z jego funkcjonalnością? Idea do realizacji dla kogoś...
A bo ja wiem w każdym raje 2002 rok turbina bez zmiennej geometrii zwykła z takim elektrycznym sterownikiem podciśnienia. Co do ciśnienie to przykładowo podałem kiedyś z marnym skutkiem manometrem to na postoju gazowałem max 1,5 do 2 barów wyszło ale +/-0,5 bara. Ale na chwile obecną na pewno ćiśnienie jest wyższe o 0,5 do 0,8 bara niż ecu odczytuje...
Cześć, Pytanie tak jak w temacie - mam Berlingo w wersji z silnikiem 1.6 HDi 90KM o oznaczeniu 9HX. Samochód ma już swój przebieg (215 tysięcy, ale głównie po mieście, krótkie trasy), więc zapewne już niedługo pojawi się problem z turbiną. Sam stan mechaniczny silnika jest idealny, wszystko jest robione na bieżąco, bez oszczędzania. Zastanawiam się,...
Z logów wynika że masz przeładowanie :) Możliwości są dwie: - uszkodzony N75 - geometria turbiny Widać po wysterowaniu N75 że sterownik chce ograniczyć doładowanie ale nie potrafi go zbić, turbina cały czas ładuje co widać też po wartościach z przepływki co mogło by być spowodowane uszkodzonym N75 który cały czas podaje podciśnienie (w co raczej wątpię)...
Uściślij co według ciebie oznacza "otwarta turbina" ? Po uruchomieniu silnika elektrozawor podaje podciśnienie na siłownik regulujący geometrią turbiny(kierownica) i taki stan trwa do momentu gdy sterownik na podstawie odczytu ciśnienia doładowania stwierdzi że pora to zmienić-reasumując masz typowe objawy zatartej kierownicy.
Turbina jest ze zmienną geometrią czy stałą? Dodano po 3 Sterowana elektronicznie czy podciśnieniowo?
Dzisiaj czyściłem turbinę w a4 1,9 TDI 110KM, auto miało 200 tyś przebiegu. Odpal auto, odszukaj gruszkę sterującą turbiną i zdejmuj i nakładaj wężyk z podciśnieniem i obserwuj czy sztanga turbiny chodzi lekko, bez zawieszeń, bo nie wykluczone ze od sadzy blokują się łopatki zmiennej geometrii turbiny, co w konsekwencji przeładowuje silnik i sterownik...
(at)Milejow 2.5 dci wychodzi z turbiną na geometrii i bez, pompa wtryskowa z wbudowaną pompą wstępną lub z pompką elektryczną w baku, z czujnikiem hamulca na 2 piny lub 4, itd. konfiguracji było dużo. Ja nie chcę się kłócić, tylko chcę się jak najwięcej dowiedzieć informacji, by zwalczyć mój problem. Dodano po 11 Czyli mam dorobić instalację elektryczną...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Witam, Posiadam w pełni sprawnego B180 z automatyczną skrzynią biegów. Po 8 latach użytkowania nie opłaca mi się go sprzedawać a chciałbym mieć więcej mocy. Chciałbym przerobić go na B200, który różni się tylko turbiną i kolektorem wydechowym. Niestety sprawa się komplikuje, ponieważ ja mam westgate a nowa turbina ma zmienną geometrię, więc trzeba zmienić...
demontaż króćca wodnego przy głowicy oraz wylanie się boryga to tylko zwyczajny zbieg okoliczności z trybem awaryjnym, jeśli chcesz coś wiedzieć na temat elektrozaworu sterującego ciśnieniem powietrza doładowanego to w tym temacie znajdziesz opis jego naprawy oraz fotki gdzie się znajduje : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6... zależy...
Ja bym poszukał w necie a tak na szybko . 1.Większe ciśnienie paliwa nawet do 1600bar 2. Kilka sekwencji wtrysku na jeden cykl. 3. Turbina ze zmienną geometrią co przekłada się na większa wydajność. 4. Nowe mapy w sterowniku. 5. Po przejechaniu większej ilości kilometrów droższe naprawy lub po wlaniu nie właściwego paliwa. 6.Jak zwykle części będą inne...
Zamontuj turbo bez geometrii. Dorobienie sterownika dość złożony temat, a mechanicznie bez elektroniki będzie kiepsko i bez sensu. [url=]https://www.elektroda.pl/rtvforum/...
Czesc .Ale macie pomyslow panowie .Karzdy ma po czesci racje .Moze byc wszystko jak jest opisane . Ale nie na tym polega naprawa autka ,gosc sobie nie poradzi . PODJEDZ do kogos z wagiem czy wasem co tam maja i zmierz cisnienie doladowania podczas jazdy bieg 3 i trzy tysiace obrotow , w 01 czyli silnik , wartosci rzeczywiste i kanal chyba 10 o ile pamietam...
Wg mnie zmienna geometria słabo reguluje pracę tego turbo (pracuje nie płynnie a skokowo lub z opóźnieniem). Popatrz na wykres wysterowania n75. Wysterowanie rośnie (tu jest odwrotnie 0% = max doładowani ,99%= nie ma doładowania). Wysterowanie rośnie a doładowanie zamiast spadać rośnie dochodzi do 94-95% (tyle max wystawia sterownik silnika i dopiero...
hamulec elektrodynamiczny Jest w sterowniku, o którym pisał Galik, opisany dump load, wystarczy dodać jakiś odbiornik energii. Jest o tym w drugim wątku. Myślę jednak jako że u Galika bywają silne wiatry, jakieś dodatkowe zabezpieczenie przyda się. Nawet lekkie obrócenie wirnika spowoduje zmniejszenie mocy odbieranej od wiatru, co ułatwi pracę hamulcowi....
Z moich pomiarów i obserwacji wynika, że w tym silniku położenie dźwigni VNT nie zależy od różnicy między oczekiwanym a mierzonym ciśnieniem (co wydawałoby się logiczne), lecz od obrotów silnika i pozycji pedału przyspieszenia (i nawet jeśli turbina nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia, sterownik nie próbuje tego korygować). W pozycji spoczynkowej (wysunięta...
wymieniłeś zawór N109 na pompie wtryskowej i piszesz, że znowu pojawia się błąd sporadyczny ale czy 1237 czy już tylko 575 bo jeśli ten drugi to turbina przeładowuje i silnik (za sprawą sterownika) pracuje w trybie awaryjnym i dlatego jest taki muł aż do wyłączenia silnika i ponownego jego uruchomienia. Nie napisałeś jaki masz silnik więc nie wiem jakie...
Moze ktos wie jak wysterowac turbosprezarke VNT 20 ze zmienna geometria i elektrycznym nastawnikiem kierownic Hella. Nastawnik sterowany jest sygnalem PWM od 5% do 95%. Turbosprezarka zamontowana jest w BMW e30 m40 316i. Co zrobic zeby turbina utrzymywala zadane cisnienie? www.youtube.com/watch?v=KTqXGK3ZsWk
odczytaj błędy w silniku, musi coś być bo silnik wchodzi w tryb awaryjny, raczej problem z turbiną może dawać za dużo kolega ma rację, sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej z powodu przeładowania lub niedoładowania turbosprężarki, z własnego doświadczenia jednak wiem, że nie zawsze sterownik zapisze jakikolwiek błąd z tym związany ale...
Witam. Chciałbym włożyć turbinę bez geometrii do Golfa. Autem jeździ tata i niestety czyszczenie geometrii to dwa lata spokoju (50 tyś km) i problem powraca(kłania się PSJ). Chciałbym ten temat zamknąć raz na zawsze i włożyć turbinę od AGR. Chodzi mi o pomoc w weryfikacji gratów potrzebnych do operacji. Czy turbo, kolektor wydechowy, pierwsza rura wydechowa...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
w internecie wyczytałem że winowajcą może być sterownik turbiny tylko nie mam pojęcia gdzie go szukać w internecie nic nie znalazłem nawet nie wiem jak ten czujnik wygląda Dodano po 4 czy odpowiedzialny może być sensor położenia zmiennej geometrii turbosprężarki ? http://obrazki.elektroda.pl/7232696100_1...
Witam Mam takie same problemy jak Wy Audi idzie do 120/h i pada juz wszystkie wyzej wynmienione elementy przez poprzedników wymienilem lub sprawdziłem i dalej lipa moze ktoś cos podpowie? Kolego bialy-a co to jest dolny sterownik? Pozdrawiam Dodano po 9 jest to Audi a3 Silnik 1.9 tdi 2001 ASV z turbina o zmiennej geometrii. Rozebrałem turbine w marcu...
Zdaje się ze dosyc głeboko wsadziłes rece a nie sprawdziłes czujnika MAP. To przeciez on informuje ecu o cisnieniu. Poza tym bład doładowania moze wywołac np. nieszczelnosc na dolocie, miedzy przepływomierzem a turbina. Sterownik widzi za małą mase powietrza w stosunku do cisnienia doładowania i wywala bład. Pisałem - czujnik MAP sprawdzony! Odczyt...
To prawda rzadko, kiedy wadliwy przepływomierz zostaje odnotowany jako błąd w pamięci sterownika zwłaszcza, że najczęstszą jego awarią są błędy we wskazaniach a nie jego fizyczne uszkodzenie (zwarcie do masy). Ponieważ praca przepływomierz ma bardzo duże znaczenie w prawidłowym sterowaniu turbiną oraz układem podciśnienia zalecam testy w czasie jazdy...
Sterownik nigdy nie wykryje uszkodzonych części, to należy do diagnosty. Czy ktoś sprawdził czy ciśnienie jest większe czy mniejsze od wymaganego? Diagnostyka jest po to by pomogła znaleźć przyczynę problemu. Po tej diagnostyce nic nie wiemy. Może zacięta jest geometria turbiny, może nieszczelny układ dolotu, może sterowanie gruszki jest uszkodzone,...
witam mam taki problem,auto jak w temacie z 2015 roku trzy cylindrowy Vag common rail,kompletny brak mocy,w chodzi na obroty do max 1800, brak jakichkolwiek błędów stałych,przy dłuższym przytrzymaniu na obrotach pojawia się błąd p0402 egr flowing. EGR czysty zamknięty,zresztą probowałem nawet zaślepiać żadnego lewego powietrza,po odpięciu egr ,przepływki,czy...
:arrow: artur3554: w/g Ciebie na serio z powodu zablokowanych "kierownic" turbiny nie dało by się autem ruszyć, pominę już fakt, że w tym aucie jest turbina o stałej geometrii (to 1.9 TDI AHU). Klapy gaszącej (przepustnicy) też nie ma więc nie mogła się zaciąć. Przepływomierz nie jest podłączony do żadnego bezpiecznika ani przekaźnika tylko do sterownika...
po co zamieniasz te zaworki one nie działają tak samo są inne mimo że podobne ,masz numery części widać przecież . Jak masz błąd regulacja ciśnienia doładowania wartość przekroczona to 99 procent turbina do wyczyszczenia fil2006 bardzo Cię cenię i lubię czytać Twoje wypowiedzi i dlatego napiszę trochę nie po Twojemu - zaworki może zmieniać bo obydwa...
Jeżeli nie ma zaworu to masz sterowanie ciśnieniowe(mniej awaryjne),często się zdarza przycinanie na klapie turbiny lub łopatkach (przy zmiennej geometrii).
Witam. Samochód z silnikiem 1,8 CDI 2011r. Na wstępie dodam, że w osprzęcie uszkodzona jest przepustnica. Działała ale w korpusie pękł ogranicznik/prowadzenie i sterownik wyrzucał błąd jej niepoprawnej pracy, nie działał EGR i silnik wchodził w tryb awaryjny. Wyprogramowałem ją poprzez usunięcie błędów z tablicy. EGR zaczął działać, auto odzyskało moc....
Witam. W moim lt (AHD 102KM) pada turbina (straciła wyważenie i lekko przyciera w jednym miejscu) i obawiam się, że umrze w najmniej odpowiednim momencie. Chcę ją wymienić i pomyślałem o wsadzeniu na jej miejsce turbiny z motoru ANJ 109KM. Wiem, że 109 ma zmienną geometrię i jest sterowana podciśnieniem. Pierwsze co przychodzi do głowy to: - instalacja...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Turbina w Twoim ALH też jest ze zmienną geometrią. Sliniki ALH, ASV i AHF są identyczne. Różnią się tylko wtryskiwaczami i ASV ma turbo GT17 a w ALH i AHF jest GT 15 - wydajnościowo są jednak takie same. Osprzęt zatem możesz zachować swój a kupić jedynie słupek wraz z wtryskiwaczami i sterownikiem jeśli zdecydujesz się na AHF lub ASV. Instalacja pozostaje...
Witam, pacjent Golf VI silnik 2,0 diesel CBDC, 2008 rok, ostatnio przegoniłem go nieco na autostradzie, prędkości powyżej 120 km/h i wracając do domu, pojawił się "check engine" tzn. taka spirala - kontrolka świec żarowych, ale to w nim oznacza problem z silnikiem ogólnie mówiąc. Od razu tryb awaryjny, brak mocy, praktycznie niemal zerowa reakcja na...
W poliftowych zawieszenie jest też z Carismy z tym że coś zostało zmienione od tych z przed liftu (np wahacz jest trochę inny-zmienili rozstaw osi chyba). Zawieszenie wielo-wahaczowe na stalowych elementach (nie aluminiowych ja w VW czy audi które kosztuje...)-elementy nie są drogie. Ceny też zależą od firmy , np. kupiłem klocki i tarcze -przód-zapłaciłem...
Kolego elektryk502 po pierwsze sterowniki w premiumce są z volvo, sprawdziłem to na premium 2007 rok dxi. Powiedz co za bzdury piszesz że turbosprężarka nie ma łopatek a co ma wiaderka?Pewnie chodzi ci o zmienną geometrię i nie o łopatki tylko kierownicę.Niestety ta którą diagnozowałem posiada i co więcej ci napisze że przypuszczam skoro sterownik jest...
AHU to oczywiście nowszy silnik od 1Z ale również z turbiną z zaworem WG czyli bez zmiennej geometrii i dalej nie wiesz Ty ani my co ten "t(j)uner wgrał Ci za softa" - powinieneś chyba na niego bardziej krzyknąć albo uprzedzić go o wizycie "bezkarkowców" to może będzie bardziej wylewny w szczegółowym info co zaaplikował do Twojego sterownika lub czy...
Na początek chcę dodać, że mam silnik TDI 1,9 ALH 90 KM. Już coś więcej się wyjaśniło. Teraz VAG pokazuje błąd 17965. W załączniku jest plik z logiem z programu VAG, o które proszono - czyli dla silnika z grupy 03 i 11. Z tym, że z powodu ograniczeń serwera tego forum ma rozszerzenie .txt zamiast .csv i składa z dwóch oryginalnych logów oddzielonych...
Nie bedzie chodzil, inne sterowanie turbiny inne sterowanie egr i inne wyjscia danych prędkosci samochodu. W afn nasz zmienną geometrie turbiny
Wstawić zawór N75, trochę różni się kolektor. Poziom trudności : Optymalny Koszt: 100-150 zł za sterownik turbina 300-400 Do sprawdzenia. Ale po wtryskach najlepiej turbo potem mapę ale fajnie też będzie 216+ mapa koszt 750(w moim przypadku) z tego do 120 kM podkręcisz + jakiś tam moment oBr.( nie napisze bo nie sprawdzane a konie to w przybliżeniu...
wpisz w wyszukiwarkę google hasło "notlauf" a wszystkiego się dowiesz; określenie "Golf IV 1.9 TDI" niewiele mówi gdyż silników 1.9 TDI jest cała gama, w znalezionych w wyszukiwarce postach wiele się pisze na temat czyszczenia kierownic zmiennej geometrii turbiny ale nie dotyczy to silnika o oznaczeniu AGR gdzie jest zwykła turbina i nie ma w niej zmiennej...
AHH jest ze zmienną geometrią , a AHU na zwykłej turbinie . Po przelutowaniu eeproma i flasha będzie chodził
Blow off w tym aucie służy tylko i wyłącznie wydawaniu dziwnych dźwięków i/lub podnoszeniu ego właściciela. Cała reszta zawarta jest w poście kolegi domexa32. Za regulację ciśnienia odpowiada sterownik i albo wastegate albo zmienna geometria łopatek turbiny.
cos mi sie kojarzy ze avs. no może ASV jeśli 110 KM :wink: każdy inny od AGR ma zmienną geometrię łopatek więc wchodzi w grę również możliwość ich zapieczenia w turbinie i powód przechodzenia sterownika silnika w tryb pracy awaryjnej (pozostaje jeszcze nietypowy silnik o mocy 90 KM na pompowtryskach o oznaczeniu ANU ale z tego co pamiętam to jego w...
Siemka, mam problem z moim fordem mondeo mk3 2.0 tdci 165km . Miałem uszkodzoną turbo sprężarke, zapiekła się geometria. Sterownik nie miał siły się ruszyć, odłączało mi cały czas turbo gdy wcisneło się gaz w podłogę. Wczoraj przyszło mi zregenerowane wymieniłem i problem jest podobny tylko ze teraz odłącza mi turbinę tylko na luzie gdy samochód chodzi...
Masz silnik o mocy 90 KM ale nie podałeś jego oznaczenia a sęk w tym, że występują w nim zarówno zwykłe turbosprężarki jak i ta ze zmienną geometrią kierownic spalin - dotyczy to silnika o oznaczeniu AHH więc musisz podać jaki tam u Ciebie siedzi bo od tego zależy jak należy podejść do problemu z regulacją ciśnienia doładowania. Błędy należało skasować...
Można zamiennie zastosować silnik o oznaczeniu AHF (110 KM), ALH (90 KM) oraz ostatecznie AGR (90 KM), wszystkie te silniki to identyczna konstrukcja, ostatni jednak ma zwykłą turbosprężarkę bez zmiennej geometrii, jeśli Twoja turbina nie ucierpiała to możesz zastosować silnik AGR i przełożyć do niego swoją turbinkę, jeśli Twoje turbo szlag trafił to...
Witam, utrata mocy po kilku minutach jazdy, po wyłączeniu i odpaleniu znowu jest kilka minut dobrze( idzie do 4500 obr/min), później samochód nie wkręca się wyżej niż 3500 obr/min , wymienione następujące części: EGR (EGR z czujnikiem położenia), zawór podciśnienia EGR (N18), czujnik MAP ( ciśnienie i temperatura zamontowany w intercoolerze), ślizgi...
Temat udało się rozwiązać. Uszkodzony okazał się czujnik kopiowania turbiny. Okazuje się, że jeśli czujnik kopiowania turbiny na nieodpalonym silniku wskazuje wartość 90-100% sterownik silnika nie steruje elektrozaworem zmiennej geometrii. Temat do zamknięcia.
Witam panowie mam taki sam przypadek w sharanie 110 afn a więc tak pompa oleju wymieniona ciśnienie od 1,5 do 4,5 na starej było taki same , popychacze nowe dalej to samo zwaliłem głowice z podejrzeniem czy aby zawory niepodpalone i zbyt głęboko siedzą zonk zawory idealne :cry: ale pełno było opiłków w kanałach głowicy i zatkało kanaliki w czterech...
W zakładzie mech powiedziano, że to wina turbiny w zależności jak ustawią się łopatki i wymaga to przeczyszczenia (przedmuchania turbiny) - tak też zrobiono (przedmuchano turbinę) i nadal to samo. Może sprawdzić coś innego? Pozdr Wróć do tego zakładu i niech Ci pokażą łopatki zmiennej geometrii w tej turbinie i jak oni ją przedmuchali bo albo sami...
typowy dla TDI przypadek wchodzenia silnika w tryb awaryjny z powodu przeładowania lub niedoładowania turbiny, z całą pewnością nie siedzi w nim silnik z turbiną o zmiennej geometrii łopatek więc czyszczeniem turbiny nie ma sobie co zawracać głowy, najczęstszą przyczyną są przetarte wężyki ciśnieniowe oraz eelktrozawór N75 sterowania zaworem upustowym...
Tak więc sprawdzałem czy dźwignia sterująca łopatkami "chodzi" i nie stwierdziłem, aby się zacinała. Czy jest możliwe że wina jest w układzie podciśnieniowym sterującym turbiną. Nie jestem pewien ale wydaje mi sie że skoro jest zaworek, który odpowiednio dawkuje podciśnienie do siłownika to może zawór, lub wężyk, który dostarcza z powrotem powietrze...
Mam kolejny ciekawy przypadek. Problem polega na tym, że auto przy wciśniętym pedale gazu do końca i przyspiesza i zwalnia. tak jak byśmy dodawali i odejmowali "gazu" To co mnie najbardziej dziwi to, że wykres ciśnienia doładowania wygląda jak wykres sondy lambda oczywiście tylko podczas przyspieszania. Wykres ciśnienia zadanego i odczytanego mniej...
Sterownik silnika widzi zbyt duże ciśnienie doładowania chociaż elektrozawór wysterowany jest tylko na 1%. Powodów może być kilka: uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania, zwarcie jego sygnału do plusa uszkodzony elektrozawór sterowania turbiny lub zacinającą się geometria turbiny. Pierwsze dwa wykluczysz (o ile błąd występuje co chwile)patrząc w parametry...
Witam Auto jak w temacie. Po regeneracji turbosprężarki, nastawnik stary. Sterownik jakby nie pamiętał nastawów turbiny, to znaczy przechodzi nastawy, jedzie normalnie ale tylko do pierwszego zgaszenia. Po włączeniu zapłonu nastawnik dwa razy pójdzie od pozycji skrajnej do skrajnej i zatrzyma się na złożonych łopatkach i zaczyna migać świeca żarowa,...
Witam!!! mam Passata 1,9 tdi 90ps i mam ten sam problem. Na warsztacie wymienił mi przepływomierz i twierdził że to przyczynna ale nie. Prawdopodobnie to turbina wymaga regeneracji. Pozdrawiam wszystko zależy jaką masz turbinę, w 90 % turbina nie wymaga regeneracji a jedynie demontażu i przeczyszczenia pierścienia i kierownic zmiennej geometrii łopatek...
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
witam. potrzebuje rozwiazania do sterowania turbiny vnt20. mam pod nia podłaczona gruszke podcisnieniowa. wykonany mam już układ K8004 http://www.sklep.avt.com.pl/go/_info/?id... zakupiony czujnik mpx http://www.datasheetcatalog.com/datashee... wszystko podłączone pod vac(podcisnienie) i kolektor dolotowy. mimo tego wydaje...
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik turbiny by osiągnąć wyższe ciśnienie, ten test ma mieć...
Nie pytaj o sterownik bo on jest sprawny, przeładowanie lub niedoładowanie turbiny skutkuje, że sterownik przechodzi w stan pracy awaryjnej aby się osprzęt lub silnik nie posypał. auto jak zostało podłaczone pod komputer serwisowy to chyba ktoś Ci coś musiał powiedzieć co jest nie tak, inna rada to niech ktoś kumaty z laptopem i interfejsem diagnostycznym...
Hej _TrotyL_ Dziękuję bardzo za podpowiedź. Poczytałem trochę w necie, poprzeglądałem youtube. Szczerze? Nie znalazłem satysfakcjonujących informacji. Z powyższego powodu pokombinowałem sam, najwyżej mnie pojedziesz ;). Wydaje mi się, że wskazany przez Ciebie punkt to początek mapy N75 duty cycle. Przeglądałem mapy N75. Większość map jest "łagodna"...
Witam ponownie. Zdecydowałem się iż sam wymontuję i wyczyszczę turbo. I okazało się iż podjąłem właściwą decyzje. Turbo było chyba wyjmowane gdyż nie było problemu z odkręceniem śrub ale okazało się iż ktoś w sposób niezbyt fachowy się za to zabierał: http://obrazki.elektroda.pl/1454483000_1... Poza tym jest skręcone na 3 a nie 5 śrub....
prawdziłem dzisiaj przewody ,które idą pod zabudową filtra powietrza i nie znalazłem tam nic podejrzanego ,dodatkowo sprawdziłem tą wiązke do samego komputera silnika i też nic .Przydałoby się sprawdzić jeszcze miernikiem przejscia od samego czujnika do sterownika ale nie moge znalezć schematu i nie wiem pod jakie piny idą przewody z czujnika.Tak z...
Nie wiem jaki ma przebieg auto, ale możesz trochę popracować nad turbiną, a konkretnie na sprawności zmiennej geometrii łopatek.Jednym sposobem jest sprawdzenie czy cięgno ,które wychodzi z tzw. gruszki i wykonuje ruch w kierunku turbininy-z powrotem,przy zgaszonym silniku i wciskając go ręcznie chodzi gładko bez zacięć tam i z powrotem.Czując jakieś...
Witam. Golf IV alh 90KM z przebiegiem 200tys. Macie już wszystkie dane panowie.Ciekawy jestem co powiecie bo problem poważny dość jest. Mianowicie gdy stoi przez całą noc to rano tragedia jest z odpaleniem. Trzeba kręcić aż pojawi się paliwo w wężyku za filtrem paliwa przed pompa nie wspomnę ze założyłem zaworek zwrotny który nic nie daje bo po nocy...
Witaj Z prawej strony w ramie na wysokości turbiny jest elektrozawór z przewodami podciśnieniowymi .Sprawdź dobrze podciśnienia dochodzące i wychodzące.Przewód z zaworu dolatuje do bajpasu turbiny i jest on otwarty. Istnieje możliwość że ten zawór jest przytkany Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz? Silniki Euro5 zostały wprowadzone w Mitsubishi...
Witam mam problem ze swoim scenic 1.5 dci 78 kw 2009 bez dpf , auto nagle straciło moc , wymieniłem filtr paliwa , wyczyszczony egr , sprawdzony dolot intercoolera szczelny , przepływomierz wymieniony , sprawdzone przewody podciśnienia , geometria turbiny sprawna , brak błędów zapisanych w sterowniku ,silnik pracuje równo tylko wolno wkręca się na obroty...
Witam Serdecznie !! Odświeżę temat, mianowicie mam problem z moją Laguna II 1.9 DCI 2002 120 KM, silnik kompletnie nie ma mocy, brak kodów w sterowniku co najlepsze, i nawet dymka nie puści przy wciśniętym pedale gazu do podłogi. Auto było podpinane pod AUTOCOMA. Więc zaczynając 1. Dwa różne odczyty w "ciśnienie doładowania" a "ciśnienie w kolektorze...
Zdejmij podciśnienie z turbo, przejedź się i obadaj, czy ciśnienie doładowania się zmniejszyło. Jeśli tak, to znaczy że być może wystraczy jedynie wyczyścić geometrię. Jeśli nie, to zapewne geometria całkiem stoi. Auto ma DPF? jeśli ma, czasami na zabrudzoną geometrię pomaga wymuszone dopalanie DPF, wtedy spaliny mają wysoką temperaturę i sadza z turbiny...
WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego. Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem. Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie...
statyczny kąt wtrysku jest ok ale już w czasie jazdy zmienia się niesamowicie - prawdopodobnie uszkodzony regulator N108 przestawiacza kąta wtrysku (sprawdź błędy zapisane przez sterownik silnika), N75 pracuje całą parą a kierownice turbiny stoją dęba - sprawdź jak chodzi sztanga regulująca kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii (sądzę, że wężyk...
Witam serdecznie szanownych forumowiczów! :) Niestety po roku cyklicznego dłubania w mojej ciężarówce, napotkałem problem, w sprawie którego potrzebuję konsultacji :P Przedstawię objawy i dotychczasowe postępy: -kupiłem autko z jakimś problemem, mechanicy zakładali z góry, że to pewnie turbina albo wtryski albo pompa.. -auto łapało tryb serwisowy, jak...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Pomijając już fakt, że za pseudonaprawę zabrał się pseudomacher to przy tym silniku nie ma turbosprężarki z zaworem upustowym Wastegate - to po pierwsze a po drugie to nie szukaj w komorze silnika elektrozaworu N75 bo go nie znajdziesz, to nie stary kibel, w którym kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii turbiny regulował sterownik silnika za pomocą...
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
geometria turbina uszkodzona geometria turbina zmienna geometria turbina
rozrusznik sterowanie turbo diesla benzyny twingo kontrolka silnik
klima dmucha ciepłym powietrzem loewe alphatel instrukcja
Grundfos pompa – dobór kondensatora do PCB i silnika, modele UPS, Alpha, Magna Merkury Unitra – zdjęcia usuniętych kondensatorów w głowicy UKF GFE-103/105/110/112