Pozbądź się błędu df010 " obwód silnika mieszania"
Kolega carrot napisał nieprawdę jeśli chodzi o masy w złączu OBD - przynajmniej jeśli chodzi o Scenica II z tematu (chociaż szczerze nie spotkałem jeszcze renówki żeby miała wspólną masę dla OBD i ECU silnika). Masy na 4 i 5 OBD są ciągnięte z belki deski rozdzielczej i ze słupka. Z klemy minusowej akumulatora jest masa dla sterownika wtrysku (w tym...
kupować drugie czy przyjrzeć się temu , co tam wysiada ?? niestety nie skopiowałem błędów ale błąd silnika na pewno...
Tak błąd ogólny i tyle?Podłącz pod coś normalnego.A może ktoś usuwał immo ?Nieumiejętnie?
A jak immobiliser, działa? Czy jego kontrolka miga / błyska normalnie? Miganie kontrolki check przy przekręceniu kluczyka może oznaczać brak komunikacji z immo, a zachowanie też podobne. Błędem czujnika z tytułu bym się nie sugerował - silnik nie pracuje, to i brak sygnału...
Przestawienie rozrządu od razu wywala błąd synchro i silnik gaśnie.
Nr błędu i czym czytane?
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
mam problem z tym autem,wyskakuje błąd DF036 związany z potencjometrem pedału gazu.po wymianie na używany przez pewien czas było w porządku a teraz trzyma obroty 1500obr/min i silnik nie reaguje na pedał gazu.
Musisz mieć przebiegi wzorcowe z pracującego silnika, potem porównać w momencie odpalania gdy ma problem.
Złącze jest na skrzynce z bezpiecznikami, poniżej kierownicy z lewej strony. Bez interfejsu nie dasz rady. Jakiś błąd z pompą paliwa - skoro nie działa Ci poprawnie pompa paliwa to jak ma silnik poprawnie pracować?
Kontrolka pracy silnika się nie zapala. Czy w takim razie komputer zarejestruje błąd czy błędy ?
Mój błąd, jest na pedale.
pierwszy komunikat to że automatyczne załączanie świateł jest nie aktywne a drugi to że masz błąd w sterowniku silnika
Co to znaczy tryb awaryjny, jaki typ silnika ?
Takie ciśnienie oznacza, że silnik to trup.
Pompa w baku działa?
Nr błędu masz ??
Dzień dobry. Mam Scenica 1 9dCI 130 koni, niedawno kupionego. Tuż po zakupie sterownik silnika wskazal błąd P012B przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Wymieniony został filtr powietrza, bo był zawalony na czarno, oprócz tego był wymieniony rozrząd i filtr paliwa. Dziś w trasie sytuacja się powtórzyła, wystąpił ten sam błąd przy wyprzedzaniu na 5 biegu. Odczytywałem...
Kabel w wiązce silnika przerwany Dzięki za pomoc
... i powietrze w zapasie. Dlaczego była wymiana konieczna czujnika wałka i co było robione przy silniku?
Tego typu błąd w tym aucie nie objawia się w ten sposób. Kontrolka o której pisze autor odpowiada za kontrolę spalin. A skład mieszanki ma wpływ na odpalanie. Chociaż moim zdaniem odpalanie jest związane z czymś zupełnie innym. Warto zwrócić uwagę, że oprócz checka jest inna kontrolka, hmm. A zupełnie inną rzeczą jest to, że zdarzyło się to podczas...
ogólnie chodzi o pin 23 abs skoro ma przejście z pinem 53 sterownika silnika Ogólnie to dałem ci już chyba wszystkie potrzebne informacje ( kmpl. schemat ABS) z którymi każdy średnio zaawansowany elektryk powinien sobie poradzić i ogólnie coś się tak uczepił tego przejścia z 23 ABS na 53 ECU skoro w schemacie stoi jak byk żę 23 w ABS to zasilanie po...
A ja z kolei dzisiaj pojechałem do ASO zapytać jak oni widzą diagnostykę tej nieszczęsnej wiązki. Podłączyli CLIP'a - standardowo wyszły jakieś błędy: "zwarcie do masy" na którymś elektrozaworze i to co wcześniej czyli czujnik prędkości turbiny. Cena naprawy wiązki od 300zł do tysiaka, elektrozawory mają po 200zł za sztukę - zastanawiam się czy nie...
Spróbuj podczasz pracy silnik podnieść jego prawą strone czyli tę od rozrządu brechą na poduszcze go góry tak żeby nie siedział na poduszcze tylko na breszce a brecha na karoserii. Zobacz czy to wygeneruje szarpnięcie silnikiem i błąd.
Jest.Kosztuje taki (dobry)do tysiąca.Rozumiem że sam robiłeś bo mechanik powinien skasować błąd.
Sam błąd już wszystko mówi,cztery kabelki do sprawdzenia,probóweczka 12V potrzebna .
Musiałeś mieć błąd w sterowniku silnika np. ciś czynnika. Skasowałeś błędy i klima ruszyła.
Witam otóż w Renault scenic 2 2007 r padł ręczny hamulec mam pytanie jak sprawdzić silnik z błędu wynika że ma zwarcie jak podłączam go bezpośrednio do akumulatora to wgl nie kreci a kable aż się topią
ja dymi na czarno to chyba za dużo paliwa? No niestety jak był przekładany silnik to trzeba też czujniki i sterownik od tego silnika.To nie ruska ŁADA że nie było elektroniki jak się myle niech mnie ktoś poprawi Dokładnie tak jak kolega napisał cały osprzęt i soft musi być z tego silnika
Też tak myślę. Jeżeli jest problem to i błąd jest.
Skoro mimo podstawienia innego, sprawnego regulatora ciśnienia, w momencie obciążenia silnika, ciśnienie jest dalej za niskie, to należy przypuszczać, że pompa "nie wydala".
Tak silnik odpala niby wszystko jest ok tylko ten błąd
może być i czujnik, spróbuj go odłączyć przy pracującym silniku i zobacz co się dzieje (komputer wykryje błąd i włączy tryb awaryjny, błąd się zresetuje po odłączeniu akumulatora na 5-10 min.)
Fakt mój błąd. Kod silnika to F9Q, a oznaczenie bloku to F9A.
Czyli rozumiem że to błąd np termostat
staciłem już pomysły , chyba zostaje jeszcze zmierzyć kompreję
Raczej?Przekaźnik główny jest w skrzynce w komorze silnika.
Witam Nie wiem czy elektronicy samochodowi Ci odpowiedzą zobacz mój temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... Ja Ci pomogę co będę mógł najczęściej pada przekaźnik świec żarowych lub bezpiecznik 70A w komorze silnika.
Immo i cz to osobne obwody. zobacz status immo w kalkulatorze silnika. KUp emulator, jak nie ogarniasz flasza.
Scenic 2 1.5 dCi 2003 dławi się, gaśnie, ciężko odpala na ciepłym silniku. Czasami przy dławieniu silnika wyskakuje błąd wtrysku, czerwona kontrolka stop, trzęsie całym silnikiem przez niskie obroty oraz auto nie reaguje na pedał gazu. Na zimnym silniku po dłuższym postoju, auto przy pierwszym rozruchu trochę dłużej kręci, za kolejnym odpaleniu pali...
Przepraszam, moje niedopatrzenie. Tak to 708. 0 jest podobne do 8 i stąd ten błąd :)
Gdyby był naprawdę błąd kondensatora to sterownik zatrzymałby silnik bo jest to błąd krytyczny. Ewidentna niewłaściwa interpretacja przez tester diagnostyczny. Tylko Clip.
nigdy nie spotkałem sie z za wysoki ciśnieniem w w renault 1.5 dci, chyba że rozłą czyłeś regulator ciśnienia, albo umyłeś silnik
Witam Launch pokazał błąd 12D No load/full load not programmed. Silnik po wyczyszczeniu błędów przez kilkanaście sekund pracuje dobrze a później kuleje przerywa, nie równo chodzi. Po odłączeniu wtyczki do wtrysku silnik pracuje dużo lepiej lecz nie tak jak powinien, można nich przynajmniej jechać. O co chodzi w tym błędzie że nie może załadować oprogramowania?
Jeszcze musi poprawnie działać czujnik pedału sprzęgła. Sprawdź błędy i parametry. Niekoniecznie musi być błąd, a w parametrach będzie widać niezgodność z rzeczywistością. Z przycisku rozumiem, że działa poprawnie.
Jeżeli zaświecenie kontrolki było spowodowane niskim napięciem zasilania i nie ma żadnego innego błędu(i żaden błąd się nie pojawi) to kontrolka zgaśnie po 60 odpaleniach silnika oraz bezawaryjnych działaniach hamulca parkingowego.
masy wszystkie sprawdzone W tylnych lampach też? Tak na marginesie to w Renault nie ma silnika Tdi. Jest DTI lub DCI.
Brak paliwa mógł spowodować błąd jego ciśnienia. Przydałoby się połączyć z ECU silnika i odczytać jakie są zapamiętane. Jeśli tylko to to wystarczy skasować błąd. Tanim kosztem możesz to zrobić sama, kupując kabel ELM327 (koszt ok. 20zł). Mając kabel i laptop z zainstalowanym DDT2000 sprawdzenie i skasowanie błędu zajmuje 5 min.
Rok produkcji i kod silnika poproszę.
Kompresor załącza UPC obok akumulatora, trzeba by zrobić diagnostykę i sprawdzić czy spełnione są wszystkie warunki do zezwolenia. Jeszcze temp, zewnętrzna jaka jest wyświetlana?, Błędy w silniku jakieś są?
Tak była taka akcja, dotyczyła po pierwsze megane II, po drugie silników 1.5 DCI.
Po pierwsze bezpieczniki ,potem trzeba zasilania posprawdzać (przydał by się schemat)odczytać immo na błędy,silnik też ,paliwo jest przy pompie?
Ja potrzebuje tylko do podstawowej diagnostyki samochodu. Mam 2 renówki i chciałem kupić coś co będzie potrafiło odczytać np obroty silnika i jakiś błąd powodujący zapalenie się check engine. Nie mam rozwalonego samochodu, chciałem po prostu kupić coś niedrogiego do użytku domowego żeby poprostu było, zanim pojade do mechanika to żebym mógł zobaczyć...
Jak pasuje na znaki paska i kliny ok to jest dobrze.Jedno auto zapali po dłuższym kręceniu a inne nie.Sterownik musi widzieć obroty walka by wiedzieć na który gar podać paliwo.Jak widzi obroty wału i ciśnienie na listwie prawidłowe to musi zapalić.Może w tym silniku konieczny jest sygnał położenia wałka bo inaczej sterownik nie wysteruje wtrysku.Musisz...
Czujnik temperatury albo by działał albo nie. To element elektroniczny, pasywny. Takie rzeczy się nie zawieszają tylko albo działają i są sprawne albo są uszkodzone. drzasiek weź pod uwagę że to auta. Przewody potrafią się łamać, raz łączą a raz nie. Sterownik nie widzi sygnału z czujnika, przyjmuje że silnik jest zimny i go zalewa przez co ciepły...
Wkładaj zaślepkę i problem z głowy Zielonego pojęcia nie masz co się stało z EGRem a twierdzisz że zaślepka pomoże. Nie pomoże bo skoro już jest błąd to nie zniknie przyczyna od zaślepienia. Pewnie kalkulator silnika nie widzi położenia zaworu lub cewki zaworu więc zaślepienie tu nic nie da.
Nie znasz dnia ani godziny, czujnik był nowy kupiony oryginalny? Zdarza się,że czujnik położenia wału nie wywala błędu.
Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd P0638. Taki błąd pokazuje sprzęt uniwersalny...trzeba zrobić diagnostykę Clipem, może ujawnić właściwą przyczynę...
Pisałeś ze czujnik walka rozrządu zmieniales niedawno na oryginalny, to chyba wiesz gdzie się znajduje. Czujnik wału umiejscowiony jest na skrzyni biegów, u góry przy łączeniu skrzyni i silnika, pod przewodami od chlodzenia
Raczej wygląda to na immo. Spróbuj uruchomić przy pomocy drugiego kluczyka ,lub powtórzyć procedurę wpisania tego co masz . Jak nie pomoże to trza poszukać magika co usunie immo ze sterownika silnika.
Klima zaskoczyła błąd był zapisany w kalkulatorze wtrysku .Dzieje się jednak rzecz dziwna wyświetla ;serwice; chociaż clip nie widzi błędu (wpisywane były wtryskiwacze do kalkulatora) silnik chodzi bez zarzutów .Czy któryś z kolegów miał podobny objaw?
Błędy były jedynie związane z wyjmowaniem przeze mnie czujników Żaden błąd nie był poważny Jak pisałem błędy skasowałem i ponownie nie wyskoczyły czyli jest ok
Kolego zapewne masz przepustnice elektroniczną. Zapewne masz błędy w sterowniku silnika i w abs. Zapewnwe nie masz pojęcia o naprawie elektroniki i nie masz dedykowanego urządzenia diagnostycznego. Zapewne nasze porady - to groch o ścianę.
Witam potrzebuje instalacji elektrycznej silnika do Renault Scenic 1.9 DCI, a głównie chodzi jak ma być podpięty egr ile ma iść do niego kabli bo u mnie jest 2 i ciągle jest błąd
kontrolka normalnie gaśnie tak jak by normalnie sie świece grzały ale sie nie grzeją nie wiem co to morze być .nie pokazuje żadnego błędu kontrolka od elektryki silnika nie pali sie
Jaki błąd pokazuje komputer podczas gaśnięcia auta, jakie są parametry silnika (ciśnienie paliwa,obr.silnika ) w chwili występowania problemu?.
Pozostaje jeszcze kwestia sprawdzenia realnie manometrem ciśnienia. Odkręcić rurkę od wtrysku i wkręcić manometr do 2000 bar. Do 1000 bar kupisz bez problemu, do 2000 trochę już kosztuje. Zastanawia mnie, jakim procentem steruje sterownik regulatorem ciśnienia, gdy pracuje silnik. Czy ten wykres z Pico jest z regulatora ciśnienia na pracującym silniku? Jeśli...
Spróbuj rozpiłować jeden otwór tak by zbliżyć czujnik do koła zamachowego. Powinien palić dobrze , ale przyczyna prawdopodobnie to spadek napięcia na sterowniku silnika podczas rozruchu
Tak mam zapomniałem wymienić ten pin w opisie. Dodam jeszcze że napięcie na sterowniku podczas kręcenia jest w granicach 9,5-10,5v, silnik F9Q A 734.
ok. Uszczelka pod głowicą wymieniona, przy okazji wymieniona guma turbosprężarki, która była pęknięta, i wyczyszczone wszystko co z EGR jest związane.. Szwagier mechanior, który to robił, mówił, Ze syfu było sporo. Jednak mimo to, błąd EGR nadal był, i wg CLIP błąd stały, szwagier sugerował luźną kostkę przy elektrozaworze egr, ale na Allegro kupiłem...
Kolego, diagnoza Clipem przez kogoś kumatego bo tak to tylko gdybanie. Kolego na ostatniej wizycie u mechanika przy zmianie sprzęgła poprosiłem przy okazji o kasowanie błędów. Ostatni zarejestrowany błąd był o nazwie błąd czujnika położenia wału
A nie masz błędów w ECU bo w tym modelu nie załączysz klimatyzacji jak będą błędy w sterowniku silnika.
Permanentny błąd czujnika powoduje prawidłowy rozruch bo ECU nie bierze jego sygnału pod uwagę w tym momencie.
Witam wszystkich zainteresowanych oraz pomagających. Również jestem zainteresowany tematem połączeń samego silnika w hamulcu. Są 3 przewody, podłączając "na krótko" masę pod czarny +12v z prostownika pod czerwony silnik ruszył. Pomyślałem, że pewnie jak podłącze napięcie pod niebieski, a masa zostanie na czarnym silnik ruszy w lewo, lecz tak się nie...
Dobrze by było podpiąć diagnostykę i sprawdzić stan czujnika STOP. Bo może się okazać, że to nie ta droga. W nowoczesnych samochodach zdaje się pedał gazu jest deaktywowany przy naciśnięciu STOP. W Scenic z 2008 miałem problem z czujnikiem - tam były dwa obwody - jeden zwarty przy wciśniętym hamulcu a drugi przy puszczonym. I wywalało mi błąd podczas...
Witam jak w temacie zapaliła się kontrolka silnika i pokazały sie oto takie błedy Sonda -bogato/ ubogo/ powolne zmiany mieszanki. Przyzwyczaj sie do słówka pannes co oznacza błąd . :) Co do przyczyny to zajedź na warsztacik tam ci pomogą.
Przepustnica była uszkodzona ale mechanicznie (wstawiam foto ) ale po wymianie jej kilka minut było ok ale po zgaszeniu silnik i odpaleniu silnika wrócił błąd D002 . W przepustnicy drugiej tak samo mierzyłem i ścieżki obydwie "pracowały " prawidłowo. Następnie wymieniłem sterownik i problem ustąpił https://obrazki.elektroda.pl/9311617000_...
Rozebrałem cały moduł z bezpiecznikami i UCH, czy ktoś podpowie gdzie jest przekaźnik immo, błąd w immo to brak zasilania na pętli immo
ale gdyby wystąpił problem z cewką powinien pojawić się błąd. Auto posiada OBD2 więc musiałby pokazać wypadanie zapłonu. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Z tego co kojarzę to wtryskiwacz zapala błąd w tym aucie o wypadaniu zapłonu powodujące uszkodzenie katalizatora.Czytane delphi.
Na postoju przepływomierz pokazuje 10,2 g/s już drugi podmieniłem i brak jakiej kolwiek reakcji , jedynie co mi pokazuje błąd od wentylatora dtc9570 może to być zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika w renault ? , jedynie teraz co zauważyłem po nocnym postoju na zimnym to wolno wkreca się na obroty przerywa
Byłem z autem na diagnozie komputerowej. ECU silnika wyłapało błąd związany z jakimś zaworem od wtrysku. Problem prawdopodobnie spowodował wyładowany akumulator. Serwisant skasował błąd i polecił obserwować zachowanie auta. Już wszystko gra :)
A jakie błędy zapisuje sterownik silnika?
Klema została sprawdzona jako pierwsza. Znalazłem brak zasilania po stacyjce na pinie d1 małej czarnej wtyczki ecu, po podaniu napięcia na niego wentylator się wyłącza ale na wyświetlaczu wyświetla błąd karty, jak sprawdze clipem to wkleje screena.
Rozrząd sprawdzony, jest ok, czujnik wałka podstawiony, dalej nic, jak odepneczujnik wałka rozrządu to odezwie się na jeden strzał. teraz nie notuje żadnego błędu. kable od czujnika do wałka tez sprawdzone. Co mogę jeszcze sprawdzić co jest niezbędne temu sterownikowi do rozruchu silnika.
błąd czujnik obrotów silnika zwarcie do masy. Czujnik sprawdzony, instalacja także wszystko w porządku. Dobra, zamykam temat.
Kody błędów silnika tak, w autach powyżej 2004 roku. Poniżej to totolotek. Polecam polski niedrogi program SDProg. Do odczytu kodu błędu silnika (w tym masz podpowiedzi gdzie szukać przyczyny) i skasowanie błędów wystarczy.
1. Silnik chodzi na 1 z nieciśniętym (rozumiem że puszczonym) sprzęgle czyli jedzie, a auto myśli że stoi na luzie z naciśniętym sprzęgłem - ręcznego nie zwolni. 2. Silnik chodzi na luzie z puszczonym pedałem i tak to widać - tu jest ok 3. Silnik chodzi na wstecznym z puszczonym pedałem czyli jedzie a auto myśli że stoi i tu ciekawostką jest bo nie...
Jeden z błędów faktycznie dotyczy grzałek, ale drugi raczej dotyczy innego problemu. Jeżeli występuje jeszcze jedna objawa- mianowicie silnik podczas przyspieszania po hamowaniu robi się "mułowaty" to na 99,9% problem dotyczy EGR.
błąd pokrywy EGR że co? Podaj + i -
Który to w ogóle jest to czujnik pozycji sprzęgła? Mnie już ręce opadają . :cry: Napisałem już kilka razy że to ten przyczepiony z boku sprzęgła ( nie zielony i nie niebieski) . :| Poza tym było już tyle dodatkowych informacji w temacie i zapytań na które nie odpowiedziałeś że lepiej zawieź ten samochód do elektryka . Sorry . Ale nie masz w ogóle podstawowej...
witam koloegów.Mam problem z renault scenic dti 80km 2002. mianowicie pękł mi pasek od osprzętu i od wymiany samochód ciężko zapala i gaśnie gdy schodzi z obrotów. Dodam że po przekręceniu kluczyka nie gasnie kontrolka stop, gaśnie dopiero po uruchomieniu . Po diagnostyce komputerowej nie pokazało żadnego błędu. proszę o pomoc .
Jak już odpali to z rury leci (przez krótką chwilę) biały dym. Po rozgrzaniu jest ok. Co może być przyczyną? Zawór powrotny w pompie, czujnik temperatury ...? Jak ewentualnie sprawdzić? Mój nos mi podpowiada, że może to być czujnik temperatury wprowadzający sterownik w błąd co do temperatury silnika. Mogę się mylić. Proszę o podpowiedź. p-m $$
Coś ta kompresja mnie zastanawia. Chociaż nie grzebię nałogowo w silnikach to diesel żeby dobrze zapalał powinien mieć ponad 25 a tu tylko 20 - cóś mało na moje oko. Może to być wina długiego kręcenia bez palenia ale również spapranego rozrządu i błąd na to wskazuje. wtryski daja paliwo tylko przez chwile. Ja to mam wrazenie ze przy prubie zapalenia...
Witam wszystkich auto Renault Scenic 1.9Dci po rozgrzaniu zgłasza błąd DF070 wymieniłem już czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia wału rozrząd na punktach. Błąd pojawia się tylko po przekroczeniu około 60 stopni przez silnik. Proszę o jakieś sugestie.
Był u jakiegoś magika co poprzewiercał mu przepustnicę (na innym forum pisał, że mechanik podnióśł mu obroty i jest lepiej- ku.....a wiertarką) to nie dziwne, że teraz nie odpala. Sam mam obecnie granda z 2.0 i po odpaleniu wejdzie na 5 kresek, po chwili schodzi na moment do 3 i pracuje w okolicy 800obr jak ciepły, to z kolei piąty Renault z tym silnikiem...
Masa silnika do sprawdzenia, plus cienki czarny wężyk za przepustnicą który idzie do czarnej kostki z zieloną wtyczką. Ten silniczek też trzeba przyuczyć.
Po uruchomieniu silnika jest ok, ale po przejechaniu jakieś odległość 2km, czasem 10km, pojawia mi sie błąd Electric Falut. Po diagnostyce PyClipem w zakładce Wtryski mam dwa błędy o kodzie DF050 - obwód stycznika hamulca , ale innym DTC jak na foto. https://obrazki.elektroda.pl/8140996200_...
gdzie w tym silniku znajduje się czujnik wałka rozrządu? Nie ma
błąd scenic renault scenic błąd błąd komputer scenic
onvif device cewka sprężarki astra rezystor xsara
poduszka elektryczna plany buggy
Kod błędu na pilocie łóżka Ceragem - diagnostyka Wybór silnika do wózka widłowego: elektryczny, spalinowy czy hybrydowy?