Miałem kontakt z podobnym przypadkiem właśnie w silniku 934. Auto miało błąd braku synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu i wałem korbowym i po pojawieniu się błędu nie chciał wypalać DPF-u. Był zapamiętany również błąd dotyczący konkretnie czujnika wałka rozrządu i od tego zaczęto. Potem wymieniono czujnik wału korbowego i jakieś tam różne jeszcze...
Sprawdź dokładnie wiązkę. Jak na zasilaniu tego czujnika było tylko 2V, to sprawdź zasilanie innych czujników, bo zasilanie z tej samej gałęzi 5V z ECU. Czy za spadek napięcia może odpowiadać jakieś zwarcie na innych kablach idących ze sterownika, czy raczej wskazuje to na uszkodzone ECU? nie zawsze ECU. Może któryś czujnik przywierać do masy linię...
1 plus 3 masa 2 sygnał A że jeździ normalnie...ECU pewnie przechodzi z sekwencyjnego na ciągły, że tak napiszę. Teoretycznie możesz tego nie wyczuć, ale powinien być minimalnie słabszy więcej palić...
https://youtu.be/LEHEBf693Dg Dodano po 43 Może to go boli
Witam! Do spr. wałka nie trzeba wyciągać silnika! To procedura taka jak przy wymianie rozrzadu. Czyli , montaż blokad rozrządu i dem.napędu., po czym dem. górnego koła zębatego. I wszystko jasne czy ścięty , czy nie. Pierwszy czujnik to górny czujnik położenia wałka. Drugi czujnik to tzw.G.M.P. o którym już pisałem aby wtyk polutować . Teraz proszę...
to ? http://obrazki.elektroda.net/35_12203879...
Punktów nie chce. Pompa podaje ciś. i koniec, niezależnie jak jest ustawiona. Sprawdzałeś czy leci ropka z pompy podczas kręcenia rozrusznikiem? Jak filtr paliwa?
Do sprawdzenia ten rozrząd. Dobrze byłoby podmienić czujnik i sprawdzić czy na drugim nie będzie synchronizacji. Co do adblue to osobny temat to fakt.
Na moje oko jest źle,masz możliwość zrób tak: zamocuj czujnik tak aby był przekręcony w prawo o jeden ząb tzn.3-4mm obrócony w prawo.Może go ktoś przytrzymać i zobacz czy błąd się wiecej nie pojawi.
Witam, Zostaje ci do sprawdzenia wiązka oraz komputer.
Masz jeszcze oryginalny sterownik, to porównaj wsady.
Ustawienie rozrządu sprawdzone?
1. Ustawianie rozrządu. 2. Zasilanie w kostce czujnika 3. Odległość od koła fonicznego i jego stan (czy nie brakuje wypustek). 4. Pomiar ciągłości przewodu sygnałowego Czujnik -ECU 5. Weryfikacja ustawienia czujnika na wale (jest uszczelniaczu od strony skrzyni biegów). PS Nowe zamienniki zdarzają się wadliwe.
1. czujnik tylko Siemens! 2.wersja softu być może do aktualizacji..
Witam. Po tylu km możesz mieć pycha i łańcuch urwie się. Co do rozrządu, to należy sprawdzić: (rys.) http://obrazki.elektroda.pl/7497625400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1358057500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9650268200_1...
posprawdzaj zasilania, oscyloskopem jaki idzie sygnał z czujnika i czy widzi go ecu. sprawdz pozniej jeszcze czujnik wału. Sprawdz dlaczego nie odpala, nie otwieraja sie wtryski, czy pompa wogole nie daje?
przyczyną był przestawiony rozrząd !! Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Witam, przepraszam za brak odpowiedzi ale po pierwszych odpowiedziach w temacie jakoś sceptycznie jestem nastawiony na ten temat. Samochód aktualnie naprawiony. Dopiero na PW z jednych z forumowiczów uruchomiłem samochód. Przyczyną było tak jak wspomniałeś Hektar Zahler właściwe koło i czujnik. Po samej wypowiedzi widzę że masz wiedze w temacie i szacunek...
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Jesli czujnik i instalacja sprawna to nie ma synchronizacji między kołem pompy, a wałem korbowym.
Rozrusznik do naprawy. Obciąża aku i powoduje zakłócenia w elektryce auta. Wszystkie objawy to potwierdzają. Podczas demontażu zwróć uwagę na stan kabli zasilających. Zakładam ze aku sprawny.
Masz przestawiony rozrzad. Roznica katowa moze byc minimalna ale to wystarczy aby sie zaswiecila kontrolka silnika. Zdejmij to kolo pasowe, zablokuj wszystko i ustaw Pozdrawiam
A może rozrząd???????????? No może może.
Mój kolega miiał identyczny problem fordzie scorpio a mianowicie;padł katalizator,zapchał tłumnik,uszkodził się przepływomierz.Katalizator rozgrzał się do białości.Wyczyścił tłumnik,wywalił resztki katalizatora(pod warunkiem ze masz jedną sondę lamda,myśle że tak),kupił nowy przepływomierz i autko smiga lepiej niż wcześniej.
A czujnik generuje sygnał?
Nie ma być.
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Zgadzam sie z Kybernetesem. Silnik nie zatrzymuje sie z powodu braku sygnalu z czujnika walka rozrzadu. Pozdrawiam,
W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu.
Błąd w montażu. Zdarzyło mi się też zablokowane koło. Przypuszczam, że to na stronie ssącej. Nie wiem jak to robiłeś, ale ja zaczynam pracę od zdjęcia miski i kontrolki smoka. Na resztę robót producent teraz zmienił wymagania proceduralne. Dodano po 8 minutach: poza komentarzami typu zezłomuj zrobiłem ich masę od wymiany bloków silnika, (nowa procedura...
Witam. Pytanko: Audi A4 B6 2.0 ALT od jakiegoś czasu ciężko odpala po dłuższym postoju. Rozrząd świeży, filtr paliwa nowy. Dodam, że przed wymianą rozrządu było to samo i jest błąd czujnika położenia wałka rozrządu, strona 2. To znaczy, że trzeba wymienić ten czujnik przy głowicy? Dzięki za podpowiedzi. AI: Czy błąd czujnika wałka rozrządu pojawia się...
Witam, Mam problem z silnikiem N62B48 w BMW 650i, 367 KM z 2006 roku. Jest tak, że silnik działał idealnie przed jego uszczelnieniem. Po złożeniu silnika wyskakuje błąd wałka rozrządu. Wszystko zrobione zgodnie z fabryką itp. Oprócz wymiany uszczelek wymieniono też czujnik wałka mimośrodowego oraz koło pasowe. Czy macie może jakiś pomysł, co może być...
Przy błędzie wałka regulacja VVT jest racze wyłączona. Jak czujnik " nadaje" poprawnie a ECM nie pasuje sygnał ,to inaczej jak na oscyloskopie nie podejrzysz w czym problem. W linku który podałem masz tez przebieg dla tego silnika w chevrolet.
Sprawa rozwiązana,czujnik wałków rozrządu podawał błędne przebiegi powodując brak synchronizacji na wyższych obrotach.
Jeśli w sterowniku masz błąd synchronizacji wałka rozrządu to znaczy, że jak przyjechałeś wieczorem to zaparkowałeś auto na biegu zamiast na hamulcu ręcznym. Tak było??? Niestety, ale najprawdopodobniej przeskoczył rozrząd przy próbie uruchomienia silnika.
Błedy wtrysków mogą być od sterownika gazu owszem ale bład wałka nie.
Zakłócenia?
Witam serdecznie. Temat już dosyć stary. Ale chętnie odpowiem, sam musiałem się uporać z problemem, co wymagało dużo nerwów i czasu. Jeżeli jesteś z zachodniopomorskiego, daj znać, pokieruję Cię do bardzo dobrego warsztatu, gdzie nie zedrą z Ciebie kasy, a problemu się pozbędą. U mnie okazał się jeden uszkodzony wtrysk, raz lał paliwo, raz się przycinał,...
Po prostu tam gdzie zawory nie wystają poza płaszczyznę glowicy. Praktycznie wszystkim wystają przy pełnym otwarci zawora, nie przypominam sobie silnika bezkolizyjnego w oplu Dlatego pytam konkretnie który żeby sprawdzić i powiedzieć że masz rację że jednak ja się mylę
Witam, i udało sie komuś rozwiązać ten problem ?
Błąd dokładnie dotyczy niezsynchronizowania czujników wału i wałka rozrządu. Sprawdź czujnik na wale.
http://obrazki.elektroda.pl/8991969400_1... http://obrazki.elektroda.pl/3916086500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2939483100_1... http://obrazki.elektroda.pl/1672870000_1...
Witam Posiadam scenica 1.9 dci Silnik chodził normalnie zaczęły sie problemy z tym ze gasł na wolnych obrotach sprawdziłem na przelewach wszytko ok Wymieniłem zawór regulacji na pompie i czujnik ciśnienia na rampie poprawiło się zostawiłem go na 2-3 godziny sobie godził spokojnie wentylatory sie załączały było ok ,po zgaszeniu samochodu na następny...
Błąd tyczy się czujnika położenia wałka rozrządu bądź czujnika położenia wału korbowego
Objawy po nagrzaniu odpala i gaśnie (jak przy blokadzie immo). Pierwotnie podejrzewałem przewody do czujnika lub sam czujnik. Okazało się że rozrząd przestawiony (na granicy). Po rozgrzaniu łańcuch trochę się wydłużał i przesunięcie wychodziło poza dopuszczalny zakres. Rozrząd sprawdzony przez blokady na wałkach (wykręca się zaślepki i można zobaczyć...
Kod błędu: P11A8 Opis Usterki: Usterka zmiany fazy wałka rozrządu wydechu: Spójność. Różnica między teoretyczną pozycją elementu zmiany fazy wałka rozrządu w spoczynku a zmierzoną. Muszą być spełnione następujące warunki: - Zakończono adaptację defazera wałka rozrządu wydechu - Temperatura defazera wałka rozrządu wydechu między 0 a 130 °C Warunki do...
Kod błędu P1345 w Toyocie wskazuje na problem z położeniem wałka rozrządu i położenia wału korbowego. Jest to ogólny kod diagnostyczny układu napędowego, https://caphector.com/atoyota/techinfo.t... Mechaniczne: zabrudzony lub zniszczony czujnik, zużyte koło rozrządu, przestawiony...
Jak masz uwalony ten czujnik to autko niefajnie pali i ma odcinke na 5000obr. I wywala błąd czujnika wałka . Teraz pochwal się który z tych objawów masz.
Rozrząd sprawdź?
Błąd brak synchronizacji może być spowodowany rozciągnięciem łańcucha rozrządu.
Zmieniłem cewkę i błąd czujnika wałka rozrządu przestał się pojawiać , w tych samochodach PSA gdzie nie ma czujnika wałka rozrządu za ten błąd odpowiada cewka, u mnie stara cewka działała dobrze, na wszystkich świecach była iskra ale ten błąd się pojawiał
Witam, Lexus IS 250 2008r wyłapuje błąd wałka rozrządu. A strona wydechu, zajrzałem do napinacza i wygląda jak zdj. Ktoś ma wiedzę jak to powinno wyglądać? Czy ta dźwigienka co wygląda jak kawałek łańcuszka nie powinna być do góry? Ktoś podpowie? https://obrazki.elektroda.pl/4415972000_...
Błąd wałka rozrządu może mieć wpływ na obniżona moc silnika. Problem z paleniem wynika z uszkodzonego kabla czarnego z żółtym paskiem który idzie sygnał immo pin x1/8 na małą wtyczkę ECU. Jest to sygnał z FFR pin x6/18 jako pojawiające się napięcie (50). Brak tego połączenia objawia się brakiem możliwości uruchomienia silnika lub opóźnionym startem.
Tam każdy płakał bo tytanowa sonda pincet. Zamienniki pokazaly sie za 350 ale czy dzialają . Oby nie tak jak czujniki wałka
Wałek grzejny masz do wymiany i termistor jeśli widać aluminium. rolka grzejna - AE010061 termistor - AW100088 beben - pcu type 1515 Gdybyś chciał robić to na tip-top to jeszcze odrywacze,panewki wałka dociskowego,wałek dociskowy jednak przy tym przebiegu nie widzę takiej potrzeby. Po wymianie pcu jest przeznaczone na 45k ,piec na 90k W regenerację...
Załóż oryginalny czujnik Simens.
Czujnik wałka rozrządu podmieniony, rozrząd sprawdzony na blokadach i sprawdzony impulsator (to kółko z ząbkami). Wszystko jest OK. Po wykasowaniu błąd wraca jak obroty spadną poniżej około 1000 obrotów. Jakieś pomysły?
Termostat jest bezpiecznikiem. Jeżeli ma przerwę, to znaczy, że temperatura przekroczyła wartość dopuszczalną dla tego bezpiecznika. Problemu trzeba szukać w termistorze, elemencie mierzącym temperaturę wałka teflonowego w fuserze, ewentualnie nie działa wentylator, a jak temperatura wzrośnie powyżej zadanej, to wyrzuca bezpiecznik - termostat.
witam i co kolego z tym błędem p0016 ja mam łańcuch zmieniony i pojawia mi się błąd p0016 korelacja wałków czujnik a nie wiem gdzie tkwi problem czujniki zmieniałem na wale na wałku i dalej to samo . ustawienia rozrządu i jest ok
Naprawione przez mechanika
To jest związane z hamulcem wałka skrzyni. Może być wyciek powietrza, uszkodzony tłok lub zużyte tarczki 9 sztuk. I jest to pod wałkiem sprzęgłowym z sztywnym przewodem.
niego na zimnym silniku odpaliło Wszystko się zgadza zima chodzi latem jak się rozgrzeje nie zapali bez plaka. Czujniki są dwa, wałka i wału jeden na górze drugi na dole, błąd masz od czujnika wałka jest umieszczony z lewej strony, na górze silnika, taki paluch kostka 3 przewody zaczął bym od sprawdzenia czy nie masz przewodu uszkodzonego. https://obrazki.elektroda.pl/5416074700_...
To co napisałeś to się w głowie nie mieści. A szczególnie ostatnie przypadki. Wychodzi na to że to czujnik wałka upala PCM. A czy te śpece nie umieją sprawdzić co jest na na kablach do czujnika wałka? Nie wiem ,dla mnie to jest nienormalne. Aż zerknę na schemat tego wozu.
Pierwszy błąd to prawdopodobnie Uszkodzony ECM a drugi to sprawdzenie ustawienia rozrządu i kąta synchronizacji.Możesz sprawdzić przepustnicę ale w tym, silniku drive by wire to niedorzeczność.
Tylko oszołomy kasują pamięć. Nie rób tego nigdy! Wymień termistory, są dwa. Musisz wymienić oba wałki. Błąd kasujesz : c żółte 107 c czerwone, jak zmieni się ekran wyłączasz i włączasz maszynerię.
Przeprasza za tak długa nieobecność. Rozrząd sprawdzony, jest ok. Momentami samochód "zacina sie" tzn. faluja obroty, brak reakcji na pedal gazu. Dopiero wyłączenie i włączenie zapłonu pomaga. Jakieś propozycję?
Tu chyba jest problem z czujnikiem wałka rozrządu. FMI 05; zwarcie do masy.
Zamiast gdybać sprawdź błędy. Gdy zapala się EPC to masz gdzieś błędy.
Sprawdz przy okazji luz poosiowy wału bo też miałem taki przypadek przez to.
Odpinasz kostki od czujnika i ECU i sprawdzasz z każdego czujnika czy to wału czy wałka przewód sygnałowy jest tylko jeden!
Nie to nie ten silnik. Stralis to Cursor a tu jest tector czyli eurocargo. Czujnik czyta bezpośrednio z koła wałka, jest umieszczony na obudowie rozrządu pod sprężarką.
No i co ? Nie ma nikt wiedzy w tym temacie? Na dzien dzisiejszy auto dziala na starym czujniku ale ile pochodzi? Dodano po 1 Dodam ze obroty na walku posrednim sa raz zawyzane wzgledem obrotow na wejsciu skrzyni o 200 obrotow a nieraz sie pokrywaja. Raz jest tak raz tak z czego w drugim takim samym actrosie obroty pokrywają sie caly czas ,. Nie ma tej...
Można sprawdzic czy z któregoś przelewu na wtryskiwaczu nie daje za dużo paliwa, wtedy będzie wtryskiwacz do regeneracji. Do sprawdzenia też jest rozrząd jesli po wymianie czujnika nadal jest błąd z czujnika wałka rozrządu.
Błąd pojawia się od razu po zapłonie, po wykasowaniu wraca od razu. Skoro pompa została kompleksowo zregenerowana to raczej nie powinna być jej wina? Ma ktoś może w takim razie schemat pinów pompy aby wiedzieć które piny odpowiadają za owy czujnik i można je było sprawdzić?
Wyczytałem też, że problem może być z pinem w złączu do kalkulatora, które na skutek wibracji traci kontakt z ECU. Może ,bo może jest to problem z zasilaniem. Już ci pisałem o tym. Patent z żarówką sam nie raz stosowałem. Błędy sieci CAN wywali przy problemach z zasilaniem ECM też. Ale to że czujnik wałka spowoduje błąd obwodu wtryskiwacza jest nienormalne...
nie mogę powiedzieć bo nie mam jak tego sprawdzić moim sprzętem. jutro może z diagnozuje czymś innym to dam znać
Naprawy dokonał serwis. Stwierdził wadę w łańcuchu. Wada wywołana nieekonomiczną jazdą.
Witam. Problem dotyczy laguny II 1,9 DCI. Sporadycznie auto przerywa-szarpie podczas przyspieszania. Ostatnio zdarza się że podczas normalnej jazdy silnik jakby przestawał działać na chwilę (1-3 sekundy), po puszczeniu i ponownym wciśnięciu gazu ponownie samochód jedzie. Diagnostyka za pomocą CDIF wykazała błąd synchronizacji czujnika wałka rozrządu...
Ogólnie to masz wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach i istotny błąd P1554 to coś jak brak synchronizacji między czujnikiem wału a czujnikiem wałka. Wygląda na uszkodzenie czujnika wałka , ale to trzeba poszukać coś więcej o tym błędzie. Wypadanie zapłonu to raczej jego efekt.
Wczoraj odpalony silnik/zimny/ obrotomierz działa. NIE ma błędu check. W teście zegarów pokazuje DTC e196. Po podłączeniu kompa pokazuje błąd oczekujący P0335 - obwód czujnika położenia wału korbowego A wadliwe działanie. Ktoś z Was szanowni użytkownicy miał podobne wskazania?
Bez diagnostyki to zgadywanie, ale strzelam, że standardowo dla TDI rozrusznik i alternator do wymiany. Ktoś pewnie stwierdzi, że trzeba ruszać dawki startowe - ale to pudrowanie syfa. Ale tam siedzi raczej coś pokroju ATD a te nie miały mapy startowej. To raczej albo padający czujnik wałka rozrządu. Ale zapisuje się jako błąd w sterowniku. Uszkodzony...
Przestawiony rozrząd, ścięty klin na wałku pompy lub rozrządu.
Schemat na PW zobacz czy taki.
To jest zapis szestnastkowy. 3A14 HEX = 14868 DEC. Czyli nr błędu to 14868. Korelacja pomiędzy czujnikiem wału a wałka - wyciągnięty łańcuch/przestawiony rozrząd. Najlepiej zapiąć oscyloskop na te 2 czujniki i porównać odczyt ze sprawnym silnikiem. Pewnie benzyna na łańcuchu.
Kolego Bogdan... czy ponowne naciśniecie przycisku diagnozy generuje ten sam błąd. Ponowne jego użycie powinno wygenerować następny błąd i tak dalej aż do powtórzenia tych pierwszych. Natomiast błąd 63 to niewiarygodne obroty silnika odczytywane z czujnika wałka rozrządu jego oporność ok. 900 omów.Obroty porównywalne z obrotami wału korbowego.Sprawdź...
https://obrazki.elektroda.pl/8685891800_... https://obrazki.elektroda.pl/6612018900_... https://obrazki.elektroda.pl/4194380900_... https://obrazki.elektroda.pl/6038154000_... UWAGA, te zdjęcia są z silnika z tak naciągniętym łańcuchem, że wywalał check i na vag-u błąd synchronizacji,...
Odnośnie skrzyni biegów: Kontrolki przód i tył migają powoli kiedy dźwignia jest ustawiona w położeniu neutralnym. Przy przełączaniu na przód lub tył, tylko jedna kontrolka powinna powoli migać, a gdy wodziki w skrzyni zostaną ustawione na pozycji, to kontrolka powinna świecić cały czas. Gdyby przełączenie wodzików trwało za długo (ok. 1–1.5 sekundy)...
Zapewne posiadasz swoim aucie silnik, który ma rodowód Opla z gamy EcoTec. Czujnik, który opisujesz to tzw "otwieracz". Doświadczony diagnosta wie, ze te układy sterowania nie akceptują zamienników i najlepszym wyborem jest czujnik produkowany przez Siemensa. Pozdrawiam.
Ścięty klin na kole wałka? Rozrząd do weryfikacji
Wersja 4369 jest wysoka i raczej to nie przyczyna. Trzeba przepytać klienta czy nie wymieniał głowicy, wałka rozrządu. Nawet z wymiany fabrycznej były pomyłki i wkładali nie taki wałek. Objaw był taki , że przy wypalaniu dpf temperatura była w okolicy 500 stopni a powinna być 800 i nie przechodziło wypalanie .
Czujni wałka co : przerwa,brak sygnału ,zwarcie ,niewiarygodny sygnał? Ważne informacje.
Witam, czy rozwiązałeś problem ?
Koledzy nie pamietam dobrze co to było 1.def, ale moim zdaniem jak autor napisał przy starcie słychać zgrzyt i usterka jest sygnał, więc sugerował bym sprawdzenie koła zmienych faz rozrządu, które często padało . koło to zmienia nawet o 2 ,3 zęby tak więc może wskazywać błąd sygnału.
Czwarta od chłodnicy. Szukaj sobie nowego wałka rozrządu i pompowtryskiwacza.
Masz błąd sygnału odniesienia cylindra czyli czujnik wałka albo korelacja wał - wałek. Zajrzyj profilaktycznie czy się wałek rozrządu kręci... To częsta awaria w hdi, dali za długi przebieg między rozrządami...
Najlepiej to oscyloskop ale jak nie masz to może być dioda LED i rezystor. Dioda ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Można też wyjąć czujnik i sprawdzić go diodą i rezystorem przykładając coś metalowego do czujnika. Można sprawdzić zasilanie czujnika we wtyczce ale najlepiej na wpiętym czujniku. W blokach pomiarowych można też sprawdzić prędkość obrotową...
rozrząd już sprawdzony?
Panowie BMW E90 2.0 Benzyna 2006r, pojawił się check, tester pokazał błąd czujnika wałka rozrządu P0367 sektor B. Czy wie ktoś jaki to czujnik czy ten z lewej czy prawej strony? Pozdrawiam
Witam. Peugeot 308 1.6 vti. Mam problem z błędem 1339 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Wymienione świece, cewki, czujniki położenia wałka rozrządu, czujniki zmiennych faz rozrządu, sonda lambda, czujnik temperatury. Walczę już z samochodem od 6 miesięcy. Ja walczyłem ponad rok i sprzedałem jako uszkodzony. Silnik dobry - osiągi dobre jak na 120...
To może wkleję małym drukiem żeby nie zajmować strony. Informacje ogólne Obroty wałka rozrządu. Komponent: (B05) Czujnik obrotów koła zamachowego Kod usterki FMI 2 Błąd danych. Warunki wygenerowania kodu usterki: Krzywe krzywki i koła zamachowego nie pasują do siebie. Możliwa przyczyna: Usterka czujnika. Odwrotna biegunowość przewodów. Reakcja jednostki...
błąd wałka rozrządu błąd wałka p0340 błąd przestawienie wałka rozrządu
netiaspot zrywa połączenie service manual blaupunkt toshiba naprawa dysku
whirlpool awm6081 blokada drzwi wymiana wkładki gerda
Strzelanie w gaźnik silnika Tohatsu 6 HP - przyczyny i rozwiązania Szarpanie skutera 4T 80cc na początku jazdy - przyczyny i rozwiązania