Dzięki. Jakby ktoś coś jeszcze wiedział na temat powyższych firm to proszę o info
Witam, Opel Astra F 1.4 C14NZ, jak wiadomo czujnik Halla w tym samochodzie ma 3 piny, 1 pin +12V, 2 pin sygnał i 3 pin masę. Jak włączę zapłon to mierząc napięcie na 1 pinie mam 12V ale jak wepnę żarówkę to nie pali się... O co chodzi ?? Oczywiście auto odpala bez problemu ale chciałem zrobić odcięcie zapłonu właśnie na ten przewód i niestety mam problem...
Popytaj na forum KTK - na pewno ktoś ma używany ( i tańszy) czujnik ( http://ktk.dmkhosting.com/forum/). Ofert tam jest sporo.
Pasuje, pod warunkiem że aparaty takie same (były dwa typy, Bosch i Lucas)
Nie ma różnicy X14NZ czy C14NZ ale w obu występowały różne aparaty, Bosch lub Lucas. Do Lucas-a z przewodami, do Bosch-a z płaskimi konektorami.
Witam! Mam pytanko jak naprawić lub wyczyścić czujnik Halla w aparacie zapłonowym Boscha (w oplu corsie B C14NZ)?
witam, co może być w c14nz nie ma paliwa na wtrysku, nie ma iskry - nie zapala wszyscy piszą o czujniku Halla ale wszystkie posty dotyczą starszego rozdzielacza zapłonu niż ja mam. gdzie szukać czujnika halla?? czy to jest ta cewka z dwoma przewodami, wszędzie czujnik halla ma 3... dołączam fotkę
uloty z cewki,czy klikanie wtryskiwacza?
Witam u mnie w silniku C14NZ było podobnie po wymianie czujnika Halla wszystko wróciło do normy.
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
Posiadam silnik o poj.1,4 o symbolu C14NZ Czyli czujnik halla znajduje się w aparacie zapłonowym.
Sam dałeś link http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.h... Czujnik halla jest czujnikiem położenia wałka.
Witam, czy ten nieszczęsny czujnik w aparacie zapłonowym jest do kupienia jako część zamienna?? Ile ew.kosztuje?? Co do wymiany to chyba wystarczy wybić kołek sprężysty i odkręcić 2 śrubki?? A może w innych silnikach/autach też był montowany identyczny czujnik /np. kadett E, corsa A, vectra, ascona czy co tam jeszcze było/ i można rozszerzyć krąg poszukiwań??
Sprawdzić napięcia w czasie kręcenia rozrusznikiem!
Miałem kiedyś podobne objawy, tylko, że w Corsie B z 1993 r. (C14NZ). Padł mi wtedy czujnik halla w aparacie zapłonowym. Koszt ok. 120 zł. Pozdrawiam
Porównaj sobie aparaty zapłonowe i będziesz miał odpowiedz. 14NZ jest na czujniku Halla. 16NZ na czujniku indukcyjnym.
no napisalem w pierwszym poscie...auto to opel astra1.4 C14NZ monowtrystk aparat zaplonowy z czujnikiem halla, bede wdzieczny za pomoc bo jakos podlaczanie pod stacyjke zeby odciac rozrusznik mi sie nie podoba wolalbym tak jak powinno byc czyli odciecie zaplonu, pozdro
Nigdzie prąd nie ginął, wszystkie przewody były w porządku, wymiana czujnika Halla pomogła.
że u mnie obroty strasznie wariują i podmiany wszystkich czujników oprócz aparatu zapłonowego, cewki i modułu nic nie dały czekam na aparat zapłonowy, cewkę z modułem oraz wiązkę bo już sam nie wiem czemu tak wariują obroty w moim aucie (c14nz/c14se ;)) Wszędzie gdzie czytam to piszą czujnik halla, ale gdzie on jest?
Sprawdzić złącze na dole aparatu zapłonowego (C14NZ, X14NZ), sprawdzić przebieg z czujnika Halla, a następnie obecność impulsów sterujących modułem zapłonowym. Pomiary wykonać na złączu ECM. Oczywistą sprawa jest wstępna kontrola zasilania i mas - chyba nie trzeba pisać.
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
Podaj wiecej danych.Rok produkcji i oznaczenie silnika. Dodano po 4 Pewnie silnik C14NZ. Czesto uszkodzeniu ulega czujnik Halla.i powoduje takie objawy.
najprościej to pokręcić ręką czujnikiem halla. Powinien włączyć się wtrysk oraz pompa. wtedy wiadomo że czujnik jest OK
sprawdzałem tę wtyczkę wszystko z nią ok, ale od kostki zasilającej czujnik idą trzy kabelki przy jednym z nich masowym "-" było przetarcie i ten zielony nalot, więc poprawiłem to zaizolowałem i żadnej zmiany. Myślisz że takie zachowanie silnika może być spowodowane tym czujnikiem halla?
najprawdopodobnie czujnik halla w aparacie zapłonowym
Coś podobnego jak ty miałem i w mojej sytuacji winę miały dwie rzeczy czujnik halla i sonda
Nie przejmuj się, niejaki Henryk Zając w reklamie chwalił się, że od 15 lat nie może naprawić pralki. A może, że od 15 lat naprawia pralki? Nieważne. Sądzę, że to silnik C14NZ. Sprawdzić bazowy kąt zapłonu (pierwszy tłok w górze, palec wskazuje styk 1 cylindra, sprawdzić ciśnienie paliwa (czy nie za ubogo) no i drożność wydechu.
aparat z kadeta(C16 NZ) w środku jest czujnik Halla.. Pomyliłeś C16NZ z C14NZ
Ja tez mam Astre 1,4 94r. 8V...Silnik C14NZ... Jezeli dochodzi inatalacja do aparatu zaplonowego to wlasnie do czujnika Halla...
zobacz czy w tym czasie jak nie chce odpalić wtryskiwacz daje paliwo jeśli nie to czujnik halla jeśli paliwo jest to moduł pod cewką zapłonową
witam-problem polega prawdopodobnie na czujniku halla.(w aparacie zaplonowym)
Tam jest czujnik halla w aparacie zapłonowym. Przerabiałem to z corsą c14nz. Jeśli jestem w błędzie, to niech kolega motronic mnie poprawi. Tam był przypadek o tyle dziwny, że czujnik niby dawał sygnał (test diodą), ale auto nie odpalało. Pomimo sygnału z czujnika, okazał się on wadliwy i jego wymiana rozwiązała problem. Proponuję zatem podmienić czujnik...
Chyba wszystkiego nie wymieniłeś :-) , w aparacie masz jeszcze czujnik Halla .Czujnik temperatury do komputera , ale w tym przypadku silnik szarpie i gaśnie po nagrzaniu ,a jak jest zimny to jest OK.
czyli moduł albo czujnik halla tak?? moduł miałem jeszcze jeden gdy go zmieniłem działo się tak samo
dziękuję wszystkim za porady, problem po ponad 3 miesiącach rozwiązał się poniekąd sam. W zeszłym tygodniu auto stanęło, należało wymienić plastikowe kółko w aparacie zapłonowym (lucas) tzw. sprzęgiełko zapłonu i przy okazji pozbyłem się szarpania przy hamowaniu silnikiem. Koszt takiego kółka to 30-40 zł, fabryczne wytrzymało u mnie ponad 100tys km,...
Post może nie najświeższy ale postanowiłem coś od siebie dopisać, ponieważ ostatnio również szukałem opisu wyprowadzeń komputera systemu MULTEC w C14NZ. Uzupełniając to co na swoim schemacie uzupełnił kolega narasta: Y10 - kopułka aparatu zapłonowego i czujnik Halla Y32 - wtryskiwacz K58 - przekaźnik pompy paliwa M21 - pompa paliwa X15 - selektor oktanowy...
kable podstawione nowe bez zmian, swiece ngk ok1000 km przebiegu po wymianie objaw ten sam , kopułka czysta ,pytanie na ile czujnik halla w aparacie zapłonowyn moze wpływac na wypadanie zapłonów?
Witam! Temat już dawno rozwiązany. Napisałem w innym wątku. Padł czujnik halla w aparacie zapłonowym. Wymieniłem na nowy i śmiga jak burza. Koszt razem z ustawieniem zapłonu ok. 160 zł. Pozdrawiam
Następne. Lewand-który C14NZ ma moduł w aparacie?Może jakas limitowana seria,albo opel podróbka? Dla twojej wiadomości-w tym modelu moduł jest pod cewką.
dobrze, a ktoś podpowie co mam dalej sprawdzić i czy to że masując przewód sygnałowy we wtyczce aparatu wywołuje działanie pompy paliwa, wtrysk paliwa i iskrę nie świadczy o tym, że moduł zapłonowy jest sprawny? Mnie zastanawia najbardziej to ze zasilanie czujnika Halla nie jest w stanie zapalić żarówki 5W a jedynie diodę.
Witam No wiec tak Paliwo dochodzi ale sprawdzane było to na słoiczku Iskra jest i to potężna Sprężanie niewiem bo niemam urządzenia do sprawdzenia no ale mówie palił dzien wczesniej od awarii ładnie. Co do tego modułu to chyba chodzi o czujnik halla tak? Czy chodzi o moduł zapłonowy? W każdym bądz razie to i to sprawdzone.
Jest to silnik z jednopunktowym wtryskiem 8-śmio zaworowy, dokładnie C14NZ, bez instalacji gazowej. Zrobiłem diagnostykę silnika w autoryzowanym serwisie Opla i fachowcy stwierdzili uszkodzony czujnik Halla. Problem w tym, że chyba trzeba kupić cały moduł zapłonowy, a jest on dość drogi. Osobno chyba nie można dostać do tej wersji silnika czujnika Halla....
miałem już nic nie pisać w tym temacie ale jednak napiszę żeby cię uświadomić, w kadettach występowały 3 wesje silnika 1,4: - 14NV 75hp gaźnik Pierburg 2E3 - C14NZ 60hp Multec-ZE (ten o którym piszesz) - E14LV 60hp gaźnik Pierburg 2E1 Autor posta wyraźnie napisał że ma gaźnik, trzeba tylko dokładniej czytać.
http://www.czarnik.neostrada.pl/c14nz.ht...
dobra- mój błąd źle robiłem odczyty, jestem coraz bliżej finału załatwienia sprawy Iskre już mam przy ręcznym mostkowaniu aparatu Halla , Przy wtrysku mam pewnie jakąś zware bo przy zapłonie wtrysk wydaje dziwne dźwięki .... obadam to i mam nadzieje że naprawie . Dodano po 3 kadett chodzi , czujnik halla w aparacie zapłonowym Boscha ma zwarcie między...
Witam serdecznie, wiem ze tematów tego typu jest(było) wiele. Moja astra pozostawiona na noc rano odpala tylko i wyłącznie na zapych! Dlaczego? po włożeniu świecy w kabel wysokiego napięcia wychodzący z cewki - brak iskry. po odpaleniu rano na zapych i zgaszeniu auto pali na dotyk przez cały dzień( w ramach diagnostyki wymieniono aparat z czujnikiem...
na włączonym zapłonie na środkowy pin czujnik Halla podawaj masę, wtedy ma pojawiać się iskra, oraz ma pracować wtryskiwacz. tam nie ma 'fizolofii' . poza tym przyjrzyj się przekaźnikowi w prawym kickpanelu- tam gdzie ECU.
Wracam do tematu. Wymieniłem: - czujnik halla (czujnik położenia wałka rozrządu) - czujnik temperatury cieczy chłodzącej - czujnik położenia przepustnicy - silnik krokowy - świece - sondę lambda Jedyne co to fakt, że rzadziej wariują obroty, ale nie ustąpiła przypadłośc, no i spalanie znacząco spadło bo z 10l na 8l/100km. ktoś jeszcze ma jakieś pomysły?...
Udalo sie:-) Problem znikl po wymianie...czujnika Halla. Koszt ok. 180 zl za nowy. Po rozebraniu aparatu okazalo sie, ze przy starym czujniku bylo juz kiedys mocno majstrowane-krzywa plytka, zgniecione kabelki, koncowki (styki) we wtyczce zalane jakims klejem albo zywica-wymiana czujnika na nowy zalatwila sprawe... Dziekuje wszystkim za checi/porady.
w ramach pozdrowień noworocznych to pozdrawiam czujnik halla w twoim aucie który postanowił zapracowac od nowego roku na pych możesz bez większego problemu (dobrych pchaczy sobie załatw) jeśli nie będzie chciała zagadać to posłuchaj czy pompa paliwa włącza się podczas kręcenia (powinna pracować ok 2s po wyłączeniu rozrusznika)
Wielkie dzięki, sprawdziłem i "niestety" wszystko wygląda ok., tylko czy aby na pewno na czuj. halla ma być 5V a nie ok 12V??? Dodano po 14 Jeszcze jedno, piszesz o 1,2, i 3 pinie a 4? Rozumię, że jest to ten o którym pisał kolega wcześniej, ma być połączony z cewką, czy na nim ma być 12V, bo tyle mam?
Uszkodzony regulator biegu jałowego może uszkodzić komputer.Nadajnik prędkości to czujnik halla .Hallotron to zupełnie co innego. Sprawdż sondę lambda czy działa.Piny które mostkujesz do odczytania kodów pozostawiasz i uruchamiasz silnik "check"pracuje jak sonda lambda.częstotliwość 60 cykli/min.Sprawdż na biegu jałowym i póżniej na podwyższonych obrotach.
Witam. Problem jak w temacie, ale: po zdjęciu kopułki ap. zapł. oraz plastikowego pierścienia uszczelniającego, z aparatu wysypały się białe (żółte) cząstki plastikowe. Wizualnie czujnik halla w porządku (samochód chciałem zrobić u kolegi w jego garażu, żadnych pomiarów nie robiłem itd, itp). Skąd się wziął ten połamany plastik i do czego może służyć.
Mialem identyczna sytuacje w mojej Astrze.Po nagrzaniu silnika zaczela szarpac i gasla.U mnie byl uszkodzony czujnik Halla.Po wymianie jest ok.
Stary, nie nudź. Masz problem z podcewkowym modułem zapłonowym, typowe w c14nz. Albo go możesz przelutować, jak się czujesz na siłach, i masz technologiczną mozliwość zdjęcia zalewy, albo kup nowy. dzisiaj wymieniłe podcewkowy moduł zapłonowy tak jak myslałes ale nie stety sytułacja sie ponowiła czyli pozostał mi czujnik halla tak jak myslałem i ciagle...
Czyli co cewka moduł przy cewce a może czujnik Halla tyle tu o nim że śmiem stwierdzić iż jest on przyczyną 50% awarii. :D Z tego co mi się przypomniało to sprzedawca wspominał coś o tym że mył silnik, ale po tym myciu auto jeszcze jeździło co prawda zaczęło gasnąć ale szło jakoś jeździć. :| Porównywałem z Passatem i tam z cewki iskrę podaje non stop...
Pomierzone napięcia na cewce i module i czujniku halla, to tak wstępnie to jest okej. Nie wiem czy to ma jakieś odniesienie, ale na jedynce auto da się, co prawda ze sporym trudem, ale da sie przepchnąć. Jeszcze nie ściągałem pokrywy rozrządu, jedynie tak na szybko zobaczyłem: http://obrazki.elektroda.pl/6382299300_1... Nie wiem czy...
Witam. Mam taki problem z samochodem kadett 1.4 benzyna (C14NZ) że gdy jest zimny to czasem odpali i jest ok a czasem nie a gdy jest już nagrzany to zawsze traci moc i nie trzyma wolnych obrotów. Wydaje mi sie że to elektryka. Świece mam w miarę nowe tak jak kable, niedawno kupiłem nową kopułkę oraz silniczek krokowy a wczoraj moduł zapłonu. Zrobiłem...
W okresie letnim nasilające się gaśnięcia silnika, problemy z uruchomieniem ciepłego.Przy wyższych temperaturach rozgrzany silnik przerywa(wyższe obroty) , często gaśnie na wolnych i zapala się kontrolka silnika, auto nie daje sie uruchomić. Po zatrzymaniu się i unieruchomieniu silnika - ponowne uruchomienie niemożliwe. Po chwili wszystko wraca do normy....
Miałem w c14nz podobny problem. Auto stawało się z czasem coraz słabsze (trwało to ok 1,5 roku). Wymieniałem świece, kable, filtry... aż w końcu padł na ulicy i nie odpalił. W ogóle z cewki nie wychodziło wys. napięcie. Przerobiłem wszystkie pomysły z tego i innych forów, podmieniłem wszystkie elementy wysokiego: czujnik halla, cewkę, moduł i auto wylądowało...
Taki mam wkurzający problem z samochodem mojego ojca (Astra 1991, silnik C14NZ). Otóż dość nieregularnie odmawia współżycia - tj. jedzie sobie ojciec do miasta, po np. godzinie silnik gaśnie. Rozrusznik kręci, silnik nie zapala. Po godzinie stania - zapala. Albo nie :) Zdarza się, że problem nie występował przez kilka dni - w tej chwili samochód stoi...
Witam, szukałem podobnych problemów na forum ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Na początek napiszę iż chodzi o Opla Astra f, 93', C14NZ z autoalarmem(nieużywanym-jego podejrzewam o usterkę ale o tym dalej) bez immobilizera. Problem pojawił się kilka dni temu, autko chodzi fajnie jak odpali, zero problemów, jadę sobie na 3 biegu, 50-60km/h,...
Witam, po przejrzeniu nastu postów dotyczących mojego problemu nadal nie wiem co jest przyczyną że nie mogę odpalić auta. Auto zgasło mi podczas jazdy i po pół godzinnym postoju odpaliło ale po kilku km znowu zgasło na amen. Zrobiłem test ze świecą i nie było iskry więc kupiłem nową cewkę ale nic to nie dało. Znalazłem tu na forum opis kolegi King Kong...
Witam posiadam opla corse b 94r. fabrycznie był silnik c14nz uległ on niestety poważnej usterce która mnie zmusiła do wymiany silnika za okazyjną cenę kupiłem silnik c16nz wraz z całym osprzętem również ze sterownikiem silnika cewką aparatem zapłonowym kopułka itd mechanik który podmieniał silnik powiedział ze nie ma sensu zmieniać instalacji elektrycznej...
Podejrzewam :cewke/modul ,silnik krokowy,i czujnik HALLA w aparacie zaplonowym ale ostatnio silnik nie gasnie czasmi opadaja obroty silnika ale z malym opoznieniem sie normuja z tym ze nie ma mocy i strasznie zle sie wkreca na obroty przy dodaniu gazu nagle do oporu.Nie sadze zeby wszystko bylo zle z wyzej wymienionych podejrzen .Poczatkowo auto gaslo...
czujnik halla c14nz c14nz czujnik c14nz czujnik temperatury
niepewność pomiarowa sprawność energetyczna akumulatora myszki logitech
centralne sterowanie roletami uszkodzone wyjście słuchawkowy
Bateria pamięci do Solton MS50 - typ i wymiana HP Photosmart Ink Advantage K510 - pojemnik nieprawidłowo zainstalowany