sprawdz czujnik temperatury
Sprawdz na poczatek czy sonda jest walnieta. Moze to nie wina sondy. Ale 90% ze to sonda :)
Która wtyczka tam jest, 10 czy 16? Jakie napięcia na TPS?
Napięcie podczas ładowania powinno wynosić od 13.5 - 14.2 V .W tym przypadku należy skupić się na regulatorze nap. i najlepiej jak najszybciej bo szkoda akumulatora i alternatora.Pozdrawiam.
Zmierz napięcie na sterowniku pin C13. Może być inne niż na przepustnicy. Pozdrawiam. Dodano po 1 Albo ma podłączenie inst. gazowej do przepustnicy i ona fiksuje. Pozdrawiam.
Raczej na pewno wysokie spalanie jest wynikiem przekłamań sondy
Czym się różni Astra I od Astry F ? Masz silnik C14NZ czy X14NZ sprawdź, wklep w Google i dostaniesz ponad 300 tys wyników w 0,5s .
ustawiasz przełącznik miernika na prad stały do 2v, czerwoną końcówke miernika wpinasz w czarny kabel sondy (bez odłączania jej od instalacji) a czarną końcówke miernika do masy i na pracującym silniku sprawdzasz jaki jest odczyt na wolnych obrotach, jak i na wysokich (okolo 2500 obrotów)
https://obrazki.elektroda.pl/7307180900_... Nie zaznaczyłeś sobie jak przykręcony był aparat ? Miałeś błąd TPS, czy po wymianie trzeba go ustawić ? Potrafi zmienić kąt zapłonu.
44 - odwod lampki kontrolnej. Swieci sie wogole lampka ? 33 - za wysoka rezystancja poduszki pasazera. Pewnie stykologia na kablach albo zapalnik ma przerwe
Następny.Mania czyszczaczy silniczków. Jakby łapał fałszywe powietrze,to obroty by były za wysokie.
Jeszcze jedna ważna informacja. Po tym jak silnika nie mozna odpalić w komorze silnika słychać trzaski, jak gdyby rozładowującego sie wysokiego napięcia.
A jakie jest widziane napięcie na ślizgaczu potencjometru? I jaki silnik, C14NZ czy C14SE?
Coś podobnego jak ty miałem i w mojej sytuacji winę miały dwie rzeczy czujnik halla i sonda
Sprawdź wydajność pompy paliwa, nie wiem jak wygląda ona w Astrze F ale jeśli masz dwie pompy wtryskową wysokiego ciśnienia i drugą - paliwa w zbiorniku to sprawdź tą drugą, niskiego ciśnienia, może ma za małą wydajność, coś się przytkało i pompie wtryskowej brakuje paliwa.
podstaw na test moduł znajdujący się pod cewka wysokiego napięcia, używany 20-40zł
Odpal go w zupełnie ciemnym garażu i zobacz czy nie "sypie" gdzieś wysokim napięciem.
Radze zaczac od filterka paliwa.Jezeli objaw jest na goracym silniku sprawdzic przewody wysokiego nap. oraz kopolke .
Odwrotnie dałeś diodę.
Jeżeli masz instalacje I gen. to tak będziesz miał (na wolnych obr. za bogata mieszanka, a na wysokich za uboga)
Mam dokładnie ten sam problem co kolega. Astra 1.4 (C14NZ) - wymienione przewody wysokiego nap. - świece - kopółka Straszny muł, powoli wkręca sie na obroty (przy obciążeniu), pali tyle co "czołg" - 18 litrów gazu (mieszany). - na gazie przy zimnym silniku nie zapala wogóle (stary parownik) - na beznynie zapala ale jest słaba - przy dużej wilgotności...
Witam Miałem podobny problem w oplu c14nz. Wadliwy okazał się czujnik temperatury dla ecu.
Witam Problem tak jak w temacie. Silnik przerywa na wolnych obrotach, gaśnie, jak wejdzie na wysokie obroty to jedzie normalnie. Świeczki wymienione, kable wysokiego też, kopułka i rozdzielacz też. Silnik to 1.4i C14NZ. Objaw jest podobny jakby nie wszystkie cylindry odpalały, zapalała się też lampka od ECU (ta pomarańczowa z symbolem silnika) Proszę...
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Jsli zatnie sie zawór regulacji ciśnienia to będzie zbyt wysokie na wtryskiwaczu. Proponuje jeszcze wprawdzić instalacje wtryskiwacza i opór.
Panowie - dziękuję za cenne wskazówki i przybliżenie tematu. Przyczyną moich kłopotów z wysokimi obrotami i kodem 35 w silniku C14NZ...była "wydmuchana"uszczelka m-dzy kolektorem a "gaźnikiem" Jeszcze raz dziękuję wszystkimi pozdrawiam. $$
Rok 1992, Kod silnika C14NZ, usterka taka sama na gazie jak i na benzynie :D
Właśnie w zeszłym roku miałem taką usterke i okazał sie potencjometr przepustnicy ja mam c14nz kody migowe trafnie wskazały uszkodzony element.
jesli chodzi o benzyne, radzilbym sprawdzic cisnienie paliwa. Za wysokie moze zalewac, zbyt niskie nie gwarantuje mocy. Raczej sugerowałbym ze jest zbyt wysokie. Trudno szukac innej przyczyny w kadecie jak tam nic wiecej nie ma..
Miałem podobny przypadek w Fieści, przyczyną było zbyt wysokie ciśnienie paliwa na wtrysku, objawy takie jak u ciebie. Komp w tym przypadku nic nie pokazywał.
Mam to samo u siebie, co prawga po wyregulowaniu zapłonu troszkę pomogło ale to nie do końca to. Kiedyś jak miałem ten problem to wymieniłem kable wysokiego napięcia i pomogło i to było 2 lata temu, teraz już nie pomaga, zatem sam jestem ciekaw pozdrawiam,
Prawda to że silniki współpracujące z automatami są w lepszym stanie? W przypadku dużych silników na pewno tak. Tu nie koniecznie bo trzeba było go ciągle piłować na wysokich obrotach żeby się Astra jakoś odpychała.
tak jak w temacie astra niechce odpalić iskra jest na każdej świecy paliwo dostaje bo od czasu do czasu strzeli w katalizatorze i je czuć kiedy był pod komputerem niewykryto żadnej usterki wymieniane było bez skutku sonda lambda kable wysokiego napięcia świece filtr paliwa akumulator naładowany kręci ale niechce odpalić pomuzcie bo sie autko marnuje
Witam miałem ten sam problem z oplem astrą F 1.4 c14nz na wyższych biegach szarpanie,po sprawdzeniu wszystkiego co mogło mieć wpływ na ten objaw okazało się że winny jest komputer, po wymianie i jazdy na benzynie co prowadzi do adaptacji komputera autko chodzi bez szwanku.
Witam, jestem posiadaczem Astry F 1,4 silnik C14NZ od kiedy założyłem gaz mam problemy z wolnymi obrotami (są za wysokie), nawet gdy sztucznie mu obniżę - przestawię o kilka kroków silniczek krokowy to po jakimś czasie stopniowo obroty wzrastają (zarówno na paliwie jak i na gazie). Więc rozebrałem układ wtryskowy aby sprawdzić wszystkie uszczelki i...
Mierzyłeś może oscyloskopem przebieg tego sygnału, jeżeli tak, to jaki jest jego poziom i czy jest zgodny w fazie z impulsami idącymi na wtryskiwacz. Chodzi mi o to, że jak wtryskiwacz jest otwarty, to na D15 (C14NZ) jest poziom niski, czy na A2 też jest wtedy poziom niski, czy wysoki ? P.S. Dla innych zainteresowanych, aby nie sugerowali się oznaczeniami...
A układ wydechowy nie jest przytkany.P
Witam. Spotkałem się z takim objawem. Chłopacy męczyli taki problem dłuższy czas. Jak twierdzili na popych odpalał im bez problemu. Powodem była prozaiczna sprawa, brak węglika w kopułce. Sprawdzałeś czy jest na miejscu. Czasami też, zawiesza się. Sprawdź też czy kopułka nie jest za wysoka, tzn czy sprężynka na pewno dociska węglik do palca rozdzielacza.
Witam. Posiadam auto Opel Astra z silnikiem 1.4 60 km silnik C14NZ z instalacją LPG Autronic AL700. Auto zaczęło dużo palić, w granicach 16 litrów LPG na 100 km. Instalacja była regulowana programem AMON, kalibracja przebiegła bez problemu, choć za pierwszym razem wyskoczył błąd sondy lambda. W jaki domowy sposób można zdiagnozować sonde, czy może ona...
Witajcie! Mam taki mały spór ze znajomym, mianowicie on ma problem [wielki] z temperaturą, podczas zwykłej jazdy ma 90 stopni, zatrzyma się na chwile np. światła, i zaraz włącza się wentylator....rury w układzie są wszystkie bardzo twarde [słyszałem że nie powinny być aż tak] a ciśnienie w zbiorniczku jest tak duże że mało co korka nie wyrywa.....cała...
Odczyt kodów blyskowych i dopiero coś na ten temat. Jeśli w czasie pracy silnika check engine się nie świeci to kody błyskowe na nic się tu zdadzą. Dlaczego mówisz że ssanie !!!! To jest układ wtryskowy jedno punktowy i nic takiego nie występuje . Masz rację, w układach wtryskowych nie ma czegoś takiego jak ssanie, ale tak to się już utarło (niesłusznie),...
Byl juz podobny temat ale sadze ze jest inna przyczyna wysokiej temperatury silnika podczas jazdy po miescie i w korkach. Odmiennie do poprzedniego postu nie slyszalem swojego wentylatora juz jakis czas plyn jest na jednakowym poziomie od dluzszego czasu czyli od wymiany, kolor rowniez bez zmian. Temparatura spada do normalnego pozimu podczas szybkiej...
Opel Astra F z silnikiem 1.4 C14NZ jednopunkt. Mam problem z ustawieniem zapłonu. Auto dużo paliło LPG więc pojechałem na regulacje gazu. Po regulacji pali mniej ale w dalszym ciągu koło 11 litrów na 100 km. Przestawiłem zapłon, na znaki (znak od strony silnika na górną krawędź wycięcia w aparacie). Kultura pracy poprawiła się, pali troche mniej, lekko...
Witam serdecznie, wiem ze tematów tego typu jest(było) wiele. Moja astra pozostawiona na noc rano odpala tylko i wyłącznie na zapych! Dlaczego? po włożeniu świecy w kabel wysokiego napięcia wychodzący z cewki - brak iskry. po odpaleniu rano na zapych i zgaszeniu auto pali na dotyk przez cały dzień( w ramach diagnostyki wymieniono aparat z czujnikiem...
witam, mam problem z wolnymi obrotami w mojej astrze z silnikiem C14NZ, samochod ma zalozona instalacje gazowa, zarowno na benzynie i gazie nierowno pracuje (no na gazie troche lepiej moze) swiece, przewody wysokiego napiecia, wtrysk, silniczek krokowy, czujnik polozenia przepustnicy zostaly zmienione, bledow w komputerze tez nie ma, niech ktos cos...
Gdyby wszystkie auta tak reagowały na wodę to jeździlibyśmy brudnymi samochodami. Sprawdź przewody wysokiego napięcia, to że zmieniałeś je 9 m-cy temu to nie dowód że są sprawne (a były chociaż markowe). Czystość kopułki i palca rozdzielacza nie świadczy o ich sprawności. Obejrzyj dokładnie czy nie ma jakiś pęknięć. Każde nawet minimalne pęknięcie to...
W ciemno bym wymieniał czujnik. Pewnie pokazuje temperaturę wysoką i nie daje wzbogaconej mieszanki. Miałem to samo tylko odwrotnie :) Jak był gorący to się zalewał, bo czujnik pokazywał że jest zimny.
hmmm.... mam 1.4 8V C14NZ z dokładnie tym samym problemem, opiszę: silnik wariował z obrotami, zakupiłem zamiennik silniczka krokowego, problemy znikły w 99% tzn. zostało to co opisałeś na początku, zatrzymuję się, wysokie obroty nie dłużej niż 5sek i spadek do normalnych, w ubiegłym tygodniu z powrotem zaczął wariować na maxa, niskie obroty to teraz...
Witam i proszę o pomoc. Astra F z 93r C14NZ Czujnik prawdopodobnie indukcyjny w aparacie zapłonowym, aparat z brązową kopułką - prawdopodobnie Bosch. Auto było słabe na gazie, więz po kilku podstawowych czynnościach postanowiłem wyprzedzić zapłon. Wyjechałem na próbę, po kilkuset metrach auto zgasło. Nie chciał odpalić, ale po chwili złapał i przełączył...
tak to jest silnik c14nz i według mnie ma czujnik połozenia wałka rozrzadu znajduje sie zaraz pod palcem rozdzielczym w kopułce aparatu a problem z samochodem jest taki ze czasami zgasnie podczas jazdy nawet na wysokich obrotach i nie zawsze mozna go od razu odpalic Dodano po 2 Najlepiej jak by odczytał,wyświetlił i wysłał SMS do właściciela.Wymień...
Witam Auto jak w temacie-silnik C14NZ 1994. Brak błędów w sterowniku, auto bardzo ciężko pali na ciepłym a gdy już odpali ma bardzo niskie obroty by po chwili wejść na ok. 2000. Nigdzie nie dostaje lewego powietrza, wtryskiwacz sprawny, silniczek krokowy sprawny. Z wtryskiwacza wydostaje się zbyt dużo paliwa, przepustnica przymknięta. W wartościach...
Miałem w c14nz podobny problem. Auto stawało się z czasem coraz słabsze (trwało to ok 1,5 roku). Wymieniałem świece, kable, filtry... aż w końcu padł na ulicy i nie odpalił. W ogóle z cewki nie wychodziło wys. napięcie. Przerobiłem wszystkie pomysły z tego i innych forów, podmieniłem wszystkie elementy wysokiego: czujnik halla, cewkę, moduł i auto wylądowało...
Witam, Chcialbym odgrzac kotleta. Autko w moim przypadku to kadett 1,6 z 87 rok. Z vinu wynika ze silnik to c16nz. Komputer i instalacja faktycznie wskazuje na ten silnik ale na bloku sa oznaczenia c14nz. Stawialem na to ze ktos z bloku 1,4 zrobil rozwiert na 1,6 bo np stary blok klekl, ale chyba jest wieksza kombinacja. Kody bledow 15 czyli wysokie...
no tak ale trzeba go pilowac na 4 biegu zeby wyprzedzic Po pierwsze popraw temat i pierwszego posta bo nic z tego nie wynika. nie podałeś jaki masz silnik, który to rok Astry ? Silnik C14NZ ? Te silniki trzeba wysoko kręcić żeby wyprzedzić. Wyprzedzanie najlepiej zaczynać od 2.5-3tyś obr czyli redukcja nawet do 3 biegu w zależności od prędkości na...
Pozwoliłem sobie połączyć oba obrazki i oznaczyć kolorami. Na pewno komuś się przyda :) C14NZ: http://obrazki.elektroda.net/91_12719344... Co to jest (lub od czego jest): • Przekaźnik K58 • X15 • Silnik M21 • Sygnał 542 • Sygnał 562 • Sygnał 521 • P33 • Y32 • Złącze X13 ________________________________________...
Witam i bardzo proszę o wsparcie fachową wiedzą.W moim samochodzie Opel Corsa B 1,4i 1995r silnik C14NZ od tygodnia zapala się pomarańczowa kontrolka. Zapala się po jakimś czasie mniej więcej po przejechaniu około 5 km gdy wyłączę silnik (stojąc np. na światłach) i po chwili odpalę kontrolka się nie zapala,ale przejadę kawałek i spowrotem się zapala.Samochód...
Można przerobić nawiewy ale czy warto ?? Myślę że nie. Mam Kadeta i to ogrzewanie co jest wystarcza. Jeśli Ci wieje zimno mimo zamknięcia okienka możesz je wyjąć i zatkać np. gąbką. Mono wtrysku nie ruszaj jeśli auto dobrze pracuje. Szczególnie w taką pogodę. Konkretnie chodzi o zapięcia wtyczek od wtrysku, silniczka krokowego czy czujnika przepustnicy.(...
Jak sytuacja z odmą? Nie zasysa lewuchy gdzieś? Zatkaj ręką przepustnicę i zobacz czy zgaśnie lub czy obroty spadną. Jeśli chodzi o odmę to jest ona szczelna. Z kolei jak ściągnę rurę łączącą filtr powietrza z przepustnicy i zatkam ręką dolot to obroty silnika spadają, ale silnik nie gaśnie, bo łapie powietrze z tych śrub co trzymają cały ten korpus...
Zacytuje to z nieistniejącej już stronki: " Ile zyskamy montując w benzynowym silniku turbodoładowanie? Ten tuning jest najbardziej spektakularnym sposobem "rasowania" silnika. Zyskujemy nawet do 75% dotychczasowej mocy maksymalnej. Oznacza to wzmocnienie jednostki napędowej PLe$niaka z nominalnych 100 KM do 175 KM! Jednocześnie znacznie podnosi się...
No to jeszcze może być stadium początkowe ale spodziewaj się że skończy się tak jak u mnie, bo to typowa usterka.Jeśli gorący silnik na wolnych obr. nie kuleje wskutek zalewania świecy to nie jest źle, u mnie po roku dopiero tak się dzieje. Słyszałem że po 200tkm siada... ale 30 to mało, może ci spartolili te robote? Właśnie na wolnych obrotach chodzi...
Ten silnik jest tak cepowaty że ......... Zapalasz, odłaczasz czujnik temp, odłaczasz sondę, a on i tak ma chodzić i nawet w miarę jedzie. Bez czujnika temp zapalisz po długim kręceniu z pedałem gazu w podłodze. Jeśli powyższe nie skutkuje usterka jest gdzie indziej. Ciśnienie paliwa trochę za małe ale powinien jeździć. Jeśli kłopot jest przy ruszaniu,...
Witam. Autko kupiłem dla żony żeby po zdanym prawku nauczyła się jeździć. Astra F 1.6 z 1992r. silnik na jednopunkcie. Problemem jest słabość silnika w zakresie niskich obrotów oraz wysokie spalanie. Osłabienie subiektywnie jest bardziej odczuwalne po nagrzaniu silnika (może dla tego ze na zimnym pracuje na ssaniu i ma wyższe obroty). Dojeżdżam do mocno...
Moja historia zaczeła sie od tego ze na benzynie auto zaczeło szarpac, tlumaczylem sobie ze poprostu po intensywnej jeździe na gazie przewody paliwowe i wtryski sie pozapiekały i ze minie to predzej czy pozniej po stosowaniu benzyny plus srodka czyszczacego (STP) i tak było faktycznie auto po takim zabiegu jezdziło lepiej na benzynie. Podczas tego jak...
Samochód postał dziś trochę na mrozie i wszedł na trochę wyższe obroty. Poprzednio miałem taką samą sytuacje jak też był mróz.
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Witam wszystkich. Mam problem z moją Asterką 1,4 94r problem polega na tym że strasznie szarpie na ciepłym silniku w momencie szarpania zapala się kontrolka check na sekundkę i gaśnie i w tym samym czasie co ona się zapala to szarpnie, odczucie jest takie jak by odcinało zapłon bo gdy ona gaśnie i samochód zaczyna pracować normalnie to jest wystrzał...
płyn w zbiorniczku zrobi się ciepły jeśli termostat będzie otwarty i silnik będzie miał wyższe obroty a jeśli tak się nie dzieje to znaczy że wężyk z chłodnicy do zbiorniczka jest zapchany
Kolego a kiedy ostatnio wymieniałeś przewody WN? Świece to nie wszystko. Gdyby auto było z wyższych roczników, myślałbym jeszcze o LAMBDZIE bo ona takie jajca potrafi wyczyniać, ale u Ciebie chyba jeszcze jej nie ma?
ciśnienie 0,8 lewego nie lapie,TPS sprawdzony. Na każdym biegu po zmianie na wyższy chwilowy dołek. Teraz dopiero po całkowitym zatrzymaniu auta obroty spoadają, jak się jeszcze toczy są tak na ucho ok. 1200-1300.
Witam Wszystkich, widzę, że kolega boryka się z podobnym problemem jak ja... Mój astrolot ma najechane troszeczkę więcej bo 196tys.km, nie mam pojęcia ile na gazie - używam go jako samochodu zastępczego wiec przez ostatnie 2 lata zrobiłem nim max 2,5 tys km. Z tego ponad tysiąc w ciągu ostatnich 2 miesięcy gdyż w moim drugim autku padło sprzęgiełko...
Z tym paliwem to próbowałem na zgaszonym silniku nałożyłem butelkę na przewód paliwa i jedna osoba kręciła rozrusznikiem a ja patrzyłem i się butelka od razu zapełniała paliwem , wiec raczej to nie pompka paliwa , nawet myślałem że założenie takiego zaworka co zapobiega cofania się paliwa do zbiornika próbowałem ale nie było żadnej różnicy . Więc myślę...
c14nz cisnienie c14nz sterownik moduł c14nz
ograniczenie rozładowania kontrolka nissan almera blokada mastercook
prostownik bester electrolux ewt1066edw
LG Display LM160E03 LCD Panel: TV Models, Brands, and Retrofit Use Schemat instalacji elektrycznej wózka paletowego EP Equipment ESS15ES – architektura, diagnostyka, Curtis, ZAPI