Ale jak wyjmie bezpiecznik spada to nie alternator,obstawiam licznik lub gps
Pierwsze pomiar napięcia przy rozruchu ,i jeszcze lepiej pomiar prądu rozrusznika i spadku napięcia na przewodach. A potem pomiar poboru prądu. Tak ,przy bardzo dużym spadku może zaświecić ABS.ESP. A zamek to podłączyć tester i sprawdzić co tam w komforcie. Albo chociaż sprawdź stan przewodów w plelotkach. Widzisz ,pomiary, nic nie wywróżymy.
Zanim zaczniesz wyciągać bezpieczniki po kolei, odłącz najpierw radio. Następnie sprawdź centralny zamek.
Witam.Przejrzałem kilka schematów elektrycznych szyb i z tymi krańcówkami to pojechałem równo.Nie ma tam żadnych krańcówek,szyby wyłączane są na podstawie poboru prądu więc jak myśle raczej odpadają.Mam jeszcze jedno pytanie, w każdych drzwiach znajduje się mechanizm z dwoma mikrowyłącznikami drzwi otwarte i zamknięte czy przy uszkodzeniu któregoś z...
Przejrzyj przewody w przelotkach
Witam, Jeśli bezpiecznik odpowiada tylko za obwód zamka centralnego nie powinno przeszkadzać wyjęcie bezpiecznika. To tak jak byś jeździł z uszkodzonym bezpiecznikiem. Po prostu centralny zamek nie będzie działał.
Witam mam problem z centralnym zamkiem bo gdy chcę zamknąć auto to nie zamykają się drzwi od pasażera. Sprawdzałem czy zamek działa podłączając go po stronie kierowcy i działa normalnie. Sprawdzałem czy prąd jest w kosce jest ale bardzo słabo sieci dioda (sprawdzałem najzwyklejszą próbówką do samochodów) Co może być nie tak?
Czasem winowajcą jest radio choć wyłączone ale jednak pobiera nadmierną ilość prądu do tego można dołożyć auto alarm i centralny zamek.
Musiałeś ominąć jakiś bezpiecznik chyba że masz jakiś obwód nie zabezpieczony bezpiecznikiem i to on szwankuje. A radio masz ori? Jakiś wzmacniacz moduł BT? Alarm centralny zamek?
Radio fabryczne czy dokładane? Podobnie alarm, centralny zamek...
Witam, przez diody np. 1N4007. Potrzebne Ci są 2 sztuki (jeśli masz oddzielne sterowanie prawej i lewej strony) otóż dioda bedzie zatrzymywać prąd (nie popłynie do sterownika zamka) w przypadku np. włączonych awaryjnych a przepuszczać prąd np. przy zamykaniu drzwi pilotem. Pozdrawiam
Cześć wszystkim. AUDI A3 8p Brak prądu na zegarach, nie działają też szyby oraz centralny zamek. Auto odpala, ale gaśnie. Co może być przyczyną?
Rozpracuj napięcia na kablach i otwórz przy pomocy obcego prądu. Trzeba tylko rozblokować funkcje ryglowania. Potem już otworzysz.
Witam. Podpinam się pod temat ponieważ też mam problem z prądem w Felici. Po postoju 2 dniowym rozładowuje się akumulator. Sprawdzałem pobór prądu i zauważyłem dziwną rzecz. Przy zamkniętych drzwiach (centralny zamek) pobór prądu wynosi 0,16A. Gdy odryglowuje zamki przez pilot lub kluczyk i otwieram drzwi pobór prądu spada do wartości 0,02A, a gdy je...
A przy samym BCM sprawdzałeś te przewody od zamków czy naprawdę mają zwarcie do masy? Tranzystory wykonawcze z pomiarem poboru prądu sprawdzałeś?
Kostka na słupku ładna, żadnych zaśniedziałych konektorów ani przerwanych przewodów. Centralny na prąd
Corsa C 1.2 pięciodrzwiowa. Nie działa mi zamek centralny w tylnych drzwiach. Zamek wydaje się działać na krótko, a prąd do kostki dochodzi. Może być wadliwy sterownik? Gdzie dalej szukać przyczyny usterki?
Co diagnostyka pokazała? Są błędy?
takie coś? + mostek i kondensatory? dostanę to w castoramie? Ile amper może pobierać taki zamek + 4 siłowniki
A jak wyglądają bezpieczniki, centralny zamek pewnie ma "swój" bezpiecznik.
Jutro się wezmę za to, dziękuję kolego
to chyba sam sobie odpowiedziałem- lampka w bagażniku jak mam niedomknięte drzwi.. Czyżby na pewno, ona załącza się przy otwartych drzwiach bocznych ? Ale jeśli masz centralny zamek, to prąd może pożerać on w opisanej sytuacji.
Witam. Pojazd posiadał kiedyś pilota do centralnego zamka, lecz został zgubiony przez kierowce. Chciałem zamontować uniwersalną centralke z pilotem do sterowania zamkiem centralnym. Wyczytałem ze centralka zakma centralnego znajduje się nad radiem. Znajduje się tam puszeczka na której znajdują sie numery 410 415 005 002 i 5010415465. Gdy odepnę centralke,...
Powodem jest przepływ za dużego prądu co w efekcie przepala bezpiecznik. Przyczyną jest zwarcie przewodu do karoserii.Zacznij poszukiwania uszkodzonego przewodu w miejscach ruchomych, jak przelotki drzwi.
Miałem taki przypadek w vectrze B ze spalonymi wszystkimi siłownikami łącznie z pokrywą bagażnika i wlewem paliwa. Po oględzinach sterownika centralnego zamka okazało się że w przekaźniku rozleciała się kotwiczka ze stykami i prąd poszedł w siłowniki.
Obojętne jaki, weź normalny samochodowy ze stykiem przełącznym. Jeden koniec cewki podłącz na stałe do + zasilania a centralny jak zadziała to przekaźnik zadziała. Druga opcja to taka, że podłączasz jeden koniec cewki do masy a drugi do centralnego, z tym, że koniec cewki podłączony do centralki podłączasz do + zasilania przez rezystor o rezystancji...
Sprawdź czy prąd dochodzi do przyłączy w drzwiach. Jeśli dochodzi no to trzeba tapicerkę ściągnąć.
Po dłuższej obserwacji tzn po odłączeniu bezpiecznika 49 - (centralne ryglowanie) na tydzień, autko odpaliło bez żadnego problemu... Jednak nie wiem co może być przyczyna takiego poboru prądu przez centralny zamek??
Najczęściej wina leży w niesprawnych mikro włącznikach w mechanizmach centralnych zamków.Zdarza sie też brak przejścia prądu w przejściach między karoserią i drzwiami.W pierwszym wypadku trzeba wyciągać cały mechanizm zamka rozmontować go i wymienić lub reanimować istniejący mikro włącznik.
Nad nogami kierowcy jest moduł od centralnego zamka, odłącz i zmierz prąd
Bez przesady, ale możesz też mieć rację. Kolega dostał Lanosa, na ten rynek fabrycznych alarmów w nim nie montowano. Czasem nie działała pompa paliwa. Rozwiązanie? Ktoś nieumiejętnie wyciął alarm, i odcinkę pompy połączył na skrętkę, skrętka zaśniedziała, pompa nie działała... No to jaki alarm, skoro w nim nie montowano fabrycznych alarmów, najwyżej...
Witam wszystkich opel manów może ktoś wie co zrobić bo nie działa mi centralny z pilota. Auto stało jakiś czas bez prądu. Dzięki za wszystkie porady.
Tzn. do obydwu żółtych przewodów przy centralce mam podłączyć prąd?
Nie ma innego sposobu znalezienia miejsca upływu prądu tylko takie jak podałeś. Teraz na piechotę trzeba dojść do poszczególnych urządzeń i tam poszukiwać przebicia lub zwarcia a może także jakieś przetarcie przewodu..
Na tym bezpieczniku jest:oświetlenie przy wsiadaniu,alarm,centralny zamek oraz podnośniki szyb.
Sprawdź też alternator,bo uszkodzony też pobiera prąd.
przewod byl przetarty przez linke od szyby ;) po wstawieniu nowego wszystko smiga. (zrobilem to w czerwcu 2010 ale elektroda teraz mi trabi o otwartym temacie ;) )
Autko mialo alarm ale byly z nin problemy i zostal odlaczony zostak tylko centralny zamek
Bzdury waść pleciesz. Jeśli któryś przekaźnik by się sklejał, to nie zasilanie cewki, a styki i pozostawała by załączona jakaś funkcja. A ponieważ przekaźnik załącza obwody, gdzie płynie znaczny prąd, to na pewno nie miałbyś poboru rzędu 0.1A, a dużo większy przy tym niepotrzebnie coś by działało.
Witam. Czemu mówisz, że żart? Wiesz ile urządzeń w samochodzie pobiera prąd: alarm, zamek centralny, układ poziomowania samochodu, zegarki, układy komfortu. Więc jeden więcej nie robi różnicy. Pozdrawiam.
sprubuj zastosować elektromagnes od rozrusznika do trabanta z wersji 6V jest mocny ale bierze duży prąd lub siłownik od centralnego zamka w samochodzie coprawda chodzi normalnie na 12V ale przy 6V też działa
Może najpierw sprawdź jaki masz prąd ładowania.
wystarczy zwykły sterownik uniwersalny centralnego zamka Prędzej radiolinia i przekaźnik.
Sprawdź dobrze instalację, zobacz ile Ci całkowicie na postoju bez bez otwartych drzwi i radia (ogólnie wszyskiego pobiera prądu z aku) spróbuj odłączyć odpowiednio centralny zamek i porównaj, może radio, inne urządzenia, które możliwe, że źle zostały podłaczone..
W safranach 3-litrowych były zawieszenia pneumatyczne . Tam był taki kompresorek który był cholernie wydajny ale obawiam się że pobór też miał odpowiedni no ale jak ma być wydajny to raczej prądu też zeżre
Audi A4 B6 1.9 (2002) gdy otwarte są drzwi, centralny zamek próbuje się cały czas otwierać. Dzień dobry, tak jak w tytule, problem mam z centralnym zamkiem, gdy samochód jest zamknięty, nic się nie przełącza i nie zużywa prądu. Proszę tylko o podpowiedź, gdzie szukać problemu. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Sam zasilacz nie starczy bo siłownik od zamka nie wyłacza sie po osiągnięcu pozycji końcowej, więc masz 3 rozwiązania: - sterować impulsami o ograniczonym czasie - dodać krańcówki - mierzyć prąd pobierany i gdy siłownik osiągnie kraniec skoku (prad wzrośnie) wyłączyć prąd.
Pompka zamka centralnego
Jeśli ci chodzi o koste to tak znajduje się ona w prawym boku za pasażerem tuż nad kołem aby się do niej dostać musisz siągnąć ten plastik z boku (wychodzi z niego pas i znajduje sie lampka) PZDRAWIAM
ABS, centralny zamek, radio.
No robisz mi pod górkę strasznie, bo zupełnie nie znam VAG, nie lubie ich nawet. Myślałem, że oświetlenie schowka/bagażnika, ale 5A to za dużo raczej na te świecidełka. Może w komplecie z krańcówką drzwi? W sensie centralny zamek?
Nie ma żadnych śladów wody. Dziwne, że teraz gdy sprawdzałem pobór wyniósł 0,65 - 0,7. A nic nie robiłem. Wczesnie stał na poziomie 0,95 i poł godziny nie spadał.
Zamki nieuzywane to trup . Przyczyna na 90% rozładowany akumulator . To że nowy nie ma znaczenia. Coś żdzarło prąd prawdopodobnie.
Posprawdzaj jeszcze raz podłączenia, sprawdż czy centralka zamka podaję prąd i masę na mastera.
Witam Mam problem z centralnym zamkiem w punto 2 1.2 SX 2000r. Centralny zamek zamykany z pilota zamyka (ściąga wszystkie grzybki w dół) i zaraz otwiera. Kiedy wyciągnę bezpiecznik nr 39 od odbiornika radiowego albo odłączę poprzez wyciągnięcie wtyczki z lampki oświetlenia wnętrza centralny zamek trzyma, pobór prądu wówczas jest na poziomie 0,08 A,...
ale jeśli siłowni działa to jest sens maltretować go prądem?
Ale gdzie ten prąd jest? Sprawdź połączenia drzwi z "budą".
Znam takie przypadki że piny śniedzieją lub wiązka nie domaga. A tyka dla tego bo nie ma wystarczającej ilości prądu by ruszyć zamek. Ja fizycznie go ruszysz to reszta dostaje sygnał i jest ok. Sprawdź piny od kierowcy dochodzące do silniczka i do sterowania. Dużo takich dziwnych problemów się dzieje gdy pogoda jest deszczowa lub jest duża wilgoć.
Witam U mnie nie ma tych przekaźników w miejscu gdzie piszecie( mam anglika) ale za to mam pod maską numer przekaźnika który niby trzeba wymienić czy to jest ten sam przekaźnik o którym mowa https://obrazki.elektroda.pl/5213441100_... Dodano po 9 Witam U mnie nie ma tych przekaźników w miejscu gdzie piszecie( mam anglika) ale za to...
Centralny zamek też potrafi robić fochy.
Wyjaśniło się coś z tym zamkiem bo mam taki sam problem ? Pompka nie chodzi, na sterowniku podciśnienia w bagażniku jest prąd jest masa na trzecim kablu nic
Zacznij od podłączenia kabli rozruchowych być może akumulator leży tak że tylko centralny zamek działa a na resztę brak prądu.
Faktycznie, mea culpa! Ale bezpiecznika może np. brakować bo go ktoś na ten przykład wyjął i nie włożył gdzie trzeba. Zamki tam wychodzą z BSI nie jednym kabelkiem więc problem na instalacji raczej wykluczony. Wypadałoby przyłożyć ucho do BSI i sprawdzić czy przekaźnik cyka po naciśnięciu przycisku zamykania. Jeżeli cyka to nie można wykluczyć i takiej...
Zależy jaki masz centralny zamek, diody się stosuje jak masz jeden pojedyńczy przekaźnik od sygnalizacji światłami, mimo że są dwa przewody do kierunków, to są one lutowane do jednego punktu na płytce. Dla bezpieczeństwa można dać diody, zwykłe prostownicze, co najmniej na prąd 3-5A, żeby się nie grzały http://obrazki.elektroda.net/22_12239052...
Hyundai ix35 z tego co wiem to ma taką przypadłość, że pobiera nierelatywnie dużo prądu jak stoi. To info pochodzi od dzieci neo, on wie że pobiera ale nie wie co pobiera. Bierzesz multimetr, ustawiasz na ampery lub mili ampery, wpinasz się między klemę a słupek akumulatora (obojętnie który). Wskazania miernika powinny być jak najmniejsze, wartości...
centralny działa z kluczyka, wszedzie niby prąd podaje, może czujniczek nie dziala??
Jeśli drzwi były niedomknięte, to prawdopodobnie świeciło się światło w kabinie, a jeśli masz alarm to możliwe że w bagażniku też światełko działało, to wtedy wystarczy jedna noc aby aku padło Światło w kabinie na 100% się nie świeciło w bagażniku też nie, bo zapala sie dopiero po otworzeniu. Poza tym nie mam alarmu, jedynie centralny zamek. Mierzyłem...
Tak mam. A centralke podpne tak : minus masa A plus wezmę z paczki bezpiecznikow poniewaz mam podpisany bezpiecznik do centralnego zamka Ale go nie ma bo nie mam centralnego. Ale tam prąd musi być poprowadzony
-brązowo/biały- impuls uzbrajania, podłączone do pompki centralnego zamka, pojawie się prąd na tych kablach gdy zamykam -biało/czarny- impuls rozbrajania, podłączone do pompki centralnego zamka, pojawie się prąd gdy otwieram z pilota auto podłączyłeś wewnątrz pompy na silniku?
Powodem usterki jest brak sygnału do sterownika. W pierwszej kolejności sprawdź sterownik czy dostaje prąd. Następnie masa czy jest prawidłowa, jeśli jest prąd i masa to pdl sterownik albo kluczyk
Golf 3 to nie jest jeszcze taki stary paździesz i nie możesz mu zabrać zasilania całkowicie. Jest radio, może być centralny zamek, może być alarm.
miałem taki przypadek i był uszkodzony sterownik alarmu,sprawdź na przewodach z alarmu do centralnego jak się zachowują prądy,czy są stałe??
Witam, ... mam kabelek który niby do tego służy ale na nim jest około 0.5 V czyli za mało zeby ruszyć siłownik, potrzebuję przełącznika który... a skąd ten kabelek idzie? Klasyczny przełącznik przełączany prądem do przełączania centralnego zamka wygląda tak jak na niebieskiej fotce obok, pod moim nickiem :)
Drzwi i centralny zamek działa ? Najczęściej w passacie prąd zabierają moduły drzwi które są stale pod napięciem, i nic nie daje odpięcie modułu komfortu. Przy przekaźnikach jest do nich bezpiecznik, kolor przewodu czerwono biały.
Centralka ma trzy złącza, w złączu 10 pinowym na pinie nr:2 kolor fioletowo biały jest prąd po zapłonie, na pinie nr:3 kolor pomarańczowo biały jest stały prąd, na pinie nr:1 kolor czarny jest masa, w złączu 26 pinowym na pinie nr:21 kolor czarny jest masa, w złączu 20 pinowym na pinie nr:19 kolor niebiesko pomarańczowy jest prąd po zapłonie. Są to...
Jeśli chodzi o część mechaniczną to moim zdaniem najlepszy będzie siłownik samochodowego centralnego zamka. Taki z trzema przewodami. Jest przeinaczony do pracy w trudnych warunkach. Do kompletu potrzebne będzie zasilanie w postaci niewielkiego akumulatora 12V lub baterii. Do sterowania możesz użyć coś takiego: https://allegro.pl/oferta/programator-wl...
Witam, mam taki problem. W Audi a 3 wymieniłem pompę paliwa , i mam zdemontowaną ramkę wraz z mechanizmem szyby elektrycznej. Coś mi rozładowuje akumulator, (nie jest nowy) sprawdzałem pobór prądu auta na spoczynku, na mierniku wykazało 0.14 to trochę za dużo. Po moim udziale w tym wywnioskowałem że alarm i centralny zamek pobiera ten prąd, wyjąłem...
Ten model ,nie wiem jak inne bez zamontiwanego akumulatora nie można otworzyć drzwi mechanicznie oryginalnym kluczem . Widocznie centralny zamek blokuje się i bez prądu zamek pozostaje zaryglowany Dodano po 9 Jeśli chodzi o zamek ,to wprost przeciwnie , drzwi otwierałem drugim kluczem z immo. bez pilota. Więc zamek był używany do końca . . Spróbuję...
Pobór prądu wynosi ok. 0,5A! Po wyciągnięciu bezpiecznika nr 11 (oświetlenie wnętrza, centralny zamek - ogólnie modul komfortu), pobór wynosi 0,04A - czyli ok.! Zmierz pobór prądu po 15 minutach od zamknięcia drzwi i klapy. Po tym czasie auto przechodzi w "tryb uśpienia" i pobór prądu spada, u mnie do 0,07A.
Takie miałem podejrzenie na słuch tam słychać jak się zamyka centralny zamek. Pytanie czy mógł się uszkodzić i pobierać prąd. Dodano po 1 A jest możliwość że po jakimś czasie się usypia i wybudza spowrotem. Podczas pomiaru miałem sytuację że po 30 minutach pobór spadał całkowicie aż do ponownego otwarcia drzwi. Dodam że akumulator 60ah rozładowywał...
Jak by byl problem z prądem to by odpalał?
Wszystko działa tylko nie pali się jedna żarówka świateł pozycyjnych z przodu (oczywiście żarówka dobra). W poniedziałek sprawdzę zamek centralny i jego pobór prądu. Pozdrawiam.
Modul wymienialem na innym gdyz seryjny przestal dzialac dawno temu. Nowy modul dziala poprawnie no tyle, ze slychać jak "cyka" przy probie otwarcie drzwi, ale tylko przy włączonej stacyjce drzwi sie otwierają po tym słyszalnym cyknięciu. tak jak by brakowalo zamkom prądu bez włączonej stacyjce.
Udało mi się ustalić kilka rzeczy. Może się komuś przyda. Przy lewym kolanie kierowcy jest skrzynka z bezpiecznikami w której należy odnaleźć na środku żółty podwójny bezpiecznik (tzw bezpiecznik transportowy). Po wyciągnięciu tego bezpiecznika przestaje działać radio oświetlenie bagażnika oraz centralny zamek. Ja na chwilę obecną jeżdżę z wyciągniętym...
Witam ponownie. Centralny zamek nie działa w drzwiach kierowcy. Jest to Seat Leon 2000 rok i wymieniłem zamek na nowy ale prąd nie daje żadnego znaku w siłowniku zamka. Może być to wiązka? Jak to sprawdzić? Bezpieczniki ok,
Obwód łącznika zamknięcia drzwi ma być rozwarty, na wyjście łącznika potwierdzenia zamknięcia zamka (pin 2) podaj "masę" (najlepiej przez żarówkę np. 15W)- centralny powinien zadziałać z pilota. Obwód silniczka prawdopodobnie ma kontrolę prądu w BSI, ale pewności nie mam. V.
Na pewno kupisz,nie musi być taki sam,ale musi być na takie samo napięcie,podobny prąd, no i odpowiednia ilość styków.
Zamknij auto, zamknij centralnym zamkiem, łącznie z zaryglowaniem zamka maski, następnie odczekaj kilka minut i obserwuj jak zmienia się pobór prądu.
są lepsze? Nie orientowałem się co obecnie jest na rynku, wiem tylko co bym od takiego oczekiwał. Pobór prądu w czuwaniu poniżej 5mA, co najmniej 3 wejścia (stacyjka, sygnał otwarcia drzwi i centralny zamek) i czujnik nasłonecznienia żeby to działało tylko wtedy gdy potrzeba. Jakbym takiego nie znalazł to bym zrobił sam. Przełącznik świateł na Bluetooth...
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale w większości stacyjek mikrostyk od włożenia kluczyka nie przechodzi przez kostkę, a jeżeli po wyjęciu kluczyka dalej widzi jakby kluczyk był włożony to zamek centralny nie będzie działał.
Ok dzięki za info jeśli chodzi o drzwi to raczej nie opadły ale sprawdzę i się upewnię wyciągnąłem zamek podłączyłem do prądu siłownik zamyka ale nie otwiera ale sprawdzę shemat Dzięki
Sprawdziłeś już cokolwiek ? Podłącz chociaż miliamperomierz i sprawdź pobór prądu w trybie oczekiwania i naciskania switcha. Woltomierzem sprawdź napięcie zasilania.
Witam, mam podobny problem z multivanem T5 z 2004r. Też przy zamykaniu z pilota dioda na drzwiach kierowcy się nie świeci (a zamek raz zaskoczy i zamknie wszystkie drzwi a czasami wszystkie oprócz kierowcy oczywiście zawsze bez diody ) Zauważyłem że przy otwieraniu drzwi kierowcy (z przekręconym kluczykiem) nie pokazuje wgl pozycji drzwi kierowcy na...
Jestem blady na ten temat wiec chyba sam nic nie poradzę :( ale to wszystko mogło się stać od tej małej zwary prądu ?
to normalne.alarm i radio.będzie ok.
Sprawdź przewody pomiędzy drzwiami a karoserią czy nie są przełamane. Może być gdzieś zwarcie. Możesz zamiast bezpiecznika podłączyć amperomierz i sprawdzić jaki prąd pobierają zamki w czasie działania. Może któryś zamek być uszkodzony.
Przypomniało mi się, ze w ostatnim tygodniu rozprogramował mi się pilot do fabrycznego centralnego zamka. Po ponownym zaprogramowaniu procedurą z instrukcji działa poprawnie. Pytanie przy okazji, do którego modułu w aucie ten pilot się łączy? Do BSI? Czy jest osobny moduł który jaest połączony z BSI? Bez powodu pilot się nie rozprogramował. Może moduł...
Działa centralny ale bez tego podnoszenia szyb prąd się nie pokazuje na tym kablu co był prąd po zamknięciu auta a teraz nie na
Kierunkowskazy to przewody czarno-biały i czarno-zielony - znajdziesz je np. przy przełącznikach pod kierownicą. Podłączenie drugiego kanału pod klapę to kombinowanie - trzeba by było zamontować siłownik tak by ciągnął cięgno od guzika otwierania i odłączyć guzik by nie szło otworzyć klapy z zewnątrz a sterowanie drugiego kanału puścić przez przekaźnik...
Miałem to samo w seacie.... sterownik do wymiany znaczy cały alarm.... wyskoczył mu jakiś błąd przez brak prądu.
centralny zamek pobierać prąd centralny zamek pobór prąd centralny zamek pobiera prąd
podstawowy narzędzie lutowniczy renault częstotliwość mercedes stacyjki sprinter
peugeot expert peugeot expert radio
RISCO GTI: Jak zablokować komunikat "linia 04 alarm"? Czarna kostka pod fotelem kierowcy w Land Roverze Freelanderze - funkcje i zastosowanie