W starej, po podaniu masy -> pin 6 brąz-biały - otwiera. pin 2 brąz-czerwony - zamyka.
Zacznij od sprawdzenia kabli,
a moze pilot dziala ale gdzies sie rozlaczyly przewody sterujace do zamka badz centralka sie popsuła
Hello!! Aby zaprogramować kluczyk w Oplu musisz : 1.Zająć miejsce za kierownicą i zamknąć drzwi . 2.Przekręcić kluczyk do pozycji zapłonu . 3.Wcisnąć przycisk na kluczyku zamykający drzwi i gotowe!!! Powodzenia!!!
Zamki chodzą wnioskuję z opisu,przestają działać inne rzeczy powiązane z bezpiecznikiem. Jak masz dwie wtyczki,to wepnij tylko mniejszą i sprawdź czy spali też bezpiecznik. Następnie sprawdź centralny zamek.
Moduł centralnego jest po prawej stronie obok nogi pasażera , ale skoro tak wariuje to należałoby sprawdzić czy nie jest gdzieś przetarty przewód , który jest wprowadzony w drzwi, jeśli z jakichś przyczyn pęknie sprężyna i przewody się nie chowają to mogły zostać przycięte drzwiami. Miałem taką Vectrę i u mnie działał super nawet podpiąłem mu sterowanie...
Wywal to, co masz i wstaw w zasadzie dowolny radiosterownik centralnego zamka.
centalka w pod plastikiem w nogach pasazera
na 100 % mikrowyłącznik w zamku
Witam Potrzebuję sterownika kiekert {90457682} do vectry a.Na rynku do vectry a sa ale różnią się numerami ,czy to ma znaczenie.Jak kupię o innych numerach czy będzie działał.
Zakodowałeś piloty?
samymi rękoma nie da rady zrobić..
polecam uniwersalne po lekkim tuningu działają bez zażutu
Witam, pilnie potrzebuje pomocy! Wczoraj zachodze do auta i nie moglem z pilota ani z kluczyka otworzyc centralnego. Otworzylem mechanicznie ale tylko drzwi kierowcy bo pozostale sa zaryglowane. Dziala tylko zamykanie bo jak nacisne przycisk zamknij to slychac lekkie ruszanie silownikow. Na przycisk otwierania nawet nie drgna. Poza tym odlaczylem silownik...
Na mój gust to nie problem z centralem a z alarmem. Prawdopodobnie wprogramował się savelock (zamykanie centrala po załaczeniu zapłonu i otwieranie po wyłączeniu). Podaj, co to za alarm to łatwiej będzie Ci cos podpowiedzieć.
Moim zdaniem brak zasilania centralki zamka jest głównym powodem awarii. Sprawdź bezpieczniki oraz zasilanie, czy dochodzi do centralki
z prawej strony na słupku jest moduł od zamka centralnego sprobuj go na chwilę odłączyć na chwilę od zasilania
Ktoś dołożył w drzwiach sterowanie centralnym, ciekawe.
Sprawdź sprzęgiełko na masterze w drzwiach kierowcy... To na początek.
centralka(ew.cos nie laczy),a czy recznie dziala centralny?
prawdopodobnie urwał się kabelek zasilający siłowniki
Dobra i mądra jest ta Porada. Ma jedynie taką wadę, że mam trzy siłowniki typu master, każdy jednakowy i totalnie brakuje im jakiejkolwiek regulacji. Mikrostyk jest wewnątrz, obudowa jest hermetycznie wykonanana na wtryskarce. Też poczatkowo kombinowałem dostać się do środka, ale będzie to bezcelowe zniszczenie siłownika. Podłączę go jako SLAVE, ale...
jeżeli jest to vectra C 2003RM,to masz problem z modułem CIM(pod kierownicą).
nic to nie, problem w sterowniku lub radiu
Przyczynę znasz, tylko nie do końca. Centralny zamek nie zadziała z pilota dopóki nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki, a konkretniej dopóki nie zniknie napięcie na styku W kostki stacyjki.
Co do zamkow. Trzeba zmienic mikroswitche. Koszt ok 3zl. (podstawowa usterka w zamkach GM) Co do drugiego zapytania. Wykluczam oczywiscie slaba baterie. Przyczyna jest w 99% przypadkow oberwanie lutow w pilocie.Trzeba je poprawic i bedzie po klopocie.
zamek jest zanitowany, oprócz wkrętów na środku jest nit który trzeba rozwiercić. Styków nie wyczyścisz, możesz co najwyżej wymienić switche, które są dwa a w drzwiach kierowcy trzy.
Za nakładka plastikową,jak słupek drzwi przednich prawych
Musisz moze zaprogramowac pilota . Wsiadz do samochodu,wloz kluczyk do stacyjki,nacisnij na pilocie przycisk do zamykania centralnego i trzymajac go wloncz zaplon i sprawdz czy ci sie zamkna dzwi i otworza. A jak nie pomoze to tutaj masz napisane o twoim problemie http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.php...
Naprawa polega na odwróceniu dwóch przewodów i nie są to drzwi.
Odłącz aku i zapnij spowrotem.
Centralka montowana fabrycznie czy ktoś założył swoją ?
No przecież pisze, że jeżeli na zamek wychodzą tylko dwa przewody sterujące, to jest to wyjście niskoprądowe masy, czyli możesz podpinać się bezpośrednio pod brązowo-czerwony i brązowo-biały. Przy tym podłączeniu jednak nie uzyskasz ryglowania - potrzebne są dwa impulsy na zamknij i łączysz się wtedy pod inne przewody. W Vectrze podpinasz się bezposrednio,...
Samochód nie ma alarmu. Być może siedzi niestandardowy centralny zamek.
Do wtyku siłownika wewnątrz drzwi podłącz miernik i sprawdź, czy dochodzi tam napięcie w czasie zamykania i otwierania centralnego zamka. Jeżeli tak, to rozbierz siłownik i sprawdź mikroprzełączniki, jeżeli nie , to sprawdź przewody i złącza.
Witam! Mam taki mały problem mam centralny zamek w samochodzie vectra A i nie zawsze wiem kiedy zadziala mi pilot na niego. Chciałbym podłaczyc pod centralny kierunkowskazy i sygnał dzwiekowy aby to mi sygnalizowały ale nie mam pojecia jak? Wie ktos moze jak to zrobic?? :?
Spinka jest na wcięciu korbki w plastiku!!!
W tylnych drzwiach wystarczy siłownik wykonawczy a nie master.Podepnij go do przewodów na których zanika masa a trzeci zostaw niepodłączony.Jeśli zamek będzie działał odwrotnie od pozostałych to zamień te dwa kable miejscami i po kłopocie.Pozdro.
1.zasilanie-czerwony 2.masa- brązowy 3,4.wyjście na sterowniki- brazowo biały i brazowo czerwony (masa) no a z reszta to juz sam powinieneś dojść
rozumiem że bezpiecznik sprawdziłes lub lepiej wymień na nowy,zobacz czy otwiera z drugich drzwi lub bagażnika .żeby podłączyc zamykanie z alarmu musisz powiedzieć jaki alarm
Napsialem przecierz ze ejst to fabryczny centralny zamek, nie ma tam alarmu itp, sam centralny FABRYCZNY zamek.
może ktoś źle wygiął druty w siłownikach i nie radzą sobie z zamykaniem/otw... ale sprawdź czy dobrze są podpięte kable
Biały plus po stacyjce, niebieski krańcówki w drzwich sterujące masą.
Musisz go zsynchronizować z modułem zamka centralnego.
Po prawej stronie na słupku (strona pasażera trzeba zdjąć plastik osłaniający ).
witam. troszkę odgrzeję temat. u mnie też były zablokowane tylne drzwi - wyszarpałem na chama bolce, ale zamki "padły". na kablach mam zasilanie, ale co z tym trzecim kablem?? to podobno ryglowanie - teraz jest masa, czy do odryglowania trzeba podać tam +?? help. przednie drzwi działają, tylne tylko ręczne blokowanie..
A jakie radio ? Ignition to zapłon, a dokładnie plus który się pojawia po przekręceniu kluczyka. Nie wiem czy to radio steruje wyświetlaczem, czy podłączył górną kostkę i jak. A załączanie wyświetlacza brane jest z radia ze stylku od anteny automatycznej. SławeK
Witam serdecznie. Chciałbym zamknąc temat dot. usterki w mojej Viki a dokładniej usterki centralnego zamka. W mojim przypadku usterka była dość poważna a mianowicie doszło do spalenia wszytskich silniczków w zamkach łacznie z klapka od paliwa. Prawdopodobnie przyczyną tego był przekaźnik w centralce który miał tendencje przy rozłaczaniu do "klejenia"...
Może widzi otwarte drzwi kierownika i nie zamknie centralny ????
Tak jest jest. Tylko chciałem się dowiedzieć czy brak wkładki od kierowcy ma coś z tym wspólnego, ale z tego co wyczytałem to wkładka jedną drogą a zamek centralny drugą :)
Tej używki nie zakodujesz bez prekodowania, ze swojego do tego co kupiłeś przelutuj transponder i wtedy zakoduj centralny bo immo powinno być ok.
Wymiana sterownika centralnego zamka rozwiązała problem.
Paskami w kierunku sterownika fabrycznego.
Rozwiazales problem? Mam ten sam problem zamkne z pilota lecz juz nie otworze.
nie, nie ma zadnego alarmu tylko fabryczny centralny zamek
Witam. Kupiłem nową centralny zamek opel vectra 98r 2,0 dt i nie wiem jak dopasować do niego moje stare kluczyki. Proszę o pomoc.
Tak. i powinno działać
Właśnie tak był programowany: zamknięte drzwi,włączony zapłon(nie silnik) ,po 30 sek. został naciśnięty przycisk pilota - zamknięcie przez 4 sek i nic nie pomogło . Wszystko milczy. Na pilota nie reaguje zamek. Dziwna sprawa!! :evil:
Odłącz kostkę stacyjki(może ona knoci po przeróbce) i sprawdż jak działa centralny.
Pewnie przekaźnik w alarmie zakończył swój żywot.Musisz dobrać się do centralki alarmu i sprawdzić impulsy sterujące centralnym zamkiem.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic63... tu jest schemat
Zamek kierowcy.
No to zamień. Pamiętaj, że zamek w oplu sterowany jest masą.
Może to ci pomoże http://forum.opel24.com/demontaz-zamka-w...
Sprawdź instalacje elektryczną, tam będzie problem.
witam wie może ktoś czy można kupić (gdzie?) albo z jakiegoś urządzenia podebrać silniczek elektryczny do centralnego zamka z Vectry B?
Musisz rozkręcić jednym słowem drzwi, wymontować zamek, no i go rozkręcić. Mikrowłaczniki znajdują sie na płytce. O oryginalne nie pytaj w sklepach. Najprosciej w jakimś elektronicznym kup. Sa bardzo podobne i prawie idealnie pasują. O 23:15 bede na gg. Wiec jak cos to czekam z pytaniami.
W razie wypadku ten element ma odblokować centralny zamek. Ten patent był już w starych vectrach a, astrach f. Nie ma nic wspólnego z airbag.
W vectrze C centralny zamek to system a nie sterownik. w skład systemu wchodzą : CIM ,BCM , PDM DDM , REC , DIS . Napisz ,co się dzieje z tym "centralnym" ??
wyjąłem centralny zamek z prawych tylnych drzwi bo nie działał i okazało sie ,że wszystko w nim jest O.K. Elementy plastikowe całe, silniczek działa,microwyłącznik również.Po ponownym zamontowaniu w drzwi nie działa!!! Co to może być???Napięcie dochodzi bo tak pokazuje miernik!!!Czy ktoś zna odpowiedź na taką zagadkę???Pozdrawiam
Posiadam schemat instalacji elektrycznej do mojego samochodu i podłączyłem pod czerwono-niebieski i czerwono-biały, obydwa przewody wychodzą ze sterownika centralnego zamka.
Miałem taki przypadek w vectrze B ze spalonymi wszystkimi siłownikami łącznie z pokrywą bagażnika i wlewem paliwa. Po oględzinach sterownika centralnego zamka okazało się że w przekaźniku rozleciała się kotwiczka ze stykami i prąd poszedł w siłowniki.
Witaj,przycisk można dorobić np:ze sterego pilota od TV w każdym zakładzie RTV znajdzie się ćoś Z "gumek"(nie mylić) aby podpasować .Pozdr
mam na schemacie alarmu tak: zolto/czarny - to masa na zamkniecie, zielono/czarny - to masa na otwieranie, jeden z nich wpialem w przewod od centralnego (brazow/czewony) a drugi pod (brazowo/bialy). Jak wlaczam alarm to zamek sie zamyka i jak wylaczam to zamek sie otwiera, ale chodzi mi o domkniecie (tzw. rygiel zeby nie mozna bylo otworzyc od srodka)....
to może nie być tak proste ale spox : master od kierowcy ma chyba normalnie wyprowadzony silnik reszta ma przełączane szczotki silnika z jednej strony na podstawie kolorów z astry: master: czarno - czerwony i czarno - zółty pozostałe: czarno - czerwony oraz łączysz razem jak do uniwersalnego sterownika: czarno - niebieski i czarno - zółty
Włacz zapłon i naciśnij jeden z przycisków nadajnika centralny zamknie się i otworzy-dotyczy tylko zamka montowanego fabrycznie.
serdeczne dzięki pomogło
Sterownik jest orginalny, i nie reaguje na takie programowanie :(, podmienialem sterowniki od innej vetry i tez nie dziala zamykanie na pilota tylko przezs kluczyk, ma ktos schemat jakie powinny isc sygnaly do modulu centralnego zamka jesli wszystko jest ok. Pozdrawiam
Masz alarm czy tylko centralny zamek na pilota?
Witam do wymiany swicze w zamkach poszukaj było opisywane
Prosze o pomoc. Centralny zamek w Oplu Vectra A mam zablokowany- nie da się otworzyć zadnych drzwi ani bagażniika.... Pozycja zamku od kierowcy (prawidłowo powinna byc pionowa) niestety brat przekręcił zamek w pozycje pozoiomą, i od tego momentu nie moge nic zrobić.... Z góry dziękuję za pomoc...
Wyczyść zamki ze starego smaru i daj nowy, szczególnie od kierowcy. Następnie sprawdź i ewentualnie przeczyść wszelkie złącza od centralnego zamka, łącznie ze złączami przy zawiasach drzwi. Jak to nie pomoże szukaj w sterowniku, na pierwszy ogień zimne luty.
tak,trzeba klucz zsynchronizowac.Właczyć zapłon,i nacisnąć przycisk odmykania.
Witam. Nie działa centralny zamek za pomocą pilota w mojej vectrze, na kluczyk wszysko jest ok. Zmieniłem baterię i dalej bez zmian, kontrolka zawsze sie zapala na kluczyku. co robić?
Czułym punktem każdej Vectry jest instalacja na progu pod osłoną plastikową z lewej i prawej strony, odkręć je i jak zobaczysz odrobine zielonego nalotu to ciągnij za kable pojedynczo...
Pisałem przecież kiedy ma być plus.Zorientuj się jak działa typowy zamek centralny to będzie łatwiej,mniej niepotrzebnych pytań,mniej niepotrzebnych postów.
Nie bawić się bez potrzeby przyciskami pilota-to raz. Dwa-coś sie krzaczy w takim razie moduł centralnego zamka.
Witam Mam problem z podlaczenie alarmu exus v3100 do vectry b a chodzi mi o centralny zamek dokladnie.Sa w dolnym lewym progu 3 wiazki przewodow podejrzewam ze ta srodkowa jest od centralki bo po odlaczeniu nie dzialal centralny no i jest tam duzo tych kabli do ktorych mam sie podpiac?
Witam mam problem z vectra A 91 r otoz nie moge otworzyc tylnych drzwi centralny zamek nie otwiera a recznie tez nie mozna podniesc zamkniecia dodam ze jest tam oryginalny c. zamek
Kable do centralnego wychodzą w wiązce z dzrwi kierowcy. Brązowo/czerwony zamykanie, brązowo/biały otwieranie
Musisz najpierw sprawdzic czy jest to wina alarmu czy zamka centralnego. Aby sprawdzić zamek centralny to poprostu zamknij auto kluczykiem i zobaczysz czy sytłacja się powtórzy.
Sprawdz przelotke klapa bagaznika-nadwozie
Witam mam problem z centralnym zamkiem lewa strona otwiera sie na kluczyk prawa nie co moze byc? Jest to opel vectra b 97r
Witam Wszystkich. Potrzebuję pomocy w sprawie centralnego zamka w vectrze B 1997 rocznik. Posiadam zamontowany taki zamek w tym samochodzie ,który działa po włożeniu kluczyka do drzwi.Mój problem polega na tym ,że chciałbym zakupić i zamontować centralny zamek ale działający z pilota.Gdzie można zakupić taki zestaw ,czy może można tylko dokupić potrzebne...
Tam typowa usterka jest mikroprzelacznik.Kolega tez mial problem z tym.
No i sprawdziłem. W Omedze '97 i Vectrze '99. Jeśli cenralny zamknie się cyckiem od środka, a kluczyk jest w stacyjce w pozycji zapłonowej, naciśnięcie na przycisk otwierania w pilocie otwiera zamek centralny.
Centralny zamek fabryczny czy dokładany?
Miałem ten sam problem . Bardzo często pada zamek od strony kierowcy i jest on najdroższy . Aby dalej wszystko działało dołożyłem zwykły siłownik od centralnego zamka uniwersalnego . I tak już działa 1,5 roku .
Centralny oryginał/dokładany? Centralka oryginał/dokładana? Zmierzyłeś, czy w obwodzie zamka nie ma zwarcia do masy pojazdu? Sprawdziłeś, czy po podaniu zasilania na krótko na silnik zamka, ten zareaguje? Schemat centralnego zamka masz? Kolorystykę przewodów centralnego zamka masz? Cokolwiek?
A, jeszcze jedna sprawa - kiedyś, kiedyś z 3-4 lata temu pierwsze usterki c.z w Vectrze spowodowane były przez zalewanie woda centralki. Po prostu woda wciekała do wewnątrz pojazdu i zbierała się w samej centralce. Samochody te były wtedy na gwarancji - jak sobie dilerzy ASO radzili z usterką - obejrzyjcie fotkę... Woda oczywiście czyniła wielkie szkody...
vectra centralny zamek vectra zapłon centralny zamek centralny zamek kable vectra
klimatyzacja wibracja wypadać zapłon przyczyna halogenowy transformator
vestel 17mb130p firmware pomiar konduktancja
Listwa otwierania dźwięku nie wsuwa się - przyczyny i rozwiązania Pomiar dużych rezystancji przez rozładowanie kondensatora