samymi rękoma nie da rady zrobić..
Zakodowałeś piloty?
na 100 % mikrowyłącznik w zamku
Wywal to, co masz i wstaw w zasadzie dowolny radiosterownik centralnego zamka.
Co do zamkow. Trzeba zmienic mikroswitche. Koszt ok 3zl. (podstawowa usterka w zamkach GM) Co do drugiego zapytania. Wykluczam oczywiscie slaba baterie. Przyczyna jest w 99% przypadkow oberwanie lutow w pilocie.Trzeba je poprawic i bedzie po klopocie.
jeżeli jest to vectra C 2003RM,to masz problem z modułem CIM(pod kierownicą).
a moze pilot dziala ale gdzies sie rozlaczyly przewody sterujace do zamka badz centralka sie popsuła
Zacznij od sprawdzenia kabli,
jaka to vectra A czy B?
W starej, po podaniu masy -> pin 6 brąz-biały - otwiera. pin 2 brąz-czerwony - zamyka.
Przyczynę znasz, tylko nie do końca. Centralny zamek nie zadziała z pilota dopóki nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki, a konkretniej dopóki nie zniknie napięcie na styku W kostki stacyjki.
Sprawdź instalacje elektryczną, tam będzie problem.
Musisz moze zaprogramowac pilota . Wsiadz do samochodu,wloz kluczyk do stacyjki,nacisnij na pilocie przycisk do zamykania centralnego i trzymajac go wloncz zaplon i sprawdz czy ci sie zamkna dzwi i otworza. A jak nie pomoze to tutaj masz napisane o twoim problemie http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.php...
Centralka montowana fabrycznie czy ktoś założył swoją ?
Hello!! Aby zaprogramować kluczyk w Oplu musisz : 1.Zająć miejsce za kierownicą i zamknąć drzwi . 2.Przekręcić kluczyk do pozycji zapłonu . 3.Wcisnąć przycisk na kluczyku zamykający drzwi i gotowe!!! Powodzenia!!!
Odłącz aku i zapnij spowrotem.
1.zasilanie-czerwony 2.masa- brązowy 3,4.wyjście na sterowniki- brazowo biały i brazowo czerwony (masa) no a z reszta to juz sam powinieneś dojść
centalka w pod plastikiem w nogach pasazera
sprawdzenie lutów miernikiem. To da niemiarodany wynik, bo coś będziesz miał uszkodone i nie będziesz o tym wiedział.
Spinka jest na wcięciu korbki w plastiku!!!
Moduł centralnego jest po prawej stronie obok nogi pasażera , ale skoro tak wariuje to należałoby sprawdzić czy nie jest gdzieś przetarty przewód , który jest wprowadzony w drzwi, jeśli z jakichś przyczyn pęknie sprężyna i przewody się nie chowają to mogły zostać przycięte drzwiami. Miałem taką Vectrę i u mnie działał super nawet podpiąłem mu sterowanie...
A jakie radio ? Ignition to zapłon, a dokładnie plus który się pojawia po przekręceniu kluczyka. Nie wiem czy to radio steruje wyświetlaczem, czy podłączył górną kostkę i jak. A załączanie wyświetlacza brane jest z radia ze stylku od anteny automatycznej. SławeK
Tak jest jest. Tylko chciałem się dowiedzieć czy brak wkładki od kierowcy ma coś z tym wspólnego, ale z tego co wyczytałem to wkładka jedną drogą a zamek centralny drugą :)
Zamki chodzą wnioskuję z opisu,przestają działać inne rzeczy powiązane z bezpiecznikiem. Jak masz dwie wtyczki,to wepnij tylko mniejszą i sprawdź czy spali też bezpiecznik. Następnie sprawdź centralny zamek.
Może to ci pomoże http://forum.opel24.com/demontaz-zamka-w...
Przy module zobacz zasilania,sterowania oraz same silniki.
zamek jest zanitowany, oprócz wkrętów na środku jest nit który trzeba rozwiercić. Styków nie wyczyścisz, możesz co najwyżej wymienić switche, które są dwa a w drzwiach kierowcy trzy.
Odłącz kostkę stacyjki(może ona knoci po przeróbce) i sprawdż jak działa centralny.
Musisz go zsynchronizować z modułem zamka centralnego.
Sprawdź w instrukcji ,jak posiadasz. Prawdopodobnie coś nie jest w porządku z którymś wyłącznikiem drzwiowym, klapowym. Czy jest to fabryczny centralny zamek? Czy jest to zawsze dokładnie 3 minuty? Bo to by mogło wskazywać na jakąś funkcję alarmu , może opcjonalnie ustawioną przez poprzedniego użytkownika.
Tak. i powinno działać
na wtyku patrzyłem miernikiem i jest :przejęcie w kostce" pozostaje mi czy jest napięcie na zamek , ale jakie to kable(kolor) z kostki w drzwiach żeby nie rozbierać tapicerki ?
Zamek kierowcy.
Samochód nie ma alarmu. Być może siedzi niestandardowy centralny zamek.
Wyczyść zamki ze starego smaru i daj nowy, szczególnie od kierowcy. Następnie sprawdź i ewentualnie przeczyść wszelkie złącza od centralnego zamka, łącznie ze złączami przy zawiasach drzwi. Jak to nie pomoże szukaj w sterowniku, na pierwszy ogień zimne luty.
serdeczne dzięki pomogło
Wymiana sterownika centralnego zamka rozwiązała problem.
Miałem taki przypadek w vectrze B ze spalonymi wszystkimi siłownikami łącznie z pokrywą bagażnika i wlewem paliwa. Po oględzinach sterownika centralnego zamka okazało się że w przekaźniku rozleciała się kotwiczka ze stykami i prąd poszedł w siłowniki.
Cześc ja też mam ten sam problem z centralką mógłbyś poradzic co zrobic w tym przypadku z góry wielkie dzieki
witam wie może ktoś czy można kupić (gdzie?) albo z jakiegoś urządzenia podebrać silniczek elektryczny do centralnego zamka z Vectry B?
Kolego a nie prościej pobrać sobie schemat? Proszę 30 pkt na taką działalność. Posprawdzaj zasilania sterownika i bezpieczniki.
Tej używki nie zakodujesz bez prekodowania, ze swojego do tego co kupiłeś przelutuj transponder i wtedy zakoduj centralny bo immo powinno być ok.
to może nie być tak proste ale spox : master od kierowcy ma chyba normalnie wyprowadzony silnik reszta ma przełączane szczotki silnika z jednej strony na podstawie kolorów z astry: master: czarno - czerwony i czarno - zółty pozostałe: czarno - czerwony oraz łączysz razem jak do uniwersalnego sterownika: czarno - niebieski i czarno - zółty
Witam do wymiany swicze w zamkach poszukaj było opisywane
A, jeszcze jedna sprawa - kiedyś, kiedyś z 3-4 lata temu pierwsze usterki c.z w Vectrze spowodowane były przez zalewanie woda centralki. Po prostu woda wciekała do wewnątrz pojazdu i zbierała się w samej centralce. Samochody te były wtedy na gwarancji - jak sobie dilerzy ASO radzili z usterką - obejrzyjcie fotkę... Woda oczywiście czyniła wielkie szkody...
Włacz zapłon i naciśnij jeden z przycisków nadajnika centralny zamknie się i otworzy-dotyczy tylko zamka montowanego fabrycznie.
Tam typowa usterka jest mikroprzelacznik.Kolega tez mial problem z tym.
Kup weź drugi używany pilot przełóż elektronikę i dopisz do samochodu i cała filozofa. A programowanie wiesz jak się wykonuje? Wkładasz klucz do stacyjki na zapłon naciskasz na pilocie przycisk od otwierania potem zamykania i wyjmujesz kluczyk. A filozof Skrzynia niech idzie do szkoły. Jak masz problem wpadnij do mnie to zrobię ci.
Czułym punktem każdej Vectry jest instalacja na progu pod osłoną plastikową z lewej i prawej strony, odkręć je i jak zobaczysz odrobine zielonego nalotu to ciągnij za kable pojedynczo...
Moduł jest razem. Proponuje przeczyscic pilota (styki baterii). U mnie pomoglo No i oczywiście wrpogramować go. Pozdrawiam
tak,trzeba klucz zsynchronizowac.Właczyć zapłon,i nacisnąć przycisk odmykania.
Vectra niema siłownika!Wszystko jest w zamku silniczek przekładnia + mikrowyłączniki które często padają.Rozbieranie kłopotliwe ale do zrobienia.
Witam- ja mam omege A i miałem podobny problem ale z szybkami i cała awaria polegała na tym ze niemcy poskompili na kostkach i zamiast kostki (główne zasilanie szyb) zmostkowali mosiężnym pierścieniem i go zacisneli i zaizolowali , czas zrobił swoje przezarło wszystko(pierscień). Moja rada : czy centralny działa ci jak go recznie pociągniesz za rygiel...
Do wymiany lub naprawy siłownik w drzwiach kierowcy. Ściągasz tapicerkę, folię ochronną. Potem odkręcasz zamek (klamki nie demontujesz), chyba odkręcasz śruby mocujęce podnośnik szyby (dobrze nie pamiętam). Siłownik jest zanitowany, także musisz użyć wiertarki. W środku tylko mikrowłączniki i silniczek + oczywiście mechanika. Zdarza się, że mikrowłącznik...
Sprawdzić instalacje od centralki.
Posłuchaj czy jak wciśniesz pilotem czy w centralce coś "pstryka" albo wyjmij centralkę i zobacz czy zadziała z próbówki centralny
Napsialem przecierz ze ejst to fabryczny centralny zamek, nie ma tam alarmu itp, sam centralny FABRYCZNY zamek.
Witam Serdecznie Wiem że temat centralnego był już nie jednokrotnie wałkowany , przejrzałem to co było lecz nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. A mianowicie w trakcie montażu tuby basowej odłączyłem akumulator, po podłaczenieu ponownym wystąpił problem z szybami rozwiązałem to ponownym zaprogramoawaniem ale wystąpił problem z centralnym nie zamykał...
Witam mam problem z vectra A 91 r otoz nie moge otworzyc tylnych drzwi centralny zamek nie otwiera a recznie tez nie mozna podniesc zamkniecia dodam ze jest tam oryginalny c. zamek
witam wartość rezystora - 100 kiloomów pozdrawiam
No tak wszystko pięknie , ladnie tylko że ja nie wiem jak ??? Będę wdzięczny za jakieś wskazówki....
moduł centralnego,masz go na prawo od nóg pasażera,za plastikową osłoną dolnej części słupka.
napisz wiecej jak podłaczyłeś tego magicara
Witam, jak się rozładował to wypadałoby naładować. Jeśli naładowałeś i zamykając kluczykiem zamek sam się otwiera, to możesz akumulator odłączyć.
U mnie tez tak było po odpięciu akumulatora. Rozwiązałem to w ten sposób: - zamknąłem szybę trzymając cały czas przycisk a po pełnym zamknięciu szyby trzymałem dale przycisk zamykania przez ok. 3-5 sek. Mam nadzieje że to pomoże. Pozdrawiam.
okej dziękuje za odpowiedź .. sprawdze to :)
Za nakładka plastikową,jak słupek drzwi przednich prawych
A bateryjka w kluczyku wogle jest??
Pewnie masz podwójne ryglowanie i aku padł. Na Oplu mają jakiś patent, podobno specjalny kluczyk ale tak go ściskał w łapie, że nie widziałem. Mnie udało się otworzyć zwykłym po pół godzinie mordowania.
Trzeba sprawdzić co jest na wyjściu sterownika centralnego zamka i wtedy jeżeli tam jest wyjście to gdzieś wiązka uwalona jeżeli nie ma to sterownik centralnego.
Paskami w kierunku sterownika fabrycznego.
Też nie polecam zabawy w wymiane tych mikroprzełączników:!: Ja co prawda jeden zamek naprawiałem (wymieniałem mikroprzełącznik) i po ok 2 miesiącach musiałem znowu go demontować ale tym razem na zablokowanych drzwiach :cry: Kumpel też ma Vectre B u niego to już przesada była bo zamek padł mu po 2 ale tygodniach od wymiany mikroprzełącznika:!: Wg mnie...
Fabryczny zamek nie reaguje na kluczyk od strony kierowcy ( 2 mikroswitrze są dobre) natomiast od strony pasażera i z klapy bagażnika otwiera i zamyka. Zamykają się wszystkie drzwi i klapa. Natomiast po włączeniu stacyjki otwiera drzwi a po wyłaczeniu zamyka drzwi i to jest denerwujące, bo chyba powinno być na odwrót.
Jeżeli zamyka z pilota 3 drzwi to znaczy że pilot jest ok.nic tam nie musisz programować tylko rozkręć drzwi kierowcy i zobacz do siłownika . Pozdrawiam
Ciężko pisać poprawnie po polsku? Błędy odczytaj.
Sprawdz przelotke klapa bagaznika-nadwozie
Witam. Mam taka dziwna i niespotykana sytuacje.Mam autko j/w centralny zamek jest orginalnie sterowany pilotem.Gdy jestem w Niemczech i autko parkuje obojetnie gdzie czy pod domkiem czy tez w pracy na parkingu pilot dziala bez zastrzezen z odleglosci nawet 20 metrowi jest wszystko OK.Natomiast gdy przyjezdzam do Polski pilotem musze celowac do deski...
dzieki za pomoc !
Czyli podłączenie podtrzymania z plusem rozwiąże problem?
Kable do centralnego wychodzą w wiązce z dzrwi kierowcy. Brązowo/czerwony zamykanie, brązowo/biały otwieranie
Sprawdź wiązkę idącą z budy do tylnej klapy, na zgięciu pewno pourywane przewody i możliwe zwarcia. Jeśli nie pomoże, to od sterownika centralnego zamka odetnij przewód, na którym powinien pojawiać się "+" w momencie przekręcenia stacyjki - możliwe, że ten "+" jest tam przez cały czas (uszkodzenie kości za stacyjką) i stąd część problemów. Normalnie...
Są dwa sposoby usunięcia usterki. Pierwszy: jedziesz do serwisu opla, podpinają pod Techa programują piloty i kasują 2 stówki, trwa to chwilkę, jesteś szczęśliwy i mniej bogaty :). Drugi: wsiadasz do autka, przekręcasz kluczyk tak żeby zaświeciły się kontrolki, naciskasz równocześnie obydwa przyciski pilota, zamki powinny zareagować (zamknąć i otworzyć)....
No przecież pisze, że jeżeli na zamek wychodzą tylko dwa przewody sterujące, to jest to wyjście niskoprądowe masy, czyli możesz podpinać się bezpośrednio pod brązowo-czerwony i brązowo-biały. Przy tym podłączeniu jednak nie uzyskasz ryglowania - potrzebne są dwa impulsy na zamknij i łączysz się wtedy pod inne przewody. W Vectrze podpinasz się bezposrednio,...
Centralny oryginał/dokładany? Centralka oryginał/dokładana? Zmierzyłeś, czy w obwodzie zamka nie ma zwarcia do masy pojazdu? Sprawdziłeś, czy po podaniu zasilania na krótko na silnik zamka, ten zareaguje? Schemat centralnego zamka masz? Kolorystykę przewodów centralnego zamka masz? Cokolwiek?
Musisz najpierw sprawdzic czy jest to wina alarmu czy zamka centralnego. Aby sprawdzić zamek centralny to poprostu zamknij auto kluczykiem i zobaczysz czy sytłacja się powtórzy.
W vectrze C centralny zamek to system a nie sterownik. w skład systemu wchodzą : CIM ,BCM , PDM DDM , REC , DIS . Napisz ,co się dzieje z tym "centralnym" ??
Sterownik jest orginalny, i nie reaguje na takie programowanie :(, podmienialem sterowniki od innej vetry i tez nie dziala zamykanie na pilota tylko przezs kluczyk, ma ktos schemat jakie powinny isc sygnaly do modulu centralnego zamka jesli wszystko jest ok. Pozdrawiam
Właśnie tak był programowany: zamknięte drzwi,włączony zapłon(nie silnik) ,po 30 sek. został naciśnięty przycisk pilota - zamknięcie przez 4 sek i nic nie pomogło . Wszystko milczy. Na pilota nie reaguje zamek. Dziwna sprawa!! :evil:
...przy otwieraniu drzwi,(...) otwierają się 3 drzwi a nie 4. Gdy otworzę ręcznie ,(...),przy próbie zamknięcia ponownego te drzwi znów muszę te drzwi zamknąć ręcznie....:| Czyli czytając ze zrozumieniem: centralny zamek nie otwiera i nie zamyka jednych drzwi? Jeżeli dobrze zrozumiałem, to sprawdź w złączu drzwi , które nie działają, czy dochodzą impulsy...
Uszkodzony mikrowłącznik w drzwiach. Zamek na stół i do dzieła.
W razie wypadku ten element ma odblokować centralny zamek. Ten patent był już w starych vectrach a, astrach f. Nie ma nic wspólnego z airbag.
Pilot i centralka alarmowa poza podejrzeniem. Centralny zamek jest fabryczny i pracuje dobrze z kluczykiem. Może instalator alarmu dołożył interejs C.Z. pośredniczący pomiędzy centralką alarmową a instalacją fabryczną C.Z. i on zawodzi. Nie szukaj przyczyny w centralce i w pilocie. Pozdrawiam.
Zaopatrze sięw ten mikroprzełącznik rozbiorę siłowniczek , porobię fotki i wrzucę żeby potomni wiedzieli dlaczego im zamek nie działa. ;D
Mam taki problem w moim Oplu! Nie działa mi centralny zamek!! Wczoraj syn otworzył mi bagażnik w samochodzie i nie zamknął mi go. Tzn klapa była dźwignięta kilka godzin! A autko cale było zamknięte. Otworzył bagażnik kluczykiem nie rozbrajając centralnego zamka w środku samochodu. I zostawił tak ta klapę otwarta. Wieczorem jechałem autkiem i byłem jeszcze...
Biały plus po stacyjce, niebieski krańcówki w drzwich sterujące masą.
Jak fabryczny to moduł komfortu za to odpowiada , nie wiem jak w Zafira ale w Vectra okolice nóg pasażera przód .
W radioodbiorniku na zakresie UKF sprawdzisz czy nadaje.
polecam uniwersalne po lekkim tuningu działają bez zażutu
Wielkie dzieki! Posiadasz może schemat instalacji centralnego zamka do Opla vectry lub Vw passata z 1999 roku?
Panowie ale centralny w vectrze to z zamkiem jedna część czyli siłownik jest razem z zamkiem w jednej puszce
vectra centralny zamek centralny zamek vectra zamek centralny vectra
barwa dźwięku yamaha philips golarka akumulator kuchenka zawór palnika
Fiat Seicento 1.1 FIRE – brak mocy, nie odpala, iskra i paliwo są, brak reakcji na plaka Unitra P701 – jak zmierzyć pojemność sondy oscyloskopowej do OS701? Metody pomiaru i typowe wartości