Albo komputer, nigdy ale to przenigdy nie rozłącza się wtrysków elektrycznie jak nie wiadomo czy to piezoelektryk czy cewka.
A może tak na początek-świeca,cewka,i pomiar kompresji.
Sprawdź podłączenie przekaznika odcięcia zapłonu prawdopodobnie cewka przekaznika jest zasilana
Jak goły słupek ???? silniki 1.0 mają 3 cylindry a 1.2 i 1.4 4 cylindry - czyli inne kolektory , katalizator , wiązka silnika ,sterownik ew przeprogramowanie ,dokodowywanie immo do bcm cewka zapłonowa itd ...
Witam. Transponder jest w kluczyku? Zasilanie cewki jest? Napisz co sprawdziłeś. Jak nie ma transpondera miga check engine. czujnik walu do sprawdzenia lub cewka w ecotec często padała cewka w\n.
Tam występuje cewka zespolona .
a cewkę sprawdzaliście?
Cewka wymieniona, ale problem pozostał. Jakieś sugestie?
Jeśli jest wypadanie na którymś zapłonie a Świece masz na 100% sprawne to znaczy że do wymiany będzie Cewka.
Wszystkie 3 świece na raz raczej nie padły, zwłaszcza że każda ma swoją cewkę (choć to 1 duży cewko-moduł), no ale wypadałoby sprawdzić czy jest iskra.
Może być cewka. Sprawdziłeś iskrę?
Jesli ta corsa ma aparat zapłonowy to moduł kopułka palec, jeśli natomiast ma czujnik położenia wału i cewkę dis osobną na każdy cylinder to czujnik wału lub cewka.
Jaki parametr jest prawidłowy jaka powinna być wartość pomiędzy tymi pinami ?? A czy ktoś może konkretnie sprawdzić taką cewkę ?? Czy komputer jakiś czy tester Cewki nie wiem tak czytam po google. Czy po prostu jechać po nową cewkę.
EGR albo cewka
Np. układ zapłonowy. Świece, cewki.
Witam kupiłem ostatnio autko (Corsa 2002r), instalacja Necam. Po kilku dniach auto przestało przełączać się na gaz. Moje podejrzenia padły na cewkę elektrozaworu ( po podłączeniu na krótko nie słychać cykania) niestety nigdzie nie mogę znaleźć tego modelu. Oznaczenia na cewce to "Med technica italy" cewka jest na 12v 8w. Byłbym wdzięczny za podpowiedzenie...
Podłącz pod komputer auto. A jak sprawdziłeś te iskry?? miedzy pin 1-6 0,5-1,5 ohm ma mieć cewka
Cewka ma 8 om.
To to cewka najczęściej.
Po przemierzaniu kostki wchodzącej w cewkę brakuję tylko zasilania cewki
Witam. Od razu zaznaczę że nie znam tego silnika. Ale objawy wyskakując raczej na kończący się któryś z czujników Halla. Czujnik położenia wału albo wałków/wałka rozrządu. Choć nie wykluczone że świeca albo cewka WN Pozdrawiam.
Przede wszystki niech autor postu określi jaki silnik oraz jakim paliwem zasilanie. Ja miałem bardzo podobną sytuacje. Najpierw wymieniono świece, poźniej cewkę a na końcu wymiana listwy gazu. I problem znikł
Diagnoza komputerowa: wtrysk na czwartym cylindrze. Wtrysk wymieniony - niestety efekt jest taki ze jest dokladnie tak samo jak przed wymiana Takie coś naprawia się miernikiem uniwersalnym mierząc cewkę wtryskiwacza.
Przede wszystkim powiedz czego nie ma jak nie pali paliwa czy iskry ale raczej iskry bo na gazie też nie pali .Jak nie ma iskry to albo czujnik obrotów wału w aparacie albo cewka ale raczej czujnik.
Na początek wejdź na allegro i kup jakąkolwiek cewkę zapłonową. Od kilkunastu złotych można kupić. Wchodzisz na allegro, wpisujesz cewka zapłonową typu tzw. butelkowa. Klikasz filtr "używane". Klikasz sortuj od najniższej ceny. Następnie przewijasz aż do pierwszej, najtańszej cewki butelkowej. U mnie, pierwsza najtańsza butelkowa za 10 zł pojawiła się...
Przecież w środku ci zostało kawałek starego plastiku/złącza.Wydłub to. Otóż już próbowałem, to nie jest to. Nie da się tego wyciągnąć, stara cewka też jest cała.
Diagnostyka komputerowa się kłania. Świece, cewka itp.
kolego ja u siebie w corsie miałem taki sam problem winna była cewka zapłonowa jak dostała wilgoci auto stawało nawet w drodze , spróbuj ją podmienić i zobacz efekty,pozdr.... :)
Dobrze zrobił poprzednik. Brązowy, pin 1 cewki to masa. Teraz wystarczy dojść czemu robi się zwarcie. Pytanie kluczowe, czy zwarcie jest przy podłączonej i odłączonej cewce? Jak tylko przy podłączonej, do wymiany masz cewkę. Jeśli zwarcie jest przy odłączonej cewce, do zrobienia sterownik. Jeśli jeszcze da się zrobić.
qbapwl chyba masz problem to indukcyjność a dokładnie cewka SMD o wartości 100nH. Pozdrawiam
Różnice są bardzo proste układ elektryczny został zamontowany z silnika 1.4 Innymi słowy cały układ elektryczny silnika cewka a raczej tzw cewka zespolona np moja corsa nie posiada czegoś takiego jak rozdzielacz z palcem. Jest tylko i wyłącznie zespolona cewka podłączona bezpośrednio pod komputer. Kable i świece nówki.
A czy olej to jest zgodny z zaleceniami producenta? Cewkę sprawdzałeś lub wymieniałeś?
Sprawdź kolego jeszcze iskrę na świecach.Może cewka zapłonowa wysiadła?
Cewka zapłonowa do wymiany.
No tak mam napisane Chojna w poście a mieszkam pod Mieszkowicami wiec ok 100km mam do ASO, jak pojadę to tylko na komputer bo naprawdę mnie kilka razy tam tak ściemniali ze robić auta tam nie mam zamiaru. Ewentualnie zostaje ASO w Schwedt. Jak mieszkałeś w okolicy to może powiedz do kogo mogę podjechać kto by to tak szybko zdiagnozował, bo 3 mechaników...
A nie cewkę DIS przypadkiem?
Na czarnym zasilającym cewkę przekaźnika jest prąd?
Witam jest diagnoza nowy czujnik jest do wymiany na nowy i okazala sie spalona cewka od kompresora.
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-opel-c... -tak wyglada cewka zapłonowa w tym samochodzie (silnik to Z12XE). Jak sprawdzić czy jest ona sprawna ? nie znam nikogo do kogo móglbym przełożyć cewke i sprawdzić.
Corsa 1.2 benzyna 2008 r. Problem z obrotami, brak błędów. Objawy jak wypadanie zapłonu. Od czego zacząć? Cewka i świece nowe. Sprężanie 4 x 15. Olej 5W30. Po wymianie łańcucha.
Kable powiadasz... Które, jak tam jest cewka nasadzana na świece?
Czy na pinie 87 przekaźnika k8 bez przekaźnika powinno być napięcie Nie powinno. Ten wynik 1,72 to raczej przypadek. W tym miejscu pojawia się napięcie 12V gdy cewka przekaźnika zostanie wysterowana (przekaźnik kliknie).
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
Wygląda to na cewkę albo przewody wysokiego napięcia.
O źle zaprojektowanych układach zasilania i odklocania w mt35e, te same objawy zaczynają się objawiać w seriach Exx, ja zawsze zaczynałem od świec, Ori ASO lub beru z rezystorem odkłócającym, potem cewka, w ostateczności rozrusznik. Iskrzenie komutatora potrafi także skutecznie zawiesić ECU. Te sterowniki szczególnie nie lubią rozruszników AS (choć...
Witam mam problem z corsa po odpaleniu nierówna praca silnika silnik sie dusi strzela wymieniłem w nim: kable, świece, kopułke, palec, wtrysk, czujnik halla sprawny, cewka także sprawna
Trzeba sprawdzić cewkę, moduł i aparat zapłonowy
dziś rano samochodzik nie odpalił nie więm czemu nigdy to się nie zdarzyło, stoi pod chmurką - odpalał przy -20st C a dziś kręcił, kręcił i nie odpalił, posiada instalację LPG ale zawsze odpalam na benzynie, co cię stało czyżby padła cewka zapłonowa?
Czujnik temperatury , ktory daje sygnal do komputera (czujnik temp. co daje wskazania na zegar zalazlem na kolektoze ssacy po lewej stronie-jeden przewod ,a czujnik do wentylatora-tak mi sie wydaje ze to on-zanlazlem po prawej stronie pod cewka zaplonowa.
Immobiliser, może coś z cewka czytającą albo kluczykiem, sprawdź na drugim.
Ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem, rozrząd jest ok, cewka też, cała elektryka nowa.
podmień cewkę wysokiego napięcia i problem powinien ustąpić
Odczytałeś kod silnika. Czy cewka jest pojedyncza i jest aparat zapłonowy, a może cewka jest podwójna bez aparatu.
Kolego, jak nie słyszysz zaworu przy butli i masz napięcie na kablu do cewki to odpowiedzi są dwie, spalona cewka, lub brak masy na cewce pozdrawiam
Szybciej cewka, świece. Auto ma wypad zapłonu?
Witam zostala wymieniona cewka od sprezarki i klima dziala wiec problem rozwiazany w oplach czesto siadaly cewki od sprezarki koszt cewki 150zl
autko niemoze sie zebrac na obroty i strzela w filtr przepływomierz sprawdzony jest ok katalizator ok tps ok czy moze to powodowac czujnik połozenia wałków rozrzadu czy cewka ? prosze o pomoc
zaklep swiece o połowe . moze cewka/i sie konczy/ą
Powodem awarii okazała się uszkodzona cewka zapłonowa. Niestety jej wymiana nie poskutkowała z uwagi na spalony bezpiecznik nr 17 (skrzynka przy akumulatorze). Po podmianie bezpiecznik ulegał przepaleniu po 15 sekundach pracy silnika. Wymiana cewki oraz bezpiecznika rozwiązała problem.
hmmm sprawdza się chyba to w ten sposób że jakiś swiecący tester powinien mrużyć na złączonym 2 i 4 styku tak? a jeśli chodzi o palec to wszystko w porządku, chodzi jak trzeba. ale jak w prosty sposób sprawdzić ten czujnik położenia wału... na opornośc, bo to chyba przecież nawinięta cewka i magnesik tak?
wielkie dzięki za podpowiedzi jutro z rana zobaczę i sprawdzę
Witam corsa D 1,0 pobór prądu 0,40A na postoju po 1 godzinie ,gdy wyjmę przekaźnik sterowania silnika pobór spada do 0,01A .Problem w tym iż ten przekaźnik się nie załancza ,wystarczy ze jego cewka jest podpięta pobór wzrasta ,przekaźniki zmieniane , w czym problem ???
Witajcie Mam problem z Corsiną B, rocznik 1994, silnik 1.2 8v 45KM. Zamieszczam tutaj pytanie, bo na forum Corsy czekałbym około tygodnia na jedną głupią odpowiedź (pt. jedź do mechanika). A więc przechodząc do sedna: Silnik nie odpala - rozrusznik kręci, akumulator naładowany, paliwo jest. W czym może być problem? Cewka? Kable ? monowtrysk?
Ja nie rozumiem Na przekaźnik od pompy przychodzi sterowanie na cewkę oraz styk który zawiera i podaje zasilanie na pompę.
Posprawdzaj kopułkę i palec w aparacie zapłonowym. Chyba że jest na module razem z cewką to wtedy możesz sprawdzić cewkę i czujnik przy wale.
Może brak plus 12V na cewkach?
Jak masz starą cewkę zapłonową to załóż na próbę. A czemu ją zmieniałeś?
Pomogła wymiana sterownika.
Jeżeli kontrolka świeci a samochód nie zapala to napewniej zepsuty masz moduł. To jest to pod cewką zapłonową. Pzdrawiam.
Może komuś się przyda. Okazało się że druga cewka którą podmieniłem pechowo też była felerna. Kupiłem nową i problem znikł.
Podjedź jeszcze raz, skoro nie znasz się za bardzo to nic nie zdziałasz. Nie wiemy nawet jaką masz instalację LPG - zakładam II generację. Może brać ci lewe powietrze, może świece i kable, może cewka, może jest przeklęty......
E.Tech mówi, że wtryskiwacz, modół zapł. lub cewka. Czyli medoda prób i błędów.
Jak się upewnić, że silnik krokowy jest przyczyną? Jak to w życiu 100% pewności nie ma nigdy. Element wysuwający się z korpusu silnika nie powinien obracać się wokół własnej osi, z niewilka siłą powinien dać się wcisnąć do obudowy i wyciągnąć ponownie. Cewka parami (dwa piny od lewej i od prawej) powinna mieć przejście. Może są jeszcze jakieś inne...
Typowo odcina się pompę paliwa - w razie zadziałania na pracującym silniku nie spowoduje uszkodzenia katalizatora, nie powinno też powodować świecenia MIL (a przecięcie obwodu sterowania cewki - może).
Dzięki chłopaki, zrobione :) i pływak chodzi jak trzeba a ciężko było to wszystko włożyć bo bak bym zmieniany jakiś czas temu i jest raczej zamiennikiem i chyba to było głównym problemem moim zdaniem. Corsa już ładnie odpala ale nadal wskazówka od obrotomierza chodzi od góry do dołu, czyli faluje lub kuleje. Na słuch tego się nie wyczuje trzeba spojrzeć...
W momencie przekręcenia kluczyka nic nie słychać poza dziwnym "stukaniem" z okolic skrzynki z bezpiecznikami Z tyłu skrzynki są przekaźniki. Musisz ją wyciągnąć i sprawdzić, który przekaźnik "stuka". Może być tak, że główny przekaźnik od zapłonu jest uszkodzony - cewka spalona lub wypalone styki w środku.
Zespawana kotwica automatu na rozruszniku /cewka/ lub zwarcie plusa automatu z plusem z aku.
Witam Samochód Opel Corsa D 1.2 benzyna 2009 r Objaw : Samochód podczas ruszania do przodu z biegu pierwszego ,czy też do tyłu ,ma objawy jakby koła się ślizgały Odczucie jak by się ze zrywem chciało ruszyć na mokrej nawierzchni ale oponą brakuje przyczepności,odczuwalne jest "szarpanie ,skakanie " Dzieje się to tylko i wyłącznie na zimnym silniku ,po...
Pewnie cewka sie sypie na którymś z trzech garów
A jakie obroty na biegu jałowym(ile) jak jest ciepły-stabilne? Jeżeli w normie to włącz wszelakie odbiorniki prądu i jak wyrówna (utrzyma obroty )to znaczy że chodzi. opór na cewkach krokowego45-60 omów
Witam :D Od niedawna stwierdziłem ze tyka :idea: mi cewka zapłonowa czy to już czas na wymianę :| czy to normalne Pozdrawiam
Jaki masz silnik-C12NZ ( z kopułką) czy X12SZ ( z taką żebrowaną cewką)?
a cewka? no i czy fakt, że po zmianie świec chwilę wszystko działało jak trzeba może pomóc jakoś zawęzić obszar poszukiwań?
Pisze, że wsadza kabel do cewki czyli 16-stka odpada. . F 16 zaw. miała cewkę-kaloryfer plus kable z długimi końcówkami, podobnie jak corsa/tigra http://czesci-konin.gratka.pl/ogl/124643...
Witam. Mam problem z odpaleniem na ciepłym silniku. Na zimnym odpala bez problemu. Wymieniona cewka i świece. Jaka może być przyczyna?? :| [/table]
Po wygenerowaniu błędu wtryskiwacza w parametrach rzeczywistych kąt wyprzedzenia zapłonu zmienił się na 27 stopni natomiast przed usterką wynosił 12 stopni Zastąp wtryskiwacz opornikiem, wykasuj błąd a się dowiesz czy to błąd generuje kąt czy obroty rzeczywiste. Bardziej wskazana byłaby jakakolwiek cewka ,a nie opornik.
Podam Ci taki przykład czemu pomiar miernikiem jest niepewny. Podłącz do akumulatora dwa przewody a na końcu jednego podłącz w szereg rezystor np 1Mohm. Sprawdź teraz miernikiem czy masz 12V. Teraz Podłącz żarówkę i zobacz czy zaświeci. Kolejny przykład to zaśniedziałe klemy akumulatora - jest OK a jak chcesz kręcić rozrusznikiem to tylko cyka elektromagnes...
Przy załączaniu słychać charakterystyczne dwa cyknięcia zaworów. Gdy przełączy się na benzynę, próbuję włączać przełącznikiem - wtedy słychać pierwsze cyknięcie, a drugie jest takie ciche - i się nie załącza. Przy takiej zabawie przełącznikiem niekiedy załączy się nawet dopiero po 20-30 minutach... Reguły nie ma, ale często na zimnym silniku się załącza...
Podmień jeszcze cewkę . no i zrób porządek z tą pompą.
I o to chodzilo. Po wymianie kabli sprawdz czy nie widac iskry na cewce.
Opel Corsa D 1.2 2008 r. Witam, chciałabym się zapytać co może być przyczyną, tego, że Corsa nie odpala na wszystkie świece a w czasie jazdy jest uczucie szarpania na obrotach poniżej 2,5 tys? W samochodzie zostały wymienione wszystkie świece, cewka, zawór egr, przepustnica, jest nowy akumulator. Komputer nie wykrywa żadnych błędów.
podmień cewkę WN i autko bedzie chodzić,czesta usterka w tych 1.0
Witam, Z tym brakiem iskry może być również uszkodzona cewka w srodku aparatu badz moduł zplonowy-zalezy jaki jest aparat. Dodano po 5 Ale pierw zalecam wymienic moduł- tylko nie chiński.
Ja wymienilem przewody wysokiego napięcia ok.
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
[quote="danielkajuk"]Dzięki , aczkolwiek myślisz ze ta kostka mogła by spowodować tez problemy z odpaleniem nawet z popychu? Miałem tak w swojej Omedze jak zgasiłem to nie chciała odpalić po jakimś czasie opalała raz za razem. Parę dni się tak męczyłem aż potrafiła zgasnąć podczas jazdy, tyle ze odpalała zaraz. Ta kostka odcina prąd na któryś obwód...
Dwa skrajne to cewka, zresztą namacasz to miernikiem, będzie tam 8 om. Trzy środkowe to potencjometr wzniosu zaworu.
Ja miałem to samo w oplu corsie z gazem . Opel miał przebieg ok.40000 km.W serwisie opla w Radomiu wymieniono cewkę zaplonową i 4 świece i problem zniknął.
Uszkodzona cewka sprężarki klimatyzacji jeśli to sanden. Skoro zwiększa obroty to elektrycznie jest ok. Wentylator chłodnicy uruchomi się po zwiększeniu ciśnienia.
Zasilanie stałe 30 masz mieć na pinie A6, po kluczyku 15 na pinach C16, D3, oraz na jednym kablu idącym do wtrysku oraz na pinie 1 cewki zapłonowej i zaworze regulacyjny spalin z czujnikiem położenia. Masę masz mieć na pinach D16,C9,B1 oraz pinie 2 cewki zapłonowej.
corsa cewka wymiana cewka corsa cewka corsa schemat
zapalać check mercedes schemat blokady drzwi przesunąć tablica
pyclip renault schemat radia preludium
Regulowany ogranicznik prądu 50V 30A - projekt i komponenty Cisco Mediabox - legalne alternatywy i ryzyka