A może tak na początek-świeca,cewka,i pomiar kompresji.
Witam kupiłem ostatnio autko (Corsa 2002r), instalacja Necam. Po kilku dniach auto przestało przełączać się na gaz. Moje podejrzenia padły na cewkę elektrozaworu ( po podłączeniu na krótko nie słychać cykania) niestety nigdzie nie mogę znaleźć tego modelu. Oznaczenia na cewce to "Med technica italy" cewka jest na 12v 8w. Byłbym wdzięczny za podpowiedzenie...
Albo komputer, nigdy ale to przenigdy nie rozłącza się wtrysków elektrycznie jak nie wiadomo czy to piezoelektryk czy cewka.
Sprawdź podłączenie przekaznika odcięcia zapłonu prawdopodobnie cewka przekaznika jest zasilana
Witam. Transponder jest w kluczyku? Zasilanie cewki jest? Napisz co sprawdziłeś. Jak nie ma transpondera miga check engine. czujnik walu do sprawdzenia lub cewka w ecotec często padała cewka w\n.
Jak goły słupek ???? silniki 1.0 mają 3 cylindry a 1.2 i 1.4 4 cylindry - czyli inne kolektory , katalizator , wiązka silnika ,sterownik ew przeprogramowanie ,dokodowywanie immo do bcm cewka zapłonowa itd ...
Cewka wymieniona, ale problem pozostał. Jakieś sugestie?
zgadza sie może być w kopółce pod rozdzielaczem lub na obudowie skrzyni lub silnika na wysokośći koła zamachowego taki giberes przykręcony na jedną sróbke nr8 lub 10
Wszystkie 3 świece na raz raczej nie padły, zwłaszcza że każda ma swoją cewkę (choć to 1 duży cewko-moduł), no ale wypadałoby sprawdzić czy jest iskra.
Tam występuje cewka zespolona .
Jaki parametr jest prawidłowy jaka powinna być wartość pomiędzy tymi pinami ?? A czy ktoś może konkretnie sprawdzić taką cewkę ?? Czy komputer jakiś czy tester Cewki nie wiem tak czytam po google. Czy po prostu jechać po nową cewkę.
Przede wszystki niech autor postu określi jaki silnik oraz jakim paliwem zasilanie. Ja miałem bardzo podobną sytuacje. Najpierw wymieniono świece, poźniej cewkę a na końcu wymiana listwy gazu. I problem znikł
a cewkę sprawdzaliście?
Cewka ma 8 om.
kolego ja u siebie w corsie miałem taki sam problem winna była cewka zapłonowa jak dostała wilgoci auto stawało nawet w drodze , spróbuj ją podmienić i zobacz efekty,pozdr.... :)
Może być cewka. Sprawdziłeś iskrę?
Dobrze zrobił poprzednik. Brązowy, pin 1 cewki to masa. Teraz wystarczy dojść czemu robi się zwarcie. Pytanie kluczowe, czy zwarcie jest przy podłączonej i odłączonej cewce? Jak tylko przy podłączonej, do wymiany masz cewkę. Jeśli zwarcie jest przy odłączonej cewce, do zrobienia sterownik. Jeśli jeszcze da się zrobić.
EGR albo cewka
Jesli ta corsa ma aparat zapłonowy to moduł kopułka palec, jeśli natomiast ma czujnik położenia wału i cewkę dis osobną na każdy cylinder to czujnik wału lub cewka.
Przecież w środku ci zostało kawałek starego plastiku/złącza.Wydłub to. Otóż już próbowałem, to nie jest to. Nie da się tego wyciągnąć, stara cewka też jest cała.
Różnice są bardzo proste układ elektryczny został zamontowany z silnika 1.4 Innymi słowy cały układ elektryczny silnika cewka a raczej tzw cewka zespolona np moja corsa nie posiada czegoś takiego jak rozdzielacz z palcem. Jest tylko i wyłącznie zespolona cewka podłączona bezpośrednio pod komputer. Kable i świece nówki.
Jeśli jest wypadanie na którymś zapłonie a Świece masz na 100% sprawne to znaczy że do wymiany będzie Cewka.
To to cewka najczęściej.
Po przemierzaniu kostki wchodzącej w cewkę brakuję tylko zasilania cewki
Podłącz pod komputer auto. A jak sprawdziłeś te iskry?? miedzy pin 1-6 0,5-1,5 ohm ma mieć cewka
qbapwl chyba masz problem to indukcyjność a dokładnie cewka SMD o wartości 100nH. Pozdrawiam
Witam. Od razu zaznaczę że nie znam tego silnika. Ale objawy wyskakując raczej na kończący się któryś z czujników Halla. Czujnik położenia wału albo wałków/wałka rozrządu. Choć nie wykluczone że świeca albo cewka WN Pozdrawiam.
Corsa 1.2 benzyna 2008 r. Problem z obrotami, brak błędów. Objawy jak wypadanie zapłonu. Od czego zacząć? Cewka i świece nowe. Sprężanie 4 x 15. Olej 5W30. Po wymianie łańcucha.
wielkie dzięki za podpowiedzi jutro z rana zobaczę i sprawdzę
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
O źle zaprojektowanych układach zasilania i odklocania w mt35e, te same objawy zaczynają się objawiać w seriach Exx, ja zawsze zaczynałem od świec, Ori ASO lub beru z rezystorem odkłócającym, potem cewka, w ostateczności rozrusznik. Iskrzenie komutatora potrafi także skutecznie zawiesić ECU. Te sterowniki szczególnie nie lubią rozruszników AS (choć...
Na początek wejdź na allegro i kup jakąkolwiek cewkę zapłonową. Od kilkunastu złotych można kupić. Wchodzisz na allegro, wpisujesz cewka zapłonową typu tzw. butelkowa. Klikasz filtr "używane". Klikasz sortuj od najniższej ceny. Następnie przewijasz aż do pierwszej, najtańszej cewki butelkowej. U mnie, pierwsza najtańsza butelkowa za 10 zł pojawiła się...
Diagnostyka komputerowa się kłania. Świece, cewka itp.
samochod zostal oddany do servisu Opla i po wymianie tego czujnika dzialal bez problemu do czasu gdy po przejechaniu kilku kilometrow zaczal mi dziwnie szarpac a po zatrzymaniu i wylaczerniu silnika nie dal sie juz uruchomic i jest to samo co poprzednio czyli nie chce odpalac. Akumulator kreci bez problemowo i wszyastkei kontrolki pala jak powinny tylko...
Cewka zapłonowa do wymiany.
Np. układ zapłonowy. Świece, cewki.
A czy olej to jest zgodny z zaleceniami producenta? Cewkę sprawdzałeś lub wymieniałeś?
Sprawdź kolego jeszcze iskrę na świecach.Może cewka zapłonowa wysiadła?
Na czarnym zasilającym cewkę przekaźnika jest prąd?
Pomogła wymiana sterownika.
Czy na pinie 87 przekaźnika k8 bez przekaźnika powinno być napięcie Nie powinno. Ten wynik 1,72 to raczej przypadek. W tym miejscu pojawia się napięcie 12V gdy cewka przekaźnika zostanie wysterowana (przekaźnik kliknie).
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-opel-c... -tak wyglada cewka zapłonowa w tym samochodzie (silnik to Z12XE). Jak sprawdzić czy jest ona sprawna ? nie znam nikogo do kogo móglbym przełożyć cewke i sprawdzić.
A nie cewkę DIS przypadkiem?
Kable powiadasz... Które, jak tam jest cewka nasadzana na świece?
Immobiliser, może coś z cewka czytającą albo kluczykiem, sprawdź na drugim.
Diagnoza komputerowa: wtrysk na czwartym cylindrze. Wtrysk wymieniony - niestety efekt jest taki ze jest dokladnie tak samo jak przed wymiana Takie coś naprawia się miernikiem uniwersalnym mierząc cewkę wtryskiwacza.
podmień cewkę wysokiego napięcia i problem powinien ustąpić
Witam jest diagnoza nowy czujnik jest do wymiany na nowy i okazala sie spalona cewka od kompresora.
Witam mam problem z corsa po odpaleniu nierówna praca silnika silnik sie dusi strzela wymieniłem w nim: kable, świece, kopułke, palec, wtrysk, czujnik halla sprawny, cewka także sprawna
Wygląda to na cewkę albo przewody wysokiego napięcia.
Ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem, rozrząd jest ok, cewka też, cała elektryka nowa.
Odczytałeś kod silnika. Czy cewka jest pojedyncza i jest aparat zapłonowy, a może cewka jest podwójna bez aparatu.
Trzeba sprawdzić cewkę, moduł i aparat zapłonowy
Szybciej cewka, świece. Auto ma wypad zapłonu?
Witam corsa D 1,0 pobór prądu 0,40A na postoju po 1 godzinie ,gdy wyjmę przekaźnik sterowania silnika pobór spada do 0,01A .Problem w tym iż ten przekaźnik się nie załancza ,wystarczy ze jego cewka jest podpięta pobór wzrasta ,przekaźniki zmieniane , w czym problem ???
Powodem awarii okazała się uszkodzona cewka zapłonowa. Niestety jej wymiana nie poskutkowała z uwagi na spalony bezpiecznik nr 17 (skrzynka przy akumulatorze). Po podmianie bezpiecznik ulegał przepaleniu po 15 sekundach pracy silnika. Wymiana cewki oraz bezpiecznika rozwiązała problem.
dziś rano samochodzik nie odpalił nie więm czemu nigdy to się nie zdarzyło, stoi pod chmurką - odpalał przy -20st C a dziś kręcił, kręcił i nie odpalił, posiada instalację LPG ale zawsze odpalam na benzynie, co cię stało czyżby padła cewka zapłonowa?
Ja nie rozumiem Na przekaźnik od pompy przychodzi sterowanie na cewkę oraz styk który zawiera i podaje zasilanie na pompę.
wiesz, obawiam się,że nie pomogę, poszły wskazówki, masz powielone nawet posty, możliwe,że to alarm, radzę jednak zaprosić fachowca, poradzi sobie w 5 minut.
zaklep swiece o połowe . moze cewka/i sie konczy/ą
hmmm sprawdza się chyba to w ten sposób że jakiś swiecący tester powinien mrużyć na złączonym 2 i 4 styku tak? a jeśli chodzi o palec to wszystko w porządku, chodzi jak trzeba. ale jak w prosty sposób sprawdzić ten czujnik położenia wału... na opornośc, bo to chyba przecież nawinięta cewka i magnesik tak?
Jak się upewnić, że silnik krokowy jest przyczyną? Jak to w życiu 100% pewności nie ma nigdy. Element wysuwający się z korpusu silnika nie powinien obracać się wokół własnej osi, z niewilka siłą powinien dać się wcisnąć do obudowy i wyciągnąć ponownie. Cewka parami (dwa piny od lewej i od prawej) powinna mieć przejście. Może są jeszcze jakieś inne...
Kolego, jak nie słyszysz zaworu przy butli i masz napięcie na kablu do cewki to odpowiedzi są dwie, spalona cewka, lub brak masy na cewce pozdrawiam
Witam Są naprawdę felerne.Nie wiadomo co padło tym razem.Mogą nie wyłączać się świece jak koledzy piszą,tandetny zespół diodowy i regulator.Może być przetarta instalacja(+ wychodzący na kontolkę ładowania ,a właściwie przkaźnik kontrolki ,taki ma Corsa),może być przypalona cewka tego przekaźnika.
Może komuś się przyda. Okazało się że druga cewka którą podmieniłem pechowo też była felerna. Kupiłem nową i problem znikł.
Witam zostala wymieniona cewka od sprezarki i klima dziala wiec problem rozwiazany w oplach czesto siadaly cewki od sprezarki koszt cewki 150zl
Jak masz starą cewkę zapłonową to załóż na próbę. A czemu ją zmieniałeś?
Czujnik temperatury , ktory daje sygnal do komputera (czujnik temp. co daje wskazania na zegar zalazlem na kolektoze ssacy po lewej stronie-jeden przewod ,a czujnik do wentylatora-tak mi sie wydaje ze to on-zanlazlem po prawej stronie pod cewka zaplonowa.
autko niemoze sie zebrac na obroty i strzela w filtr przepływomierz sprawdzony jest ok katalizator ok tps ok czy moze to powodowac czujnik połozenia wałków rozrzadu czy cewka ? prosze o pomoc
Pomiar rezystancji cewki lub cewek współczesnych nie daje nic..... Chciałbym wiedzieć czy wtórne uzwojenia cewki mają nie mieć punktu wspólnego jako masa? Wtórne nie łączy się z niczym...że tak ogólnie napiszę...
No tak mam napisane Chojna w poście a mieszkam pod Mieszkowicami wiec ok 100km mam do ASO, jak pojadę to tylko na komputer bo naprawdę mnie kilka razy tam tak ściemniali ze robić auta tam nie mam zamiaru. Ewentualnie zostaje ASO w Schwedt. Jak mieszkałeś w okolicy to może powiedz do kogo mogę podjechać kto by to tak szybko zdiagnozował, bo 3 mechaników...
Corsa jest na monowtrysku i ma cewkę odkręciłem ją ale niestety nic tam nie zobaczyłem.Czy ktoś wie może czy ta cewka jest razem z modułem czy osobno?Świece sprawdzałem są ok.Coś czuje,że będę musiał ją oddać do elektryka i czekać na telefonem,że wymieniłem to i to i jeszcze to :cry: brak słów
E.Tech mówi, że wtryskiwacz, modół zapł. lub cewka. Czyli medoda prób i błędów.
Witam :D Od niedawna stwierdziłem ze tyka :idea: mi cewka zapłonowa czy to już czas na wymianę :| czy to normalne Pozdrawiam
Ja wymienilem przewody wysokiego napięcia ok.
Posprawdzaj kopułkę i palec w aparacie zapłonowym. Chyba że jest na module razem z cewką to wtedy możesz sprawdzić cewkę i czujnik przy wale.
Witajcie Mam problem z Corsiną B, rocznik 1994, silnik 1.2 8v 45KM. Zamieszczam tutaj pytanie, bo na forum Corsy czekałbym około tygodnia na jedną głupią odpowiedź (pt. jedź do mechanika). A więc przechodząc do sedna: Silnik nie odpala - rozrusznik kręci, akumulator naładowany, paliwo jest. W czym może być problem? Cewka? Kable ? monowtrysk?
Podjedź jeszcze raz, skoro nie znasz się za bardzo to nic nie zdziałasz. Nie wiemy nawet jaką masz instalację LPG - zakładam II generację. Może brać ci lewe powietrze, może świece i kable, może cewka, może jest przeklęty......
http://obrazki.elektroda.pl/7893844000_1... http://obrazki.elektroda.pl/2255329200_1...
Witam Samochód Opel Corsa D 1.2 benzyna 2009 r Objaw : Samochód podczas ruszania do przodu z biegu pierwszego ,czy też do tyłu ,ma objawy jakby koła się ślizgały Odczucie jak by się ze zrywem chciało ruszyć na mokrej nawierzchni ale oponą brakuje przyczepności,odczuwalne jest "szarpanie ,skakanie " Dzieje się to tylko i wyłącznie na zimnym silniku ,po...
a cewka? no i czy fakt, że po zmianie świec chwilę wszystko działało jak trzeba może pomóc jakoś zawęzić obszar poszukiwań?
Zespawana kotwica automatu na rozruszniku /cewka/ lub zwarcie plusa automatu z plusem z aku.
Pisze, że wsadza kabel do cewki czyli 16-stka odpada. . F 16 zaw. miała cewkę-kaloryfer plus kable z długimi końcówkami, podobnie jak corsa/tigra http://czesci-konin.gratka.pl/ogl/124643...
Podam Ci taki przykład czemu pomiar miernikiem jest niepewny. Podłącz do akumulatora dwa przewody a na końcu jednego podłącz w szereg rezystor np 1Mohm. Sprawdź teraz miernikiem czy masz 12V. Teraz Podłącz żarówkę i zobacz czy zaświeci. Kolejny przykład to zaśniedziałe klemy akumulatora - jest OK a jak chcesz kręcić rozrusznikiem to tylko cyka elektromagnes...
Pewnie cewka sie sypie na którymś z trzech garów
Witam, Z tym brakiem iskry może być również uszkodzona cewka w srodku aparatu badz moduł zplonowy-zalezy jaki jest aparat. Dodano po 5 Ale pierw zalecam wymienic moduł- tylko nie chiński.
W momencie przekręcenia kluczyka nic nie słychać poza dziwnym "stukaniem" z okolic skrzynki z bezpiecznikami Z tyłu skrzynki są przekaźniki. Musisz ją wyciągnąć i sprawdzić, który przekaźnik "stuka". Może być tak, że główny przekaźnik od zapłonu jest uszkodzony - cewka spalona lub wypalone styki w środku.
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
Opel Corsa D 1.2 2008 r. Witam, chciałabym się zapytać co może być przyczyną, tego, że Corsa nie odpala na wszystkie świece a w czasie jazdy jest uczucie szarpania na obrotach poniżej 2,5 tys? W samochodzie zostały wymienione wszystkie świece, cewka, zawór egr, przepustnica, jest nowy akumulator. Komputer nie wykrywa żadnych błędów.
Witam. Mam problem z odpaleniem na ciepłym silniku. Na zimnym odpala bez problemu. Wymieniona cewka i świece. Jaka może być przyczyna?? :| [/table]
Uszkodzona cewka sprężarki klimatyzacji jeśli to sanden. Skoro zwiększa obroty to elektrycznie jest ok. Wentylator chłodnicy uruchomi się po zwiększeniu ciśnienia.
podmień cewkę WN i autko bedzie chodzić,czesta usterka w tych 1.0
Dwa skrajne to cewka, zresztą namacasz to miernikiem, będzie tam 8 om. Trzy środkowe to potencjometr wzniosu zaworu.
A jakie obroty na biegu jałowym(ile) jak jest ciepły-stabilne? Jeżeli w normie to włącz wszelakie odbiorniki prądu i jak wyrówna (utrzyma obroty )to znaczy że chodzi. opór na cewkach krokowego45-60 omów
Podmień jeszcze cewkę . no i zrób porządek z tą pompą.
Niestety przewody są OK. Stawiam na czujnik Hala lub dwa czujniki przy gaźniku. Tylko nie wiem jak to sprawdzić? A może to komputer szwankuje? Siedzę już tydzień z tym problemem. Wymieniłem moduł, cewkę, kopułkę, palec rozdzielacza, i nic. Pomocy.
Ad 1 da się Ad 2 parę om, 10-13 Ad 3 jest 10-13 omów to ma cewka zasilana napieciem 24V a w instalacji 12V to 3-5 omów Jaki silnik w tej Corsie, pojemnosc, diesel czy benzyna ewntualnie kod silnika?
Dzięki chłopaki, zrobione :) i pływak chodzi jak trzeba a ciężko było to wszystko włożyć bo bak bym zmieniany jakiś czas temu i jest raczej zamiennikiem i chyba to było głównym problemem moim zdaniem. Corsa już ładnie odpala ale nadal wskazówka od obrotomierza chodzi od góry do dołu, czyli faluje lub kuleje. Na słuch tego się nie wyczuje trzeba spojrzeć...
Ten panel to może być cewka zapłonowa. Oczywiście może być to powodem ale nie tylko. Proponuję podpięcie pod kompa i diagnostykę przez wymianą. Uszkodzenie cewki powinno wyjść w czasie diagnozy.
Po wygenerowaniu błędu wtryskiwacza w parametrach rzeczywistych kąt wyprzedzenia zapłonu zmienił się na 27 stopni natomiast przed usterką wynosił 12 stopni Zastąp wtryskiwacz opornikiem, wykasuj błąd a się dowiesz czy to błąd generuje kąt czy obroty rzeczywiste. Bardziej wskazana byłaby jakakolwiek cewka ,a nie opornik.
cewka corsa wymiana cewka corsa cewka corsa schemat
wyważarka wirników pompa paliwa peugeot medion internetowy
Wycieraczki Renault Clio 2 działają na jednym biegu - przyczyny i rozwiązania Jak dodać ikony najczęściej odwiedzanych stron w Chrome na Androidzie?