czasami padała cewka kompresora..
Sprawdź zasilanie na cewkę kompresora probówką żarówkową
Połącz szeregowo z żarówką lub sprawdź przejście miernikiem, ewentualnie rezystancję. Jeśli cewka dobra to żarówka zaświeci. Taka jet moja propozycja.
W skrzynce bezpieczników pod maską znajdź pin wtyk A pin 7. To on podaje prąd na cewkę kompresora. Jeśli prąd masz to wina w cewce jeśli nie to będziesz musiał podpiąć pod lexię i zobaczyć czego brakuje kiedy klima nie działa.
Kune to tylko teoria. Próznia nie wyjdzie tylko przy dużej nieszczelności. Tak jak pisze Aleksander przepisy się zmieniły i teraz trzeba naprawiać układ przez nabyciem. Znając opla to sprężarka lub chłodnica puszczają.
Panowie ja potrzebuje schemat instalacji elektrycznej klimatyzacji scani 4, gaz jest nabity, czujnik ciśnienia przekazuje dalej sygnał,bezpiecznik nr. 9 jest OK przekaźnik RP24 wchodzi w prace (psztyka) natomiast nie ma żadnego zasilanie na przekaźnik RP25 który też jest do klimy, brak jest zasilania na cewkę kompresora. Po podaniu zasilania z zewnątrz...
Jak sie zaiskrzyło to moze tylko cewka kompresora elektromagnetyczna sie spaliła wiec koszt cewki z wymiana to ok 300zł a nie ma to zwiazku z kompresorem i jego zatarciem. Ewentualny koszt tego co opisałes to 2800 zł w Wawie. Nie rozumiem po co filtr zmieniac dwa razy i odolejacz. Jaki model tego Thermo Kinga?
Pod maska w boxie masz 3 przekazniki. Gorny lewy jest od kompresora.
Ale to nie silnik tylko cewka kompresora klimatyzacji samochodowej ktora sluzy jako elaktromagnes podłączona luzem odwrotnie do akumulatora
Kompresor naprawiony. Winna była cewka silnika.
Auto Astra g 1.8 1999 rok. Pytanie. Czy warto kupić chińską cewkę do kompresora klimatyzacji, czy raczej szukać oryginału. Kompresor Delphi, cena cewki 77 zł. Jeżeli ma ktoś doświadczenie to proszę o opinię.
Sprawdź cewkę elektromagnesu kompresora klimatyzacji.
Cewka kompresora? Nie, nie mierzyłem. Jakie wartości pomiaru są właściwe?
Ale fabrycznie nie wiem do czego ten silnik był przeznaczony. Może nie potrzebował tyle mocy rozruchowej co do tego kompresora?
nie czepiaj się tego tak jest dobrze , ewentualnie sprawdź czy cewka kompresora się nie włącza
Przez jedną parę zasilasz cewkę sprzęgła kompresora i przekaźnik pierwszego biegu wentylatora skraplacza a przez drugą drugi bieg wentylatora
Schematy są do znalezienia w necie / wyguglania. Ogólnie to idą 2 przewody między modułem wiatrakowym a silnikiem. Ale tam chyba jakaś komunikacja cyfrowa idzie, w sumie nie patrzałem nigdy oscyloskopem. Najlepiej to podłączyć się z diagnozą i patrzeć co w wartościach bieżących widać. Do celów amatorskich ABCOM załatwia sprawa - prosty interfejs + soft...
O ile mnie pamięć nie myli to opis jest na wewnętrznej stronie pokrywy skrzynki pod maską. Przekaźnik nr.2 w skrzynce to cewka kompresora. http://obrazki.elektroda.pl/6467135000_1...
Podaj zasilanie na cewkę kompresora klimy bezpośrednio z aku i zobacz czy zaskoczy. Następnie napisz co i jak to dalej będziemy działać
Jeśli chodzi o rozpoznanie tych przewodów to nie odpowiem. potrzeba by na miejscu rozpoznać jak działa sterowanie tym zaworem. Proszę zwrócić uwagę na działanie cewki, czy działa ona poprzez odcinanie dopływu paliwa, czy też cofa listwę w krańcowe położenie i w ten sposób gasi silnik. Jeżeli działa na listwę to może rzeczywiście w niej jest problem,...
Wcześniej działała prawidłowo? Bezpieczniki sprawdziłeś? Sprawdź cewkę kompresora klimatyzacji omomierzem.
Witam. Nie podajesz typu kompresora. Ze zdjęć wynika , że cewka stycznika jest na 400V , więc zasilanie podajesz na górne styki stycznika L1 , L2 , L3 i oczywiście ochronny przewód PEN na obudowę Kompresora. Pozdrawiam
Zapewne cewka rozruchowa się uszkodziła.
Jak prąd do kompresora dochodzi to można wyeliminować resztę układu. Są 2 opcje: uszkodzone (zacięte) sprzęgło, uszkodzony elektromagnes (cewka) lub uszkodzony termik w kompresorze o ile taki występuje. Zawodne jest też twierdzenie co niektórych speców od klimy że termik nie pada - sam mam mazdę (na pewno starszą niż twoja hehe) z uszkodzonym termikiem,...
Widziałem że są styczniki z stykami no i nc,ale jak i co zrobić proszę o pomoc Dajesz dwa styczniki, jeden na kompresor, drugi na grzejnik. Na kompresor stycznik NO, na grzejnik stycznik. Styk pomocniczy NO stycznika w kompresorze podpinasz pod cewkę stycznika w grzejniku. W momencie uruchomienia kompresora, styk pomocniczy zasila cewkę drugiego stycznika...
(at)jdubowski klimatyzacja jest na sterowaniu wabco steruje nią pod stacja po odpięciu cewki kompresora i elektro zaworu na dachu aby nie zamykało obwodu przyłożenie próbówki na pin drugi w pod stacji (odpowiedzialny za sterowanie cyka przekaźnik ) przejście z pinu drugiego na kabel z cewki jest mimo różnych numerów przewodów lecz w dalszym ciągu mam...
Jeśli załącza się(po wciśnięciu przycisku AC) wentylator skraplacza to wszystkie warunki są spełnione i jedyne usterki siedzą na odcinku bezpiecznik-przekaźnik-cewka kompresora. W wielu Japończykach na kompresorze siedzi zabezpieczenie termiczne, warto go sprawdzić czy ma przejście.
Witam. Ostatnio wymieniałem cewkę na kompresorze w Citroenie C4 Grand Picasso. Klima nabita, sprzęgiełko działa, lecz nie chłodzi. Układ nabity i szczelny. Sprawdzałem błędy na kompie i ukazał mi się jeden C995. I zacząłem przeglądać instalację. Do cewki kompresora prąd dochodzi, ale do kostki, co jest obok, już nie ma napięcia. Więc zacząłem szukać,...
Cześć. Czy posiada ktoś schemat klimatyzacji automatycznej do Scani R380 2004 rok numer VIN YS2R4X20002000819 ? Auto nabite 1450 g R143a (z auta ściągnięte było 1100 g po czym napełnione), cewka kompresora załącza na krótko, wtyczka przy czujniku ciśnienia nowa (jeśli chodzi o kable, to sprawdzone i 'pomijane' aż do miejsca gdzie wchodzą do kabiny (mam...
kolego prawdopodobnie cewka kompresora klimatyzacji poleciała żeby to sprawdzić w najszybszy sposób należy odłączyc kompresor (wtyczke) i zobaczyć czy bezpiecznik nadal się pali - objawy są jeszcze takie ( kiedy spali sie ten bezpiecznik na chwile gaśnie kontrola w przycisku od klimatyzacji po za tym przekaźnik klimy znajduje sie pod pokrywą silnika...
Zastosować czujnik ciśnienia 3funkcyjny, przy jego pomocy stworzysz 2 bieg wentylatora skraplacza bo pierwszy wysterujesz z zasilania cewki kompresora
Po zdjęciu sprzęgła, zostaje koło pasowe i cewka na kompresorze. Koło pasowe jest na wieloklinie, jeżeli nie ma lekkiego luzu na kole pasowym to trzeba ściągacz użyć. Po zdjęciu koła pasowego zostaje cewka na kompresorze. W środku jest Seger. Należy zdjąć i wtedy powinno zejść bez problemu.
Trzeba podłączyć manometry i zobaczyć czy jest gaz.W tych focusach korodują skraplacze ,a także ulegają uszkodzeniu przewody klimy między sprężarką a skraplaczem i gaz się ulatnia.Może też być uszkodzona cewka kompresora. To najczęstsze awarie ,ale nie wszystkie.
Nie wydaje mi się żeby szukanie „na piechotę” było w tym przypadku najlepszym wyjściem. Podłącz komputer - będziesz miał podgląd danych z czujników, sprawdzisz czy da się wysterować kompresor. Tak przy okazji kompresora: dosyć często dochodziło w tym modelu do urwania kabelka doprowadzającego prąd do cewki kompresora.
https://obrazki.elektroda.pl/1202596800_... Witam. Mam pytanie jak na powyższym zdjęciu taka cewkę miałem zamontowana w kompresorze i był ogólnie taki problem ze jak jest zimno poniżej 5 stopni kompresor nie chce się uruchomić próbuje zakręcić silnikiem i nie ma takiego kopnięcia żeby ruszyć i dziś cewka się spaliła na innej słabszej...
No jeżeli dochodzi prąd do cewki kompresora, to samo przez sie tłumaczy że cewka w kompresorze uwalona. Sprawdż omomierzem rezystancje cewki, czy ma jakiekolwiek przejście? No chyba że masz na kompresorze zabezpieczenie termiczne kompresora (bezpiecznik termiczny) to wtedy on może być zepsuty.
Skoro ECU podnosi obroty czyli jest zgoda na start klimatyzacji. Sam prąd na cewkę kompresora podaje sterownik który wymieniałeś, czyli to on jest przyczyną. Nie patrz na nr, ważne jest tylko aby była odpowiednia liczba małych pinów (8,10,12 lub14). Te sterowniki często siadają i te używane to loteria, a na nowe szkoda kasy. Rozbierz swój niesprawny...
Jak włączysz eco to wentylatory się wyłączają? A co w tym dziwnego? Dzięki , zamówię sterownik i dam znać. Sprawdzałeś czy wychodzi plus na cewkę kompresora po włączeniu klimy?
Nie włącza się klimatyzacja. Pojazd - Golf 4 1998r 2.3 AGZ Klimatyzacja - oryginalny climatronik Przy próbie włączenia lub wyłączenia klimatyzacji przyciskiem ECON bądź ustawieniem temperatury na najniższą obroty silnika wzrastają i obniżają się.To jest pełna reakcja na uruchomienie i wyłączenie klimatyzacji. Cewka nie zasprzęgla kompresora. VCDS widzi...
Pomyłka, sprawdź przejście między pinem 1 presostatu a tymi zielonymi kablami do modułu klimy i sprawdź czy masz masę na kostce cewki kompresora, kabel brązowo/czarny. Drugi kabel zielono/czarny cewka-moduł oczywiście sprawdziłeś?
Jak Ci pokazuje że jest ok? Miernik w dłoń obciążyć alternator i robić pomiary na akumulatorze. Masz silnika też do oglądnięcia. Gdy uruchamia się klima wzrasta zapotrzebowanie na prąd (cewka kompresora, wentylator) i stąd mogą wynika problemy gdy napięcie spadnie zbyt nisko.
Mam problem z kompresorem śrubowym BERKO C20 który niedawno kupiłem. Ktoś majstrował przy nim bo w skrzynce latają jakieś luźne przewody i widać że nie wszystko jest oryginalne. Kompresor startu je i niby pracuje normalnie ale jak już nabije ciśnienia do ustalonego to od razu się wyłącza. Kompresor źle steruje zaworem dolotowym / cewką (może to nie...
Czy dobrze rozumiem, że jak podłączę miernik do przewodu zielo ego i brązowego od kompresora i ustawię na zwarcie to powinien piszczeć jeśli cewka jest sprawna?
Cewka (od sprzęgła klimy) sprawdzona? Jest na niej napięcie? Jakie? Może podaj na nią plusa i obserwuj co będzie się działo. Jeśli kompresor da ciśnienia i będzie chłód to trzeba szukać czemu nie ma sygnału sterowania. Jeśli cewka ma zasilanie a komp nie pompuje to cewka lub kompresor do sprawdzenia. Filtroosuszacz nie jest przytkany?
Witam, Posiadam klimatyzację dachową zasilaną na 12v, założyłem ją do kombajnu gdzie jest instalacja 24v. Potrzebuje dobrać przetwornicę. W środku są wentylatory (link poniżej) i cewka kompresora: spal va07ap12c31s -https://allegro.pl/oferta/wentylator-va... oraz dmuchawa-https://allegro.pl/oferta/uniwe...
Witam. Zafira B 2012, 1.7 CDTI. Klimatyzacja nabita, działa na krótko ale nie włącza się. Prawdopodobnie kable się ułamały lub zostały przegryzione. może ktoś podpowie gdzie znajdują się newralgiczne miejsca łamania się kabli. Jeśli może być inna przyczyna to proszę o informacje. sprawdzona cewka, włącznik, prawdopodobnie też czujnik, sprzęgło sprężarki...
Błąd na stronie, ta sama sprężarka, bądź cewka może występować też w pojazdach z 24V instalacją.
Witam. Mam podobny problem, cewka kompresora dostaje napiecie 14 V ale nie załącza sie, zmierzyłem omomierzem cewke i na każdym zakresie cisza na mierniku tylko jak wlaczeylem opcje na diody i przejscia to cos tam pokazało. Czy jest to pdanieta cewka czy moze całe sprzegiełko do wymiany dodam ze kolo pasowe jest troche mokre od oleju i porusza sie jak...
Tak jest kompresor że sprzęgłem czyli cewka załączająca
Pawlos105, jak nic nie znajdziesz to może jakiś na 12-24V i tylko cewkę zamień. Czasem taniej wychodzi.
Cześć, Mam problem z Mini One z 2006 roku, 1,4 diesel, klimatyzacja automatyczna. Objaw: - Nie działa klimatyzacja, ECU nie załącza przekaźnika cewki kompresora. - Po włączeniu przycisku klimatyzacji silnik lekko podnosi obroty. - Brak błędów. Sprawdzone: - Wszystko ;) - Wiązka między ECU a przekaźnikiem sprzęgła. - Oczywiście klimatyzacja jest nabita. -...
Witam problem Astra G nie działa klima - brak zasilania na kompresor uzupełniony czynnik do stanu 700 g /brakowało 200/ wymieniony czujnik ciśnienia wymieniony moduł wentylatorów sprawdzone bezpieczniki w kabinie oraz główne pod maską Podłączenie do op-com`a -brak błędów -wskazania czujnika ciśnienia 3 bary -op-com wymusza biegi wentylatora po odłączeniu...
Wczoraj dotarł element wykonawczy instalacji pneumatyki. Alliexpres. Niestety nie wiem jak mam to podłączyć. Na kompresorze mam trzy fazy. https://obrazki.elektroda.pl/1991914300_... https://obrazki.elektroda.pl/7972954200_... https://obrazki.elektroda.pl/9972391800_... Czy to jest zwykła jednofazowa...
Teraz pewnie jest na poz. załączonej. Sprawdź multimetrem na ciągłość obwodu - jednak sonda do jednego przewodu a druga do drugiego Ale daj foto drugiej strony tego elementu . I będzie jasne jak to pisał Gregory 407.
Podstawowe pytanie, na jakie napięcie jest cewka stycznika?
Mam problem. Przy załączonej klimie cewka na kompresorze się nie załącza. Napięcie idzie na nią 4 v, jak odłącze czujnik ciśnienia to następuje odwrócenie biegonow na cewkę i napięcie około 9v. Podejrzewam że wysiadł czujnik.
Renault Laguna 3 kombi 2.0 96 kW Rozumiem że chodzi o 2.0 dci :?: wyświetla się błąd "'przerwany obwód z klimatyzacji' To jakiś wypasiony musi być ten komputer jak takie zdawkowe tłumaczenie błędu :D Sprawdzić zasilanie na wtyczce kompresora . Jak jest - a stawiam 90:1 że jest :D - to wymienić cewkę kompresora
W takim razie jest inne w dieslu jest mocowane gumowym łącznikiem do osi pompy wspomagania. Jeśli na kompresor a właściwie cewkę sprzęgła kompresora nie podasz prądu to wałek będzie obracał się luźno
Jakikolwiek elektrozawór NC abyś podpasował gwintem, ew redukcja na bardziej popularne, cewka na 230V
Ireneo, schemat mało czytelny :/ Procekkk, z klimą jest ogólnie wszystko OK. Jestem w posiadaniu takiego małego urządzenia które steruje klimą manualną. Posiada czujniki temperatury i na tej podstawie steruje włączaniem kompresora a co za tym idzie utrzymuje stałą temperaturę w aucie - taki pseudo klimatronic :D . Trzeba tylko podpiąć się w obwód odpowiedzialny...
Kolego masz walniętą cewkę sprzęgła kompresora. Musisz to wymienić. Potem szukać reszty uszkodzeń. W tej sytuacji podłącz pod wtyczkę co idzie do kompresora, zamiast cewki żarówkę 12v 20-30 wat. Zobaczysz że zaświeci :-) Jak byś potrzebował pomocy z częściami to coś z szefem poszukamy. 785-098-196.
kompresor klimy z edc ? o czym piszesz ... o sprężarce klimatyzacji czy o sprężarce powietrza ? zresztą ani jedno ani drugie nie jest sterowane z edc Faktycznie mój błąd. Sterowanie cewki kompresora Y114 idzie przewodem nr 23300 z panelu sterującego ogrzewaniem i klimatyzacją.
Witam jest diagnoza nowy czujnik jest do wymiany na nowy i okazala sie spalona cewka od kompresora.
Należałoby napisać troszkę więcej, jaki to jest rodzaj klimatyzacji, ew. marka pojazdu. Zwykła klima brutalnie ręcznie włączana - ? załączamy cewkę w kompresorze i tyle, może jakiś styk nie łączy i iskrzy. a jeżeli "klimatronik" pełna automatyka - tu elektronika może coś generuje.
dzięki, tylko jaką mam pewnosć że to cewka
Stały prąd pin 4 bezpiecznik f16(dla skrzynki od Golfa4) Po zapłonie pin 9 bezpiecznik f5 (jednocześnie zasilanie czujnika ciśnienia klimatyzacji) Masa pin 6 Mostek piny 5 i 14 Wyjście na cewkę kompresora pin 10 Piny 8 i 12 do panelu klimatyzacji Pin 2 do czujnika ciśnienia klimatyzacji Pin 13 do komputera pokładowego (może licznik)
W te trzy piny powinien iść automat startujący także lipa - ale niech ktoś mądrzejszy odemnie się też wypowie ;) Zwykle tam jest albo cewka albo kondensator itp
3 na LP i 9 na HP czyli wychodzi że wszystko OK. Zrób tak - podepnij manometry, włącz silnik i klimatyzację. Obserwuj manometry, gdyby wysokie osiągnęło 15 bar i nie włączył się wentylator to zgaś silnik. Co to znaczy bo nie rozumiem "zdechł akumulator.okazało się że cewka pobiera 1.6A wiec ja odpiołem". O jaką cewkę chodzi ?
A1,A2 -na styczniku ,to zaciski cewki stycznika.Te dwa niebieskie podłącz do wyłącznika cisnieniowego. Sterowanie przebiega tak; Faza L1 przychodzi na zacisk L1 zasilania stycznika, przechodzi na wyłącznik -z wyłącznika dochodzi do termika -z termika przechodzi na A1(zacisk cewki stycznika) -z zacisku L3 (do którego jest podlączona faza L3 zasilania)przechodzi...
Test nic nie da skoro wentylator działa jak bezpiecznik się spali. Przy normalnej pracy klimatyzacji działa pierwszy bieg wentylatora. Trzeba sprawdzić cewkę na kompresorze ile pobiera prądu.
Mam silnik w kompresorze na 220 V~ i przynim są aż 5 cewek !! O ile dobrze kojarze to cewka jest potrzebna do rozruchu silnika Noi mój problem jest taki ze te kilka cewek niechce rozruszać silnik I mam takie pytanie jest jakiś wzór albo coś aby obliczyć jaką cewke mam zastosować do silnika ?? czy tego sie nieda obliczyc Bo chciałbym załorzyc tylko jedna...
Problemy były dwa. 1. Spalona cewka 2. Kompresor w stanie agonalnym. Czyli pierwszy warsztat mnie oszukał, mówiąc, że kompresor jest ok. Najprawdopodobniej nawet nie sprawdzali. Dzięki wszystkim za pomoc.
Cewka sprężarki klimatyzacji. Silnik i rok bo może być już kompresor o zmiennej pojemności.
W tej skrzynce jest stycznik sterowany presostatem. Jeżeli ma cewkę na 400V to możesz zasilać kompresor 3F plus PE. Jeżeli cewka jest na 230V to przewod musisz zmienić na 5cio zylowy. Dodano po 9 W tej skrzynce jest stycznik sterowany presostatem. Jeżeli ma cewkę na 400V to możesz zasilać kompresor 3F plus PE. Jeżeli cewka jest na 230V to przewód musisz...
Witam. Lodówka została naprawiona, a uszkodzony był kompresor. Ponieważ kompresor miał gwarancję na chyba na 5 lat to wezwany serwis LG go wymienił i jest OK. Serwisant z LG twierdził, że jeśli kompresor jest uszkodzony to inwerter wytwarza duże częstotliwości. Według niego kompresor był uszkodzony mechanicznie i cewka była dobra. Prawdopodobnie szeregowo...
Witam , Mam problem z moją ibizką. Kupiłem samochód na dojazdy do pracy, wiedziałem że klima nie chodzi, jednak zrobiło się gorąco i chciałbym coś z tym zrobić. Pojechałem sprawdzić czy układ jest szczelny. Okazało się że jest okej więc nabiłem czynnik. Przycisk AC na panelu przy włączeniu jest podświetlony, obroty silnika na biegu jałowym się podnoszą...
Jak tak podłączyłem to nic się nie działo. Zero reakcji, a gdy wcześniej podłączałem go do prądu z wlacznikiem termicznym i tą cewka to kompresor buczał. http://obrazki.elektroda.pl/7088564300_1...
jak cewka przekaźnika ulegnie uszkodzeniu Bezpiecznik nie zaszkodzi, ale dlaczego zakładasz, że cewka się w jakiś sposób uszkodzi?
Witam ! Mam pytanie dotyczące sprzęgła klimatyzacji ( Pontiac 3,8 z 1993r) tzn. w jaki sposób je zdjąć aby na nowo "nie odkryć ameryki". Sprzęgło nie załącza kompresora, przed zakupem nowego chciałbym jeszcze to sprawdzić na sucho tj. samą cewkę z elektromagnesem. Może uda się ruszyć kompresorem aby wykluczyć iż się zatarł. Liczę ,że ktoś przerabiał...
przekaźnik od cewki kompresora to 267 jest sterowany masą Jak podajesz mu masę to rusza? W tym temacie są dwa rodzaje paneli. Jeden daje plus jako sterowanie a drugi masę.
Tam nie zanika żadne 12v na kompresorze, 12v na cewkę i zawór jest po zapłonie, masa na cewkę sprzęgła i pwm na zawór leci z panelu klimy i to może zanikać
Witam. Zrobiłem kompresor napędzany silnikiem spalinowym. Kompresor działa super, ale mam problem ze zrobieniem sterowania gazem żeby sam załączał sprężarkę miedzy 8 a 10 bar. Silnik ma założone sprzęgło odśrodkowe. Zrobiłem sterowanie presostat zasilanie 12v i cewka magnetyczna. Wszystko zadziałało, ale zanim kompresor nabił do 10bar cewki się przepaliły...
Uszkodzona cewka sprzęgła kompresora. https://obrazki.elektroda.pl/6889169600_... W sklepie niedostępna. Kupiona na Allegro - jest lżejsza o 100 gram od oryginału. Klima chodzi bez problemu. Co do czujnika temperatury parownika to jest zamontowany. Rezystancja podobna do innych czujników, instalacja od czujnika do sterownika klimatyzacji...
No nic spróbuję od kondensatora, może faktycznie okaże się, że kupiłem jakiś wadliwy egzemplarz. Jeżeli to nie pomoże, będę szukał dalej. Nareszcie rozwiązałem problem. Okazało się, że silnik ma aluminiowe uzwojenia i jest zepsuty. Mechanik przezwoił go na miedziane przewody i to był faktyczny problem. Cewka okazała się dobra.
Muszę jednak skupić nie na prostych rzeczach ponieważ jestem w trasie to za wiele nie mogę, proszę powiedzcie mi gdzie jest ten bezpiecznik z kompresora w kabinie czy w komorze silnika sądzę ze jest on w granicach 5 -10 A nie wierzę by serwis tego nie sprawdził ale od tego muszę zacząć. Ponadto czujnik ciśnienia powinien być w okolicy chyba kompresora...
A ten kompresor już jest zainstalowany i pracuje sterowany z jednego miejsca? Bo jeśli tak, to w obwody prądowe nie ma sensu ingerować, a jedynie obwód sterowania przebudować analogicznie jak schodowy - tylko zamiast żarówki będzie cewka stycznika.
Niestety ciśnienia nie udało się dziś zmierzyć, Natomiast wymusiłem prace wentylatorów przez tester, Fuelinyourblood jak podam napięcie bezposrednio na kompresor to cewka się nie spali?
Witam, Mój problem to nie działająca klimatyzacja, brak światła wstecznego biegu i nie działający system czujników cofania. Po poszukiwaniach udało mi się ustalić przyczynę braku sterowania światłem wstecznym i czujnikami parkowania - problem leży w uszkodzonym module BSM, który nie przekazywał sygnału z czujnika biegu wstecznego do BSI, po koleżeńsku...
Panowie, skończyły mi się już pomysły. Była uszkodzona cewka kompresora - wymieniłem, dobiłem czynnika i dalej się nie włącza. Bezpieczniki ok. Na krótko, podając plus i minus kompresor pompuje, wentylator chodzi, przewód zimny. Na wtyczce zasilającej kompresor 12V. Po podłączeniu z wtyczką kompresora 1,5-1,7V. Zmieniłem czujnik ciśnienia i nic. pomierzyłem...
Jeśli już to nie cewka a kondensator takie silniki były stosowane w kompresorach np einhel. Nie pamiętam dokładnie wartości ale to będzie coś koło 60uF Dodano po 1 Jeśli już to nie cewka a kondensator takie silniki bylu stosowanw w kompresorach np einhel. Nie pamiętam dokładnie wartości ale to będzie coś koło 60uF
jaszcze bym chciał sprawdzić ten kompresor od zamrażarki ma on 3 bolce do podłączeniajak jak je musze podłączyć aby to ruszyło??czy konieczna jest cewka?? a za 100zł gdzie mogę dostać??
90% elektrozaworów np burkert są zamknięte gdy cewka dostanie napięcia.
Mam problem z klimatyzacją w Citroenie Berlingo 1 2.0 hdi 90km przed liftem 2002r. Nie dochodzi prąd na kompresor, gaz nabity, cewka, sprzęgło, łożysko wymienione, bezpiecznik sprawdzony, przekaźnik cyka, ale nie wiem gdzie, przejście między bezpiecznikiem a kompresorem sprawdzone. Tu moje możliwości się kończą, gdyż nie mam schematu. Poratuje ktoś...
Teoretycznie na elektronice wszystko OK, chce działać. Szukaj od przekaźnika dalej (zasilanie przekaźnika, wyjście na cewkę itp). Jeżeli jest to zwykły elektromagnes to lewe nadkole kostka brązowa (okrągła?) koło zbiornika wspomagania kabel żółto/zielony, ster+. Kolega Miand dobrze Ci radzi sprawdź czy na tym przewodzie jest 12V. Powinno być jak przekaźnik...
Problemy się nasilają - co raz częściej nie startują oba silniki. Gdy ściągnę cewki w momencie gdy kompresor próbuje uruchomić się - zaczyna wszystko działać, nałożę cewkę - silniki stają, za którymś razem wszystko się normuje i działa bez problemu. Rozkręcałem te zawory - najpierw czyściłem na sucho, nie pomogło, następnym razem nasmarowałem białym...
Pod kołem pasowym jest solenoid(cewka) sprzęgająca koło pasowe z kompresorem... Zobacz ile wchodzi tam przewodów (powinny 2) jeżeli tak to odłącz je i podaj na ich wejście (od strony pompy) napięcie... +12V, -12V Tylko PAMIĘTAJ ŻEBY WIĄZKA BYŁA ODŁACZONA OD KOMPRESORA BO MOŻESZ COŚ USZKODZIĆ!
Witam wszystkich, mam taki problem nie rusza kompresor czujnik cisnienia podmieniony układ nabity cewka dobra bo jesli podam plus na kompresor startuje no i oczywiście bezpieczniki są też sprawdzone...może ktoś da radę mnie na coś pokierować??
Sprawdź czy dochodzi napięcie do kompresora, do cewki sprzęgła
Może coś takiego ? https://obrazki.elektroda.pl/8082142600_... Po podaniu napięcia ładuje się kondensator, włączają tranzystory, a te cewkę. Styki przekaźnika podłączyć tak, aby uzwojenie rozruchowe przy wyłączonej cewce było zwarte i rozwierało się po włączeniu cewki.
(at)krzysiek7 A gdzie one są? Wygląda to tak, jakby szanowny Autor wyrwał doprowadzenia z silnika. to jest popularny chiński silnik, stosowany powszechnie w kompresorach. Najprawdopodobniej uzwojenia połączone wewnatrz. cewka startująca silnika Pewnie uzwojenie rozruchowe w/g tego RoBota.
cewka kompresor klimatyzacja kompresor lodówka kompresor lodówka kompresor kowal
astra czujnik deszczu trafic benzyna ospel schemat
demontaż obudowy ekspresu demontaż obudowy ekspresu
Zasada działania wirowego generatora ciepła Ustawienia sterownika Vaillant multiMATIC VRC 700/5