http://obrazki.elektroda.net/59_12382745... na poczatek bedzie gaznik - to jest phbn 12 bs, prawdopodobnie masz wlasnie taki, bo to standard w Area 51 - zaznaczylem Ci srube regulacji powietrza NR 1, i ta srube nalezy najpierw wkrecic do oporu, a potem wykrecic o 1 i 7/8 obrotu. Sruba nr 2 to regulacja wolnych obrotów, to juz regulujesz w zaleznosci...
W 95% chińskich 50 cm światła są zasilane prądem przemiennym z magneta Więc miałem pecha 5%, a właściwie dzieciak znajomego, bo w jakims Chińczyku zastosowano układ, jak z drugiej części mego poprzedniego postu. W dzień wszystko OK, w nocy na światłach po 5 kilometrach wszystko zdychało. Dodano po 1 zapłon, CDI dziala zawsze bez zasilania z zewnatrz....
W przypadku magneto masz koło magnesowe i cewki - jedną od ładowania i jedną od zapłonu i może jedną od świateł. Skupiasz na się na cewce od ładowania. Nawinięta grubszym drutem. Pomiar omomierzem powinien wykazać jakiś tam opór typowy dla danego motocykla. Można przyłączyć do cewki żarówkę 5-10 W i sprawdzić czy świeci po uruchomieniu silnika. Jeżeli...
Witam. Skuter stał 3 miesiące w garażu i zginęła iskra oraz światła. Światła działały gdy się przekręciło kluczyk. Skuter Jonway. Cewka działa, prądownica wytwarza prąd, kiedy przytrzyma się starter. Pytanie, kabel który wychodzi od magneto biało/niebieski to minus czy plus? i dlaczego brak iskry.
Witam.Te drobne kabelki, jak kolega napisał,to może być cewka ładująca cdi,i to właśnie ona jest do wymiany.
Witam, mam taki problem ze skuterkiem Romet 757 premium 2T 50/70 (cylinder, tłok zmieniony z 50 na 70) a mianowicie. skuter po zmianie cylindra normalnie ładnie chodził i po postoju przez noc zniknęła iskra. Wymienione na nowe zostały: moduł zapłonowy, cały iskrownik/stator wraz z podstawą, cewka WN, impulsator i dokładnie też sprawdziłem wiązkę i nic,...
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
No cóż. Picasso to ty nie jesteś. Napracowałeś się, ale nie narysowałeś najważniejszego! Które cewki (uzwojenia) są podłączone do których kabli??? Jak kable są podłączone do modułu? Jaki to w ogóle skuter? Czy nie ma do niego schematu? Czy cewka impulsatora nowej podstawy iskrownika jest jednym końcem gdzieś podłączona? Czy nie prościej byłoby znaleźć...
Witam posiadam skuter gilera stalker 50 dt stał długo niedawno go kupiłem odpala dobrze ale mam 1 problem iskra jest bardzo mała a czasem wgl znika ale jest co moze byc przyczyną zabrudzone magneto czy pada już cewka wraz z modułem ? [/b]
Witam Mam taki problem mianowicie w tamtym tygodniu mój skuter stracił iskrę:( Jako iż cewka jest nowa i sprawna(sprawdzone multimetrem) wychodziło na to iż uszkodzeniu uległ moduł cdi, więc zamówiłem nowy. Niestety na nowym module skuter nadal nie wytwarza iskry :cry::cry: Przy stacyjce na pewno wszystko ok, moduł i cewka sprawne magneto również. Dodano...
Witam, mam na warsztacie skutera. Jakiś chinol. Problem w tym że po zrzuceniu zapłony nie ma już iskry. Zapłon wygląda tak że cewka masowa jednym przewodem idzie do modułu zapłonowego. Z tamtąd jeden przewód idzie prosto na cewkę WN a jeszcze jeden idzie na masę po stacyjce do gaszenia. Z tego co się orientuję to nie ma tam impulsatora. Może mi ktoś...
Wszystko z magneto oprócz impulsatora wchodzi do regulatora, skuter zgaśnie po odłączeniu reg. Świeca jest już trzecia dwie poprzednie się popsuły w dwa dni (przestał odpalać)... fakt ze były ngk cr8e, teraz jest cr7e tak jak w serwisówce i chodzi juz 2 tyg. Te ładownie musi mieć związek z tym że nie wchodzi na obroty. Możesz potwierdzić kolejność,...
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Zapomniałem dopisać, że skuter ma rozgrzebaną instalacje, zapłon podłączam na krótko, z pominięciem stacyjki oraz obwodu ładowania. Zgodnie z sugestią o zakłóceniach, do cewek ładowania podłączyłem żarówe h4, długie i krótkie w szereg. Niestety nic to nie zmieniło. Impulsator da się podpiąć odwrotnie, wtedy zapłon przestawia...
Witam kolegów. Staram się uruchomić zapłon w tym skuterze. Niestety stwarza mi to coraz większy problem. Uszkodzeniu uległa prawdopodobnie tylko cewka zapłonowa wysokiego napięcia. W załączniku zamieściłem schemat instalacji elektrycznej skutera. Jak widać iskra zapłonowa wytwarzana jest przy użyciu dwóch cewek. Pierwsza znajduje się przy magneto i...
Rok produkcji 2005 gaźnik 2T, zapłon dellorto. Witam posiadam tego skuterka niestety iskra zagineła na magneto napięcia na kostce są. Sprawdzałem na białym kablu w OHM 0.2-1.2 na żółtym 0.1-1.0 OHM gdzieś taką instrukcje wyczytałem że takie wartości powinny być noi są. Cewka 7.0 OHM. Gdzie szukać przyczyny braku iskry? Lampka z kłódką nie świeci jak...
Witam was panowie i pierwsze to WIELKIE DZIĘKI ZA ZAINTERESOWANIE a teraz do rzeczy jest to czterosów cewka ta przy magneto daje nap ok 100 V więc chyba ok -zdarza się że iskra tak jakby zanikała skuter nie pali po dłuższym postoju wcześniej nic mu nie było wyczyściłem dziś gaźnik ale dalej nic czy może to być wina jeszcze zaworów i jak sprawdzić cewkę...
Jak w temacie. Skuter kolegi, stał mu długo bo nagle zgasł. Gaźnik założyli inny pd18, nic nie pomogło więc zmieniłem im tlok z cylindrem bo duża przerwa na pierścieniach była. Nic to nie dało, dalej nie pali. Podmienić teraz moduł i cewkę i nic, nawet na plaku nie odpala, znaczy tak tylko prycha parę razy. Rozrząd ustawiony, magneto na T i koło zębate...
Siema. Na wstępie to mój pierwszy post, gdyż wcześniej wszystko co szukałem mi wystarczało. Sprzęt jak w tytule, jak wiadomo, oryginalne moduły są drogie więc na wstępie odpuściłem sobie jego kupno i zabrałem się za przerobienie instalacji. A więc tak: Nowy iskrownik - stator od 2T - chińczyk Nowy moduł zapł - chińczyk 2t Nowa cewka zapł - chińczyk...
Witam Planuję zbudować kompaktowy agregat prądotwórczy 12V napędzany silnikiem spalinowym od kosy. Na silniku od kosy chcę zamontować magneto wraz z cewkami od skutera 4T taki jak na załączonym zdjęciu i teraz mam takie pytanie czy ten zestaw będzie działał bez zewnętrznego wzbudzenia? Agregat ma zasilać tylko jeden halogen LED 48W który jest przystosowany...
Z fota jutro sie pomecze, bede musial zdjac pokrywe. Ale watpie zeby cos bylo dobrze widac, poniewaz mam magneto na wale ktore dobrze siedzi i wolalbym go nie ruszac. Co do xenonow to im wiecej czytam i ogladam tym bardziej mi sie podobaja. Przetwornica z allegro, soczewka bixenonowa, tak b nie oslepiac innych, zarowka B2S. Koszt to jakies 200zł za...
Moduł zasilany z cewek w magnecie. Czarno biały - gaszenie (po złączeniu z masą). Czarny - masa. Pomarańczowy - cewka zapłonowa. Czarno czerwony - zasilanie modułu (cewka magneta). Biało czerwony - do impulsatora.
No tak, przepraszam. Magiczne CDI jest zasilane z powietrza i taki skuter można bez akumulatora na pych lub z kopniaka zapalić. Nie z powietrza, a z cewki ,,magneta", lub inaczej alternatora, Tranzystorku :D . taki skuter można bez akumulatora na pych lub z kopniaka zapalić Tak się składa niestety. Chcesz schemat instalacji takiej machiny ?
100 V już kopie, a jak jest wilgoć to jeszcze mniej. Cewka wysokiego napięcia jak się kończy to jeszcze potrafi dać iskrę na malutkiej przerwie na świecy. Warto też sprawdzić czy klin nie jest ścięty i przestawione magneto.
Nie, cewka zaplonowa hybrydowa CDI oraz cewka do magneta. Jedyny problem, jaki tu widzę, to srednica zewnetrzna (wycinek okręgu) tej cewki a srednica wewnętrzna starego oryginalnego kola magnesowego (szczelina magnetyczna) Pozdrawiam .
Można i na bateryjny, zmieniając cewkę ,,magneta" na oświetleniową, można i doradzam CDI (było o tym masa na Elektrodzie), można też zastosować dowolną cewkę od chińskiego skutera, ale BEZ wbudowanego układu CDI (tańsza :D ) - iść do sklepu z omomierzem - gdy wejście cewki ma kilka omów, jest OK.
Kable wychodzące z cewek magneta: niebieski-biały - impulsator, czerwono-czarny - cewka zasilająca moduł
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
A akumulator masz?Jakie jest na nim napięcie? Druga sprawa to cewki magneta do sprawdzenia.
Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator. Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały? W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. W którym miejscu powinna być zainstalowana? Taki prostownik + regulator to zwykła rzecz....
Moduł zapłonowy magneto kable cewka.
Uszkodzić magneta dodatkową cewką nie powinieneś, co najwyżej możesz go osłabić czerpiąc z niej zbyt duży prąd. Nawijając dodatkowe uzwojenia, nawet jeśli magneto je uciągnie, musisz się liczyć z tym, że mogą tam się pojawić napięcia niebezpieczne dla dołączanego osprzętu. Oryginalna cewka świateł jest tak obliczona, że jej wydajność zapewnia prawidłowe...
Najbardziej podejrzewam regulator napięcia jednak przy jego odłączeniu nadal nic nie świeci, ale sprawdzę jeszcze resztę. Jeśli chodzi o magneto to było ściągane kluczem pneumatycznym więc to raczej odpada tym bardziej, że jest napięcie z cewek, ale zbyt małe.. A i magneto było całe nowe wraz z cewkami ;)
Witam a z ""kopki"" też nie odpala??? jak nie kręci silnikiem to jak ma być iskra???-zasilanie z magneta idzie do cewki..
Statory od 2t mają zamocowany impulsator ale kwestia czy go tam zmieścisz. Magneto zmienisz na takie z wypustką a impulsator zamocujesz nawet na płaskowniku. Kwestia wymiarów i przeróbki ładowania. https://obrazki.elektroda.pl/2922918400_... Przy dzwonie to ogranicznik. Ja bym próbował rozebrać moduł.
witam miałem podobny przypadek słabe światła jak kupiłem skutera i okazało się że magneto było nie orginalne i miało za dużą szczelinę miedzy cewkami ktoś pewnie wymieniał ,po dobraniu odpowiedniego magneta światła są lepsze od samochodu mam dwa reflektory i żarówki samochodowe 55w.
Pisząc o zapłonie CDI, mam na myśli cały zestaw: moduł, cewkę zasilającą, cewkę wyzwalającą. Zresztą na schematach widać te cewki. A najprościej to dorwać całe magneto z cewkami i moduł od jakiegoś skutera, zrobić odpowiednie mocowanie i ustawić to poprawnie.
sprawdz impulsator czy ma odpowiednia odleglosc od magneta, cewka zapłonowa z kablem swieca
Witam, mam problem ze skuterem YB50QT-15 (Motobi Sowa 2), otóż wymieniłem stator i magneto, odpalił, pochodził i nagle straciłem światła, działają tylko światła na napięcie stałe, czyli kierunki, światło stop. Na wyjściu świateł napięcie 3-4 volt, zamiast odpowiednich 12. Podejrzewałem regulator, ale na innym regulatorze też nic. Dodam że przed wymianą...
Witam wszystkich. Mam problem z quadem 150 z silnikiem GY6. Otóż wymieniłem w quadzie instalację, cały stator z impulsatorem, cewkę iskrową, świecę i nie ma iskry. A na instalacji prąd jest wszędzie. Gdy wsadziłem stator do skutera, oprócz magneta, a magneto dałem z skutera, to iskra jest i skuter pali. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję. AI: Jaki jest...
Które żarówki się przepalają? Od kierunkowskazów, świateł pozycyjnych, hamowania? Czy tylko od świateł drogowych/mijania? to ma znaczenie.. jeśli tylko od świateł drogowych to sprawdź: odepnij regulator, odpal silnik i sprawdź czy światła drogowe będą świeciły, w skuterkach 50ccm często jest tak, że przednia żarówka od świateł drogowych zasilana jest...
Z magneta wychodzi 5 przewodów: niebieski łączy się ze stykiem 3 modułu zapłonowego, czerwony ze stykiem 14 modułu; zacisk 31 modułu brązowym przewodem do masy skutera, styk 15 modułu ze stykiem 15 cewki zapłonowej, a drugi zacisk cewki do masy. Styk 2 modułu przewodem brązowo-białym do stacyjki. Masz już iskrę i gaszenie silnika. Teraz czerwono-biały...
Dziękuję za odpowiedź. Założyłem nową elba ale bardzo szybko przestała działać dlatego stwierdziłem że usunę EWR oraz Elba i zastosuje modyfikacje z częściami od skutera. Napięcie mierzone pomiędzy przewodami cewki magneta (59a i 59b) to w zależności od obrotów 9V do 30V . Takie napięcie dochodzi do Elby i niestety Elba nie ładuje . Znalazłem taki schemat...
Sposób nawiniecie cewek wynika z konstrukcji koła magnesowego magneta. Są tam dwa magnesy obejmujące każdy po 135 stopni stojana ze szczeliną szerokości 45 stopni, czyli tyle ile rozstaw nabiegunników cewek. Prąd w cewkach indukuje się w momencie przejścia nad parą cewek tej szczeliny, wtedy każdy nabiegunnik z danej pary znajduje się pod innym biegunem...
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia). Z pomiarów wynika że: Napięcie na...
Musi być moduł zapłonowy, impulsator i oczywiście zasilanie z magneta oraz cewka WN. Obwód świateł nie musi być podłączony.
Cewka prądowa ma wyjścia z magneta G - zielony i B/R - czarno czerwony. Zmierz opór pomiędzy tymi przewodami, powinien być mały, koło jednego oma. Jak podłączymy żaróweczkę 12V pod nie to powinna rozbłysnąć w czasie kręcenia. Cewka wyzwalająca ma wyjścia W/R - biało czerwony i B/W - czarno biały pomiędzy nimi opór powinien być duży. Podłącz pod nie...
Akumulator nie ma nic wspólnego ze swiatłami!. W małych silnikach z tzw. magnetem są to z reguły rozdzielone obwody. Regulatory pracuja w układzie równoległym. Padł Ci regulator i tyle. Kup nowy lub zrób sobie sam. Na pewno sobie poradzisz. Jednak najpierw znajdź lub odtwórz sobie schemat instalacji, aby rozpoznać układ cewek.
Witam DYBAS ratuj , prądnica samowzbudzalna , cewka z odczepem żółtym / to na żarówki/.Na regulatorze widnieje "HS QC PASS A 0405" . Kolory przewodów znam ,na schemacie YGWR rozumiem . Jednak co dalej, brak oznaczeń na stykach regulatora , chce uniknąc chybił trafił . Może kolejność kolorów na schemacie , od lewej - poddaje sie . Pozdrowionka
Od kiedy uzwojenie alternatora wytwarza prąd stały? oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach Oryginalnej? Nie wydaje mi się. + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? Przyjrzyj się uważnie, porównując z innymi. poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać Zależy co. Regulatory od skuterów ograniczają napięcie na światłach...
Witam, wpadłem na pomysł aby przerobić zapłon w swoim skuterze z tradycyjnego na bateryjny. Obecnie iskrą steruje CDI które dostaje wstępnie ok 200V z cewek wysokiego napięcia na prądnicy (magneto) oraz impuls z impulsatora przy magnecie - który mówi kiedy wyzwolić iskrę. Chciałbym pozbyć się w.w. cewek, przez co zaoszczędzę miejsce na dowinięcie chociażby...
Witam poszukuje schematu typowego modułu CDI Chińskich skuterów 2t 6 pinowych, 2 wtyczkowych np Typu Racing jak na foto poniżej Albo niech przynajmniej niech ktoś na tym foto napisze który pin wychodzi do czego cewka masa cewki impulsator zasilanie cewki magneta wyłącznik zapłonu http://obrazki.elektroda.net/52_12699571... Będę bardzo wdzięczny
Witam ponownie :) Zamówiłem cewkę kilka dni temu. Na szczęście zorientowałem się że sama cewka nie wystarczy, bo brak przerywacza, dlatego butelkowa całkowicie odpada( no chyba że zastosujemy zewnętrzny moduł) . Miałem wątpliwości którą cewkę z modułem zakupić. Zastanawiałem się nad cewką od mini crossa, bo jest dość tania, jednak zdecydowałem się na...
Witam. Posiadam 2 silniki z skuterów jeden ma uszkodzone cewki w magneto a drugi sprawny. Problem w tym że niewiem jak je uruchomić. Nie posiadam elektryki do tych silników. Prosiłbym o wykaz części które muszę kupić by te silniki uruchomić. Za odpowiedzi dziękuję. : )
Ściągnąłem magneto i okazało się, że iskrownik do wymiany. Uszkodzona była jedna Cewka. Zamówiłem nową, ale niestety nie przyszła taka jak w opisie. Było 6 a nie 5 przewodów. Od impulsatora wychodziły 2 przewody i jeden podłączyłem do masy, natomiast drugi do modułu. Iskra powróciła.
Dopiero wróciłem z warsztatu. Mam skutera od syna kolegi. Ciśnienie sprężania 13 bar, zawory nie podparte, rozrząd dobrze ustawiony,klin na mageto nie ścięty (magneto lekko osiewa lewa,prawa tak z milimetr półtora) iskra jest wymieniony moduł i cewka(niepotrzebnie). I nie odpala. Już wiertarką go kręcę bo rozrusznika szkoda. Nawet na plaku nie łapie....
1. Uszkodzona stacyjka, lub zwarcie na przewodzie pomiędzy stacyjką, a modułem zapłonowym. 2. Brak zasilania modułu zapłonowego (uszkodzone przewody, brak kontaktu pomiędzy modułem, a cewkami magneta), uszkodzony moduł zapłonowy. 3. Uszkodzony przewód W.N. lub fajka. 4. Uszkodzona cewka impulsatora To chyba wszystkie możliwe przyczyny braku iskry.
Napięcie na żółtym przewodzie z podłączonym regulatorem 12-15V ~, bez podłączonego regulatora (prosto z magneta) złączka wypięta 60-90V~ Napięcie było na wolnych obrotach ok. 15V a silnik zwolnił obroty jakby miał ciężko - chyba "trzymała" prądnica. Dodano po 5 Oczywiście przy rozpiętej kostce przy silniku. Przepraszam :D Dlaczego ten silnik ma tak...
Witam. Posiadam Peugeota Ludix 2T zasilanego gaźnikiem, ma on również elektryczny dozownik oleju sterowany modułem zapłonowym ACPH1 , w instalacji elektrycznej padł moduł - iskra na świecy występowała co któryś raz. Z racji tego, że nowe moduły do tego modelu są dość drogie a posiadam kompletny i sprawny układ zapłonowy(stator, magneto, moduł i cewkę...
Z pierwszego Twojego postu zrozumiałem , ze nie kręci rozrusznik stąd moja odpowiedź. Jeżeli na innych modułach odblokowanych skuter zachowuje się tak samo to należy zobaczyć (wymienić) cewki magneta oraz sprawdzić połączenia masy (minus) chińskie przewody nie zawsze przewodzą.
witam i z góry przepraszam że wtrącam się w temat ale już nigdzie nie mogę uzyskać pomocy mam tego skutera i od 2 lat wielki problem z elektryką od czasu gdy rozleciała się cewka na iskrowniku przestał ładować akumulator tak mi się wydawało więc kupiłem nowy iskrownik magneto regulator napięcia i dalej to samo światła bez akumulatora ledwo świeciły,więc...
Z czego tam światła drogowe są zasilane ? Z osobnej cewki ,,magneta"- statora ? Na 99% to jest ten sam układ ładowania jak w skuterach chińskich. Wychodzą dwa przewody z iskrownika - biały i żółty. Regulator pełni pewnie również funkcję ogranicznika napięcia dla oświetlenia.
Witam posiadam skuterek Zumico QUICK. Skuter stał całą zimę w garażu , więc postanowiłem powymieniać oleje oraz zdjąć z niego plastiki , w celu przejrzenia czy nic nie wpadło albo jakiś kabelek się nie odłączył.Chciałem odkręcić śrubę magneta , włożyłem śrubokręt w gwint od chłodzenia no i leciutko przetarł on uzwojenie cewki. Niestety skuter nie odpala...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Witam, czytałem różne posty ale nie znalazłem takiego który dotyczy bezpośrednio mnie. Mianowicie posiadam cross 250 cc 4t loncin symbol silnika 170MM jest tego bardzo mało z tego co się orientowałem. Problem z jakim się borykam polega na tym ze wiele wskazuje na to ze nie mam ładowania, lecz nie wiem w czym tkwi problem miernik pokazuje mi tyle samo...
Witam Śrubka jak słusznie koledzy podpowiadają jest po to żeby w odpowiednim miejscu występowała iskra zainicjowana tą śrubką ona zamyka na na chwile obwód magnetyczny impulsatora wytwarzając impuls elektryczny który jest sygnałem dla moduły, w starych konstukcjach to była krzywka nad którą na sprężynie była zamocowana platynka a tu analogicznie śrubka...
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Mógłbyś zrobić zdjęcie lub opisać miejsce z którego wychodzi kabel wn i przy okazji wyczyść magneto oraz cewki. Jesteś pewien że to wina iskry a nie np. słabej kompresji lub gaźnika.
Nowe Magneto iskrownik oraz regulator Magneto https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesowe... Iskrownik https://allegro.pl/oferta/cewki-zaplon-i...
Rzeczywiście moduł jest zasialny z magneta. Dochodzą do niego 3 przewody w kostce: sygnał z impulsatora, zasialnie z magneta oraz gaszenie (gdy podana masa ze stacyjki) oraz masa "po śrubę". Tą masę sprawdziłem dokładnie tylko teraz zastanawia mnie jedna rzecz. Jakiś czas temu w tym skuterze uszkodziło się koło magnesowe - wykruszyła sie częśc magnesu....
No tak o kole magnesowym nie pomyślałem. Podejrzewam, że adaptacja do K750 właśnie tego zestawu związana była z małymi gabarytami - magneto ma chyba 104 mm średnicy na zewnątrz. Jeśli wielkość była głównym powodem to chyba lepiej byłoby kupić gotowy zestaw 3fazowy np. taki: https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesowe...
Sorki, ale wszystko chyba poje...., bo podłączyłem ten moduł pod akumulator, a on chyba pracuje na zasilaniu z cewki magneta. Nie wiem jaki immo, a jakie to ma znaczenie? Mam teraz pytanie czy ta cewka w zapłonie, która ma zasilić moduł to ta, która ma ok 700 om? Bo tak podłączyłem teraz, ale nie wiem czy modułu szlag nie trafił przez to poprzednie...
Sprawdź rezystancje cewek ,,magneta" .Tam lubią, w okolicy koła magnesowego przecierać się przewody i zwierać do masy, lub się urywać.
nie mam koła zamachowego na wale ledwo mi się zmieściło magneto od skutera jestem skłonny kopić inny moduł czy cewkę tylko żeby zagrało z magnetem od skutera, bo ten układ mi pasuje bo mam ładowanie właśnie mnie olśniło ale nie jestem pewien czy to zda egzamin czy jakbym skrócił ten szeroki ząb na magnecie i zrobił 2-gi i powrócił do zapłonu od cc tylko...
Najpierw stawiasz sobie tezę a potem na siłę szukasz dowodów.Zwróć uwagę że GY6 wystepował też o pojemnościach 125ccm aż do 250ccm i te wszystkie magneta o większej liczbie cewek sa opisane jako do co najmniej 125.Poza tym ten sprzęt w obecnej chwili nie spełnia warunków technicznych obowiązujących w Polsce i policja albo diagnosta przy badaniu technicznym...
Sprawdź czy nie ma zwarcia gdzieś na światłach lub ładowaniu, odłącz dwa przewody od alternatora (zwykle żółty i biały). Jeśli nadal coś się przypala, to może się przypalać jedynie uzwojenie alternatora (zwarcia międzyzwojowe lub zwarcie do masy na któreś z cewek), albo ew. przewody przetarte które powodują zwarcie.
Skoro wszystko sprawdzałeś i wszystko dobre, to czemu iskry nie ma? Coś jest zepsute raczej. 1. Jak sprawdziłeś moduł i cewkę? 2. Sprawdziłeś poziom zasilania na moduł z magneta przy wypiętym module? 3. Jak stan masy na module? 4. Przewód wn i fajka? 5. Oporność czujnika indukcyjnego i cewki zasilającej ile wynoszą?
W jakim celu zmieniać stator? Układ zapłonowy wydaje się być identyczny we wszystkich wersjach, jedynie chyba taka różnica ze ECU może odciąć zapłon gdy wyskoczy błąd. BTW, na magnecie ta "wypustka" do impulsatora jest dłuższa znacznie od tych które można zobaczyć w internecie. Ale wyprzedzenie zapłonu chyba jest stałe? Czy może ECU steruje wyprzedzeniem?...
Niezauważyłem w żadnym miejscu impulsatora o jakim czytałem na necie - czy po prostu w tym skuterze nie jest on wymagany? A nie chodzi o ten skuter, ale o wybrane przez projektantów rozwiązanie układu zapłonowego. W tym silniku zastosowano bezimpulsatorowy układ zapłonowy. tzw. MAGNET. Cewka zasilająca jest równocześnie impulsatorem. Tak w przybliżeniu....
Kolego magneto nie powinno ocierać o cewki. Nie wiem jak jest w przypadku impulsatora w Twoim pojeździe, ale np. w skuterach oporność wynosi ok. 145 omów. Sprawdź odległość impulsatora od koła magnesowego - zalecana ok. 0,3 mm, gdyż ma to wpływ na "jakość" iskry.
Moduł nowy, na pewno sprawny, wzrokowo wszystko wygląda ok a faktycznie jest do bani. Cewka sprawdzona, brak mi już opcji. Pierwszy raz mam w reku 4t i nie wiem co z tym zrobić., a wydawało się banalnie proste... Moze cos z magnetem jest nie tak? dajcie jakies propozycje do sprawdzenia? po dłuższej przerwie ponownie zajrzałem do skutera. zdjąłem magneto,...
>Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. No właśnie przez pare sekund iskra jest potem znika. Skuter sygnalizuje błędy. Napięcie z statora jest tylko 10V Czy powodem tego może być jeden pęknięty magnes w magneto?
No właśnie mam teraz podłączony ten regulator bez pina drugiego i napięcie trzyma normalnie 14 V bez niczego mierzone na akumulatorze i jest tam prąd stały. To co mam w końcu zrobic aby ten schemat z pkt #3 działał przecież simson nie ma alternatora tylko cewki i magneto. A cewka ładowania ma 2 wyprowadzeni jeden 21W a drugi 5 W na światło stop. Dlatego...
Temat rozwiązany magneto posiada długi magnes, z ktorego sczytuje czujnik ok 3cm na obwodzie. Nowy moduł wyzwalał iskre gdzy widzial początek tego magnesu, dlatego za wczesnie podawał iskre. Zapodałem inny moduł który daje iskre gdy czujnik "puści" i moto chodzi :):) Ahh te chińskie moduły żadnych oznaczeń jak trafisz na dobry to sie uda ;/
kidu22 zaskoczę cie mam cewkę wn, mam cewkę zasilająca mam impulsator mam moduł mam kable kostki i całą resztę tylko brak mi magneta więc pytam jak na magnecie zrobic ten czujnik do impulsatora??
Witam, mam problem z KTM SX 125. Pojazd jest kolegi i ma go od kilku lat, dotychczas nie było z nim problemów. Podczas jazdy zgasł, spaliła się cewka ładująca CDI na statorze. Część wymieniona na nowy zamiennik chodził może 10 minut i to samo. Zamówiony nowy stator oryginalny KTM chodził do pierwszego dodania gazu i dym z magneta. Próba przewinięcia...
a gdyby tak wymienić kondensatory z modułu na jeden o pojemności takiej jak w platynkowcu, czyli 0,22 uF? (z trafo rezygnujemy, bo pole magnetyczne na cewce mogłoby zepsuć magneto) Dodano po 19 i jeszcze jedno pytanie: czy do tego modułu można zastosować taki impulsator http://obrazki.elektroda.pl/1420627800_1... z chińskiego skutera...
Cześć. Mam problem ze skuterem, a dokładnie Benelli Quattronove X49 z 2009 r. Nie mam iskry w skuterze, zaczęło się to tak, że na początku skuter nie chciał jechać na stopce, jak stał, i dałem manetkę na maxa, to koło jechało jak szalone, a jak zrzuciłem ze stopki i usiadłem, dałem gazu, to nie chciał jechać. Więc dałem filtr stożkowy tani za 16 zł...
Od pewnego czasu mam problem z moim skuterem Piaggio Free 50. Chodzi dokładnie o to że w skuterze nie ma iskry. Stał się to w ciepły dzień kiedy wyjechałem na górę i zostawiłem go na chwilę aby ochłodził się, po jakoś 5 min. przyszedłem skuter normalnie odpalił i zjeżdżając z góry nagle skuter zgasł. Prowadząc go do domu próbowałem jeszcze kilka razy...
Też mam taką cewkę w moim silniku Honda B75 i podejrzewam że padła bo brak iskry.Jaką cewkę zastosowałeś zamiennie?Możesz podać typ lub z jakiego skutera to jest?Byłbym wdzięczny za info.U mnie jest jeszcze moduł z takimi złączkami kolorowymi z radiatorem.Masa kabelków.Wiesz może jak działa zrywka?Zwarcie z masą daje iskrę czy odłącza?U mnie zrywka...
Zapłonowi tego typu (ale każdemu innemu również) jest obojętne w jakim silniku pracuje.. O dziwo MAGNET stosowano w prostych 4T. Dawały iskrę dwa razy częściej niż potrzeba, co w niczym nie przeszkadzało. Praktycznie wszystkie kosiarki 4T mają zapłony oparte na tym pomyśle. Jednak w kosiarkach jest inne magneto a moduł (cewko-moduł) ma wszystkie połączenia...
Witam! Mam problem, mianowicie. Jechalem sobie skuterem w piekny, slineczny dzien, bylo mokro bo to roztopy. Postanowilem sie zatrzymac i zadzwonic, wiec zgasilem skuter. Po 10 minutach postoju probowalem zapalic i nic. Ani z rozrusznika, ani z kopniaka. Po dłuzszych ogledzinach okazalo sie ze nie ma iskry. Pierwsze co to zmienilem swiece. Nic nadal...
Witam, otóż problem z ładowaniem w swoim skuterze, a dokładniej jego brakiem. Sprawdzałem już regulator napięcia (wziąłem z innego skutera ), jednak nadal brak ładowania wiec zdjąłem magneto, było na nim trochę opiłków metalu wyczyściłem starannie, sprawdziłem czy żaden kabel od cewek nie jest przetarty lub urwany. Złożyłem wszystko tak jak było, sprawdzam...
Cześć. Chciał bym wykonać licznik obrotów silnika 4suwowego Programując w ArduinoIDE płytkę ESP32, Zastanawiałem się nad sposobem pobrania sygnału o obrocie wału. Wpierw pomyślałem by czujnikiem halla zamontowanym przy magneto zbierać impulsy. Ale trzeba go jakoś zamontować pewnie do obudowy silnika i jakiś uchwyt wykonać z drukarki 3D nie wiem jak...
Coś tu nie tak, Drogi Kolego......To działać nie może(dziwna kombinacja diod w ukladzie wyzwalania tyrystora i brak diody Zenera poziomu napiecia bramkowania tyrystora?). Robi sie inaczej - kupić cewkę od chinskiego skutera ale z wbudowanym CDI (są takie i to niewiele droższe od zwykłych). Dodatkowo są te moduły wyposażone w mikroprocesor sterujący...
Ewentualnie może być problem w tym, że w magneto wkleiłem magnes neodymowy (według poradnika) i impulsator również ma namagnesowany rdzeń. Ponoć w skuterach impuls wyzwala lekko wystający kawałek metalu. Ponoć są też impulsatory z rdzeniem ferrytowym. Wiesz może w jakich pojazdach taki jest stosowany?
Wiesz próbowałem na różne sposoby z auta prosto pod przewody akumulatorowe, próbowałem na krótko prosto do rozrusznika i też nic, nie mam schematu wiązki zapłonowej z CDI, modułu, magneto, iskrownik, cewka, gdybym znal kolory przewodów może udalo by mi się ustalić gdzie tkwi problem, może być jakiś defekt na iskrowniku lub cewce może jest gdzieś przebicie...
Mam ten sam problem w moim skuterze. Przez kilka lat wymieniłem już wszystko: cewkę w magnecie, cewke WN, platynki, kondensator, kabel WN i ostatnio kabel z magneta. Zawsze na chwilę po przeglądzie i regulacji było OK ale później znowu pojawiły się zaniki iskry (szczególnie przy stopie). Jedynym sensownym wytłumaczeniem jak ktoś już wspomniał jest rozmagnesowane...
Sprawa teoretycznie bardzo prosta. Potrzebuje zbudować regulator napięcia do crossa. Zasilanie magneto cewka bez masowa, na wyjściu daje od 15v do 90v , prąd 15A. Zasilana ma być żarówka 35W przod i tył 5W i nic więcej. Próbowałem zamontować regulator od chińskiego skutera. Efektem była poprawna praca na początku a po niedługiej chwili paliło żarówki....
Zainteresowałem się tematem rozrusznika w miejscu magneta, w momencie kiedy musiałem przerobić kartery w swoim skuterze aby założyć napęd tzw "oversize" Wtedy możliwość odpalania skutera (silnik to chińskie gy6) z rozrusznika elektrycznego, została skutecznie usunięta ;) Pozostało tylko żmudne odpalanie z rozrusznika nożnego. Mając w posiadaniu Hondę...
Witam, posiadam Yamahę Teos 125. Niestety nie ma iskry. Sprawdziłem cewkę i jest ok, w okolicach baku pod siedzeniem znajdował się bezpiecznik termiczny i ma przerwę więc go zmostkowałem. Niestety nie mam w zasięgu podobnego skutera żeby sprawdzić mój moduł zapłonowy. Sprawdziłem też czujnik położenia magneta. Co radzicie sprawdzić i jak?
magneto skuter cewka magneto magneto cewka
naprawa impulsator radio geforce 9800gtx ricoh paski
zawór grzejnikowy wymiana zabezpieczenie przedlicznikowe
Schemat instalacji elektrycznej Scania Irizar 2002 Mercedes W245 B200 – lokalizacja czujnika temperatury powietrza dolotowego IAT